Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pink

    Opravdu!

  • Pink

    ...domluvit se minimálně v anglickém jazyce, být čtenářsky gramotný...

    No to mi podrž! Před týdnem článek o tom, že dva z pěti absolventů se nedokáží domluvit ani v jednom cizím jazyku (o úrovni češtiny se ani raději nezmiňuji), čtenářská gramotnost se blíží čtenářské negramotnosti. No a samozřejmě se řeší, kteří učitelé za to mohou. To, že jsou studenti líní, ani zmínka.

  • Je to strašné, kam to školství spěje. Já bych nechtěla být učitelkou ani za milion. Děti a ani rodiče si jich vůbec neváží. My jsme dceru vychovali tak, aby učitele respektovala a snažila se být nejlepší. Díky tomu se teď hlásí na pražská gymnázia. Je před ní složitý úkol, proto jsme jí koupili cvičné testy, které ji na přijímací zkoušky připraví.

  • Vážení, ani netušíte, že situace je daleko horší,než zde popisujete a než si myslíte.Letos jsem po 25 letech ze školství na 2. stupni ZŠ utekla. Už jsem to nemohla vydržet ani se na tom snižování nároků, lezení do zadku rodičům a všeobjímající inkluzi podílet. Pak jsem se po půl roce vrátila na 1.stupeň a po třech týdnech jsem definitivně pryč.Bylo to strašné,žáci vůbec nic nechtěli vědět, jen vřískali a ztěžovali si, pití na lavici, bordel kolem, nic nenachystané, polovina se omlouvala, že něco nemá, chlapec mi řekl, že jsem blbá.......A mezitím dva "projektové dny", kdy se nedělalo nic podle mne užitečného ani nic co by mělo s výukou společného ( Bramborový den a Haloween ).To už bylo na mě moc. A pak si přečtu od ministra nebo nějakého jeho pohunka, že učitel už dnes nemá předávat informace, ale být kouč.... A bude hůř.Tak si nyní hledám jinou práci, do školství se nevrátím. A někteří mí bývalí kolegové, ti si zvýšení platů opravdu nezaslouží....Podle mne je jich tam 70% to, čemu já říkám přizdisráči, že se nepostaví tomu, co se tam děje, všechno odkývou, jako ty ovce. O ředitelích nemluvě. Ti si drží zuby nehty svoje místa. O odměňování se děje podle toho, kdo je kamarád a největší ovce. Já jsem chtěla předávat vědomosti, naučit matematiku pro život, připravit je k přijímačkám a maturitě, aby mohli studovat dál. Ale to už nebude potřeba a taky to nikdo nechce, je to moc těžké a musí se u toho přemýšlet. Vždyť už polovina mých kolegyň vysokoškolaček neměla ani maturitu z matematiky a velice se pohoršovaly, proč by ji měly mít. Bylo jim to pro smích. A na mě zbyl ten pláč.

  • Děkuji Filie, rád si přečtu. Je fajn cítit, že tak neuvažuje sám. 

  • Barvitý popis výsledku vámi popisovaého trendu je v povídce Čerpadlo 6 od Paola Bacigalupiho...

  • Veřejné školství je zdarma a pro veřejnost... Z toho vyplývá že je pro masy a masové se učí a kvalita odpovídá tomu že učivo musí zvladnout 99% obyvatelstva.

    Pokud chcete něco lepšího musíte se snažit sám...


     A samozřejmě stát nemá rád konkurenci, takže za vyjmutí ze systému veřejného "čehokoliv" si extra zaplatíte. 

  • Děti se stanou zcela závislé na sociálních sítích (mnohdy už jsou). Odnaučí se přemýšlet, protože všechno najdou hotové na internetu. 

    V tom je strategie současného Matrixu. 

    Odnaučit lidi samostatně myslet, vést je jako ovce a ve finále použít!!

    Nevěřím na náhody a tohle možná někdo dlouho promýšlí. Jak udělat z lidí zpitomělou masu?

    Zrušme matematiku, zrušme logiku, zrušme právo, zrušme jazyky (angličtina stačí), dělejme jen to, co nás baví - o ostatní se postará strýček Google...Davy bezstarostných a nestresovaných idiotů budou proudit ze škol (jejich účelem bude vyčisti mozky od samostatného myšlení). 

    Temná prognóza? Opravdu? 

  • Je to neuvěřitelné, že v situaci, kdy učitelské odbory žádají zvýšení platů pedagogů o 15%, jsou snahy o omezení rozsahu učiva. Takže se přestane klást důraz na matematiku, protože se patrně nebude z předmětu maturovat. Pokud mohu soudit podle různých příspěvků na fórech, tak i hrubkami se jen hemží. Co je ale nejhorší, že se to občas stává i profesionálům a jsou opět snahy pravopis "zglajšachtovat". A mnozí pracovníci sdělovacích prostředků neumí MLUVIT! Artikulace a dikce je patrně velká neznámá. Jinak se často dovídám např. že "chlapY dělalY". V mluveném projevu chybí rozdíl mezi - y -  a - i - . Nevím, kdy přesně tento trend nastal a kdo ho podporuje?

    No, a o výrazivu školní mládeže asi netřeba mluvit. Namísto bývalého "v.le, v.le" je nyní moderní oslovení kamaráda "p.čo". Pokud cestujete s malými dětmi, tak to není vůbec příjemné. Samozřejmě, že nemúžeme všechny házet do jednoho pytle, jsou spousty dětí, které jsou ještě v pořádku! Ale v demokratických státech, které jsem navštívil se taková nevycválanost, hrubost a  pýcha v takovém měřítku neobjevovala. Takto se chovali na dovolených, pokud se pamatuji, tzv. "noví" Rusové.    

  • Pokusme se prosím zamyslet. Co je to "kompetence?" A na čem by tedy ty nově získávané kompetence měly být postaveny?

    To je zcela legitimní diskuse. Co si ale myslím, že je zřejmé okamžitě, že žádná žádoucí kompetence se nenarodí z nicnedělání a snižování nároků. To by byla jen kompetence k tomu stát se sociálním parazitem.

    Tohle snad nemohou autoři takového přístupu myslet vážně.

    Které soubory znalostí, vědomostí, dovedností budou žáci a studenti potřebovat, aby zvládali realitu zítřka? Je zřejmé, že to nejsou kompetence školy z minulého tisíciletí, ale zformuloval někdo jiné? 

    Řeší se jen didaktika, metodika, ale vůbec se neřeší obsah. To je totiž daleko pracnější, že páni profesoři? 

  • T s u n a m i  našeho školství byla socanka Kateřina Valachová.Partaji se podařilo před léty  ji propasírovat na post ministrně. Vzala to jako trenažer svých dovedností.Zavedla pohromu zdejšího školství.Inkluzi.Je to situace kdy nepřízpusobiví a narušení jedinci jsou vsazeni do normálního kolektivu.Má to obrovský morální kredit! Ve skutečnosti? Zdivočelí nevychovatelní a nezvladatení jakože žáci jsou brzdou třídního kolektivu.Třída se podstatně míň naučí.Ale poznají nová sprostá až oplzlá slova.Osvojí si nezvykle drzou a útočnou komunikaci s vyučujícím.A nejhorší je, že zvrhlá autorka tohoto nápadu se ve sněmovně pořád dere k mikrofonu.A pořád přichází s nosnými "myšlenkami".

  • Úžasné je, že dalším článkem v rubrice školství je: 

    Jsme čím dál hloupější. Ale proč?

    Fakt velmi trefné a návodné. Dnešní ubožáci co studují BC/ Mgr., by nedali náročnější střední školu před 30 ti lety. Nebo si snad někdo myslí, že bylo možné se hlásit na VŠ s trojkami? ANI OMYLEM! Bohužel tito nedouci, jejichž cílem je státní správa, jako TOP destinace - to nevěští pro budoucnost nic pěkného.

  • Musím jen zcela souhlasit se stávajícími příspěvky. Manželka je učitelka, kompetence není nic nového, o tomto museli učitelé psát již mnohem dříve.

    Odkud pan profesor Arnošt Veselý spadl ?  To jeho určitě drahá práce a celý výzkum nic nového nezjistil a neuvedl. Byl pověřen ministrem školství a dává to na vědomí přes MmPrahy !!!  To bylo určeno anebo jej mimisterstvo odmítlo ?? 

  • Páni experti se do oněch kompetencí poněkud zamotali. Takovýto výklad vzdělávání je mimořádně pružný, vše se dá ještě více relativizovat. Oni řeší kompetenční kvadraturu kruhu. 
  • Plaga je slabý ministr. Odmítnout povinnou maturitu z matematiky jen proto, že by byla náročná a příliš mnoho studentů by neobstálo, je příznačnou ukázkou Plagova nekompetentního uvažování. Současné školy by měly omezit nesmyslné memorování, přednost před mechanickou pamětí by měla mít logická paměť, studenti by měli být vedeni k samostatnému úsudku a ke kreativnímu myšlení v tom nejlepším slova smyslu. Tlak neziskovek na školy usměrňuje žáky k jedinému možnému názoru, tedy k papouškování předložených fake news. Školství se postupně potápí do eurohujerské žumpy, je zatíženo inkluzívním šílenstvím, nehospodárností a opouštěním zásad vzdělávání. Testy na způsob zkoušek v autoškole jsou ve škole naprosto nepřijatelné. Slovní ohodnocení namísto známek nemá též oporu v racionálních argumentech. Opět je upřednostňován správný politický postoj před skutečnými znalostmi jak u žáků, tak i u kantorů. Hlupáci a paraziti se opět dostali do vlivových sfér a táhnou školství do výše uvedené eurohujerské žumpy. 
  • V článku je věta: "Uvažovat o vzdělávání pomocí kompetencí a zaměřit ho na jejich získávání je určitě z velké části užitečné, přitažlivé a ve výsledku i praktické.", která musí každého přemýšlejícího člověka přinejmenším zarazit.

    Člověk může získat kompetence vzděláváním. Vzdělávat někoho pomocí kompetencí a (zároveň) ho zaměřit na jejich získávání je nesmysl. Zaváděním novořeči ve školství je učiněn další mílový krok na cestě k destrukci evropské civilisace. 

    Na vysvětlenou: Kompetence znamená způsobilost zvládat určitou pracovní pozici, umět ji vykonávat, být v příslušné oblasti kvalifikovaný, mít potřebné vědomosti a dovednosti. 

  • V páté třídě jsme se učili také počtům a přírodozpytu. To bylo zřejmě zcela odbouráno.

  • naše školstvi stoji za prd .....vyrostli nam pologramoti....učitele je nic nenauči.....za nas by pulka deti nedošla ani do 9 třidy.......jejich znalosti jsou tristni....deti za to nemohou že je učitele nic nenauči....dřiv učitel něco znamenal....všichni si ho važili a dne co si ti spratkove dovoli nema obdoby....ve školstvi žadna demokracie neni.....bud umiš nebo ne..

  • První dcera jev 5 třídě.Co jsem se učil v páté já?Ruštinu , dějepis.Oni místo toho mají Angličtinu a informatiku.A když do toho nahlédnu, je to tak pro školku ne školu.

  • Jistě paní Krenkova a učebnice vydá pan Fiala, Pospíšil a Výborný. Aby tam nezněly falešné tóny. 😂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit