Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Murlock

    Díky nechci. Hraju SB.

    • SB míníš jakou hru? Shadowbane? :)

  • Je to proste wowko...co cekate? 15 let porad vice mene to same, to uz muze bavit jen ty nejvetsi fanousky. Pocitam, ze i ti lide co na tom pracuji musi byt totalne vyhoreli.

    • twicer

      Skvadra co na tom teď dělá už dávno nahradila staré bardály a je to vidět jak v designu světa tak hratelnosti. Spoustu věcí zrecyklovali z ostatních blizzard her, nebo jiných mmo a je teď podobnější konkurenci než kdy dřív.

  • twicer

    Musím říct, velice výstižné dojmy. Nehrál sem od vydání datadisku, aktivoval jsem tedy účet na měsíc a itak jsem to nevyužil celé. Jako hráč který už nemá potřebu se hnát za vyššími čísílky jak oslík tam je obsahu tak na 14dní občasného hraní, samozřejmě včetně každodeního sbírání 6ti truhliček, 5ti škeblí a denní dávky variace na bejeweled.

    Lokace i přes jejich potenciál vizuálně poměrně nudné a díky hloupým úkolům vám zevšední do týdne.

  • Tushan

    Ja z bfa prestal pred tímto patchem avracet se nehodlám. Uvidime co další datadisk

  • Sarra

    To bylo tedy čtení. Už jen to, že autor srovnává WoD a BFA
    je naprostý nesmysl. Každý kdo tu hru aktivně hraje nebo alespoň sleduje, tak si určitě
    všimne, že se Blizzard snaží něco dělat a nevykašlal se na to jako na WoD, kde
    scrapnul obsah kde to jen šlo a očividně se snažili investovat téměř všechny
    síly do vývoje Legionu. Připadá mi, že někteří lidé už ztrácí soudnost a
    očekávají od hry tohoto žánru něco, co nikdy dostat nemohou a ani nikdy
    nedostali. Několik hodin na dohrání obsahu a pak grind? Ano, to tady bylo v
    každém datadisku a nechápu proč se tomu teď divit, tak to prostě funguje.
    MMORPG není jen story, ale také ten MMO obsah jako je například ten progress
    raidů. 

    "Pokud tedy nepatříte mezi hardcore hráče nebo
    nechodíte se svou gildou každý týden progresovat nový raid či dungeon a
    nefarmíte jako o život nové mounty, nemusíte se namáhat obnovovat předplatné"
      - Já pak doporučuji přestat hrát MMORPG
    kde je potřeba ta kooperace s živými lidmi a začít hrát RPG, protože MMORPG asi
    nebude to, co hledáte. Připadá mi, že autor patří mezi ně, protože organizované hraní mu asi nic neříká, očividně
    chce mít všechno hned a odmítá věci, které vyžadují nějakou větší činnost.
    (ruční skládání raidu, farmení reputaci, farmení přístupu k létání, odemikání
    nových ras, mobky které jsou opravdu rare...atd). Wowko prostě bylo vždy o progressu raidů, dungeonů, arén a BG, pak už nám zbývá jen ten grind jako všude jinde.

    "Stejně tak trpí i reputace, s nimiž se v BfA rozhodl Blizzard vytočit plno hráčů. Získávání reputace je omezené na velmi malé množství napojené na daily questy." - Systém reputací v BFA je stejný jako v Legionu, takže toto na BFA nesvádět. A když už je ta kritika systému reputací (pro mě úsměvná), tak by mě zajímalo jaký je tedy ten nejlepší systém, protože reputace vždy byly o grindu questů nebo zabíjení mobek. 

    "Patch 8.2. jednoduše nedosahuje kvalit spousty svých
    předchůdců"
     - 
    Zajímalo by mě jaké kvality to jsou a jaké patche, protože tento patch patří
    jednoznaččně k těm největších vůbec a nechává se inspirovat právě těmi
    předchozími. Popravdě se divím, že si na ten patch někdo tak moc stěžuje, co chceme víc? Vždyť jsme dostali 2 naprosto odlišné zóny, 1 raid, 1 mega-dungeon, novou arénu, 2 nové island expedice, heroic warfrontu, 1 pet battle dungeon, nové story (war campaign, heart of Azeroth, Nazjatar, Mechagon, Tauren a gnome story)...atd. Největším problém je to, že Mechagon Blizzard nevydal v 8.1 nebo 8.1.5 stejně jako to udělal s Karahzanem v Legionu.

    "Přitom jakmile se člověk přiblíží k paláci královny
    Azshary a v něm skrytému raidu, dýchne na něj to pravé WoWko.
    Příliš pozdě a
    příliš málo
    ."
     - To by mě tedy zajímalo, co to "pravé wowko" tedy je, když celý
    velký patch nic a pak najednou pohled na jednu budovu pod vodou a nejednou je
    to staré dobré wowko zpět  :D

    A pokud si tedy autor myslí, že story pokulhává a má díry,
    tak doporučuji číst quest log a promluvit si s jednotlivými postavami, pokud se
    omezil jen na a ty červené bubliny, pak se lecos vysvětluje. Když už jsme u
    těch "děr", tak mechagnomové byli a jsou postiženi kletbou masa. Na
    to však není třeba být loremaster, toho si každý všimne hned jak uvidí prvního
    mechagnoma na ostrově. Nechci se zastávat toho zlého Activision Blizzard (který tu byl ještě před best expanzí wotlk btw), ale 8.2 je jednoznačně lepší než ho autor vykresluje v článku. To, že 8.1 a 8.1.5 byla slabota je věc jiná a samozřejmě některý class design je špatný a toho se do konce expanze bohužel nezbavíme. 

    • Zaho

      Dal jsem palec nahoru, škoda že si už nedokážu nové wowko užít jako vanillu a tbc.

      Přitom se spousta věcí za tu dobu zlepšila, combat je super a nové classy jsou taky fajn.

      Bohužel svět wow  je mrtvý, crosservrové všechno, LFR, groupfinder, gearscore....


    • twicer

      Mega dungeon který je vlastně jen obyč dungeon, jako třeba Maraudon který prostě postupem datadisků rozsekali na křídla a tady to nechali vcelku, nemluvě otom že celý tento mega dungeon jen recykluje tu "naprosto odlišnou" zónu :). Nové island expedice - které hraje pár odvážlivců na odměny a pak už tam ani nepáchne. Heroic verze warfront = jinými slovy jen upravené hodnoty životů a poškození nepřátel jinak vše při starém. Příběh válečné kampaně která se pohne tak o metr, končící dalším cliffhangerem na který se bude čekat měsíce. Jestli vtěch ostatních jmenovaných vidíš nějaký kvalitní vývoj příběhu tak dovol abych se ti vysmál, příběh okolo heart of azeroth je zatím asi ten největší joke.

      Nechápej mě špatně, chápu že půlka obsahu točící se kolem bláznivého opakování toho samého je pro MMO jako wow tak nějak normou a není ho tam věru málo, ale jako fanoušek značky přijít po skoro roce do hry a mít za týden dohraný všechen unikátní obsah co do hry mezitím napumpovali, to je poměrne mrzutý stav, slušně řečeno.

      • Sarra

        Ano je to mega-dungeon v porovnání s dungeony z ostatních datadisků, kdy se počet bossů točí vždy  kolem 4 a velikost instance není tak velká jako mechagon nebo karahzan. Jediné mega-dungeony byly ve vanille. A ano, mechagon a nazjatar jsou dvě unikátní zóny, to že půlku dungeonu zasadili do reálného prostředí je věc jiná a na unikátnost těch dvou zón to nic nemění.

        Příběh sice nebude dokonalý, protože se jedná o onlime hru, ale stále se jedná o kvalitní příběh a problém proč lidé často vidí opak je spojený hlavně s tím, že lidé kašlou na psaný text a konzumují jen pěkné cinematici a cutsceny a pak se diví, že nechápou story. Blizzard začal dělat story, které je složitější a prolíná se několika datadisky  a jelikož tomu velká část lidí nevěnuje velkou pozornost a už neví kdo je kdo, co bylo kdy a kde, tak si nedokáže spojit souvislosti, protože často jsou zvyklí na jednodušší příběhy, které se odehrají poměrně rychle a jsou nám jednoduše sděleny. Blizzard spoustu věci stále nechává záhadou a ty čekají na závěrečné vyvrcholení, kdy by lidé měli konečně pochopit proč to tak bylo. problém Blizzardu je hlavně to, že nemalé množství detailů se dají zjistit pouze z literatury a tu většina lidí nečte, což není jejich chyba protože hrají hru a nikoliv čtenářský klub.


        Jasně, že máš obsah dohráný za týden, tak to prostě funguje v mmorpg a si další co se najednou divý, že to tak je i když to tak vždy bylo. Pokud si další člověk, který odmítá kooperaci s ostatními lidmi v MMORPG nebo chodí jen LFR, tak to asi nebude žándr pro tebe, protože wowko bylo vždy o raidování a pvp, kteří ti zabralo několik měsíců progressu.



        • twicer

          Stále nějak nevidím co je na nazjataru tak uníkátního, že to tolikrát vyzdvihuješ. Azsuna nakombinovaná se Suramarem, spousta nag, všechno sterilně stojí a pocit z obléhání královny azshary vtom tedy není ani vzdáleně. Mechagon stylistikou lokace fakt supr, sandboxová hratelnost tomu opravdu sedí, ale ruku na srdce.. je to jeden ostrůvek, poloviční lokace která vyjeví svá tajemství za jedno odpoledne. Mega dungeony jsou jen marketingové heslo, na nové a blištivé pojmenování něčeho co tu bylo v historii už několikrát. A jestli teď mega dungeon bude znamenat že se na to pug vykašle po prvním nebo druhém wipu, tak nevím jestli je to výhra.

          Hlavní příběh v současnosti pokulhává a můžeš to omlouvat na kolik chceš způsobů, po roce víme naprosté prd o pozadí bitvy o Azeroth a to už texty v přidané do quest logu fakt nezachrání, nebojím se říct že je to dokonce z valné většiny totální výplň a žádnou skrytou hloubku nebo informace mezi řádky to prostě nemá. Včem teda současný příběh navazuje třeba dva datadisky zpět? Na boj aliance a hordy, viď. A prosím nevytahuj tu nějaký promyšlený příběh psaný mezi řádky v ostatní literatuře pro skalní fanoušky/nerdy, mám přečtené i to co tady nevyšlo česky a nic kolosálního se tam teda fakt nedozvíš, přidává to tomu světu, místům a bytostem na uvěřitelnosti ale to je tak asi vše. 

          Hraju wowko s přestávkami od vanilly, kupuju každý datadisk a jsem u každého nového releasu, tak tu na mě nechoď že takle to v MMO prostě funguje a neříkej co mám a nemám hrát, poprvé po 15letech mě vydání nového datadisku neudrželo ani 14dní, natož měsíce. A nemyslím si že by to bylo tím že už sem přesycen, nebo mé nadšení vyhořelo.. to univerzum mě stále nesmírně přitahuje a chtěl bych víc.

          Hra má stále své kvality a protože ji znám už mraky let, tak člověk mluví hlavně nedostatcích a dobré věci bere tak nějak automaticky, jen si prostě myslím že jako nastínění pro občasného hráče byl tento článek poměrně dost výstižný, ne naopak.

          • Sarra

            Vzhledem k tomu, že právě Azshara si nás na Nazjatar záměrně sama pozvala (víme proč) tak o obléhání nemůže být ani řeč, protože cílem bylo právě nás nechat snadno projít až k ní. Tou unikátnost myslím spíše to, že je to kompletně nová zóna, kterou musel někdo vytvořit než  jen vizuálně upravit (arathi, tirisfal, silithus...atd). Ale stejně mě připadá unikátní, vzhledově vypadá jako ruiny prastarého města, které bylo zatopené po stovky a stovky let a takové ruiny prostě nemohou být nádherné. Spousta tajných podzemních a podvodních jeskyň, tajné rare mobky které se musí nějak aktivovat, pvp event (který bohužel často ruinuje balance frakcí a podle mě také přítomnost létání). Samozřejmě tyto věci máš hned objevené, protože wowhead a PTR. Ale stále je toho více k objevování než isle of queldanas v TBC nebo molten front v cata.

            Samozřejmě termín mega-dungeon je marketingový tah, ale celkem vystihuje instanci a já nikdy nezažil, že by se parta rozpadla po wipech, prostě se to vždy povedlo dokončit s přijatelným počtem wajpů. Tak schválně jmenuj mi 5 man dungeony, které mají aspoň 7 bossu a rozlohou jsou vélké jako 5man Karahzan nebo Mechagon a nejsou z vanilly.

            Jak jsem říkal, spousta věci zůstává neodhalených a to konkrétně o sargerasovi, old godech, titánech, sylvanas, shadowlands a dalšich. To se určitě na konci expanze nebo v dalším datadisku odkryje a my pochopíme ty “slátaniny” co blizzard vytvořil. Ale doporučuji si prohlídnout puzzle box of yogg saron (cata) a Ilgynotové hlášky popřípadě Varimatrase (legion), ty se týkají hodně věci co se staly nebo stanou. Pokud se naplní zvěsti o novém datadisku, tak by to mělo souvislosti s tím, co Arthas a Sylvanas viděli při své smrti (wotlk a dále). I quest na zabití Archimonda, kde jsme lootli podivnou věc, může mít souvislost s old gody (wod). Koneckonců celý WoD datadisk vznikl díky Garroshovi, jehož charakter se začal budovat hodně už od wotlk to samé generál Nazgrim.

            A ano MMORPG tak funguje, můžeš si říkat, že endgame obsahu bylo dříve víc, ale můžu tě ujistit, že to bylo srovnatelné a často i menší než 8.2. A wow už je stará hra, takže na mnoho hráčů to působí ohraně, což je určitě v mnoha případech i pochopitelné. Rozdíl je i v tom, že dřívější obsah (třeba TBC) byl dostupný až po splnění attunementu, což vyžadovalo farmit repku, chodit dungeony a raidy pro klíče...atd, zatímco dnes toto už není, takže je všechno přístupné celkem rychle a hned.


            • twicer

              Ty vidíš kompletně novou zónu s ruinami prastarého města, zatopené stovky a stovky let, já vidím středně velkou roklinu posázenou assetama obřích korálů a věží ze suramaru, které ve mně evokují spíš rozlehlý chrámový komplex než cokoliv většího co dříve fungovalo jako město, ale je fakt fajn pokud si to takle představuješ a v takovém světě si hraješ, já už se do toho prostě neponořím .. cata, WoD i Legion mě atmosférou fakt brali, ale teď mi to přijde takové celé nedomrlé. Pevně doufám že tvá představa, toho jak pak na konci datadisku všechny kolečka zacvaknou do sebe, vyjde.

              Krom Kata a Zulgrubu si na žádný delší novější dungeon nevzpomenu, uznávám. Ale prostě se mi nelíbí tento nový přístup že teď vám jako dáme něco nového senzačního, ikdyž je to furt to stejné co už znáš, ať je to prostě další dungeon a jedem dál, proč znovu vymýšlet kolo.

              Legion vytvořil dobré podhoubí pro novou expanzi a její zápletku ale už je to více než rok a nemám pocit že bysme věděli něco víc. Nzoth byl už v podstatě jasnej v průběhu Legionu a dalo se očekávat, že se z vězení v dalším datadisku prostě dostane. Teď nám předhodili Azsharu, kterou stejně jen tak pohladíme po chapadlech a pokračování příště. Tyrande a Malfurion kteří by měli mít osobní zájem na poražení Azshary se vté příběhové lince ani nemihnou ! Místo toho si někde v southshore jedou svou bezvýznamnou guerila válku. Dost možná ještě právě oni hodně zamelou s příběhem ale já prostě tohle dávkování obsahu neberu, cejtím se jak kdyby mi dávali napít po jedný kapce vody ... nic,nic,nic,nic,zvrat sednutí na zadek a konec datadisku, spousta neodpovězených otázek a jede se dál :)

              Ale jinak je dobré vidět i opačný názor, pro někoho to bfa přece muselo být stvořeno, já si zalezu zpátky do classicu než se půjde skutečně na azsharu nebo nzotha a bude klid :)

              • Sarra

                Reakce na příspěvek:

                Nevím pro koho bylo BFA stvořeno, ale já se jasně vyhradil proti 8.1 a 8.1.5. Tyto dva patche byli prostě slabota, ale toho sis určitě všimnul, protože sis to četl. Hlavně problém oproti Legionu a MoP je ten, že zatímco v těchto dvou expanzích jsme se patche 5.2 a 7.2 dočkali půl roku po vydání datadisku, tak v případě BFA je to 10 měsíců. Což je dlouhá doba a proto je ten patch jeden z největších a domnívám se, že Mechagon měl správně být v patchi 8.1, ale z nějakého důvodu to posunuli.

                Chápu, že nynější styl vyprávění příběhu se nelíbí každému a nechce čekat celé ty dlouhé měsíce na to vyvrcholení, kdy se konečně dozvíme proč to tak bylo a co se stane, ale pokud někdo tvrdí, že je dnešní story je hloupé nebo paskvil, tak to prostě není pravda. WoW lore není jenom Arthas a Illidan. 

                A ano v cataclysmu byly tři velké dungeony Zul gurub, Zul aman a ještě dokonce Halls of Origination, což byl oproti těm trolským dungeonům originál. Když už jsme u těch cata dungeonů, tak jsem zklamaný, že v tomto stylu nepokračovali, protože to byly opravdu těžké dungeony, kde snad bylo naposledy potřeba CC addy a dělat nějaký kill order. Pak už to byla AOE fiesta kde se občas něco kicklo.

                PS: Taky by mě zajímalo kde jsou ti dva elfové, asi někde sází nový strom 

  • Derp_1337

    Po odkoupení Activision to jde s Blizzardem postupně z kopce. Kdysi byli hry od Blizzardu ztělesněním hráčských snů, teď je to většinou podprůměrný brak.

    • Došlo tam k fúzi, ne k odkoupení. Nejdřív si něco o tom zjisti než napíšeš nějakou kokotinu.

      • Derp_1337

        sloučení nebo odkoupení. Pro obyčejného člověka není to jedno?

        • Není. Odkoupení by znamenalo, že vinu můžeš házet na Bobbyho Koticka. U fúze je to o tom, že si Blizz za to může jedině sám a vzhledem tomu k jakým obměnám vrcholného managementu došlo v předešlých letech, je jasné, proč se myšlení firmy takhle změnilo.

          • Derp_1337

            V obou dvou případech za to můžou lidi, co odkoupení/sloučení schválili. Což je v obou případech vrcholový management a akcionáři. Takže v obou případech se toho reálně moc nemění.

      • Wolfcastle

        To je uplne jedno k cemu tam doslo, ale od spojeni Activision-Bli$$ard to uz davno neni firma kde hraci delali hry pro hrace, ale korporace kde hry se delaji JEN A POUZE pro prachy NIC VIC

        • iSpirit

          prosím jmenuj nějakou firmu, která dělá hry pro hráče primárně a pak až pro peníze.

        • Zaho

          "firma kde hraci delali hry pro hrace"  To je nějakej starej reklamní slogan, nebo jsi to vymyslel sám?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit