Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • krajinky jsou to krasne, clovek by az nasedl do skody 120 a jel se kochat ;)

    rikam porad ze jeste neni pozde vymenit hlavniho hrdinu za kozla a prejmenovat na GoatCry
  • Chmm .. uz kdyz vidim ten naprazenej mec na obrazku, tak je mi jasny, ze tvurci vzivote souboj v platovy zbroji nevideli ani jako ukazku.

    Mec se totiz nepouzival k nejakymu machani, ale daleko castejs k paceni, pripadne bodani - ucelem bylo vyuzit nechranenych casti kolem kloubu. Machani mecem rozhodne platove zbroji(a cloveku v ni) neublizi. To by musela bejt palice/kladivo/...
    • No vidis a autori jsou naopak znami tim, ze dobovym realiim a verohodnosti venuji casu mozna az zbytecne moc. Takze jsi ze sebe udelal akorat osla, ale hlavne ze ti to je jasny :-).
    • A kdo řiká, že ten na koho tim mečem máchá má na sobě plátovou zbroj?
  • Bodný útok s totožnou zbraní bývá rychlejší, než sečný/drtivý útok se stejnou zbraní. Tohle zohlednění jsem ve statistikách zbraní neviděl.
    Co se týká zbraní s těžištěm na konci (sekery, palice, kladiva, řemdihy, palcáty) jedním aspektem je forma útoku (bodný/sečný/drtivý) - druhým, důležitějším je právě ono těžiště, kterým je třeba zasáhnout protivníka pro nejvyšší efektivitu. (Kombinace, síly útoku/rychlosti/hmotnosti/umístění těžiště/úhlu dopadu - vůči průraznosti a odolnosti na deformaci zbroje.

    Nebezpečnost drtivé zbraně pak nespočívá ani tak v tom, zda prorazí zbroj a způsobí viditelné povrchové zranění figuríny. Kladivem kroužkovku neprorazí útočník proto, že se prostě prohne dovnitř. To ovšem nedělá z kroužkovky nijak vhodnou zbroj proti drtivým zbraním - protože první větší rána do hrudi přes kroužkovku vede ke zlomeným žebrům, propíchání plic a zadušení vlastní krví. Poškození kroužkovky je ovšem na pohled minimální.
    U plátovky je to podobné. Drtivá zbraň deformuje pláty. Nedochází ani tak ke zlomeninám, ale deformace významně dále omezují pohyblivost protivníka (deformovaný ramenní kryt třeba znemožní rytíři zvednout vlastní paži k útoku).
    No a pochopitelně - samotná plátovka vede k daleko rychlejší únavě nositele.

    Výhodou mečů byla vysoká rychlost útoku s nimi, přesnost (šlo daleko lépe cílit na nekrytá místa) - zejména pozdější kordy a rapíry, které spolu s kušemi vedly k zániku plátových zbrojí - ale hlavní výhodou bylo, že byly velmi vhodnými defenzivními zbraněmi. Díky rychlosti a těžišti snadno vychýlily útok protivníka a zranění zcela zabránily.

    Základem středověkého souboje bylo zejména zásah vůbec nedostat, případně jej srazit a dostat jen "okrajový zásah" pod špatným úhlem.
    • Chtěl bych rozporovat tvrzení, že kordy a rapíry vedly k zániku plátových zbrojí, protože to prostě není pravda. Plné plátové zbroje začali zanikat na přelomu 15. a 16. století jako důsledek zdokonalení a rozšíření palných zbraní, ovšem v mnoha podobách se udržela až ke konci století 17. Příkladem jsou polští husaři, švédští pěší i jízdní kyrysníci, a němečtí žoldnéři a landsknechti 16. století. Hlavními zbraněmi evropského válečnictví té doby byly dlouhé píky ve formaci podporované mušketýry (španělské tercie). Zmínění landsknechti používali čim dál větší meče právě na rozrážení pík. Rapíry a kordy se vyvíjely v mezidobí jako sekundární zbraň pro střelce a jako soubojové zbraně vydrželi až do 18. století. Jízda samozřejmě používala šavle.

      Pointa je, že pokud půjdeš s kordem na bojovníka v plné plátové zbroji 14. století, urve ti hlavu.
  • Bude tam i dobová hudba? *1*
  • Damarus
    Škoda že hra není spíš z časů říma. Středověk je nuda :) Ale těším se na výsledek jak to dopadne
    • Z časů pozdní antiky na našem území?
      • jamar28
        A tak co by ne, Římané na našem území nějaký čas sídlili.
        • Možná někde na jižní Moravě během markomanských válek? Nevím, jestli se pár nálezů dá považovat za stopy římského osídlení, snad šlo spíš o nestálé vojenské tábory? Ačkoliv je pravda, že na Záhorí po římské přítomnosti stopy jsou, není jich ale zdaleka tolik, jako v Považí. Každopádně o tomhle skutečně mnoho nevím. Ale tuším, že mnoho písemných pramenů není a o situaci na dnešním českém území v té době mnoho nevíme. Každopádně by mi taková fabulace přišla v tomhle případě spíš méně zajímavá, než hra postavená na historických podkladech.
          • jamar28
            Archeologické nálezy tu určité vojenské osídlení prokázaly. Koneckonců Vindobona byla za humny. A nepsal jsem nic o nějakém rozsáhlém osídlení.
          • Kde že to stříháš, jestli se můžu zeptat a není to tajný?
            • A je to tedy aspoň branže herní, televizní nebo filmová? *1*
            • *1* Warhorse to není.
      • Tak antika je dost ohraná, středověk samozřejmě taky. Taková třicetiletá válka nebo osmnáctý století na našem území, hm... Scénáristům by to otvíralo zajímavý možnosti. Tyranny... *4*
    • Inquisitor
      Každý historický období je zajímaví a Řím mi nepřijde nijak zvlášť zábavnější. Asi ti nesedí středověký reálie, ale že by to bylo nudnější?
      • Paulcz
        Přesně tak, navíc husitské války a to co tomu předcházelo je dost hluboká a zajímavá studnice událostí a osudů, je to hodně silné téma. To, že asi máme spíše zidealizovanou představu nemusí být na škodu. Škoda je, že to nikdo moc dobře neztvárnil, krom filmů v padesátých letech, který ještě ujdou a "děl" České televize tu nic není. Jsem zvědavej jak to KC uchopí.
        • Inquisitor
          To je přesně to co mě na histori baví. Ne suchý nudný letopočty a životopisný data. Ale když člověk pročítá ty životy a příběhy, to je často něco neskutečnýho. Období pro hru zvolili podle mě skvěle a jsem zvědavý jak vykreslí tehdejší poměry v království a jakou v něm bude hrdina hrát roli a s jakými osobnostmi se potká :)
          Na filmy mají z toho období inspirace víc než dost. Ale s historickým filmem je to holt těžký, je to celkem dost nákladná záležitost. Taková historická série z toho období, to byla pecka :) Ale to u nás bohužel nikdo nezaplatí. Tak snad aspoň KC se povede :)
          • ČT radši vyhodí peníze na českou verzi kostýmního dramatu z belle epoque, no. Rádoby přeceněnej Downton, rádoby španělskej Grandhotel. :( Přitom Sapkowski nám ukázal, že husitský války jsou výživný a jeho husitská trilogie je ostatně literárně lepší, než Sága o Ciri a Geraltovi. Game of Thrones hadr. *1*
            • Dole jsem četl, že jsi střihač. Podle příspěvků je vidět, že se vyznáš. Jen by mě zajímalo, kde jako střihač pracuješ? Díky...
            • Inquisitor
              No jo takový stavovské povstání, defenestrace, Bílá Hora, poprava 27 českých pánů. No krvavý by to pro film bylo dost :D
            • Nicméně ta Třicetiletá válka nebo Šlikovo období nebo koneckonců Laudon mi přijdou zajímavější, protože to prostě není tak ohraný jako středověk a antika. Ke každý hře zasazený do antiky najde člověk středověký modifikace a vice versa, ale novověk, přinejmenším stejně zajímavej, nikde není, maximálně v podobě niky karibskejch pirátů. *9*
    • Magister_Peditum
      V čem je Řím větší zábava, než středověk? Konkrétně.
  • Už zbývá jen video o barvě trávy a stromů, jak je důležité nedívat se do slunka, co s člověkem ve zbroji může provést milion neposedných mravenců, v roce 2019 pak video o nebezpečnosti pobodání sršněm a jak moc se to projeví na nosnosti postavy a celkovém fyzickém stavu, pak v roce 2021 video, které názorně ukáže, jaké typy bot ve hře půjde nosit a jejich zasazení do českých zemí. Na rok 2022 se plánuje série videí, která jasně ukáže, že v lese se dá ztratit, ale že se dá i najít cestu ven podle orientačních bodů v krajině........ No a konečně toužebně očekávaný rok 2028, kdy hra konečně vyjde.
    • https://www.youtube.com/watch?v=8X_Ot0k4XJc
    • Ty budeš asi jeden z těch, co si myslí že se hry vyrábí mávnutím kouzelné hůlky v zemi lesních skřitků *4*
      • Je to parodie a alespon mne ten komentar skvele pobavil a dal jsem mu plus. A hre fandim. Jsem ale pripraven na variantu ze pokud se ji podari uspesne dokoncit, nebude to ani pristi rok. *3*
        • Tak má to být trilogie, takže asi budeme rádi, když se dožijeme konce 3. dílu
      • Ano, a jelikož všichni skřítkové pracují pro mě, tak vím, že to dřív jak v roce 2028 nebude. *14*
  • Jinak, to brneni ve videu mi neprijde uplne kvalitni, to jak seknutim do nej udelaji sram jako prase nepusobi dojmem, ze jde o kvalitni zbroj.

    Doporucuju tohle video, jen pro udelani si obrazu o tom, jaka je v brneni mobillita atd https://www.youtube.com/watch?v=5hlIUrd7d1Q
    • jojo pro demonstraci sekat do drahýho kvalitního brnění, aby to zdejšímu párečkovi přišlo co nejvíce reálné
    • Je vidět, že oboje brnění mají jiný tvar. To na videu co si postoval je hodně vyboulený, tzn. meč po něm spíš sjel - síla přenesená na brnění byla pod jiným úhlem než na plochém ve Vávrově videu. Nemyslim, že je to o kvalitě jako spíš o jinym typu, možná z trochu jiných let.
    • Nikdo nerika ze byl ritir nemobilni, ale zapasnik MMA obleceny jen v trenclich je mobilnejsi omnoho vic
      • Magister_Peditum
        Jo, jenže zápasníka MMA v trenclích skolí první rána mečem.
      • jamar28
        A taky zranitelnější.
  • super. A ted neco ze HRY! Realitu kazdej zna.
    Warhorse, Vavra a jejich pristup:
    Do auta se nedostanu, ma alarm a klice jinde. Tak tam dame minihru vo*e jak odpojujes alarm, quest jak sledujes majitele a pekelne tezkou misi, jak mu krades klice. Vlastne i rizeni by se siklo. Tak cela prvni kapitola bude o rizeni. Nakonec musis sehnat benal a vymenit olej. Dobry, ne? :- D

    Toz dobra, no. Originalni to bude, uznavam.
    • Paulcz
      Takže konečně RPG hra, která bude dávat smysl? :)
      • Ristoro
        Jestli chceš ve hře dělat úplně všechno, co můžeš dělat v realu, proč ty hry hraješ?
        • wenceslaus
          Protože bejt Hitman v realu je docela nemorální, nebezpečný a ne až tak jednoduchý.
          • Ah tak. Jsem zapomenul, ze vscihni ti nemoralni psychopati, pripadne sociopati, jsou v realu jako kdyz vypadnou ze hry *1*
        • Protože ve hře můžeš dělat i milion věcí, co v realu nemůžeš? Litat na drakovi , strílet z rukou firebally, pilotovat obří kosmickou loď

          Rizoto plz
      • Pokud nekomu chybi minihra cisteni zubu, nez jde ve hre spat, nebo pestovani zeleniny, nez se uzdravi letkvarem a nedava mu to jinak smysl, problem to zrejme bude. Jen si nejsem jist, zdali to je problem herni! :-P
        • Spíš jde o herní logiku ve stylu "řešení questu schované za chatrnými dveřmi ze dřeva, které by můj level 50 warrior rozštípal v pikosekundě, kdyby mi to jenom hra dovolila, případně varianta s 30cm vysokým plůtkem, co nejde přelízt a musí se kilometr obcházet"
          • To co popisujes neni herni logika, nybrz technicke reseni/limit.
            btw: muzes mi prosim uvest hru, kde byl kilometr dlouhy 30 cm vysoky plot, ktery nesel prejit ani preskocit? Dik!
            • wenceslaus
              A co nějakej příklad z KCD o tom čištění zubů, pěstování zeleniny.. atd když chceš bejt najednou tak konkrétní?
            • Jj, chápu, že někomu nevadí, že palác ve Whiterunu má špatně udělaný krov, nebo že questy nedávaj smysl, ale ten jouda si ještě dovolí kritizovat, když to někdo dělá pořádně *7*
            • pro pepička

              s bethsedimi fanboyi se neda rozumne diskutovat
            • Dobra. Ja si zase myslim, ze ty nerozumis vyvoji, designu a pipeline, kterou v Bethesde maji ;-)
              Toz si trhni :-P
            • zdá se, že tomu pořád nerozumíš, nejde o skin dveří, ale o to, že takovéto dveře a 1000 dalších podobných bys nejspíš vykopnul nohou, natož aby vydržely výstřel z Fatboye nebo raketometu, to není o technických limitech, rozbitné dveře uměli už tehdy, ale o tom jak nad tím lidi co to designují přemýšlí, což se potažmo přenáší do uvěřitelnosti celého herního světa, Vávra nad takovými věcmi přemýšlí, proto si všímá detailů. jako že zeď domu je z jedné strany ze dřeva a z druhé z kamene, proto Kingdom Come působí uvěřitelně, u Bethesdy je to každému šumák
            • pokud myslis bug, kde par dveri z nekolika stovek ve Falloutu nedodrzovali visual language, tak to je naprosto pochopitelny. Zvlast kdyz to dela jen stovka lidi. Ale resit dvere mi prijde trochu mimo. Sam bych se nad tim zasmal. S tim kdo je lemra a neni to nesouvisi.
              Nicmene Dan Vavra podle jeho slov zna postupy lepe nez Bethesda, takze v Kingdom Come nic takoveho nebude.- tady se nicmene tesim na tu jejich hru v plne verzi a schvalne jak maji osetreneho kone :-D Naposledy mel nohy ve vzduchu na nekterych kolizich. Snad autori nebudou lemry. :-P
              Co se tyce Mass Effectu - nejsem si vedom, ze by tam byl nejakej 30 cm vysokej plot. Vsude kde slo, byla zed, skala, nebo neco jineho (prinejhorsim zabradli a za nim sraz, ale ne 30 cm...). Shepard kde mohl tak vaultoval a koridor musis nejak ohradit. Ale ani jednou se mi nestalo, ze bych nerozumel, co po mne hra chce. Visual language meli na vybornou, ale ano, bugy taky.
              Witchera jsem hral jen chvili... takze tezko soudit.
            • Právě že ne, pokud je gamedesign udělaný dobře, zamaskuje to tak, že si toho hráč ani nevšimne, je tam třeba nějak odůvodněné, proč ty dveře nejdou otevřít, pokud jsou autoři lemry, dopadne to takhle

              https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/e7/dd/20/e7dd20a549537d6f297053d59012106e.jpg

              S tim nepřeskočitelnym plůtkem si děláš srandu? To je v každý druhý hře, zvlášť Bioware jsou na to experti, takže KOTOR, Dragon Age, Mass Effect, z jiných krajů třeba Witcher 1 a 2
  • Takže Vánoce 2016 to jistí. Plná verze bude!
  • samuel.polak
    prvy zaber videa si hovorim ze konecne pridali na farbach v tom cryengine a ono to je realny zaber
    • "Reálný záběr" - tj. záběr nejspíš z gopro po pořádných barevných korekcích? Ano, určitě to je "reálný (skutečný) záběr" - někdo ho natočil. Ale to proboha neznamená, že ten záběr odpovídá tomu, co bys viděl na místě kamery ty: není to bůhvíjak "realistický" (tj. skutečnosti odpovídající) záběr. Pokud ho porovnáš hned s následujícím - švenkem na bránu uvnitř vesnice - uvidíš zásadní rozdíl v kontrastu, saturaci i odstínu barev. Navíc pokud ho porovnáš se záběry ze hry, zjistíš, že jsou velmi podobné.

      Proč reaguju? Protože si KCD zrovna tuhle kritiku nezaslouží. V životě jsem v žádné hře neviděl realističtější krajinu. To, co vidíš, když vylezeš ven, je mnohem spíš otázka nasvícení, než otázka barev krajiny. Před východem slunce je krajina modrá, potom zlatá, v poledne se sluncem v zádech saturovaná, v protisvětle vybledlá (první záběr videa je právě točený v protisvětle a pořádně "barevně korigovaný", což na fotce nebo videu dobře - až kýčovitě - vypadá, ale není to realistické), podobně je vybledlá pod zataženou oblohou. Jiné světlo najdeš na Lofotech, jiné na Sázavě a jiné v Maroku, úplně jiné v místech s vysokou vlhkostí vzduchu. Warhorse se rozhodli, že chtějí subtilnější světelné efekty, realisticky vymodelovanou, otexturovanou a nasvícenou krajinu. Tohle prostě není Skyrim nebo Zaklínač - a není to chyba hry. Je to vlastnost hry. *3*
      • Když to bereš takhle, tak žadný reálný záběr neexistuje, protože kamera zkresluje barvy sama od sebe, taky člověk snadno pozná, jestli kouká na film ze 70, 80, 90 nebo 00 protože maj specifický barvy.. no a dneska si otevřeš jakýkoliv video v After Effects nebo Premiere a šoupeš si tam RGB kanály a křivky jak ve Photoshopu to už vůbe neni o tom jaký barvy měl záběr, ale jak se to líbí člověku co to upravuje a jakej má pro to cit
        • U filmu je to spíš otázka suroviny. Technicolor, Kodachrome... A samozřejmě taky optiky. A koneckonců hlavně stylizace - podívej se na Tinker, Taylor, Soldier, Spy, který záměrně stylizuje obraz tak, aby připomínal špionážní dramata 70. let. Nebo na Barryho Lyndona, kde se Kubrick až posedle chtěl přiblížit stylu raně realistických maleb konce 18. století (Constable, Gainsborough). Stylizace je klíč. Warhorse chce KCD stylizovat jako realistickou hru s realistickou krajinou a realistickým nasvícením - a přinejmenším to poslední se mu sakra daří, realističtěji (a za mne lépe) nasvícenou hru jsem ještě neviděl. (Neviděl jsem jich spoustu.)

          Video (z foťáku / gopro / levnýho camcorderu) - pokud nejde o RAW - (a nechci to dělat složitější tím, že bych zabředl do inter a intra framové komprese a barevné hloubky) je vlastně jpg v pohybu - je to komprimovaný záběr. Má obvykle relativně velmi malý dynamický rozsah (to se týká i tohohle videa) a nějak definované barvy (podle toho jak surová data kamera interpretuje, tj. jaký kreativní filtr / barevný profil / whatever si vybereš). Digitál má obvykle problémy se saturovanou červenou a málo saturovanou zelenou (typicky příroda, listy stromů, tráva... porovnej podání zelených odstínů přeexponovanou Portrou 400 nebo i Provií s digitálem, digitál prohrává na celý čáře. A některý vlastnosti filmu (dynamickej rozsah v highlightech) digitál napodobit vůbec neumí, dokonce ani drahý digitální kamery s extrémně vysokým DR a záznamem v Rawu, který používá Hollywood. Ale to jsem odbočil.

          Pokud chceš, aby výsledek vypadal dobře, potřebuješ surové záběry s co nejmenším kontrastem (tj. co nejvyšším dynamickým rozsahem, ačkoliv tady nepřímá úměrnost neplatí, ale částečně pomáhá) a co nejmenší saturací. Pak jsou barevné korekce otázkou interpretace, stylizace. Realismus (obraz odpovídající tomu, co vidí člověk, který není barvoslepý :) ) je taky určitá stylizace, samozřejmě. (Jinak pro pokročilejší barevné vyrovnávání / korekce / stylizace se nepoužívá AP ani AAE, ale třeba DaVinci Resolve, který je mimochodem v základní verzi zdarma a má o třídu pokročilější nástoje, než Aftry.)
          • No vidíš, na Tinker Tanker jsem se chtěl nějaký ten týden podívat a visí mi to tu na disku, toto je aspoň dobrá záminka, U Barry Lyndona tuším Kubrick používal speciální čočky, aby mohl točit záběry v interierech osvětlené jen svíčkami bez přisvěcování a dosáhl tak maximálního realismu . Ale Kubrick byl maniak (a taky bývalý fotograf, což je u nějak krásně vidět i u kompozice záběrů), normální člověk by asi tolik energie na tak bezvýznamné detaily nevydal :).

            Mě právě grafika KC připadá super, díky té realističnosti jsem si říkal, že by se to co vytvořili dalo použít i na nějaké virtuální prohlídky, edukační software a tak, nějaké interaktivní rekonstrukce historických událostí pro školy třeba.

            Tohle je ale hrozně zajímavé téma, v poslední době jsem se začal více věnovat focení a jak tě tak čtu, tyto věci jsou z velké části společné pro fotku i film, dříve jsem si myslel, že je to jen o tom něco cvaknout, maximálně tak upravit světlost, kontrast a expozici, ale čím víc se v tom vrtám, tím víc objevuju že je za tím ještě celá další věda právě ohledně barev a jejich teorie, takový další svét, o kterém, většina lidí co občas něco cvakne na mobil ani netuší že existuje :)

            Docela bych si o tom něco víc přečetl, nemáš nějaký tip na zajímavou literaturu na toto téma?

            Na DaVinci Resolve určitě mrknu, dík za tip :)
            • Literatury je spousta, od Ansela Adamse (The Camera, The Negative, The Print - klasická teorie velkoformátový černobílý zejména krajinářský fotky) po třeba http://www.cambridgeincolour.com/, záleží na tom, co konkrétně tě zajímá, jestli spíš praktická postprodukce, technická teorie zachytávání a zpracování obrazu nebo třeba i svícení. Obecně bych se pokusil vyhnout českejm zdrojům a taky současnejm překladům anglickojazyčný literatury, který jsou bohužel často zavádějící a matoucí, kromě toho je lepší znát AJ terminologii.

              U interiérovejch scéna Barryho Lyndona používali Kubrick a Alcott upravený objektivy Planar 50mm f0.7, který Zeiss vyrobil pro NASA pro misi Apollo. (Ačkoliv samotní astronauti používali na měsíci legendární Hasselblad V, konkrétně modifikovanej 500EL.) Aby mohli Kubrick s Alcottem objektivy používat a snímat jimi scény osvětlený jen světlem svíček, museli si nechat vyrobit speciální kameru se závěrkou, která se vešla mezi film a zadní člen objektivu (2,5mm vzdálenost). A stejně pak museli film vyvolávat jako o další stopu citlivější a ty záběry jsou samozřejmě extrémně měkký, protože vyrobit ostrej objektiv světelnější než f1.4 neumí ani Leica (Noctilux 0.95 za pomalu deset tisíc eur).

              Ale Kubrick točil i exteriéry bez svícení, tak, aby připomínaly tehdejší obrazy. Zbožňuju tuhle scénu, hlavně tvar kopce (samozřejmě záměrně vybraná lokace) nad pochodujícími vojáky :D https://www.youtube.com/watch?v=m7wEUlpaYjY .
    • Taky mne to zmatlo.
      • Zagro
        me/mě ...
        • Mne je ve druhém a čtvrtém úplně ok. *3*
          • Zagro
            Jen tak pokračuj, nakonec v dnešní době dostane maturitu skoro každej *2*
          • Tilwaen
            Není.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit