Přejít na výpis diskuzí

Vzpomínáme: Quake III Arena byl milníkem v herní grafice

2.12.2019 19:12
Ladislav Loukota 8 příspěvků

Na ty screenshoty jsem čuměl jako nebývale vyjevený puk, když jsem v roce 1998 ve Score z veřejné knihovny poprvé nalistoval preview jakéhosi Quake III Arena. Hra „od tvůrců Dooma“ se na nich pyšnila naprosto maniakálně vychytanou grafikou, která musela každému tou dobou připadat prakticky neuvěřitelná....

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Q3 me nikdy nebral moc easy ale Quake 2 ten byl top na multak spis o tomhle napsat clanek nejlepe nekdo kdo to skutecne i hral na nejake urovni.

  • michaelfoucault

    Nechápu ten despekt autora vůči herním mechanikám a obsahu. Q3A považuji dodnes za vycizelovanou dokonalost. 

  • KrPa

    UT taky oslavil 20. narozeniny tento tyden

  • Openarena: http://www.openarena.ws/smfnews.php

    Urban Terror: https://www.urbanterror.info/home/

    World of Padman: https://worldofpadman.net/


    Když už se zmínilo, že engine je opensource, je dobré zmínit nejznámnější tituly, co z toho těží.

  • PCMR

    Dodnes nepřekonaná kompetitivní FPS co se týče skill stropu a zároveň jeden z důvodů, proč QC nemá velký úspěch. Většina hráčů to po pár dnech totální destrukce prostě vzdá.😬

    • ja_nic_nevim

      Nikdy jsem nepochopil v čem měl být UT horší. 

      • danny_the_hound

        Nebol horší. Bol iný. A v konečnom dôsledku aj úspešnejší. Quake 3 bol (je) šialene rýchla  a dynamická hra s v základe veľmi jednoduchou a priamočiarou hrateľnosťou. Presne v šľapajách svojich predchodcov až k Doomu, alebo trebárs Atomic Bombermanovi, ak chceme byť extrémni :) Unreal Tournament išiel trochu inou cestou. Bol väčší (30 máp v Q3 vs 50 v UT + ďalšie zadarmo v 4 bonus packoch) a rozmanitejší. Herné módy išli navyše cestou taktickejšej hrateľnosti, ktorá u väčšiny ľudí v nasledujúcich rokoch vyhrávala, či už to bolo skrz Team Fortress, Counter Strike alebo Battlefield. Herné mody Assault, Domination alebo Onslaught (z UT 2004) sa dajú v nejakej forme nájsť v množstve moderných MP hier.

        No a boli to práve tieto moderné, semi-realistické hry, ktoré v konečnom dôsledku UT poslali do dôchodku. A posledným klinčekom do rakvičky bol Fortnite. Posledný UT sa nedožil ani len beta verzie, lebo Epic rozhodol, že práve Fortnite je hlavná priorita. Paradoxne poslednému Quakeovi sa darí o čosi lepšie (ID našťastie žiadnu battle-royale hru nemá :)), ale tiež v podstate len prežíva...

        • ja_nic_nevim

          Nový UT jsem tedy dlouho nezkoušel. Hratelnost starých dílů to mělo, jen tomu chyběly mapy a mody. Je škoda, že to epic zařízl.


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit