-
Sháním!!!
Sháním moc a moc tento film, pokud někdo ví, odkud se dá stáhnout, ať mi prosím napíše na můj e-mail Killer.mausie@atlas.cz! *4* Děkuji. *4* -
Divadelní hra MOJO /1995/
Hans Matheson a divadlo -
Divadelní hra MOJO (1995)........
Hans stál poprvé na divadelních prknech ve hře MOJO scénáristy Jeze Butterwortha (nar. 1969) pod režijní taktovkou Iana Ricksona. Bylo to v malém londýnském divadle Royal Court Theatre, jehož je Hans členem.
Adresa tohoto divadla:
Royal Court Theatre
Sloane Square,
London SW1
Toto divadlo funguje od 8.5.1956 a více informací o něm najdete na internetové adrese: http://www.royalcourttheatre.com/de fault.asp
Divadelní hra MOJO je prvotinou tvůrce Jeze Butterwortha, napsal ji původně roku 1994 ve Wiltshire, než ji ale dopsal do takové finální podoby, jak ji znají diváci, trvalo mu to rok. V létě roku 1995 (hrála se od 14.7 do 12.8 - Jerwood Theatre Downstairs) měla tato hra s gangsterskou zápletkou svoji divadelní premiéru na prknech malého londýnského divadla Royal Court Theatre. Hra se odehrává v roce 1958 v rokenrolovém klubu v londýnské čtvrti Soho. Tento příběh se dotýká pokusů skupiny mužů řídit kariéru mladého rokenrolového umělce Silvera Johnnyho. Je to jednoduchý příběh o závisti, touze a odplatě. -
-
Re: Divadelní hra MOJO /1995/
Hra Mojo posbírala od roku 1995 několik ocenění, mimo jiné cenu OLIVIER AWARD, cenu George Devina, dostala ocenění CENA ROKU NOVÝ AUTOR od spolku autorů a další ocenění STANDARDNÍ CENA PRO NEJVÍC SLIBNÉHO DRAMATIKA. Tato hra byla rovněž vyhlášena roku 1995 jako "nejoslnivější debutující hra všech dob divadla Royal Court Theatre" a byla od té doby přeložena do devíti světových jazyků. Tento nebývalý úspěch povzbudil J. Butterwortha k tomu, aby svou divadelní hru převedl i na filmové plátno. Od července do září 1996 probíhaly přípravy k natáčení a v říjnu téhož roku konečně padla první klapka a ta poslední v prosinci 1996. V září 1997 soutěžil tento snímek na benátském filmovém festivalu VENICE FILM FESTIVAL, sice žádnou cenu nezískal, ale byl diváky velmi dobře přijat. Zajímavost je ta, že v tomto filmovém přepisu hraje stejné herecké obsazení stejně tak jako v původní divadelní verzi.
Hans Matheson hrál ve hře MOJO od 14.7. - 12.8. 1995 hlavní roli sedmnáctiletého začínajícího klubového zpěváka jménem Silver Johnny. Zajímavost je ta, že Jez Butterworth napsal tuto roli pro Hanse Mathesona přímo na tělo.
Dne 14.3. 2006 byla uvedena hra MOJO v divadle Royal Court Theatre (Jerwood Theatre Upstairs) znovu při příležitosti 10. výročí této hry. Herec Hans Matheson se v této roli objevil znovu. Tato hra ale nebyla tehdy klasicky zahraná, ale byla pouze čtená, tzn., že herci své role četli a ani herecké obsazení nebylo původní.
Hra MOJO je natolik úspěšná, že se hraje v různých hereckých alternacích až dodnes. -
-
Re: Re: Divadelní hra MOJO /1995/
+ ještě jedna Hansova divadelní práce:
Skotský herec Hans Matheson není jen filmový a televizní herec, ale také občas hraje na divadle. V roce 2004 přijal nabídku zahrát si v divadelní hře CUBA REAL: TRIO v divadle JERWOOD THEATRE UPSTAIRS (Royal Court Theatre v Londýně). Tato divadelní hra se hrála pouze jednou ve večerních hodinách 2.4.2004 pro 80 diváků a zajímavé je, že nebyla hraná, nýbrž čtená herci. Pod režijním vedením Richarda Wilsona se v ní představili ve svých rolích pouze čtyři herci - Ian McKellen jako Adoracion, Daniel Evans jako Isaac, Michael Maloney jako Ismael a Hans Matheson jako Angel. Hra byla součástí projektu "Sezona mezinárodních dramatiků 2004 - projekt Genesis". Hru napsal kubánský uznávaný dramatický autor Norge Espinosa Mendoza, narozený v Santa Clara. Je to hojně vydávaný básník, kritik a dramatik. Pracoval jako místní dramaturg v Teatro Publico v Havaně. Tam se proslavil divadelní hrou ICARUS a vyhrál cenu kritiků v roce 2003. Norge se zapojil v roce 2002 do projektu Royal Court Cuban Playwrights a dostal stipendium od Britské rady zůčastnit se mezinárodní štace v létě 2003 u divadla Royal Court. Jeho divadelní hru CUBA REAL: TRIO do angličtiny přeložila Gwynne Edwards. Tato hra je vlastně o starém kubánském umělci jménem Adoracion, jež se vrací z Miami zpět do Havany na 14 dní navštívit svého homosexuálního synovce Ismaela, který chodí se svým přítelem Isaacem. -
-
Re: Re: Re: Divadelní hra MOJO /1995/
Tu poslední noc návštěvy, Ismael a Isaac zařídí, aby k nim přijel mužský prostitut Angel /hraje ho Hans Matheson/. Isaac toto zařídil schválně, aby měl jistotu, že se Adoracion už nikdy nevrátí k další návštěvě, Isaac a Adoracion se nemají totiž rádi a navíc Adoracion chce, aby jeho synovec Ismael odjel s ním. Hlavní postava ve hře je Adoracion, ve hře má největší prostor. Nechápe, že se svět změnil a nechápe ani svět homosexuálů, kde se vynáší jen krása a mládí. Jeho synovec Ismael vypadá nejdříve jako kladná postava a Isaac jako problémová, ale věci se ukazují jinak. Ismael je ve skutečnosti neschopný, líný malíř, jenž utrácí peníze svého strýce za mužské prostituty a maluje jim po tělech svoje obrazy. Ismael navíc citově i fyzicky ovládá Isaaca. Mužský prostitut Angel /hraje ho Hans Matheson/ je postava, která má ve hře nejméně prostoru - funguje jako takový katalyzátor všech změn a odhalení, které vyjdou ve hře najevo. Angel pracuje jako mužský prostitut čistě pro peníze a několikrát přivede svou přítelkyni, aby dokázal že není gay.
Tato hra je mnohovrstevná, Adoracion se vrací ve svých vzpomínkách do minulosti a je konfrontován současnou Havanou i svým synovcem a jeho homosexuálním přítelem.
Více informací o této divadelní hře a její recenzi najdete zde:
http://marysiak.livejournal .com/357441.html
-
-
-
-
Políbila mě dnes múza...:-)
SPIRÁLA ŽIVOTŮ
Hans Matheson, skotský to rodák a anglický gentleman,
v minulém životě anglickým nešťastným králem,
v současnosti melancholickým umělcem.
Jako král chtěl si žít v poklidu,
ale žil jen v spalující bouři neklidu.
Královnu a děti své miloval,
z královské pokladny hodně bral a chudým málo rozdával.
Čekal ho za to osud potupný a neblahý,
před palácem svým byl před zraky poddaných na špalku sťatý...
V současné době znova reinkarnovaný,
štíhlý to mužík s hlubokým pohledem a očima jak blankyt,
hlasem sametovým a kůží bílou jak padlý sníh,
zažívá opět velký neklid...
Ač mnohostranný talent a stydlivý poeta,
váhá, zda pokračovat v herectví či raději zpívání,
je to pro něj obrovské životní soužení a vzdává se lehce svého snažení..
Vysnil si kdysi krásný život rodinný, místo toho má ústup ze slávy jen
a v sobě pocity marnosti a viny.. -
Článek - 1997
Úryvek z článku "L'alba del rock" z roku 1997, k filmu MOJO (1997);
Hans Matheson ztvárnil hlavní roli mladého zpěváka jménem Silver Johnny - vycházející klubovou hvězdu 50. let, k tomu říká:
,,Byl jsem inspirován Elvisem Presleym, viděl jsem mnoho dokumentárních filmů a filmů z těchto let.Volně jsme improvizovali, bylo tam mnoho komunikace."
Hans ke svému hereckému kolegovi Haroldovi Pinterovi......
,,A pak tato možnost pracovat se svým idolem, Haroldem Pinterem (hraje gangstera jménem Sam Ross). I když přiznávám, že jsem byl vyděšený vedle něho." -
Gangsterka z 50. let 20.století..
Ač nemám ráda tento žánr, ba dokonce ani léta padesátá, po shlédnutí jsem musela zkonstatovat, že filmová prvotina J. Butterwortha je právem řazena mezi to kvalitnější, co televize nabízí. Herecké výkony jsou vynikající, obzvláště dle mého názoru vynikal Harold Pinter v roli homosexuálního "mafiána" jež v divákovi dokázal probudit opravdu nenávistné pocity, Ricky Tomlinson neměl rozsahově tak velkou roli, ale žárlivého homosexuálního manažera zahrál taktéž přesvědčivě, Aidan Gillan jako synek již zmiňovaného manažera byl naprostý "psycho" jak tady s oblibou říkáme a samozřejmě nesmím zapomenout na hlavního představitele - rockovou hvězdičku Johnnyho Silvera v podání tehdy začínajícího a ušácky vyhlížejícího Hanse Mathesona, jež předvedl celkem ucházející taneční výkony, ale ještě přesvědčivější emoce (strach, tréma, bezbrannost atd.). Upřímně, myslela jsem si, že bude hrát ve filmu více, na můj vkus na to, že to měla být jeho hlavní role, tam hrál méně jak kdejaký "vedlejšák". Ale - H. Matheson hrál spíše postavu k politování, byl jenom loutka nejdříve v rukou jeho manažera, který ho sex. zneužíval (ve filmu tyto scény patřily k těm lepším) a jeho kumpánů, scéna, kdy Johnny žádal jen ve slipech o jídlo protože měl hlad a jeho manažer mu dal na véču jen jablko vzbuzovala ve mě lítost, scény z klubu byly taktéž good, když zpíval a tančil (záběry na dav fanynek pod pódiem mi skoro připomínaly ty reálné z dob Beatles), kameran dal hodně na efekty a na rychlé střídání záběrů a další herecky výraznější část byla na závěr filmu, kde Johnny seděl v bytě u homosexuálního "mafiána" v podání H. Pintera, který ho celkem slušně ochmatával, kde se dalo. -
-
Re: Gangsterka z 50. let 20.století..
A H. Matheson hrál přesvědčivě bezbrannost a poddajnost proti své vůli.Zkrátka těžký život umělce.. Jak to se zpěvákem nakonec dopadlo, neprozradím. Jen na závěr komentáře ještě připomenu, že H. Matheson nazpíval na soundtrack k filmu song "Chained to Loving you", je to takový sladkobolný ploužáček zazpívaný velmi jemně a procítěně, takže za to H.Mathesona chválím, jinak ve filmu tahle píseň nezazní. Ještě snad dodám, že J. Butterworth napsal pro filmové zpracování rozsahově větší roli zpěváka Johnnyho Silvera, protože v divadelním podání se tam tahle postava tolik neobjevuje. Škoda.
Dávám 10 bodů z 10.
-
-
Interview - 1998
Interview "CINE FILE ON HANS MATHESON" ; (z 27.listopadu 1998)
Jaký byl první film, který jste viděl?
,,First Blood. Když Sly Stallone spadl z vrcholu útesu, já si pamatuji, že jsem byl ohromený, protože on dělal svůj vlastní akrobatický kousek. Byl jsem jen osmiletý."
Který je váš nejoblíbenější film?
,,Jeden z mých oblíbených je švédský film Pelle the Conquerer. Miluji pocit syrové emoce ve filmu."
Kdy jste naposledy odešel od filmu?
,, Nikdy jsem neodešel z kina. Rád dám filmům šanci."
Váš nejerotičtější okamžik v kině?
,, Dívat se na Jessicu Lange na kuchyňském stole v The Postman Always Rings Twice. Já byl v té době velmi mladý, ale měl jsem něco o ní vždy od té doby."
Oblíbený úryvek dialogu?
,, Andy Serkis v Mojo: ,,On je můj nejlepší přítel, ale on je hajzl." -
-
Re: Interview - 1998
Který herec / herečka byste chtěl být?
,, Žádný. Je jich spousta, které obdivuji, ale rád přijmu výzvu sebe!"
Kdy to bylo naposledy, když jste při sledování filmu plakal?
,, Já neplakal dlouho, ale cítil jsem se hluboce rozrušený při sledování filmu Saving Private Ryan. Vím, že konec byl hrozný, ale vedlejší role byly dojemné."
Jak moc je důležitá vaše krása pro získání role?
,, Já cítím, že vzhled hraje velkou roli, protože kino je o obrazu a o fotografování. Lhal bych, kdybych mluvil jinak."
Jaké to bylo, jako povídání si s Haroldem Pinterem na vás v Mojo?
,, Hrůza. Použili první záběr, kde Harold měl většinu z jeho dialogů špatně. Scéna měla následkem toho skutečnou intenzitu, na kterou měli lidé navázat."
Četl jste od Victora Huga Les Miserables?
,, Pokusil jsem se o četbu, ale i přesto, že psaní je dobré, shledal jsem to nudným. Victor Hugo by mě chtěl za to pravděpodobně nakopnout."
-
-
Interview - 1998
Krátký článek "YOU NEED HANS" (The Face; červenec 1998);
Povídání k televiznímu filmu "MOJO" (1997), kde se herec Hans Matheson mimo jiné zmiňuje o své drogové minulosti....
Hans hrál nejprve dospívajícího rockera Silvera Johnnyho padesátých let v originální divadelní produkci MOJO režiséra a scénáristy Jeze Butterwortha v roce 1995 a nyní po dvou letech se objevuje i ve filmovém přepisu opět ve stejné roli. Režisér a scénárista tohoto filmu Jez Butterworth (který nazývá Hanse Mathesona "jeho vlastní Harvey Keitel" ) uvedl, že napsal roli přímo pro Hanse a herec připouští jisté podobnosti.
Hans k tomu říká:
,,Stejně jako Johnny jsem prošel hodně špatnými věcmi," říká záhadně. ,,A my dva sdílíme ten povahový rys, který najdete u kreativních lidí, který je třeba neustálé hledání odpovědí a významů. Nejsem jako zoufalý, jako když jsem ho hrál poprvé - já jsem se obviňoval přes sebemenší chybu. Tam byly časy, kdy jsem nevěděl, jestli bych pokračoval. Dělal jsem věc drog. Byl jsem přes všechno. Nebudu kázat jen proto, že jsem čistý, ale nemyslím, že je to dobré pro duši. Nemohl jsem se k tomu teď vrátit. Takhle nejšťastnější jsem nikdy nebyl." -
Interview - 1998
Interview "HANS MATHESON - APPEARING IN STILL CRAZY" /Neon Magazine (UK); listopad 1998/;
Ve svých 22 letech jste už hrál dvakrát rockovou hvězdu - nejprve v MOJO a nyní ve STILL CRAZY...
,, Myslím si, že každý chce být rockenrollová hvězda a jestliže dostanete příležitost to dělat, proč ne? Já si to užívám, ale musím se zastavit nebo budu obsazován do této kategorie rolí."
Vaše vlastní písně byly popisovány jako melancholické. Odkud se to vzalo?
,,Jsem původně z Outer Hebrides - Stornaway na ostrově Lewis - a já se opravdu identifikuji s tímto místem. Je to prostě úžasné - krajina, moře a počasí jsou vždy drsné. Miluji to. Všichni na Outer Hebrides se topí ve své bolesti celou dobu. Hluboká melancholie, to je v genech tam nahoře."
Kdo jsou vaše hudební vlivy?
,, Leonard Cohen (směje se). Miluji Leonarda Cohena, on je básník. Já si jen myslím, že je úžasný."
Bylo to skličující dělat LES MISERABLES ?
,, Pamatuji si, jak jsem dostal roli v úterý, v pátek letěl do New Yorku a já byl jako v extázi. Ale když jsem přistál v New Yorku a já byl jako, počkej, to není to pravé, jsem správný kluk z Bromley, tohle si nezasloužím, nejsem toho hoden. Jsem rád, že to nemělo velký úspěch (v Americe). Nevím, co by to se mnou udělalo, kdyby všechna tato režisérská esa z Ameriky volala mému agentovi. V dané chvíli se nacházím na křižovatce. Já vím, že to přijde, jestliže to budu chtít, ale..." -
-
Re: Interview - 1998
Čeho se bojíte?
,,Moje nejhorší obava je, že se stanu nějakým sobeckým, arogantním malým bastardem a že ten byznys začne měnit kdo já jsem,co dělám a lidé mě začnou mít rádi pro můj vzhled a práci, kterou dělám, spíše než proto, kdo já jsem doopravdy. A nebýt chopný si kvůli tomu najít opravdové přátele. Já opravdu nechci být ten bohatý. Jsem docela šťastný, že dělám práci kterou miluji a mám dostatek peněz, se kterými si vystačím. Víte, já nechci být milionářem. Ale kdybych přece jenom dostal 2 milióny, já bych zkusil zřídit nějaký druh kreativního centra pro lidi, kteří by chtěli vyjádřit sami sebe. Zkusil bych dělat něco s penězi, nevkládal bych jen energii do kokainu a limuzín."
Jaký je váš příští film, BODYWORK, asi?
,,Je to o cestě mladého člověka. Ztratí svou nevinnost a pomalu zjišťuje, jaké je to být mužem. To je silná věc, když musíte pokračovat a vaše sny jsou rozbité a ztratíte vaši nevinnost. Byl jsem tím. Začnete pochybovat o všem ve vašem životě, o všech názorech, které jste měl. Kam od toho jít? Nemáte nic, v co bystě věřil, žádné další prostředky. Ale pak zase začnete rozumět textům Leonarda Cohena."
-
-
Kompletní překlad
Z filmového diáře MOJO, který psal na přelomu let 1996 až 1997 režisér a scénárista Jez Butterworth;
zde je popsán průběh příprav a natáčení televizního filmu "Mojo" (1997), kde hrál hlavní roli zpěváka jménem Silver Johnny skotský herec Hans Matheson........
1.7.1996 - obsadil jsem Hanse Mathesona jako Silvera Johnnyho. Hans byl v hlavní roli v tv show "Christmas" , kterou jsem napsal já a Tom, Hans se kvůli této roli vzdal divadelní školy. Hrál na jevišti také Silvera Johnnyho. Zde není nikdo jiný pro tuto práci a já se nemohu dočkat, až ho uvidím hrát jako zhmotnělou filmovou postavu.
19.9.1996 - choreograf jde pracovat s Hansem, který, jak se ukazuje, je předurčený člověk. Díváme se na dřívější videa Jamese Browna. Po 10 minutách Hans může dělat zasraného Jamese Browna. Je to vzrušující, jak jsem si vždy představoval vizuálně Johnnyho pohyby založené na těchto.
21.10. 1996 - čteme bez přestávky. Dole v divadle v Bray. Ian Hart, Ewen Bremmer, Aidan Gillen, Hans Matheson, Andy Serkis, Harold Pinter, Ricky Tomlinson, Martin Gwynn Jones a já sedíme okolo velkého stolu s ovocem a čteme scénář. Zabere to možná hodinu a já si to opravdu užívám. Díky Bohu, je to z toho důvodu, že mám pravé obsazení. Poté spolu jedeme zpět mikrobusem pro materiál kostýmu. Poslouchám herce, kteří mluví vzadu, jsem šťastný a vzrušený jako jsem ještě nikdy v mém životě nebyl.
10.11.1996 - první den filmového natáčení začínáme s Hansem, jak Silver Johnny a Baby opouští Atlantic Yard. Hans přišel rovnou z nočního natáčení jeho předchozího filmu, beze spánku.
20.11. 1996 - zpět nahoře točíme Hanse a Ezru v jejich první společné scéně. Je to jednoduchá scéna, ale já jsem nervózní. Toto je první scéna, kterou jsem psal a mám silný dojem v mé hlavě, kterou nechci ztratit. Hans a Ricky jsou spolu úžasní, velmi uvolnění ale intenzívní. Ricky pochopí jeho charakter implicitně; nemusím mu nic říkat. -
-
Re: Kompletní překlad
22.11.1996 - pokračujeme scénou s Hansem v jeho spodkách. Hans hraje zde cíleně Johnnyho mazano - naivně.
25.11. 1996 - na konci dne jdu na kari s Aidenem, Martinem, Andym, Hansem a Tomem ve Windsoru a skončíme nakonec v hospodě, kde hrajeme kulečník s hradními vojáky.
26.11. 1996 - více komparsu, 110 lidí, rozšířil jsem natáčecí dny Silvera Johnnyho na jevišti. Toto jsou novinky pro klubovou scénu, tak Hans by měl být lépe dobrý. On je dobrý, dává tomu všechno a dívky z davu na něho skutečně reagují. Po několika více klapkách vidím, že Hans je jako rozlámaný. Štáb mu proto podává energetický nápoj Lucozade a sladké tyčinky Mars Bars a on jich spořádá několik, ale já musím točit přísněji a přísněji i když jeho nohy nebudou fungovat. Kouří, vidíš? Na konci dne jsme natočili jeden z mých oblíbených záběrů ze začátku filmu, kde se otáčí schodiště, Johnny ještě na něm stojí předtím, než vpadne na pódium.
30.11.1996 - Johnny je venku s jablkem před nouzovým východem.
14.12. 1996 - Hans jde za zvuky cinkajících dýk.
2. - 7.9.1997 - benátský filmový festival (Venice Film Festival). Ian, Aiden, Ewen a Hans jsou zde. Film se promítá v tisíci - místném velkém stanu. Na konci je vynikající odezva, herci jsou obklopeni chlapci a dívkami, kteří žádají o podpisy a v Hansově případě o polibky. Já sám se podepíšu nějakému asi tak 40 - letému vousatému Španělovi, který se naštěstí nepotřebuje políbit? -
-
Re: Re: Kompletní překlad
13.12. 1996 - Po dnech zničující, krvavé stopáže je tato scéna s gaučem potěšení. Po kratičkých zkouškách točíme a první záběr je nezastavitelný. Filmuju na zálohu a nějaký kryt jen v případě, ale toto je jedno. Hans je nekonečně důvtipný.
-
-
-
Zajímavosti
Herec Hans Matheson (ve filmu zpěvák Silver Johnny) se pro roli inspiroval zpěvákem Jamesem Brownem co se týče tanečních pohybů a legendárním Elvisem Presleym. Před počátkem natáčení shlédnul mnoho dokumentů a filmů z 50. let, kde účinkovali tito dva zpěváci.(***)Tehdy velmi mladý herec Hans Matheson byl rád, že si zahraje ve filmu po boku jeho hereckého idola Harolda Pintera (ve filmu gangster Sam Ross), ale podle svých vlastních slov byl z této spolupráce vyděšený. -
-
Re: Zajímavosti
Herci ve filmu z velké části volně improvizovali. -
-
Re: Re: Zajímavosti
Scéna s plaveckým bazénem nakonec skončila ve střižně.(***)Během natáčení vládlo studené a deštivé počasí, např. scéna, kde se malé děti šplouchají u kašny na Trafalgar Square byla natáčená v listopadu a voda byla ledová.(***)Žena, která ve filmu hrála dívku se sendviči byla skutečná přítelkyně režiséra a scénáristy J. Butterwortha.(***) Herec Aidan Gillen (ve filmu Baby) nosil po celou dobu ve filmu na hlavě paruku, což nebylo pro diváky viditelné.
-
-