Proměna českého vzdělávání: Méně učiva a více kompetencí
-
Ryze osobně jsem k "vzdělávacímu" systému, který prchá před vzděláním trochu skeptický. A to nejsem žádný stařec.
Zrušíme matematiku, protože žáky stresuje, zrušíme češtinu, protože angličtina bude potřebnější, nakonec ty experimenty skončí tak, že žáky i rodiče škola prostě stresuje a není demokratická a tak bude stačit čestné prohlášení rodičů, že se děti doma učí a my jim pošleme vysvědčení a maturitní vysvědčení poštou.
Bude stačit, když prokáží schopnost " získávat kompetence a kompetenční pojetí vzdělávání." Vlastně ani nevím, co kromě vymytí mozečků si pod tím představit. Nick "Občan" by řekl, že budeme produkovat ovce.
Ale systémově kompetentní. ☹
-
T s u n a m i našeho školství byla socanka Kateřina Valachová.Partaji se podařilo před léty ji propasírovat na post ministrně. Vzala to jako trenažer svých dovedností.Zavedla pohromu zdejšího školství.Inkluzi.Je to situace kdy nepřízpusobiví a narušení jedinci jsou vsazeni do normálního kolektivu.Má to obrovský morální kredit! Ve skutečnosti? Zdivočelí nevychovatelní a nezvladatení jakože žáci jsou brzdou třídního kolektivu.Třída se podstatně míň naučí.Ale poznají nová sprostá až oplzlá slova.Osvojí si nezvykle drzou a útočnou komunikaci s vyučujícím.A nejhorší je, že zvrhlá autorka tohoto nápadu se ve sněmovně pořád dere k mikrofonu.A pořád přichází s nosnými "myšlenkami".
-
naše školstvi stoji za prd .....vyrostli nam pologramoti....učitele je nic nenauči.....za nas by pulka deti nedošla ani do 9 třidy.......jejich znalosti jsou tristni....deti za to nemohou že je učitele nic nenauči....dřiv učitel něco znamenal....všichni si ho važili a dne co si ti spratkove dovoli nema obdoby....ve školstvi žadna demokracie neni.....bud umiš nebo ne..
-
V článku je věta: "Uvažovat o vzdělávání pomocí kompetencí a zaměřit ho na jejich získávání je určitě z velké části užitečné, přitažlivé a ve výsledku i praktické.", která musí každého přemýšlejícího člověka přinejmenším zarazit.
Člověk může získat kompetence vzděláváním. Vzdělávat někoho pomocí kompetencí a (zároveň) ho zaměřit na jejich získávání je nesmysl. Zaváděním novořeči ve školství je učiněn další mílový krok na cestě k destrukci evropské civilisace.
Na vysvětlenou: Kompetence znamená způsobilost zvládat určitou pracovní pozici, umět ji vykonávat, být v příslušné oblasti kvalifikovaný, mít potřebné vědomosti a dovednosti.
-
-
Páni experti se do oněch kompetencí poněkud zamotali. Takovýto výklad vzdělávání je mimořádně pružný, vše se dá ještě více relativizovat. Oni řeší kompetenční kvadraturu kruhu.
-
-
Úžasné je, že dalším článkem v rubrice školství je:
Jsme čím dál hloupější. Ale proč?Fakt velmi trefné a návodné. Dnešní ubožáci co studují BC/ Mgr., by nedali náročnější střední školu před 30 ti lety. Nebo si snad někdo myslí, že bylo možné se hlásit na VŠ s trojkami? ANI OMYLEM! Bohužel tito nedouci, jejichž cílem je státní správa, jako TOP destinace - to nevěští pro budoucnost nic pěkného.
-
-
Veřejné školství je zdarma a pro veřejnost... Z toho vyplývá že je pro masy a masové se učí a kvalita odpovídá tomu že učivo musí zvladnout 99% obyvatelstva.
Pokud chcete něco lepšího musíte se snažit sám...
A samozřejmě stát nemá rád konkurenci, takže za vyjmutí ze systému veřejného "čehokoliv" si extra zaplatíte.
-
-
Plaga je slabý ministr. Odmítnout povinnou maturitu z matematiky jen proto, že by byla náročná a příliš mnoho studentů by neobstálo, je příznačnou ukázkou Plagova nekompetentního uvažování. Současné školy by měly omezit nesmyslné memorování, přednost před mechanickou pamětí by měla mít logická paměť, studenti by měli být vedeni k samostatnému úsudku a ke kreativnímu myšlení v tom nejlepším slova smyslu. Tlak neziskovek na školy usměrňuje žáky k jedinému možnému názoru, tedy k papouškování předložených fake news. Školství se postupně potápí do eurohujerské žumpy, je zatíženo inkluzívním šílenstvím, nehospodárností a opouštěním zásad vzdělávání. Testy na způsob zkoušek v autoškole jsou ve škole naprosto nepřijatelné. Slovní ohodnocení namísto známek nemá též oporu v racionálních argumentech. Opět je upřednostňován správný politický postoj před skutečnými znalostmi jak u žáků, tak i u kantorů. Hlupáci a paraziti se opět dostali do vlivových sfér a táhnou školství do výše uvedené eurohujerské žumpy.
-
Takže soudruzi:
"Všichni absolventi by měli být schopni se orientovat v demokratickém
politickém systému, většinově mít zájem ho udržovat, dokázat si uvědomit
populistická a nedemokratická řešení problémů."Občanská nauka bude !
-
-
Jistě paní Krenkova a učebnice vydá pan Fiala, Pospíšil a Výborný. Aby tam nezněly falešné tóny. 😂
-
Ano paní učitelka si nasadí klaunský nos, ředitel bude kokrhat, aby se žáci uvolnili - to bude paráda - dobře placení klauni.
-
-
První dcera jev 5 třídě.Co jsem se učil v páté já?Ruštinu , dějepis.Oni místo toho mají Angličtinu a informatiku.A když do toho nahlédnu, je to tak pro školku ne školu.
-
-
V páté třídě jsme se učili také počtům a přírodozpytu. To bylo zřejmě zcela odbouráno.
-
-
Je to neuvěřitelné, že v situaci, kdy učitelské odbory žádají zvýšení platů pedagogů o 15%, jsou snahy o omezení rozsahu učiva. Takže se přestane klást důraz na matematiku, protože se patrně nebude z předmětu maturovat. Pokud mohu soudit podle různých příspěvků na fórech, tak i hrubkami se jen hemží. Co je ale nejhorší, že se to občas stává i profesionálům a jsou opět snahy pravopis "zglajšachtovat". A mnozí pracovníci sdělovacích prostředků neumí MLUVIT! Artikulace a dikce je patrně velká neznámá. Jinak se často dovídám např. že "chlapY dělalY". V mluveném projevu chybí rozdíl mezi - y - a - i - . Nevím, kdy přesně tento trend nastal a kdo ho podporuje?
No, a o výrazivu školní mládeže asi netřeba mluvit. Namísto bývalého "v.le, v.le" je nyní moderní oslovení kamaráda "p.čo". Pokud cestujete s malými dětmi, tak to není vůbec příjemné. Samozřejmě, že nemúžeme všechny házet do jednoho pytle, jsou spousty dětí, které jsou ještě v pořádku! Ale v demokratických státech, které jsem navštívil se taková nevycválanost, hrubost a pýcha v takovém měřítku neobjevovala. Takto se chovali na dovolených, pokud se pamatuji, tzv. "noví" Rusové.
-
Děti se stanou zcela závislé na sociálních sítích (mnohdy už jsou). Odnaučí se přemýšlet, protože všechno najdou hotové na internetu.
V tom je strategie současného Matrixu.
Odnaučit lidi samostatně myslet, vést je jako ovce a ve finále použít!!
Nevěřím na náhody a tohle možná někdo dlouho promýšlí. Jak udělat z lidí zpitomělou masu?
Zrušme matematiku, zrušme logiku, zrušme právo, zrušme jazyky (angličtina stačí), dělejme jen to, co nás baví - o ostatní se postará strýček Google...Davy bezstarostných a nestresovaných idiotů budou proudit ze škol (jejich účelem bude vyčisti mozky od samostatného myšlení).
Temná prognóza? Opravdu?
-
-
Opravdu!
-
Barvitý popis výsledku vámi popisovaého trendu je v povídce Čerpadlo 6 od Paola Bacigalupiho...
-
-
Děkuji Filie, rád si přečtu. Je fajn cítit, že tak neuvažuje sám.
-
-