Přejít na výpis diskuzí

Učitel není univerzálním nositelem pravdy, říká odborář

13.3.2019 10:38
Jaroslav Bican 27 příspěvků

Škola může mnoho věcí zařídit, ale je to také o nastartování daného člověka, o jeho motivaci, zdůrazňuje v rozhovoru pro Tiscali.cz předseda Českomoravského odborového svazu pracovníků školství František Dobšík. Vyjadřuje se také ke snaze krajů zavést hranici pro úspěšné složení přijímací zkoušky na...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak to je bomba... On si snad pan odborář mysli, ze děti umi s IT, protože je to ve škole učili? :D

    Já se picnu, takže už chápu proč pořád pařej hry a nebo proč jsou drzi, když je upozornim že láhev od pití se háže do koše a ne na trávník... Protože VE SKOLE JE TO UCI, PROTOZE JAK JINAK BY SE TO NAUČILI... VLASTNE DYCHAT JE TAKY MOTIVUJE PAN UČITEL, TAKZE BY UCITELE MELI BRAT PENIZE JAKO KARDIOCHIRURG, KTERY ZACHANUJE ZIVOTY. A jestli nemá žák motivaci pro konkrétní předmět, mám si stěžovat u ředitele, ať na učitele zaklekne, strhne mu prémie, protože neumí motivovat!!!!! Tak je to podle pana odboráře???? 

    Úplně po přečtení názoru pana odboráře nabyvam dojmu, ze to že nemame v ČR deset milionů Jágru, nebo Einsteinu je protože se učitelům nechce.

    Musím se uklidnit, je to jen odborovej pracovník a holt musí tyhle nesmysly říkat aby si obhájil svoje teplé křeslo... On tomu sám určitě nevěří... Leda snad kdyby ho těm bludům naučil nějaký učitel.

    Pan odborář by si měl hlavně uvědomit, ze škola učí dítě jen pár chvílemi denně... Třeba v prvním stupni jenom součtem kolik? 250 minut? Z toho dohromady 50 minut bude režije kdy se nic neučí, 150 minut opakování, písemkama atd... takže kolik se tak stráví učením ... 50 minut denně? . jestli děti něco umí nebo ne je pak spis otázkou toho co mimo dělají mimo vyuku.

    Ještě ted si pamatuju jak jsem sveho potomka doučoval co nestihl ve škole... Cestina, měli SME učivo z hodiny co chybela pochopené naučené a zopakovane během 10 minut, navíc na otázku jestli čeština bavila mi řeklo, že tahle jo, ale to není škola... Jenže to je výuka, kdy učící přímo reaguje na žáka, kdy se nesnaží o vtlučení  do hlavy ale o to jestli a jak to žák pochopil. To ve třídě o 20 žácích nikdy nepujde.

     Takže tyhle nesmysly o tom jak jsme na tom se školstvím super si strčte do kapsy, spis jsme na tom super, protože hodně rodičů se věnuje svým dětem, do školy je posíláme protoze pracujeme a protože je povinna dochazka. A protože i když to stojí z hlediska vzdělávání zaprd, nic moc nás to nestoji.

  • Už jsem o tom psal dvakrát, ale po balastu bolševiků, kteří kecali mimo téma - je třeba vědět, že po první světové válce řada vysloužilců - zvláště invalidů - zastávala místo učitele prvního stupně základní školy (tehdy zvané škola obecná) - a ty poskytovaly tzv. triviální vzdělání - mateřský jazyk, počty a čtení, ve vyšších ročnících se zabývalo i vlastivědou, jednoduchým přírodozpytem (dobový výraz) a stručnými dějinami této země (podávanými formou článků o událostech, se kterými žáky seznamovaly).

    Na škole tzv. měšťanské ovšem už přítomnost erudovaného pedagoga nutná byla. 

    Historie žákům byla zprostředkována i během výuky náboženství - ještě v padesátých letech minulého století (t.j. za bolševika) povinné součásti výuky.  

    Není mi známo, že by naši prarodiče a u některých jedinců v diskusi i rodiče, trpěli nedostatkem vzdělání! 

    A vojáci, i členové bezpečnostních sborů - obého pohlaví - po odchodu do pense v 55 letech by funkci kantorů v těch prvních čtyřech - pěti letech klidně mohli zastávat. 

    A s úspěchem! 

  • Ad nick "jura72" - s tématem článku sice Váš příspěvek nesouvisí - ale uvádějte všechny skutečnosti, když už:

    Bylo by třeba připomenout např. "Pakt Ribbentrop-Molotov" - t.j. smlouvu o neútočení mezi Hitlerovým Německem a SSSR, podepsanou v Moskvě 23.8.1939  

    Smlouva se jmenuje podle dvou vyjednavačů - Joachim von Ribbentrop (ministr zahraničí Německa) a Wjacheslaw Molotoff ("lidový komisař" zahraničí SSSR za Stalina). 

    A jednání o smlouvě probíhala už dříve - v roce 1936 Besonov jako nový obchodní představitel do Berlína, podepsal pouze obchodní dohody. Už prosinci 1936 dal ministru financí Hjalmaru Schachtovi najevo, že je zplnomocněn jednat i o politických otázkách. A tak začaly rozhovory o smlouvě o neútočení mezi Německem a SSSR aby v únoru 1937 byl dokončen první projekt smlouvy.

    Ostatně je známo, že Německo mělo k Rusku vždy blízko - i ve 20. století. V době, kdy bolševické Rusko sklízelo opovržení ostatního světa za zvěrstva, spáchaná za "revoluce" a potom za občanské války, mu podalo ruku Německo. 

    A Berlín, co podle mírové smlouvy z Versailles nesměl mít velkou armádu, tak ten podle smlouvy z Rapalla, uzavřené v roce 1922, cvičil svou armádu – reichswehr – v Rusku. Dokonce se na tamních vysokých školách vzdělávali i němečtí důstojníci.

    Existence smlouvy, včetně tajných dodatků, byla sovětskou vládou vehementně popírána až do roku 1989. Vladimír Putin sice připustil, že pakt byl „nemorální“, ale zároveň to obhajuje jako „nutné zlo“

    • moskva podepsala smlouvu s německem až jako poslední, ze všech důležitých států včetně USA, co tam máš dál, havloide

      • ... s bolševickejma vlastizrádcema nemá cenu se bavit!

        Upravování si dějin podle vlastního mustru Vám šlo vždycky!

  • Nick "jura72" perlí - do zítřka (nejméně), resp. do 16.3. je času dost!

    Anexe zbytku české a moravské části území ČSR (po zradě Slováků vedených Tisem) proběhla až 14.-16.3.1939, kdy bylo obsazené zbylé území Čech a Moravy Německem anektováno a zřízen "autonomní" Protektorat Böhmen und Mähren - podle francouzského vzoru, jak byl Francií a tuniským bejem od 12.5.1881 praktikován v Tunisku. 

    Protektorat Böhmen und MährenProtektorát byl vyhlášen 16. března 1939 výnosem o zřízení Protektorátu Čechy a Morava.  

    Je nepochybné že anexí území Německo (i Slovensko) flagrantně porušilo Mnichovskou dohodu, kterou s Italií, Francií a Velkou Britanií 30.9.1938 uzavřelo a ČSR potupně vnutilo.

    Z pohledu mezinárodního, i  československého, práva se jednalo o maskovanou formu nelegální anexe území.

    • jaké času dost? pečeným zajícem s brusinkama nás krmili už týden dopředu


      • josef.chmela

        S Palachem blbli celý měsíc. Vymývání mozků je dnes ideově a programově zvládnuto lépe než za komunistů.

        • ... a že vy dva jste odporní vlastizrádci, redakci i Vám nepochybně uniká!

  • havloidní zrůdy mlčí. V těchto březnových dnech si připomínáme 80. výročí začátku okupace Československa Německem a následných 6 let válečných hrůz a teroru.

  • ferda.borek

    Hmm, nemáme za co stydět. Se stačí podívat do archivu bakalářských a diplomových prací našich předních univerzit, Karlovu Praha a Masarykovu Brno, co tam akademická elita cpe do hlav studentů za hovadiny, na jejímž základě dostávají studenti vysokoškolské tituly. A to má být budoucí elita národa, jež podle akademické obce má jednou převzít otěže moci v zemi. No potěš Pánbůh.  https://jurnecka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=608503  https://docplayer.cz/45419035-Univerzita-karlova-v-praze-fakulta-humanitnich-studii.html

  • Promiňte, ale jiné odbory (obory) nemají takový prostor v mediích. Chápu, že vzdělání je velmi důležité.

    Jinak: Tak kolik, šéfe?

  • Už jsem o tom psal - že po první světové válce řada vysloužilců - zvláště invalidů - zastávala místo učitele prvního stupně základní školy (tehdy zvané škola obecná) - a ty poskytovaly tzv. triviální vzdělání - mateřský jazyk, počty a čtení, ve vyšších ročnících se zabývalo i vlastivědou, jednoduchým přírodozpytem (dobový výraz) a stručnými dějinami této země (podávanými formou článků o událostech, se kterými žáky seznamovaly).

    Na škole tzv. měšťanské už přítomnost erudovaného pedagoga nutná byla. 

    Historie žákům byla zprostředkována i během výuky náboženství - ještě v padesátých letech minulého století (t.j. za bolševika) povinné součásti výuky.  

    Není mi známo, že by naši prarodiče a u některých jedinců v diskusi i rodiče, trpěli nedostatkem vzdělání! 

    A vojáci, i členové bezpečnostních sborů - obého pohlaví - po odchodu do pense v 55 letech by funkci kantorů v těch prvních čtyřech - pěti letech klidně mohli zastávat. 

    A s úspěchem! 

    • Třeba v  Poděbradech naši prarodiče vzpomínají na pana učitele jménem Josef OBR, který byl původně důstojníkem československé armády, v roce 1938 demobilisovaným!

      A jak ten dovedl učit matematiku! 

  • Mezi slepými jednooký králem? Neslyšel jsem to už někde? 

    Úroveň a kvalitu vzdělávání a vzdělání je obtížné relativizovat. Vzhledem k některým zemím jsme skutečně na úrovni. Kterým zemím?

    Jak jsme na tom sami vůči sobě v časové ose? Jde to vůbec srovnávat takto? 

  • Pokud připustím pravdivost teze, že úroveň vzdělávání obyvatel české kotliny je dobrá, pak musím pro sdělení celé pravdy podotknout, že trend vzdělanostní úrovně je špatný z důvodu zavádění inkluzívního šílenství, politického školení žáků ze strany neziskových aktivistů a dalších zhoubných aktivit, které snižují autoritu učitele, napomáhají bujení šikany a odstraňují étos vzdělávacích zařízení tak, aby žáci s maximálním nadšením přijímali dogmata z eurohujerského katechismu a islamizačně-multikulturalistické ideje o nastolování nových pořádků, o jejichž správnosti nesmí nikdo ani zapochybovat. Kritické myšlení se zapovídá, vítána je spontaneita a fanatismus pro vítací politiku a pro aktivity vedoucí k totální destrukci evropské civilizace.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit