Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mart9
    Koukám, že teprve po šesti letech lidi docenili Mafii 2 *15*
    • s.hih
      za šest let u mafie 4 možná oceníme i mafii 3 *1* *1* *1*
  • To přece nemohlo dopadnou ani jinak. Nechápu, že se tu našli lidi, co očekávali něco výjimečného.
  • Vzpomněl jsem si jak sem v době vydání vcelku hatoval Mafii II
    při hraní téhle slátaniny sem si se slzou v oku řekl, že to vlastně nebylo tak špatný.
    • No mozno po par rokoch, pri dnesnom trende, budeme pisat ze vlastne ani ta Mafia III oproti prave vydanej Mafii 4 nebola az taka zla :-) *1* *1*

      Ale ono ta Mafia 3 nieje uplne tragicka, len by potrebovala par mesiacov na technicke doladenie. Pripadne mozno pol roka na dotiahnutie grafiky. S hernymi mechanizmami a sposobom ako su "riesene" misie, tazko povedat ci by sa dalo v rozumnom case nieco robit ale uplne by stacilo keby to nenazvali Mafia 3 ale nejako inak, a hned by bolo hodnotenie mozno lepsie.
      Ono ale celkovo ten nazov mafia mi k cernochom moc nesedi, nic v zlom. V principe je to vsetko organizovany zlocin ale tak nejak sa ustalilo ze mafia je prevazne talianska alebo aspon gangstri v oblekoch (politici?), cinania a azia su triady, japonci maju jakuzu, pri cernochoch su to vecsinou gangy, stredna amerika - kedze prevazuju drogy tak su to karetly atd.
      Proste Mafia do oblasti New Orleans, ako oznacenie organizovaneho zlocinu sa moc nehodi, aj ked tu vystupuje zopar talianov.
    • walltar
      Já bych řekl, že když vyšla Mafie 2, tak hromada z nás vzpoměla na to jak jsme si užívali Mafiu 1 a ono to prostě nebylo ono. Taky sem tehdy nemohl Mafii 2 přijít na jméno.

      Ale tohle je už hrůza.
    • Mafia 2 se totiz krome skvelych cut scen mohla pochlubit i moc peknou grafikou, dobrou fyzikou aut a nadherne udelanou "znicitelnosti" prostredi. Pamatuju ze i par misi na me zanechalo docela dojem.
      DLC co z nich po vydani lezly byly hrozny a bylo videt jak si hru pred dokoncenim pekne naporcovali ale proste porad mela svoje kouzlo.
      Obavam se ze do trojky se krome cut scen uz nic z predeslych dilu asi neveslo (mozna ta DLC politika z dvojky ale to jeste uvidime).
      • Lukass
        Nejlepsi mise z cele hry byla v jednom DLC a odehravala se nad mestem na prehrade. Na tu si vzopiman ze vsech nejvic, paradni mise.
        • Ja jsem nad M2 zlomil po prvnim DLC s "freeridem" hul. Mozna je cas to znova nainstalovat. DIky za tip.
  • maros.goc
    Ďakujem games.cz za triezvy pohľad na túto frašku :)
    • No nechcem nejak hanit games.cz ale po nadsenych hodnoteniach z hrania demoverzie v Londyne, tusim, ked o tom hovorili vo FC alebo vcerajsieho hrania tu a jemne "kritickemu" pohladu, si asi uvedomili po reakciach ze nejake vysoke hodnotenie by nepreslo. Pride mi to skor take hodnotenie z rozumu.
      • h0p3
        Ty si vážně myslíš, že někomu z redakce záleží na reakcích zdejších trollů (mírně řečeno)? Nenech se vysmát, ale.. http://i.memeful.com/media/post/mRPBZwL_700wa_0.gif
      • maros.goc
        krátke demo bolo možno lepšie než celá hra :)
      • Veskoslav
        To byl Smutný. A ten je nadšený i z prohry vlastního týmu.
        • Femto
          Běž mu poradit, jak se to dělá. Ty takový mistr světa amoleta, který zvládá vše od raketové inženýrství až po neurochirurgii, by jistě měl co panu Smutnému poradit.
  • asocial.dwarf
    Nejvyšší čas upustit od značky Mafia a dál se věnovat plochým městským akcím. "Lineární příběhová střílečka" je přesně to, co potřebujeme. Zbavit se dojmu, že musí být všechno open world, a raději naservírovat nám hráčům hutný zážitek. Prostě nemůžeme být všichni jako GTA.
    • Zir074
      Ironie je, že 2K vydalo podobnou hru. Lineární TPS Spec Ops : The Line, ačkoliv byl příběh zajímavý a hra docela zábavná s velice pěkným audiovizuálem, tak širší publikum na tuhle akci reagovalo docela vlažně. Osobně se mi moc líbila, pokud jste nehrál doporučuji.
      • maros.goc
        príbehovo fakt super, lokalita Dubaja krásna len škoda tej klasickej cover shoot hrateľnosti
      • Veskoslav
        Ta hra má jeden z nejsilnějších herních momentů, co jsem ve hře našel.
      • nightborne
        Spec Ops: The Line je výborná hra. Z prvních deseti minut může bejt člověku dost nevolno, protože se to tváří jak Call of Duty 457 v blěděmodrym s hrdinnými americkými hochy v hlavních rolích... ale naštěstí nejsou všechny věci, jak se zdají =). Rozhodně taky doporučuju, ta hra je vážně až překvapivě dobrá.
      • asocial.dwarf
        Díky za tip :)
  • Vidím tady hodně lidí, kteří najednou omlouvají Mafii 2 a vzpomínají, jaká to byla skvělá hra. Ano, ve srovnání s tímhle paskvilem to tak působit může, ale vedle kravince vypadá i kus hlíny krásně. Mafia 2 nebyla špatná hra, ale rozhodně byla hodně problematická a nedokončená. Vzpomeňte si na lživý marketing, kde se zmiňovala a ukazovala spousta mechanik i celých misí, které nakonec nebyly ve vydaném produktu.
    Prázdný otevřený svět sice nevadil v roce 2002, kdy se celý žánr teprve rozjížděl, ale po 8 letech byla situace hodně jiná. Navíc těch pár mechanik open-world her, které zůstaly, byly špatně zakomponovány do zbytku hry, takže se třeba vydělané peníze a koupené zbraně měnily po každé druhé misi.
    Hra byla viditelně nedokončená, jak po příběhové stránce, tak obsahové. 10h je na podobně hypovanou a otevřenou hru opravdu málo, zvlášť když chybí jakákoliv motivace k opětovnému hraní. Konec děje působil hrozně zbrkle a navíc úplně popřel vztah Vita a Joea v průběhu hry. Montáže v cutscénách ukazují zajímavé situace, které bych si rád zahrál, ale nikdy k tomu nemám možnost. Při průjezdu městem potom můžete narazit na spoustu detailně zpracovaných lokací, které měly určitě hrát roli v příběhových misích, ale nebyly nikdy využity, nebo se objevily až DLC.

    A když už jsem u DLC, pojdmě si popovídat o té absolutní žumpě herního designu, cynické snaze vytřískat pár babek za tu nejmenší snahu, kterou si pro nás vývojáři připravili. Betrayal of Jimmy a Jimmy's Vendetta jsou asi ty nejlínější a nejhorší DLC, jaké jsem kdy viděl. Pár desítek misí, které jsou všechny variací na "dojeď k bodu A a všechny postřílej", a jediný příběhový kontext je textová kartička se 3 větami. Žádné zajímavé cutscény, dobrý level design nebo atmosféra, jen primitivní aréna, kde se kolem vás naspawnují nepřátelé. Design na úrovni Unity stříleček v Early Accessu. Joe's Adventures měla šanci být příběhovým rozšířením, které by osvětlilo mezery v ději původní hry, ale k tomu je v ní rezervována necelá hodina skutečných misí a zbytek je stejný líný odpad, jako v předchozích DLC.
    Mafia 2 má poutavý příběh, dobře napsané postavy a skvělou dobovou atmosféru. Baví mě střelba a jízdní model, které působí tak nějak robustněji, než u konkurence, a často obdivuji ten úžasný smysl pro detail. Jenže všechny ten chybějící obsah, špatná rozhodnutí a v poslední fázi i chladná vypočítavost mi brání v tom, abych to někdy nazval skvělou hrou.
    • Mart9
      Absolutní nesouhlas. Od začátku tvrdím, že Mafia 2 je skvělá hra, u které je největší problém to, jak moc je tam vidět, že měla být ještě lepší.

      To o čem na začátku mluvili a ukazovali Vávra a spol. nemůžeš brát jako marketing. Dnes už všichni víme, že Vávra je detailista a pravděpodobně by tam tohle vše i bylo, však jsme toho dost viděli v těch ukázkách, jenže pak se do toho vesralo 2K, které tlačilo na vydání, hru osekalo a Vávra tak od vývoje odešel.

      Přesto je úctyhodné, že i přes kurvení ze strany 2K ta hra zůstala tak výborná. Naprosto ostudné je jen ten přístup 2K od osekání hry po tebou zmíněná DLC.
    • janchor
      Jen k tomu sice nedokončenýmu, ale za mě i přesto (proto?) fenomenálnímu konci: Joe se celou dobu chová jako ultimátní amorální hovado, proto čekáš, že povolí a půjde proti tobě – jenže on tě naopak podrží a o to působivější mi pak přišla lakoničnost vyústění, kdy za svý gangsterství platíte oba, akorát ty si to v sobě poneseš dál..
      • Mě to právě vůbec nesedělo k jejich vztahu. Vito ani Joe se v průběhu hry neukazují jako zrovna morální andílci a život berou hodně cynicky, ale jedna věc, která se nikdy nemění a na kterou se můžou vždycky spolehnout, je jejich přátelství. I v té nejhorší situaci se podrží a jsou schopni kvůli přátelství rozstřílet půlku města a poštvat proti sobě pohlaváry, jako při pomstě Henryho. Zkrátka ve světě podrazů, štěnic a intrik různých bossů je jejich osobní vztah tím jediným pevným bodem a vším, na čem opravdu záleží. Ten Vito, kterého jsem celou hru pozoroval, by radši umřel po boku Joea, než aby ho nechal zařvat a stal se dalším z mafiánských intrikánů.
        • janchor
          Mně to naopak sedělo perfektně: Vito je od první chvíle vcelku oportunistickej grázl a konec je momentem, kdy ho to definitivně zlomí.
          • frantisek_nejezchleba
            hrál jsem to na PS3 a nevím, možná to bylo chybějící mimikou (grafické řešení toho portu je fakt něco nevídaného ve špatném slova smyslu), ale z konce jsem nic necítil. Vůbec nic...
      • Mart9
        Když si vzpomenu na první dohrání, byl jsem hodně nemile překvapen, že najednou naskočily titulky a hra skončila. Samozřejmě zpětně to až tak špatný neni, jenže radši bych viděl, jak to skutečně dopadlo, než abych si to domýšlel. To popírá tvůj poslední řádek, protože my nevíme, jak za to Joe a Vito zaplatili, jen jeho auto jelo jinam. To je pro mě hlavní problém.
        • janchor
          Nevíme? Vždyť to bylo podaný naprosto jednoznačně. Joea sejmuli, Vito si bude dál gangsteřit s vědomím, jaká cena se za tuhle kariéru platí (čímž nemyslím ani tak smrt, jako ztrátu "lidskosti").
          • Mart9
            Já neviděl, že ho sejmuli. Jen ho chtěli sejmout. Ale to chtěl i Sam Tommyho v jedničce.
            • Fordzy
              Správně pochopení je to, že Joe umřel. Podle tvé dedukce nemá konec dvojky žádné vyústění. Smrt Joea byla pro Vita ponaučením. Ve trojce je Joe živí, protože trojku psali nějací američtí hlupáci a očividně neměli důvod a ani nechtěli konzultovat s Danem Vávrou jeho původní vizi.
            • Mart9
              Tak ty tu ze mě děláš hlupáka, že jsem nepochopil konec a zároveň sem dáš video, kde přežil *1*

              A opět - jediné správné pochopení je to, že ho SEJMOUT CHTĚLI.
            • Fordzy
              https://www.youtube.com/watch?v=ARrk8z7fqF8
              Joe je očividně spokojený. Amíci mají prostě rádi happyendy. Jsem se musel smát, když jsem to viděl. *15*

              Pokud si nepochopil, že ho ve dvojce sejmuli, tak ti to asi nemá cenu vysvětlovat. *1*
            • Mart9
              Fordzy: Vážně je ve trojce kromě Vita i Joe?

              A jaký nepochopení??? Jasně jsem napsal, že ho chtěli sejmout. To je to úplně nejjasnější pochopení celého konce. Kdokoliv píše něco jiného, nemá pravdu, pokud to scénáristé hry někde oficiálně nepotvrdili.
            • Fordzy
              Podle pochopení/nepochopení konce Mafie 2, by se dali rozlišovat dva druhy hráčů: Ti chytří a ti "druzí". Ne všechno musíš mít naservírováno na stříbrném podnose. A stejně Joe v Mafii 3 zase obživl, takže celé ponaučení z konce dvojky je úplně v řiti. *7*
        • frantisek_nejezchleba
          dobrý režisér ti i z takového scénáře udělá scénu, při které pochopíš všechno. Tady snaha byla (Leo: „Joe nebyl součástí naší dohody.“), ale působí to lacině. Rovněž jsem měl problém s tím, že jsem vnitřně necítil konec a ten přesto tak nějak odnikud přišel. Byl jsem vytržen z uvažování nad fabulí a řešil jsem technickou stránku projektu. A to je špatně. Opět, dobrý režisér by tohle neměl dopustit. A Mafia 2 toho svého režiséra (Vávru) ztratila.
      • frantisek_nejezchleba
        jenže problém s Mafií 2 je ten, že ani Vito není chlápkem, který by na hráče působil jako morální člověk (z války, kde vraždil jak o závod, nemá mindráky, ve vězení chladnokrevně zavraždí hovado, ve výsledku se smíří s nevzdorováním proti zavraždění Galanteho, atd.). Shodneme se určitě aspoň na tom, že to není citlivá postava. Z mé zkušenosti se rozhodně nedá mluvit o tom, že bych si po skončení příběhu uvědomoval nějakou vnitřní tíseň hlavního hrdiny vzhledem k osudu Joa. Ovšem jelikož se mi tvé vidění příběhu líbí, tak musím alespoň ve druhé vlně konstatovat, že nedokončená je na této hře minimálně narativní složka.
  • Myslim, ze Daniel Vavra to vystihl nejlepe:
    "Je smutný, že je to takřka po všech stránkách horší než M2. Vlastně je to naprosto neuvěřitelný. A hlavně po grafické stránce to nechápu s vyjímkou ksichtů, ale i faciálky jsem už viděl lepší. Design je bez komentáře a příběh je vcelku tuctovej, ale u her platí, že mezi slepými je jednooký králem a když si vybrali "kontroverzní" téma tak mají charisma +10 bez práce."
  • Vávra se musít otáčet..... Na židli !
  • Mě akorát zaráží ta neskutečná drzost a arogance... moc dobře si byli vědomi toho, že ta hra není dobrá. Neposkytnutí hry před vydáním herním serverům je toho důkazem, důkazem, že spoléhali a využili fanoušky této série. Myslím, že nakonec na tom braku slušně vydělali a teď se ještě smějou. Je to hnus... chovají se jako *12* *12* *12* Tohle by měl v herním průmyslu někdo začít hlídat... a takové tunely trestat vysokýma pokutama.
    • sssssd
      naprosto bezna vec. Naposledy tak byl recenzovan Doom a nikdo si nestezoval. Je to proto, ze day one patch je k dispozici vetsinou az pri dni vydani a je v nem nekolik mesicu debugovani, coz se jim stejne nepovedlo, pac video s bugy "quality control" je z prvni verze bez day one patche...
    • Tilwaen
      Fanoušek nefanoušek, pokud v den, kdy si chceš koupit tříáčkovou hru, nejsou k dispozici žádné recenze, mělo by se ti v hlavě rozblikat varovné červené světýlko. Pokud si už hru musíš za každou cenu koupit dřív, než recenze vyjdou, obvykle není problém zažádat si o refund.
  • Inquisitor
    První Mafie zůstává nepřekonaná. Tak snad příště :D
    • Mafia dva ju skoro pokorila ;)
    • jasne v emerickejch paratech :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit