Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • dzixy

    Zdá se, že zde jsou diskutéři sami odborníci na školství😎😇

  • Zcela upřímně  se nedivím, že učitelů moc nepřibývá. Pedagogické vysoké školy žel učí nesmyslně náročné a nepraktické věci ve vztahu k praxi. 

    Navíc tyto školy své studenty nenaučí to základní - umět učit. Přeci jen je práce ve školách především o charismatu, než o nabiflovaných pedagogických metodách a mnoha teoriích. Když někdo nemá vztah k žákům, nedokáže srozumitelně a poutavě látku vysvětlit, nebo má pocit, že ten jeho předmět je ten nejdůležitější na světě a podle toho se chová k žákům, tak to není dobrý učitel. A těch máme žel docela dost. Proto není pedagogické vzdělání zárukou profesní a lidské kvality učitele.

    Jsem rád, že tahle novela umožňuje ředitelům vzít někoho, kdo může být dobrým učitelem bez ohledu na obor, ve kterém získal magiterský titul. Koho vezmou, je už na nich. Takhle museli držet ve škole některé učitele jen proto, že neměli dostatek lidí s potřebným vzděláním. Takže si od toho slibuji to, že ubyde protivných morousů a naopak přibydou lidé s chutí učit. 

    • dzixy

      " Proto není pedagogické vzdělání zárukou profesní a lidské kvality učitele." Jak a kdy potom zjistit, zda "nepedagog" má vlastnosti, které popisujete? U studenta "pedagoga" se to dá předpokládat, kdežto u toho druhého nikoliv. Proto studovaný pedagog představuje menší riziko.

    • Pane Borte, podívejte se prosím, kdo dnes na fakultách učí. 

      Absolventi, kteří udělali doktorantury, nikdy v praxi nebyli a jen touží se do škol nikdy nedostat. Laboratorní pedagogové. 

      Ti potom dělají z každého prd. vědu, obalí to grafy, definicemi a s tím školí budoucí učitele pro praxi.  Hlavně, že publikují.

      A to není jen problém pedagogických fakult. 

  • Ve školách zřejmě budou učit i odborníci-nepedagogové

    hlavně, že budou šířit tu jedinou pravdu a mít to správné politické smýšlení. Teď je otázka, zda budou školáci nosit pionýrský šátek, nebo hnědou košili

    • Hlavně nesmí mít dělnický původ, členství v levicových stranách a musí prokázat loajalitu z demonstrací na Letné. 

      To bude pane kapitalistický dorost. 

  • Jarda.ho, podívej se na Centrum jak se píše byrokracie, než zas něco vypotíš. Přeji hezký spánek.

    • Neodpověděls na dotaz. Napiš v rychlosti tolik, kolik jsem toho napsal já a možná, že se ti taky podaří nějaký překlep. Obzvláště, když to píšeš na klávesnici a ne rukou. Tak se do toho  pusť a já si rád přečtu tvoji odpověď - tedy co tím odborník chtěl říct.

  • Ve školách by měli hlavně učit praktici který si už něco v oboru odžili /netýká se ZŠ/. 

  • Jestli je někdo opravdový odborník ve svém oboru, tak platí to staré osvědčené pořekadlo, že by se měl držet svého kopyta.

    Tedy pokud je to opravdu odborník. Patrně by v tom svém oboru těžko hledal uplatnění. Ukažte mi někoho, kdo je odborníkem v nějakém oboru a vymění to za krocení drzých a nezvladatelných ratolestí ve třídách plných inkluze.

     Takového "odborníka" bych rád potkal osobně. 

    • Souhlas. Jen s tím že starej akademik je největší persona ať si plácá co chce a starej zedník když už nemůže je zátěž pro systém.

    • A co třeba rodilí mluvčí jazyků, které se u nás vyučují. Ti snad svůj jazyk ovládají dobře. Když "učí" jazyky ti co se jazyk jen naučili, tak se v cizině válí smíchy když promluvíte. Říkáte totiž absolutní nesmysly. Jednou jsem četl rozhovor a au pair, tedy vychovatelkou dětí, která přijela do Anglie učit děti. Když promluvila tím paskvilem angličtiny co se naučila u nás, tak všichni padali po zemi smíchy. Trvalo jí 2 měsíce než se naučila mluvit správně. Takže tyto učitele plně schvaluji a na to aby učili svůj mateřský jazyk žádnou školu nepotřebují. A jak říkám, tak jsou učitelé, na které byste raději zapomněli protože oni jen od drmolili text čtený z knihy a pak jsou učitelé na které rádi vzpomínáte, protože ti učili tak, že skutečně naučili. To že má někdo papír, neznamená že umí. Prostě měl dobrou paměť a látku uměl u zkoušek vydrmolit správně. Takoví jsou ovšem v životě totálně nepoužitelní.

      • No tak v tomto specifickém oboru si taková dáma, která v Anglii vytírala dětem zadečky a při tom se naučila obstojně anglicky vždycky může dodělat nějaké to pedagogické minimum. 

        Jenže ono nejde jen o to co učit, ale také jak to učit. Tomu se říká didaktika a tam je to trochu složitější. 

        No, čas nakonec ukáže. 

      • Samozřejmě není nad rodilého mluvčího. Kdo ho ale bude mít? Jeden ředitel ze 100. A jaký další předmět by měl tento rodilý mluvčí učit? Já studoval kdysi AJ a učili nás Američani a Angličani. Na škole vše probíhalo jen v angličtině. Samozřejmě nás učili i Češi. Výsledek? Vše, co jsme se naučili bylo od Čechů, protože ti po nás šlapali. Američani a Angličani byli měkcí. Hodiny s nimi byly zábava, ale výsledek nula!!!! Ta aur pair, o které píšete, byla s největší pravděpodobností pouze maturantka ve věku 17,18,19 let. Alespoň takovýmto studentkám se říká au pair. Opravoval jsem také maturitní písemné práce z AJ a není maturant jako maturant. Některé maturitní práce neměly úroveň angličtiny v 9. třídě ZŠ. A přesto prošly. V našem školství je to vše tak zkřivené, že maturitu dnes udělá každý. Alespoň z AJ.

  • Jarda.ho, ty jsi chodil do školy již za těch nových odborníků. Tak se tam vrať, už tam není birokracie.

    • Zkus to napsat ještě jednou. Nechápu pointu tvé odpovědi. Jinými slovy - co tím odborník chtěl říci?

  • Školství hledá své nové dno...

  • Strááááášně nám na školách záleží a teď ze středních škol uděláme šmahem učňáky, kde bude působit zedník vedle instalatéra. Super. Kostkovaná upocená košile a utřít nudli do rukávu. To se bude studentům líbit!!

    Ještě, že jsem chodil na střední školu, když to bylo normální. 

  • Paráda.

    Konečně se zvýší prestiž učitelů a kvalita výuky půjde nahoru. Jen mě zajímá, kdo tam z těch odborníků půjde za ty peníze dělat, když si všude jinde kavalifikovaný odborník vydělá víc. Až tito lidé zjistí, co vedle odučené hodiny musí dělat vedle toho navíc, tak rychle zmizí ze školství. Další věc - řekněme, že přijde na školu učit někdo z praxe, třeba fyziku. Na to mu bude stačit ale jen půl úvazku. To znamená půlka platu. Co bude učit za další předmět? Který? Tak třeba matematiku. To by možná teoreticky šlo. A co udělá ředitel se současným učitelem matematiky? Vezme mu matematiku nebo mu zkrátní úvazek na polovinu? Dá mu učit třeba dějepis? Sami vidíte, jak se do tohoto humusu z dílny neschopného ministra školství Plagy noříme dál a dál. Mimo jiné, já učím AJ, mám tento obor vystudovaný, byl jsem 7 let v cizině a mluvím plynně anglicky. A dostal jsem přidáno, teď po celoroční mediální kampani, jak je nutné zvyšovat platy učitelů,do tarifu 1 300 Kč. Tak to nějak v tom školství chodí. A další věc pro neznalé. Za nadtarifní šložky, určené na naše prémie za kvalitní práci, bude muset ředitel od 1. ledna 2021platit doučování dětí, které patří do inkluze. Jinými slovy většina učitelů nedostane odměny, na které má nárok, protože ředitel z toho bude muset zaplatit inkluzi, jejíž financování ministr školství Plaga teď zrušil. Jo, jo. Tak nějak to chodí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A ještě jednu perličku. Každý kdo chodil do školy si pamatuje, že sbíral papír. Tak od 1.1 2021 musí ředitel školy vyplnit žádost o to, aby žáci mohli sbírat starý papír a předložit ji ke schválení svému nadřízenému orgánu. A takto bych mohl pokračovat s nesmysly a totální birokracií ve školství do nekonečna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! No uvidíme, kolik lidí bude mít o tuto práci zájem.

    • dzixy

      Vysokoškoláci - nepedagogové - jdou do školství pouze ti, co se nechytli ve svých oborech. No a kdo se nechytne ve svém oboru je....? Zdá se, že pro školství dobrý.

      • Ten co to umí to dělá a ten co to neumí ten to učí.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit