Workers & Resources: Soviet Republic – recenze skutečně budovatelské strategie
-
Nene. Hra jde za hranici casual hráčů. 90+ % hodnocení na steamu za posledních 5 let nepochází primárně od lidí z "československých" kořenů.
-
Tak na Slovensku, má tato hra 12/10, jelikož minimálně 30% Slováků, by si přálo tohle dobu zpět.
-
Vždyť neříká, že je na tom něco vysloveně špatného. Taky mám rád když propriety sedí k zasazení a když najdu nějaké autentické české reálie ve hrách (staré škodovky a V3S v Operaci Flashpoint, paneláková sídliště v UFO: Aftermath, autentická příroda v KC:D, turistické značení v Someday you will return...) Ale zároveň si myslím, že když někdo na základě toho projeví dost nekritické nadšení, tak si říká o nějaké to v zásadě přátelské pošťouchnutí.
-
V kolika hrách už jsi ji viděl? Spíš mi to přijde zajímavé z pohledu našince, že tam máš většinu techniky už v základu lokální.
-
No tož jen mě napadlo po těch výkřicích typu "10/10, je tam sanitka S1203" nebo "co Čech to modelář", že si trochu rýpnu. Přijde mi to jako taková ta šoutoušská mentalita.
-
Sotous je clovek ktery ma rad lokomotivy. Jak si to poznal ze tady maji sraz?
-
"Když jde člověk něco hodnotit a publikovat k tomu recenzi, bylo by
dobré, kdyby se dostatečně seznámil s oním produktem. Pak by možná
věděl, že ve hře je k dispozici workshop, který momentálně obsahuje již
více jak 9000 (!) módů od rozsáhlé modderské komunity"Nevím na co si stěžuješ. Hry se hodnotí v takovém stavu, v jakém ji vydal vývojář. Do hodnocení hry se nepočítají nějaké mody. To je prostě princip novinařiny.
Spousta hráčů žádné mody nikdy nestáhla. Málo lidí má zájem desítky hodin probírat a stahovat 9000 modifikací, aby si obohatili hru. Hrají to takové, jaké to je.
-
Odporucam ceskeho youtubera Krejcak, ten ma viacero serii
-
Ja hram w&r od vydania v EA a uz len za to, co tam popridavali by som dal 10/10. Hra ma naozaj detailnu simulaciu vsetkeho a to, ked sa vam nahodou rozsype retazec byva v 99% chyba hraca.
-
historické zasadenie je pre hru určite plus, dáva jej pomerne široké možnosti, ktoré inde naozaj nenájdeme. ale tvrdiť, že hra je vysoko hodnotená "kvůli jakémusi "československému" politickému pohledu..." je naozaj nefér. skôr skús popísať, čo sa ti na hre nepáčilo, čo ťa odradilo hrať ju dlhšie a preniknúť do nej? lebo áno, začiatky sú naozaj často až frustrujúce, nakoľko sa nejedná o jednoduchú budovateľku, ale hru s prepracovanou a detailnou simuláciou výstavby mesta temer so všetkým, čo k tomu patrí.
-
V tomto případě ano, ale do teď to bylo jen na Steamu a nekoukal jsem, že už to vyšlo i jinde.
-
ono to nejak pôjde, vo všeobecnosti by v mojom konkrétnom prípade malo stačiť stiahnuť mód cez steam a potom ho správne prekopírovať do GOG hry.
ale vďaka za tip, o nejakých downloaderoch počujem prvýkrát (nikdy som nemal potrebu to riešiť).
každopádne som tým chcel demonštrovať aj fakt, že hodnotiť hru s módmi je ošemetné. nie každý k nim má reálne prístup, resp. ich zaobstaranie môže byť dosť problematické/náročné/zdĺhavé. preto by hry mali byť (podľa mňa) hodnotené tak, ako sú vydané tvorcom. -
Ale v tom se prakticky shodneme. Pochopil bych, že by si někdo představoval, že ve hře bude v základu více dekorativních staveb (i když si nemyslím, že i v porovnání s jinými hrami jich je nějak extrémně málo nebo méně než v jiných hrách), ale zároveň kdyby ve stejné větě, dodal, že na workshopu je těch budov k dispozici už teď mraky, tak s tím nemám problém. A co jsem koukal, tak 1.0 přitáhla pozornost nových autorů a už se začínají objevovat mody, které začínají šahat hlouběji do kódu hry a nebo borci co dle projektových dokumentací dávají dohromady modely z reálných českých sídlišť. To co je ve hře je inspirované díky tvůrcům zejména Košicemi a Slovenskem. Ale pokud chceš víc dekorací, tak není problém. Od T-34 na podstavci, přes sochy nebo mozaiky různých východních gaunerů minulého století až třeba po Jakešovy vidle.
-
Tak GoG je bohužel v tomhle ohledu obecně méně user-friendly, ale není to nemožné. Existují obecné steam workshop downloadery, kam jen vložíš url a mod máš stažený. Nevím jak v tomto konkrétní případě, W&R:SR mám na Steamu, ale třeba tam mám Rimworld, kde existuje přímo aplikace na bázi mod managera, která má v sobě integrovaný workshop downloader a můžeš ho procházet přímo v api.
-
Nějak nevím kam tím míříš, ale tahle hra má poměrně značně škálovatelnou úroveň toho co vše chceš simulovat a když si vše vypneš, tak z toho opravdu máš jen lehce nadprůměrnou budovatelskou strategii s ne úplně intuitivním ovládáním, která je originální snad jen tím zasazením a graficky to taky není žádný zázrak, ale síla hry je právě v tom, co vše simuluje a jak dobře to dělá. Takto do hloubky prostě žádná jiná hra na trhu nejde. A bohužel z recenzí obecně je spíš cítit, že hromada mechanik zůstala nedotčených.
-
No, Já koupil, nainstaloval, cca 2hodiny hrál a refundoval. Jsem přesvědčen, že tu osmičku dostala ta hra, jen kvůli jakémusi "československému" politickému pohledu...
-
Podle me by se hry mely hodnotit ve stavu, ve kterem si je hrac koupi. Samozrejme, ruzne komunitni modifikace z dane hry mohou delat vice ci mene lepsi produkt, ale dost casto to muze byt subjektivni vjem (modifikace resi neco, co nejake mnozine hracu vadi, ale jine vubec) a navic neni zaruceno, ze dane modifikace budou vzdy k dispozici (napriklad hra dostane patch, ktery nejaky mod rozbiji a jeho autor uz se neobtezuje ho aktualizovat). Nehlede na to, ze nekdo proste nechce ci nema chut se s modifikacemi drbat (u nekterych her je jejich nasazeni snadne, u nekterych tolik ne). Ono se to dotyka i vecne otazky, jestli by se recenze her mely aktualizovat v case na soucasny stav hry nebo nikoliv, protoze i modifikace se objevuji a mizi.
Dle meho soudu by proto jakekoliv recenze mely reflektovat hru "tak jak je", ale urcite by neuskodilo mit treba v zaveru odstavecek jako: "K dispozici je rada komunitnich modifikaci, ktere hru dale vylepsuji, napriklad X, Y a Z," aniz by ovlivnoval hodnoceni hry (ale dal tak ctenari dalsi informaci pri rozhodnovani, jestli danou hru poridit nebo ne).
-
za mňa snáď najlepšia budovateľská hra vôbec (i keď stále preferujem cities: skylines /C:S/). tá úroveň simulácie a hĺbka možností, ktoré v hre sú (aj vďaka dlhej dobe vývoja v EA) je neskutočná.určite by som vyzdvihol štylizáciu a grafiku. na tento typ hry a zasadenie do histórie sa perfektne hodí. tiež mám radšej viac pastelových farieb (jeden z dôvodov, prečo C:S o chlp vedie), ale tu tá štylizácia proste sedí perfektne.plusom je aj recenzentom spomínaná potreba rozsiahlych prestavieb mesta, ak človek chce niečo malé pridať. taká je realita, áno, väčšia sranda je to v C:S, kde to máte na pár kliknutí, ale vo W&R je to omnoho uspokojujúcejšie, keď vidíte, ako sa váš urbanistický plán napĺňa, alebo naopak, dokonale rúca a vy len reagujete.
síce som ešte nemal čas hrať plnú verziu, no verím, že od apríla, keď
som hral naposledy EA verziu, sa veci pohli len k lepšiemu. za mňa
neobjektívne čistá 10/10 a zrod nového kráľa budovateľských stratégií, kde donedávna neohrozene trónilo Cities: Skylines.
ak by som mal byť recenzentom (čo našťastie
nie som), tak by som zvolnil na 9/10 a to najmä za technické problémy,
ktoré hra v dobe môjho hrania mala (ako čítam, nie všetky sa podarilo
plne odstrániť) + istú neprístupnosť hry práve vďaka jej detailnosti a hĺbke možností. i keď toto je pre mnohých vrátane mňa skôr plus. na oddychové hranie jednoznačne C:S, ak hľadáte výzvu, tak W&R:SR -
a mám módy prístupné na pár kliknutí aj v gog verzii? pýtam sa vážne, nemal som čas hru spustiť, i keď to bolo prvé, čo som po vydaní urobil - hru kúpil na GOG-u, aj keď ju mám na steame a nahral som v nej pár stoviek hodín.
za mňa sa má hra hodnotiť tak, ako je vydaná, bez módov a úprav od fanúšikov. -
To je tady nějaký sraz šotoušů?