Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • milacekpublika

    Na školách je to v rámci IT už asi v pořádku. Ještě by se teda mohla zlepšit kvalita těch učitelů, co ICT vyučují. Nicméně kde vidím dneska velký problém, tak je podfinancování odborných učilišť. Tváříme se tak, jako by se prostě na těch učňákách ty věci děly samospádem, ale není to tak. Nedávno jsem byl na škole, kde vyučovali práci s drahými kovy, ale neměli tam ani zařízení na stříbření.

  • mun.go

    Patří k ninuska748 před 4 hod.

    A co by teda měl učeň s robotem dělat? Může tak nanejvýš naskládat materiál do zásobníku a stroj zapnout / vypnout (pokud to není robot na lince - tam by se vypnula celá linka ...).

    • mun.go

      Ještě k robotům a učňům:

      Strojní zámečník má také základy strojního obrábění - práce s vrtačkou, frézkou, soustruhem, bruskou, strojní pilou ... to jsou všechno práce, kde pracovník stroj ovládá.

      U robota jde o odlišný přístup: Už z principu je robot autonomní a za normálních okolností do jeho práce nikdo nezasahuje. K tomu má robot příslušné akční členy a čidla pro zpětnou vazbu.

      Něco jiného je program pro toho robota - sled  instrukcí, které ovládají jeho činnost.

  • ninuska748

    Já jsem docela ráda, že se na školách moderní technologie, ICT a kolaborativní robotika využívá stále častěji. Mluvím teď hlavně o učilištích. Ono je sice hezké, že učeň na zámečníku umí zacházet s pilníkem jak Clint Eastwood se svým revolverem, ale když přijde k robotovi, tak na něj kouká a pomalu mu vyká a říká pane Mistr. Takže s tím by měli určitě ti studenti taky přijít do styku, protože to je budoucnost výroby. ;-) 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit