Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • myslim ze strasne zalezi na tom jaky ocekavas vystup. Nerikam ze nejde vsechno udelat v jednom cloveku jen chci rict ze to urcite nebude dosahovat kvalit kde kazdy dela to svoje jak nejlepe umi.
  • Nevím jak jsou ta data stara, treba jsou to statistiky kdyz jeste U4 byl za predplatne...
    Kazdopadne ja radim Unity (I kdyz jsem s nim mel cest jen pres yt) do sorty softwaru jako blender nebo gimp.
    Delat se v tom dozajista da ale je to proste ocistec(minimalne pro me). Kdybych dělal malou hru tak v udk me ani nenapadne to delat a U4 se mozna jeste trochu veze na tom ze U3 byl proste spis nastroj pro vetsi projekty.
    Kazdopadne at si kazdej pouziva co mu vyhovuje nejvice. Hlavne at uz nekdo udela konkurenta psku to je totiz skutecny nepritel nas vsech *1*
  • no dobre, tak sry za guru
    Nevedel jsem, ze grafici delaj jeste veci mimo ps, max atd
    Ty veci, co si vypsal: vytvoreni materialu, tvorba levelu, pridani svetla, nastaveni animatoru si jako indie vyvojar dokazu udelat sam a to nemusim bejt ani grafik. Na to clovek nepotrebuje byt graficky nadani, jen porste vedet, co a jak v tom editoru naklikat.
    No kazdej ma svy preference v editorech. To jakej je pocetni pomer mezi unity a UE vyvojarema jsem posilal v tom odkazu dole.
  • "To slysim snad poprvi, ze by grafici potrebovali engine k vytvoreni textur a meshů. To teda nevim, co ses za guru grafika."
    Grafici potrebujou editor, ktery jim s tim co udelaj mimo dali dokupy, grafici delaj i materialy, grafici zaplnou objektama levely, grafici sviti levely, animatori nastavujou anim trees pro blendovani, grafici delaj i VFX a milion dalsich veci. Editor v Unity je katastrofa nejvetsi ve vsech ohledech. Hra se nedela jen psanim kodu, ale v editoru taky a neni snad nic horsiho nez editor Unity a cela ta architektura, kde a jako s tim handlovat.

    "Duvod proc programatori nemaj radi UE...". Urcite to plati plosne? Znam kopu programatoru, kteri UE4 a jine enginy chvali.

    A rad bych potkal nejakeho level/mission/event designera, ktery by menil jiny editor za editor Unity.

    A guru grafika sis mohl odpustit. Nevim co to znamena.

    V Unrealu 4 jsem svitil Fable Legends pak na 5 mesicu delal v Unity a mam vystarano na celej zivot. Je to tortura v tom skladat a svitit 3D project. Tak jsem zmenil zamestnani, kde nemusim delat v Unity, ale v poradnem enginu/editoru, kde se programatori nestiti delat super nastroj pro ty, kteri ju pak delaj.
  • A na cem tak suprovym v tom UE delas? Duvod proc programatori nemaj radi UE je ten, ze tam jsou priblbly flow grafy, ktery se delaj pekelne dlouho. Nebo druha volba je to delat v c++, coz v porovnani s unity a c#, neni zadnej med.
    To slysim snad poprvi, ze by grafici potrebovali engine k vytvoreni textur a meshů. To teda nevim, co ses za guru grafika. Animatori taky postavy neanimujou primo v enginu. Tohle vsechno se exportuje z ps, maya atd.
    Vsechny ty eye candy efekty se nastavujou pres shader v enginu a pres post procesy. Coz v unity je klik klik hotovo.
    Co se tyce designeru levelu, tak vytvorit level z prefabu, jde v UE a unity uplne stejne.
  • Ja delal profesionalne jako grafik (lighting/environment) s Unreal 4, Unity (po 5-ti mesicich uz nikdy vic) a ted v "Snezne vlocce". Ale nekomentuju vse, pac vymena argumentu mezi programatorem, ktery miluje Unity a grafikama (environment, lighting, technical, animatory), designerama, ktery v tom normalne nemuzou delat je uplne zbytecna ztrata casu.
    Prirovnal bych lidi milujici Unity k sektarum. Proste pro ne neexistuje nic lepsiho i kdyz trpi celej zbylej team. Nekomentuju, ale sme tady i lidi, kteri se tim zivi. Urcite jsou tu i kluci z Warhorse, kteri s CE delaj profesionalne.
  • Panove odbornici - a kto z Vas expertov co tu vse komentujete pracuje s UE4 alebo CE na profesionalni bazi? mouder tu je jak nasrano...
  • Skriptovacie jazyky v enginoch su primarne pre designerov ktory riesia hernu logiku alebo scriptovanie prbehu, eventov a podobne. Pre nich je c++ skor nieco hrozne a z hladiska enginu je to aj rizikove (moc silny nastroj). Preto sa vecsinou pouziva bud nieco vizualne alebo potom Lua,Python, Java,c# alebo nejaky vlastny vecsinou od c/c++/java syntaxe.
  • tak jasny no... lidi si zamerne volej podle tebe horsi engine, aby se jim spatne delali hry. to dava smysl

    nevim co je vic relevantni. Jestli nazor od fanboy UE4 nebo statisticky data od hromady vyvojaru po svete.
  • sry, patri dolu :-)
  • nemysllim. Mobilnih her na UE je plno. Staci jen pohledat...

    Na Unity je vic balastu, ktery trpi na loading a spatnou kompatibilitu - s tim bych mohll souhlasit :-D
  • To mi tak take pripadlo :-D je fakt, ze UE3 byl delanej primarne na vetsi hry, az pozdeji to zacali ladit i na mensich (zarnym prikladem budiz Infinyty Blade). Ted to je dobry i na skutecny 2d se spritama.
    Pro mne, jako cloveka se zkusenostma z trojky je ue4 jasna volba. Pro uplnyho zacatecnika je popravde nej moding (ze kteryho nic ale nema), nebo Cocos2d ci jiny mensi veci s kupou dokumentace a tutorialu.
  • z toho co jsem mohl videt, stale se jedna o Cryengine a jeho nevyhody.
  • nemyslim, ze by to byla zoufalost. Jedna se o nativni c++, je to rychly a pokud si udelas poradny makra, je to zatim nej zalezitost.

    Z me zkusenosti muzu rict, ze vse co slo u trojky v Uscriptu, jde to v blueprintech taky a jeste mnohem vic. A cokoli z kodu chces, muzes prohnat pres blueprint (at uz v levelu nebo jen u assetu).
  • GlaDOS
    VS je, co se týče funkcí, jednička, ale právě kvůli jeho "nabobtnalosti" ho moc nemusím. Bohatě bych si vystačil s Atomem a byl bych naprosto spokojený, kdyby nebyl s C++ linterem tak pomalý. Stejně ale napíši mnohem víc Java kódu a na něj mám NetBeans. Abych se ale držel tématu, Godot má relativně dobrý editor skriptů. Automatické dokončování funguje celkem spolehlivě, má integrovaný debugger a nástroje na sledování výkonu. Na GDScript to stačí. Kdybys ale mermomocí chtěl psát C++, tak můžeš. Na gamefromscratch.com je návod, jak vytvořit VS projekt.
  • U nas je urcite nejsledovanejsim serialem ordinace v ruzove zahrade ale to neznamena ze je nejlepsi :D
  • http://www.theverge.com/2016/1/28/10864034/windows-phone-is-dead
    tolik asi k tomu windows phone
    https://www.linkedin.com/pulse/unity-unreal-developers-kobayashi-maru-glenn-lusk
    tolik asi k tomu, co lidi pouzivaj

    x12
    co dodat, UE4 fanboy
  • Robotron3
    To je divný přirovnání, protože když píšu hru v C++ a OpenGL, tak nevim, co mi Visual Studio nabízí tak světobornýho, co neudělám s vim nebo sublime a g++. Ale fakt se nechci dohadovat, jen mě to přijde divný. Ostatně ať si každý používá co chce. *3*

    Navíc tady se začlo míchat IDE a herní engine. Což je uplně něco jiného...
  • Nekdo si na delani obrazku take vystaci s malovanim ale proc to delat
  • Robotron3
    Visual Studio jsem okusil, je to pěkný a kvalitní IDE, ale když píšu kód v C++, tak si vystačim s Mingw64 a obyč textovym editorem jako Sublime Text, nebo VIM. Fakt nechápu tu souvislost, že bez Visual Studia to nejde *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit