Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • haha byme zajimala nejaka anketa ci statistika kolik lidi si koupilo Sincity a Diablo 3 kvuli nejakym online funkcim ... ac mam predchudce obou techto her rad ... rekl bych ze prave kvuly zmrveni onlinovymi funkcemi jsem je radsi ignoroval...
  • Klasika, nakoniec majú obe konzoly 10x menej drm ako pc... s*ačkový steam...
  • http://www.mylog.cz/bojkot-activision-a-microsoftu/
    • Tady si někdo plete Activision a Rockstar a ještě to troubí do světa.
  • A safra, diskuze plná Ayogiahiho.

    http://fc06.deviantart.net/fs70/f/2011/288/3/c/nothing_to_do_here_by_rober_raik-d4cxltj.png
  • Viktor_H
    Jestli ve videu od TB ten argument nevidíš, tak jsi natvrdlej. EDIT: pro Xorxo

    Ne, že bych původní politiku MS schvaloval - to DRM bylo prostě udělané na ho*no, takže na jednu stranu jsem rád, že to předělali, ale Cliffy má určitě pravdu v tom, že něco je kolem situace s retail prodejem třeba udělat... Možná, kdyby to MS v době konference lépe vysvětlil. Nechal jsem se strhnout zdáním, že jsou to nenažraný sv*ně (což taky jsou), přičemž se nevytasili s žadnými plusy (neřekli nic, naopak si vzájemně protiřečili). Kdyby od začátku vedli kampaň tak, že díky DRM budou schopni prodávat hry levněji, sázet větší a častější slevy, případně omezit mikrotransakce, mohlo to celé dopadnout trochu jinak. Otázka teď je, proč to neudělali...
    • smejki
      Tak. Bazar je zlo, ale poslední, kdo by jeho zrušení měl pocítit, je zákazník. Buďto ať si ty věci vyřeší s Gamestopem na pozadí, anebo ať nabídnou Steam-like digitální akce. Ale oni ne. Radši jednou za den "callback to mothership" a nikomu nic pořádně nepučíš/neprodáš, protože "yeah, fuck you too, customer".

      A že o levnějších hrách nemluvili? to je prosté - neměli to ani v hypotetickém plánu. Kdyby ano, tak to jako eventualitu zmíní někdo aspoň bokem. Namísto toho se pár novinářů domnívá, že jak se přejde na digitál, hned jsou tu lacinější hry. Ve světě, kde z žádného důvodu stojí hry v Austrálii skoro dvojnásobek co na ostatních hlavních trzích, je taková hypotéza směšná. Takhle ekonomika nefunguje.
      • Viktor_H
        Takže v tomhle případě opravdu platí Fight Da Powa?? Protože jakmile vyšel článek s tím, že MS vycouval, začalo mi to být trochu líto...

        Steam-like digitální akce nemohou tlačit, dokud nemají vyřešené bazarovky. Takže by stačilo, kdyby v rámci konference jasně zmínili, jaké výhody by z "used games restrictions" plynuly (právě třeba ty slevy). A celá ta fičura s family výjimkou byla naprosto vágní. Ta online kravina mi také nedává smysl. Zase, celá záležitost okolo cloudu vágní.

        Ale asi máš pravdu, nakonec je možná dobře, že to takhle dopadlo. Je dost dobře možné, že by MS vyřešil bazarovky a i přesto se steam-like polotika nekonala; vesele by se praktikovali dosavadní modely a ceny by zůstavaly stejné (MS a Sony nemají konkurenci jako má Steam, nic by je nenutilo jít s cenami dolů).
        • smejki
          Taky mi to bylo líto. Jako PCčkáři mi bylo jedno kdo vyhraje, ale byl jsem zvědav, jakej formát povede a v jakém poli bude kralovat (u XBone jsem čekal causal/party/family). Ale takhle to skrečovat ještě před zahajovacím gongem? Nuda to bude. Problém je, že z digitálu slevy neplynou, pouze je umožňuje. Ještě nikdy nikdo se bez důvodu, bez tlaku necpal na nejméně pohodlnou pozici jen proto, že je v manévrovacím prostoru.
          • Black_Hand
            deni na konzolich nas ale ovlivnuje. takze tak jedno nam to zas byt nemuze.
    • Black_Hand
      tak ale oni to parkrat zminili. problem je, ze na konzolich je k tem velkym slevam nic nedonuti, nemaji tam takovou konkurenci jako na PC.
      • Ale maju dovod - usle zisky. O tom bola prave ta studia japonskeho herneho trhu, ktora tu bola prednedavnom - keby sa zamedzilo 2nd hand hram, tak im klesnu zisky. Ale keby sa zaroven tie hry zlacnili, tak im zisky naopak stupnu. As easy as that.

        Nehovoriac o tom, ze tu ludia ktori kupuju len lacnejsie bazarovky nikam nezmiznu, stale budu na trhu a kupovat full priced hry nebudu, lebo na to bud nemaju alebo nechcu. A prave tento trh podchytavaju zlavy na Steame - ver tomu ze aj na konzolach by z tohoto trhu chceli profitovat...
        • Viktor_H
          Tohle není pravda. Koukni na video, které tu postoval Aoyagi.
          • Black_Hand
            myslis to od TB? tady bych se spis priklanel k nazoru, ze studie je relevantnejsi, nez video, jinak velmi komeptentniho a rozumneho, cloveka na youtube. ale za me je tam porad "nevim".
            • @Viktor
              Argument v tej studii ale bol, ze ludia teraz kupuju novinky s tym, ze do celkovej ceny produktu zarataju aj 'resell value'. Ktora by tam po obmedzeni bazaroviek samozrejme nebola, takze by padlo aj mnozstvo ludi kupujucich novinky a tympadom zisky firiem. Coincidentally, ta resell value sa podla tej studie pre vacsinu ludi rovna zhruba rozdielu medzi konzolovymi a PC novinkami na trhu...
            • Viktor_H
              Když se budeme bavit čistě bazarovskách přikláním se k TB. Třeba Gamestop zákazníkům cpe levnější kopie, protože na nich vydělává nejvíc - tvůrci z toho nemají téměř nic. V praxi tak prý nakráčíš do obchodu a u kasy ti řeknou, že tebou vybranou hru tu mají s 15% slevou, ale že z hlediska obsahu vůbec o nic nepřijdeš bla bla. Ve výsledku máš ty jako hráč to samé se slevou, Gamestop rejžuje a Vývojáři ostrouhají. Ve světle těchto skutečností IMHO argument, že lidé nakupující bazarovky by do plných cen stejně nešli, neobstojí... Že máš na výběr mezi levnějším a drazším identickým produktem a zvolíš ten levnější je naprosto logické. Nijak z toho ale nutně neplyne, že nemít onu volbu, nekupoval bys vůbec...
      • Viktor_H
        No přesně! Dost možný scénář totiž je, že i po vyšachování prodejen s použitými hrami by si dál jeli svojí současnou politiku... IMHO důvod, proč nám to ti šašci na pódiu neotloukali o hlavu.

        Nevím, jestli to zmínili, ale MS prostě není konzistentní. Buď bojuju proti použitým hrám, a pak tlačím DLC politiku, nebo tlačím DLC politiku a logicky pak těžím i z prodeje použitých her (ježto DLC se dá na jednu použitou kopii pořídit nesčetněkrát). To oznámení byl špatný vtip.
  • Řekl bych, že tenhle obrázek to celkem vystihuje:
    http://v.cdn.cad-comic.com/comics/cad-20130621-d976d.png
    :)
  • Rád zaplatím vývojářům za jejich dřinu, když ta hra bude stát za to...co si tak vzpomínám, a mnoho dalších taky, dřív vycházely demoverze, člověk si hru aspoň vyzkoušel...teď člověk mnohdy neví, do čeho jde...někdy ví a těší se, a nakonec je těžce zklamán....takže si radši stokrát hru stáhnu a pak koupím když má co nabídnout...
    • tvrdy.mar
      Demoverze stojí peníze navíc a prokazatelně snižují prodeje her. Je výrazně efektivnější (a levnější) udělat hezký "gameplay" trailer se správnou hudbou a nalákat tak zákazníky, kteří si na základě traileru představí dokonalou hru a pak mají něco, co ani zdaleka nepřipomíná trailer (viď Vetřelče). Bohužel systém epizodického hraní selhal, takže se teď dočkáme rozšiřování velkých značek a útlumu inovací, které se přesunou do Indie scény, kterou majorita zákaníků konzolového hraní ignoruje.
  • Vývojaři a vydavatelé pořad řvou že si jejich hry nikdo nekupuje, maji delat takove hry ktere za to stoji a clovek si jich bude proste vazit a radsi si koupí nové origo nez bazar, viz treba moje oblibene hry jako MGS, Half-life, The Last of Us atd....... bazar koupím ale jen hru po ktere jen tak netouzim a nechce se me za to utracet tak nekrestansky prachy kdyz to za 8 hodin dohraju a nema to pro me dalsi hodnotu a ani znovuhratelnost.... nad timhle by se meli zamyslet a nehazet to jen na to ze za to muzou obchody. Muzou si za to sami, nemaji vydavat srajdy jako COD a podobne....
    • tvrdy.mar
      Problém není v kvalitě her, ale v těch zahraničních bazarech, kde prakticky nepoznáš (včetně cenovky), co je ojetina a co je nové. Ale z ojetiny má obchod podstatně lepší zisky. A producent hry ani korunu.
      • Jenze on uz ten producent ten svuj zisk z one kopie jednou dostal. Proc by mel za jednu kopii hry dostal zaplaceno 2x a vice? Chapu ze nemuzu prodat digitalni licenci, takze si ji koupim jen tehdy, pokud je pro me ta cena dostatecne nizka, nebo je pridana hodnota natolik vysoka, ze akceptuji znevyhodneni ve forme DRM. Ale ve chvili, kdy zaplatim plnou cenu za retail, budu si s ni delat co chci a kdy chci. Kdyz se rozhodnu po dohrani tu hru nekomu darovat, udelat si z disku podsalek, nebo ji proste prodat do bazaru, tak to proste udelam. A kdyz si budu chtit hru koupit v bazaru, at uz protoze na nepouzitou nemam penize, je to moje vec a nebudu se u toho citit nemoralne. Nemoralni by bylo, kdybych si tu hru stahnul a dohral ji, aniz bych za tu ni nezaplatil. Uz to tady bylo zmineno, ale jedina moznost, jak omezit bazarovy prodej, je delat hry natolik zajimave a znovuhratelne, aby hraci nemeli duvod ji hned po dohrani prodavat. A vzhledem k tomu, jake konzumni zbozi se z her stalo, budou to mit producenti tezke. No co uz, at se klidne cely trh s AAA hrami sesype. Mozna by to trhu i prospelo, protoze ta uniformita je az neskutecna a zacinaji to videt i lidi, kteri jsou spis casual hraci. Totiz kdyz hrajete nekolikate CoD (no flame, je to nejlepsi priklad) a je to vlastne porad to stejne, jen s jinyma texturama, tak vas to proste trkne, i kdyz nejste nejak prudce inteligentni.
      • stokrat omilana lez! producent hry z toho ma prodanou kopii to ze se o naklady podelily 2 hraci neznamena ze to moh prodat 2x ten prvni si to koupil mozna uz s tim ze to pak proda aten druhy by za to plnou cenu nedal vychazi z toho naprosto logicka vec kdyz bazar nebude proda se mene her! Ten co proda dve hry do bazaru, utrati nabite penize zase za novou hru = profit producenta. A jestli by si ten co nakupuje v bazaru koupil hru za plnou cenu? urcite nekdy ano, ale vetsinou ne nehlede na to ze zrovnatak si sposta lidi koupi hru v bazaru protoze je levna a ne proto ze ji MUSI mit! Proste bazar = penize do herniho businesu NAVIC jsou to male potucky, ktere se vlevaji do reky hry za plnou cenu!!!
        • A jestli producentum VADI ze na bazarovem prodeji profituji obchody. Tak JEDNOSUSE at udelaji digitalni preprodej primo na svych strankach at tam muze kazdy hrac dat hru do prodeje a oni si za to zprostredkovani strhnou jejich procenta.... EASY!!!
    • Mluvit o tom že se hry neprodávaj a pak jako příklad hodit CoD *15*
      • byl to asi spatnej priklad... pac COD se prodava jen protoze to ma multak, singl nikoho nezajima, kdyby nemel multak tak po tom uz davno snad nikdo ani neflusne
  • Whoossain
    Too late suckazzz...
  • TheGGG
    Playstation 4 FTW *1*
    • Leda ve tvých mokrých snech

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit