Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • nejlepsi na tom je ze Skyrim byl podle Bethesdy primarne vyvijen pro konzole a na PC byl vpodsatte preportovan, protoze pro ne PC neni neni hlavni platformou. Usmevne na tom je ze zatimco na konzolich maji lidi problemy, na PC to frci bez problemu.
    • Malleth
      Vzhledem k tomu jak navržený je GUI, pochybuju, že přimárně byl Skyrim vyvýjenej pro PC.
      • Přečti si to ještě jednou a pomalu prosímtebe....
    • Asharak
      Aneb jak vývojáři zapomněli svoje řemeslo. *15* (nadsázka)
  • Vtipek ala Jindra Velky :
    A to si ti konzolisti nemužou tu RAMku dokoupit ?BTW ja mam RAMky dost!!
    *1*
    • Presne tak, nejhorsi je, ze se to neda "opravit", protoze to defakto neni chyba. Resp. by se to dalo "opravit" celkem jednoduse - misto sledovani zmen u vseho sledovat jen to nutne (essential NPCs, followers, vlastni domy - pouze bedny a stojany). Coz by samozrejme povetsinou poprasilo gameplay, ale IMHO mnohem mene, nez ze to efektivne nejede vubec. To jednoduse bych asi mel dat do uvozovek, protoze vzhledem k rozshalosti Skyrimu je i to spousta prace.
      Ale je jasne, ze nemohou zakaznikum rict: jo, o tomhle problemu vime, ale chteli jsme vydelat i na PS3 a rekli jsme si, ze se stane zazrak a nejak to samo zmizi.
      • XorxoxTalarius
        No museli by zasahnout primo do jadra sveho enginu ktery pracovava pamet, dale predelat jejich technologii streamingu. Tohle je prace tak na pul roku ... take nez to zpravi, tak bude leden. Teda snad, zalezi jak maji schopne programatory.
  • ja nahral cca 20 hodin a nejak opadla motivace, Oblivion byl lepší
    • V oblivionu byly hlavně lepší Questy za Temné Bratrstvo a Cech zlodějů, ve skyrimu mě teda vůbec nebavily. *13* A to jsem se na to bratrstvo tak těšil :(((
    • owny
      Oblivion podle mě asi nebyl lepší, ten měl taky svoje mouchy, ale souhlasím s tou motivací, taky když to hraju, tak mám chuť akorát znova nainstalovat Morrowind. Skyrim je zkrátka moc casual. Štvou mě věci jako, že ve všech guildách je hráč hned brán jako king, pak mi taky vadí autoheal, chybějící kouzla, stupidní level design - mám namysli třeba budovu,co se jmenuje "Pokladice" a člověk tam najde tak 3 stříbrné ingoty, tak co to je? Vzpomínám na sídla různých rodů v Morrowindu, kde byly opravdové pokladnice. Zkrátka dobré nápady tu jsou, ale nevím, proč ničí dobré nápady z minulých dílů, asi by to bylo pro konzolisty moc složité, či co.
      • Morrowind byl král mezi RPG hrami své kategorie. Podle mě ho už nic nepřekoná.
      • Byl by to dobry prispevek, kdyby ses neotrel o nas konzolisty, takhle jsi akorat ukazal, ze jsi netolerantni blb.

        Konzolásti nejsou zadni exoti, jsou to hraci jako ístatni. Treba ja hraju hry uz od dob zx spectra, mym favoritem jsou komplexni hry, nejradsi zanr taktickych tahovych her (taky hraju sportovne sachy) jak treba bylo ufo nebo jagged aliance. Na pc je tento zanr mrtvy, na konzolich skomira.

        Ac jsem na pc hral pres 15 let, dnes u novinek zpravádla preferuji konzole, protoze jedna a ta sama hra me na konzoli bavi vic. Treba batman. Ale i na pc jsou dobre hry, treba tw.
        • owny
          Trochu to upřesním, konzolisti mi nevadí, vadí mi vývojaři, kteří si myslí, že vypuštěním některých prvků a zjednodušením přilákají více příležitosných hráčů - a to asi jo. Tak tyhle příležitostné hráče jsem myslel těmi konzolisty, to ty nejsi.
    • Já nevím, ale jsem na tom tak nějak podobně. Nejdříve to bylo nadšení, že skyrim přes některé vady vypadá celkem solidně a že je hratelnost dost dobrá. Pak jsem si ale začal všímat všeho, co bylo v Oblivionu a ze záhadných důvodů není ve Skyrimu. Vadí mí to tolik, že nějak nejsem schopen to pořádně hrát dál.

      Např.: První postavy vždycky hraju za mága. Je pro mě záhadou, proč nemohu ve skyrimu dělat vlastní kozla. Tohle se mi v Oblivionu moc líbilo. Proč je questová linie směrem k arcimágovi tak strašně osekaná a krátká? Vždyť já se stal arcimágem prakticky hned a neuměl jsem přitom vůbec nic. Opět lépe řešeno v Oblivionu. Proč se nemohu podívat na přehlednou tabulku, co vše jsem ve hře dokázal, jaká byla v Oblivionu (viz erby a tituly z oblivionu)? Kam se vytratila spousta kouzel z Oblivionu? Proč je tak málo učitelů magie a proč má nějaký magický student učit arcimága kouzla? A takhle bych mohl dál pokračovat. Ani nemluvím o stupidním inventáři. *1*
      • Asharak
        sice jsem za mága ještě nehrál (až po pár patchích a módů asi) ale přijde mi blbé, že v každém městě je někdo kdo prodává (mrsknu jen tak) polovinu kouzel, takže stejně moc věcí udělat nemusíš, aby si je měl. To že tam není tolik kouzel není špatné, ale horší je když je "máš hned všechny". Takové questy a za odměny slušné kouzlo by nebylo od věci (až by si nabral trochu vlivu na škole třeba).
      • pamatuju v Morrowindu jsem prisel do mage guildy a nechteli me prijmout protože jsem nemel nejaký statistiky.
        • Masa-san
          Ale to by dneska už neprošlo, vždyť tam nejsou ani ty staty! *8*
      • Prostě musíme počkat na nějakou obsáhlou modifikace ala Midas spells nebo jak se to jmenovalo v Oblivionu, to byla teprve magie. Ale to začne až v lednu snad vyjde ten editor.
        • ja jsem s magií docela spokojený, treba illusion spelly jsou docela originalni, da se tam provozovat i nekromancie.
      • Kúzla nemôžeš robiť, pretože znalosti spred 200 rokov uchováva iba univerzita a aj to nie všetky, dôsledok výbuchu sopky. Od Morrowindu sa kúzla v TES proste zabúdajú, sleduj napr levitáciu. Mne to aspoň v Skyrime pekne vysvetlili. *3*
        • jo, takhle si ty nedodělky ve skyrimu taky tak nějak vysvětluju, aby to zapadlo do mého příběhu. Třeba v Oblivion dalo zabrat odůvodnění, proč nejde proplout kolem Leyawiinu, protože prostě tudy proplout muselo jít, ale Bethesda byla zase líná, pokazila to a proplout tudy nešlo - z původně velikého průplavu udělala bethesda malou kamenitou strouhu. Po více jako roce od vydání tenhle nedodělek opravila modifikace. Díky bohu za moddery!
          • Mno keď na Vivec drbne ministerstvo pravdy http://www.uesp.net/wiki/Morrowind:Vivec_Ministry , následne vybuchne sopka a rok všetko vyvražďuje popolček, buďme radi, že sa nejaké kúzla zachovali. *3*
      • JohnyTheZik
        v Oblivionu byly kouzla jednim slovem bida.. Ackoliv jsem sam za maga hral, tak ze bych mohl mluvit o nejaky extra zabave, se rict neda.. Jeden orb na 1000 zpusobu s ruznyma jmenama a barvickama (mluvim o Destruction spellech).. Diky bohu, ze v Skyrimu jsou kouzla jaka tam jsou..
        prehledna tabulka byla fajn..
        Jelikoz jsou nordove spis valecnici, tak je tech kouzelniku jen par a jeste k tomu jich je vetsina ve Winterholdu.. Dava smysl a ten jeden v hl. meste taky celkem staci..
        A to, ze te nejakej sumar ucil skill, ackoliv jsi byl imba typek, bylo i v Oblivionu..
        Co se tyka inventare, tak mi neprijde o moc stupidnejsi nez v Oblivionu.. trideni je stejny, scrollovani taky.. imo je lip resenej ve Skyrimu, pokud ti v nem jde pouzivat mys..
        • mně teda kouzla v Oblu a ve skyrimu příjdou na chlup stejná až na to, že ve skyrimu jsou trochu osekaná, přibylo pár nový a bezvýznamných (na efekt ale moc pěkných) kouzel a došlo k zásadnímu vylepšení efektů kouzel. Zrovna ty destruction spelly jsou fakt podle mě víceméně totéž (jo, přibyla ta mrazivá šipka a zlepšila se podoba kouzel). Chybí kouzla jako otvírání zámků, vyvolávacích kouzel je málo a tak nějak málo použitelné. Ale ať je to jak chce, nevyrovná si nic pluginu Midas Magic.

          Třídění inventáře je odlišné od Oblivionu a to naprosto zásadně. V oblivionu vše tak nějak naklikávám rychleji a nemusím se přepínat z inventáře, abych se podíval, jak má postavička vypadá. V invetáři ve skyrimu mi myš nefunguje a ani mi nefunguje tolik propagované otáčení předmětů.
          • JohnyTheZik
            to je u destruction spellu celkem zasadni, ze uz fireball vypada jak fireball a ne jak cervenej letici orb.. blesky, ze vypadaj jak blesky a ne modrej letici orb.. takhle bych mohl pokracovat..
            Co se tyce ostatnich druhu, tak jsem je nikdy nepouzival, ikdyz vim, ze otevirani zamku zrovna ve Skyrimu neni (na druhou stranu si myslim, ze picklock je v S jednodussi)..

            Jakym stylem je odlisny trideni? Pokud vim, tak tam je taky zbrane, armor,.. To, ze to rychlejc naklikavas, je fajn, nicmene to na tom nic nemeni. Krom toho, ze musis vylizt z invu, aby ses videl :).. To mas pravdu..

            Btw pokud vim, tak s mysi v invu maj problemy jen warez hraci, bracha s tim mel problemy, ja na originalce ne.. A funkcnost inventare vzroste o 200%.. A otaceni predmetu je super :)
            • JohnyTheZik
              Ja mam v PC taky obe hry a nedavno pred Skyrimem jsem si z nostalgie zapnul Oblivion.. Celkem jsem ziral, jak moc jsem si tu hru ve svy hlave prikrasloval..

              Tak vidis :D.. Ten inv je vicemene stejnej..
              Jinak tady to mas rozdeleny no.. zase kdybys to delal v ramci jednoho mackani tab, tak se taky dostanes vsude.. :)

              Jak rikas
            • Mám originál. Již jsem našel řešení toho bugu s otáčením předmětů: prý začít novou hru. Zkusil jsem to a fakt to funguje, jenže nechci zahodit nějakých 30 hodin hraní kvůli takovému bugu.

              Mně přišly i efekty v Oblivionu celkem v pohodě. Mám momentálně v PC obě hry a porovnával jsem to a není to tak hrozné, i když ve skyrimu jsou efekty kouzel samozřejmě lepší (jak graficky, tak zvukově).

              Rozdělení na armor, weapons atd. je stejné už snad od počátku série. V Oblivionu se mi v tom jen lépe orientovalo a také se mi líbilo, že úplně vše je součástí inventáře - mapa, kouzla atd.

              Otvírání zámku ve skyrimu je fakt o dost lehčí. Líbí se mi více jak to z Oblivionu (tam jsem to nenáviděl).
  • Jazz
    Nezklamali jste! *14*
    • cuchas nejaky nadnarodni spiknuti?
  • Jak už tady někteří řekli přede mnou - Pete Hines je jen PR vořežprut, co se tváří, že řídí celý vývoj. Stejně jako si nedávno stěžoval, že "developing for PC is a headache". Takový mám nejradši - kecají o něčem, co jim někdo jinej řekne a tváří se, že tomu rozumí.
    • říkáš jen a vořežprut, ale nepodceňuj sílu PR...koneckonců, není smutný, že právě takovej "vořežprut" mele do novin a erudovaní pracovníci, kteří by mohli danou problematiku zajímavě okomentovat, jsou zavření v open spacu? ;-)
      • sleepless
        Proč nedělají "erudovaní pracovníci" PR? Protože pak by neměli čas na vývoj. Hines tomu rozumět nemusí (což ale nikdo z nás neví, jestli tomu rozumí, nebo ne), jeho úkolem je tlumočit to, co mu k dané věci řeknou právě oni erudovaní pracovníci. To je úkol PR. Navíc sám Sawyer uvedl, že jím popsané vidění problému nemusí odpovídat skutečnosti, protože na Skyrimu nedělal, pracoval jen s jednou ze starších verzí enginu.
        • Mechwarrior_bw
          "jeho úkolem je tlumočit to, co mu k dané věci řeknou právě oni erudovaní pracovníci. To je úkol PR"

          no, ono by to bola možno pravda keby ste slovko "tlmočiť" vymenily za slovko "svojsky interpretovať" alebo "reklamne deformovať" - totiž ono to čo víde z PR oddelenia môže byť často v priamom rozpore s "erudovaným vstupom" *1*
        • Osobně mi stačilo, co jsme si my, fandové Mafie II, vystáli napřed s Denby Gracem, pak s Jackem Scalicim a posléze s Elizabeth Tobey. Vše PR manažeři firmy 2K Games. Vše lidé, kteří byli schopni na OFICIÁLNÍM fóru společnosti 2K Games defacto lhát hráčské veřejnosti a posléze cenzurovat názory "znalejších členů fóra" jako spam a posílat za ně upomínky (za tři upomínky ban).

          Takže jak někde vidím, že se jedná o PR, tak kredibilita nula bodů. Je to drastické a pseudohumanisté se se mnou budou hádat jak se připravuji o určitou část zážitku atd...Paretovo pravidlo 80:20 - radši oželím 20% informací které chybně vyhodnotím jako lži, než abych v 80% naletěl.
          • Jack Scalici nebyl zadny PR nybrz designer a spolecne s Vavrou delali celej scenar hry, tunto. :)
            • Ano ano, máš pravdu. A víš, že taky prohlásil památný výrok?

              Koukni na tohle video, píše se rok 2009: http://www.youtube.com/watch?v=w1xHKTM8Obg#t=0m40s . Toto video rok, jeden celý rok veřejně visí na netu a dívají se na něj všichni potenciální kupci Mafie II.

              Pak, 2K Games v srpnu 2010 pořádalo na fóru sérii akcí Q&A (ptejte se, odpovídáme), dostal se ke slovu i on Jack, pod přezdívkou 2K_Jack. Někdo se ho zeptal na chladné zbraně, jak vypadají a jestli jsou brutální. Jack napřed cíleně tuto otázku ignoroval. Až se začaly dotazy ohledně chladných zbraní příliš množit, napsal památný post (zde jen překlad):

              2K_Jack 08-01-2010, 01:59 PM
              Nikdy nebyly ve hře. To video ukazuje jenom nějaké vývojové prostředí pro testování chladných zbraní. Nemám ponětí kde se vzalo a jak se to dostalo na Internet. Obecně je pravidlo takové, že pokud jste něco neviděli v trailerech nebo oficiálních gameplay videích, tak to ve hře není. Ale na tohle se zeptejte spíše Dana. (2K_Dan, není to don Vávra, jedná se o shodu jmen !!!! )

              No a já přihodím objev komunity ihned po vydání dema v létě 2010: http://www.youtube.com/watch?v=SRVjFtReMYU a následnou další moderskou práci, která vedla v zimě 2010 až k velmi zajímavým závěrům: http://www.youtube.com/watch?v=P2xSxYSNfLs. Nezapomeň, chladné zbraně NIKDY nebyly ve hře ^_^
        • bohuzel takhle to taky nefunguje, protoze vyvojari reknou PR pravdu, ale tu oni verejnosti tlumocit nemohou, takze k tomu daji "pravdu" svou a pak je ztoho takovejhle blabol, kterymu veri jen to kdo dotoho nevidi coz je 90% konzumentu
        • mě to nevysvětluj, já u pr asi skončim (studium žurny je sice fajn, ale psát do bravíčka se mi moc nechce), spíš jsem dal otázku do pléna :)
      • adahn
        Jo, tak to bohužel dneska funguje... Čest výjimkám - vývojářským studiím, v nichž s fanoušky a médii komunikují sami vývojáři.
  • Ať je to, jak chce, Bethesda nikdy moc nevynikala v technickém zpracování. Prakticky pokaždé nějaký fanoušek bez obrovského rozpočtu dokázal vyřešit řadu nepříjemných problémů. Vzpomenu např. náhlý pokles fps v Oblivionu, který dokázal jistý modder velmi dobře vyřešit. Stejné tak v případě pokaženého LODu atd. Ani nemluvě o hrozném enginu (mimochodem, je to furt ten samý, akorát přejmenovaný).
    • Asharak
      + 4GB RAM mod pro Skyrim. Je teď na nexusu jako top 1 věc :D
      • Stejně jako zamrzávání na PC když přecházíte z oblasti do oblasti (někdy i každé 2 minuty). Na Nexusu jsem sehnal mod, který to opravil.
      • Fajn, až tenhle mod zvládnou zpřístupnit i na PS3 bude po problémech.
  • PC trojan Bethesda kamufluje *3*
  • Nejprve bych rád redakci poděkoval, že denně vydá aspoň jeden článek o Skyrimu. To z celého srdce oceňuji.

    Dále bych poznamenal, že není moc co řešit. Gamebryo je Gamebryo, Bethesda je Bethesda.
    Na PC hru dodělají hráči. Na PS3 smůla.

    Dávám 10/10.
    • Dáváš 10/10 komu? Redakci? To souhlasím. Dělají toho dost a články vycházejí a to mnohdy dost zajímavé. Skyrimu? Když se hra musí dodělávat, nemůže dostat 10/10. *3*
  • Hmm takze problem je vlastne uplne nekde jinde nez rekl nezavisli vyvojar, ale porad je to problem, ktery nedokazou vyresit. Zajímavé ... kdyby to radeji prvne opravili a pak dementovali neci vyjadreni.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit