Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak to vypadá, že budu muset ze svýho rozvrhu vynechat práci a sex. Je klika, že ani jedno nemam, jinak fakt nevim, jak bych to vyřešil.
  • Chim
    Takže vám tímto pěkně děkuji za recenzi. Jsem odsouzený ke koupi a ke zničení zbytku společenského života, který jsem dosud měl.
    • Veskoslav
      Když si nastavíš budík, tak se snad i vyspíš *1*
      • Chim
        To jsou ty paradoxy *1*
        • Telimektar
          Tohle jsou jedny z těch věcí u kterých uvažuju o pořízení hodin co budou každou hodinu poctivě dávat najevo. Přeci jen si pak člověk uvědomí že když už u toho hraní už zase slyšíš gong, tak by neškodila malá pauza, aspoň na spánek. *1*
  • Mě tam hlavně celkem šokovali lvi. Naběhnu na ně a ty kur*y, frrrr okolo tanků a pobili mi castery během dvou vteřin. *4*

    To samý ten shadow, nebo co to je. Jakmile zmerčí, že je někde v zádu wizzard co dává šlehy, tak okamžitě teleport k němu.

    A.I za jedna.
    • vaclav.pechacek
      Bože ti duchové jsou nejhorší parchanti, zvlášť když máš jako já grupu s jedinym tankem a ostatní v melee hoří jako papír. Quest nahoře na majáku je fakt lahůdka.
  • Tohle je ta správná herní erotika! Na tohle jsme čekali!!!
    Je třeba oprášit staré řemeslo, a to hraní izometrických RPG, krásných příběhových her, které donutí na chvíli přestat s těmi všemi multiplayery a MMO!
  • 500 hodin? skyrim ma urcity kvality, ale mne teda zacly nudit uz po 50 *5*
    • a jeste jedna pro "flashe", hry jsou stvoreny primarne pro to, aby se hraly

      primarne pro to, aby zobrazovaly jsou stvoreny filmy

      proto jsou sragory typu order 1886 nehry
      • spatne..hry jsou k tomu aby jsi mohl hrat to co se zobrazuje a ne jen na to koukat jako u filmu, samo Order je uplne jina disciplína:)..kdyz uz chces poucovat, tak si napred srovnej:)
  • Veskoslav
    Ono stačí si přečíst záporné recenze na Steamu. Je to moc těžké, hra mě nutí používat více hrdinů, protože každý má své schopnosti. Musím číst tuny textu atd., tutoriál je moc těžký.
    • walltar
      Njn... Já to hraju na normál a teď tu u boje s nějakým drakem slušně pěním. Brzo možná příjde na mlácení do klávesnice.

      Mě to příjde tak příjemně těžký...
  • Blue.Shark
    Cítím obrovské zadostiučinění, že Pillars of Eternity sbírá tak vysoká hodnocení. Je to důkaz toho, že Kickstarter má cenu (samozřejmě se značnou závislostí na developerech) a že je zájem i o hry založené na starších principech. Recenze mě navnadila na nejvyšší možnou úroveň a ještě jsem se dozvěděl, jak zatočit s trolly v diskuzích - ohněm :))
    • Veskoslav
      Doporučuji zakoupit krabicovou: Pillars of Eternity - Adventurer Edition:-D
      • Blue.Shark
        Příliš pozdě, mám základní edici z KS. Tak snad příště :))
        • Veskoslav
          Já KS prošvihl, takže jsem to řešil takto:)
      • vazne? a co jsem psal niz asi..navic ona se u nas ani jina neprodava..
        • Veskoslav
          Mohl si koupit digitálně, proto doporučuji krabicovku....
          • promin *7*
  • Baldurs gate II. byla moje první opravdové herní láska! Koupil jsem to prostě náhodou (neměl jsem internet nic) v malém krámku u nás malém městě v kolekci Extra klasika. Nainstaloval jsem tu horší verzi (nevešlo se mi to celé na disk ani :-D ) a hrál jsem! Bez návodu, bez ničeho a hrál a hrál a hrál a hrál :) a naprosto jsem si to zamiloval a ten příběh si mě podmanil! Aerie byla moje první láska :-D A rozhodnutí "Tajemná cizinka vs. banditi" to jsem si taky dost protrpěl - nakonec jsem vybral bandity :) a poté Icewind dale :-)) Kuldahar měl neskutečné kouzlo a ta stará elfská pevnost (už si nepamatuju přesně jméno) a poté podzemí! Ty místa měla atmosféru! Po tomhle bych skočil hnedle po státnicích, ale moje angličtina asi není na takové úrovni, abych si to hru fakt užil :/ Ale doufám, že brzy čeština vznikne a já se opět ponořím do nového světa :-))
    • Panove, musite uznat ze anglictina v tehle hre neni prumerna, staci si precist prvni dusi. Rekl bych ze je potreba dobra az velice dobra znalost.
    • "hned po státnících...." "... moje angličtina asi není na takové urovni..." cože? Vážně? No tak to je vpytli...
      • Zvláštní. Učit se na státnice a neumět ani průměrně mluvit anglicky.. Člověk bych si řekl, že v dnešní době ( pro mladší generaci ) je téměř nemožné neumět/nenaučit se anglicky. Jedině snad, že by člověk vážně nechtěl.
        • Tak pánové, abychom nedošli k mýlce. Angličtina je jazyk, který mě živí. Pracuji ve společnosti, kde se mluví pouze a jenom anglicky. Já anglicky rozumím a mluvím si myslím celkem nadprůměrně (určitě na české prostředí). Ovšem je rozdíl používat běžnou a nebo "business" angličtinu a pak literární. Nejsem na jazyky moc dobrý. Gramatika mi dělá problém i u češtiny ehm. Koukám na seriály a filmy spíše s anglickými titulky a nebo bez. Ale číst haldy a haldy textu, kde bych nejspíše neznal velkou část slovíček - ano vím, jak se řekne meč, hrad a další ptákoviny, ale zde počítám s trošku jinou slovní zásobovou, by byl prostě problém a hru bych si tolik neužil (navíc po celém dní v práci/škole).
  • Tak ano Zaklínač 1,2 je spíše fantasy Mass Effect, zaměřený na filmovost. Bloodborne je čírá hratelnost, ale obě jsou ačkní RPG, kde je opozaděn RPG systém na úkor hratelnost a akčnosti. Trojka Zaklínače je zase sandbox, to je zase trošku něco jiného... reakce na Veskoslava. Nějak mě to přeskočilo. Omlouvám se za nové vlákno...
    • Přeskočilo to tedy hodně. Téma dnes již mainstreamové akční hry s RPG prvky Bloodborne je vedle...

      *7*
    • Veskoslav
      Mass Effect 1 bylo klasické RPG. Se vším všudy. Až Mass Effect 2 přineslo tu zmíněnou filmovou akčnost. Tam ale zase považuji poslední misi za jednu z nejlepších v rámci žánru RPG. Mass Effect 3 si vzala od obou něco a našla nějaký ten kompromis a DLC Citadela je podle mě nejlepší z celé série. Zaklínač 1 bylo klasické fantasy RPG s polootevřeným světem, kdy jsi měl větvené dialogy atd. Zaklínač 2 byl poněkud akčnější, což osobně mám za zlé tomu, že se snažili zaměřit i na konzolový trh. Sérii Souls považuji za klasické H&S RPG, kde staty a bodíky hrají největší roli ve hře, nikoliv rozhovory atd. Každá tak podle mě reprezentuje určitou část RPG žánru a každá má své místo a vzájemně si nekonkurují. A do toho pak přišlo Divinity Original Sin a Pillars of Eternity jako zástupce klasických RPG.
      • Klasické RPG je jen Planescape Torment nebo dnešní následovník Pillars. Ještě možná lépe klasické RPG je u stolu s papírem. Mass Effect rozhodně není klasické RPG, podlě mě to je spíše TPS a RPG prvky. Jednička se sice snažila o inventář, ale do klasických RPG to má hodně. Witcher 1 je taková klikací adventůra. Popravdět to je divná hra. Witcher 2 je klasické akční RPG zaměřené na filmový příběh. Souls série je akční RPG zaměřené na požitek hraní a vnímaní atmosféry a hodně zaměřena na souboje. Bloodborne je pak ještě o stupeň akčnější než Souls. Pak jsou tu sandbox RPG jako TES, Dragon´s Dogma a Witcher 3, zaměřené na prozkoumávání. Mezi stupeň mezi klasickými RPG a akčnímí pak je Dragon Age : Origins, které si bere od obou něco. Každý hraje, co ho baví, mě baví všechny druhy RPG, jsem štasný člověk... Mám rád filmové, klasické i akční.
        • Přijde mi celkem zcestné nazývat Souls sérii RPG, to už pak může být RPG téměř cokoli. Sice je tam tuna statistik a inventář, ale nevšiml jsem si že by to nějak zvlášť ovlivňovalo mojí postavu. Stejné je to v tomto směru v zaklínači, ale ten nabídl pro mě důležitý roleplaying. Zřejmě každý vidí pod pojmem rpg něco jiného a to říkám jako člověk co má Souls sérii skutečně rád. Zkrátka pro mě to je Souls "pouhá" bojovka stejně jako třeba jako tolik opěvované Diablo.
          • Zkus si to zahrál. Statistiky v Souls hrách ovlivňují postavu naprosto jako ve všech RPG, daváš do staminy, máš větší výdrž, dáváš do defense máš resistence proti jedu, ohni. Dáváš do dexterity, máš větší critic, dávaš do strenght máš větší sílů, pak je samozřejmě dobré si hlídat váhu. Souls je v tomto směru hodně hluboké a statistiky hodně ovlivnují tvoji postavu, opak může říct buď troll nebo někdo kdo to nehrál.

            Můžeš mí říct, co u Zaklínače ti přinesl ten role-playing game, tam nemáš žádné číselka, máš tam pár perku, které v podstatě nic neřeší a jeden finální perk na QTE combat, což je naprostý výsměch. Nemáš tam magii, nemáš tam zbraně, nemáš tam crafting, nic, nemůžeš si vybrat styl hraní apod.Zaklínáč 2 je asi nejmíň RPG spolu s Mass Effectem z moderních RPG
            • del0
              "Statistiky v Souls hrách ovlivňují postavu naprosto jako ve všech RPG."

              To je samozřejmě nepravda. DS = skill>staty. Prostě faktem je, že DS jde hrát a dohrát i bez důrazu na staty a itemy, když to umíš hrát (= a obcházet tak částečně mechaniku hry), což ve hrách typu BG nejde a stejně tak i v tom Diablu, kde bez příslušného vybavení a schopností nemáš šanci. RPG jsou koncepčně postavené na tom, že primárně staty určují schopnosti postavy, ne hráč. Proto je DS hack and slash s vývojem postavy.

              PS: Přestaň už tady zas*rat diskuzi tímhle vyfabulovaným diletantským balastem.
            • VergiliusGrey
              Já tedy o opravdového RPG očekávám víc než jen atributy. Ty jsou jen základ, na kterém se staví.
        • del0
          "Ještě možná lépe klasické RPG je u stolu s papírem."

          A proto se hrám typu Planescape říká cRPG, protože jsou computer obdobou původních RPG.

          "Souls série je akční RPG zaměřené na požitek hraní."

          Tohle nedává smysl, vzhledem k tomnu, že požitek z hraní znamená pro každého něco jiného. Pro někoho to je jen mlácení a grind, pro někoho i to ostatní, co do plnohodnotného RPG patří.
        • Pethulla
          Proč jsou jediné pravé RPG jenom Pillars a PT? Proč ne třeba BG, Fallouty, Arcanum nebo Bloodlines?
          Je spíš zajímavé jak se to škaltulkování časem mění. Takový Deus Ex v době kdy vyšel byl brán jako střílečka s lehkými RPG prvky, kdežto dneska se to bere za FPRPG
        • Veskoslav
          V čem má Mass Effect daleko do klasických RPG? Tuna rozhovorů, desítky postav, ovlivňuješ příběh, řídíš 3 postavy, máš inventář plus rozsáhlý systém schopností. Každá zbraň i zbroj mají modifikace, příběh hraje první housle. Wichter je klikací adventura? Chlape, hrál jsi to vůbec? Witcher je daleho více RPG než většina RPG, co vyšla v minulé dekádě. A jenom mi řekni, jak se liší ME1 od DA:O?:) Prakticky stejné hry, jedna je fantasy, druhá je sci-fi.
          • Klasické RPG= hod kostkou proto nemůžeme brát Mass Effect, Dark Souls, Witchera za klasické RPG, ale za akční RPG.

            Dragon Age je více RPG než Mass Effect proto, že má skill tree, izometrický pohled, pauzovaní boje, vedlejší profese a prostě je to více RPG než Mass Effect
            • RPG je role playing, nebo ne? Proč by muselo být nutně izometrický nebo postavený na systému házení kostkou? Imo nejblíž se definici cRPG blíží asi hry od Bethesdy - se všemi výtkami, které vůči nim můžeme mít. Postava se zlepšuje v tom, co dělá (mimo jiné to myslím znesnadňuje powergaming), pohybuje se v otevřeném světě a jakou hraje roli je čistě na hráčovi. Samozřejmě i kvůli tomuto konceptu mají hry k dokonalosti hodně daleko (zejména Oblivion a Skyrim). Ale těžko jim můžeš upřít, že posouvají klasickej koncept papírovýho RPG s využitím možností počítače a přirozeností počítačovýho hraní asi nejdál. Naproti tomu Baldury (který mám přesto asi raději) jsou spíše převedením papírových her do digitální podoby. Dělají to samozřejmě výborně (ačkoliv v ToB se už začíná projevovat sklon Bioware k tupému kýči a proto mám BG1 raději). Ale žánrově jde vlastně o mixy RPG a tahové (pseudo realtime) strategie.

              Osobně považuju moderní "rpg" od Bioware, zejména Dragon Age, v menší míře Mass Effect (ale jen proto že fantasy ve vesmíru je méně okoukané než "high fantasy") za nejhorší herní kýč s naprosto průhledným stereotypním gameplayem a "dospělými" "morálními" "volbami" na úrovni leporela. (Ačkoliv Mass Effect měl imo kromě zajímavějšího lore i zajímavější vedlejší postavy než DA, alespoň některé.) Netvrdím samozřejmě že je moje subjektivní hodnocení platnější než tvoje nebo kohokoliv jinýho, jen nabízím jiný pohled na Dragon Age, Kotory a ME, hry, které za podařené RPG ve smyslu roleplayingu rozhodně nepovažuji. Otázka izometrie + kostka vs 3d + střílečka mi přijde spíš jako otázka RPG + strategie vs RPG + akce. Strategická (ve skutečnosti je zřejmě lepší výraz taktická) rovina ti samozřejmě otevírá prostor pro detailnější vývoj postavy, pokud tohle od hry očekáváš, ale se samotným hraním role prostě až tak nesouvisí. Witcher je hra, kde hráč hraje dopředu danou roli, zejména pokud zná knižní předlohy - ale definici RPG tohle myslím poměrně splňuje. Navíc je (opět imo, detailnější rozbor by přesáhl možnosti téhle diskuze) myslím mnohem lépe napsaná, než Dragon Age apod. Možná je akční, ale zároveň je to RPG mnohem spíš než třeba Icewind Dale nebo ToB (v podstatě tahová strategie). Ačkoliv samozřejmě uznávám, že herní mechanismy Witchera jsou vedle Baldurů poměrně nudné a stereotypní, protože zde schází strategický element. Pillars přeju velký úspěch a doufám, že to je opravdu tak dobrá hra, jak první recenze naznačují. JM2C
  • Magister_Peditum
    Zatím jsem toho moc nenahrál, splnil jsem pár úkolů v okolí Gilded Vale a teď jsem se konečně dostal k Maerwaldovi. A zatím víceméně spokojenost. Je to po těch letech docela nezvyk. *15*
    • A pointa?
      • Magister_Peditum
        Ptá se suk-honi-brk? *1*
        • Ne sorry napsal jsem to spatne - Honi-brk-suk je spravne. A ted k veci - A pointa?!?!?! Neprej si mne. Moc se na tebe zlobiiim!!!
          • Magister_Peditum
            *15*
          • Ty seš dobrej honimír *15*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit