Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Za mne je moje Top 3 - Shogun 2, Three Kingdoms a Warhammer 2. 

    Shogun 2 je podle mne pořád ten díl, který můžu hrát dokola do zblbnutí, protože je to pořád tak šílená zábava. Three Kingdoms přesně ukázalo správný směr evoluce kam by se měl Total War vydávat. Zábavné mechaniky a i období se mi líbilo, obzvlášť, protože jsem o něm prakticky nic nevěděl. Warhammer 2 má asi největší znovuhratelnost, když se oznámilo, že Total War půjde do vod fantasy vůbec jsem s tím nebyl spokojen, ale musím říct, že výsledek je skvělý. Upřímně doufám že Warhammer 3 si vezme mechaniky z Three Kingdoms a vznikne tak vybroušený diamant.

    Z dalších dílů rozhodně můžu říct, že jsem nejvíce času strávil u Rome 1, Medieval 2,  Empire a Napoleon!

    • Ponevadz nemam rad moc fantasy a Warhammer tuplem, je u me Warhammer az na konci seznamu :)

    • Derp_1337

      Tak jednoznačně první místo je Warhammer 2. To je prostě král. Je to dokonalé, jak změna frakce dokáže změnit herní styl.

      Na dalších příčkách jsou Medieval 2, Rome 2, Shogun 2. Asi záleží na konkrétních preferencích hráčů, co by označili za 2. pozici, co bude 3. atd.


      Osobně ale 3K nehodnotím tak dobře. Ten díl vskutku přinesl pár velmi hezkých inovací (třeba diplomacie, která funguje!) , ale zase byl celkem nudný po bitevní stránce. Prakticky všechny strany měli totožné jednotky. Z počátku to bylo fajn (kvůli těm hrdinům), ale po určité době přijde zlom a člověka přestane bavit to, že bitvy jsou neustále ty samé variace.

      • Jak tu lidé píšou. Je to o osobních preferencích. Já za sebe taky nepovažuju Warhammer 2 za nejlepší díl.

        Za mě to je Medieval II, protože s datadisky jsem tam mohl dobývat skoro celý svět a utopil jsem v tom stovky hodin a stále mě to bavilo. 

      • Já si myslím, že celkově záleží na preferencích hráčů. Ten kdo nemá rád fantasy na první příčku Warhammer nedá.

        • Derp_1337

          No právě že spousta lidí, které vůbec nemělo rádo fantasy, po vyzkoušení TW:Warhammer 2 změnilo razantně názor.

          Myslím, že i jeden z redaktorů Games v posledním streamu řekl, že neměl moc rád fantasy a o světě Warhammeru vůbec nic nevěděl, ale že po zahrání TW:W2 byl velmi pozitivně překvapen a celkem si oblíbil svět Warhammeru.


          Samozřejmě s názorem lidí, co řeknou "fantasy nemám rád" a Warhammer 2 si vůbec nezahrají, to nic neudělá.

          Stejně tak nejde ovlivnit názor lidí, kteří The Last of Us 2 nikdy nehráli, ale přesto všude budou tvrdit, že to je jedna z nejhorších her vůbec. S názory takových lidí nic nenaděláš.

          • No nevím, já to mám spíš podle toho na co mám náladu. Asi bych to nedokázal seřadit do žebříčku, kromě těch archaických (medieval a shogun 1) se čas od času vracím ke všem. Ty hry jsou od RTW prakticky stejné, tu a tam se liší správa provincií, výzkum a od empire i námořní bitvy, ale jádro hry je víceméně stejné, jen je to o tom, jestli máš náladu vyprášit kožich galům, svaté říši římské, prusům nebo třeba orkům.

  • Iosephus

    Hmm, prvního Shoguna jsem nikdy nehrál a ani mě to příliš nemrzí.

    První Medieval Total War byl ve své době fantastický a dodnes mě mrzí, že je to poslední díl s políčkovou mapou. Jasně, mělo to nevýhody, ale na druhou stranu to je jediný díl, který netrpěl věčným naháněním nepřátelských armád přes polovinu vlastní říše.

    První Rome mi pak vadí právě kvůli této změně, ale pořád je to jeden z mých oblíbených dílů a zjm. datadisk s Alexandrem byl řádně drsný.

    O Medievalu II snad není třeba dlouze mluvit, za mě nejlepší díl, který ještě oživuje množství modů a skvělý datadisk se čtveřicí kampaní. (Zvlášť ve srovnání s dnešními DLC)

    Empire a Napoleon jsou oba díly, které jsou sice fajn, ale námořní souboje jsou krkolomné a aby si je člověk opravdu užil, je nezbytný DarthMod. S tím se zejména z Napoleona stává jeden z nejlepších dílů série a pro mě je takto namodovaný Napoleon dílem s nejlepší soubojovou částí.

    Shogun II je díl který asi nejlépe skloubil silné stránky předchozích dílů, nepřehání to zbytečně s velikostí mapy ani typy jednotek a celkově jde opět o fajn díl.

    U Rome II začínám mít se sérií problém. Změna systému rekrutování a nemožnost dělit armády na menší, resp. jejich limitovaný počet považuji za mor moderních Total Warů. Nemožnost ustanovit v nějakém městě třeba o tři skupiny větší posádku je zkrátka debilní. Navíc Rome II také plně otevřel brány záplavě DLC. Attilu jsem nikdy nehrál a nehodlám jej proto soudit.

    Další na řadě je Total War: Warhammer. Opět půjdu proti proudu, mnohem více jsem si užil první díl na menší mapě s intenzivnějšími konflikty a možností se déle přetahovat s jednou frakcí o jediný hrad, než věčná expanze ve dvojce. Navíc dvojka svojí velikostí a množstvím frakcí také trpí dost dlouhým čekáním mezi tahy. Různé jednotky jsou fajn a člověk si s experimentováním užije, ale uvítal bych nějakou kampaň, kde hráč začíná s celou říší a ne pouze jedinou provincií a uspokojivější late game. Největší kritiku však musím směřovat k systému DLC. Nevadí mi jejich množství, co mě skutečně štve je ale rozhodnutí jednotky a lordy z nezakoupených DLC stejně implementovat do kampaně. To pak vede k tomu, že AI má stupidní výhodu jednotek, které se základní verzí v kampani nekoupíte. Navíc nemožnost uzavřít konfederaci s frakcemi z DLC spolehlivě zničí jakýkoliv pokus o mírumilovné sjednocení vlastní rasy.

    • Derp_1337

      Některé problémy, které popisuješ v Warhammer 2, tam dávno nejsou.

      Algoritmus AI byl dávno vylepšený a teď konec tahu trvá 10-15 vteřin.

      A ačkoliv nemůžeš uzavřít konfederaci s frakcemi s Legendárním Lordem z placeného DLC, tak v klidu můžeš uzavřít vojenskou allianci (nebo vazalství). Konfederace, vazalství a vojenská alliance se počítá jakože pod tvou kontrolou pro "mírumílovné" sjednocení.

      A vlastně nevím, co ti vadí na tom, že Legendární Lordi, které jsi si nekoupil v DLC, jsou součástí mapy. Neřekl bych, že AI má kvůli tomu nějakou "stupidní výhodu". Jenom je to posunulo na "stejnou úroveň" jakou hraje hráč. Když ty máš přístup ke speciálním jednotkám tvého Leg.Lorda, tak proč by nemohla to samé mít AI?? Tudíž je to fair play. Já osobně to spíš vítám, protože bitvy nejsou tak jednotvárné a občas tě někdo dokáže s něčím překvapit.

      • Iosephus

        Právě že lordi, které jsem nekoupil mají přístup k jednotkám které jsou součástí DLC, zatímco já takový přístup nemám a někdy se jedná o opravdu silné jednotky jako např. Sisters of Averlorn. Spíš se mi zdá, že tady tu hru nehraješ ty, jinak bys věděl, že jednotky z DLC jsou přidány až na výjimky všem lordům dané frakce. Takže o stejnou úroveň nejde. Nahrávání tahu bych viděl spíš na 25 vteřin, samozřejmě záleží na sestavě, ale je to dost nuda a starší díly v tomhle mají výhodu, že čekání trvá klidně i pod 5 vteřin.

        K té konfederaci tě nechápu. Prostě nejde uzavřít a nechápu jak to má nahradit vojenské spojenectví, kdy tu je ve výsledku AI která si dělá co chce a ty nemáš přístup k městům. Navíc hlavní důvod, proč mi tohle vadí je, že než přidali ty legendární lordy, tak jsem klidně mohl projít kampaň za High Elves, aniž bych musel byť jen jedinkrát s High Elves bojovat.

        • Derp_1337

          Tady došlo k nedorozumění.

          Sisters of Averlorn jsou "běžné" DLC jednotky, které jsou přidané všem lordům z dané frakce. Pro jejich rekrutování potřebuješ DLC (a nebo je získat konfederací od zpřátelé H.Elf frakce).

          Ale pak jednotliví leg. lordi můžou mít přístup k unikátním jednotkám jenom pro ně (když už jsme u H.E. , tak třeba Eltharion má přístup k jednotkám Mistwalkerů).


          K té konfederaci. Řekněme, že máš DLC Warden and the Paunch, ale nemáš Queen and the Crone. Když pak hraješ za Elthariona (Warden), tak můžeš udělat konfederaci s většinou High Elf lordů s vyjímkou Alarielle the Radiant (Queen), protože nemáš její DLC. S Alarielle ale můžeš uzavřít klasickou Vojenskou Allianci. Ta Alliance se bude počítat, pokud budeš chtít vyhrát kampaň dle nějakých určitých pravidel (např. kontrolovat určité množství provincií, mírumilovné sjednocení rasy a kompletní kontrola Ulthuanu atd.)

          A nechápu, co mají leg. lordi společného s bojováním s H.Elfy. Když jsem hrál za Tyriona, tak jsem ani jednou s H.Elfy nebojoval. Prostě jsem uzavřel vojenské aliance a bylo to. (a 2 slabší frakce jsem asimiloval skrz Konfederaci).

    • Iosephus

      Ještě doplnění:

      Thrones of Britannia jsem nezkoušel a nemá tak cenu se o tomto díle bavit.

      Troy je na hru zadarmo na Epicu celkem fajn, ale opět trpí rozdrobeností frakcí a typickým scénářem sjednocování stejně jako Shogun, Warhammery a Three Kingdoms.

      Three Kingdoms je skvělá hra, zejména pro mě jako fanouška původních Příběhů. Opět bych však zpočátku vytkl možnost hrát jenom na postavy začínající s jednou/dvěma provinciemi (Start v roce 200 n. l. toto řeší, ale je to DLC). Což opět vede k tomu samému zážitku jako u řady předchozích dílů. Zde to však vyvažuje podstatně zajímavější a komplexnější správa říše.

      Moje osobní pořadí TW od nejméně oblíbeného po nejoblíbenější by pak bylo asi takové:


      Troy, Napoleon (bez DarthMod), Empire, Rome II, Rome I, Medieval I, Warhammer II, Shogun II, Warhammer I, Three Kingdoms, Napoleon (s DarthMod), Medieval II

  • untentrauer

    1. TW Rome 2

    2. Medieval 2

    3. Warhammer 2


    Ve Warhammerovi jsem se nedokázal ztotožnit se světem i tak mám ale přes 300 hodin....

    Kéž by udělali remaster medievalu 2

    • Derp_1337

      Však po Warhammeru 3 má přijít na řadu (prý) Medieval 3.

  • Marines

    Nové a novější totalwary jsou jistě dobré, ale u mne vítězí stařičké první dva díly - Shogun a Medieval. Já vím, dneska nad nimi všichni ohrnují nos, nebo je ani nikdy nehráli, ale ve své době to bylo zjevení a naprostá herní pecka a proto volím je....

    • Derp_1337

      To z tebe mluví nostalgická hodnota. Vzpomínáš na to, jak ses u toho před desítkou let bavil.

      Ale kdyby sis to zahrál teď, tak by jsi nadával na to, jak je to stupidní. Víc tupou AI v bitvách jen velmi těžko najdeš. Prakticky žádná výzva.

    • sorry jako, ale ne

      ten medieval 2 je dobrej (predevsim kanonama kosit indiany jako napoleon belgicany), ale starsi dily uz jsou spis komicky

      i kdyz v shogunovi vyhravat bitvy s tim jednim tlustym samurajem proti cely armade na mape s mostem, to melo neco do sebe

      snad jedine rome mel jeste vetsi cheese, pri obrane jezdit okolo hradeb, dokud veze nepostrilely celou armadu :D

  • Nechapem ludi co hraju az moc total warov

    Ja mam odohrany  Rome1, Medieval2, Shogun2 = 1200+ hodin dokopy

    prvy som hral Rome 1 okolo roku 2005 a bolo to fajn ale akonahle som sa akotak zabezpecil ekonomicky a vojensky nastala total NUDA

    Nech si hovori kdo chce co chce rome1 medieval2 aj shogun2 su za mna  takmer totozne hry len preskinovane, nova mapa a podobne ale inak stale rovnaka total NUDA!!! Az som si obcas pripadal ako natvrdly ze to iste hram 3x (aj ked asi pocas 10 rokov)

    v dobe kedy existuje umela inteligencia alphastar do starcraftu 2 ktora dokaze porazit akehoholvek top hraca nam creative assembly dokolecka dokola ponuka neustale umelu demenciu ktora je v tomto type hier TO NAJDOLEZITEJSIE, na nej to proste cele stoji a pada, je to alfa a omega herneho zazitku no a kedze cela seria total war je znama neskutocne primitivnou AI tak potom aj samotna hra je na podobnej urovni, obdivovat skiny jednotiek ma fakt nijak nenaplna

    Nezabudnem ako som hral na max obtiaznosti Shogun2 a ked som sa z mojou armadou blizil k mestu tak vnutri nic nebolo - no a v dalsom tahu cary mary fuk!! a v meste sa zhmotnilo asi 5-6 jednotiek ktore z technickeho hladiska ani nemal ako vyrobit pretoze nemal na to prislusne budovy a keby aj mal tie budovy vyrobil by max 2-3 jednotky za 2 tahy myslim. Fakt uzasne je ako hlupo vie pocitac poslat vsetko do zahuby v prenho uplne nevyhodnych bitkach, ake hlupe zlozenie armady mava a ako lahko bez akehokolvek naznaku strategie obetovava cele armady. Fakt netusim co by ma malo na tom bavit. "Sranda bola aj odstrelovanie jednotiek balistou v medieval2 - balista ide pekne z boku a na supu sunda asi 10 vojakov - no a pocitac z jednotkou ani len nepohne a takto sa dalo znicit 50% mega armady z troma balistami hehe. Ked k tomu pripocitam ze kazdy hrad je uplne rovnaky ako predosly mame tu skvely recept na exkluzivnu dlhotrvajucu nudu (v pripade dlhej kampane extrtemne dlho trvajucu repetetivnu nudu) zo superom z IQ hupajuceho sa konika

    Jako vazne, nech urobi Creative Assembly slusnu AI a z radostou si zahram napr. Medieval2 este raz, ale takto nezajem, zvazujem sice ze skusim niektory novy TW ci sa nahodou nieco nezmenilo aj ked dost silno pochybujem, pretoze vsetko co creative assembly robi je ze dokola preskinovava tu istu hru dokolecka dokola, ani sa necudujem ze zaner strategii vymiera. V podstate obdobny problem je aj v civilizaciach a vo vacsine ostanych hier

    A pritom nechybalo by vela a mohli by to byt uzasne hry, tolko by sa dalo spravit lepsie - napr. co kebyze je kazde mesto/hrad jedinecne a trebalo by specifickim sposom aj taktizovat z inteligentnim oponentom len to by museli chciet nieco aj konecne poriadne urobit namiesto vydavania kazdy rok prevareneho a preskinovaneho odpadu. Osobne by som kludne dal aj 500EUR za poriadnu strategicku hru len taku som zatial nenasiel 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit