Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A uslintanej bezpáteřní Fiala tomu nasadil korunu svojí omluvou.

  • Onehdá také vymysleli zákon ohledně poplatků z každého CD, DVD, tiskárny a tuším i papíru do tiskárny, protože Ti zlí občané si vypalují CD a DVD s hudbou a filmy a tisknou k tomu i obaly. Jak vidíte zákon platí stále a kdo si dnes pro Peruna vypaluje CD a DVD?! Hlavně, že je pan Janda vychechtanej! 🤮

  • Nešlo by tu svobodu projevu nějak zdanit?

  • axell1990

    No ono to hlavně není technicky proveditelný takže to ve výsledku staví sociální média a další velké weby do pozice kdy se budou muset rozhodnout jestli se jim vyplatí riskovat nějaké tresty od EU za porušení jejích stupidních zákonů nebo prostě dají IP block na země EU a budou dál fungovat postaru s tím že možná ztratí nějaké uživatele, kteří neobjevím kouzlo VPN.

  • Jak by asi uploadovací filtry dokázaly poznat obsah zašifrovaného souboru?


    Fakt čekám, kdy začneme platit poplatek za každý ujetý km svého auta výrobci. Za každý krok v botách, jejímu návrháři, za každé přejití mostu jeho projektantovi, zak akždé použití mobilu jeho vynálezci.

    Vlastně se divím, že už to dávno někdo nevymyslel.

  • Vývoj práva se ubírá špatným směrem (ad absurdum) i v oblasti autorských práv. Žádný autor by neměl pro své chamtivostí zamlžené vědomí skrze zákon lidem diktovat co smí či nesmí poslouchat či sledovat a za kolik peněz. Dobrý autor nebo umělec pracuje pro lidi, špatný autor či umělec przní umění pro své sobecké zájmy, v nichž podléhá mamonu. Umělec, který vehementně obhajuje autorská práva, není umělec, ale ziskem posedlý chamtivec, Moliérův Lakomec. Duševní vlastnictví je společné, právě sdílením svého duševního vlastnictví vyjadřuji maximální míru solidarity a spoluodpovědnosti za vývoj lidské civilizace. Chamtivci se sami vyřazují na okraj společnosti. Finanční požadavky některých umělců jsou odpudivé a skandální.
    • Málokdy za podobnými zákony stojí autoři. Držiteli jejich práv jsou totiž obvykle producenti, nakladatelské domy a různí kolektivní správci. Mnoho autorů dnes už chápe, že staré distribuční kanály jsou mrtvé a odmítají s nimi uzavírat smlouvy. Místo toho vydávají díla vlastním nákladem nebo zveřejňují přímo a využívají je jako sebepropagaci. Jako příklad lze uvést např. S. Kinga nebo J. Nohavicu. Dinosaurům na poli kultury se takový převrat nelíbí, protože si vystavěli kolektivní správce jako garantovaný zdroj nadstandardních příjmů pro své prominenty a teď se cítí ohroženi. V současné době panuje schizofrenní situace na mediálním trhu, kdy se mezi sebou perou staré a nové platformy, hledají se nová schémata distribuce, která by přinášela zisky, zmatek navyšuje rychle se proměňující vkus konzumentů a autoři samotní trpí nejvíce. Ti občas musí dokonce občas bojovat s kolektivními správci, kteří se za ně snaží vybírat peníze, aniž by o to stáli a měli z toho příjem. Na druhou stranu i nová média se chovají často nepříčetně, když vám digitální obsah prodávají za vyšší cenu, než fyzický (e-knihy o 30% dražší, než papírové, streamované filmy o 40% dražší, než DVD, pronájem namísto prodeje her). Jisté je, že tahle válka jednou skončí. A doufám, že autoři najdou způsob, jak z něj vyjít vítězně a že je konzumenti podpoří. Je to jako v každém obchodě. Největší zisk z brambory by měl mít zemědělec, ne supermarket.

    • Wolfcastle

      Přesně! Každej "umělec" by měl platit za každý tón zahraný na klávesu řezbáři a všem lidem co se podíleli na výrobě klavíru a za každé posazení truhláři + čalouníkovi za židličku a každému sazeči který zasadil strom z něhož vyrobily noty a každému dřevorubci co ten strom pokácel a zaměstnancům pily papíren atd. samozřejmě ne moc tak 0,něco procent ,ale POKAŽDÉ KDYŽ  nějakou cizí věc co si sám od píky nevyrobil použije ke svému obohacení!!!


  • KIMCID

    Tím to neskončí

    • Však ty jsi taky autor duševního díla v podobě diskuzního příspěvku a podle jandovské logiky by jsi měl taky nárok na poplatky za své duševní dílo. Za každé přečtení by si měl inkasovat chechtáky, aby obzvlášť vyhřezla zrůdnost lakomců v rouše uměleckém.
      • Tak to asi nefunguje.

        Ve skutečnosti uživatel autorského díla (zde hypoteticky čtenář příspěvku) zaplatí poplatek agentuře, která vybrané poplatky rozdělí vybraným příjemcům podle kritérií, která většinu autorů z množiny příjemců vylučují.

        • Wolfcastle

          a to je nespravedlivé každý autor by měl dostat svůj podíl čily vybrané prostředky přesně vydělit počtem děl/autorů a všechny odměnit!!! Biť se pak na spostu atorů dostane jen 0,0001% je nemravné ukrást jim to a vyplatit jiným

          • Ještě si dovolím k otázce připomenout Jirešův film Opera ve vinici (Praha, 1982), kde otázka autorských práv Fanoše Mikuleckého vyvolá symptomatickou reakci. Zejména výškou dlužné částky.

          • Co tehdá bylo spravedlivé...

            Ono kolikrát nejde o nějakou 0,0001 %, u některých i renomovaných autorů jde o šestimístné částky (samozřejmě v Kč, ne v % ).

      • KIMCID

        Jasně ale kdo na tom bazíruje?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit