Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A já si naopak myslím že to tu hru strašně oživí. Po celé evropě jsou stovky tisíc hráčů na neoficiálních serverech a jakmile přejdou na ofik, tak se neskutečně rozroste škála hráčů. A možná i ti co tu hru přestali hrát a neplatí si, tak občas lognou. Třeba jen ze zvědavosti.

    Teď jak je WoWko uzpůsobené na honění za rankem / equipem / first killem atd, tak možný příchod hráčů co jsou na neofiku navyklý hrát rok jeden patch a nebo 2 roky ten samý datadisk, může vyplnit tu díru po lidech, co si nechtějí platit měsíčně, když na to nemají čas ani chuť. Dřív když to byla novinka, a nebo když vyšel nový datadisk, tak proč ne. Ale platit za to co nebaví a nebo hraješ casual, to prostě nejde.
    Proto je tam nejspíš tolik 24/7 závisláků a psychopatů a poblouzněných nemocných hlav. Normální pracující co neví kdy a jak logne, kdy bude mít chuť a čas hrát, popřípadě ten co má čas o víkendu jednou za 14 dní, a nebo když je nemocný, tak ten přece nebude platit měsíční payment. :-)
    • Jenže to co píšeš předpokládá s tím že wow bude F2P, ale o tom nikdo z blizzardu nemluvil, jediné co řekli že wow bude placené a navíc si budes moc doplatit mikrotransakce.

      Silně pochybuju že to přivede lidi z freeček když si ani nechtej platit mesicni predplatne...
  • Tak ono měsíčně placeným MMO odzvonilo už dávno, WoW se drží pouze díky tomu, že hráči jsou na to zvyklí, na hře závislí a tak nějak hloupí a stále věřící té lži, že servery stojí goriliony dolarů ročně.
    To, že Blizzard byť jen začíná přechod na mikrotransakce (nevyhnutelně bude následovat F2P) zvažovat, ačkoliv se ještě pár měsíců (rok 2 max) zpátky dušoval, že F2P nikdy, dokazuje, že WoW už jde (konečně!!!!) ke dnu.
    Teď by se mohl vrátit Lord British s Ultimou.
    • Problém je v tom že od blizzardu zatim o F2P nikdo nemluvil, o to de za budou mikrotransakce a zaroven i předplatné a to je proste ZLO.
    • Paulcz
      UO byla fajn v začátcích pak se to stejně zvrtlo a to tak, že úplně šíleně..
    • Muzes se na to divat i jinak. Wow je 8 let stara hra, ktera vsechny svoje primy konkurenty drti na prach. Zaslouzene imho.
    • zatím existuje jenom mobilní hra Ultima Forever, takže já v nic podobného nevěřím (Ultimu jsem nikdy nehrál, ale nemyslím si že by teď dokázala zaujmout masy WoW hráčů).
  • H*vno lidi skončí, kdo to hraje doposud, bude hrát s mikrotransakcemi nebo bez nich.
    Navíc vytrvalci kteří to stále hrajou většinou nechtějí levelovat po desáté, takže zaplatí tuplem.
    • O tom silně pochybuju, pay to win by byl od blizzardu plivanec do tváře svejm fanouškum poté co sami několikrát řekli že boosty za prachy wow nikdy neuvidí... Myslim že potom by si právě ti vytrvalejší hráči opravdu rozmysleli jestli budou hrát dál...
  • Oni chteji ulehcit a zrychlit hru? To snad uz ani nejde, mozna tak specialni "autoplay" volbou nebo rovnou instant 90tky....
  • Wow hravam s prestavkami uz vela rokov, boli casi (vanila) ked som mal na to dost casu a hra nemala konkurenciu.
    Ale uz dlhsi cas to hram systemom kupit datadisk a 2 mesacnu kartu ...prejst pribeh vylevelovat a skusit pvp...skonci timecard skonci aj hranie, dalej uz to je o pravidelnej drine v guildovnych vypravach kde sa ako obcasny hrac so slabym gearom ani nedostanes a ked tak tak nahodou. Kazopadne mi tie peniaze za to stoja pretoze nepoznam inu hru ktoru za tie peniaze raz za rok (ked vyjde datadisk) mozem znova zahrat so sovojou oblunenou postavou a bavyt sa tak dlhu dobu. A ta pandaria napriek mojmu skepticismu bola velmi podarena(pribehova cast) ale tie daily a spol to uz je len natahovanie gameplayu, nebavi ma 101 krat hrat to iste.
    • Tos tomu wow asi moc nedal, protoze uz před 2 roky blizzard zavedl LFR v kterem muzes chodit raidy cross realm a prihlasujes se tam jako do dungu takže si staci vyfarmit gear z dungu a muzes raidovat na nějaké základni urovni i bez guildy, skvělá věc pro lidi co u toho nechtej travit moc času nebo nemaj guildu.
      • To je presne ono, VYFARMIT. Cele wow je jen o farmeni furt neceho dokola. Farmis daily, farmis dungy, farmis raidy, farmis suroviny, farmis goldy, farmis honory. Ma pravdu v tom, ze kazdy datadisk je tak na 2-3 mesice, nez vyexpis a projdes si dung questy. Jasne ze clovek, ktery ma cas u toho fakt sedet a farmit, to vidi jinak, ale my, kteri na hry mame prinejlepsim par hodin tydne, to tak proste mame.
        • Tak je farmit a farmit... na tohle presne potrebujes farmit par hhodin tejdne jen tak si to projit a uzit si pribeh aniz bys nekde musel desitky hodin farmit, proto to LFR udelali... a už funguje nejakou chvilku
    • Mám to podobně. Mám nakoupené všechny datadisky, a jednou za půl roku přijde email s 10ti dnama zdarma, nebo podobná akce a to si aktivuju, skočím pár BG a kouknu co je nového.
  • Tak sem dám všechny sve komentare na jedno misto at to nejak sesumiruju a podtrhnu... Hraju wow dlouho, 5let bez přestávky pod timhle nickem na Drakthulu. Zazil sem hodne veci od blizzardu ale vzdycky sem to nejak rozdejchal a sel dal, ale jestli na mesicne placenem MMO zavedou mikrotransakce "pay more to win" tak už to bude kapka poslední . 300 měsíčně jim nestačí? Většina MMO vystačí s mnohem mín... Tohle už by byl opravdu hyenismus!

    Tohle neni žádné free to play, je to měsíčně placená hra tak to lidi hrajou protože zde sou velké pvp a pve guildy co se předhánej a když už to člověk platí tak předpokládá že bude mít každej stejnou šanci. Ale pay to win je volba, zaplat si kdyz chces bejt TOP neplat a nemuzes bejt TOP nebo to budeš mít 10x těžší.

    Expení je dulezité, urcuje kolik altu na profese budes mit a tim kolik goldu si dokazes vydelat, do pvp to urcuje jake kombo muzes slozit a v pve to urcuje s cim v raidu muzes pomoct. Takze expeni neni jen nejaká vedlejsi vec. Pocet altu ktere diky expeni ziskas je sakra zásadní věc.
    Navíc vážně si myslíte že expení bude to poslední? Že když blizz uvidí že si to lidi kupujou že to blizz nechá bejt a nic neprida??? :DDD

    De o to že u hry která se měsíčně platí by měli mít všichni rovnocenná pravidla a ne aby měl někdo kdo je bohatší nebo mu rodiče cpou nechutné kapesné aby si doplatil za pohodlí. Platíme všichni tak at máme všichni stejné možnosti. Máš jednu 90 a další ti příde složité a zdlouhavé expit? Tak to neexpi, to je volba. Ne, příde ti to složité expit? Zaplat si... To je špatná volba. Blizz expení v poslednich letech zlehčil na minimum, sám mam na Drakthulu 11x 90 all class a prumer expeni mám 4dny played a fakt by mě sralo kdyby někdo měl to stejné jen kuli tomu že on si to zaplatil. Pro něco takového proste neni v placené hře místo, u free to play klidně ale ne u hry kde měsíčně už takhle platíte 300. A pokud to zavedou tak si myslíte že to zustane jen u u expení? I vy blázní :D

    Jako kdyby WoW šlo na F2P model tak by se o tom dalo mluvit, ale blizz zatim o F2P vubec nemluvil, jediné co řek že WoW se bude měsíčně platit a do toho si budeš připlacet za boosty a tahle kombinace je prostě ZLO.
    • Vždyť je to každého volba, buď nemáš peníze a mas čas a vyexpis si to, nebo nemas cas a mas peníze a zaplatis si to. Jde o poměr strávený v reálném a virtuálním světě. Sorry za tu diakritiku, pisu z mobilu.
      • Jenže tohle je právě špatně, když tu hru platej všichni tak by to mělo bejt: Máš hodně času, máš lepší hadry a lvl. Nechceš do toho dávat tolik času? Tak se musíš smířit s horšíma hadrama a lvl. O téhle volbě je celé wowko, jen o tom kolik času do toho chceš dát, ne o tom kolik penez do toho chceš dát...
        • Má pravdu. To co píšeš je těžký socialismus. Ještě, že jim do toho nemůžeš kecat.
          • Tak stačí se podívat na WoT kde jsou takovéhle placené boosty a díky tomu to dost lidí odrazuje a ty co to hrajou na to nadavaj... ale WoT aspon nemá měsicni poplatky.
          • Socialismus? Zato kapitalismus v česku funguje skvěle, zaplat si a budeš vrcholovej politik... Zaplat si a budeš uber cool skiller ve hře :) Super systém, zrovna ted u náš je videt jak to pěkně šlape...
            • Zas tak doslova jsem to nemyslel. Hra je něco jiného, není to reálný svět, kde tě někdo něco nutí platit, aby ses měl dobře. Je to jen hra. A navíc, co si budem povídat, češi jsou od přírody vybavení superschopností vidět budoucnost *3* ....."stoprocentně to bude naho*no" že ? *3*
            • Hra = sport.
              Sport = talent + výbava + tréning.
              Talent + výbava + tréning = win.

              Pravidla určuje Blizzard, tak neplakej maličký a víc trénuj.
          • Jn, strašně se mi líbí jak Blizzard ovečky maj pocit, že musí platit za 8 let starou hru měsíční poplatky. Protože jim spolužák řekl že je to nejbožejší hra na světě.
    • A jak můžeš vědět jak znám ofik? Podle toho že nečtu každý patch note za 8 let? Btw je srandovní koukat na to, že po každém tvém postu tu mám na svém mínusko a ty máš plusko na svém minutu starém :-D

      Btw víš proč se spojujou servery? Protože je třetinová populace od dob TCB a WoTLK. Maj ty servery prázdné. Ještě před Cata bylo na DT 20 000 postav a online 10 000. Dnes se jim vleze na nakoupený HW 10 bývalých serverů, to je celé. Proto to spojují, žádný jiný důvod v tom nehledej.
      • Jak toho poznám? Z toho co píšeš... :D Evidentně nevíš co se tam tak poslední 2 roky děje...

        Hmm jestli je pokles z 10M na 8.1M když berem hodnoty z wotlk třetina... tak doufám žes eště neopustil základní školu, to je to jediné co by tě omlouvalo.

        Naopak to co teď dělají je jeden z nejlepších kroků za poslední roky, takhle plné lokace a tak rychlé přihlašování do raidů, dungů či pvp prostě nikdy nebylo a přesně to je to co se mi na MMO libí, masivní davy, o tom MMO je.
        • WoWko mělo 12m nějak kolem BC. 10m mělo ve WoTLK. A teď má 8m. Psal jsem to v prvním postu, jedná se o biznis a ten klesá. Blizzard se bude řídit podle výročních zpráv a podle business plánu, ne podle dětí a jejich vroucných přání.
          A bejt tebou ty narážky o věku si nechám od cesty, protože tu na stránkách budeš nejmladší nejspíš ty. Když teda hraješ WoWko na ofiku pouze poslední 2 roky.

          A za ty poslední 2 roky opravdu nečtu každý každý patch notes, protože 8 let stará hra, která se beze změn ubírá pořád stejným směrem mi za to nestojí. Hrál jsem od Vanilly, zaprogresoval jsem si Naxx a v BC už jsme pomalu končil. Ve WoTLK si zopakovat Naxx, to už mne opravdu dostalo. 2 týdny contentu a měsíční payment za instanci kterou už jsme byl... To bylo opravdu boží.

          Teď hraju jen tak jednou za rok, jen na kouknutí jak tu zmiňoval jeden z přispivatelů. Ta hra už nikdy nic nového nepřinese, a spojování serverů, instancování, klonování jsou technologie, které mají ostatní MMOčka třeba 5-6 let. Jeden celkový svět maj taky MMOčka několik let. Voni jen šetří elektřinu a to je celé, zapojují staré technologie, které jsou nové jen pro lidi uzavřené ve WoW. Tj celé.
          • "Voni jen šetří elektřinu a to je celé"

            To nejde jinak pochopit než tak jak si to napsal...

            13M asi jentak nenajdes ale vzhledem k tomu že 12M melo pred cata tak TBC evidentne nemel nejvic hraců, navíc Cata byla nejrychleji prodávaná hra takže 13M by melo mít na klid...
            • Nej první den a ani po měsíci nedosáhla ani poloviny toho co tvrdíš že "by melo mít na klid"

              A opět žádný link. Prostě jen a jen kecáš, slovíčkaříš. 13m WoW nikdy nemělo.
            • Ano byla nejrychleji prodávaná první den... kdyby to bylo za měsíc tak by to asi nebylo nejrychleji že?
            • Už ti říkám potřetí, dej link na těch 13m.

              A nebo aspoň přestaň tvrdit evidentní kecy a smyšlenky.
            • Zase kecy a teorie, fakta nula.

              Cata byla nejrychleji prodávaná hra POUZE první den prodeje.
              http://www.ign.com/articles/2010/12/13/world-of-warcraft-cataclysm-sales-explode
              Za celý první měsíc od release bylo prodaných CELKEM 4,7m kopií - včetně předprodejů. To je míň než polovina těch tvých 12m.
              http://us.battle.net/wow/en/blog/2034539
              Pandaria první týden 2,7m
              http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-04-world-of-warcraft-mists-of-pandaria-week-one-sales-less-than-cataclysms-day-one
          • HAHAHA... Nevim kdo tu plácá nepodložené plky které se neřízeně šuškají na free..

            http://games.tiscali.cz/byznys/world-of-warcraft-bavi-12-milionu-hracu-co-bude-dal-53894

            A to je před vydáním datače, čísla potom uz sem nenasel...

            A ano Diablo 3 vyšlo před rokem ale akce zadac znamenala ze sis musel hru rok predplacet ale musel si se k tomu upsat predtim nez diablo vyslo takze tahle akce uz je davno pase.
            • Tak je to citace od blizzu...
            • Guinesova kniha rekordů je myslím lepší zdroj než blueposty z mmo-champ. Tam se to totiž musí ověřovat :-)
            • OK možná že ne 13M ale tady máš že překročilo 12M(pred cata tesne) takže to co tvrdíš celou dobu ze v TBC bylo MAX je blbost...

              MMO-champion je asi nejverohodnejsi WoW page...
              http://www.mmo-champion.com/content/?page=288

              A díky virtuálním serverům je celá tvoje teorie spojování serverů kuli ušetření kuli úpadku hráčů celá postavená na hlavu a uplně mimo...
            • Takže žádných 13m, ale link na článek z roku 2010 s odkazem na tiskovou zprávu Blizzardu, která není uvedená. Z roku 2009 je ten rekord a ten zůstává. Dolož těch 13m a dolož 12m v Pandách.

              Diablo 3 vyšlo 15.května. Pokud si někdo kupoval rok subs kvůli Diablu, pak to dělal kolem 15ho května. Tzn před měsícem to bylo rok. Tzn právě teď vyprchává ten rok subs.
              A koukej na článek z května
              http://www.rockpapershotgun.com/2013/05/09/so-it-goes-world-of-warcraft-loses-1-3-million-more-subs/
              8,3m a padající tendence. A taky si všimni jak ředitel divize Activision Blizzard zmiňuje f2p trend a že ho bere dost na vědomí.

              Měsíc starý článek a vyjádření ředitele Blizzardu. Jediné nepodložená plky tu plodíš ty.
          • Kdes vzal že to hraju 2 roky? Hraju to přez 5let jak už sem psal nahoře...

            12M melo BC mozna po dataci, jako kazdej datac, Cata melo po vydání dokonce i 13M a i pandy melo 12M po vydani, pak to vzdy klesne a drzi se vetsinou stabilne 9-10M a každé 2 roky když to po tom prvotním boomu z datace zacne klesat, se rok co rok na netu začne šířit jak WoW upadá a odcházej hráči, pak příde novej datáč a boom jede se to celé znova...

            Šak taky nikdo nechce aby se měnila, stačí se podívat na blizzardovské forum jak tak každá sebemenší změna způsobí flame ze strany hráčů...

            Jo a většina těch MMO je hraná tak že jejich populace by se vešla na dessetinu wow serverů...

            Ušetřit elektriku? Je vidět že ani IT te moc neosvítilo, jeden wow server se nerovná jeden HW server... Na jednom serveru dnes běží několik virtuálních serverů a těm je uplně jedno jestli jsou spojené nebo ne, tudíž s ušetřením elektřiny či nákladů tohle fakt moc společného nemá :D
            • Btw cituji tebe samotného :

              "12M melo BC mozna po dataci, jako kazdej datac, Cata melo po vydání dokonce i 13M a i pandy melo 12M po vydani, pak to vzdy klesne a drzi se vetsinou stabilne 9-10M"

              Tak teď mi prosím linkni těch 13m po cata a 12m na pandách. Děkuji. Těch 9-10m co popisuješ můžeš taky ukázat. Teď když jsem linknul měsíc starý článek s 8,3m.
            • Vážně ti na to sousloví "šetří elektřinu" musím dělat uvozovky? To jsi opravdu nepochopil že jsem psal o recyklaci technologií, jinde v mmo naprosto běžných?
            • Jenže ta akce rok WoW diablo 3 byla dávno předtím než Diablo 3 vyšlo a když vyšlo tak už ji využít nešlo... Vím to protože si to přítelkyně kupovala a já si to nekupoval protože se mi rok zrovna nehodil...

              Ano 12M na konci datáče před cata...

              A tady k té úspoře...

              http://cs.wikipedia.org/wiki/Virtu%C3%A1ln%C3%AD_stroj

              Takhle ted funguje většina serverů takže spojování realmů opravdu k úspoře nepomůže...
            • Ps: zahrej si Planetside 2, kde máš na mapě 2 500 hráčů a kde se chodí pvp třeba 500 vs 500, ty desetino serveru.
            • Světový rekord v Guinessově knize rekordů za nejvíc předplatitelů 11,6m - rok 2009. Zaokrouhleno 12m - jak jsem psal.
              http://news.mmosite.com/content/2009-06-08/20090608030537350.shtml

              Pandy po vydání 10m subs.
              http://wow.joystiq.com/tag/wow-subscriber-numbers/

              A počítej aktuální stav, což je 8m. Víš proč? Protože ten kdo koupil v akci 1 rok subscription, tak dostal zdarma Diablo3. Tzn čísla při vydání jsou už s hráčema Diabla3, s lidma co maj zaplaceno a nehrajou. Což je teď, po roku od vydání Diabla3 reálné číslo.

              Nebudu se tu s tebou vybavovat. Jsi normální kecka a schválně tu lžeš, aby jsi byl zajímavý a "měl pravdu". Pluskuješ svoje posty, mínuskuješ všechny ostatní. Jsi normální pitomec.
    • No nerad ti to říkám, ale jsi uzavřený pouze v komunitě WoWkařů. Blizzardu jde o dlouhodobý cíl získávání hráčů a o drcení konkurence, o vytvoření monopolu na trhu. O nic jiného. Má příležitost a té se chopil a drží ji a držet bude dokud to půjde. Narozdíl od indie scény má team managerů, business plány, má přesné instrukce kolik kam investovat a jak a kam cílit WoWko aby finančně a nebo jakkoliv zaručovalo prospěch.

      A kupodivu největší konkurent WoWka na světě je samotné WoWko a jeho neoficiální servery. Jen v česku je přes sto tisíc hráčů na neofiku, a na světě jsou to miliony potencionálních platících, a přesně tam Blizzard míří. Zničit konkurenci v podobě f2p serverů a f2p serverů s mikrotransakcema. Protože tam na něj čekají peníze. A to je jediný důvod Blizzardu proč WoWko půjde f2p a proč bude f2p.

      Ve chvíli kdy WoWko stagnuje a nezískává další předplatitele, ve chvíli kdy podle čísel celý žánr a celý trh klesá, je tohle jediná cesta jak WoW ještě oživit než zdechne.
      Mimochodem před WoW byla průměrná životnost MMORPG 2 roky, a stejně tak se odhadovala životnost WoWka. Dnes krutě přesluhuje a kdyby po každém datadisku nedělal tak razantní změny a zjednodušování pro čím dál tím mladší lidi (děti - pěstování závislosti od ranného věku), tak už by dávno dosloužilo.

      Souhlasit s tím nemusíš, říkat můžeš co chceš, ale WoWko patří do starého železa a patří mu f2p model.
      • A další věc je to s tema potenciálníma hráčema... v ČR je možná 100 000 hráčů na frečkách...

        JENŽE

        Free servery se chlubej každym zaregistrovanym hračem protože si konkurujou nazvajem a chtej nalakat lidi, tudiž do toho počítaj každej první lvl co si u nich jen založil učet nebo lidi co lognou 2x do roka protoze se miss kliknou.

        Tyhle lidi by do WoW prišli leda by přešlo na F2P a o tom už sem psal o přispevek vejs...

        Narozdíl od toho má ofik server 8,1M AKTIVNÍCH A PLATÍCÍCH, kdyby šlo o hráče registrované a ne aktivních jak maj ve zvyku uvádet freečka tak je to číslo uplně někde jinde.
        • Jde vidět že neznáš českou private scénu. Třeba v zimě na jednom nejmenovaném Cataclysmu serveru bylo každý den online 2000+ hráčů a v databázi maže každý den všechny postavy pod lvl 60 co jsou měsíc offline. Celkem účtů má kolem 80 000. Jen jeden (ne největší) PvE server se 2 roky starým datadiskem a s blizzlike ratem. Mluvím o 100 000 + aktivních hráčích, na stovce fungujících českých serverech dohromady.

          A co vím, tak před 3ma rokama ve státech zavírali soudy jeden private server, na kterém hrálo na 8mi různých datadiscích / patchích / nastaveních 150 000 online hráčů denně. Vůbec nevíš kolik lidí hraje na private scéně po světě.
          • 2000 hráčů online ve statní svátek? To jen dokazuje že ty čísla co řikáš je fantas magorie, oproti ofikum je to v celku prd hlavně ted když je cele WoW jeden super server bez omezení.

            Ok mazou 60 co nebyli mesic ofline takže nad 60 lvl uz je jim to jedno?
            Navíc na ofiku mas vsechny postavi na jednom acc protoze acc musis platit ale na free znám osobne lidi co maj 5 uctu po jedne postave aby to pak treba mohli vymenovat s nekym nebo prodavat a takovejch lidi co maj víc uctu je na free tisíce protoze tam to acc nemusis platit.

            Ver mi znám freečka celkem dobře, už jen kuli tomu že většina lidí co hraje na ofiku přišla odtamtud a neznám snad nikoho kdo by přešel z free na ofi a stejskalo se mu po free.

            Už jen čistě základní věci jako LFR, dungy prez LFR a instantni areny a BG... A to nemluvim o funkcnosti.
            • DT... ale wow už se davno nejede na servery... blizzard globalizuje WoW a rusi bariery mezi servery, cross realm uz je, dungy, raidy, BG i areny uz se taky prihlasujou prez log a skrz vsechny realmy a v 5.4 už bude cross realm aukce a guildy coz je posledni vec ktera rozdeluje servery.

              Blizz ma v tomhle jasnou politiku, snazi se z WoW udelat jeden velkej cross realm takze brat populaci nebo online stav podle jednoho serveru uz je dneska zcestne. S tim cross realmem a vsim s tim spojenym nikdo nikde nedosahne takové populace.

              Možná private scénu neznám ale znám ji líp než ty ofik...
            • 2000 online ve svatek, kdyz je hic a u wowka by sedel jen festovni zavislak, to mi prijde jako velice solidni cislo. Zavislaku sice na free serverech najdes spoustu, ale vetsina lidi hraje na free z jinych duvodu nez ze nema penize na ofi. Nekteri si jdou zahrat starsi datadisky, protoze zacli hrat pozdeji a treba je nikdy nezazili a zajima je to. Jinym zase vyhovuje, ze novy content se nepridava tak rychle, takze nemusi u wowka prosedet hromady hodin mesicne, ale i tak uvidi veskery content a nic jim neutece. Ja kuprikladu znam asi 7 lidi, kteri to na ofi zabalili kdyz na wotlk prislo ToC a tedka si obcas zahrajeme na jednom TBC serveru a obcas na WoTLK.
            • 2 000 online na jednom z desítek serverů z jedné z nejmenších zemí v Evropě. Na DT jakožto převážně českém serveru je dohromady 15 000 postav, a online bývá kolem 3 000 postav.

              Vsadím boty že na private serverech hraje víc lidí než na ofiku. A to jak v česku, tak všude po světě. Jen 2 české free servery maj online víc lidí než je teď na DT, a to jsou v česku desítky serverů. Jak jsem psal, mysli si co chceš. Private scénu neznáš, maximálně jen myslíš že znáš.
          • Jo těmhle číslum prostě nevěřim, jak se dostanou ven? Bud od adminů serveru samotných nebo při soudu a to je jak s počtem stažení filmů... počítá se všechno co se počítat dá...
            • Jo a pokud máš povolené příkazy, tak příkaz ".s info" ti vyjede počet aktivních spojení na server, server uptime a maximální počet spojení - tzn lidi co jsou jenom v menu, ale nalogovaní na account atd...
              A jak fixlovat aby ti server report po příkazu psal špatné čísla, to fakt nevím :-)

              Jak jsem psal, neznáš private scénu a nemáš tucha o tom jaká je.
            • Na většině webů máš automatické počitadla. Ingame máš /who list, který ti při nastavení může ukázat populaci celkem, nebo jen tvou frakci, nebo lokaci atd. Nastavení je individuální. Počitadla berou info ze serveru přímo - co máš ve /who máš na počitadle. Trošku slušnější servery, tak ty mají přímo armory i online mapy a na webu v prohlížeči máš nejen online počet, ale i jména a někdy i pozice hráčů na mapě při posledním uložení databáze.

              Jednoduché scripty, beroucí info přímo z databáze. Jak jsem psal, věř si čemu chceš, právě teď koukám na web jednoho PvP serveru a je online 2670 hráčů a na jiném, druhém PvE serveru 1683. Víc jmen neznám, tak další čísla ti neřeknu. Oba jsou české, pátek v 9 večer.
      • Moc si nepochopil co tu říkám, proti F2P modelu nic nemám, sám bych F2P WoW uvítal protože si myslim že by přišli hráči a čím víc hráčů tím víc MMO...

        JENŽE

        Blizzard o F2P nemluví a evidentne ho zatim v blízké době nechystá ktežto boostovací mikrotrasakce už sou ted na PTR a pokud budou tak přijdou v patchi 5.4 kterej bude za pár měsíců. Je naprosto bláhové si myslet že wow by přešlo na F2P ze dne na den, kdežto mikrotransakce už se evidentně chystaj.

        Takže co z toho v blízké době bude? Nebude to F2P jak by si většina lidí přála ale placené MMO s boostovacíma mikrotransakcema. A to je to co mě sere, ne to že by WoW přešlo na F2P ale to že bude dál placené a navíc si člověk eště k měsíčnim poplatkum bude kupovat boosty...
        A co se týče té komunity... Vůbec netušíš, WoW se nedá hrát pořád proto hraju jiné strategické hry jako TOTAL WAR, dost FPS jako BF3, F2P mam oblíbence LoL kde je naprosto úžasný F2P model který bych ve WoW víc než uvítal. Na druhou stranu je zde třeba F2P WoT kde je to pay to win a toho se bojim, že WoW bude dál placené a eště k tomu budou pay to win transakce.
        Protože i kdyby Blizz chystal F2P model tak nebude tak rychle jako ty transakce které evidentne budou v pristim patchi takže v tuhle chvíli jediné co víme 100% že zde bude doba(nevíme jak dlouhá) kdy se ve WoW bude prolínat jak placené MMO tak mikrotransakce na boosty a to je to co je podle mě špatně.
        • Už jen migrace ze serverů, změny rasy atd už ve wowku jsou, a jsou roky a jsou to taky výhody navíc. Migrace za lepšíma guildama, lepší raciálky atd. Microtransakce p2w už ve WoWku dávno jsou, jen nejsou tak viditelné, a jsou dělané opatrně, aby jim nezdrhli hráči. Jsou dělané nenápadně jako služby pro hráče.
          A stejně tak bude i ten f2p model. Shop je jen příprava na f2p. Za půl roku přijde oznámení že nejlepší a nejskvělejší BLizzard svým milovaným hráčům umožní hrát f2p model. A do shopu přibude pár maličkostí. A nebo naopak, přibude do shopu a dokud budou lidi ochotní platit oboje, tak budou platit oboje. A jak začne klesat počet předplatitelů tak přijde f2p.

          Je to jen biznis.
          • Jo to už ale dáááávno neni tak 2 roky nejméně, ted je jedna velká BG grupa a BG grupa už je jen na cross realm kuli low pop lokacím.
          • Už nějakou chvíli je na ofiku cross realm, to znamena ze vsechny realmy hrajou dohromady, v 5.4 se servery budou spojovat uplně a už pár let sou BG grupy zrušený a chodí každej s každym. Takže jedinej boost je zmena rasy kuli raciálce, ale s tim člověk musí počítat už když si rasu zakládá a pokud si jí chce zmenit tak platí jen za svojí blbost ze si blbe vybral a to neni opravdu pay to win
            • Co se pamatuju naposled, tak byly battlegrupy, a v každé bylo 12 serverů. Dnes co vím, tak battlegrupy jsou pořád, akorát se změnilo instancování lokací a v low populated lokacích můžeš potkat lidi ze stejné battlegroupy. A právě migrací mezi battlegrupama se honil arena team rating. Tím že šli na slabší battlegoup ze silnější, tím si zdvihli rating a nastupoval team proti slabším.
          • Zmena rasy a td. neni pay to win, in-game ti to nedá výhodu proti hráči a osobně sem zrovna za tenhle poplatek rád, jinak byl idi lítali ze serveru na server jak blázni kdy se jim zlíbí...
            No nemyslim si že F2P model by byl za pul roku u tak velké hry, ale určitě dřív budou tyhle mikrotransakce a právě se bojim toho cos řikal, že mikrotransakce a předplatné budou držet oboje vedle sebe dokud jim neklesne počet hráčů na nějaké neúnosné minimum...
            • Změna rasy ti změní raciálku. Změna serveru / battlegroupy ti změní protivníky v PvP. Změna serveru ti dopomůže na kvalitnější server, kde sa dá složit kvalitnější raid - získat lepší equip. Znám desítky hráčů co migrovali na opačnou frakci a na jiný server, právě kvůli výhodě do pvp a kvůli výhodám v raidu do pve.
    • http://www.gizbot.com/gaming/blizzard-thinking-on-making-world-of-warcraft-free-012050.html
      • JJ zajmavej článek, nicméně taky z většiny jen spekulace a navíc se v té době eště počítalo s Titanem ale ten je teď odloženej o další 2 roky a vlastne se neví co s nim bude. O to spíš si myslím že se blizzard bude snažit udržet placené wowko o to dýl...
  • Tak, jak jsem se mikrotransakcím v jiných hrách bránil, tak si je teď nemůžu vynachválit. Dokud to není Pay to Win, ale nákup kosmetických záležitostí, případně rozumných usnadnění (veškerá měna je uskladněna v peněžence, takže tokeny nezabírají místo v inventáři/bance; unikátní mount; emotky), tak tím vývojáře rád podpořím :)
    • Je jenže expení neni kosmetická věc... Navíc snad ve všechn hrách kde sou mikrotransakce na boosty sou F2P, tohle je ale placená hra, takže de jen o dvojnásobné dojení ze stran blizzu.
  • Shania
    uplně stejný xp elixir padá z rare mobu, Xp boost dnes spousta hracu dela pres RAF, coz ale vyzaduje koupit extra ucet.

    Moznost koupit/jinak ziskat max level character, pokud uz alespon jeden mate, by taky nebylo od veci po 9 letech levelovani altu, by to spousta lidi vyuzila.

    XP boost uz prakticky existuje, a nijak to neovlivni hru, levelovani je uz dnes v teto hre okrajova zalezitost.

    Bylo by fine mit i neco, co naopak zpomali ziskavani xp pro lidi, co chteji levelovat pomalu.
  • Já chci mít taky roční příjem ušmudlaných 218 milionů EUR. *1*
    • Tak jasný... mně by stačil i jeden... do začátku :D
  • F2P nebude, ale hracov ubuda tak treba kompenzovat straty a podojit este tych co zostavaju, kym pridu k rozumu *3*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit