Moderní technologie na školách: Co bude dál?
-
Ještě k robotům a učňům:
Strojní zámečník má také základy strojního obrábění - práce s vrtačkou, frézkou, soustruhem, bruskou, strojní pilou ... to jsou všechno práce, kde pracovník stroj ovládá.
U robota jde o odlišný přístup: Už z principu je robot autonomní a za normálních okolností do jeho práce nikdo nezasahuje. K tomu má robot příslušné akční členy a čidla pro zpětnou vazbu.
Něco jiného je program pro toho robota - sled instrukcí, které ovládají jeho činnost.
-
Patří k ninuska748 před 4 hod.
A co by teda měl učeň s robotem dělat? Může tak nanejvýš naskládat materiál do zásobníku a stroj zapnout / vypnout (pokud to není robot na lince - tam by se vypnula celá linka ...).
-
Já jsem docela ráda, že se na školách moderní technologie, ICT a kolaborativní robotika využívá stále častěji. Mluvím teď hlavně o učilištích. Ono je sice hezké, že učeň na zámečníku umí zacházet s pilníkem jak Clint Eastwood se svým revolverem, ale když přijde k robotovi, tak na něj kouká a pomalu mu vyká a říká pane Mistr. Takže s tím by měli určitě ti studenti taky přijít do styku, protože to je budoucnost výroby. ;-)