Přejít na výpis diskuzí

Přestřelka v Palermu

FILM 30.3.2020 
5 příspěvků

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • MartinDyntar

    Wimme, Wimme tak složité, tak složité!!, tak teologicko-filozoficky spletité a složité k věčnému teologickému a k filozofickému hloubání, na který nám jeden prožitý život už bohužel nestačí!! Jen milostná zápletka tohoto mysteriozního road-movie snímku je pro mě jediná duležitá a plně srozumitelná!! Láska je mocná čarodějka a dokáže už snáze přemoci, překonat všechny uzkosti z panické poruchy a i deprese z blížící se smrti, i ty post schizofrenní?!! Ptám se sám sebe, snímek chápu jako odkaz na "Sedmou Pečet" Ingmara Bergmana. To pozorné, laskavé, vstřícné a pečlivé naslouchání svým vlastním pocitum a pocitum druhých lidí a rozjímání nad nimi je divákovi tak trochu zpětnou vazbou ve filmu dojímá jak jinak než u Wimma Wenderse vždy až k slzám - právě tato citlivost, tato (hyper) senzitivita a skrze ní chápaná a pojímaná lidská empatie je popisná pro road-movie Wimma Wenderse více než cokoliv jiného!! Wimme díííííky, velké díííííky za tvé vyjímečné a bohužel stále ještě divácky nedoceněné filmy!!

  • MartinDyntar

    Pro mě též hodně nadsázka a fikce, ale mnohem duležitější odkaz na "Sedmou Pečet" Ingmara Bergmana, který stojí za divácký zájem a za pozornost. Film náročný na přemýšlení a na intelektuální až teologicko filozofické hloubání nad smyslem života a smrti i nad učelem a posláním fotografie a vubec fotografování. Hlavně a především je to film o empatii, o laskavém a pečlivém vzájemném naslouchání si, o partnerské lásce a duvěře, o porozumění... svým uzkostem a depresivním stavum... atd.

  • MartinDyntar
    Vyprávěne v metaforach a v jinotajich na Bergmanovsky způsob, s odkazem na Sedmou Pečeť Ingmara Bergmana a domníval jsem se že mně je film svou filozofickou hloubkou srozumitelný, ale v nejmenším vůbec není. Neznám a nezajímám se o teologii a dějiny Palerma, což je zapotřebí znát k širšímu pochopeni filmu. Film na hraně, na pomezí milostného příběhu v žánru typického Wendersovskeho road- movie je přesto nápadite a sugestivní i hluboce dojemne. Vše umocňuje mimoradne skvěla kamera Franze Lustiga - při sledování filmu mám vždycky naopak pocit že sám stojím za kamerou a určuji každý svenk a pohyb a najezd kamery. Právě přesně to na kameramanovy Franzu Lustigovy tolik nesmirne obdivuji a miluji.
  • MartinDyntar
    To vzájemné pečlivé a laskavé empaticke (soucitne) naslouchání jednoho druhému s vcitenim se do pocitu druheho, ty nezapomenutelné nesmirne vlidne a laskavé a upřímné výrazy ve tváři mě pokaždé dojímá k slzám, když srdce z toho hori a plane touhou tolik obdivuji a miluji a uznávám u road movie filmu Wimma Wenderse - nejvíce právě u LAND OF PLENTY a u PALERMO SHOOTING, bohužel mysteriózní a filozofickou hloubkou na přemýšlení u diváka hodně náročny film, který vyžaduje k jeho porozumění opakované shlédnutí. Tolik závěrem.
  • MartinDyntar
    Jak nesmirne důležité je umět naslouchat druhým lidem a svým osobním pocitům. Film je jedno velké rozjímání nad svými osobními obavami a strachem s úzkostmi a depresemi s vecnym hledáním toho z čeho u sebe pramení a mimo jiného film je i rozjímáním nad smrtí a svým osobním svědomím s pripadne s blížícím se koncem svého života. Krom toho film je rozjímáním nejvíce nad otázkou autentického partnerského vztahu a přičemž pointou filmu je to že všechny dosavadní obavy a případný strach z umírání, své osobní úzkosti a deprese, které s tím úzce souvisí lze přemoci a překonat jedině skutečnou partnerskou důvěrou. Z podmanive kamery v rukou Franze Lustiga je znát duševní klid a mír v sobe i okolo sebe samého. Potřeba a nacházení své duševní pohody začíná uvnitř partnerské důvěry v neklidne v přespříliš v uspěchané a zmatene dnešní době. Porozumění druhým lidem začíná skrze sebe samého...jinak film je poctou snímku Sedma Pečeť režiséra Ingmara Bergmana, jemuz je tento film věnován. Díky Wimme!!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit