• Jsem fanoušek prvního dílu, a moc jsem se těšil na pokračování.
    Bohužel z téhle recenze jsme se toho moc nedozvěděli. Většinu textu tvoří jen bláboly, jak je hra těžká, popsané snad na 100 způsobů. Informací je v textu opravdu pramálo. Tak jsem otevřel screenshoty. Hmm, tak zase nic. Jen obrázky od tvůrců.
    Aleši, měl bych dotazy na Vás jako na recenzenta.
    Kolik času jste strávil ve hře?
    Kolik screenshotů je vlastních?
    Kolik času Vám dalo sepsat tuto "recenzi"?

Neuvěřitelný až smutný Aleši! Vrátil bych Vám to k přepracování. Tohle si hra DS2 nezasloužila *9*
    • Kto vam hrozil zbranou pri hlave ze ma take hodnotenie??
  • Tak co tak čtu, vidím, že jsou tu opravdu inteligentní příspěvky, které se týkají tématu, proto se také vyjádřím, jak to mám se Skyrimem a Dark Souls. Na Skyrim jsem těšil dlouho a doufal jsem, že si spravím chuť po Oblivionu a Fallout 3. Ano, přátelé podlehl jsem hypu a hru přeobjednal a stalo se mi to snad poprvé. Jinak běžně využívám pirátskou zátoku. Prvních pár hodin, jsem si myslel, jak jsem dobře neudělal, říkal jsem tvl hra roku při nejmenším a pak zlom. Začal jsem o tom přemýšlet, questy se opakovaly, působení mé postavy neodráželo změny, linie byly v podstatě jako přes kopírák- šlo jen o to jak se stanu vůdcem cechu. Uvědomil jsem si, jak je ta hra šileně povrchní a nejde do hloubky. Je to krásně naleštěné na povrchu, ale uvnitř je to shnilé až do morku kostí. Od té doby jsem Skyrim nainstaloval asi 3krát. 5 Hodin jsem to modoval, chvíli jsem se kochal a grafikou a pak zas a znova odinstalovával, jelikož pachuť té mizerné hratelnosti se mi objevovala dříve a dříve. Ano Skyrim považuji za jednu nélí nejhorší hru, co jsem si koupil. A Dark Souls? poprvé jsme o tom slyšel, když to výhralo RPG roku zde na Games.cz. Hmm říkal jsem si mlátička, to člověka odkojeného Planescape: Torment a dalších legendách nebude bavit. Pak až to vyšlo na PC, jsem to zkusil. No nikam jsem se nedostal a letělo to z disku asi po hodině. Po pár týdnech jsem se k tomu vrátil a už jsem se toho nepustil. Tak do detailu propracovanou hru jsem nehrál snad deset let. Vše do sebe zapadá. Hra je vybroušená v hratelnosti k dokonalosti. Příběh je tvořen hráčem= konečně to někoho napadlo. Prostě jsem to znova odinstalovat a objednal jsem si originálku. Od té doby tato hra sídli v mém pomyslném best of best žebříšku s dalšími legendami. BG,Icewind Dale, už zmíněný Planescape: Torment, Kotor, Half, Doom a další. PS. Lituji všechny, kteří se prvně díváji na grafiku.
    • Darksouls má příběh, který je tvořen hráčem? Já ho v jedničce vůbec nevnímal. (Pozor velký spoiler DS1) Jsem mrtvý, jdu zazvonit na 2 zvony, pak dojdu pro mísu, dám do ní 4 duše a zabiju hlavního bose. Je tam občas kámoš solaire, kterého jsem někde dole v pekle musel zabít, pač si dovoloval.
      Prosím tě mohl bys mě ten příběh, jak ho vnímáš ty, v pár větách vysvětlit a taky vysvětlit jak ho ovlivňuju?
      • Ano, je tvořen hráčem, abych byl přesný. Ten hráč musí být člověk inteligentní, otevřený novinkám a mít fantazii a umět anglicky. Pokud se ptáš na příběh, tak ti jeden z oněch faktorů chybí. Předpokládám ten první, ale to je jen domněnka. Takže k příběhu. Hlavní linie příběhu je poměrně prostá a o tu nikdy nešlo. Vždycky v této hře šlo o okolní příběhy a vytváření historie světa. Už intro dá hráči tolik otázek, že to spousta z ních zabalí a hrají to jako slasher bez otázek. A to je špatné. Svět do kterého jste vstoupili je plný mýtu a legend, které ti vypoví příběh Dark Souls. Příběh se nachází všude. Itemy, NPC, přátelé i nepřátelé máji svoji minulost, která souvisí s Age of Fire. Hrač se postupně dozvídá vše o Gwynovi a jeho rytířích. Jak se prodali temnotě Abbysu, něktěří z dobrých úmyslu(Artorias) a někteří naopak. Dozvídáme spoustu drobností o každém hráči v Age of Fire a každý ten střípek si musí složit sám hráč. Dozvídáme se, že Anor Londo není vůbec sluneční město, ale naopak město tmy, které žije jen v iluzi vytvořené Gwyndolinem. Mužem vychováného jako ženu, aby chrání Anor Londo. Dozvídáme se se o šílenství Seath the Scaleless a o jeho podivných sexuálních choutek. Otec Priscilly? Pomocí Darkwraith se dozvídáme mnoha další tajemství a všechno to hráč musí spravovat a vytvořit si obraz podle svého. Tvůrci záměrně všechno neprozrazovali, aby nechali spousta místa pro hráčovou představivost. Pokud to někdo nepřijme? Jeho volba, ale vykřikovaní o žádném příběhu, je vykřikovaní vlastní nevědomosti a ignorance nebo dokonce lži.
        • celkem pěkný, ale má to jednu zásadní chybku: že si pleteš samotný příběh hry s lore
          • Ne, to spíš lidi tady neznají rozdíl mezi příběhem a narací. Dark Souls má jen naprosto minimální naraci, ale má příběh.
          • To si teda nepletu. Je to propojené a dává kompletní příběh nejen z jednoho úhlu, ale z několika a dohromady to tvoří příběh Age of Firie
            • Ted jsme třeba byl zhruba 4 hodiny venku na procházce..a ty?..Tolik k te nalepenosti:)
              A je dobře ze sis me vsiml, ja tebe moc ne..takze se snaz, at tvoje příspěvky pro me mají nejakou vahu:)
              DS je dobra a kvalitni hra, stejne jako Skyrim, aspoň pro me, kazda z nich am svoje pro i proti..ale mam je rad obe a u obou se dobře bavil..rozumíš do diskuze o Sims bych nepsal..vim o nich prd..stejne jako ty o Skyrimu:)
            • Ano pane Flash, tebe jsem si všiml. Seš tu nalepen 24 hodin denně o obhajuješ nejtrapnější hru posledních let. V tomto vláknu byla debata o příběhu ve DS a ne do prdelee práce o TES. Co tak ji na nějaké TES forum a tam onanovatt do nekonečna.
            • Ty?..viz tvůj první příspěvek..
            • Tvl dochazí mě trpělivost. Do piče, kdo se tu baví o Skyrimu?
            • Hmmm..serie TES ma toho co popisuješ tuny, a taky to není napsany na kazdym sloupu, proto to mozna plno lidi nevi, stejne jako v DS když radne vse zkoumas a zapojíš mozek zjistis detaily ktere jsou vice nez zajimave..takze..v tomhle není DS v nicem vyjimecna.
              V TES si pribeh sam tvorit muzes...ostatne podtitul TES III Morrowind byl You write the Story, ovšem problém je když hrac COD jde hrat třeba Skyrim..to pak pise na fora jaka to je sragora..ale nic..je to furt dokola. Někdo holt vi o cem mluvi někdo ne..
        • No tak ten pán se nám teda projevil. *11*

1) Zjistil jsem, o sobě pár věcí které jsem netušil - inteligence, ignoranství, lhaní.
          2) Zjistil jsem, že na příběh musím mít fantasii abych si jej sám dotvořil/dovymyslel. No to jsem ale hlupák, že jsem ho tam nevnímal. Jdu si koupit koupit nějaký film a řeknu jim, že mi stačí obal, pač mám přeci fantasii.
          3) V neposlední řadě jsem zjistil, že vykřikuji o tom, že v DS není příběh. A to jsem si do teď myslel, že jsem se na něj pouze zeptal. Sdělil, že jsem jej nevnímal a nějakého pána požádal o vysvětlení. Každý nechť si můj příspěvek přečte a udělá si názor...
          4) Hraji to jako slasher bez otázek, když se na ten příběh ptám? Trochu paradox, ne?

Tohle fórum fakt není místo pro seriózní diskuzi. Jdu zas hrát DS a domýšlet si u toho ten bájný příběh, nastínění v intru, který by stál minimálně za knižní zpracování. To jsem asi šlápl nějakému fanatickému fanouškovi na kuří oko, nebo nevím proč se mi dostalo takové odpovědi... Neuvěřitelný pane s fantasií! Jsi borec dávám ti + *8*
          • Jestli máš nějaké psychické problémy, je potřeba vyhledat odbornou pomoc. Štěkaní hloupot ti od tvého problému nepomůže, ale jen se prohloubí.
            • Píše ten, který tu nenapsal ani jeden argument. *7*
            • Když dojdou argumenty, přicházejí hloupé urážky. Dojití argumentů má jednu krásnou vlastnost. Dává se tím druhé straně za pravdu... *3*
          Příběh v Dark Souls není tvořen hráčem. Na rozdíl třeba od druhého Zaklínače, kde si můžeš zvolit dějovou linku, tady nic takového neexistuje. To není a priori nic špatného, jen to prostě není ten typ hry, kdy můžeš ovlivnit, kudy se bude příběh ubírat.
          • To mickey. Ano hraješ za jinou stranu, ala finále je stejně jen jedno. Dark Souls se dá taky ovlivnit např. Dark Wraith Conevant. Zabití x nezabití Lautreca, dva odlišné konce, zachrána Sifa a vytvoření jistého pouta. Zrušení iluze nad Anor Londo.
              Jasně, že můžeš ovlivňovat spoustu věcí. V tomhle chápání je příběh opravdu tvořen hráčem. To by snad ani nebyla hra, kdyby to nešlo.

Moje reakce směřovaly k tvému výroku, že v Dark Souls "Příběh je tvořen hráčem = konečně to někoho napadlo". Stejným způsobem přece tvoří hru každý hráč, který zasedne k jakékoliv podobné hře. Vytváří si pro sebe verzi příběhu, který více či méně koresponduje s vizí autorů. Ale to je přece úplně obvyklé a zvláštnost Dark Souls spočívá spíš v tom, jak málo toho člověku donese až pod nos. Rozhodně ne ve fabulování rozdílných příběhů hlavního hrdiny, které by mohl vytvářet hráč (proto jsem zmiňoval Zaklínače, kde to jde).
          • Bych se hádal. Máš nějaké popletené. Zaklínač je předem předefinován na dvě možnosti a hráči si zvolí onu nebo druhou. Příběh je pořád napsán a liší se jen v detailech. Pořád je konzistentní příběh u kterého není potřeba zapojit vlastní hlavu, Na rozdíl od Dark Souls. Tam prostě není všechno černobíle a není ani vše dopovězeno, proto tady na scénu přichází představivost hráče, který příběhu dopomáhá a každý hráč příběh cítí nějak jinak, proto v Dark Souls příběh TVOŘÍ HRÁČ.
            • (Pro toho pána, co má vkus) Minecrat nehraju, kde jsi na to přišel? Na to bych neměl fantasii, ale pro tebe je hra jak dělaná. Přemýšlím, co je v nepořádku s tvojí hlavou, že mě musíš sprostě urážet. Neměl jsi v poslední době něco společného s "Vile Maggots"? *11*
            • Všichni to tady motáte jedno s druhým dohromady. To že má Dark Souls naprosto minimální naraci a nechává tak víc věcí na představivosti hráče znamená, že je ten příběh víc ovlivnitelnej? A to prosím tě jak, že si něco vysvětlím jinak než jak to mysleli autoři? To není ovlivnění příběhu to je prostě mylná interpretace. Nepopírám že to skládání příběhovým střípků má cosi do sebe, ale to opravdu neznamená že tam něco ovlivňuju nebo nedej bože tvořím. Ten příběh je tam, to jak moc ho chci/nechci vnímat je to jediný co můžu ovlivnit (souvisí s onou minimalistickou narací).
            • Co se týče příběhu v Minecraftu. Heleď asi tak, že se se svojí fantasií fakt vyřádíš. Věř mi bude se ti to líbit. Vůbec nebudeš ničím svázán. Dej pak vědět jestli se ti příběh z Minecraft líbil víc než z Darksouls. Přikládám jedno video jako inspiraci http://www.youtube.com/watch?v=T8fk8vSP-Ec
              Hráč si dotváří nebo spíš domýšlí kontext, který tvoří historii světa Dark Souls. Samotný děj, příběh hry (útěk z vězení - oživení zvonů - probuzení obřího hada - získání "Lordvessel" a čtyř hlavních duší - obětování/neobětování "Lordvessel" - poražení Gwyna - rozdmýchání/nerozdmýchání ohně) ovlivnit prostě nemůže. V Zaklínači jsi půlku hry mohl plnit jiné questy a bojovat za jinou stranu.

Vzhledem ke kryptickému přístupu v Dark Sous si tedy člověk může vytvářet vlastní verze souvislostí, ale samotný příběh ovlivnit nemůže.
            • Já Minecraft nikdy nehrál, čil mi prvně musíš povědět o čem to je *3*
            • Takže jako v minecraft? Takový příběh asi nedá vývojářům moc práce, že?. Přesto své fanoušky si evidentně najde. Navíc má parádní znovuhratelnost. Pokaždé může být o něčem úplně jiném...
      • až na Solaira, kterého jsi zabít nemusel a šlo to udělat tak, aby přežil, s tebou souhlasím *4*
    • ten pan co ma vkus, ma uplne jiny vkus
    • Pro mě je Dark Souls a Skyrim zhruba na stejné úrovni. Obojí jsem hrál zhruba 100 hodin, obojí se mi hodně líbilo. Obojímu bych dal 9/10.

Oblivion se mi líbil víc i než Skyrim i než Dark Souls. Toho jsem odehrál přes 400 hodin a dal bych mu 10/10. Planescape Torment jsem hrál nevím kolik hodin a dal bych mu taky 10/10.

Každý to vidí jinak. Mně třeba přišlo, že v Dark Souls si hráč příběh netvoří (je ukrytý v rozhovorech, které si jen přečtu), zatímco ve Skyrimu si člověk právě ten příběh tvoří - kam půjde, co tam bude dělat, jak bude řešit questy, s kým bude mluvit atd. Ale je to jen věc názoru, co koho baví.
    • Jsem rád, že sis našel hru, která tě bavila. Sto lidí, sto chutí. Díky bohu za to. Kdyby vyšel jen Skyrim nebo jen Dark Souls, byla by tak jako tak spousta lidí zklamaná. Takhle si každej může fajn zahrát. P.S. Nelituju ty, kteří se prvně dívají na grafiku, i když já to nedělám.
  • Gonzi
    Ta recenze je až moc pozitivní. Technická stránka hry je dost strašná (tím nemyslím jen grafiku). Osobně mi ale nejvíce vadí obecné vyzdvihování dark souls do nebes. Těžká, ale férová hra u mně znamená, že pokud se ji někdo naučí dokonale hrát (po stovkách hodin), tak ji bude schopný proběhnout bez zaváhání, i když mu někdo přehází mapy, pozmění monstra apod. U Souls série toto ale neplatí. Neučíte se perfektně ovládat postavu, dělat perfektní timing, držet perfektní reakční vzdálenost atd... musíte se učit vyloženě konkrétní herní scénáře, jejichž procházení je do velké míry prostě pokus omyl než člověk přijde na "ten správný" způsob - toto je ještě obohacené o hitboxy jinde, než je 3D model enemáka apod.

Nesnažím se vyvolat flame, jen poukazuju na to, že v té hře se nejede na "epický skill" až tak moc jako na "epickou znalost enemáků", což prostě není "férově" hardcore - člověk sice často umírá, ale jeho zlepšení neplyne z zocelení smyslů a reakcí, ale ze zmapování enemáka. Doporučuji si to srovnat s maximálníma obtížnostma například u Mass Effectu 2, Witchera 2 apod. kde tohle prostě neplatí a hra "jen" hráče velmi tvrdě trestá za chyby v jeho taktice, ne za neznalost konkrétního enemáka/prostředí.
    • To je asi ta největší sračka, co jsem tu četl. To sis naklikal sám ty plusy? Doufám, že ano. Jelikož ta věta o Mass Effect a Wicher by se dala zapsat do kroniky blbosti games.cz. Mass Effect má asi nejhůře udělanou obtížnost ve hrách a Witcher je zas strašně primitivní i nejtěžší. Boss fight ve druhé kapitoly na 5-6 ran a je dole. Trapné, casualní. Výsměch. Mass Effect je také casual a jen uměle navyšuje nerealisticky obtížnost. Dark Souls dáš se skillem bez smrti na levelu 1 celé, když to máš nacvičené. Tvůj koment je naprostá SRAČKAa a ty plusy? Tvůj bot nebo debilita zdejších magorků.
    • A neznalost enemáka a prostředí není díra v taktice? :-) Jak chceš vytvářet taktiku, když neznáš bojiště a nepřítele :-).
      • Gonzi
        Hele to je o tom jak enemákovy pohyby zjišťuješ - pokud to objevuješ tím, že tě musí 30x zabít, než máš šanci, tak je to špatně.
    • Miserius
      Zásadně nesouhlasim, já tou hrou procházim jako nůž máslem protože mam už perfektně naučenej boj z předchozích dílů (Dark Souls stovky hodin + platina) a nemam problém s protivníkama/bossama který vidim poprví protože už jsem prostě dobrej s buildem kterej použivám... Samozřejmě pokud mi někdo vběhne do zad když bojuju s 3 parchantama nebo mě obklopí tak nemam šanci...
      Zrovna obtížnost největší v Mass Effectu 2 není žádnej skill, jen nadlidská přesnost nepřátel a míň života tvojí postavy, tedy nejstupinější typ změny obtížnosti který od tebe chce abys to prostě šel o polovinu tak déle a jinak toho docílit neumí...
    • Odulin
      Zajímavý výstižný názor. Souhlas.
      • To zelené tlačítko "líbí" tu není jen tak ze srandy, víš?
  • Vazne? hromada reci o smrti kam se kdo teleportuje a smrt , ale u recenze o RPG se uz nemluvi o pribehu? jaky je dokaze vtahnout? na 10 to uz musi poradna zapletka ani slovo o ni, kolik je moznosti reseni questu , na 10 bodu ocekavam aspon nejaky nelinearni postup, zajimavy vetveni pribehu a atd... nechybi v ty recenzi neco? boj je jiste dulezity ale je to jen jedna slozka rpg, vi to recenzent? *7*
    • Od dob kdy se Diablu zacalo rikat RPG se to s tema akcnima hrama tahne dal. Staci aby jsi mohl nejakym zpusobem rozvijet postavu a hned je z toho RPG. Svet Darksouls jsou v podstate jen kulisy, ktere potrebujes pro akcni hru...jsou zajimave a tajemne a je tam nastinen urcity pribeh, ktery se taky tvari tajemne, ale ve skutecnosti je to jen takova iluze pro hrace, ze jeho cesta skrz prosekavani se monstry a bossy nekam smeruje.

Tak to aspon bylo v DS1, cimz ovsem netvrdim, ze jsou to spatne hry, naopak.
    • Asi málo co by mě tak otrávilo, jako kdyby se v recenzi rozpitvával příběh. Ten si mnohem radši odkryji sám. Mimochodem po prvním dohrání jedničky jsem neměl o jemných nuancích příběhu ani páru a stejně jsem si ji už tehdy hodnotil jako jednu z mých nejoblíbenějších her vůbec.
  • Po přečtení recenzí na několika tuzemských a zahraničních webech a pár hodinách na Twitchi a jelikož jsem velký fanoušek DS 1. Můžu říct jen jediné hodnocení. Kde je sakra ta PC verze jak mám měsíc vydržet!!!!!!!!!!!!. Pro ty co se vymlouvají na grafiku. Lituji vás že nedokážete docenit kvalitní hratelnost.(mě osobně se grafika stejně libí je správně temná jak má v dark fantasy být). Pro ty co říkají že nechápou jak někdo může hrát hru kde jen umíráš a neustále opakuješ postup, jde jen o to že tady nejde o smrti ale o to co se z nich naučíš, jde o výzvu a její překonání a to je panečku v DS asi nejlepší pocit :) .
    • Moje řeč. Jinak třeba pro srovnání - dřív jsem úplně nesnášel checkpointy v různých hrách a nemožnost hru libovolně uložit. Tady je to řešeno ještě trošku jinak, ale o to nejde. Co chci říct, jsem docela dost nervák, u jiný hry když párkrát vytuhnu a ještě nějak blbě a nedojdu až k checkpointu, vývojáře bych ubil hrušní. Tady ale z nějakého důvodu prostě ne. Zrovna včera hraju DS1, po 3 hodinách v blightownu se deru po těch nekonečnějch žebříkách nahoru, 20k soulů + 12 humanity na sobě. lezu lezu lezu, vylezu nahoru, jen tak tak, že mě tam nepicnul ten třetí obřík - přeci jen nerad bych o tu humanity přišel takhle blbě - přejdu lávku kolem draků a po paměti si to šinu po hradbách k výtahu, zamyšlenej, v duchu si říkám jak je fajn, že už jsem z tý bažinatý prde.e zpátky nahoře, vyloženě se těším na západ slunce nad firelink shrine. V tom zahnu doprava k výtahu a.... kua výtah je nahoře ve firelinks a já padám do prázdný šachty. YOU DIE. No normálně by byl ovladač na hardy, u dark souls si otevřu pivko a pro sebe si ulevim: když jseš blbej... *1*
      • Já si zas doteď živě pamatuji při procházce s v Sen Fortress, jak vidím truhlu, jen tak tam stála uprostřed, nikdo u ní a říkám si lucky yeah, copak tam asi bude, nu pak mě ta mrcha sežrala takhle sem se v životě nelekl, o té doby sem mlátil dok každé truhly nevyjímaje. Jo takových vzpomínek bylo dost. :D
        • Já do každé truhly napral z dálky lukem, abych viděl jestli mi neukosne hlavu *15*, hodně mi to připomnělo truhly z Dungeon Siege 2...
        • Miserius
          Mimikove maj ten retez natazenej kupredu, realny truhly ho maj ve tvaru praseciho ocasku *3*
        • Jo od té doby jsem u každé truhly postaval 10-15s a kontroloval jestli nedycha :-)
        • jo tam se mi taky sekla chlopeň :)
    • Taky si muzu zahrat Binding of Isac. Chcipnout v patem patre a zacit znova od nuly. Jo panecku to je hratelnost. Opakovat vsechno jak u blbejch. To je u mne frustrace a ne zabava. Toto je podobnej pripad. Kdyby vetsina her nemnela moznost ukladat v prubehu levelu. zadny cekpointy to by ste taky skakali nadsenim?
      • DS bývá frustrující - to máš pravdu, ale téměř vždy je to jen o tom zjistit, jak se do nepřítele správně pustit a naučit se krýt nebo uskakovat, to je vše. V jedničce jsem si prvních pár hodin škubal vlasy a sprostě nadával, než jsem se hru naučil.
      • me teda pripada vice frustrujici smrt v diablu kdyz ho hraju na HC, smrt v DS je proti tomu skoro radostna udalost :D
        • Yeah, to máš recht. Aneb R.I.P všechny ty chary s kterýmy jsem se nedostal ani přes hell.
          • A pamatuje tu nekdo na prvni Project IGI *4* ?
            • Hanzales
              :) ...asi v milisekundě se mi vybavila situace, kdy úplně těsně, těsně před koncem levelu otevřu dveře a tam enemák s brokovicí..... :)
      • u Issaca sem nějakej ten pátek strávil, bez wiki nedohratelné strášný počet itemů, zaleží extrémně na štěsti na co v průběhu hry narazíš. DS je ferová. Nestavý před tebe nepřekonatelné překážky či tě nějak omezuje v budovaní tvého charakteru a způsobu boje (faith dex build i coming), není tam žádná náhodná lokace předmětů k picku. Je to drsná hra ale nikdy není příliš frustrující, pokud toho bosse pozorujěš naučíš jeho útoky a animace, zjístíš si jeho slabiny tak ho porazíš (jo GWYNE ty zmrde, kdyby mě napadlo že tě můžu parrynout tak by mi to ty 4 h netrvalo)
    • Jůůů, konečně jsem se naučil v pravý okamžik uskočit! Panečku, to je pocit *7*
      • Lets feed the troll. Proč uskakovat u mobů dávám přednost parry.
        • Pst, nekdo nedosel dal, nez za LB mashing...
          • tak každopádně, když si to myslíš *1* http://www.youtube.com/watch?v=i7e-9vQIPoE
            • věř si čemu chceš, ale x-giga raw videí na mém disku mluví jasně *2* speciálně pro tebe jsem upravil popis, budeš slavný *14*
            • Strašně se mi libí jak tady prezentuješ videa které jsi sám netočil, na kanálu toho uživatele jsou 2 dny. A pro tvoji informaci v celém DS je dark magic hlavně v PVP považován za lame záležitost. Jde vidět že ze hrou máš minimální zkušenosti, jen hledáš další píseček kde rozpoutat flame war. No pokud nemáš zájem o normální diskuzi a nejsi schopný když už se k něčemu vyjadřuješ si to alespoň odzkoušet a hned všechno nezatracovat nemá smysl s tebou ztrácet čas.
            • LOL, ale pst... nekdo nedosel dal, nez za LMB mashing...
  • kickasl
    WTF? Nekdo dal hre jine hodnoceni, nez kolik bych dal ja? Nekdo si dovolil uzit si hru, ktera me nabavila? Nekdo ma jiny nazor? HATEEEEEE!!!! LOL, WTF, OMG, NOOB *16* *16*
    • +. Zasmál jsem se.
      *15*
  • Nejtěžší hra?
    Je tu jedna věc, která je pro hodnocení složitosti naprosto zásadní. Nestačí říct, že hra je těžká bez toho, aby se uvedlo ČÍM je těžká. DS je o studiu prostředí a nepřátel. U nepřátel zkoumání pohybů, hledání časových oken pro útok, jak se kterému útoku vyhnout, atd. U prostředí překonávání nástrah, pastí, pádů, jak si rozsvítit, jak se nespálit od lávy apod.
    Přesto si ale myslím, že takto je to pro DS v pořádku. Hra je to v zásadě pomalá i pro takové lamy jako jsem já. Jakmile se pochopí jak na to, jde se dál. Mě to takhle vyhovuje. Navíc si informace, jak se přes obtížné místo dostat, můžu získat z netu a tím si pošetřit svoje jedny nervy :-)

Pro pobavení s velkou nadsázkou uvádím opačný příklad hry, kde jsou pravidla jasná a člověk se jen musí naučit mít reakce. Tím je Tetris na nejvyšší rychlost. Takový DS bych samozřejmě nechtěl. Tetris překonává Darksouls v obtížnosti a nevím jestli to fandové DS překousnou :-D

Z výše uvedeného důvodu není problém říct, že jakákoliv vaše oblíbená hra je těží než DS a máte v zásadě pravdu. Uvádějte, ale čím je těžká. ;-)
  • Ačkoliv věřím, že DS 2 je skvělá hra, je vidět, že dostala desítku jen proto, že Aleš je velký fanda. Protože ta hra očividně dokonalá není a sám to i v recenzi zmiňuje. I přesto hra dostane maximální hodnocení, což by měl dostat opravdu jen dokonalý titul. Ačkoliv je hodnocení vždy subjektivní, tady si asi odečtěte jeden bod na výsledných 9, což je asi reálnější.
    • Aj keď s tou deviatkou súhlasím, je treba podotknúť, že každý herný web si svoju stupnicu určuje sám a games.cz rozhodne nikde nemá napísané, že 10/10 dávajú dokonálým hrám ;)
  • Doufám, že nejsem jediný, koho číselné hodnocení vlastně vůbec nezajímá. Proč to proboha řešíte? K čemu to číslo potřebujete? Informace o tom jaká hra je by měl přinést obsah recenze. Pro mě za mě ať má třeba 0 nebo 11.

Kdybych měl být puntíčkář, tak se mrknu do "jak hodnotíme" a zjistím, že na hodnocení 9 by hra měla splňovat cituji "Devítkové hry vynikají nad konkurenci svým technickým zpracováním, kvalitou obsahu, absencí chyb a nedodělků a nezřídka se pokouší o novátorské postupy." Takže asi tak. *1* . Tím naznačuju, že kritéria hodnocení jsou asi stejně nesmyslné jako samotné číslo. Hry mezi sebou je možné srovnávat tak možná jen v rámci jednoho žánru.

Přesto sérii Souls považuji za jednu z nejlepších her poslední doby. Proč? protože má excelentní hratelnost, baví mě a strávil jsem v ní hodně zábavy. Co na tom, že jiné hry jsou dokonalé, mají příběh minimálně o záchraně světa..., když mě nebaví. A to má přeci každý jinak.
  • Miserius
    Tady je to zase samej bojovník za pravdu *1* Kuli lighting efektům (který v puvodnim videu jsou tak přehaný že jsem rad ze tam ted nejsou) tu táhnete do ulic a bojkotujete prodeje (beztak to tu píšou piráti co by si to nekoupili).
    Další tvrdí že si 10 nezaslouží, protože se mu nelíbí a žadný Souls nehrál (???).
    Ten by zas dal 7 kuli rozlišení, ten zas volá protikorupční policii.

Proberte se, vaše puberťácký řečičky tu nikoho nezajímaj, 10 je názor recenzenta, podívejte se na Metacritic nebo si to zahraje a udělejte si svuj obrázek o hře.

Teď tu plivete, ale až to vyjde na pc tak to upirátíte a budete zas nadávat na něco jinýho...
    Pod každou velkou, očekávanou hrou jsou diskuze plný opiček ať už dostane velký nebo malý hodnocení, vždy se najde proč nadávat... Kdy už aspoň polovině těch chlapců dojde že o jejich omezený názory nikdo nestojí?
    Mimochodem tenhle muj příspěvek je stejně "inteligentní" jako ty vaše, ale už jsem musel *3*
    A prosim co nejvíce mínusek abyste mi dokázali... co že to vlastně dokazuje?