Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ringmancz
    zdá se mi to, nebo tu už byl článek Ztraceno v překladu o KotORu?
  • Já měl rád Obsidian vždycky, už od onoho KOTORU2, ve své podstatě to bylo přes to málo času co na to měli opravdu skvělé dílo a jeho příběh a dialogy mezi postavami nezapomenu nikdy. Kéž by se Obsidian opět dostal ke značce KOTOR a mohl tak udělat regulérní třetí díl.:)
  • Zayl
    Teda vidím že se nám rozmáhají půlstránkové komentáře. Docela by mě zajímalo kolikpak lidí je čte.

    Já jsem nedávno zjistil, že Revan a spol. jsou součástí ToR, což mě zrovna dvakrát nenadchlo. Zasloužilo si to pořádný konec, ne MMO.
    • Rhulad
      Navíc Revan Foundry přežil čili se může dočkat velkolepějšího konce
      • no prezil, taky mohl dopadnout jako Obi Wan
        • Drew Karpyshyn sám potvrdil že Revan ten souboj přežil ale i kdyby udělali že umřel tak nevidím nic špatnýho na tom že podlehl přesile 4 elitních zabijáku/sithu musíte to brát v příběhových souvislostech a ne že je to boss ve flashpointu.
    • No tak v SW TOR je z KOTOR živej jen Revan a to díky tomu že ho udržoval při živu 300 let Emperor jinak o zbytku party se dovíš max z ruzných datacronu jinak ne. A SW TOR co se týká příběhu je hodně kvalitní a kdejaká SP hra by mu mohla závidět takže zakončení mají dobrý.
      • Zayl
        Být boss ve flashpointu je opravdu úžasný konec pro postavu. To i být někde v háji bez naděje na pokračování je lepší.
        • jakej konec? vsak toho revana tam nemuzes zabit....on vzdy "utece" takze i tu nechali zadni vratka....SWTOR ma vazne supr pribeh a obcas mi pripomene i KOTOR...jedina velka nevyhoda je to ze je to MMO a tim padem je VSE vlastne takovy nedokonceny to je fakt
        • USER47
          Oni si nechali otevřený vrátka, Revan se ke konci boje obalí nějakou force koulí a teleportuje se pryč, či co...Každopádně z něj udělali pěknýho kokota. A z Exile udělali věrnýho poskoka:(.
          • Mě u Jedi Exile naštvalo že jí zabili (vím že to už bylo napsáno v nějaké knize nebo co), přitom si myslím že Exile+Revan mohli mít podstatně zajímavější role než to co jim přisoudili tvůrci v TORu.
            • Meetra Surik (Jedi Exile) umřela při souboji s Císařem kdy jí a Revna zradí Lord Scourge ( Sith co se k nim přidal) kvůli vizi že Cisaře má zabít někdo jinej.
              A náhodou Revan byl v SW ToR dobře napsanej když si ho potkal ve The Foundry tak šlo vidět že ho těch 300 let kdy byl uvězněnej poznamenal jak tělesně tak i psychicky prostě už nikomu moc nevěřil (kvůli událostem na konci knížky Revan) Myslím že ho v SW TOR ještě uvidíme.
              Ale já mam spíš pocit že většině lidí spíš vadí že jeho příběh pokračuje v MMO a ne SP RPG a přitom prostě úmyslně ignorujou kvalitu příběhu v TOR přitom teť není problém si ho projít zadara protože celej příběh de projít a nemusíš zaplatit ani korunu.
        • az na to, ze Revan neni boss...
          • a co je ?
        • Boss? Trochu se nám to plete ne?
          • Jemu se to neplete. To ty víš kulové. Flashpoint The Foundry na Imperiální straně, Revan je finální boss.
    • Kr.Pa
      To kazdy titul, ktery skoncil jako MMO.
  • Moment. Bethesda někdy byla milovanej vývojář?
    • Pethulla
      Tak ono se ta módní vlna nenávidět Bethesdu rozmohla relativně nedávno.
      • tak tahle modni vlna je jen tady na Games, diky Vavrovi, ostatní si v klidu uzivaji Skyrimu a hate Bethesdy je jim cizi. Jednou az vavra napise clanek 100 duvodu proj je spatne ze mam ptaka, tak jeho stadecko pujde hned pod skalpel.
        • Tobě není pomoci. Tak se o to ani nebudu snažit. BTW tohle video dopodrobna vysvětluje, proč je Skyrim otřesný RPG. Radši se na to nedívej, asi by jsi to nezvládl.

          https://www.youtube.com/watch?v=JweTAhyR4o0
          • takovyhle videa najdes ke každý hre, ovšem skutecnej prusvih je když ma hra jen takovyhle videa, u Skyrimu nastesti na jedno takovehle pripada 20 o presnem opaku.
            • *7*
            • Evropský senát existuje ve stejné dimenzi jako tvůj kamarád právník a doktor.
            • Nic jako evropsky senat neexistuje (to mi poradil kamarad pravnik) , mimochodem..kdyz veris v existenci evropského senatu tak je mi jasne ze ti pak skyrim muze prijit debilni, preci jen, na tuhle hru je potřeba to IQ mit

              PS: kdyztak to je evropsky parlament
            • A můj kamarád předseda evropského senátu jednoznačně říká: " zakažte Skyrim, děcka po něm blbnou"
            • Asi ne, mam kamaráda co je pravnik, ma statnici z anglictiny a buhvi co ještě a skyrim se mu libil, a to hraje hry od roku 1994, a třeba další co znam je doktor, a Skyrim ma taky rad..na tomhel se dost ty tvoje úvahy hrouti..
            • Jak jsem psal lidé nemají vkus. A tohle je hra dělaná pro tupé masy a děcka. Ano tohle dětská hra, dá se říct infantilní pohádka pro jedince s nevyvinutým IQ nebo hodně nízkým.
            • kdyby tohle video bylo nejak dulezity tak bys jiste video které to vyvraci nasel, ale jelikož není tak ho asi nenajdes. Ale jestli hledas skutecne něco 100% aby sis udelal názor, hru si zahraj a pripadne si muzes projit tech par milionu prispevku na steamu, pac lidi nejsou normalni a presto ze je skyrim tak spatna hra, hraje ji i dva roky po vydani vic jak 50 tisíc lidi denne. Skyrim se proste lidem libi, a i přes obrovskou snahu zdejších antiskyrimu s tim uz nejspis nikdo nic neudela.
            • Rád bych viděl nějaký video, který vyvrací 100% fakta, která tam byla o Skyrimu řečena.
          • Osobně si názor na hru dělám sám, nepotřebuju k tomu videa, kde mi někdo "vysvětlí", jestli je hra dobrá nebo špatná. Skyrim sice utrpěl řadou zjednodušení (dumb-down), ale co do rozlehlosti a propracovanosti světa, tím, co se v něm dá dělat, svobodou vývoje postavy, množstvím questů, propracovaností lore, grafikou atd. je podle mě pořád míle před veškerou RPG konkurencí. Herní doba 140 hodin je pro mě sice horší, než u Oblivionu, ale pořád je to víc, než nabízí jakákoliv RPG z posledních let. Kdo nadává na Skyrim, měl by si ho napřed zahrát.
            • Myslis tech 150 dungu na jedno brdo ? Kde porat dokola pobijis ty stejny moby ? Skyrym je fajn prvnich par hodin, pak to zacne bejt poradnej vopruz ... ke kterymu se navic pridava neprosto tristni technicky zpracovani ... specilene fakt "uzasna" ragdoll "fyzika". Ano, levelovani sveta neni tak viditelny jako v Oblivionu ... ale porad tam je - muzu jit kdy chci a kam chci ... proste lol, zadna vyzva, zadny neprekonatelny oblasti ...
            • *7*
            • Ano mentálku u takových her potřebuješ více než 50 hodin, aby jsi mohl posoudit jestli ta hra za něco stojí a na jakých kořenech je postavená až po nějaké době zjitříš, že má kořeny shnilé až na půdu.
            • zajimavy..mentalni debilovina u které jsi stravil 80 hodin..promin ale pro me je mental ten co hraje hru 80 hodin aniz by ho bavila
            • Víš můj milý mentálku(ano všechny lidi co obhajují Skyrim nazývám mentálky) Víš Skyrim byl tak velká událost, že tu hru zkusil každý.. Já sem u toho strávil sotva 80 hodin udělal jsem všechny cechy + hlavní linii a dread questy čili můžu tuhle debilovinu s klidným svědomím hatevat. Ano chápu, že je to blbá hra pro blbý lidi a těch je spousta, proto je tak populární. Já jsem se nestačil divit, jestli ta hra po celou dobu ze mě děla debila nebo je to schválně parodie a člověk má tu hru brát jako komedii. Napřiklád útok na Bilý Průsmyk to byla legendarní část u které jsem se za břicho popadal. Takový dobývaní hradeb sem ještě neviděl :DDD
            • nezacinej zase s tema sarkofagama, akorát tim ukazujes ze jsi to nehral..davej si na to pozor, lidi co to hrali na tohle nenachytas
            • Naopak je s podivem, že tahle debilovina má tak málo hateru a je tu spousta ovcí, kterým se vyloženě sere na hlavu a oni to ještě kvitují. Jestli se ti líbí questy, které jsou jako přes kopírak a 50% z nich končí u sarkofágu, pokud se ti líbí vývoj postavy, kterou vyexpíš bez problému přes profky, pokud se tí líbí cechy, ve kterých se staneš vládcem a nemají jakýkoliv vliv na skutky apod. tak potěš koště. *7*
            • Jo, jo, já vím, už ti nic jinýho nezbývá.

              Ale musím ti říct, že je hodně hloupé předpokládat, že každý, kdo není ze Skyrimu připosranej ho prostě jen nehrál.
          • Aha, ve videu říkali, že je to otřesné. Takže se musím jako správná oFce zařadit, a jít s proudem.
            ANO, Skyrim je otřesný!!! Amen! Amen! Amen!
            • Trubko, proudový ovce jsou možná ti, kteří Skyrim chválí.
        • Bethesda se hejtuje je jen Games? *8*
          Wow ty musíš žít v nějakým paralelním světě.
    • Robotron3
      Tak to si teda piš. Minimálně od Terminator Future Shock po Morrowind to byla modla pc hráčů.
      • A tak to jóóóó. Bévávalo dobře, co?
      • stejnou měrou jako Bioware
  • Osobne spise vzpominam na KOTOR 1, ktery byl rozhodne vice dodelany a taky jeho konec daval vice smysl.
    • Ale jeho průběh hry nedával smysl pokud jsi se dal na temnou stranu - byl jsi ultra zlý a sloužil jako zachránce ve jménu dobra
      • Ted nevim jestli te chapu. V Kotor 1 ti prece jediove vymyli mozek a kdyz jsi hral jako zly, tak ses na konci opet navratil do naruce temna. Pokud jsi konal dobro tak jsi proste na ceste light side zustal, neco jako druha sance.
      • jo, to me tenkrat dost zklamalo, nejdriv za svetlouse se mi to zdalo vyborny, tak jsem si to dal podruhy za temnaka, bil jsem to hlava nehlava, i par potencialnich partaku jsem sundal a nakonec to dopadlo vicemene stejne... (tomuhle rikam syndrom bioware, spousta moznosti, ale zadna skutecna alternativa)
    • jednicka byla uhlazenejsi, dvojka se mi zas zdala o neco robustnejsi, ale pokud nekdo nebude preskakovat, tak zkousne oboje s chuti *5*
    • Závěrečný monolog Darth Malaka je vynikající. "And in the end, as the darkness takes me, I am nothing." Dřív uměli i Bioware udělat scény, že šel člověku mráz po zádech. Kam se to podělo...?
      • Jednoduchy ... $$$ ... jakmile je primarnim zamerem rejzovat, tak vysledek tomu presne odpovida. Pak se proste resej terminy, resi se, ze to ci ono se uz nestihne ... a resi se, ze to musi bej schopnej pochopit kazdej re…tard.
  • jsem jediny, koho rozhovory s Kreiou rozcilovaly a nebral ji na zadnou misi, pokud mi nebyla vnucena hrou ?
    • Kreia mě neskutečně štvala a byla jedním z důvodů, proč jsem s tím asi po 10 hodinách praštil.
      • ja to nakonec teda dohral, ale ta baba me do konce hry neprestvala hrat, pamatuju si, ze jsem ji na jednu misi nevzal, rekl jsem si, ze od ni budu mit aspon na chvili klid a co cert nechtel, zacala ke mne promlouvat v hlave, uplny kopanec do rozkroku :)
    • To mě kreia přišla asi nejlepší
  • Neznate nekdo odkaz , i autor clanku by to mohl znat, na cesky preklad tslrcm mod ?
    • BoB.2
      Co je tslrcm mod?diky
      • USER47
        The Sith Lords Restored Content Mod
        • Pro něj musíš česky, to je jako bys napsal blablabla
  • Tolik dlouhych prispevku o firme která neudelala jedinou dobrou vlastní hru, nafoukla bublina jmenem Obsidian.
    • Co kdyby jste se ty a Chumbaba chytli za ruce a vrátili se zpátky na Doupě.
      Tam vám tyhle kecy aspoň někdo žere.
      • ještě aspoň pet minut..muzem?..pane?
        • NE! Mazat a nevracet se!
          • *11*
    • Irritated statement: Rubbish.
      Eager threat: Prepare for your termination, organic meatbag.... *3*
    • Pethulla
      Tak Alpha Protokol dobrý i vlastní je.
    • Me se Fallout:New Vegas libil 100x vice nez spatny Fallout 3.
      • Jo jo, New Vegas bylo dobrý, ale mě to vždycky přišlo jako oficiální modifikace. Obsidian vzal nejúspěšnější mody pro Fallout 3 a narouboval je do "nové hry", přidal pár vlastních původních nápadů a výsledkem byla opravená verze Falloutu 3, která se dala celkem slušně hrát.
        • Fallout NV je hra delana na zakazku od Bethesdy. Jedina vlastní hra od Obsidianu je Alpha Protocol..jak dopadl..všichni vime..(a prosim nepiste mi tu zase ze za to muze Sega, uz jsme to slysel 100x a není to pravda, jen dobra vymluva)
          • ...Dopadla to jako jedno z nejlepších RPG poslední doby...?
  • Oba kotory jsem dohrál, vždy si je jednou za čas projedu a bavím se. Co jsem ale poté nepochopil byla nenávaznost mezi Kotor 2 a MMO The Old Republic. Ve dvojce byla Revan žena, v TOR muž. Ví někdo proč?
    • pokial viem oficialne schvalene lucasom bolo len light side ending pre kotor1,2 vsetko ostatne aj ak si vyberies ze Revan je zena nie je oficial (canon - netusim ako to prelozit)
      • To jo ale Drew Karpyshyn dost událostí z KOTOR 2 v knize Revan a SW ToR změnil jako například že Darth Nihilus neumí vysát silu z planety ale umí to Emperor atd.. takže vlastně dost zásadních věcí buď vyškrtl nebo změnil.
        Tak KOTOR 2 je prakticky celej non-canon událost :) narozdíl od KOTOR 1 kde je canon celá hra za muže s light side endingem
    • Myslím že se tě během toho rozhovoru zeptá dvakrát a musíš u obou říct muž a jo pak zase po Revnovi teskní Bastila :) ale jenom chvilku. Možná ten mod jednou vyzkouším ale KOTOR 2 mě nějak moc nechytl a stejně jeho story dost změnili v knížce a SW TOR takže tam prakticky nic už není canon :)
    • revan mel pohlavi, jaky si zvolil clovek v jednicce... (mmo se radsi vyhejbam obloukem, tak tam ti to snad vysvetli jinej odbornik *5* )
      • V jedničce ano, ale ve dvojce již je pevně dáno Carthem a Kreiou, že šlo o ženu.
        • to bylo jen soucast cestiny, ze si to clovek musel na uvod dvojky vybrat? (aby tam pak byly spravny mluvnicky osoby)
          • Carth hledal svou milovanou Raven, Kreia byla její učitelka, mluvili o ní jako "she". Hraju anglicky, čeština mě nevzrušuje.
            • J, určite to šlo určit. Canon je pevně dán, jak říká Zacapa.
            • Revan byl chlap, exiled byla žena...myslim, že jsem o tom někdy četl nějakej článek...
            • prd si si jistý můžeš určit kdo byl Raven a basta, hrál jsem to tolikrát a naposled (pár měsíců zpět) jsem určil že to byl chlap a byl to chlap a jestli ne, tak máš divnou verzi
            • Hm, jsem si jistý, že jsem mu alespoň jednou řekl muž a stejně to byla žena. Je to možné. Co potom Carth, hledá svého parťáka bez toho love story?
            • Na začatku KOTOR 2 jak osvobodíš a poprví mluvíš s Atonem (myslím že tak se jmenuje už sem to par let nehrál) tak spolu chvilku mluvíte o Revnovi a on plácne něco o tom že je to žena nebo muž podle závislosti tvího charu a ty mu to bud potvrdíš nebo vyvrátíš. A tím vlastně rozhodneš kdo Reven byl v KOTORu 1 pro zbytek hry.
            • no, ale jeji tvurci si dali evidentne tu praci, aby cloveku uchovali kontinuitu *5*
  • Viktor_H
    KOTOR1 a 2 imho rozhodně neobstáli v souboji s časem. Nedávno jsem rozehrál znovu dvojku (nostalgie) a zklamaně musím prohlásit, že kromě obstojného příběhu (který dává pořádný smysl až po restoration patchi od komunity), několika zajímavých postav (ano, Kreia je dobře napsaná, těžkým failem je ale interakce z pohledu hráče - na její přístup alá "znásilněný Nietzsche" se jednoduše nedá reagovat na úrovni a jen v málokteré hře jsem měl tak velký pocit, že mi v seznamu nabízených odpovědí nějaké chybí... prostě a jednoduše: když už se rozhodnu napsat relativně hlubokou postavu, měl bych dát hráči možnost "hluboce" reagovat - připadal jsem si jak trouba aneb Planescape se opravdu nekoná), je to těžce průměrná, místy podprůměrná hra; design úrovní je katastrofální a soubojový systém je totální parodie, v níž snad nelze neuspět - primitivní, krkolomné, v mnoha ohledech nedotažené a dysfunkční. Tyto se samozřejmě táhnou už od jedničky, ale to není omluva. Na druhou stranu dal ale Obsidian alespoň smysl povolání Jedi Sentinela a přidal celkem povedený crafting.

    S překvapením musím po letech prohlásit, že KOTOR série je imho přeceňovaná srágora. Je to přestupní stanice mezi BG/NWN1/2 a Jade Empire/Mass Effectem snad ve všech ohledech a jako taková nemůže nikdy fungovat, protože ještě nemá jasnou identitu, resp. útříděnou designovou filosofii. Je historickým milníkem jednoho studia, které se kdysi rozhodlo dělat hry trochu jinak, a potřebovalo k tomu jeden "experimentální" titul, než si svou vizi ujasní.

    PS: Darth Nihlus je trapák, z jehož přidušeného mumlání opravdu respekt nemám. Nechápu, jak se může kultovní postavou stát právě taková, která se nijak neprojevuje (možná právě proto?), nic zajímavého neudělá a pouze pasivně čeká, až jí hráč nakope do zadku. A naprostá jednoduchost/rychlost souboje s ním ve spojení s přívlastkem "Požírač světů" má skoro až komediální vyústění... "Nafouklá bublina" jsou slova, která mě napadnou vždy (ať už ve hře samotné nebo při adorování komunitou), když o něm slyším.
    • palcov
      KOTOR 1: skvělý (vím to, ptž jsem ho teď nedávno zase rozehrál a nechybí mu nic v porovnání s dnešními hrami. možná pár věci by se našlo, ale i tak)... KOTOR2: podle mého názoru sra*ka. oproti 1 určitě; slabší úrovně, postavy kromě HK-47 nezapamatovatené (Kreia už zde byla zmiňována) a celkově kratší s debilním koncem..
    • Wow, čučím jak z jara. To se přece nedělá, takhle kritizovat milovaný klasiky, ne? *3*

      Sám hodnotit nemůžu, KotOR 1 jsem hrál kdysi dávno, v dobách, když jsem ještě neměl moc kritický oko. A KotOR 2 jsem nehrál vůbec.
      • Viktor_H
        Ještě před týdnem bych sérii bránil do krve, ale nostalgie je holt sviňa. Je to opravdu dlouho, co jsem oba díly hrál a nedávné znovuzahrání byla pořádná facka...
        • Ja som hral Kotor 1 za temnu stranu ani nie pred rokom a bavil som sa. Je to stara hra a musis ju brat aj s jej minusami. Ja nehravam normalne taketo hry, akurat Kotor 1/2 a Witcher 1, takze mne tie hry celkom vyhovuju. Pre fanusika SW je to OK.
    • Rhulad
      On byl něco jako Sith Sorcerer... hodně silný v síle a slabý s mečem a Exile na něho byla imunní, proto to byl souboj tak jednoduchý
      • Exile? Myslíš Meetra Surik? Aneb SWTOR je fakt pecka.
        • Rhulad
          SWTOR není pecka je to kopie wowka dá se říct, ale na druhou stranu je to v současnosti pro mě jediný hratelný MMO samozřejmě ne jako F2P.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit