Přejít na výpis diskuzí

World of Warcraft láme rekordy i po 14 letech: Battle for Azeroth je nejprodávanější datadisk

27.8.2018 19:04
Adam Homola 24 příspěvků

Mysleli jste, že World of Warcraft už mele z posledního? Blizzard sice už nějakou dobu nereportuje čísla pravidelných aktivních hráčů, ale čas od času nám připomene, že WoWko je pořád masivní kolos, který známky stáří nevykazuje. Důkazem toho je i čerstvě vydaný datadisk Battle for Azeroth, který se...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947

    To je spíše ostuda smutné stále nebyl nikdo tak BOLD aby je sesadil... well, thats a shame... 😬

  • radim.zaty

    Tak některým alkaloidům se taky blbě odvyká (zvládnul jsem, po 13 letech, před 5 lety nikotin, alkohol ani nezkouším, bez dobrého piva bych nepřežil a konopí ani nechci odvyknout) takže se není čemu divit :)

  • Seraphim

    Rád bych se vrátil ale tolik času nemám. Pokud nezavedou placení po hodinách (platba za každou započatou hodinu) nebo aspoň dny. Pak to pro mne nemá cenu. ( Chápu, že pro ně to platí naopak :-D) 

    • Zaho
      Platit po hodinách? To by bylo hodně nepraktické a drahé. Měsíční poplatek je v dnešní době směšný. (utratím víc za hodinu v restauraci než za wowko za měsíc)
      • Seraphim

        Neříkám, že je to drahé. jen nevidím smysl vyhazovat peníze za něco co nevyužiji. 2x do týdne si zahrát na 4-5 h  pokud vůbec. 

        • Tak utíkej hrát čínské MMO, tam tenhle podivnej systém praktikuje vláda, aby se lidi neupařili k smrti.

  • Skeleth

    https://archive-media-1.nyafuu.org/p/image/1489/44/1489441255508.jpg


    Poprosil bych o sklenici čistého TBC.

    Děkuji.

  • Zaho

    To se čte moc dobře.
    Osobně čekám na ten clasic.
    Zkoušel jsem většinu datáčů a bohužel už to není pro mě.

    Jsem ze staré školy a obtížnost má být jen jedna, cestování musí být povinnost(létání je kravina, teleporty do dungu taky), jinak svět nežije a hlavně ta šedá kaše co si říká classy, kde všíchni umí všechno, to byl důvod proč mě žádný z nových datáčů neoslovil.

    • Jestli ono to není trochu z nostalgie. Na týden si to zkus někde na freečku, možná zjistíš že už ani původní verze není pro tebe.

      • Zaho
        V Cataclyzm jsem skončil a šel jsem zkoušet jiné MMO.
        Pak jsem 2 roky hrál na freečku vanillu a 2 roky tbc.
        Vím o čem to je, ale zatím nevím jaké změny udělá Blizzard.
        Když to budou pouze grafické změny a možná trochu změny ve skilech/kouzlech tak to mi vadit nebude. Když tam ale zavedou blbosti jako achievmenty, groupfinder nebo obtížnosti na dungy, tak to ani zkoušet nebudu.
        • aa_ee

          Clasic by mel byt co nejbliz puvodni podobe, tak na 95%. Zrejme tam budou nejake "neinvazivni" vychytavky jako zavedeni need/greed loot systemu (vanila se jeste lootovalo zdlouhave rucne pres masterloot), popripade moznost delsiho letu (kdo nepamatuje, tak driv se muselo na kazdem bodu "manualne prestupovat" a letet pres cely kontinent byl celkem opruz) .

        • Já ti nevím, na achievmenty prdí bílej tesák a obtížnost dungeonů? Když sem noob, dám si normal, pak přejdu na heroic a když si budu jó věřit tak dám i mythic. Pro extrémisty a nekonečné farmery pro přípravu na raidy jsou pak mythic+ obtížnosti až do alejua. Včem tě tohle omezuje na zážitku ? Chápal bych kdyby tě odrazoval přímočarý postup napříc zónami. Jiné talenty, nebo překopané a zjednodušené postavy, ale to si nezmínil :) Kouzlo scházení se před dungem docela chápu, mělo to něco do sebe. Na druhou stranu si strávil hodinu čekáním na ostatní aby ses na pár hodin zakopal do dungeonu. To kouzlo několika hodinové seance ale bylo hlavně o těch lidech s kterými si tam byl, ne ty banální mechaniky, kterými byly dungeony plné. A od tohodle sociálního aspektu máš teď raidy, které jsou opět odstupňované pro úplné lamy, až pro "profíky"...

          • Zaho

            O talentech jsem se zmínil už dřív tady v topicu.
            Já argumenty proč jsou různé obtížnosti dobré znám a chápu je.
            Osobně prostě nechci progresovat jeden raid několikrát, to mě vůbec neláká. Ještě bych toleroval dungy na HC jako v BC, ale raidy už ne.
            Dokonce jsem slyšel že tě to dnes do dungu nepustí, když nemáš dostatečně dobrý gear, tak to musí být slušnej vopruz. To jako odstranili přistupové questy aby zavedli selekci přez item lvl? Tomu říkám kreativita. 

            Scházení se před dungy bylo vždy o pvp a nutné komunikaci. Když jsem zkoušel dungy v Legionu, nepoznal jsem tam žádné lidi, nikdo tam nekomunikoval.

            jinak logicky, když se všude létá a teleportuje, tak asi těžko bude mít hra "živý svět".

            Ty přímočaré postupy neznám.

            Chápu že se každá hra vyvíjí a že wowko se asi vyvíjí správným směrem pro většinu hráčů.

            • No upřímně progressovat jeden raid na několik obtížností mě taky neláká a ani neplánuji tím ztrácet čas. Možná kdyby se vnich něco zásadně změnilo ale jedna fáze navíc při boss fightu to moc neokoření.

              Cap podle gearu je v groupfinder dungeonech už asi 3 datadisky a osobně stím nemám problém, aspoň to trošku řeší problém s pijavicemi co postrádají zdravý úsudek. Když si ale založíš vlastni skupinu, žádné omezení tam není.

              Dungeony na které musíš mít hotové questy, nebo reputace tam stále jsou. Konkrétně jsou tam teď dva, nemyslím si že by to bylo v minulosti s jejich počtem odlišné..

              Poslední datadisk je vždy bez létání, takže v každé z nových lokací potkáváš desítky hráčů, kde na jednu elitku není problém seběhnout se ve 40 lidech a hlavní města jsou plné díky aukcím, které jsou jenom tam.

              Každopádně stou nízkou komunikací při běhání dungeonů ( i celkově) máš pravdu, ale myslím si že je to spíš už stářím hry a její komunity, než že by to sám Blizzard něčim podporoval. Ale je to škoda.

              • Zaho

                Reakce na příspěvek:

                Jo u elitky se sejde hodně lidí, to jsem v Legionu zažil, ale každej byl z jiného serveru a to je k ničemu, když nikoho z nich už nikdy neuvidíš. Svět nežije když tvé akce nemjí žádné následky.

                • Reakce na příspěvek:

                  "Svět nežije když tvé akce nemjí žádné následky."

                  Pravda, ale todle wowko nikdy nemělo. Bohužel.

  • Pouze TBC.

  • Prestal som hrat WoW v priebehu WOTLK, ma zmysel to hrat znova ak som clovek, ktory musi aj chodit do prace ? 

    Viem, ze sa vela veci zmenilo, sem-tam si pozriem co je nove, ale mam pocit, ze komunita neni ustretova voci hracom, ktori sa vratili po tolkych rokoch.

    • aa_ee

      Hele, je to horsi a horsi. Zkousim kazdy datadisk ale vydrzim tak mesic, max 2. Posledni datadisk byl na urovni "moc se nesnazis a mas vsechno". Epiky na tebe padaly ze vsech stran, neustale se opakujici questy na  3-5 minut za epik, po mesici plna banka legendarek (ty padaly taky z potvor nebo jentak z bedny), na raidy stacilo 3x kliknout, chvilku pockat a sama se poskladala grupa a free teleport. Polovina lidi AFK, druha pulka nevedela vubec nic a presto za pul hodinky vycisteno...

      PvP uplne na ho*no, v battlegraundech byli vsichi "stejni" diky preddefinovanym templatum (prakticky gear se uplne ignoroval a vsichni meli preddefinovany staty), world PvP mrtvej protoze bez tech umelych preddefinovanych sablon z battlegraundu neexistovala zadna balance...

    • Si to zkus. Do 20lvlu to máš zadarmo, když tě to osloví, tak si můžeš zaplatit subscribe na měsíc a vyškrábat se po předposlední datadisk 110lvl. Když tě to bude lákat i dál, kup si datadisk.


      Hra je určitě přístupná i lidem co hráli před mnoha lety či úplným začátečníkům, jen si musíš uvědomit že se ta hra za ty roky už i někam posunula. Co se týče komunity je to stejné jak v této diskuzi.. Potkáš tam blbce co si myslí že vše znají ale vědí prd, ale zároveň tam najdeš i spoustu lidí co rádi obětují vlastní čas aby ti pomohli, nebo poradili.

    • Bobrkola

      Myslím si, že za pokus nic nedáš (tedy dáš 1 500 za hru + čas), ale osobně ho doporučuji. Myslím si, že to je nejlepší datadisk z posledních čtyř. Respektive je na tom obsahově stejně dobře jako byl Legion, ale tam mě štval systém legendárních zbraní (každá specializace měla svou vlastní zbraň a každá se upgradovala samostatně, takže pokud si měl healera a chtěl si mít ještě dmg tak si musel všechno fatmit 2x a to byl opruz) + mě nakrklo, že v legionu zprznili huntera. Nyní x zbytečných skillů změnili a dost věcí změnili na pasivní, takže si můžeš vybrat jak chceš hrát, ale stále máš top 5 skillů + pár doplňkových a to je dle mě ideální. 


      Snad ti to pomohlo v rozhodování ;). 


      FOR THE HORDE!

  • Blue.Shark

    Není se co divit. I přes veškeré držkování je Blizzard pořád jednou z nejlepších vývojářských firem; moc dobře vědí, jak má výsledný produkt vypadat, aby zaujal jejich cílovku. A prásk ho. Fascinovaně hledím na tuhle zprávu, i když mnozí říkali, že WOWko je mrtvé už před 7 lety. Možná mě i trochu mrzí, že do cílovky WOW nepatřím.

    • species

      Ja bych nerekl ze Blizzard ma "cilovku" spis se to proste snazi namirit na co nejvetsi spektrum lidi. Vysledek je takovy ze se to sice prodava, ale je to totalne "meh". Jako vsechny moderni hry od blizzardu.

    • já jsem s tím strávil 11 let.. pořád do té cílovky (asi) patřím, ale prostě mám už fakt respekt z toho, kolik času to po mě nakonec vždycky vyžadovalo, ať jsem se tomu snažil bránit jak jsem chtěl. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit