Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • vazeny recenzente, vypnuti automapy je zakladni featura ktera tuto hru dela oldschool. ja se napriklad domluvil s kamaradem, ze si po 19 letech dame repete nasich paranskych zacatku na pc kdy jsme ve dvou davali dm, eob, roa ... hrali jsme stylem, jeden u klavesnice a druhy s tuzkou v ruce kreslil do stvereckovanyho sesitu mapu a psal k ni poznamky.
    ted po 19 letech jsme se domluvili na vikend 13.-15.4. ktery stravime stejne. manzelkam s detma jsme objednali lazne v treboni aby byl klid na hrani, no a my se zabukujem u nas v baraku. vikend straveny u grimrocku se ctvereckovanym papirem, pivem a pizzou budou asi nejvetsi relax za poslednich 10 let :)))
    • Docela smutné, že tolhe je tvůj největší relax za posledních 10 let.
      • az se budes starat o firmu a lidi v ni tak se divit prestanes. lezet na podpore, pripadne odpichnout si svych 8h v kolbence je holt neco jinyho
    • smejki
      k vypínání mapy jsem se již vyjádřil níže. Je to zbytečné právě proto, že stačí na mapu nekoukat. Ale je mi jasné, že směrem ke staromilcům je to úžasné PR. Fakt, že neklepat na TAB bohatě stačí, prostě zapřít nelze. Nebo se snad oldschoolaři neumí uhlídat?

      Připomíná mi to "třinácté důchody z zisků ČEZ". Zisky z čezu ale šly do státní kasy už leta a leta předtím, takže ne, nejedná se o extra příjem. Naopak by to znamenalo méně peněz do zdravotnictví, na silnice, na školství, kam peníze z čezu leta plynuly. Je ale jasné, že na "obyčejné lidi", kteří nemohou čez vystát ale o fungování státu vědí prd, to zabírá.
      • no jiste tak udelame auto bez svetel, vzdyt se staci "ovladat" a jezdit jen ve dne kdy je svetlo. proc by clovek mel mit moznost volby vy vite nejlip co ja potrebuji ze?

        tu druhou cast jsem tak uplne nepochopil. na stat se od roku 92 nespoleham a s tim souvisi i to, ze si nemyslim, ze by se mel stat apriori starat o zdravotnictvi, silnice, duchody .... ten ma zajistit pouze obranu prav jednotlivce (armada, polici, soud) vse ostatni si efektivneji a levneji zajisti kazdy svepravny obcan.
        • smejki
          no ta metafora se ti vymkla z rukou už u třetího slova
    • Haha - taky jsem poslal ženu i děcka na týden k prarodičům *1*
    • DeDy
      Závidím. Bože jak já vám závidím.
      Vypnutí mapy při první hře silně zvažuji. Druhou hru si dám už se zapnutou mapou.
    • Gratulace a uzite si to , mame naprosto totoznej plan , uplne stejny datum a rodinu na podobnem miste :) Je nam s kamosem oboum prez 30, ale tesime se jak 10lety :)
      • no nam obema bude letos 40 :)
  • Jak bývám s recenzenty na tiscali skoro vždy spokojen, tak tentokrát nikoliv. Slohově samozřejmě v pořádku, ale obsahově... Myslím, že k recenzi této hry nebyl vybrán vhodný člověk.
  • Jsem připraven :).

    http://f.cl.ly/items/3c1U1z0w2E2y0V3I0H0O/grimrock.jpg
  • No musím říct, že mezi výslednou známkou a textem recenze je docela rozdíl. Podle textu bych čekal tak 6.

    Jinak bych měl výhradu k následujícímu, cituji:

    "Dnes je herní průmysl přeci jen kousek dál (alespoň v něčem) a naučil se, že lidé manuály nečtou, že chtějí intuitivní ovládání a rádi by předem věděli, jaká je optimální volba vlastností. Ne bezdůvodně"

    Taky by se dalo říct, že dřív člověk musel umět číst a myslet. A z hlediska např. podpory Wastelandu 2 bych si s tím zoběcňováním na "lidé" nebyl jistý. Manuály se nečtou, protože jejich papírová podoba je nákladná (vlastně... chráníme lesy, že jo?) a číst je v el. podobě je opruz. Intuitivní ovládání? Je snad na PC intuitivní, že na tři činnosti (úder, akce, výskok) je určena jedna klávesa a efekt poznáš jen podle mrňavé ikony na obrazovce? Nebo co třeba inventáře ve stylu rozbalovacích seznamů á la Zaklínač, Skyrim nebo Kingdoms of Amalur? A výběr optimálních vlastností - ve správném RPG nic takového není, protože každý hráč hraje jiným stylem - musíš tedy trochu plánovat. To k tomu prostě patří. Neřekl bych tedy, že herní průmysl je v tomhle směru dále, ale spíše jinde. Jinak jsem ale rád, že jste si téhle hry všimli.
    • filias
      Hraju hry už dlouho a manuály jsem nečetl nikdy. Dřív jsem měl vše kradené a manuál tam nebyl, teď je to zbytečné protože je tam tutoriál na začátku.
      V Grimmrocku jsem prošel zatím 1.5 patra a nenarazil jsem na nic co by bylo nejasné. A co se týká jídla (na které si autor stěžoval), tak je ho tam hodně a když vidím v menu postavy food, tak jí protě krmím.
      Jediné co bych tomu zatím vytkl jsou souboje - tahy by byly určitě lepší..
      • smejki
        "A co se týká jídla (na které si autor stěžoval), tak je ho tam hodně a když vidím v menu postavy food, tak jí protě krmím. "
        podobnou strategii jsem zvolil já. ozvi se i na devátém patře, až ti jídlo dojde *1* .
        • DeDy
          Takže je třeba na začátku hry trýznit partu hladem? Poučen z Chaos Strike Back tahám všchno jídlo co najdu a neplýtvám. Beden a báglů je ve hře dost, takže problém s inventářem zatím není.
          • smejki
            postě nežrat, pokud to není nezbytně nutné. Oni neumřou.
  • Ono tahle hra se vetsine 'konzum' hracu libit nebude. Je to videt i z reakci ditek, kteri evidentne nikdy poradny dungeon (stejne jako recenzent) nehrali.

    Oceni ji pouze ti, kdo skutecne pamatuji doby, kde k dohrani hry nebylo treba zadne DLC, hra nebyla psana aby zabavila max na nekolik dnu aby slo zdimat dalsi $$$ za dalsi dily. Hru ani tak netvorila multi(ko)medialni omacka, ale vlastni hra.
    • Alex81
      Jj, mas naprostou pravdu. Kyselo bylo kyselejsi, trava zelenejsi a vzduch tak nejak lepe vonel.
      • Presne tak.
  • Lidičky je to BOŽÍÍÍÍÍ Smejky daj si facku !!!
    alebo dve, za tie ťahove suboje... *1*
    • smejki
      Až mi dokážeš, že 95% soubojů nesestává ze schematu:
      - couvat na volnější prostranství, za chodu střílet/posílat kouzla/sekat
      - na volném prostranství pak jen úkrok doprava, otočka doleva, křáp čímkoliv, co jde zrovna použít a opakovat do zblbnutí
      - do toho jen dávat pozor, jestli se potvora nerozhodla změnit směr nahánění. Pokud ano, pak přichází obří změna - úkrok doleva, otočka doprava, křáp čímkoliv, co jde zrovna použít a opakovat do zblbnutí.
      ... tak mi brnkni *3*

      Tahové netahové, je mi to buřt. Vadí mi stereotyp.
      • ty si poradnej hnup
      • No to možná funguje zezačátku. Nevím na jakou obtížnost si to hrál, ale na hard v pokročilejší fázi je to docela hardcore. Protože se snadno stane, že tě nepřátelé obklíčí, a bezhlavý ústup zpět tě může zahnat do slepé uličky. Na druhou stranu, když sundáš růžové brýle, tak něco podobného funguje třeba i ve Skyrimu, byť jsi "maten" volností. Ale nevím moc rozdíl mezi tímto a klasickým -> kryt štít + ústup -> útok -> repeat. Přijde mi to úplně stejný typ stereotypu v jiném podání. Nehledě na to, že většina hráčů dneska načítá savku při sebemenším náznaku nezdaru. Stereotyp je všechno.

        Samozřejmě že kolový systém typu Brány Skeldalu by byl asi mnohem zajímější, ale zase tomu chybí určitá dávka paniky :-) Jediné co mě mrzí na hře je, že jde ukládat i pokud jsou nepřátelé poblíž, a vůbec ocenil bych u nastavení hard, možnost usavnout pouze 2-3 za patro. Taky obrazovky už jsou větší, takže by mohl být u každé postavy i nějaký quick slot na lektvary.Přece jen, lozit do inventáře uprostřed úrku abych vypil láhev je trochu šílené.
        Rozvíjení postavy je docela pochopitelné, pro všechny znalé žánru. Nemusím být genius abych pochopil co na co bude.

        Co se mi třeba v recenzi nelíbí, je jakási jízlivá poznámka " Stejně tak ale ve hře najdete několik vágních rad, jež sice vedou k cíli, ale jasné a zcela srozumitelné úplně nejsou." Samozřejmě, že nejsou úplně srozumitelné, jsou to hádanky. Typu "uprostřed tmy se tyčí sloup světla" a hráč má na všechny 4 strany sloupu v místnosti umístit pochoděň. Co by jako recenzent čekat ? OBROVSKOU šipku ke 4 stojanům a nápis na zdi, zapichni tu pochodně,vole, ať můžeš dále ? To je asi ta "moderní gameplay" že ? "Kliknutí na krystal je ale otázkou půl sekundy a jeho efekt ihned vidíte, považuji tedy za zbytečné vysvětlovat podobnou věc in-game" Pochopitlně. Protože určitě jsi hráč typu, vidím něco zajímavého -> save -> aha -> load. Kdybys neměl (nezneužíval) funkci save+load na oběvování věcí, tak by ti to pak nepřišlo divné. Protože pochopitelně bys ihned nemakal na krystal který vidíš poprvé v životě ale hmátl po svitku.

        "Ona oldschoolovost je navíc docela marně uchopená, neb vedle nemazlení se s každou blbostí nabízí i (dle mého názoru zbytečnou) možnost vypnout si vykreslování mapy." To není třeba komentovat.... zkus hrát hard/bez mapy a ukládej 1x za patro a uvidíš... Zcela upřímně. Je to indie hra, za levný peníz v téměř mrtvém žánru. Srovnávat se dá pouze ve svém žánru a myslím že momentálně je to 10/10, nezn. Ty kecy co tu někteří mají, že se to má srovnávat v žánru RPG jsou mimo mísu. F1 taky nesrovnáte se Zetorem, byť jsou obě motorová vozidla a obě excelují ve své skupině (příklad, než někdo napadne zetor :)).

        Tím nechci říct, že je recenze špatná. Špíš spousta "old" věcí je dnešní generací hráčů nepochopených, protože dnešní standard (viz quick save / load u kdejakého prdu) to prostě przní. Podlě mě, ta hra vydělá mraky na odl hráčích, kdežto většinu mladších prostě neosloví, protože tam chybí ten "cool" faktor a nejsou tak user friendly (triviální).
        • smejki
          Omlouvám se, ale musel jsem si dát pár hodin off abych nedopovídal ve stavu nepříčetnosti, páč jsi napsal dost blbostí. Hry se recenzují na normal. Správně bych dokonce měl použít předdefinovanou partu, ale ta se mi nelíbila. Stvořil jsem tedy fightera, zloděje a dva mágy. Ano! Tyhle skupinové boje v otevřenější místnosti mě bavily neskonale více než ty úmorné duely, jenže těchto soubojů je v celém Grimrocku kolik? 5? 6? Možná 7? Jestli byly duely s někým alespoň malým osvěžením, tak to byli "žalářníci", kde to opravdu mělo grády. V duelech jinak nebyla žádná výzva byly jen zdlouhavé a věčně stejné. Nechápu, proč mi předhazuješ Skyrim. Podle mě je TES od Oblivionu nudný až běda. Videorecenzi bude LoGu bude dělat janchor, který dal Skyrimu 10/10. BLASPHEMY!!!! jak je možné, že se mu líbí TES a přitom hrál staré dungeony? ::father_grigori_nerdrage::

          Já přeci nemluvím o hádankách, prokrista. Copak jsem ztělesněním zhovadilosti, abych nerozlišil hádanku a in-game nápovědu nebo tutoriálové kecy? Jak moc velkým umem vymyslet blbost musí člověk vládnout, aby mi něco takového vložil do úst? Domýšlíš si moc krásně, ale o tomhle text opravdu nebyl. Ty argumentační veletoče se savováním radši přeskočím. Během bojů imho ukládají zoufalci.

          K mapě jsem se tu vyjádřil několikrát. Doporučuji přečíst.
          • Nepředhazoval jsem ti Skyrim ale porovnával tvou popsaný stereotyp ze hrou která tu? dostala 10/10. Prostě souboje ve Skyrimu jsou stejně stereotypní jako tady. Respektive, každá hra nebo její součást je svým způsobem stereotypní. Zábava je subjektivní pocit.

            Bez ohledu na to, že jsem se u Skyrimu královsky bavil. Ale pro mě je to úplně jiný typ her. Srovnávat čtverečkový dungeon s výpravným open-world RPG je jako srovnávat command and conquer a panzer general - ale taky to jsou obě strategie že?.

            Jinými slovy, momentálně neexistuje jiná moderní alternativa k Legend of Grimrock, takže to nejde s čím objektivně srovnat.

            Normálně by mě zajímalo jaké blbosti jsem napsal....ale raději nic, dej si panáka, ať tě náhodou kritický názor někoho jiného nepoloží. :)))
      • Tak bagatelizovať sa da všetko aj kvadraticka rovnica *1*
        A stereotyp ?? Ten je aj v SEXe von a dnu, von a dnu, von a dnu ale nas BAVÍÍÍ !!!
        Smejky daj si facku *1*
        • smejki
          Škoda že kvadratická rovnice je pomalu etalonem triviality a to i když uvážím řešení v oboru komplexních čísel. -_-
          • Odulin
            *2* Thumb Up.
        • Asi to moc stereotypni neni kdyz jsi na to abys to popsal potreboval 7 radku textu :)
          • smejki
            vskutku zvláštní argumentace.
  • SixThe9th
    Musim uznat, ze toliko komentaru jsem snad pod zadnym prispevkem tady na games.cz jeste tak rychle vyrust nevidel. Ale je to asi pochopitelne, ten dualismus rozlozeni sil na old/new school je tu dost markantni.

    Ja si myslim, ze je zbytecne se bavit o tom jestli a o kolik byly tenkrat hry lepsi ci horsi. My veterani vime sve a nase vzpominky nam z hlavy nikdo nevygumuje, ti mladsi maji svuj herni svet plny audiovizualni dokonalosti o ktere my tenkrat jen snili, a take oni toto vnimaji jako svou zakladni metu. Kdo vi na cem vyrostou ty generace pristi, ale o to mi ted nejde. Jde mi o to,ze tahle hra prinasi neco z hluboke prehistorie zanru a nabizi to neco v kabate, ktery je prijatelnejsi pro soucasne mladsi publikum, jenz by se pravdepodobe nikdy nedokopalo k tomu, aby po nejake te klasice jeste dnes sahlo (stejne tak jako i mnozi z nas, tech starsich). Tento pocin nam dle meho soudu prokazuje velkou sluzbu v tom, ze ma na to do jiste miry propojit dva (nesourode) svety a dovoluje nam vsem si prozit neco kromobycejneho. Pro jedny velmi prijemna nostalgie "zlatych" casu a pro druhe zas zajimava a stravitelna pohlednice z herni historie.

    A tak se diky teto gamese (a take mnohym dalsim indie titulum) snad podarilo postavit monument, ktery nam vsem koneckoncu muze poskytnout ucelenou fuzi v ramci teto new/old school duality (rivality) a vyustit v diskuze typu : "Jo to bylo jako tenkrat kdyz jsem hral Dungeon Mastera...." , "Myslis neco jako LoG? "..."Presne tohle mam mysli kamarade, takze vis o cem mluvim..."

    namisto

    " Jooo to myslis tu ctyr- barevnou picovinu jeste na disketu , co mi ukazoval v nakym starym casaku fotr jo ? To vas teda lituju, ze jste museli tenkrat hrat takovy srance, woe"
    • 13_11
      Asi jsi opomněl Danův článek...
      • Ďakujem, že si mi pokazil naladu...bez komentara... *7*
  • Naposledy jsem pravoverny dungeon hral v roce 1999, a to kdyz vysel Stonekeep v Levelu. Jak ja tehda nadaval a proklinal a byl nasrany na vsechno. Ja se tak tesim, az si tyto skvele okamziky zopakuju. 11 dolaru je naprosto smesna cena za takovy poklad :)
  • Hra je naozaj skvelá :-)
    A ani v nej nie sú psychopatické vraždenie ľudí, gayovia, lesby, globálne otepľovanie, záchrana prezidenta, glorifikovanie polície, ani iné s,r,a,č,k,y ktorými nás dnes kŕmia „osvietení“ bank-steri (bankový gangsteri).
    Síce vývojári asi neboli uplatení zlom a nezarobia milióny, ale aspoň si zachovali česť a slobodu, a hra ktorú dali dokopy je zábavná a fakt dobrá.
    Prajem im, aby im to vydržalo a nenechali sa skorumpovať psychopatickým systémom. Systémom, v ktorom sme nútení namiesto ľudskej spolupráce bezcitne súťažiť. To aby sme náhodou nezískali slobodu od parazitov ktorí s nami zametajú. Ak by sme sa mali príliš dobre, a hrali normálne nepsychopatické hry, rýchlo by sme zbadali, že vojny, ani bankových parazitov vlastne vôbec nepotrebujeme.
    Každý komu sa hra páči, by si mal hru kúpiť, nie je drahá. Pretože ak v hre nie je propaganda, vojensko priemyselný komplex vývojárov nepodporí. Ale ak ich podporia hráči, potom možno bude aj LoG 2, bez korumpujúcich prvkov ;-)
    • Ty jsi úplně ztracený, mají tě omotaného kolem prstu... to fakt nevidíš, že ty kamenné kobky jsou jednou velkou propagandou zednářství? Probuď se!
    • lol, videt všude spiknutí neni normalni
  • Odporucam zohnat si niekde recenziu od A. Anastasova napr. na Stonekeep alebo DM2 - tak ma vyzeart recenzia na kobky...
    • Off topic: Vie niekto čo dnes tento chlapík (A. Anastasov) robí a či sa ešte motá okolo herného priemyslu?
      • Jestli te to vazne zajima, tak se podivej na www.sex.cz a www.eskort.cz, a zjisti si komu to patri.....holt hry jsou zabavne, sex vic :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit