Studie: Přijímačky na střední školy se zřejmě přeceňují
-
Dobrý den, chtěla bych pro svoji dceru koupit školní batoh pod stromeček. Můžete mi prosím někdo pomoci s výběrem? Po čem se prosím podívat?
-
-
Také jsme už chtěla dceři vyměnit školní aktovku za školní batoh, a tak jsem vybírala co nejlepší variantu, kterou jsem nakonec našla v https://baagl.cz/products/batoh-coolmate-ruby Je dostatečně prostorný a má termoizolační kapsu, takže dokáže například pití držet dlouho pěkně chladné. Zvláštní kapsu na notebook, ale také má i dostatek reflexních prvků. Důležitá je i váha v prázdném stavu. Má jen 1100 gramů, takže zbytečně nezatěžuje záda dítěte.
-
-
Tak ono to pak na těch středních školách podle toho vypadá. Já osobně bych byl klidně přísnější. Když jsem dělal přijímačky na osmileté gymnázium, tak jsem se učil skoro měsíc v kuse a nikoho nezajímalo, že jsem byl vlastně páťák. A pak to samotné přijímací řízení taky nebyl žádný med a nikdo se se mnou nemazal. Ale to na dnešní děti evidentně neplatí a musí se s nimi jednat v rukavičkách, aby z toho neměli nějaké ujímání.
-
Příjimačky nejsou podstatné?
Asi proto dnes 30% lidí neudělá maturitu.
-
"Způsob přijímání dětí na střední školy zřejmě nemá vliv na kvalitu výsledků ve vzdělávání," zjistila vážená komise! To je věc.
Nerad používám vzpomínky na Rakousko-Uhersko jako argument, ale když jsem se já hlásil na gymnázium, brali výhradně jen jedničkáře a teprve s těmi se zabývali.
Čili systémy musely navazovat - kdo prokázal dlouhodobě nadprůměrnou schopnost vzdělávat se, měl vyšší šanci a vlastně výsledky 8. a 9. třídy byly tím rozhodujícím faktorem pro přijetí.
Dnes existují zbytečné ústavy, komise, rady a výbory, které řeší tenhle už poměrně úspěšně aplikovaný model a vymýšlejí hlouposti - aby prokázaly svou potřebnost.
Když zvyšujeme platy učitelům, tak očekávám jako občan, že už na základní škole umí učitelé rozlišit, kdo z žáků má a kdo nemá studijní předpoklady. Potom jsou nějaké testy jaksi navíc.
Jenže dnes se na gympl dostane dítě klidně se čtyřkami a jiné střední školy prostě každý, kdo podá přihlášku. Tak to potom vypadá. A pokračuje to na vysokých školách.
Inu vládnou peníze a ne zdravý rozum.
-
ŽÁDNÉ "ZKOUŠENÍ" ČLOVĚKA ČLOVĚKEM NENÍ OBJEKTIVNÍ.
Vždy je tam osobní faktor - pocity zkoušejícího ke zkoušenému,
odlišné chápání důležitosti informací adeptem na studium a tím,
kdo např. otázky do testu zadává. Snad jen testy IQ mají jakous
takous úroveň objektivity - ale ty o studijních předpokladech asi
zase tolik nevypovídají - myslím pro ten, který obor studia.
-
-
IQ testem se zjistí stupeň souladu názorů a případně dovedností zkoušeného a zkoušejícího. To podle mého bezvýznamného názoru objektivní není.
-
-
Z článku: "Autoři analýzy nicméně upozornili, že testování PISA zkoumá studenty ve
věku zhruba 15 až 16 let."Tak to pak jo.
Autoři tedy zjistili, že děti se látku naučí bez ohledu na vzdělávací systém a podobu přijímacích zkoušek na střední školu. Dokonce zjistili, že patnáctileté děti uspějí ve znalostním testu bez ohledu na to, zda budou za pár let skládat maturitní zkoušku, nebo ne.
Prohlašuji, že testem PISA nelze zjistit souvislost mezi podobou přijímacích zkoušek a tím, zda a jak úspěšně složí student zkoušku z anatomie.
-
V mých maturitních časech byla maturita z matematiky povinná. A nikdo se nad tímto faktem nepozastavoval. Maturita bez matematiky je jen ubohé torzo maturity.
-
-
To je dobrý postřeh. Ale není k tématu článku o důležitosti
a obsahu přijímacích zkoušek na ljakýkoli vzdělávací institut.
Spíše o náplni studia a výstupním hodnocení tohoto.
-