Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vláda před třemi lety vzala peníze velkým zemědělským společnostem
    a rozdělila je mezi malé farmáře. Ačkoli se změna setkala s kritikou,
    nová analýza ukázala, že to byl správný krok.

    Zemědělci jsou v posledních letech
    znesváření dlouhými spory o dotace. Ústav zemědělské ekonomiky
    a informací teď k tématu vydal důležitou analýzu. Došla k závěru, že
    současná vláda Petra Fialy jednala správně, když zjednodušeně řečeno
    brala velkým a přidala malým.

    Nicméně jak vyplývá ze závěrů,
    redistribuce se u podniků nad 2000 hektarů podílí na poklesu
    zemědělských podpor pouze z jedné čtvrtiny. Nejvíce byla poškozena
    skupina podniků nad 2000 ha, přesto vykazuje ukazatel ČPH/AWU hodnotu
    129 procent průměrného příjmů, to znamená nejvyšší ze všech.
    (čiže jasný matematický důkaz v rámci srovnávací základny, že jde o spravedlivé narovnání podmínek na zemědělském trhu - má pozn.)



    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-kritizovana-zmena-dotaci-pro-farmare-je-spravedliva-tvrdi-analyza-282968


    taková zpráva pro naše levicové (komoušské) agrobarony.. :)  už jsem o tom  taky psal...zdražující kde co ze zemědělských produktů na půltech řetězců nyní před volbami v postupech proti této SPRAVEDLIVÉ vládě, jak ukazuje analýza výše v článku..tady máte i ten důvod jejich msty takhle před volbami této vládě.. Ale medializací i s odborníky jsme jim překazili aspoň to, aby to pak v té druhé fázi přes media začali házet právě na tuhle vládu, ŽE VŠE ZDRAŽUJE.. Přitom je to jejich intrika..

  • Slovensko se propadá do chudoby, míra ohrožení rok od roku roste až na současných 18,3 procenta.

    Zásadní rozdíly panují mezi jednotlivými státy.
    V nejbohatších státech (např. Česko 12 %
    ní míra chudoby, Rakousko 17,7 %, Německo
    15,7 %, pro srovnání, jsme na tom lépe než i nepodstatně větší ekonomiky Sovětského svazu - 14,3% a čajny 14,1%) je riziko chudoby pod průměrem EU, v nejchudších (Bulharsko 30%, Rumunsko 32%) je dramaticky vyšší.

    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-slovensko-se-propada-do-chudoby-eu-se-ji-pritom-dari-snizovat-40531386


    patříme k nejbohatším státům světa - míra chudoby.. je u nás nižší i než v největší ekonomice EU Německa, nebo u drtivé většině zemí často totalitního VÝCHODU - viz. výše perexem zvýrazněno.. ;)  tohle je dost zásadní makroekonomický údaj..

  • dokoukal jsem Viktorku a v té Ženevě musíte vyhrát, ten švýcarský tým se mi zdá slabší než minulý rok, tuším mu tam chybí Jihoameričan v záloze, celkem klíčový, jestli si dobře pamatuji, ten tým Ženevy není na Ligu Mistrů.
    Viktorka neměla den, nelíbili se mi odpočátku, byli nějací mdlí, ale i tak tam měli 3 tutovky a jasnou převahu. Soupeř má i technické problémy, pokud podáte svůj standardní výkon a nehrají doma nějak diametrálně odlišně, tak tam musíte uspět, dva zápasy nebudou mít takové štěstí. Bylo to jen o štěstí na jejich straně dnes totiž. Viktorka tam měla dosti prostoru pro kombinaci, ani je nějak důsledně nenapadali, věřím, že to za týden využijí.. ;)

  • že byl ten míč dost i od lajny potvrzuje i Jindra Trpišovský:   "My jsme byli přesvědčení, že budeme házet aut. Kdybych se měl vsadit, viděli jsme mezeru mezi lajnou,“ prohlásil kouč mistra.

    což zase odporuje těm 100% Zdeňka Folprechta s přidáním té optické odchylky, že při pohledu shora je si 100% jist, že to bral míč i s lajnou.. čím dále byl od lajny, tím se těch 100% totiž blíží nule naopak, ten míč by musel být jako ty obrovské, se kterými se hrávalo za Klapzubáků.. ;) nedávno je ještě mívali na vesnicích před 10-15lety pro ty okresní soutěže a přebory..

  • EU chce přitvrdit vůči Sheinu a Temu. Kvalita výrobků je podle ní šokující.Evropský komisař pro spravedlnost
    Michael McGrath vyjádřil znepokojení nad nebezpečnými a toxickými
    výrobky, které se objevují v nabídce v Evropě i v Česku populárních
    čínských obchodů Shein a Temu.


    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-eu-chce-pritvrdit-vuci-sheinu-a-temu-kvalita-vyrobku-je-podle-ni-sokujici-282241#utm_content=ribbonnews&utm_term=magdalena%20ma%C5%88akova&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz


    tohle bude z novinářů šokem asi hlavně pro Matouše Hrdinu.. K té neférové, po léta trvající, obchodní soutěži firmiček z čajny.. ;) tady soudruzi už ale ohrožují i zdraví obyvatel EU, malých dětí (výrobky se ftaláty, olovem - děti dávají do pusy, mohou spolknout perličky apod., pokud nesplňují roky naše normy, což po léta nesplňují, má to být zakázáno, už jsem o tom  ostatně psal, zatím to vždy řešily orgány národních států, teď soudruhům dá červenou, vypadá to, přímo Brusel do celé unie.... tohle bude asi konečné K.O. pro čínskou e-commerce, v USA po ní jdou také.. ;)  jinak připomínám, že ze zisků či spíše obratů z tohoto soudruzi vyzbrojují pak svou armádu, rozvědky varují před spojením sovětské, čínské armády a armády KLDR v rámci té možné 3. světové..)
    Jinak je překvapující, že je tenhle dekády trvající kvalitativní stav shitek z čajny překvapujícím pro Brusel.. Píšu o něm snad v každém svém komentáři o e-commerce z čajny.
    šéf Svazu obchodu Tomáš Prouza ostatně taky.. :)
    Ono by ani při nominální ceně těch shitek, která je i pod maržemi konkurence a přímo si tedy říká o ty masivní kontroly závadnosti, nedávalo obchodní smysl, kdyby disponovaly nějakou kvalitou, vzkazuji do Bruselu.. ;)

  • řešíme to tady, kamarádi, že to mám dát ještě sem. Zdeněk Folprecht argumentoval ve studiu tím, že si je jistý, že při pohledu shora to byl 100% míč v poli, ale zapomíná, že tv záběr ROZŠIŘUJE, tzn. jak tu lajnu, tak ten míč objemově, proto Zdeněk hubne, kdykoliv má pozvánku do studia, pač tv kamera přidává nevím jestli 2-3kg vám řeknou televizáci. Tohle je fyzika-optika. U té nejde říci nikdy nic, vám řekne zase každý fyzik, dokud nemáte kalibrovaný, průkazný pohled. Tzn. ta situace v reálu vypadala ještě jasněji, než nám ji dává ten záběr, proto měli všichni slavisté ruce taky nahoře.
    Navíc ten míč byl dost od lajny, TV rozšiřuje, jak jste se ode mě výše dozvěděli, tzn. tady by zase Slavie mohla argumentovat - vzdálenost toho míče od lajny + TV rozšířený objem míče, ale i velikost (objem) lajny = 100% Zdeňku určitě nejde říci nic.. sami jste si to ukázali i na tom Japonsku se Španělskem, byť to byl úplně jiný úhel a situace.
    čiže platí výše - slavisté mají průkazný záběr míče objemem na zemi za, Zdeněk a Hradec nic jen hypotézu, navíc s nějakou optickou statistickou odchylkou, která je ale ZASE ve prospěch té Slavie, pač TV rozšiřuje. ;) čiže je to Zdeňku ve výsledku naopak, než si sdělil ve studiu..

  • vyhrála hypotéza ve prospěch Hradce (mohl být na čáře stranou, která nepřiléhala k terénu) před průkazným záběrem ve prospěch Slavie (byl prokazatelně celým objemem přiléhajícím k hrací ploše za čarou).. to je v rámci logiky lol
    prokazovat by měl v rámci práva tak Hradec nebo LFA té Slavii. Slavie by měla podat určitě protest, pač to ovlivnilo zápas a před soudem by si to určitě obhájila, ale soudit se nejde. Pokud to máte v pravidlech takhle nelogicky podáno, pak píšu 2x, že nechápu, že nemáte ROKY (už v době zavedení VAR) na těch lajnách kamery i s nějakou další trigonometrickou čárou, která vám rozhodne i milimetrové situace. Bylo jen otázkou času, kdy k takové absurdní situaci totiž dojde v rámci teorie pravděpodobnosti..
    Je to každopádně ostuda.. Pač postaru, nebýt VAR, tak se to vyhodnotí z TV záběrů jako jasný out, pokud by to nefoukl sudí, ale ti pomezní dnes spoléhají až příliš na VAR, byla to hlavně chyba pomezního, byl od toho velmi blízko a v zákrytu té lajny, ale nečekal, že z té situace padne branka někde na půlce, tak hrál mrtvého brouka a vznikne tenhle precedens.. :)
    co ještě s čs. fotbalem zažijeme?? :)

  • Odborníci oceňují vládu za snížení schodku, pomohla si zvýšením daní

    Upozornil však, že průměrná složená daňová kvóta za čtyři roky Fialovy
    vlády byla 32,6 procenta HDP, zatímco za vlády předchozího kabinetu
    Andreje Babiše (ANO) činila průměrně 33,7 procenta HDP.

    "Na druhou stranu se vybízí kritizovat konstrukci tzv. daně z
    mimořádných zisků, která se dotkla ve velké míře akcionářů společnosti
    ČEZ," uvedl. Daň vláda zavedla na roky 2023 až 2025 s cílem pokrýt
    mimořádné výdaje, které měla kvůli energetické krizi. Zdanění se týká
    energetických a petrochemických společností a velkých bank. Kritici
    opatření ale upozorňují, že většinu inkasa daně zajistila polostátní
    energetická společnost ČEZ, naopak banky odvedly jen nízkou částku.

    zdroj: https://zpravy.tiscali.cz/odbornici-ocenuji-vladu-za-snizeni-schodku-pomohla-si-zvysenim-dani-600517


    Ekonomové chválí tuhle seriozní vládu, která rozprostřela to snižování fiskálního zatížení naší státní kasy na celý národ, tedy i své voliče.. Což ještě žádná předchozí vláda neudělala btw.
    Daňové zatížení pak bylo vyšší za Andreje a předchozí vlády k HDP, tzn. nelze kritizovat ani to přeskupování daní, daně se de facto nezvyšovaly v tom absolutním poměru..Naopak šly mírně dolů.
    Wind-fall tax pak šla na podporu vás občanů zasažených energetickou chudobou - dávky státní sociální podpory - příspěvek na bydlení. Vláda ale postihla tady ty, kteří na té krizi neeticky vydělávali, úplně v pořádku. Zase příspěvek solidarity k národu.

  • Slavii teď podle mě poškodil kolega Všetečka, ten míč byl podle oka celým objemem za čárou, dost zírám, že  to uznali, Holi navíc přestal hrát, byl přímo u toho, jestli fakt byl, tak se kolegovi Všetečkovi chci omluvit i za tu Bohemku minulý rok, možná je to fakt další Xi v lize.. :) podle mě to bylo jednoznačně v zámezí..
    Slavie ale pokračuje v té bídě, kterou předváděla většinu minulého ročníku, to nezpochybníte ani marketingem.. kdyžtak mám dnes ku pomoci i statistická data o tom poločase další bídy.. teď hráli opravdu jako čs. repre, jak se vyjádřil Hašek, že tak hraje repre pod ním, jako Slavie.. To jsem zíral, ale viděl už asi ten dnešní match na chytré HISENSE budoucnosti z čajny.. :)
    Ve studiu teď podle mě spekulují, že rozhodly milimetry a část toho balonu, která byla ve vzduchu, ale bavme se, jak to mohl vidět kolega Všetečka, neposkytl ani jeden průkazný záběr, ze kterého takto rozhodl právě, jak se poskytuje u ofsajdových situací třeba, kde to je i tak o tom nastavení bodů na tom hráči, čiže taky ovlivnitelné, jak už jsem psal.. Ale tady tohle je spekulace o tom, že byla část toho míče, která byla ve vzduchu, na čáře.. Naopak ze záběru, který máme, jde vidět míč jednoznačně za lajnou.. :)
    Ale čekám teda vratku od sudích v druhé půli a epickou otočku s dvěma penaltami.. Možná mají vsazeno, tohle jsou výroky, vzhledem k reáliím čs. fotbalu, nad kterými tady kroutíme hlavou všichni na Moravě.. :D  Jakože kolega Rouček jim standardkami předpokládám jako náš nej sudí nepomůže, čiže bude potřeba Všetečky u VAR a penalt.. Pač tam pošlou tutově Chorase nyní a budou tam chodit centry. Asi zůstane i Chytil, aby tam dorovnali výškovou převahu Hradce v jejich vápně, pač se tam stahuje Igy celkem pravidelně to podpořit ve vzduchu.

  • Bohemka vyhrála asi zaslouženě za to množství šancí, které měla.. na to, jak jsme je málo pustili na míč, jich měla neuvěřitelně.. podle mě tam Pavel měl dát dnes hned zkraje hru na 2 útočníky, určitě Laca, popř. po té první půli, kdy viděl, že máme jednoznačnou technickou převahu v poli a mělo tam chodit více centrů..
    Pořád trvá to, že jsme v tom boxu soupeře zbytečně techničtí, nejsme zase Real, abychom to hráli až do brány, tam musí přijít střely z první nebo centr zpoza vápna na Laca nebo Erika. Zjednodušit to zkrátka..hodně jsme jim to tam i usnadnili tím tiki-taka i v jejich vápně.. tam už se střílí z každé pozice..
    Kubis tam mohl nahrávat v naší snad jediné šanci lépe postavenému Erikovi, no z nulového úhlu to hrál do brány, asi čekal, že se golman pohne, to by pak bylo chytré, ale golman si hlídá většinou přední tyč v takových chvílích, pač tam by to trenéři pokládali za jeho chybu, kdyby tudy šla branka...
    marné, prokletí prvních zápasů trvá.. Ale hráli jsme kombinačně, technicky dobře, i na nepokropeném hřišti podle mě, v tom jsme byli o 5 levelů jinde jako první liga proti divizi, ale marné, když nestřílíte i třeba z první. Bohemka nás okolo vápna a ve vápně dnes snadno ubránila, to rozhodlo, pač jsme byli na míči tak, že to mělo skončit ne 0-1, ale 5-1..
    mělo se tam hrát jednodušeji okolo toho vápna s centry na Laca, který tam měl být dříve, pak by tam něco určitě spadlo, Hůlka by to tam neuhrál sám všechny ty balony... a chodit ve více lidech k malému vápnu. Jsou to ztracené body s evidentně fotbalově slabším soupeřem, co se dá dělat..


    A Šigy v Karviné pálí už i v lize. Jsem rád, že jsem měl tehdy při jeho scoutingu pravdu, když jsem Pepovi Ostrákovi říkal, že má i na první ligu parametry. Už se to 2 roky potvrzuje. škoda, že s ním v Baníku neměli větší trpělivost

  • teď asi pentle pro Bohemku, na sviňárny teda 1-1 a omluva kolegovi Zelinkovi, zaujatý asi vůči nám není :) , Hůlka měl jít ale taky jednoznačně ven. Kpozo hraje tragicky, měl tam už dávno Holzi.. pokud je zdravý..
    Bohemka zatím o hodně lépe brání oblast okolo vápna, v obraně jsou dnes lepší, to rozhoduje, pač měli i dost šancí na to, jak bídně hrají v poli a jak málo jsme je pustili na míč. Ale dostávali jsme i v přípravě hodně branek, kluci jsou asi z toho nabírání fyzičky ještě přešlí..
    Zápasy s takovým vývojem, kdy převyšujeme soupeře technicky, kombinačně bychom ale neměli prostě prohrávat.. snad bude v závěru vidět, o co máme lepší i fyzickou přípravu pod Pavlem, jako to bylo vidět na konci sezony, kdy  ten tým jel jako dráha i v menším počtu hráčů, který jsme ještě tehdy měli..
    Laco by měl dát něco ze vzduchu, teď tam budou chodit posledních 25 min centry na něj, tj zápas pro něj, si myslím..

  • Baník je jednoznačně lepší - kombinačně úplně někde jinde, i na datech to jde vidět. Chce to jen uklidnit se ve finální fázi a otočit to. Míváme slabé starty - 4 roky po sobě jsme rupli v 1.kolech tuším, ale dnes by se to mohlo zlomit, pač Bohemka absolutně nestíhá té naší tiki-taka hře na jeden dotek, byť si teda nekolegiálně pomohli tím, že samozřejmě nepokropili.. Rigimu to dělá fest problémy ve vedení míče, bude si na to stěžovat podle mě po zápase. Tohle by se mělo zakázat, je to proti fotbalu, nahrává to jeho destrukci a je to prostě non fair-play.. Normálně se totiž kropí, zvláště v létě.. Jde hodně poznat, že ta naše sestava už je sehraná.
    Zkusil bych tam pak dát Laca, mohl by to být zápas pro něj, uměl si pokrýt míč. Ten Hůlka do toho chodí jako blázen, kdyby si to tam Erik pokryl ve vápně, musí i takový zaujatý černokněžník jako Zelinka u VAR pro nás pustit pentli. Zase se nedivím, že se u VARu jinak Kovaříkem nominovaný on, tak jako se nedivím, že Hůlka nedostal druhou žlutou a tím pádem redku na konci 1.půle, kde vyloženě úmyslně sestřelil tuším našeho Kohuta, navíc už bez míče. Hlavně, že nám Kovařík vysvětluje, za co se mají pískat penalty, tohle bylo zase naprosto jednoznačné, jakože kolega Starý je podle mě 2. nej sudí v lize po Roučkovi.
    Nominaci hlavního jsem teda uvítal, i když podle mě v dnešním fotbale řídí a rozhodují zápasy ti u VAR, proto vždy koukám, kdo sedí tam. Starý ale výborný, férový, až na tu jasnou druhou žlutou a tedy redku pro Hůlku, a bez něho vzadu by dostala Bohemka bůra ještě i v té druhé půli. Ten pro ně bude vzadu klíčový celou sezonu, jediný to tam drží.. Ale chodí do toho jako blázen, když navíc ví, že má už žlutou, měli bychom toho využít.
    Věřím, že vyhrajeme tak, jak Bohemku přehráváme. Vzadu ale nejsou kluci ve formě ještě, musíme dát pozor na standardky, jinak Bohemce budou docházet síly, nejsou tak natrénovaní jako v minulosti, kdy to měli založeno na fyzickém pojetí, dnes už je ten tým techničtější, byť dnes Veselý, jak se nás bojí v tom středu pole, hraje na 2 šestky tuším. Takové zápasy bychom určitě neměli prohrávat, kde soupeře takhle přejíždíme v poli..

    A Zeman našim scoutům v Baníku ukazuje, proč jsem ho doporučoval koupit. Pač jeho cena byla dole. Letos bude hrát asi více, Bohemka má uzký kádr docela, může se prodat. Měli bychom ho zkusit ještě udělat. Zajímavý, bojovný hráč, takové potřebujeme. už měl 2 tutovky dnes.. a to Bohemka hraje zle, jak píšu..

  • zákon o podpoře inovativních start-upů a jejich daňovém zvýhodnění už prošel sněmovnou, investujeme do dostavby Dukovan, realizují se projekty bateriových úložišť, v rámci akumulací a flexibility energetické sítě (toků) u nás..
    to na margo výtek EU, už je to v běhu..  :)

  • Po novém zákoně kromě vědců volal několik let i český byznys. Jeho přijetí, které musí ještě posvětit Senát,
    proto vesměs vítá. „Zákon o vědě je klíčový pro užší spolupráci
    vědeckého prostředí a soukromé sféry. Komercionalizace vědy díky němu už
    nebude neuchopitelné slovo, ale naopak zásadní proces, který využije
    vědecké poznatky v praxi,“ říká Alexandra Kala, majitelka společnosti
    Profimed a ambasadorka Druhé ekonomické transformace.


    Podle byznysmena Tomáše Krska,
    zakladatele investiční skupiny BHM Group, je věda a výzkum tím, co
    zásadně ovlivňuje prosperitu ekonomiky a přináší výrazně vyšší přidanou
    hodnotu
    .
    „Podle aktuálního reportu Redstone
    Capital o transferu evropských univerzit mají evropské výzkumné
    instituce potenciál vytvořit během deseti let na 13 milionů nových
    pracovních míst a vytvořit dodatečné HDP přesahující pět miliard eur,“
    uvedl pro Seznam Zprávy s tím, že nový zákon o vědě dává k tomuto českým
    výzkumníkům impulz, protože výrazně usnadňuje zakládání takzvaných
    spin-offů, tedy firem, které využijí vědecké bádání v praxi.



    zdroj:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-lepsi-casy-pro-ceske-vedce-zmeny-jim-pomuzou-na-startu-kariery-280651



    a tady potvrzení toho, co jsem popisoval výše před pár dny.. Vláda už přenáší do praxe ten důležitý bod 2.ekonomické transformace u nás, tzn. to propojení Akademie věd s praxí firem - Hospodářské komory, Svazu průmyslu..
    A je to taky to, proč dekády akcentuji zmínku, aby šlo do vědy a výzkumu u nás co možná nejvíce peněz, Tomáš Krsek to výše za mě vysvětluje konkrétně na číslech proč. Generuje to tu přidanou hodnotu pro naši ekonomiku, tedy to, abychom se stali jako třeba Německo (postavili na tomhle modelu svou úspěšnou ekonomiku historicky, hlavně v automotive) z montovny tou mozkovnou.
    Země na tom bude bohatnout, nebudeme jen otroky mozkoven zkrátka.. Kolega Špičák, o kterém jsem tedy v životě neslyšel (snad se ukáže a vědu a výzkum u nás pozvedne..) z ANO bude mít možnost pravděpodobně svá slova přenést do praxe a ty peníze pro vědu a výzkum v Andrejově vládě (bude-li) navýšit. :) Vědce máme dostatečně zdatné (Ustav organické chemie Akademie věd si na sebe díky registraci patentů vydělává velice zdatně třeba už roky), ale chce-li, v tuhle chvíli může lákat ty americké na pobídky, vše je o penězích a tom rozpočtu na vědu takové vlády.
    Ale je to jediná cesta prosperity tvrdím po léta spolu s reformou našeho školského systému s důrazem na perspektivní obory nejen naší ekonomiky, ale doby, zvláště nyní, když se navíc začínají prosazovat nové technologie..

  • Tuzemská ekonomika překonává dopady krize. Ukazují to konečná čísla,
    podle kterých HDP v prvním čtvrtletí vyrostlo o 2,4 procenta. Podle
    anualizovaného vyjádření dokonce o tři procenta. Anualizovaný hospodářský růst
    předpovídá výsledky HDP za celý rok, pokud ekonomika udrží tempo
    z prvního čtvrtletí. Tříprocentní zvýšení v Česku přitom v rámci EU
    překonaly jen ostrovní ekonomiky Irska, Malty a Kypru závislé na přílivu
    cizího kapitálu. To podle Jana Bureše nelze označit za náhodný výkyv.

    Pro tuzemské firmy se v každém případě
    objevily nové příležitosti, a pokud je dokážou využít, vzestup bude
    pokračovat až do konce roku i v dalším období.

    Analýza společnosti Patria ukázala, že
    už loni zdejší hospodářství začalo po letech stagnace zvyšovat
    produktivitu. „Průmysl prokázal dobrou konkurenceschopnost na evropském
    trhu, to je vidět zvláště v automotivu,“ popisuje ekonom hlavní
    tuzemskou přednost.

    Ekonomický vzestup v prvním pololetí
    2025 se už odrazil na náladě podnikatelů i spotřebitelů. Index
    Eurostatu, který měří jejich optimismus, vyrostl v Česku za posledních
    24 měsíců téměř o dvacet bodů, tedy největší rychlostí v celé Evropě.


    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-cesko-z-nejhorsiho-venku-jeste-budme-opatrni-varuji-i-experti-280721


    Česko ekonomicky roste dle čísel. Máte další z důvodů jít k volbám nechat tuhle vládu její dobře nastartovanou práci dokončit a vyladit do dokonalosti s firmami + Akademií věd v synergii, kde už ta spolupráce probíhá.
    Na konci článku už jsem přinesl důkazy, že za současným zdražováním potravin je LEVICOVÁ LEVOTA agrarních oligarchů podporující současnou opozici s výhledem na další tunely (dotace křivící trh a hospodářskou soutěž na něm prostřednictvím samo klientelismu, často i korupce) a úlevy na daních po volbách, o které nyní přišli nejen v důsledku šetření v rámci našeho fiskálu touto zodpovědnou vládou, ale i v rámci jejího principu smýšlení, jak by se měla správa věcí veřejných dělat - tzn. pro lidi - daňové poplatníky, ne pro prominenty..

  • Plán ministra financí Zbyňka Stanjury (ODS) snížit náklady státu na
    podporu obnovitelných zdrojů zpřísněním kontrol solárních elektráren
    ztroskotal. Vláda má sice v obou komorách parlamentu většinu,
    Sněmovna
    ale schválila pozměňovací návrh Senátu, podle kterého nakonec elektrárny
    z období solárního boomu v letech 2009 a 2010 individuálním kontrolám
    výnosnosti a přiměřenosti státní podpory podléhat nebudou.


    Jako bychom se v tomhle státě začali řídit tím jehovistickým Kalouskovým z Nového zákona, který byste si tedy v současné katolické komunitě, pořád vám to sděluji, měli přepsat, stejně jako Desatero pro současnost, Bibli pak určitě nepsal ekonom:

    Půjčujete-li těm, u nichž je naděje, že vám to vrátí, můžete za to čekat Boží uznání?? Vždyť i hříšníci půjčují hříšníkům.. Čiňte dobře, půjčujte a nic neočekávejte zpět.. A budete syny Nejvyššího, neboť on je dobrý k nevděčným i zlým..
    Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe..Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv.. :)


    A ještě pro kolegu Svobodu.. 15 let se tímhle tunelem Kalouska nemohou vlády zabývat, protože před těmi 15 lety jej Kalousek právě definoval (tedy jako jeden z mnoha za své fungování tuneláře v rámci státní správy - novinky jej pushují jako daňoví poplatníci člověk netuší proč), aniž by za něj tedy nesl kdy právní zodpovědnost, což špatný politik a hospodář u nás teda pravda nemusí v té politické funkci (ještě je chráníme imunitou, což už nedává smyslu vůbec, aby se předešlo těmto tunelům), prošel pak i úřednickou vládou Fischera, a až Zbyněk Stanjura a tahle seriozní vláda se tímhle největším tunelem na státní pokladnu a kapsy národa začala zabývat.
    No bohužel Senát to zahrál pod koberec a budeme to platit dále, až do úplného konce ve fakturách za elektřinu, namísto arbitráže.. Zbyněk si měl ale tu podporu zákonodárců (včetně konírny) před tvorbou rozpočtu předjednat, pač už o emisních povolenkách jsem psal, a souhlasil tak s Davidem Markem, že jsou nadhodnoceny, což se bohužel potvrzuje, vybere se sotva polovina z rozpočtovaného, v rozpočtové rezervě sotva 6mld, nevím, odkud to vezmete, budete muset krátit na některém z ministerstev.. Přitom celý tento tunel nejde za touto vládou, ale za tou Topolánkovou s Kalouskem na min. financí, tahle vláda jen hledá způsoby, jak jej dostat z pasiv Rozvahy státního rozpočtu..

  • Česká ekonomika letos vzroste o dvě
    procenta, příští rok růst zrychlí na 2,3 procenta. Tahounem růstu
    zůstane spotřeba domácností, v příštím roce se ale zvýší i příspěvek
    investic
    . Inflace letos bude průměrně 2,5 procenta, příští rok zvolní na
    2,3 procenta. Vyplývá to z makroekonomické prognózy, kterou ve středu
    představila Hospodářská komora ČR.


    Prezident Hospodářské komory Zdeněk
    Zajíček označil očekávaný růst za solidní s ohledem na geopolitický
    vývoj. Upozornil na to, že proti silnějšímu růstu působí konflikt na
    Ukrajině, ale také celní politika amerického prezidenta Donalda Trumpa,
    která vnáší nejistoty do mezinárodních obchodních vztahů.


    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-ceska-ekonomika-poroste-o-dve-procenta-pristi-rok-zrychli-280739


    česká ekonomika národe funguje.. :) Už ji navíc nepotáhne jen domácí spotřeba, což značí, že vám rostou reálné mzdy (Češi se lidově řečeno nebojí utrácet), ale i ten multiplikační příspěvek investic nejen čs. firem, ale i této seriozní, pracovité vlády, která navíc jako jediná v historii NEKRADE, nehraje zákulisní hry s lobbisty a zájmovými skupinami, pracuje pro národ zkrátka - viz. i v tomto vlákně níže příprava na růst pracovní mobility v důsledku očekávaného propouštění ve státní správě s vrcholem v dokončení digitalizace státu (nutné úspory, takhle fungují vyspělé státy na Západě) + završená dostavba dálniční sítě ČR. Tzn. nebude problém pro Ostraváka pracovat v Brně a naopak, protože na cestě tam i zpět stráví jen pouhou hodinku v rámci dojezdu rychlodráhou.. ;)

  • tady k tomu ještě tolik, že v tom zmíněném Polsku se sice staví více, ale třeba ve Varšavě, a už jsem to taky psal, jsou malometrážní byty za velice vysoké pořizovací ceny pro Poláky, tzn. ve výsledku je to kontraproduktivní..
    A taková vsuvka k té inflaci... V řetězcích budou mít se soudruha Jandejska a levicových agrobaronů včetně Andreje a Agrofertu, kteří nyní ty ceny šponují nahoru před volbama, neskutečnou radost, pač třeba tady u nás jim mrkev hnije natolik, že s  ní museli do týdenní akce za 19.90, jak jim to černá, a tohle samozřejmě nejde k tíži soudruha Jandejska a těchto výše, ale právě těch řetězců, pač lidé už to nechtějí kupovat samozřejmě ani za tuhle cenu, spoustu toho budou muset odepsat a vyhodit...
    Pač v ekonomice platí, že toho neprodáte zdaleka nominálně za tolik při vyšší ceně, jako při té nižší nebo optimální, ekonomika číselně hraje na množství a český národ furt na ceny, na které kouká.
    A já taky každého okolo sebe učím, aby jim to nekupoval na půltech za nesmyslné ceny, které znají, že jsou přemrštěné a podíval se jinde, popř. to zkrátka nebral, zhnije jim to a řetězce s tím půjdou s výtkama na ty levicové agrobarony, ať už hrajou LEVOU před volbama, jak chtějí, a tak by to mělo být.. :D


  • „Z mého pohledu je úkolem vlády vytvářet podmínky pro
    dlouhodobý úspěšný růst země a její prosperitu. V tomto směru je
    žádoucí se minimálně zadlužovat, hodně investovat a především reformovat
    tam, kde je to nejvíce žádoucí. Takže bych čekal reformu školství,
    zdravotnictví, snižování byrokracie, elektronizaci a podobně,“ shrnul
    Dufek.


    Má reakce:
    souhlasím s kolegou Dufkem
    stran těch reforem, píši to stále u zdravotnictví i školství, ještě tam
    neseděli zkrátka manažeři v těchto rezortech a Andrej se tam nyní chystá
    poslat kolegu Vojtěcha, který mu zprodukoval tu ostudu -300mld, mínus
    dalších 100 zvládlo ANO samo těmi dárečky voličům, ačkoliv tenhle stát
    na to neměl, čímž podpořili následně růst inflace..Nesouhlasím ale s
    tím, a kolega Dufek to tak neuvádí v tomhle taky neseriozním článku
    (proto má reakce s konkrétními výtkami) záměrně jako výtku, že by vláda
    neinvestovala - Dukovany (energetická bezpečnost ČR), dostavba dálniční
    sítě (za téhle vlády se postavilo nejvíce dálnic na km za 4 roky
    vládnutí, což přináší prorůstový charakter do čs. ekonomiky zcela
    jednoznačně), zahájení stavby rychlodráhy (to stejné jako předchozí,
    vysoká přidaná hodnota do čs. ekonomiky), přilákala se investice
    Samsungu do Orlové (že to zahájení stavby brzdí Andrejův slabý hejtman
    Moravskoslezského kraje, který znejisťuje občany Orlové v tom souhlasu s
    ní - uvidíte, jak otočí za Andreje :) , to je už věcí další), americká
    Onsemi navýšila investici v Rožnově, vláda dala nejvíce peněz právě do
    nalákání těchto zahraničních investorů, kolega Vlček to má ještě
    odprezentovat, kolik nových se ještě podařilo či podaří přivést. Proto
    taky máme tu nejnižší nezaměstnost v EU.. :) Hoši, je to levicově nebo
    směrem k Andrejovi zabarvené, Vítek trošku projevil objektivnost, ale
    nezmiňujete to dobré vedle toho, co kritizujete v rámci určité
    problematiky, proto jsem to za vás zase dopsal.. ;)

    kolegu
    Svobodu naposledy propaguju, pač nemám rád účelovost ve snaze po P.R. a
    lobbing ať už levicových stran či Andreje,což je taky levice ostatně
    populistického zaměření, nemáte tam u té inflaci jedinou kritiku
    předchozí vlády, přitom to s ní souvisí, vycházím tedy z textu:

    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-koalice-spolu-se-opet-klamave-chlubi-rostouci-ekonomikou-a-nizkou-inflaci-40526871

  • Má reakce:
    proto jsem tuhle svou reakci umístil do tohoto vlákna, kde jsem pro
    pana kolegu Komárka uvedl v minulých týdnech, že vláda investuje do té
    rychlodráhy, aby lidé z Ostravska mohli bez problémů dojíždět 36min do
    Brna za prací, pak ani nemusíte řešit to bydlení (s nadsázkou, je to samozřejmě
    důležité téma a vláda to řeší - to nemá Komárek zase pravdu,
    nyní se okolo soc. bydlení schvaloval zákon, ještě se to bude ladit,
    stejně jako bytová výstavba menších bytů za nižší pořizovací ceny přes
    "státní developery" - vídeňský model, věřím, že tímhle směrem je to
    cesta k levnějšímu bydlení pro Čechy + pracovat na kratších povolovacích
    procesech - tohle Komárek uvést, nemám na to, co říci, Praha má třeba
    30let starý územní plán, a to tam vládla Krnáčová od Andreje v minulosti
    a taky s tím nehnula)


    A jak se to má s inflací, která je podle Spolu nyní
    nejnižší za sedm let? Předně, její krocení je v popisu práce České
    národní banky, nikoli vlády.

    Má reakce: Tak tady pro Svobodu,
    redaktora, kterého už taky přestanu číst, pač začíná fabulovat. Musí
    vědět, že vláda má dost co s inflací do činění právě KRUCI v tom jejím
    ZODPOVĚDNÉM fiskálním hospodaření jako základu.. Dám příklad hned od
    Andrejovy vlády.. Proto nepíšete o těch -400mld deficitu stále ještě
    tady na levicových novinkách, pač souvisely i s rozhazováním před koncem
    Andrejovy vlády a volbama  - 100mld ekonomicky NESYSTEMOVÝCH MZDOVÝCH
    jen do oběhu dárečků pro voliče, které se stali Danajským darem teda-viz
    dále, což tu inflaci pak táhlo, ty jelito (ekonomický redaktor..). Navíc
    ČNB zrovna k tomu pádu inflace moc nepřispěla.. Zeptej se Vítka
    Hradila.. :D  a napište o tom článek a teda i s komentářem teda Davida
    Marka, kterého moc necituješ, tady k tomu by ti řekl esej na práci
    kolegy Michla, dosazeného zase Andrejem (a Milošem) v té době pro ten
    národ a zvedání cen tehdy..Jakože Vít tam férově uvádí, že tam jsou
    extérní vlivy, ale proti těm čnb teda bojovala prachmizerně!!  Vláda tou
    zodpovědnou fiskální politikou, kdy nerozdávala dárečky, na které tahle
    ekonomika neměla (děje se tak až nyní, kdy se ekonomika NASTARTOVALA
    samovolně - proto ten růst reálných mezd, minimální mzda porostla a
    poroste dál).Aktuální inflaci trumbero Svobodo táhnou hlavně právě vaši
    levicoví AGROBARONI typu soudruha Jandejska, píšu o tom jinde, kteří
    klamavě, neopodstatněně zvedají nyní ceny na regálech a přisuzovalo by
    se to právě VAŠÍ LEVICOVÉ PROPAGANDĚ, jako je i z velké části tenhle
    článek účelově posazený, kdyby se neozvali odborníci, že ta současná
    inflace nemá opodstatnění. Píšu o tom jinde - o Jandejskovi a Okamurovi,
    kterému dotuje nesmyslnými cenami ty jeho jarmarky..Tohle celé napsané i
    dál v textu o datech s Eurostatu - ty neošidíte, pánové, i kdybyste
    fabulovali, jak chtěli - reálná mzda roste už rok téhle vládě, k tomu
    pište komentáře, poroste i tento rok - 6-7% , vláda zvedá minimální
    mzdu, roste více než za předchozích vlád (poroste i příští totiž rok,
    pokud to Andrej účelově nestopne, ale nebude ani moci, navíc to bude
    připisovat své práci, ale tohle půjde ještě právě za předchozí vládou,
    je to nutností v plánování touhle vládou, dorovnáváme totiž tímto krokem
    navíc i mzdy pracovníků ze zemí 3. světa, musí se to zharmonizovat s
    legislativou)


Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit