Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Doufám že ME trojkou nezkončí. Svět ME je u mě jeden z nejoblíbenějších co se PC her týče.
    • Smula je ze to trojkou zkonci, ale treba nam udelaj ME MMORPG hru :) kdyby to bylo ve stylu SWTOR tak bych je miloval.
      • len to nie...ziadne mmo.......mna osobne vyslovene bavi ich singlepalyer style....stopnem vyhodnotim ...naklikam a odpauzujem a vychutnavam si masaker co sa mi deje na monitore....:D, kto ma kurvafix cas sa mrdat s nejakym MMOckom niekolko rokov?
    • Už aby byl konec.Už je to trapný..picovina roku
      • Mluvíš o svém příspěvku? *8*
      • Čuchám trolla! nekrmit
  • DA2 mělo i své klady, ale celkový pocit z hry, jak už ze soubojů, tak z opakování instancí apod nebyl tak dobrej.. proč DAO mělo takovej úspěch? protože je to klasický rpg ve stylu BG.. a proto bylo tak dobrý,, DAO zdlouhavé? ne.. pokud DAO někomu přišlo zdlouhavé, tak hraje asi špatný typ her.. mě naopak přišel krátký a poměrně i lehký(hlavně DAA bylo mega easy)..

    ME trilogie je super, 1čka ještě nic moc, 2ka mega.. 3ka snad ještě víc(podle prozatimních informacích o upravách)

    stejnak jen co vyjde D3 tak všechny hry zkrachujou
    • Slendrian
      V prvom Mass Effect boli neskutočne blbé misie v Mako tanku, ale hra bola fajn a príbeh bol mega epický, ak by vyriešili vedľajšie misie tak ako v druhom dieli tak by to mala dvojka o niečo ťažšie *4*
      • Epicky,megaepicky...u her tato slova vetinou znamenaji ''nudny'',''neoriginalni''.
    • DA:O není zdlouhavé kvůli tomu že trvá 60hodin+, je to jen zdlouhavé kvůli tomu že v dějové lince jde ve dvou třetinách o to, že někam přijdeš, uděláš pro ně jakési techtle mechtle a oni pomůžou.
      • Whisp
        Mno DA2 je zas celé o tom, že niekam prídeš (väčšinou sklad, jaskyňa kde si bol už 30 krát pred tým), pozabíjaš tam zo vzduchu sa objavujúcich nepriateľov a zoberieš vec na quest.
        • OK přiznávám že DA2 je poměrně blbá, ale zas tam mi to tak nevadilo. To ressování mi taky přišlo k smíchu. A ty opakůjící se lokace byli už v DA:O
          • Jenze u Origins sis porad rikal jaky je to kus poctivy hry, to uz tu dlouho nebylo .. i navzdory tem ponekud stereotypne vyhlizejicim lokacim. Kdezto u dvojky te napda oflaknuty nedodelany a porad to nasira.. :)
        • *3* Tak to si vystihl presne
      • Podívej se třeba na zaklínače: dlouhé jak kozy stoleté babky ale zábavné jak od dvacítky :D
        • zaklínač? 1. easy jak dělo 2. příběh úplně WTF?
          • dodatek: zaklínač je prostě hacknslash
  • Skalni fandove jsou duleziti? Tak proc totalne prosrali v da2 co se dalo?
    • Jde ovšem o to co pro Bioware znamená skalní fandové jestli ti co hráli jejích první hry a nebo ti co začali Mass effektem a Dragon age
      PS mě osobně baví všechny jejích hry ale mě baví kdeco tak nemůžu hodnotit
      • presne s tym sa stotoznujem aj ja si uzivam vela veci...Bioware hravam uz velmi dlho, ale zeby som bol nejako vrcholne sklamany z DE2 sa povedat neda....uzil som si tu hru naplno a jedine veci co mi trosku vadili bol koniec, blby spawn protivnikov v subojoch [ktore som si inac uzival] a trosku ma mrzel inventar a nemoznost poriadne vybavit ostatne chary. Inac to bola super hra hodna svojho mena.....atmosfera kirkwallu bola genialna spolu s intrigami a politikou....toto BW ide skvele a dufam, ze to nepokakaju.
        • thumbs up
  • Zdá se, že Ray tu kritiku úplně správně nepobral. Že je to jiné než Origins?? Za to jsem osobně rád. Svět se neustále mění, vyvíjí se. Jakmile nastane stagnace, začne zahnívat. Platí to pro umění, literaturu, divadlo, film atd. Nejsem zastáncem toho, aby vývojaři vzali hru, udělali jí nový příběh, přidali pár postav a nazvali to dvojkou... Že pojali příběh intimněji, dospěleji a nechali za sebou naivní koncept vyvoleného hrdiny, který jde zachránit svět? Super. Dynamičtější boje? Ok, proč ne, ta topornost mi v Origins lezla krkem. Zakčnění? To mi už voní trochu méně, ale proti gustu... Všechny změny vítám. Podstatné totiž nejsou samotné změny, ale to, zda jsou provedeny kvalitně. A tady je kámen úrazu DA2. Omezenost, viditelná odfláklost v několika questech, neustále se opakující interiéry a exteriéry, celková uspěchanost. Jak vysvětlí Muzyka tohle? To je to, co moudré hráče štve, nikoliv změna konceptu. Je to škoda, protože DA2 má našlápnuto. Zaslouží si poctivých 7-8/10 (nikoliv ve smyslu toho přiblblého moderního pojetí, kdy má každá hovadina 8/10) a kdyby se mu dopřálo ještě tak rok vývoje, mohlo to by lepší.
    • Zayl
      Boha jeho, mušíš psát takovou stěnu textu? Odstavce? Formátování? Ne? Ok.

      Jaký naivní koncept proboha. Co má příběh Origins společného s naivitou?
      Topornost? Umm... Hard+ je to samé jako Origins, s otravným respawnem a bez použitelné kamery.
      Pokud tě baví hrát na Casual... more power to you. Já nepotřebuju stupidní "filmovost", já si to koupil abych hrál hru, ne se díval na film.

      A ano, změny jsou podstatné. Stejně jako provedení. DA 2 je krok zpět v prakticky všech směrech.
      • Já na ty odstavce moc nejsem, pokusím se polepšit :-)...
        Naivní koncept: Vyvolený hrdina, který bojuje proti zlu, jež je možné porazit pouze zabitím arcizloducha. Tak a teď milý hrdino zaběhni támhle k elfům a trpajzlíkům všechny je sjednoť a hurá na zloducha. Aneb "Only you can save us all!!!"Jestli tohle není naivní, tak už vážně nevím. Že měla hra kvalitní postavy, několik kvalitních zvratů a několik celkem dost zajímavých a detailně vykreslených vedlejších linií nepopírám. Tohle všechno měla a nijak se to nevylučuje s tím, co bylo řečeno v předchozím odstavci. Zároveň bych ale dodal, že valná většina vedlejších questů byla bídná a odfláknutá, stejně jako místa a města, v nichž se odehrávala.

        S tou toporností jsi mi nerozuměl, hovořil jsem o animaci a dynamice soubojů, nikoliv o soubojovém systému jako takovém. Mimochodem, dohrál jsem to na Nightamre.

        Krok zpět ve všech směrech DA2 rozhodně není, např. právě dospělejším a intimnějším příběhem rozhodně ne. Nápad s delším časovým úsekem také velice chválím, protože konečně někdo vyřešil trapný fakt většiny rpgéček: usmrkané kůzle se během několika měsíců promění v krutora a destruktora, co by sám seřezal armádu.

        Boje vypadají lépe a jsou adrenalinovější (ta přehnaná coolovost mi teda taky nesedí, ale žádné třímetrové meče, o nichž hovořili hateři se taktéž nekonají). Bohužel zmizela možnost taktického oddálení (snad se objeví v patchi) a byla přidán celkem stupidní respawn. Není to však nic, za co bych hru posílal do pekel. Boje mě prostě bavily.

        Změny jsou podstatné pouze z hlediska kvality svého provedení, samotný pojem změna pro mě rozhodně nemá negativní náboj. Změna nerovná se zjednodušení.
        • Zayl
          Vidíš, hned se to čte lépe.

          S tím příběhem s tebou nesouhlasím. Naivní opravdu není to pravé slovo. Ani popis který uvádíš není fér. Je to totiž příběh všech RPG (od Bioware). A funguje. Kdo by chtěl hrát řadového pěšáka.

          Intimní? Dospělejší? Promiň ale ne. Ten příběh je komornější, ale to je tak všechno. Intimnost... co si pod tím mám představit? Dobře, máš sourozence, mátinku... Ale romance se nedají srovnat a companioni taky ne. Jediný povedený je Varric. Isabela je sice taky povedená, ale hlavně co se týče hrudníku a modelu její tváře... řekl bych že grafikovi zabrala zhruba tolik, jako zbytek companionů dohromady. Opravdu dospělé *2* .

          Samotný hlavní příběh jako takový jde navíc výrazně mimo hlavní postavu pokud člověk nehraje mága.

          Takže prosímtě, řekni mi v čem je to dospělejší a intimnější. Protože jsem to nějak nepochytil a docela mě to zajímá, neboť krom combatu je to druhý nejčastější argument pro DA2.
          • Ohledně pojetí příběhu souhlasit nemusíš, ale ohánět se tím, že epicky pojato to zatím bylo u všech předešlých bioware rpg, není argument. Kdo by chtěl hrát řadového pěšáka? Třeba já jo *4* Jsem tou tisícatou variací na Tolkiena silně unaven a změny proto vítám.

            Co se postav týče, je těžké být objektivní (když jde o sympatie), pokud nejsou vyloženě zpackané. Což však rozhodně nejsou, to by snad Bioware ani nedokázalo. Já si budu stát minimálně za tím, že jsou napsány stejně kvalitně jako v předešlých Bioware hrách. Osobně mi však sedly víc než ty z Origins. Takže ano, tvrdím, že se mi parťáci líbily víc než v Origins.

            Proč je příběh dospělejší? Právě proto, jak je pojat. Od toho se pak odvíjí i ostatní. Řešíš podstatně všednější a barvitější záležitosti než je heroické a schématické sjednocování armád na boj proti zlu. Postavy se k tobě nepřidávají proto, aby ti pomohly v boji za záchranu světa, ale z originálnějších a mnohdy uvěřitelnějších důvodů. To z nich dělá, alespoň pro mě, charaktery originálnější a jaksi méně šablonovité. Že jde příběh mimo hlavní postavu je pro mě snad to největší plus, konečně hra v níž nejsem pupek světa.
    • Ták ták, to, co jsem byl schopen tolerovat v DAO, už ve dvojce bylo nadmíru...hrozně hrozně a hrozně moc jí uškodila ta odfláknutost prostředí - i ty animace mi přišly pěkné, ale to prostředí prostě neeee, to nešlo, hrozně to kazilo pocit z hry s tak vdechujícím příběhem, veliká škoda, ale peněz nelituju
    • Take jsem schopen v DA2 leccos prekousnout a brat ji takovou jako je. Ale ty lokace,kdy v malem meste se odehrava cela hra na porad samych mistech,ktere uz znate jako sve boty a skakajici nepratele odnikud,to je podle me cire ignorantsvi a odflaknuti. Zadna inovace. Zjednodusili si to jak jen to slo....Penize az na prvnim miste *7*
  • Mně se DA2 jednoduše nelíbilo kvůli změnám, naprosto stupidnímu příběhu, spawnujícím se nepřátelům, neuvěřitelně trapnému konci kde bylo naprosto fuk co uděláš jako v celém příběhu, nechápu jak si toho někteří nevšimli a mluvili o "dynamických" změnách. Vidím to tak, že si ještě za pár let s chutí zahraju DAO, na dvojku už nikdy nešáhnu, snad nás nezradí v DA3, i když sem velmi skeptický.
    • ----DA2 SPOILER---

      Rikas ze rozhodnuti nemaj vliv? Vlastne jediny, ktery se mi zda ze by mohlo hrat roli je moznost pomoct/nepomoct Andersovi.
      Vzhledem k naplni hry jsem ale fakt nemel chut se vracet a zkouset znova.
      Pomohl jsem mu, a na konci z toho byl pruser jak mraky.
      Takze hadam, ze kdybych mu nepomohl, udelal by to sam, a v praxi by jen trochu jinak probihal zaverecnej rozhovor?
      Jaky jsou moznosti? Taky z toho mam blbej pocit...
      • DA2 SPOILER

        Přesně takhle to je, každý rozhodnutí co uděláš se pořeší dvěma, maximálně třema větama, a pak to nemá žádný vliv na hru. Pošleš Anderse do háje, nakonec se stejně vrátí a udělá boom. Vybereš si Orsina? Použije krvavou magii a změní se a Meredith je posedlá. Vybereš si Meredith? To samé! A takhle je to zhruba se vším. Tvoje sestra či bratr zmizí ze scény tak jako tak. Varric nakonci VŽDY řekne to samé. Toť vše k "dynamickým" změnám v DA2.
  • DA2 byla skvělá, nebylo tak zdlouhavé jako DA:O a zábavné to bylo ještě víc. Doufám že 3ka bude pokračováním dvojky. Nechápu proč šichni pičují o tom jaká je to sračka.
    • Inteligentni prispevek opravdu. Origins mely jediny nedostatek a to, ze byly prilis kratke... DA2 to je ta konzoloidni rubacka (pro skalni fandy her od Bioware) co ji rozdavaji zadarmo k Mass Effectu? aha
      • MrSanta
        Origins krátké? Jsem tam strávil bezmála 120 hodin a kdybych se nevyprdnul na 2 úkoly pro barmana, tak těch 120 hodin dám. Bez Awakeningu. To by mě zajímalo kolik bys toho ještě chtěl *1*
      • Hlavně že tvůj příspěvek je geniální... Hele sto lidí sto chutí, jen říkám že nechápu proč lidí pičují o tom že je DA2 sračka. Je snad ME2 sračka? Není a přitom je to horší hra než jednička, i když je zábavnější. DA2 je výborná a zábavná hra(projeto 6x), DA1 je úžasná hra, jen by jí prospěla kvalitnější hlavní dějová linka.
        • to chceš říct že DA2 mělo lepší dějovou linku jak origins ? *1*
          • Hlavní dějovou linku ano, o malilililililililinko ale mělo, nebylo to takoví klišé.
        • sry, ale ME2 rozhodně není horší než ME1.. a sám si protiřečíš,, je horší, ale zábavnější???
          • Neprotiřečím si. Když si vezmeš hru jako CoDko, je to sračka, ale na tom střílení čurařiků je prostě něco zábavnýho. ME1 my bylo sympatičtější ale jak došlo na boj, to byl porod. V ME2 byli prostě větší sranda.
  • Náhodou to udělali dobře. Jsou to trilogie, každý si najde to svoje v některém z těch tří dílů *3*
  • Me osobne se DA2 moc libylo u DAO me sralo jak to bylo dlouhe a doufam ze ME3 bude poradne zabavne a hlavne vic RPG nez byla jednicka :)
    • tebe štve, že nedohraješ hru za 4hodiny? ale chápu, někomu je 15 a nezná už co byly kdysi pořádný rpg, které lidi hráli 14 dní.. nebo wizardry 7 které skoro ani nikdo nedohrál,, a když vemem porovnání tak baldurs gate 2(ale beru radši BG1,BG2 + expo) byly rozsáhlé hry,, a popravdě? to už jsou lidi liní číst že všude chtěj dubbing?
      • Dabing nemusí být jen kvůli tomu, že jsou lidi líní číst, ale přináší to větší emociální vcítění do postav.
        A taky mi přišel DA:O moc dlouhý. Já teď po pár letech vytáhl zase Baldury jedničku a je mnohem zábavnější v tom světě pobíhat, protože to není koridor, ale ani freeform, můžeš si tam dělat, co chceš a zároveň se tam nemůžeš ztratit. A rozhodně se mi nezdá, že to moc dlouho trvá (i když BG1 je asi kratší než DA:O)
      • Přesně, BG mě sice moc nebavilo (vyrostl jsem holt v době CoDsraček), ale i tak jsem ocenil to krásné počtení a to že jsem po dvou dnech udělal tak málo věcí až mi to bylo k smíchu.
  • Slendrian
    Citujem z textu: Nicméně pro nás jsou hlavně důležití naši skalní fandové, to prostě musím zdůraznit. Pomohli nám dostat se tam, kde jsme teď. Jsou základem toho, co děláme a chceme si být jistí, že právě oni budou spokojení“

    Tak nech bude aspoň Mass Effect 3 v češtine, samozrejme nech je tam voľba aj pôvodných tituliek aby boli spokojní naozaj všetci. Potom ja budem naozaj veľmi spokojný, rozumiem dobre aj po anglicky, ale nerád si nechávam u takto veľkých a komplexných hier ujsť čo i len jednu aj keď menej dôležitú vetu pretože si ju neviem presne preložiť. *5*
    • Slendrian
      ale každopádne: Prepare for the Arrival *3*
      • Arrival uz vysel, na cos e pripravovat kdyz "Arrivnul" uz pred mesicem :D
        • Tuším, že to říká sám Harbinger na konci Arrival... No jo, kdybys to hrál, tak bys to věděl... *7*
          • Slendrian
            Áno hovorí to Harbinger, ta konverzácia bola úplne super, takže som si to chcel pozrieť na youtube ešte raz, a keď hráš Arrival pred sebevražednou misiou tak sa ti namiesto Harbingera zjaví vodca Collectorov, má trošku iný prejav, ale na konci aj tak povie Prepare yourself for the aririval :)
        • Slendrian
          veru, asi si to nehral, keď to prejdeš tak pochopíš čo som tým myslel :)
        • Amylee.Anderson
          A ty si ho očividně nehrál...
  • "Jiní ale zase očekávali, že půjde dvojka víc ve stopách Origins a bude více duševním nástupcem Baldur´s Gate." Heh, tak takový výmluvy si může strčit leda tak do pr.. no však vy víte kam. DA 2 bylo naprosté zklamání skoro ve všech směrech - vždyť ona ta gamesa ani nebyla RPG, akorát akční adventura D=
    • Záleží na tom, jaký má pro tebe RPG význam - ve své podstatě není DA2 o nic méně RPG než třeba BG, ale uznávám, že zjednodušování se mi taky nelíbí.
      • Já začínám vidět problém v tom, že hardcore RPG fanové se zasekli v dobách BG2 a konverzí pravidel D&D, že si neuvědomují, že po 10 letech je vývoj RPG někde jinde a hraje se už jinak (ostatně herní system D&D u6 byl tehdy silně zastaralý). Stačí se podívat jak vypadá 4. edice a i ta je těžce pozadu za systémy indie her.
        Svůj vliv má na tom má zřejmě i Dračí Doupě, u nás nejznámější, prezentující se "moderním" a přitom těžce zastaralým a překombinovaným systémem.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit