Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vládní TOP 09 se rozhodla předložit k zákonu o platech politiků
    pozměňovací návrh, který by sebral poslancům a senátorům pětinu platu,
    pokud by veřejný dluh přesahoval 50 procent HDP

    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-top-09-chce-sebrat-politikum-petinu-platu-pokud-zadluzeni-presahne-50-procent-hdp-40496225

    tohle je další moc hezký a zodpovědný návrh z dílny Markéty Pekarové, ale asi to půjde k přepracování, pač jak by k tomu přišli zodpovědní poslanci pravice v opozici (tohle je totiž past na socany a komouše v příštích letech potenciálně u moci-ve vládě, zcela evidentní, tedy strany zvedající daně a následně přerozdělující, což už by jim mohlo samo o sobě stačit, ale oni se navíc ještě rádi nezřízeně úvěrují u mezinárodních institucí na Západě, který navíc mnozí tak nenávidí = schizofrenní situace hlavně pro soudružku Konečnou, která sedí v europarlamentu a měla by přitom v Dumě v Moskvě :)  ) nemající možnost ty nezodpovědné levicové populisty, či vyloženě krajní levici, v té žranici tunelování a ulívek přes předražené státní tendry (nejčastěji teda IT a stavební - dobře se tím argumentuje - první potřebujeme k digitalizaci a tím zeefektivnění státu, to druhé má zase multiplikační efekt, ale to vlastně i to první v rámci úspor ve státní správě) zastavit??
    Pak to půjde ale i z jejich platu v tu chvíli opozičních poslanců, přitom by jednali zodpovědně vůči národu, příštím generacím. Tohle bude chtít vztáhnout asi jen na vládní exekutivu, včetně pléna jejich poslaneckých nohsledů. :) to se pak bude asi žokej Váňa divit. Poctivě na povel zvedal a doma mu manželka vynadá, že z něj padá při stojce o 20% méně. A co bude ještě horší - Josef to nebude umět vysvětlit a obhájit v rámci rodinného rozpočtu, čiže to bude vypadat, že si to po 40 letech manželství ulil, nebo se po cestě ze sněmovny stavil kdo ví kde..
    v článku je jinak mírný nedoraz od slečny redaktorky. My se v tuhle chvíli ODDLUŽUJEME, zadlužovali jsme se vůči HDP za minulé vlády, nyní jsme si tu dluhovou brzdu odsunuli o dobrých 10 let, pokračovat ta minulá vláda v té žranici, kterou tady soudruh Hamáček a spol organizovali, tak na tu dluhovou brzdu danou Maastrichtskými kriterii v rámci EU narazíme někdy tuším v roce 2027. Ale nedělo by se zase asi nic, pač třeba Německo na ni tuším v tuhle svou těžkou ekonomickou chvíli je, a není v tom samo z členských států EU, a toleruje se to v rámci asi těžké doby.
    U nás je ale podstatný trend jako u Čechů, pač máme v mentalitě a archetypech chování hlavně teda našich politiků se bohužel po východním vzoru zadlužovat (v rámci těch tunelů, a tohle pak takový špatný tunel politik navíc přenášet na ty občany, tzn. občan si to jeho korupční jednání má zaplatit 2x - ve zvyšování odvodů a stát šetří na požitcích pro něj, pač to jde zájmovým skupinám, to nepočítám úroky z těch půjček, v horším případě úroky z úroků - případ Řecka nebo Itálie kdysi), proto haleluja za každého takového politika západního střihu jako Markéta, ale obecně lze pochválit zodpovědnost téhle vlády. Mají to, co pro ČR udělali v tom krátkém, těžkém období, ostatně i ve svých volebních sloganech, jak jsem viděl u prof. Fialy.

    • Oživení české ekonomiky bude příští rok zřejmě pomalejší, než se dosud
      očekávalo. Hrubý domácí produkt Česka poroste o 2,5 procenta po letošním
      růstu o 1,1 procenta, uvedlo ve středu ministerstvo financí.
      „Navzdory zvýšeným výdajům na obranu, důchody či
      odstraňování povodňových škod by měl deficit veřejných financí letos
      klesnout na 2,8 procenta HDP, s dalším snížením na 2,3 procenta
      v příštím roce,“ prohlásil ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS).

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-ekonomicke-oziveni-bude-pomalejsi-nez-se-cekalo-40496148

      banky čekaly tuším 3%, včetně kolegy Michla. Psal jsem, že to vidím na max. těchto 2,5 díky vlivu a dopadu očekávaného degresivního trendu německé ekonomiky. O spolupráci USA a EU vůči ostatním světovým ekonomikám jsem pak už psal. Podle mě na celní válce USA vers. svět nevydělá ani ta americká ekonomika, naopak to i pro ni ponese nutnost intervencí, kterých by bylo podstatně, podstatně méně, kdyby došlo ke spolupráci takříkajíc "zemí, kultur postupujících ve stejném ekonomickém zájmu a schématu na trhu" s prosazováním těch principů volného trhu vers. toho pojetí ekonomiky Východu..Co je důležité, zase snížíme fiskální deficit. :)



      a tady to výše se hodí tady k tomu níže, protože to hospodaření nám mohou zrovna bratja závidět.. :)  :
      Respektujeme výběr, který učinili občané Spojených států, protože
      patříme mezi politiky, kteří nezasahují do vnitřních záležitostí jiných
      států,“ řekl Fico.


      „Je dobré, že už se ozývá i Moskva, která říká, že je
      připravena komunikovat s novým americkým prezidentem o tom, co se bude
      dít na Ukrajině v nejbližším období,“ uvedl Fico ve středu na tiskové konferenci v Bratislavě
      .


      Ve vítězství Trumpa vidí Fico také porážku
      liberálních a progresivních myšlenek, protože nový americký prezident je
      konzervativně orientován

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-v-eu-se-ted-zapotime-fico-vidi-v-trumpove-vitezstvi-porazku-liberalnich-myslenek-40496200#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart


      a Ukrajinu Robo bere už asi jako pátou kolonii Sovětského svazu, pač k jejím zahraničně politickým otázkám (v EU jo, členství NATO spíše ne, o komentování územní celistvosti po téhle okupaci nemluvě) se vyjadřuje prakticky každý týden. A ještě záleží, kdo je teda v té disputaci jeho partnerem, pač něco jiného povídá kolegovi Zelenskému a něco jiného pak v sovětské televizi v propagandistických pořadech. Ale to funguje i komplementárně v interakci zase s Ukrajinou, kterou slovenské zbrojovky vyzbrojují v komerční sféře, Sovětům pak Robo tvrdí, že už tam nepošle ani náboj. Taky zajímavý ambivalentní vztah..
      Moskva se ozvala zatím tak, že soudruh Putin nebude Donovi prý gratulovat ke zvolení, což by člověk od komouše vůči demokratovi chápal. Ale moc si to teda neobhájili, pač je to prý kvůli tomu, že s nimi válčí (komerčně teda). Robo ale taky válčí komerčně, přesto pojede na oslavu vítězství Stalina nad Hitlerem, jinak střetu dvou psychopatů, proto říkám, že nás osvobodili Amíci, jen jim Sověti nedovolili jít dál než po tu Plzeň. Nevím, jestli je to v Robově světě míněno od soudruha Putina jako vstřícnost a pozvání k přátelskému dialogu ve snaze se podvolit a opustit území suverénního státu. Mně se to moc nezdá, přiznám se..
      Tak stran té progresivity - Robo je fosilní maniak a nomád, nezaznamenal jsem u něj jedinou podporu odvětví obnovitelných zdrojů, nebere to ani jako ekonomickou příležitost třeba pro lákání čínských hodně silně zelených automobilek, nebo o tom aspoň doposud nemluvil. To by bylo ekonomicky mazané a EU by mohla naopak začít litovat v tu chvíli, že Slovensko doposud nevyloučila ze svých řad, nějak nesankcionoval jako soudruha Orbána (těch tuším 5mld, které mu hodlají stáhnout z příštích dotací),  protože by za takové subvence slovenského státu obsahující možná i nějaké pobídky v rámci snížení nezaměstnanosti a zvýšení produktivity práce na Slovensku + zvýšení odbornosti na slovenském trhu práce s přílivem technologií čínských soudruhů z automotive, mohlo dojít vyhnutí se těm clům uvalených EU na čínské automobilky. Možná to byl ale důvod nyní toho tripu Roba do čajny s klaněním se tamní celé úv KSČ a Robo tenhle break některé z čínských automobilek na slovenský trh v příštích dnech vyhlásí...

      • Až 150 tisíc živnostníků podle něj
        provozuje takzvané epidemiologicky závažné činnosti, tedy například
        kadeřnictví, holičství, pedikúru, manikúru, solária, kosmetické nebo
        masérské salony. Pokud novelu schválí i poslanci a senátoři, nemuseli by
        nově krajskou hygienickou stanici žádat o schválení provozního řádu
        před otevřením provozovny. „Provozní řád dále bude muset být,
        zkontroluje ho hygiena při standardní kontrole,“ dodal ministr.


        Vzniknout by také měl nový registr
        vzácných onemocnění, tedy údaje o počtech pacientů s jednotlivými méně
        častými diagnózami a jejich klinickém stavu. „Budeme moci daleko
        snadněji dostat do ČR klinické studie pro tyto pacienty a dostat k nim
        tu nejmodernější léčbu stejně rychle jako v největších zemích na světě,“
        řekl Válek


        Zároveň je v něm podrobněji definovaný
        rozsah činností protialkoholní a protitoxikomanické záchytné služby.
        Specifikuje, že s umístěním v takovém zařízení nemusí osoba dát souhlas.
        .

        zdroj:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-vlada-schvalila-zmeny-u-kaderniku-a-maseru-i-pro-sportujici-deti-263992


        tady pro vás tahle seriozní pravicová vláda děcka připravila něco ze života, co ulehčí život živnostníkům v oblasti služeb při otevírání živností.
        Stejně tak vážně nemocní, se vzácným onemocněním, se dostanou snadněji k experimentáním lékům ze zahraničí. Zase krok nebo spíše dva směrem k západním standardům lékařské péče.
        A poslední věc ocení jako all catch party produkt naší fantastické vlády, která myslí na občany napříč spektrem partají, přímo celá populace, ale hlavně pak všechny ty tři naše nejznámější alko kluby, Kluby registrovaných (myslivců, fotbalových sudích) a samo ten nejpočetnější, tedy anonymních alkoholiků. Budete pravděpodobně moci odmítnout za určitých okolností (nevyváděli-li jste v nějaké své slabé, podroušené chvilce natolik, že jste spáchali přečin nebo zločin, to tak tipuji - těm, kteří tahle dobrodružství prožívají kvartálně, se ten zákon teda vyplatí si přečíst, aby věděli, na co mají jako ožralí ze zákona nárok) umístění městskou nebo státní policii na záchytku, což jak víme, se terénním reprezentantům likérek u nás nesmírně prodražuje. U nás stála taková noc all inclusive (tzn. pár facek na příjmu s následným odborným přikurtováním k posteli, aby takový Čurda nemohl právě odejít bez placení, nebo max. teda i s tou postelí) na záchytné stanici svého času 1400, ale inflace a zdražování v oblasti služeb to nyní asi dostalo už přes 2 tisíce, což už teda zasáhne do měsíčního kapesného od manželky každého takového fandy likérky Fruko Schultz

  • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/porady-ve-stinu-stat-se-nechava-snadno-okradat-o-penize-na-invalidy-jurecka-to-chce-ukoncit-263293

    tady další příklad výborné práce ministra práce a soc. věcí MARIANA JUREČKY a jeho náměstků, kteří napravují špatné zákony předchozích vlád v souvislosti s okrádáním státu hyenami, které zaměstnávají invalidní spoluobčany. Přečtěte si, podle čeho se taky máte rozhodovat, koho volit, proto vám sem ty články lajnuju..
    pač tahle vláda, oč je více pracovitější a NEZKORUMPOVATELNÁ zájmovými skupinami (viz. třeba tahle, která si bere za oběti hendikepované, pač ty špatné zákony, nevýhodné pro státní kasu, občany téhle země, kteří to pak zaplatí těmto zájmovým skupinám, nedělali Kalousek, Drábek a spol zle, protože by to byli hlupáci, proto píšu o klientelismu a korupci neustále) , o to je zatraceně málo marketingově populistická, aby vám tu svou výbornou práci pro národ a občany odprezentovala..

    • Podle Durčáka jde sice o výhodný scénář
      pro Česko,
      ale přesto někdo nižší ceny zaplatit musí. Jsou to
      jednotlivé státy a jejich občané. „Například v Německu využívají
      takzvaný contract for difference – to znamená, že je vysoutěžena
      základní cena, ale pokud je cena na trhu nižší, je to kompenzováno,“
      vysvětluje Durčák s tím, že levnější elektřinu, kterou si dovezeme do
      Česka z Německa, nám tak v reálu „zadotují“ němečtí občané.
      Zatímco v roce 2025 bude průměr za cenu
      jedné megawatthodiny 106 eur, v roce 2030 už to má být 90 eur. (Jen pro
      představu – v srpnu 2022, tedy v době největší energetické krize, byla cena jedné megawatthodiny téměř tisíc eur.)


      „Podnikli jsme další krok k posílení
      naší energetické bezpečnosti. Kromě dodávek plynu od německých
      dodavatelů, z Norska a z našeho LNG terminálu v Eemshavenu budeme nyní
      dovážet plyn i z nalezišť v severní Africe. Vyjednávání s alžírským
      státním podnikem Sonatrach byla konstruktivní a byla dovedena do
      úspěšného konce,“ uvedl generální ředitel ČEZ Daniel Beneš.



      zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-cez-bude-odebirat-plyn-z-alzirska-pujde-o-dve-procenta-ceske-rocni-spotreby-263497


      tahle seriozní vláda nás definitivně odstřihne od dodávek zemního plynu ze Sovětského svazu vyjednaným výhodným kontraktem s Alžírskem. Česko už vlastní LNG terminál, půjde to vše kombinací tohoto. Další PLUS, které tahle vláda udělala pro vás občany, pač dokud se nezačne těžit vodík, tak zemní plyn (plynové elektrárny dominantně) bude vyrovnávat ty výpadky z obnovitelných zdrojů..
      U elektřiny navíc, byť dovozem (viz. výše) významně klesne ta silová složka její ceny. Až se udělá novela Energetického zákona, ve které se zahrnou i bateriová úložiště, klesne i cena distribučních poplatků, na které se dnes ti velcí distributoři elektřiny vymlouvají, že jimi si vyrovnávají ztráty u fotovoltaik domácností. čiže vám klesne výhledově i cena energií. :) zase díky práci této vlády..

      • + ještě k těm plynovým elektrárnám přibudou malé jaderné. ČEZ nyní zainvestoval do podílu v britském Rolcu, který je vyrábí. ČEZ vlastní dominantně přitom stát, tzn. tahle SERIOZNÍ A PRACOVITÁ vláda se za své funkční krátké období postarala i o tuhle oblast energetické bezpečnosti naší země. :)

    • https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-ekonomika-eurozony-ve-tretim-ctvrtleti-zdvojnasobila-rust-na-04-procenta-40495088


      Česko roste v rámci ekonomik Evropské unie nejvíce v Evropě. Jsme na 1,3% růstu meziročního srovnání, jak si můžete v článku přečíst. Je to dáno dobrými investičními rozhodnutími této seriozní vlády, která pracuje pro občany téhle země, nepodléhá klientelismu a korupci žádné ze zájmových skupin. :)
      Více si přečtete v článku výše.

      • https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-na-duchody-stat-vybira-vic-od-zamestnancu-i-zivnostniku-stale-to-ale-nestaci-40494961

        a tady máte vysvětleno těch 0,6% nemocenské v zaměstaneckých odvodech, jsme v propadu 3% vůči HDP v rámci důchodové kapitoly, jinak by to bylo až 5%. Psal jsem v minulosti, že zrušit se to může, pokud sem přilákáme zahraniční pracovníky, kteří nám pomohou svou prací a odvody z ní se na ty naše důchody složit + růstem porodnosti, což je běh ale generační.
        Prezident teď zmínil v projevu, že NEBUDE podporovat žádnou z populistických stran (momentálně všechny v opozici), která bude občanům LHÁT a nabízet tzv. jednoduchá, BEZBOLESTNÁ řešení naší fiskální situace - tady v oblasti mandatorních výdajů.
        Tahle vláda s vámi vede SERIOZNÍ SOCIÁLNÍ DIALOG, vše máte v článku zdůvodněno. Nic se netuneluje a bohužel se hasí požár, který tady nezaložila tahle vláda, ale všechny ty předchozí za 25let, které tu důchodovou reformu měly už dávno připravit. Marian Jurečka to nyní hasí za ně i pro generace vašich dětí..

        • Že vláda v očích veřejnosti obstála (myslí si to 58% národa i 57% nevoličů  :)  ), naznačil
          zářijový bleskový průzkum pro CNN Prima News a potvrdilo to i aktuální
          říjnové šetření.
          (nespokojení jsou samo voliči opozice, které nemůžeme považovat za objektivní element u dotazovaných). ALE, jak konstatoval STEM pro vládní kabinet nejde o špatný výsledek, neboť „i v řadách opozice je
          značný podíl lidí, kteří nakonec uznávají, že vláda situaci zvládla
          dobře“

          zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vlada-pri-povodnich-obstala-mini-lide-skody-ale-postizenym-platit-nechteji-40495096



          „Musíme respektovat Čínu. Je to země, která má 1,5 miliardy obyvatel, je stabilní

          zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-fico-odletel-do-ciny-40495214


          Robo, 1,5 mld čajňošů měla čajna možná tak za Mao-c-Tunga (momentálně jsou pod 1 mld, do roku 2050, pokud neotočí tímhle degresivním demografickým trendem, jich ubude na nějakých 750 mio, což se samo projeví i na domácí poptávce, která už je nebude zachraňovat v rámci krizí).. Soudruh Fico prožívá nyní období mazlení a líbaček se soudruhy, které začíná postupně objíždět, proto nám chce tady zatajit tu zásadní demografickou krizi soudruhů v čajně, která ovlivňuje momentálně dosti výrazně ekonomiku téhle ZATÍM JEŠTĚ druhé ekonomiky světa (1. je USA samo dlouhodobě). Musel by pak mluvit totiž i o tom, že to soudruhy donutilo zvedat ten věk odchodu do důchodu i v čajně, a to dosti razantně, o 3 roky v obou těch skupinách - administrativně pracujících + náročné práce těžkého průmyslu apod.Ale ani ta domácí spotřeba by čajnu nyní nezachraňovala, protože čajňoši jsou prostě vystrašení z toho pádu realitního trhu ze začátku tohoto roku,  kdy zkrachoval největší čínský developer, a tu domácí poptávku snížili prostě na úplné minimum. :) čiže jestli myslel soudruh Fico ekonomickou stabilitu, tak to soudruhům z čajny momentálně chybí, jestli myslel občanskou, tak to se v těchto totalitních společnostech řeší odpradávna, a známe to i tady od našich soudruhů z KSČ, výhružkami vězením, nebo popravami, jejichž číslo čajna ani není schopna zveřejňovat, proto se nám na čele žebříčku v téhle dovednosti totalitních režimů objevují pravidelně Alíci ze Saudské Arabie s číslem popravených okolo 2 stovek..čiže čajnu respektovat nejenže nemusíme, ale za tohle kritérium v oblasti lidských práv zaslouží naopak odsouzení

          • https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-politalk-fotograf-sibik-byl-jsem-v-nejvetsim-kriminale-na-svete-i-kovane-soudruzky-prisly-v-kldr-o-iluze-40494947#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

            a tady vám k tématu známý fotograf Honza Šibík přiblíží (i pozvánkou na jeho výstavu fotek ze zákulisí světově nejhlídanějšího režimu Kimyho v KLDR), jak to v takové totalitě chodí. Abyste si to vy starší před volbami připomněli, co jsme tady zažívali. Já si to pamatuju jako malý kluk, ale starší ode mě by si tyhle Honzovy zážitky měli přečíst, včetně Andreje, aby si tu dobu komoušů a té demonstrace jejich nízkých intelektů, kterými působili na lidi dole-národ, připomněli..
            nechybí samo ani ideově pro komouše tradiční scupultura té legendární fronty na maso (foto v článku). U nás něco podobného stálo tuším na Letné..teď je to ve sběru, ale připraveno teda znovu k instalaci, pravděpodobně na tom samém místě, pač pro tahle dílka soudruhů se hledá i špatně lokalita, jak jsou monumentálně sdělná a soudruzi jejich hodnotou vyloženě rádi zabijí danou lokalitu a vkus občana..
            a pokud chcete Kimymu podpořit cestovní ruch, pak nejlepší spojkou je soudruh Zaorálek, jak se dozvíte z článku. Ten už tam byl navíc tolikrát, že ho můžete prohlásit tamnímu režimu jako delegáta a ideového hlídače..

  • Je to však také sociální skupina,
    kterou dokázal oslovit a získat Miloš Zeman, za jehož vlády na přelomu
    tisíciletí zákonný rámec, jenž poslal tolik lidí do exekucí, vznikl.
    A jak vidno z výše uvedených dat, dnes jí volebně vévodí Andrej Babiš,
    jehož spolupracovníci Radek VondráčekJaroslav Faltýnek mají také obchodní zájmy v této oblasti. Nemají tudíž velkou motivaci zlepšovat postavení dlužníků.

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-proc-voli-lide-zasazeni-exekucemi-proti-vlastnimu-zajmu-262689


    tuhle parabolu vašeho myšlení výše mi,
    moji milí spoluobčané, vysvětlete...... Ale zase něco, čím lze
    argumentovat, jak tahle seriozní vláda pracuje pro občany. Snaží se vás
    oddlužit.. přesto hlasujete pro ty, kteří vám to oddlužení ztěžují,
    resp. už vám ho mohli dávno za minulého období vládnutí (ANO, ČSSD)
    ulehčit, ale dělá to až zase tahle vláda..

    Běžte všichni k volbám
    příští rok i se zletilými dětmi, pro něž se jedná hlavně o jejich
    budoucnost, a volte rozumem.. Indícií vám tady v tom vlákně dám ještě
    několik.
    Ten článek si všichni, prosím vás, přečtěte, pomůže vám k rozhodnutí koho volit..

    • „Z
      našich průzkumů jasně vyplývá, že jsou to z většiny voliči koalice
      Spolu z roku 2021,“
      uvedl Výborný v diskusním pořadu Za pět minut
      dvanáct na Nově.

      „Máme
      dva úkoly. Dát lidem důvod, aby se zvedli a příští rok k volbám šli,
      a dát jim důvod, aby volili koalici Spolu,“ dodal předseda lidovců
      a ministr zemědělství.


      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-vyborny-nechceme-odevzdat-vladu-populistum-a-extremistum-ano-a-spd-uz-si-zkouseji-vladu-v-krajich-40494774


      to je to, co jsem psal po konci krajských voleb. že ten potenciál, že by mohl růst Andrej o těch sněmovních není zdaleka takový, jako to, že porostou hlasy současné vlády, POKUD zase její voliči nezůstanou teda doma, jako nyní o volbách do krajských zastupitelstev. Je to evidentní. 

      žádný brutální úspěch Andreje v porovnání s volební účastí, která byla tuším 2. nejnižší v dějinách voleb v naší zemi. Spíše zamyšlení pro vládu, jak lépe komunikovat to, co pro Česko vše už udělala, a proč o ni píšu, že je to nejlepší vláda s tou Klausovou z 90. let, která tady zavedla to, co vidíte doteď okolo nás - tržní prostředí a konkurenci na něm..
      Proto píšu, abyste příští rok všichni přišli a vzali i děti, protože o ně se tady hraje. Více je správně řečeno předsedou Lidovců v článku - Andrej už experimentuje v krajích s extremisty - SPD a soudružkou Konečnou, navíc byl členem KSČ...

    • https://www.novinky.cz/clanek/domaci-prokremelske-pohadky-nas-vysly-na-44-tisic-a-zaujaly-i-konecnou-chlubi-se-lipavsky-40494680

      moc hezké od ministerstva zahraničí a nejlepšího ministra zahraničí v dějinách naší země. Snad soudružka Konečná se soudruhy postahovala. Vy si taky tyhle sovětské pohádky můžete stáhnout - odkaz v článku. :D

    • Šéf opozičního ANO Andrej Babiš, jehož hnutí drtivě vede v preferencích,
      si po volbách umí představit spolupráci se Stačilo! „Pro mě to nejsou
      komunisté,“ řekl v pořadu na tn.cz na adresu uskupení, kde mají
      komunisté dominantní postavení. Před pár dny v rozhovoru pro Novinky
      přitom „absolutně vyloučil“, že by ANO vzalo komunisty do vlády.


      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-babis-si-umi-predstavit-spolupraci-se-stacilo-nejsou-to-pro-nej-komuniste-40493715

      běžte lidé všichni k volbám a přemýšlejte.. pokud chcete ještě jezdit na Západ, tuhle zemi nemít zadluženou, rozkradenou a s nízkou vymahatelností práva, tzn. jako za komunistů. Psal jsem před pár dny, že Andrej už vytáhne brzy stranickou knížku a přestane popírat to své členství u StB..
      ty karty jsou rozdány za rok jasně - buď směr Východ (Sovětský svaz) nebo stávající směr na Západ (tahle vláda, která tam má první i respekt - viz. důležitý post pro našeho eurokomisaře Síkelu, který má k dispozici ve svém portfoliu i nejvíce financí z eurokomisařů EU)

      • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-akcie-fondy-ceska-sazka-na-ameriku-cnb-navysi-investice-do-akcii-usa-262705

        tady zase pro změnu VY tohle jako naše Česká národní banka nezkoušejte, že byste sázeli na index Standard&Poor těch pětiset amerických firem obchodovaných na americké burze, bez ohledu na cenu akcií, protože v tuhle dobu, před volbami, to bude velmi volatilní. A po volbách, pokud by zvítězila Kamala, můžete i pěkně prodělat, protože má v programu zvyšování korporátních daní na 28%, což by právě snížilo samo ziskovost těchto amerických firem + i těch nejcennějších technologických v indexu Nasdaq. Asi by padal navíc souběžně s tím hned po volbách i kurz dolaru, tzn. hezky byste prodělali, než by se investoři uklidnili. :)
        ČNB na to cílí z dlouhodobého hlediska investice do téhle stabilně největší a nejsilnější ekonomiky světa. Chtějí diverzifikovat portfolio rezerv, už si to při tom objemu mohou zase dovolit.

        • Vybudovat v Česku síť rychlého spojení je klíčový vládní projekt.
          Odpovídají tomu i investice, které se do roku 2050 vyšplhají na bilion
          korun. Do projektu vysokorychlostních tratí (VRT) investuje Česko v následujících deseti letech 560 miliard korun. 

          zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-doprava-bude-to-za-bilion-korun-tak-vypada-plan-investic-do-rychlotrati-262796


          dnes děcka o investicích téhle vlády, které jsou REKORDNÍMI v dějinách naší země. A všechny směřují do ekonomicky prorustových (multiplikačních záležitostí). :) tzn. s výhledem růstu našeho HDP (národního bohatství).
          Výše postuji článek, který hovoří o tom, jak vláda nainvestuje přes půl bilionu korun do vysokorychlostních tratí po celé ČR, které už za 10 let můžete využívat.
          Z Ostravy do Prahy pojedete hodinu 45 min, z Ostravy do Brna jen 36 min. V článku máte mapku z dojezdy, tak se mrkněte. :)
          Do roku 2032 vláda dokončí kompletní dálniční síť po celé ČR. Do Prahy z Moravy už se bude dát jet i vrchem přes Olomouc a Hradec Králové stejně rychle jako spodem přes D1 a Brno. Uleví to samo naší nejfrekventovanější dálnici D1 z Prahy do Brna.
          Dále se vláda chystá podpořit vyššími desítkami miliard zahraniční investory v jejich nalákání sem. Spolu s dálniční sítí a vysokorychlostní železniční je to samozřejmě klíčový faktor pro investory - přeprava, cesty manažerů, zaměstnanců - tzn. vyšší mobilita pracovní síly. Dnes si málokterý Ostravák může dovolit dojíždět za prací do Olomouce, natož do Brna. Za 10 let můžete pracovat kdekoliv po ČR s denním dojezdem domů. :)
          Stejně tak vláda chystá podporu sociálního bydlení, startovních bytů. Nyní se ten zákon upravuje.
          Jak už jsem psal - tahle vláda udělala práce za 4 roky, co minulé vlády za 25 let ne. Je potřeba to vidět.... Proto vám to sem házím. A to vše ještě za kontinuálního snižování fiskálního deficitu. 
          Státní dluh pak nemáme v poměru k HDP vůbec na špatné úrovni, bude se snižovat postupně taky, ale jsme na tom se 44% zadlužení vůči HDP naší země lépe než drtivá většina zemí celého světa, a to i vyspělých ekonomik jako USA, čajny, Německa, Francie nebo třeba toho Japonska. Což jsou navíc země i nepoměrně lidnatější!

  • Podobně to vidí také hlavní ekonom poradenské společnosti Deloitte David Marek.
    Ten na sociální síti X poznamenal, že zřejmou motivací je vylepšit
    hospodaření ČNB. „Lepší hospodaření ČNB tedy zaplatí banky. Ty to ovšem
    mohou kompenzovat zvýšením úrokových sazeb úvěrů poskytovaných firmám
    a hypoték pro domácnosti,
    “ uvedl Marek.

    Podle
    zákona je hlavním cílem ČNB péče o cenovou stabilitu a pokud tím není
    dotčen tento cíl, má podporovat hospodářský růst. ČNB tedy dala přednost
    vlastnímu hospodářskému výsledku před úkolem, který jí stanovuje
    zákon
    ,“ doplnil.


    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-cnb-sahne-bankam-na-zisky-lidem-se-prodrazi-hypoteky-262355


    tak tady k tomu si zase napíšu krátkou esej.. :) a je to zase něco pro voliče!
    kolega Michl, coby kůň Andreje Babiše, nejenže nepochopil úlohu České národní banky, která se netýká jejího hospodaření, ale právě podpory třeba těch multiplikačních mechanismů ekonomiky, mezi které se řadí určitě ten realitní sektor, tzn. snadnost dostupnosti hypoték, ale jemu jde právě zase hlavně o okopávání kotníků téhle vládě, které by chtěl, aby se objevilo v dalších měsících před volbami právě na tom výkonu té ekonomiky - viz. DOSTUPNOST hypoték pro vás (nyní vám ji ještě ztěžuje), které jsou překvapivě v kurzu, byť jejich úročení příliš nekleslo navzdory Michlovým intervencím v rámci úrokových sazeb ČNB.
    Plus tady máme stále ještě onu windfall tax z nadměrných zisků bank, jejíž výběr se snaží Michl ministru financí Stanjurovi takhle snížit..
    Banky se už tak u výšky úročení hypoték vymlouvají na ty swapy, které jim klesají a ze kterých hypotéky financují. Navíc pětileté i tříleté jsou nyní na 3,2%, čímž si banky rozšířily úrokovou marži na 2% a i díky Michlově nižší konkurenci na hypotečním trhu počítají, že si tuhle strategii mohou navíc dovolit.
    A  Michl toho hypotečního boomu u bank, které se na vás občanech už tak nabalují, hned využil, pač to má pro něj dvojí přínos - viz. výše (zlepšení hospodaření ČNB, o které vůbec ale nejde v rámci jejího fungování, i v Zákoně o České národní bance to tak je popsáno + jde Michlovi o zpomalení realitního trhu, který čelí i tak vysoké poptávce od vás občanů..).
    čiže znovu předvolební kůň Andreje pořádně v říji.. což mu dal i David Marek znovu pořádně sežrat. Já se přidávám a zdravím. :)
    btw, mám pocit, že i v takové TOTALITNÍ ČAJNĚ v tuhle dobu, právě pro nastartování ekonomiky, dělá tamní centrální banka úplně opačné kroky.. :)
    tenhle krok navíc kritizují i další ekonomové v článku, tak si to zase přečtěte..

    • Tento krok zdůvodnila ČNB „snížením
      nákladů měnové politiky při zachování její efektivity“. "Proč tak ve
      skutečnosti dělá, ví samozřejmě jen sama ona, respektive příslušné
      odborné útvary a bankovní rada."

       "Rozhodně se však tímto krokem dostává
      do rozporu jak s praxí svého chování za posledních 25 let, s poznatky
      moderní měnové teorie i tím, jak na svých vlastních stránkách popisuje
      povinné minimální rezervy a jejich využívání pro měnovou politiku.
      "

      "Zvyšování povinných minimálních rezerv
      z hlediska komerčních bank penalizuje klientské vklady, snižuje tedy
      zájem bank o držení vkladů a samozřejmě i jejich ochotu je úročit."

      "Čímž se dostáváme ke vztahu povinných
      minimálních rezerv a měnové politiky. Zde je web ČNB opět docela jasný
      a konstatuje, že „funkce PMR jako měnověpolitického instrumentu je
      v tradiční literatuře uvažována v souvislosti s použitím staršího
      teoretického modelu tvorby peněz… Ani jeden z těchto předpokladů však
      neodpovídá modernímu provádění měnové politiky ve vyspělých zemích.
      V situaci, kdy centrální banka v režimu cílování inflace určuje
      měnověpolitickou úrokovou sazbu… PMR nehrají z tohoto čistě režimového
      měnověpolitického hlediska prakticky ŽÁDNOU ROLI“.

      "Takže tedy skutečně jde o snížení
      nákladů? Zde by ovšem měli nejen akcionáři komerčních bank velmi
      zpozornět. Je možné, že ČNB skutečně nevadí, že poslední kroky, které
      v oblasti PMR realizovala, posouvají naši měnovou politiku směrem
      k Dolním Uhrám, Malé Asii a Latinské Americe."


      zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-singer-tance-v-turecko-uherskem-stylu-cnb-zdvojnasobuje-povinne-rezervy-262388


      tady přidávám názor dalšího ekonomického experta a bývalého guvernéra ČNB Singera. A věru to není hezké čtení pro kolegu Michla. Výše jsem vypíchl některé zásadní pasáže...  Přirovnal jeho kroky k praxi centrálních bank v Dolních Uhrách (Maďarsku), Malé Asii nebo Latinské Americe a stejně jako my všichni velmi pochybuje, že by tou motivací k tomuto kroku guvernéra ČNB mělo být to, co kolega Michl sdělil na tiskovce, tzn zlepšení hospodaření ČNB - viz. mé komentáře, o co tady jde..
      Jinak výše stejná slova Davida Marka i mé osoby + vám tam ještě bývalý guvernér číselně vyjádřil objem peněz, kterými ČNB aktuálně disponuje dle jeho odhadů. navíc výši rezerv se kolega MIchl bil v prsa, přesto tyhle kroky odpovídají krokům centrálních bank, které takovými objemy v rezervách NEDISPONUJÍ..
      čiže jen ať voliči víte..

    • tak ty swapy, které kryjí coby zdroje bankám financování vašich hypoték, už jsou dokonce na 3,4% a ta poptávka v srpnu byla umělá (v září už o hypotéky nebyl takový zájem ze statistik, za těchto podmínek, které jsou momentálně na trhu, za to Michl ještě nemohl, to byla víceméně hamižnost bank, jak píšu výše, byly na 2% maržích), protože od září, jak víte mnozí, vstoupily v platnost nové podmínky v rámci předčasného splácení úvěrů na bydlení, kdy už u těchto hypoték, sjednaných v září a dál, zaplatíte tisíce korun při tom předčasném splacení, dříve to byly stovky. Banky si tím kryjí ztráty u volatilních klientů.
      čiže zase úplně na rovinu. Dnešním krokem guvernér České národní banky ještě více napnul tu situaci na trhu s hypotékami pro vás domácnosti (MÁ SE PŘITOM SNAŽIT O OPAK NA TRHU!!), protože bude zajímavé nyní sledovat strategii našich bank, jestli zůstanou u stávajících podmínek, o které ale Češi nejeví už tak zájem, anebo půjdou s úrokovým sazbami dolů, ale tím pádem i s vlastními maržemi.
      Celé tohle EKONOMICKY NELOGICKÉ prohlášení Michla z dneška samozřejmě napadá jeden z prorůstových mechanismů naší ekonomiky - realitní trh, ale může ovlivnit i domácí poptávku (NYNÍ TÁHLA NAŠE HDP - JAKO BY TO MICHLOVI VADILO..), protože souběžně zdražují lidem i spotřebitelské úvěry. Banky si zkrátka to, že se ÚPLNĚ NELOGICKY SKLÁDAJÍ NA LEPŠÍ HOSPODAŘENÍ MICHLOVY ČESKÉ NÁRODNÍ BANKY, budou chtít zkrátka někde vzít zpět..
      Ale zdražují úvěry i firmám, které se úvěrují pravidelně, tzn. další polínko pod nohy momentálně fungující české ekonomice a zpronevěření se tomu ZÁKONU O ČESKÉ NÁRODNÍ BANCE, podle nějž by guvernér s radou ČNB měli dbát PŘEDEVŠÍM na hospodářský růst ZEMĚ, je-li inflační cíl splněn (což víte, že je, jsme zase na těch 2,5%). To vám píše výše i ve svém vyjádření DAVID MAREK z prestižní nadnárodní auditorské a poradenské agentury Deloitte.
      Tak abyste všichni věděli, kdo vám dneškem zdražil úvěry (hypoteční, spotřebitelské), proč ekonomika v příštím roce neskočí na čísla, na kterých by byla, kdyby guvernér MICHL nedělal nelogické ekonomické prohlášení a choval se naopak loajálně k prosperitě ekonomiky téhle země..
      a když bude opozice (Andrej) za tohle cupovat vládu, že za tenhle stav může jeho člověk a házení klacků pod nohy téhle vlády, bez nějakého národnostního cítění.
      Je to stejný případ, jako jste zažili u té nekonečné inflace, kdy si zase neplnil své povinnosti v úřadu další Andrejem dříve dosazený člověk kolega Mlsna (šéf Antimonopolního úřadu) a nekontroloval ty kartelové dohody obchodních řetězců zejména u těch základních potravin spotřebního koše, které nakupuje tak nějak většina Čechů.
      Vše to jsou politické, NEFÉROVÉ hry zkrátka opozice před volbama..a občany téhle země si berou jako rukojmí u toho..

      • Není to ani měsíc, co volby do krajských zastupitelstev drtivě vyhrálo hnutí ANO s heslem „Vrátíme vám, co vám Fialova vláda vzala“. Když se ale občanů na jejich ztráty zeptáte, zjistíte, že Češi se vlastně nemají špatně.

        růst příjmů od nástupu vlády Petra Fialy: přibližně 72 procent
        dotázaných potvrdilo, že jejich mzdy nebo důchody v porovnání s rokem
        2021 nějakým způsobem vzrostly.

        „Češi mají často své úspory uložené
        v inflačně nezajištěných formách.
        Takže to, co provedla inflace českým
        občanům s úsporami, je něco strašidelného,“ potvrzuje ekonom Daniel
        Münich ze společnosti CERGE-EI. Dodává, že úbytek financí zaznamenaly
        především nízkopříjmové domácnosti, znehodnocení úspor čelila nejvíce
        střední třída.

        Nálada
        v českých domácnostech se ovšem pozvolna zlepšuje. „V minulosti
        (myšleno za předchozí vlády) převládal spíše pesimismus, a to i v případě výhledu do budoucna. To se
        dnes lepší a vidíme to i na těchto datech,
        “ doplňuje Drábik. Poukazuje
        na to, že nyní má až 33 procent respondentů za to, že se jejich
        ekonomická situace vlastně nezměnila. A 22 procent respondentů dokonce
        pozoruje zlepšení.

        Jak si tato čísla vyložit? Například jako signál, že začal opadat strach ze zdražování. A lidé začnou zase znovu utrácet.(= ten růst domácí poptávky, který se propsal do toho nečekaného růstu HDP z této doby)

        „Přibývá domácností, které uvádějí
        zlepšení životní situace za poslední rok, i domácností, které
        optimisticky hodnotí budoucí rok
        ,“ uvádí ekonomická socioložka Martina Mysíková ze Sociologického ústavu Akademie věd. „Obecně ubývá domácností, které výrazně
        šetří na výdajích na potraviny, spotřební zboží, ale i na návštěvy
        restaurací, kulturu a cestování,
        “ dodává socioložka.

        zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-cesi-rok-pred-volbami-maji-vic-penez-ale-citi-ze-je-vsechno-zase-drazsi-262190

        táák děcka, další inventura pro tuhle vládu a další špatné zprávy pro opozici + všechny ty její komunistické nohsledy čekající pod čarou na vstup do sněmovny (soudružky Konečnou a Maláčovou zahrnujíc - ta chce navíc narovnávat příjmy, co dělala 3 roky ve vládě předtím, to by bylo třeba se jí zeptat, narovnává je až tahle vláda - opakovaný růst minimální mzdy, která poroste až někam ke 25tis 100% v krátké době, růst platů nízkopříjmovým od ledna - dohoda s Tripartitou, více je pak výše).
        Děcka, abyste mohli mít inflací nedotknutelné peníze, museli byste je mít zahrnuty v nemovitostech nebo případně tom investičním zlatě. Tam je může mít každý, nemovitost chce větší objemy peněz. Tzn. to už je o finanční gramotnosti každého.
        Inflaci pak nezpůsobila a neudržovala na našem území tahle vláda, rozjel ji soudruh Putin, ke kterému vzhlíží právě opozice + KSČ s Konečnou + soudružka Maláčová se svým živoním guru Gustavem Husákem, který tady zavřel v 69. roce pro Čechoslováky hranice a hrozí vám to nyní tedy s nástupem téhle garnitury znovu.

        Dále.. Co se týče odpovědi na ty rostoucí ceny energií, ZACHOVALA I TAHLE STŘEDOPRAVÁ VLÁDA SOCIÁLNÍ DIALOG se společností. Zdanila banky, energo oligarchy, kteří na té krizi soudruha Putina vydělávali a ty peníze SOCIALISTICKY přerozdělila právě vám na ty dávky státní sociální podpory - příspěvky na bydlení (energie). MARIAN JUREČKA vám navíc po SOUDRUŽCE MALÁČOVÉ ZJEDNODUŠIL všechny ty formuláře, čehož ona nebyla schopna zase za celé 3 roky, co byla ve vládě. Jako by si přála, abyste rezignovali na to o něco žádat, protože máte problém ty litanie vyplnit. Dnes už navíc můžete žádat i elektronicky z domu, díky Marianovia digitalizaci ministerstva práce a soc. věcí..

        Co se týče další položky po bydlení - zdražování potravin. K tomu jsem vám už psal, že ty ceny základních potravin spotřebního koše - máslo apod. tady držely nahoře dohody mezi řetězci, nefungovala nám konkurence na trhu, kterou má hlídat další Andrejův člověk, kterého nominoval v předchozím období do funkce - šéf Antimonopolního úřadu kolega Mlsna. Obchodní řetězce mezi sebou dělaly kartely, proto ty ceny tehdy nepadaly.
        !!! Když se podíváte totiž na situaci na trhu nyní, vidíte, jak si jdou po krku, kdy máte vepřové pod 100Kč na kile, kuřecí je na tom podobně, prodělávají na maržích, aby vás nalákali, soutěží mezi sebou, z čehož vždy těží zákazník. !!!!   Takhle by to mělo být a tohle je normální situace na trhu, ne tedy, co tady bylo v době té inflace..Jednak tedy mají vyděláno z tohoto období a druhak si to berou zase na max. maržích na jiném druhu zboží. Není třeba je litovat..
        Na povodně už pak tahle vláda alokovala stamiliony, 600 domácnostem zajistila úhrady náradního bydlení. Počítá se s plnou úhradou všech škod ze strany této vlády. Tzn. znovu vedený sociální dialog se společností... navíc se na to našly peníze v rozpočtu, tzn. nesnižoval se ani výhled toho rozpočtu pro příští rok, tuším to zůstalo na 240mld. Ovšem, jak čtete v tomto vlákně, kolega Michl dělá vše pro to, aby vláda měla nižší výběry v příštím roce, hází ji klacky pod nohy a z elitních ekonomů nikdo nechápe proč..

        • anebo to všichni takhle před volbami (s dobrými ekonomickými čísly fungující ekonomiky, které tahle vláda má) tušíme, proto ty reakce nej ekonomů u nás viz celé tohle vlákno..

          ta inflace tady navíc byla v takové výši, že by vás nezachránily v tu dobu ani výnosy z fyzického zlata nebo jeho indexu, do kterého může dát opravdu peníze dnes snad už téměř každý z nás, popř. do podílových nemovitostních fondů.. a to jsou konzervativní investice, běžný občan asi nepůjde v době takové krize na akciové trhy.. termínované vklady u bank by vás taky nezachránily s úrokovými sazbami u bank.. měli jsme tady rekordní inflaci zkrátka díky Putinovi, kterému se to ale nyní vrací v těch světových sankcích, sami čelí v Sovětském svazu nyní inflaci k 30%, byť udávají procent 9, ale tím, jak intervenuje jejich centrální banka - naposledy stoupajícími úrokovými sazbami o 2%, tak to ukazuje na tu hyperinflaci v desítkách procent. :)

          • Zaměstnanci si příští rok výrazně polepší na benefitech. Částka, do
            které nebudou podléhat daním a odvodům, se totiž zvýší o 1295 korun na
            23 278 korun.

            V průběhu příštího roku by také měli lidé mít možnost
            získat více příspěvků na zdravotní benefity. „Například na konzultace
            se zdravotnickými pracovníky, na očkování, na dentální péči, vitamíny,
            odvykání kouření a podobně,
            “ řekl prezident Unie zaměstnavatelských
            svazů Jiří Horecký.


            zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zamestnance-ceka-vice-nedanenych-benefitu-40492737


            udělám vám tady z toho ekonomické vlákno, abyste měli REALISTICKÉ zprávy o tom, co pro vás tahle seriozní vláda vše dělá krom toho teda, že nad to úplně nestandardně nekrade, netuneluje, nenahrává zákony zájmovým skupinám, ruší naopak daňové výjimky pro tyto, pracuje pro vás.
            A NAROVNÁVÁ Mařenko ze SOCDEM TY SPRAVEDLIVÉ PŘÍJMY ve společnosti. Výše je to hlavně pro vás střední třídu + nízkopříjmové. Do hry se zpět vracejí stravenky. Nyní z té hry musely pryč, protože tahle vláda musela lepit DLUHY té vlády předchozí, kde vám seděla ale třeba ta SOCIÁLNÍ DEMOKRACIE, která s Andrejem hospodařila, jak hospodařila, proto jste tyhle zaměstnanecké benefity vy nízkopříjmoví museli na čas oželet.
            Nyní vám to tahle slušná vláda vrací zpět. Stejně jako přestanete platit určitě i těch 0,6% nemocenské z vašich zaměstnaneckých odvodů, až se srovná fiskální účet. Pravicové a středopravé vlády vždy krom podpory ekonomiky totiž dbaly na to, aby netahaly peníze z kapes občanů - nezvyšovaly daně, odvody obecně..
            Byli jsme děcka -400 miliard. Kdo to nechápe, neumí hospodařit ani doma. A tohle vám hrozí zase, pokud nebudete volit rozpočtově zodpovědné lidi, ale ty populisty a komunisty, kteří nikdy neuměli hospodařit..

            • Novelu
              zjednodušující oddlužení prosadily strany vládní koalice, tehdy ještě
              včetně Pirátů. Naopak opoziční ANO změnu zákona nepodpořilo.

              Přelomová
              novela oddlužení fyzických osob, která významně mění situaci pro mnohé
              dlužníky v exekuci, platí od začátku října. Zkracuje dobu oddlužení na
              tři roky, ale především přináší pro dlužníky stabilitu v podobě
              posuzování jejich úsilí už od samého začátku procesu. Otevírá se tím
              cesta pro velké množství dlouhodobě předlužených lidí zbavit se po
              letech dluhů, a výrazně tak zlepšit svou životní situaci.
              Z průzkumu, který pro účely mého
              doktorského výzkumu loni v říjnu provedly agentury NMS a Median na
              vzorku 1003 respondentů, však vyplývá, že občané v exekuci a se
              zkušeností s exekucí nejčastěji podporují právě hnutí Andreje Babiše,
              tedy politický subjekt, který v zájmu této sociální skupiny nehlasoval.


              zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-komentar-proc-voli-lide-zasazeni-exekucemi-proti-vlastnimu-zajmu-262689

              tuhle parabolu vašeho myšlení výše mi, moji milí spoluobčané, vysvětlete...... Ale zase něco, čím lze argumentovat, jak tahle seriozní vláda pracuje pro občany. Snaží se vás oddlužit.. přesto hlasujete pro ty, kteří vám to oddlužení ztěžují, resp. už vám ho mohli dávno za minulého období vládnutí (ANO, ČSSD) ulehčit, ale dělá to až zase tahle vláda..
              Běžte všichni k volbám příští rok i se zletilými dětmi, pro něž se jedná hlavně o jejich budoucnost, a volte rozumem.. Indícií vám tady v tom vlákně dám ještě několik

  • Ministerstvo financí i někteří další ekonomové však
    interpretaci Kovandy odmítli. „Porovnáváte hrušky s jablky. Příště
    prosím používejte pro svá srovnání správné ukazatele,“ ohradilo se na
    sociální síti X ministerstvo.

    Interpretaci Lukáše Kovandy pak označila pro Novinky za „zavádějící a nepřesnou“ i mluvčí Národní rozpočtové rady Tereza Sura.

    „Pokud jde o srovnání hospodaření vlády v letech
    2023 a 2020, je nesmysl používat nominální veličiny, tedy 347 miliard
    oproti 345 miliardám korun, notabene v situaci, kdy mezitím proběhla
    více než třicetiprocentní inflace. Srovnatelný je pouze podíl deficitu
    na HDP, který, jak správně namítá ministerstvo financí, byl loni výrazně
    nižší než za Babišovy vlády,“ řekl Novinkám hlavní ekonom společnosti
    Cyrrus Vít Hradil.

    „Současnou vládu je určitě možné kritizovat za to, že
    oproti předvolební rétorice konsoliduje veřejné finance výrazně méně,
    ale zlepšení oproti té předchozí je neoddiskutovatelné,“ dodal.

    zdroj:https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-eurostat-opravil-lonske-hospodareni-vlady-bylo-jeste-horsi-40491605#utm_content=ribbonnews&utm_term=kovanda&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

    tak jako máte levicové a pravicové ekonomy, tak máte pak ty, kteří hrají na oligarchy, lobbisty, kmotry a tuneláře a tím asi nejvěhlasnějším je právě LUKÁŠ KOVANDA, který nyní moudře zase hovoří na Frekvenci 1 v press clubu.

    Tak jsem si tam vzpomněl tady na tu jeho poslední fabulační exhibici z před pár dnů, jakože už jsem tohle o něm psal v rámci energo krize několikrát, kdy podával zavádějící informace, účelově vyloženě zabarvené.
    Proto jsem vyzvedl DAVIDA MARKA z Deloitte., ale věřím, že bude vícero takových, který co jsem ho kdy poslouchal, tak ještě nezalhal a informuje objektivně.
    Lukáš Kovanda je jinak hlavním ekonomem malé Trinity bank oligarchy tuším ze Zlína, což už vám taky řekne, jakým způsobem ten člověk přemýšlí a kde je ukotvený. Musíte si brát informace od nezávislých ekonomů bankovních institucí nebo auditorských PRESTIŽNÍCH firem jako právě Deloitte, popř. Cyrrus. Proto vám to sem ostatně dávám. Frekvence 1 by ten článek výše měla přidat k tomu press clubu, jestli chtějí informovat fakt NEZAUJATĚ a fair..
    zase vám to ale ukazuje to, co píši stále, a sice že tahle SERIOZNÍ vláda nasadila úplně jiný kurz než ty předchozí zaměřené klientelisticky, popř. vedené oligarchy a snaží se minimálně o to nevyvádět peníze tunely, snaží se opravdu pracovat pro občany (byť se jedná o středopravou vládu, tak víte, že plní i sociální program - nyní s povodněmi to zase připomínám), firmy, průmysl a věřím i v rámci toho uvedení té strategické koncepce směrování našeho hospodářství do roku 2040 do praxe (legislativně) bude tahle vláda spolupracovat s lidmi z Hospodářské komory jako Martin Jahn, majiteli průmyslových podniků, firem.

    • https://www.novinky.cz/clanek/komentare-ocima-sasi-mitrofanova-na-realite-prece-nezalezi-40492487

      Saša Mitrofanov vám to dycinky vysvětlí, děcka. Tak ho čtěte, až slezu z netu a už na tyhle litanie a realistické informování vás-veřejnosti nebudu mít zhusta čas. Držitel několika prestižních novinářských ocenění.
      Do platů ústavních činitelů si kolega Kovanda v dnešním press clubu Frekvence 1 taky samo populisticky kopl. Pak ho sledujte, až bude u moci Andrej a spol, jestli bude mluvit stejně, pač tohle je folklor každé vlády.. :) akorát ta minulá se odměňovala netuším za co..
      Tak si přečtěte Sašu, jak to je. Ty platy ústavních činitelů by se musely oddělit od platů soudců, říká ústavní právník Kysela, jinak je to tak, jak to řekl premiér dnes, nelhal v ničem, ústavní soud jim to takhle nastavil..
      A zbytek jsem popsal níže - vládní představitelé nekradou jako v předchozích garniturách vlád, kdy se dělaly předražené nákupy (čímž pádem vyváděly peníze ze státní kasy, tohle je toho principem totiž, neobchodovat za cenu obvyklou, aby bylo z čeho ulít) v rámci TENDRŮ státu, tahle vláda nás vyvádí z červených čísel, roste ji ekonomika, ve firmách, když vám roste obrat, tak manažeři taky dostanou přidáno, vy v práci taky, pokud dochází ve firmě (státu) k restrukturalizaci a narovnává se jeho hospodaření. Politici jsou taky zaměstnanci - státní (úředníci)..
      A čím vyšší platy budou mít, tím SNAD menší šance, že budou zkorumpovatelní. Takhle uvažuje tenhle stát třeba v případě soudců, státních zástupců, proto berou právě to, co ti poslanci, vládní představitelé +- . přesto víte, jak někteří soudci rozhodují, popř. státní zástupci fungují. Měl jsem teď svou zkušenost..
      Přitom je to stejné..

    • pokud tady Kovando s Kalouskem dotáhnete komunisty a tuhle sestavu socanů + Andreje znovu k moci, tak jsem říkal, že odevzdám passport a příjmu to americké občanství.
      Ale tohle byste měli udělat vy dva paradoxně, působíte svými výroky úplně proti zájmům této země, průmyslu, firmám a lidem, které ty naše podniky platí a je to jen kvůli vaší orientaci na věci z té soc. psychologie, absolutně oba zkažení klientelisticky..
      Za to účelové vynášení Sovětského svazu v té debatě tě Kovando nepochválí ani Dan jako majitel Frekvence 1, v tomhle ještě neztratil totiž rozum.
      Plus plivání na Ukrajinu, která chce zastavit tranzit sovětské ropy a zemního plynu přes své území.
      Kovanda tam zase řekl jen půl pravdy, jak má ve zvyku, proto nechápu media, chtějí-li seriozně informovat a nejsou ty novinářky taky placeny oligarchy nebo Sovětským svazem nebo čajnou, že ho do těch debat ještě zvou. Máte snad informovat OBJEKTIVNĚ, NEZAUJATĚ, DLE NOVINÁŘSKÉHO KODEXU..
      Německo se stalo nezdravě závislým díky Angele Merkel na Sovětském svazu, díky tomuto i ekonomicky VYDÍRATELNÝM kdykoliv, bez ohledu na současnou okupaci Ukrajiny Sověty. A Kovanda by měl i jako béčkový, neseriozní ekonom vědět, že je třeba nejen stran strategických zdrojů státu, ale i třeba v otázce likvidity (taky nemá asi peníze v jedné bance, nebo teď DAVID MAREK A DALŠÍ SERIOZNÍ EKONOMOVÉ vyloženě učili kolegu Michla z ČNB - taky kůň oligarchů a zájmových skupin, že je třeba pracovat s devizovými rezervami, hlavně v době inflace ) diverzifikovat.. Tzn. Němce by to dostihlo tak či tak, co je dostihuje nyní, právě protože soudruh Putin uvažuje, jak uvažuje a věděl, že navíc vpadne na tu Ukrajinu a vyrobí tuhle krizi.
      No a úplně jako pro malé děti.. představte si, že by Sověti naběhli tady k nám, i ty Kovando, jako v tom 68. roce a my byli stejně jako Ukrajina na té trase ropovodů a plynovodů. Vy byste jim jako český národ vyhověli, kdyby nám to tady bombardovali a chtěli jim úplně nelogicky nechat vydělávat na té ropě a zemním plynu, aby vás mohli zasypávat nálety donekonečna a financovat si z toho válku proti nám tady, nebo byste jim to stopli a ať se starají, oželeli i ty příjmy z tranzitu jako Ukrajinci v rámci své národní hrdosti a cítění??
      Kovanda to tam zase podal úplně asociálně, že Ukrajina nám tady zdraží tou stopkou elektřinu, která se tvoří z ceny zemního plynu na té burze v Lipsku. Ale my už se oddělujeme tady od toho východního uzurpátorství a na tomhle problému budeme závislí minimálně, tak proč lidi znovu tenhle Kovanda straší?
      No protože Kovanda potřebuje změnu v té vládě, aby zase vítězily kamarádšofty, zase se tvořily daňové výjimky pro jeho kámoše oligarchy, kmotry a zájmové skupiny a ve finále, aby to min. financí, jako to udělal úplně prokazatelně Kalousek u těch solárních baronů (tahle vláda se s tím potýká dodnes), nechal zaplatit vám, obyčejným lidem tyhle úlitby těmto zájmovým skupinám.. 

      Popř. ty předražené nákupy roušek z čajny minulou vládou (tohle splácíme doteď) nebo předražené nákupy letounů CASA pro kámoše Kalouska Hávu taky, protože to jde vše ze státního rozpočtu a musí se to tam zase vrátit a ničím jiným, než výběrem daní od lidí, popř. jste nyní nemuseli platit nemocenskou, kdyby ta předchozí vláda uměla hospodařit, popř. Kalousek nevyváděl už v minulosti peníze z rozpočtu.
      Tady se to řítí opravdu někam, kam nikdo rozumný z vás nechce, ať už jste seriozní levice nebo pravicově smýšlející. Furt jsme myšlením na Východě s těmihle Kalousky, Kovandy..


      • + předpokládám, že ty reklamní nahazovačky, abych si uložil peníze do pidi Trinity bank, kterými mě zásobujete poslední půl rok, jste pochopili s oligarchou, že jsou v tuhle chvíli pasé. Možná bych tam i část peněz dal, ale když tam vidím jako hlavního ekonoma LUKÁŠE KOVANDU, tak to si ty peníze nechám raději pod polštářem (obrazně). Tady západní kultura nebude asi nikdy, pokud budou takynovináři dávat šanci pořád těmto východně zaměřeným jedincům a tihle lidi mystifikovat (viz. článek výše), popř. u Kalouska jedincům s východním myšlením - to jsou ty tunely a klientelismus, to na Západě nevidíte, pač se to tam i tvrdě trestá..
        Ohledně zvedání platů politiků, tuhle vládu nevyjímaje. DĚLALA TO KAŽDÁ VLÁDA, jestli si pamatujete, akorát u téhle si můžete být jisti, že si to zaslouží, protože prostě a jednoduše NEKRADE, NETUNELUJE, NEHRAJE NA ZÁJMOVÉ SKUPINY. Přidáno dostáváte za dobrou práci i vy v práci, tahle vláda dělá dobrou práci. Některé věci se musí ještě dotáhnout s Hospodářskou komorou, Svazem průmyslu, Svazem obchodu, ale poslední dvě instituce je pochválili za snahu, nyní se to vše musí ukotvit ve spolupráci s majiteli firem a průmyslovými podniky legislativně. Ale postupují v ZÁJMU TÉTO ZEMĚ.. V tom je rozdíl oproti těm předchozím všem vládám, vyjma té Václava Klause z 90tek, která pro tuhle zemi udělala taky hodně - koukněte se okolo sebe, tu transformaci z centrálně řízené "ekonomiky" komunisty na tu tržní jsme zvládli podle Západu v rekordním čase, díky Václavu Klausovi z 90tek, dostal za to taky mnohá ocenění-doktoráty západních univerzit.

  • „Maloobchodní tržby za srpen výrazně
    překonaly naše očekávání,“ uvedl analytik Raiffeisen Bank Martin Kron.
    „Je to viditelně nad naším očekáváním,“ potvrdil hlavní ekonom Patria
    Finance Jan Bureš. Češi totiž v srpnu nakoupili o 5,3 procenta víc zboží
    než rok předtím.
    Přitom podle Českého statistického úřadu (ČSÚ)
    zrychluje růst spotřeby domácností už od května.

    Ekonomové považují zprávy z výrobního
    sektoru za pozitivní hlavně z toho důvodu, že zdejší průmysl tradičně
    závisí na výkonech kolegů z Německa. Tamní výroba se přitom v posledních
    měsících propadá.

    Nejmenší radost měli analytici ze
    srpnových zpráv o stavebnictví, které už čtvrtý měsíc po sobě jenom
    stagnuje, a to ještě může děkovat rostoucím vládním investicím do
    dálnic, že to není horší.

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-vyrabime-konzumujeme-vyvazime-ekonomove-veri-na-konec-zlych-casu-262169

    to číslo maloobchodních tržeb je ale relativní v meziročním srovnání, protože právě před rokem se takhle dostávalo z hlubšího poklesu. Ale ukazuje to na ten fakt, že téhle vládě roste reálná mzda. To na margo Mařence (soudružce Maláčové, vypadá jak z pohádky O perníkové chaloupce, kulaťoučké tvářičky) ze SOCDEM, která zmínila, že zavede spravedlivé mzdy. 

    to mohla už za dobu, kdy byla v Andrejově vládě 3 roky, dělá to až nyní tato vláda. Od ledna roste znovu minimální mzda, včera jsem psal, že poroste asi až na 25tis v krátké době, protože bude muset... pokud budeme chtít gastarbeitery z 3. zemí světa motivovat minimální zajištěnou mzdou, aby nám tady přišli utvořit konkurenci na pracovním trhu a hlavně zaplnila ta místa, která Čechům už nevoní v těch dělnických profesích.
    Co se týče automotive, tak Škoda auto roste, protože naštěstí tady zůstala výroba aut na spalovací motory po tom, jaké si evropské automobilky s EU vyjednaly podmínky výroby bezemisních vozů, ty zůstaly v Německu v závodě Volfíku. TAkže v automotive na tom netratíme jako mateřská společnost Škody auto v Německu, kde možná propustí nižší desítky tisíc zaměstnanců, pokud se do toho nevloží stát, což deklaruje, že by měl..
    Ano, inženýrské stavitelství roste tuším o 5% i díky PRÁVĚ TĚM INVESTIČNÍM akcím této vlády, kdy odmítla šetřit, jak ji radil Kalda, ale jde cestou investicí. Nyní ta čísla táhnou HDP v oblasti staveb.
    Ta čísla jsou nečekaně dobrá, i když u maloobchodních, jak píšu, meziročně relativizovaná. Uvidíme za měsíc. Ale e-commerce třeba zažívá boom jako za časů pandemie, čiže by ta maloobchodní čísla, která téhle vládě rostou už mimoděk 10 měsíců v řadě, měla příští měsíc nasledovat trend. :)

    ta rozhodnutí téhle seriozní vlády jsou dobrá, vzhledem k tomu, že ekonomiky sousedních států stagnují, nebo míří u té německé i do recese. Přečtěte si ten článek, ukazuje to dost o kompetenci vládních představitelů, kteří vyvádějí tuhle zemi z červených čísel předchozí vlády..
    Tak to prostě je, čísla a doba, ve které se evropský průmysl třeba nachází, hovoří za vše..

    • https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-nemecka-ekonomika-letos-klesne-o-02-procenta-40492376

      tady potvrzení níže napsaného, Němci jsou na trajektorii distribuční křivky - jdou do mírné recese, naše ekonomika naproti tomu, připomínám, ROSTE.. A měla by růst až o 2,5-3% i příští rok.. pro srovnání s obvykle elitní německou ekonomikou EU.. Mohou za to uvědomělé kroky téhle seriozní, středo-pravé vlády..
      jsme jedna z minima ekonomik EU, která takhle roste...

    • kdo by ty údaje výše z článku neuměl číst, tak převedeno z řečí čísel do analyticky větné podoby - téhle naší vládě se daří malý zázrak, kdy naše ekonomika, narozdíl od ekonomik okolních států (víte, jak je na tom zle Slovensko, Maďarsko, Německo, Polsko) funguje a ROSTE. A co je důležité - růst se očekává i příští rok.
      Připomínám v téhle době stagnace až recese některých ekonomik EU.
      a co je pro tuhle vládu ještě více SATISFAKCÍ, že vládu v těchto dnech pochválil a je optimistou z pohledu VÝHLEDU růstu naší ekonomiky (jako jedné z mála v EU btw v těchto těžkých časech evropského průmyslu, EU je na pokraji obchodní války s čajnou navíc) i guvernér České národní banky Michl, který je ale nominantem právě Andreje Babiše a Milouše Zemana. Ti jej prosazovali a uvedli do funkce v minulém volebním období obou..
      Možná je to i tím, že si v minulosti nechal poradit vládními ekonomy NERVu (DAVIDEM MARKEM zejména, ale i já jsem ho na to upozorňoval v minulosti), přestal sedět na devizových rezervách ČNB, které se inflací samo znehodnocovaly, a začal tyhle devizové rezervy ČNB investovat  tak, jako to dělají mnohé centrální banky vyspělých ekonomik DLOUHODOBĚ, a v tuhle chvíli právě do investičního zlata, které nyní, v časech nejistoty a očekávaného možného pádu do recese světové ekonomiky, zažívá nepřekvapivě boom.
      !!!!!   Tohle radím i vám - kdo máte větší obnos peněz, teď je právě nejlepší doba na investici do téhle komodity, popř. do stříbra, které se používá i ve vícero oblastech lidské činnosti. Já budu volit tradičně zlato, které by mělo růst mezi 15-25% v příštím roce. I kdyby se ty předpoklady takhle masivního růstu nepotvrdily, v každém případě zůstanete nad inflací, protože jak píši výše - zlato je nyní hitem nejen kolegy Michla, ale i dalších guvernérů centrálních bank vyspělých ekonomik, kteří je nakupují ve velkém + prof. investorů, ale i běžných občanů, což tu cenu za unci zvedá. :) Jedná se navíc dlouhodobě o bezpečnou investici na úrovni pasivních příjmů např. z nemovitostí !!!!
      INVESTIČNÍ ZLATO ALE NAKUPUJTE NE NĚKDE NA INTERNETU OD FAKE ANDREJE BABIŠE NEBO LAJOŠE MAREŠE ZMUTOVANÝCH AI, ALE PŘES SERIOZNÍ BANKOVNÍ INSTITUCE, POPŘ. SI NECHTE PORADIT VAŠIM FINANČNÍM PORADCEM, PORADENSKOU, AUDITORSKOU AGENTUROU TYPU DELOITTE.
      NA NETU JSOU TO OBVYKLE PODVODY, TZN. TOUHLE CESTOU NE!!


      připomínám navíc, kolik krizí tuhle vládu stihlo a vypořádala se s nimi - pomohla občanům prostřednictvím státní soc. podpory platit faktury za vysoké energie, Marian Jurečka vám zjednodušil i veškeré formuláře na úřadu práce pro tyhle žádosti (můžete už je podávat i z domu elektronickou formou navíc), nyní tahle vláda odškodňuje lidi po povodních - 600 domácností uhradí náhradní bydlení, v minulosti se potýkala ještě s dozvuky covidové krize a výpadky dodavatelských řetězců, přesto vám Markéta Pekarová prosadila nulovou daň na knihy.
      ODS vám taky v minulosti prosadila zrušení superhrubé mzdy, z čehož nyní těží ta domácí poptávka - máte více peněz v peněženkách, reálná mzda roste, proto roste maloobchod, Češi utrácejí, jak je v článku zmíněno a ukazují to čísla Českého statistického úřadu coby nezávislé instituce.
      Nyní tahle vláda zvyšuje znovu minimální mzdu na 21tis. Poté bude muset až na těch min. 25tis, jak uvádím výše (přilákání zahraniční pracovní síly ze zemí 3. světa, aby nám tady pomohli svou prací-odvody zaplatit ty důchody Čechů), čímž se dostaneme na úroveň Poláků a obě země budou mít zdaleka nejvyšší minimální mzdu v rámci zemí tady okolní V4.
      Došlo k dohodě s odbory v Tripartitě a nízkopříjmovým porostou mzdy o 1400Kč. Tzn. byť výdajová strana téhle vlády je masivní, i tak zvládá sociální podporu vás, kteří jste se dostali ne vlastní vinou do soc. potíží, NAROVNÁVÁ SPRAVEDLIVÉ PŘÍJMY ve společnosti + ještě myslí na investice (inženýrské stavitelství) tak, aby nám rostlo HDP i v těchto těžkých časech hlavně evropské ekonomiky.

      Ekonomika je o číslech a ta včerejší ukazují dobrou práci téhle vlády a rozhodnutí z minulosti i současnosti jít tou cestou investic. :)

      • https://www.novinky.cz/clanek/komentare-ocima-sasi-mitrofanova-kde-je-demokraticka-levice-40492172

        tady je třeba Sašu a všechny slušné levicově zaměřené podpořit. Opravdu to vypadá na pořádně umaštěnou trachtu levice u nás. A pokud je neuspal Zaorálkův 12 hodinový projev o ničem, tak tam sedí s umaštěnýma hubama ti ožralí aparátčíci dodnes..tak nějak budou končit novinové titulky v té době už uvědomělých novinářů, popř. těch, kteří příští rok projdou sítem toho AI chatu,( který má protřídit komunitu novinářů na ty opravdu dobré a ten zbytek, který lze nahradit právě tou umělou inteligencí a nikdo si toho v našich podmínkách nevšimne), pokud nepůjdete příští rok k volbám všichni pravičáci.
        Ale i vy uvědomělí levičáci, dát to téhle vládě, aby mohla pokračovat v restartu naší ekonomiky. :) to, co je momentálně v opozici a obecně před branami sněmovny, z toho jde opravdu strach, už to píšu dlouhodobě. Zase budeme zadlužení po uši, pokud nás rovnou ty soudružky Konečné, Maláčové, Okamura a populističtí oportunisté Šlachta s Andrejem nepotáhnou na ten Východ a zpět do totality.. Zase se bude tunelovat, krást, pokvete klientelismus..
        Ekonomika nepokvete, neporoste, neporostou ani platy, leda tak na dluh. Ta koncepce strategie našeho hospodářství se zase založí, namísto toho, aby se na ni pracovalo legislativně, rozdělili si tu její agendu jednotliví ministři, spolupracovalo se s klíčovými průmyslovými podniky a firmami u nás tak, aby se převedla z toho papíru do praxe a firmám se co možná nejlépe podnikalo. Pak mohou růst i platy zaměstnanců - tzn. té dělnické, střední třídy. To je jednoduchá rovnice prosperity na všech úrovních..

  • https://www.novinky.cz/clanek/krimi-zasah-na-krajskem-uradu-v-ostrave-40491998

    a tohle bude někde k tématu níže k tomu Andrejovu opičákovi - hejtmanovi Moravskoslezského kraje, který nám tady politikaří už 2.volební období a ustanovil s kolegy šéfem Kontrolního výboru KOMUNISTU v předchozím volebním období.
    Kriminalisté jim přišli složit účty dost pravděpodobně za veřejné zakázky, jak se vzájemně kontrolovali já na bráchu, brácha na mě, jak jsem o tom psal níže...
    Andrej už se asi třese, aby ho před volbami nepostihl další korupční skandál jeho krajských politiků jako v těch sev. ČEchách nedávno, jakože už jsem psal, že tenhle hejtman Holiš sedí na 3 židlích, což Andrej taaak kritizoval v minulosti. Dnes už mu to nevadí..


    ještě offtopic - mně Kaldova nová aktivita se založením strany absolutně nevadí. Už jsem to psal, že pokud to má Kaldu poslat definitivně do politického důchodu, tak ty volby jsou pro něj fajn lakmusovým papírkem a účinnější záležitostí než ambulantní docházení k psychiatrovi, který by mu poradil, aby ve své závěrečné fázi života věnoval čas vnoučatům, nebo koníčkům, které celoživotně zanedbával a to naplnění hledal tam. To je nejčastější nemocí narcisů (narcistických psychopatů), že se cítí pořád chtění v každé fázi života společností - oni sami to pak označují jako celoživotní se obětování ve službě společnosti.. :)
    Bude to souboj o promile voličů s podobně zasažených JYrkou Paroubkem a ani si nebudou konkurovat, pač JYrka sbírá aktuálně v segmentu příznivců electric boogie díky svým videům z youtube se zdařilým moonwalkingem.
    A Kaldu zase poběží volit všichni lobbisté, klientelisticky navázání na státní pokladnu, zástupci hazardního byznysu u nás, solární baroni a oligarchové, kterým přihrál úlevy na daních jako ministr financí, kmotr Háva určitě taky nezapomene, se kterým Kalda obral státní kasu na předražených letounech CASA.
    Snad jsem na nikoho nezapomněl. Ale furt to jsou promile.. A celé je to pak o matematice. Když byl Kalda odstaven ROZUMNOU Markétou Pekarovou (tahle paní vám taky přihrála nulovou daň na knihy - to tady nikdo nebyl nikdy schopen prosadit, přitom zvláště v té době, kdy vázly dodavatelské řetězce, tiskárnám scházel papír, knihy zdražovaly, se to hodilo... absolutně zásadní pak pro maminky s dětmi - tohle bych jinak čekal jako ČIN od Mařenky ze SOCDEM, která nyní vyhrála volby a bije se v prsa, jak pojede na rodiny a pracující střední třídu, měla na to 3 roky ve vládě tohle prosadit, udělala to až Markéta), tak se procenta TOP 09 ani nehnuly. řeknu vám proč - byla to procenta knížepána. TEn už taky z mrtvých nevstane, Mirdo.. čiže to budou konečně volby o tobě.. :)

    • Holiš = Bělica... jména jsou fuk.. pořád se bavíme o plném úřadu Moravskoslezského kraje lidí od Andreje, tzn. půjde to určitě za ním a půjde o evropské dotace a odklony z nich, jak NCOZ pustila.. čiže zase korupce a klientelismus..
      Václav KLaus jinak JYrkovi a božímu bojovníkovi Mirdovi, neustále ve zbrani připraveném zachránit naši ekonomiku v rozporu s aritmetikou odklony ze státní kasy, nepřímo vzkázal, že on už se bidenovat nechystá.. :)

      • „Po
        více než dvaceti letech se moje cesta a cesta nejstarší české politické
        strany definitivně rozchází. Společně s Petrou Buzkovou jsme dnes
        oznámili ukončení členství v Sociální demokracii, jejíž další směřování,
        nastolené na sobotním sjezdu strany, zásadně nesdílíme,“ napsal
        v pondělí na síti X někdejší ministr zahraničí Tomáš Petříček.

        „Nesouhlasím se strategií obnovit socdem, která je založena na spolupráci s komunisty," napsala novinkám Buzková..

        zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-petra-buzkova-odchazi-ze-socdem-40492020

        SOCDEM už opouštějí její stálice, kolega Petříček byl 2. nej ministrem zahraničí hned po tom současném přitom, v minulé vládě. Jeden z ministrů, který tam snesl přísné měřítko.
        To obvinění z dotačních podvodů by se mělo na Krajském úřadu týkat zřejmě i kolegy Unucky z ODS. Psal jsem, že Petr Fiala se bude muset vážně zabývat situací ODS v našem regionu, kde je to opravdu roky nevolitelné. Kolega Káňa je prý úspěšným starostou Šilheřovic, tak tady začne očistné práce v rámci regionu. Tohle poškozuje i ODS samo.
        Ale jsem si jist, že do téhle korupční kauzy musí být zapleten i onen KOMUNISTA, který vedl Kontrolní výbor (rozporují veškeré investice, probírají se na něm) a téměř jistě i Andrejův hejtman Bělica, bez kterého by se žádné investiční akce neobešly - je to hlava úřadu, navíc jak on, tak onen komunista byli hlavními, přes které ty zakázky musely jít, Krajský úřad neřídí náměstci a rada se vždy zodpovídá opozici jako právě KONTROLNÍMU orgánu, vypadá to na kolektivní práci..
        Komunisté přitom, psal jsem, nemůžou nic z podstaty kontrolovat (levičáci obecně - ti jsou nastaveni zvedat daně, rozhazovat, šetří vždy a je rozpočtově zodpovědná pravice), protože absolutně nerozumí ekonomice nota bene tržnímu prostředí a jeho mechanismům, nikdy neměli ekonomické experty a hospodářství tady naprosto zdevastovali v rámci toho centrálního řízení, to vám řekne každý ekonom. Poslechněte si v debatách soudružku Konečnou, kdo jste trošku políbeni ekonomikou. Jsou nastaveni jen na centrální řízení a dotace, což je tady to korupční prostředí výše právě..
        EU bohužel a bohudík pro nás malé země funguje na bázi socialistických principů.. ale plodí to pak tohle.. Podobně ale máme nastaveno třeba zdravotnictví a nikomu to tady nevadí dlouhodobě. je to vše o lidech, jejich výběru ve stranách, nastavení lídrů - víte sami, že Andrej má s dotačními kauzami taky své problémy a je to u soudu.

  • Zajímavé je, že většinou to jde lépe děvčatům, která jsou asi trpělivější. Asi je to dáno přírodou,“ řekl.

    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-muz-z-vetrkovic-predstavil-hlavolam-na-jehoz-slozeni-je-treba-25-miliardy-let-40491912

    každý ženatý chlap ví, že jeho žena dokáže současně vykonávat vícero činností, my máme problém s jednou. Já to teda vím z psychologie, že je to zapříčiněno tím, že ženy v rámci činnosti v domácnosti dokáží zapojit obě hemisféry najednou - tzn. tu analytickou i tu syntézy informací. Proto žena najednou vaří i pere + se stará ještě o vaše dítě..
    Pokud jim navíc ukážete nějaký postup, pak jej jsou schopny věrně napodobit lépe než muž. To skýtá výhodu tady u těch hlavolamů, nevýhodu pak v tom, že na ženu lehce přenesete špatnou náladu, proto doporučuji chlapům, a já se tím ze své povahy ze soukromí řídím samovolně, snažte se usmívat, chcete-li mít doma pohodu po většinu času. Už stačí, že vaši ženu může rozladit někdo zvenčí, kdo se na ni špatně dívá v delším kontaktu. :)
    ženy totiž výborně zrcadlí, díky zrcadlícím buňkám, což jsou vlastně neurony v mozku, které sídlí v motorické kúře pamětové oblasti. U autistů jsou třeba tyhle buňky poškozeny, proto ženy nebijeme, zvláště ne do hlavy a tenhle dar protějšku se jako muži snažíme naopak využít. :)

    • Cílem vědců a zástupců Asociace autoškol České
      republiky a Asociace polygonů Autoklubu ČR, kteří společně novinku
      vyvíjejí a testují, je pomoci zvrátit neradostný trend Česka, které
      patří v Evropě k zemím s nejvyšší úmrtností motorkářů při dopravních
      nehodách.

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-napad-v-krabicce-od-libereckych-vedcu-muze-zachranit-zivoty-tisicu-motorkaru-40491749#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

      tohle je určitě hezká aktivita českých vědců softwarového inženýrství i s těmi fyzikálními modelacemi situací, ale měli byste do toho i pro svou vlastní obhajobu zapojit i psychiatry, protože tady se obávám, že nejde ani tak o špatnou práci našich instruktorů autoškol, jako o to vysoké procento ADHD jedinců v populaci, které i prostě láká tahle riziková činnost a asi si do ní moc nebudou chtít nechat házet vidle od vědců..takhle totiž ta nemoc-hyperaktivita funguje, je-li neléčená.. A většina se u nás bohužel neléčí těmi metylfenidáty..
      Tak aby vás pak výsledky nezklamaly, pokud se má reakce k vám donese. TA čísla rostou tak, jak se zvyšuje kupní síla obyvatel a kde kdo si tu silnější motorku už může dnes dovolit a začne se to blížit tomu číslu ADHD neléčených, ale odhadovaných, tzn. těm 80% v populaci, kterého to ale nikdy nedosáhne, protože ne všichni holdují v rámci rizikových aktivit právě motocyklům, většinu jich máme stále za tím volantem a pojišťovny z těchto všech mají obrovskou radost, protože je prokázáno, že tihle ADHD mají až o 50% vyšší nehodovost. Můžete si to zkusit přepočítávat postupně, asi to nebude nic hezkého - počty majitelů a provozovatelů motorek lomeno nehody a v tomhle segmenetu ještě ty zaviněné právě jednostopými..
      Oni se asi rádi nechají vyšetřit jako strana, která zavinila nějakou nehodu, jde-li o něco vážnějšího, na radu právníka, aby hledali polehčující okolnost do obhajoby. Nezjistíte to jen u těch nehod bez nějakých zdravotních následků, ale ti do těch statistik stejně jednou zamíří také, pač ta absence dopaminu v mozku v životě je prostě ovládá. Letos tuším ke 40tce jen mrtvých motorkářů.
      Proto jsem psal před rokem hokejistovi MIlanu Antošovi, kterému přeji pevné zdraví, aby se začal mít rád a mezi tyhle dárce orgánu na silnice raději jako jednostopý nevstupoval. :)

  • https://www.novinky.cz/clanek/domaci-malacova-chci-aby-se-levice-v-cesku-domluvila-40491738

    a
    tady trošku rozeberu to lhaní soudružky Maláčové, naprosto neschopné
    ministryně práce a soc. věcí v minulém volebním období, která jednoho ze
    svých synů pojmenovala Gustav (po Gustávu Husákovi, nijak se tím
    netají), tzn. chtěla by vám tady nastolit zpět asi tu centrálně řízenou
    ekonomiku, rozhodně pak ale zavést pořádně vysoké daně (její odkaz na
    levici ve Francii, která takhle ve Francii prokazatelně pracuje), zcela
    zjevně příklonem k tomu komunismu, což deklaruje i možným spojením se
    soudružkou Konečnou, obě velmi prudkého intelektu - viz. níže spousty
    důkazů.

    Rozeberu ty pasáže článku níže, ať jsme spravedliví a konkrétní v tom, co zase namudrovala...

    "Sjezd by měl především dát jasnou zprávu, a to, že
    ODS škodí této zemi a SOCDEM je proti této vládě. Tato vláda
    nezvládnutou inflací uskutečnila obrovský transfer z kapes nás všech ve
    prospěch pár vyvolených."

    rozebíral
    jsem už v jiném vlákně. Za inflaci z předchozího roku, dvou může
    dominantně Antimonopolní úřad vedený Mlsnou, který byl dosazen v minulém
    volebním období právě tady sociálními demokraty a Andrejem +
    expanovníkem Miloušem, a měl tak náramný důvod okopávat kotníky téhle
    vládě v tom, že naprosto nekonal vůči kartelovým dohodám obchodních
    řetězců, které se domlouvaly na cenách základních potravin zcela
    beztrestně.. Mlsnovi mají být nejen na základě tohoto nekonání, ale i
    svévolnému prodlužování stanovisek jeho úřadu v rámci jím vedených
    administrativních věcí osekány pravomoce novou Reformou veřejných
    zakázek připravovanou ministerstvem pro místní rozvoj. čiže první
    účelová lež soudružky Maláčové a dále čtěte o tom páru vyvolených
    (myslela banky, energo barony, jak dopadli - wind fall tax, ze které se
    vám, soc. slabým mimoděk financovala ta státní sociální podpora - A ZASE
    na zjednodušených formulářích, které zavedl znovu Marian Jurečka, tzn.
    zkrátily se ty litanie tady soudružky Maláčové, které jste nikdo neuměli
    vyplnit, abyste ten příspěvek na vysoké energie od toho úřadu práce
    dostali.. Soudružka Maláčová je totiž byrokratkou, jak to tak u
    komunistů a levičáků známe, ty dlouhé litanie formulářů vás mají totiž
    odradit od toho, abyste o tu dávku žádali, protože rezignujete na to
    vyplňování nesmyslů.Marian vám to zjednodušil..dokonce už jde podávat i
    elektronicky, což taky nebyla schopna soudružka Maláčová po celé její
    funkční období ministryně práce a soc. věcí zajistit - onu digitalizaci
    ministerstva práce a soc. věcí.. tak co chce mudrovat.. jdeme dále..


    • tady v tomhle případě navíc Mlsna má za Antimonopolní úřad výbornou pozici, protože tady na trhu máme mezi řetězci ten tzv. oligopol, který se parádně i hlídá dozorujícímu orgánu. Proto jeho nulová aktivita v posledním roce, roce a půl vyloženě děsí a dává na stůl otázku, zdali je schopen vykonávat své pravomoci..a není-li nějak motivován těmi řetězci je naopak nevykonávat.. :) což nota bene nahraje i těm, kteří ho do té funkce uvedli, tzn. Andrejovi hlavně, který je nyní v opozici a mohl tu vyšší inflaci napadat, což taky dělal a házel téhle seriozní vládě na stůl.
      Ale nefungoval nám tady dozor Antimonopolního úřadu, což bylo evidentní, právě u cen těch základních potravin, které držely řetězce v nápadně stejné cenové hladině a nápadně dlouho vysoko, aniž by někdo z nich chtěl přilákat zákazníka tak, jak se o něj bijí třeba v tuhle dobu - zmínil jsem v jiném vlákně ty směšné cenové akce na vepřové pod 100Kč/kg v tuhle dobu, tohle vám právě ukazuje, jak funguje normálně volný trh. A to se v průběhu posledního roku, roku a půl právě nedělo.. :)
      a novinářům, kteří to ještě nepochopili - nemám vystudován umělecký obor (vyjma lidušky, ale to není konzervatoř, FAMU, DAMU, JAMU) - nezpívám, netančím, nehraju divadlo, naopak mám vystudovanou strojařinu, ekonomii a organizaci, maturitu i z účta, mám vystudovánu sociální patologii a myslím, že je to vidět více, než u vás některých, že byste byli políbeni žurnalistikou a měli nějaký obecný přehled o tématech, o kterých referujete někteří.
      čiže jsem vše tohle, jen ne umělec.. :)

      • mat/fyz je na strojařině základem, to vůbec nezmiňuji + dokážu celkem přesně pojmenovat to kolokvium patologických bytostí nejen v naší politice, ale i mezi špatnými žurnalisty, kteří jim buď slouží, nebo se chystají sloužit, anebo si neuvědomují závažnost politické situace tady u nás po 35 letech od revoluce, kdy na té straně opozice není nikdo, kdo by byl akceptovatelným, naopak je tam kolokvium pořádně namotivovaných jedinců se snahou uzurpovat si moc a táhnout republiku na Východ, navíc jedinců bez rozumového základu, což nás bude směrovat zpět do toho komunismu, který tím byl vždy pověstným.  

        A od uměleckého prostředí tady u nás jsem poměrně osobnostně taky vzdálen, čiže mě s tímhle segmentem vůbec nespojujte, to je jeden z omylů vás, kteří máte problém posbírat informace pro koncept vlastního článku.
        už jsem psal, že nejvíce mě vystihuje i za ta léta manažerské práce v showBUSINESSE, to označení manažer, proto jste mě taky nikdy neviděli na těch bulvárních večírcích, v bulváru obecně, nebudoval jsem si nikdy P.R. zkrátka, jak to umělci, missky apod. dělávají. snad máme jasno..

    • "Pro Sociální demokracii musí být inspirací postup,
      který zvolila levice ve Francii, která se sjednotila pod Novou lidovou
      frontu. Dokázali překročit animozity a domluvit se na tom, co je
      podstatné. To mají být klasická levicová témata, jako jsou mzdy,
      spravedlivé důchody ale i daně,
      budu primárně řešit problémy a starosti lidí a ne bank a energobaronů, jak to předvádí tahle vláda."

      levice
      ve Francii především už za Hollanda zavedla 70% daň pro Francouze,
      Francouzi pak dají 2 třetiny své výplaty jen na bydlení (tam se může
      koukat jen ten, kdo nerozumí ekonomice - Francie je nucena být sociálním
      státem dlouhodobě i díky přistěhovalecké komunitě, vůbec ne náš vzor),
      což je mantrou i soudruhů ze sociální demokracie, včetně tady soudružky
      Maláčové. VYbrat na daních a přerozdělovat, u toho vyvádět z rozpočtu
      třeba za ty čínské roušky, které jsme přepláceli několikanásobně, přitom
      tady naši soudruzi Hamáček se svými kontakty v čajně mohli dohodnout
      DRUŽEBNĚ lepší cenu, pokud jsou na Východě tak vážení, pokud už je
      neobviníte přímo z toho, že ta cena byla takhle vysoko, protože si bokem
      ulili a aby bylo z čeho. Spravedlivé mzdy jsou až za téhle vlády, znovu
      poroste minimální mzda, trvale roste poslední měsíce  reálná mzda i v
      téhle době, kdy nezažíváme konjunkturu díky mnoha faktorům (doznívající
      energo krize, předtím doznívající covid, okupace soudruhem Putinem),
      nyní se přidává 1400Kč po dohodě na Tripartitě s odbory. Spravedlivé
      důchody mohla soudružka Maláčová nastavit už za svého úřadování na
      ministerstvu práce a soc. věcí - VYKAŠLALA SE ALE NA DŮCHODOVOU REFORMU
      (v článku ovšem zmiňuje, že klade důraz na výkon a činy, tady ji to
      minulo v jejím období ministryně práce a soc. věcí, přitom důchodová
      reforma je programem především levicových vlád, jedná se o naplnění
      potřeb jejich obvyklého voličského spektra, o to je to zarážející, že se
      Maláčová na tohle téma vykašlala), čímž ten akutní problém důchodů
      odsunula na krajní mez dneška, kdy už nejde moc v té situaci díky
      makroekonomickým faktorům variovat a budeme vždy nuceni k tomu
      prodloužení věku odchodu do důchodu, i kdyby se té reformy chytla nyní
      soudružka Maláčová. Odchod do důchodu zvedají totiž i její vzory
      soudruzi v čajně, protože tohle téma přímo souvisí se stárnutím
      populace, které probíhá jak v čajně, tak i u nás. V čajně posunují věk
      odchodu do důchodu dokonce o 3 roky a budou muset podle mě ještě dál,
      pokud nenastartují nějak významně porodnost.

      !!!!! 
      Další lež a nesmysl  z článku téhle soudružky, rovněž snadno
      doložitelný, je to, že tahle vláda nadbíhala nějak místním bankám. Vždyť
      je jí vyčítána ta windfall tax (daň z nadměrných zisků, kterou dodnes
      platí banky a třeba takový oligarcha Daniel Křetínský, kterého soudružka
      výše označuje za energobarona, před ní dokonce utekl zdaňovat mimo ČR),
      čiže úplný nesmysl a lež... !!!!!!!
        takhle
      nám soudruzi lhali i v dobách minulých a jsou připraveni, jak vidno,
      lhát vám takhle i nadále, ve snaze dostat se k moci..

      "Vrátit naší zemi ekonomický růst a prosperitu."

      tohle
      levice neuměla nikdy a ukazuje to i to minulé období vlády sociální
      demokracie s Andrejem, jehož byla soudružka Maláčová přeci součástí jako
      ministryně práce a soc. věcí. Skončili jsme v deficitu veřejných
      financí  MÍNUS 400 mld. Dodnes se z toho hrabeme, přičemž na příští rok
      se očekává růst 2,7%, což bude ale složíté, díky situaci v německém
      hospodářství, na které je navázán až z 80% náš export. Nicméně až tahle
      vláda dostala naši ekonomiku na předcovidovou úroveň, jak potvrdil
      EUROSTAT. :)

      • "Můj názor je konzistentní. Bylo správné, že jsme
        Ukrajině proti ruské agresi pomohli. Poslední zprávy jsou, že by
        ukrajinská vláda chtěla jednat s Ruskem o míru, v tom musíme Ukrajinu
        podpořit. Nejen Česká republika, ale i Evropská unie jako diplomatická
        velmoc. Musí se pro Ukrajinu vyjednat spravedlivý mír."

        jediná pasáž, se kterou v článku výše souhlasím.. což ale hovoří taky samo za sebe.. 

        "Jako prvního místopředsedu bych chtěla Lubomíra Zaorálka."

        a
        tahle zmínka z článku hovoří do detailu o intelektovém potenciálu
        soudružky Maláčové. Odkazuji na výkon soudruha Zaorálka, doktora
        filozofie marxismu leninismu (jakože všechny akademické tituly dosažené z dob komunismu by
        se měly revidovat a obhajovat znovu), v této debatě, kde si z jeho
        znalostí a fundovanosti tropili legraci jak bezpečnostní expert a btw
        tuším to byl náměstek ministra obrany ve vládě právě sociálních
        demokratů a ANO v předchozím volebním období :) , o to je to ještě více do očí bijící a objektivnější, s
        kolegou Žantovským, bývalým velvyslancem v USA, který má k zahraniční
        politice taky blízko.
        Prachy nemají rozhodovat o všem, jak
        soudružka Maláčová končí tenhle článek, ale někam se poděly v té
        covidové době - končily na těch předražených nákupech konaných
        sociálními demokraty a Adamem Vojtěchem z ANO, celé to zle manageroval
        Andrej z pozice premiéra, Maláčová byla pak ve vládě právě s OLIGARCHOU Babišem (prachy by neměly rozhodovat...), její předchůdce sociální demokrat Sobotka jako premiér přihrál
        tunel OKD OLIGARCHOVI Bakalovi. 

        co chcete ještě věřit sociálním
        demokratům, popř. vůbec téhle dámě, která za svého fungování v pozici
        ministryně práce a soc. věcí nebyla schopna ani toho základního, co už
        ji padalo na hlavu jako sociální demokratce, která tohle měla být
        povinna udělat pro tu svou voličskou základnu seniorů nebo
        pracujících-dělníků, kteří se chystají brzy do důchodu, tzn. nebyla
        schopna zvládnout onu důchodovou reformu.....Musí to za ni dělat až nyní
        Marian Jurečka, kdy už to i díky ní a přechozím vládám, které na to
        kašlaly, limitně hoří i díky naší degresivní populační křivce..Celé jsem
        to rozepsal, abyste pochopili, kolik v takovém populistickém článku
        jedné ambiciozní soudružky může zaznít LŽÍ, SLIBŮ, NEDOKONČENÝCH VĚT O
        TOM, CO VŠE NEVYKONALA VE SVÉ FUNKCI ONA + na jaké spolupracovníky
        (soudruha Zaorálka) se chce spolehnout. viz. tohle video z debaty, kde
        byl nyní poněkolikáté úplně znemožněn: 

        https://www.youtube.com/watch?v=cnes3Ua0lnQ

        • "Mohu vám garantovat, že sociální demokraté nebudou
          kandidovat na kandidátkách KSČM. My se nikdy nebudeme slučovat
          s komunistickou stranou. Ty fámy, co tu kolují, jsou nepravdivé. My jsme
          hrdá značka s velkou tradicí. Cílem toho je, abychom příští rok měli
          v Poslanecké sněmovně suverénní poslanecký klub. O to mi jde. Abychom
          byli na politické mapě,“ dodala Maláčová, nová předsedkyně SOCDEM.

          no to nevím, za této situace a těchto vyřčených slov, jakou motivaci by měla mít soudružka Konečná za vás sociální demokraty tahat horké kaštany z ohně.. a riskovat vlastní místo ve sněmovně, pač ona ty preference do sněmovny má (v koalici dvou stran by potřebovala ale 10%, její merch bohužel funguje, nový merč nevím, proč by marketingově riskovala rok před volbama), byť její intelekt rovněž zpochybňuji teda.. :D 


          a tady reakce kolegy sociálního demokrata Dienstbiera na stejnou věc, mají tam pěknou IDEOVOU vojnu ve straně  :)   :


          „Taková aliance (SOCDEM + komouši Konečné) je popřením základních sociálnědemokratických
          principů,“ prohlásil Dienstbier . Komunisty označil za
          konzervativně-nacionalistické uskupení, které šíří putinovskou
          propagandu.

          Hůla
          zase Maláčovou přirovnal k sociálnědemokratickému premiérovi Zdeňku
          Fierlingerovi, který stranu sloučil s KSČ po komunistickém převratu
          v roce 1948. (a to je pravda.. a následně začala měnová reforma se ZNEHODNOCENÍM všech úspor Čechoslováků...čiže z bláta do louže - od Hitlera ke stejně radikálním a tupým komoušům..)

          zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fuuuj-slysel-dienstbier-na-sjezdu-socdem-40491873?timeline--pageItem=40491875#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

          • „Jako liberálnímu demokratovi by mi to mohlo být
            jedno, sociální demokracie nikdy nebyla mým šálkem kávy a za svůj osud
            si může sama, ale fakt, že se část politického spektra šikuje pod rudým
            komunistickým praporem, je alarmující. Inu, kdo zapomene svou minulost,
            je odsouzen si ji prožít znovu,“ dodal Válek.

            zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-potrebujeme-kazdou-ruku-konecna-neskryva-nadseni-ze-zvoleni-malacove-sefkou-socdem-40491882

            o tomhle tady píšu už 2-3 roky.. Andrej už taky doma hledá stranickou knížku KSČ, za chvíli přestane zapírat i to členství v StB, jakože mě tady fízluje přes tu bláznivou sousedku Kendziorovou nahrávající mé telefonní hovory přes zeď (ta dáma je na psychiatra, jako její dcera..), kterou úkoluje jeho místní buňka ANO (pač dělala úřednici na městském úřadě), dokonale.
            Pak ho může Kuba Ryba vidět v tričku jeho punkrockové kapely na Votvíráku s langošem v ruce - výtah z mých telefonátů s kamarády + každý ví, že Andrej poslouchá popík (Mirai), čiže tenhle obrat mu nevěřil snad nikdo v hudebním průmyslu. :D
            já navíc čs. punkrock neposlouchám, to nevím, kde vzal, asi doufal.. herec v každém momentu... čiže příště Andrej tričko aspoň Weezer.. :) langošem už jsi mě nalomil..

            Na druhou stranu, pro kolegu Válka i toho Čuňase, který taky seděl ve sněmovně svého času. Tady jste měli právě už v minulosti aplikovat tu kolektivní vinu a tak jako Slováci tu KSČ už dávno tady na našem území legislativně zakázat. 

            Tuším to zase navrhoval, kdo jiný, než ROZUMNÝ MARIAN JUREČKA.. Ono je to ale v podstatě stejně fuk, protože pokud soudružka Konečná sdílí myšlenky, ideje toho kriminálního režimu, pak je i jedno, že se schová za to Stačilo! furt je to komunistka, možná i stalinistka, protože...
            Že je sdílí, to prokázala v debatě v TV, kde lhala, že soudruh Medvěděv nevyvěšuje výhrůžky vůči Západu (vybombardováním), bagatelizovala to jeho chování, kroutila tam hlavou jako Pipi dlouhá punčocha, přitom to dodnes snad visí na jeho soc. sítích, kde si to může každý ověřit. Takhle komouši jsou zvyklí lhát zkrátka historicky, dědí se to generačně výchovou.. krom té vrozené idiocie..

            • podpořené a rozvíjené tím rámcovým výukovým plánem ve školách postaveným na bázi demagogie a dogmatické výuky marxismu-leninismu, včetně glorifikace naprostých idiotů z historie stalinismu a komunismu nejen v Sovětském svazu, ale i soudruhů tady u nás.
              V Sovětském svazu příští rok dají více na kapitolu obrany, než na školství a zdravotnictví do kupy. úplně naopak, než by se to mělo dělat, pokud někomu záleží na budoucnosti národa. Takhle funguje totalita..
              Mozek je sval, pokud se netrénuje, nebo zásobuje dokola omílanými dogmatickými demagogiemi o prosperitě beztřídní společnosti v socialismu, pak z toho vyleze někdo jako soudružka Konečná, Grebeníček, Filip, Vasil Bilak, Štrougal nebo si najděte ta videa Jakeše, ten jel neskutečné rozumy ještě nedávno těsně před svou smrtí..
              I Andrej vylezl z komunismu a tím, že na něj už jde stařecká demence, tak se můžeme dočkat taky pěkných obratů - viz. Milouš Zeman, který dnes těm komunistům nadbíhá jako vořech, tohle nedělal v minulosti a byl to jeden z mála soc. demokratů, o kterém šlo říci, že něco přečetl. Teď už to není vidět ani na něm.. Dcera už mu raději emigrovala na Západ, tak to tady chce ještě prodat na ten Východ.
              běžte k volbám a odstavte tuhle levicovou, prokremelskou, komunistickou lúzu.. cokoliv bude lepší, vám každý, kdo zažil komunisty řekne..

  • https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-chudak-studentska-pecet-stupidnimi-slevami-delaji-retezce-z-cechu-hlupaky-40491771

    tohle je náhodou dobré - řetězce učí českého zákazníka neakceptovat cenu nad cenu obvyklou. Snad se lidi naučí nekupovat vše za každou cenu a jít jinam koupit si týž výrobek o 40-50 kč levněji. kdysi jsem to, jestli si pamatujete, demonstroval na té modré rýži Vitana, kterou kupuju. Albert ji prodával úplně nesmyslně dráž v té hmotnostně vyšší ceně balení než v té nižší. Mohli jste si tak nakoupit 8 sáčků rýže za nějakých 105Kč, ale čtyři vás vyšly na něco přes 40, to pes nežral z hlediska cenotvorby.
    A pak jste šli o kus dál do menšího řetězce Hruška a tam tu samou rýži měli za 50Kč v tom velkém balení osmi sáčků. Tohle je tady už dlouho. Tuhle story jsem psal někdy před snad 2 roky.
    Ale Češi by se měli takhle naučit nakupovat, byť brigoše asi nenaučí nic, ti ten trh budou křivit stále tím, že dělník příjde a koupí, co vidí, aniž by koukal na cenu. Ale ženské a movitější lidé, což jsou skupiny, které umí počítat obvykle v populaci a jen tak korunu nepustí za něco, ti by měli táhnout tu populaci proti řetězcům v tlaku na tu cenu. Když ji většina zákazníků totiž neakceptuje, řetězec musí chtě nechtě s cenou dolů. 
    Nyní ty jelita prodávají třeba vepřové maso bez RABAT, proto jej máte na půltech řetězců pod 100Kč za kilo. :D prodělávají na tom, protože doufají, že k nim nepůjdete jen pro to vepřové, ale uděláte si širší nákup, tzn., že si to od vás vezmou na jiných výrobcích. Češi byli vždy vyčůraní, nyní by to měli prokázat a ty nákupy dělat klidně ve 3 supermarketech, ale s ohledem na cenu obvyklou. :)

    Není to vždy jen o tlaku vlády - ministra zemědělství, kterého teď nemáme bohužel nejlepšího (ten tlak tam nevyvíjí prakticky žádný, horší byl už jen ten před ním, přičemž nejlepším ministrem zemědělství vás nepřekvapím byl MARIAN JUREČKA, už jsem psal o jeho tlaku na dvojí kvalitu potravin, tím, že byl ze zemědělského sektoru podnikání, tak ty úkoly ministra v tomhle resortu plnil nejlépe), popř. dohledu antimonopolního úřadu (tam teď máme taky mizerného kolegu Mlsnu) na kartelové dohody řetězců mezi sebou (momentálně si jdou ale po krku teda.. :)  viz. odstavec výše :)  a tak by to mělo být, konkurence na volném trhu hraje vždy pro zákazníka-spotřebitele, trh teď funguje.. :)  ),  na ceny, které výsledně navyšují jednoznačně retaily jako koncový dodavatelský segment při tvorbě konečné ceny výrobku.

    • ten článek jsem si přečetl až nyní a máte v něm to, co píšu výše - až od pětiny zákazníků (tzv. sudokopytníků - zmínil jsem dělnicko-rolnickou skupinu obyvatel, bývají to lidé s tím nejnižším vzděláním, často nízkopříjmoví zkrátka paradoxně..pač ti by se měli na tu cenu kolikrát koukat nejvíce díky těm nižším výdělkům, ale tak už je ten svět zkrátka postaven, nejvíce obrací korunu zase paradoxně movitý zákazník, podnikatel..pač umí počítat), si ty prodělky z marží berou řetězce zpět, protože jim prodají jiné zboží za max. marži..

      A pak jsou tady podvodníci jako Penny (hrdý sponzor současného českého fotbalového svazu = odpovídá, oboustranně), zase je máte v článku, kteří stabilně porušují zákon klamáním spotřebitele, kdy deklarují bomba akci a cenu v ní a ta je přitom vyšší než nejnižší cena toho výrobku za posledních 30 dnů. Ti se na pokutách nedoplatí.. Stabilně jedničky v rámci šetření České obchodní inspekce stran právě toho klamání spotřebitele. Už jsem to psal dříve.
      Na konci článku zase fabulují. Nyní se proti tomuto rozhodnutí Evropské komise snaží bránit Albert, ale určitě ho nerozporuje tak, jako to dělá infantilně v článku kolega Kubík z Penny. Jde jen vidět, že je to diskont a tomu odpovídá i chování. Taková vietnamská večerka mezi retaily.. :)


      • Většina ekonomů se kloní k tomu, že legislativa je
        v Česku dostatečná, největší problém je ale v jejím vymáhání
        a respektování kontrolních orgánů.

        Pro reálnou změnu bude zapotřebí souhra mnoha
        faktorů. Zákazníky musí daný stav trápit a musí to dávat najevo
        politikům. Novináři o tom musí psát a politici musí ukazovat, jaké
        konkrétní kroky pro snížení cen dělají. Na druhou stranu nesmí regulace
        odrazovat nové hráče od vstupu na trh, proto musí být přísná, ale co
        nejméně náročná,“ dodal Robert Le Veneur.

        zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-na-retezce-je-potreba-tvrda-ruka-a-masivni-pokuty-za-falesne-slevy-tvrdi-ekonomove-40491465

        a slečna pokračuje v tématu zevčera.. :) Tohle tvrdím i já, co naši ekonomové. Bohužel nemáme nyní kvalitního ministra zemědělství, který by práskal bičem, úkoloval Českou obchodní inspekci stran výše pokut pro řetězce za klamavé praktiky vůči nám spotřebitelům - zákazníkům (viz. úvod článku). A na Antimonopolní úřad se nemůžete v případě kartelových dohod (předchozí léta inflace, tohle nešlo za touhle vládou ty dlouhodobé vysoké ceny, ale právě za Mlsnou z Antimonopolního úřadu, který málo dozoroval možné dohody o cenách jednotlivých výrobků hlavně základní spotřeby mezi řetězci - viz. dále) taky spolehnout, pod jeho současným vedením Andrejem a socany + expanovníkem Miloušem I. dosazeného Mlsnu ještě v předchozím volebním období, který má svých korupčních kauz nespočítaně, až už se tahle vláda rozhodla ho připravit o pravomoce Reformou veřejných zakázek..
        Výše v netučném odstavci jde i o to, abyste zkrátka nekupovali nekvalitní zboží. MARIAN JUREČKA už vám tady nastolil v rámci jeho boje proti dvojí kvalitě potravin (čímž nás přiblížil k tomu Západu, v článku je zmíněno, že v Německu by si výrobci, ani řetězce tohle chování nedovolili) tu značku a-klasa, kterou máte viditelnou na výrobcích, to jsou výrobky, které stát důkladně testuje a NEMOHOU obsahovat chemikálie - éčka.
        Vždy říkám kamarádům nebo jejich dětem - proč máte jíst chemii a ještě za to výrobci platit? to si raději 10-15Kč připlatím a vím, že jím zdravotně nezávadnou potravinu ne?? Obrovský význam má pak tahle výborná aktivita Mariana jako kdysi ministra zemědělství pro nastávající maminky, nebo maminky s malými dětmi, které ještě nemají vybudovánu dostatečnou imunitu, u maminek stran příznivého vývoje plodu.. a samozřejmě u seniorů, jedinců se sníženou imunitou. Ale poškodit vás ty výrobci šizené potraviny mohou právě všechny..
        Marian Jurečka vám to zjednodušil, abyste nemuseli číst ta malá písmena, co který výrobek obsahuje. Stačí se orentovat podle té červené a-klas, což je státní značka, nedostane ji jen tak leckterý výrobek, vše se testuje ve státních laboratořích, než to výrobce dostane přiděleno..
        čiže stát prostřednictvím Mariana začal dělat dříve to, než co by musel, když byste si jako spotřebitelé začali KONEČNĚ stěžovat, protože trh tady máme nekvalitními potravinami zaplaven. Tohle v Německu prostě není..a je to o tom, že je kupuje za ty nízké ceny a kazíte si zdraví. Současný ministr zemědělsví s tím zase nic nedělá..a to ani v rámci tlaku na ČOI u těch vyšších výběrů pokut od řetězců..

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit