Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • maros.goc
    Keby sa svojho času aj na Vampire: The Masquerade Bloodlines hľadali také chyby, že ano pán Slavík? :)
    • Já si teda dobové recenze pamatuji (a mám i magazíny z té doby) a kritizovaly nejen šílenej bugfest, co Maškaráda byla, ale i herní mechanismy, jako třeba příšernej nevyváženej bojovej systém.
    • MickeyMutant
      V recenzích jde mimo jiné i o hledání chyb. Pokud se ti to nelíbí, neměl bys je číst. Měl bys spíš možná projíždět nějaké fanouškovské lets playe nebo trailery, které se hledáním chyb nezdržují.

      Ale pokud si čirou náhodou vyhledáš třeba dobové recenze na Bloodlines, čeho se v nich dočkáš? Ano, jsou plné "hledání chyb".
    • nightborne
      Jasný, neni to stoprocentně fér, ta verze Masquerade, kterou dneska honorujeme, si taky prošla opravama (a modama, co si budem, že =)). Ovšem jako RPG celek fungovala od začátku nepoměrně líp, zatímco Vampyr by byla docela parádní adventura, kdyby někoho nenapadlo tam cpát boj a statistiky ;). A kdyby proklamovaný dopady tvých rozhodnutí nekončily zhruba u "další den bude postava sedět na jiný lavičce", poté, co ji zamorduješ příbuznýho. A tak.
      • maros.goc
        o tom, ci Bloodines fungovalo ako RPG od zaciatku lepsie, sa hadat nebudem...no co sa tyka Bloodlines, tam bol subojovy system snad este horsi ako vo Vampyr, vlastne suboje boli v Bloodlines totalne zle
        • michaliuz18
          ale bola to stara hra, vtedy nebola taka kritika aka je dnes, kde su stanovene moderne priority a pokial hra nejak az moc svojim spracovanim zaostava tak je automaticky slabá a strhavaju sa body. Kedysi to nikto neriesil, hry boli barjake zabugovane nedorobene odflaknute ale hrali sa , neriesilo sa to tak ako dnes. Keby masquerade vysiel dnes (v modernej grafike) v hentakom stave v akom hra vznikla mala by 4/10
          • Kompost
            nemozem nez suhlasit, vtedy som si ju uzil a odpustil kde co. z dnesneho pohladu a bez ruzovych okuliarov je to po hernej stranke bordel. nastastie to zachranili z velkej casti community patche.
  • Ristoro
    Po první hodině jsem chtěl hru vypnout a odinstalovat. Přinutil jsem se to zapnout znova a hrál jsem 5 hodin v kuse. Největší zápory hry jsou animace a celkově mimika postav. Ta je opravdu strašná. Textury jsou taky dost špatné. Soubojový systém je strašně obyčejný, ale upíří schopnosti fungují celkem pěkně. Kde hra ale září jsou konverzace, příběh, postavy a atmosféra. Rozhovory jsou skvěle napsané, příběh mě strašně chytl, atmosféra by se dala krájet. Systém vybírání obětí a celkově odhalování informací o nich jaký se nachází ve Vampyr jsem ještě nikde předtím neviděl. Nefunguje to na jedničku, nějaké mouchy by se daly vychytat, ale funguje to slušně. Zjistíte si veškeré informace o své oběti, vyléčíte ji a poté ji potichu odvedete do kouta kde dostane slušný balík XP za dobře odvedenou upírskou práci :). Cením si originality této hry, tvůrci udělali, co chtěli udělat a beru v potaz nižší rozpočet. Za mě 8/10. 2ka by mohla být opravdu špička, pokud prodají dostatek kopií. Vylepšit akční část hry, level design (že nemohu přeskočit přes plot nebo přelézt přes nízkou betonovou zeď mi přijde absurdní, když se mohu teleportovat na střechu svou upírskou dovedností) a mohlo by to být vážně super. Autorům držím palce do budoucna a s recenzí prostě nesouhlasím, ale respektuji autorův názor :).
    • Tiez premna uzasna hra s niecim novym, len teraz naraz na problem ze ak hrajete za dobráka a nezabijate tak vas Hra nepodpori ale kopne do zadku. Mate tak malo XP ze boss je 35lvl a vyste max 22-23...a boom na 2 rany a ste mrtvy. Skoda...mozno to patchom opravia. Inac uz teraz hned chcem 2jku hehe.
      Velmi mi to pripomina Vampire the masquarade Bloodlines. Vampyr 2 by mohla nasledovat kroky Bloodlines. To by bola pecka
    • nightborne
      Já byl z počátku ale taky daleko nadšenější =)). Po závěrečných titulcích mi sem, prosím, dopiš dojmy - jsem zvědav, zda nesouhlas vytrvá =).
      • To je celkem normální, že lidi nadhodnocují hru, kterou nedohráli - jedná se o případy her, které ke konci mají repetitivní a nudné pasáže.

        Typickým příkladem byla Persona 5. Spousta lidí ji vyzdvihovalo jako nejlepší hru roku, ale ukázalo se, že lidi, co ji tak označovali, ji většinou nedohráli.
        Taky jsem byl z Persony 5 zpočátku šíleně nadšený, ale bohužel ke konci ta hra začala být neskutečně repetitivní (a nudná).
        • Souhlasím, Persona 5 mě bavila v prvním paláci. Pak přišla řada stejných paláců a mezi nimi stejné dialogy. Hru jsem dohrál a řekl bych, že zpětně vzato z ní za zahrání stojí asi prvních 10 hodin - tam je v podstatě všechno, co hra nabízí. Pak se vše opakuje dalších asi 100 hodin pořád dokola. O hře roku nemůže být řeč.
          • to je častý problém her, že si neudrží kvalitu po celou dobu, podívej se na Zaklínače 3, první polovina genialní a splnění dětských snů, druha polovina generický odpad na úrovní céčkove soap opery.
          • Tak to je logicky, když vyšla hra dekády automata
      • Ristoro
        Je pravda, že nejsem v pozici, kdy bych mohl dávat úplný verdikt, ale chtěl jsem napsat své dojmy po cca 8 hodinách hraní, dokud tohle vlákno trochu žije :). Po dohrání tedy dopíšu, zda bych opravdu trval na 8/10.
  • Corvus
    S touto recenzí hrubě nesouhlasím. Nashledanou ;-)
    • S recenzí nebo s číslem?
      • Corvus
        Mám výtky k textu i číslu... ale já se recenzemi nikdy neřídil ;-) jen mě to mrzí za Dontnod samotné, protože Vampyr se povedl.
        • Na recenze také kašlu, bohužel mě nepřesvědčila ani mnohá videa, že to za plnou cenu stojí a to jsem se na to docela těšil, kor když teď mám takovou okurkovou sezónu.
  • Moje první dojmy jsou takové, že bych to popsal jako "velmi dobré past-gen rpg". Je to dobré, ale zároveň postavené na dost zastaralých mechanismech - hlavně takové ty statické dialogy kde se postavy ani nehnou a jen předčítají repliky ze scénáře téměr bez emocí. A volba odpovědí takovou tou stromovou"adresářovou" strukturou, která už dnes působí nepřirozeně. I ten souboják je takový obyčejný. Ne špatný nebo nefunkční. Ale prostě nejdefaultnější verze soubojáku, co lze udělat. Takže záleží asi na každém, jak už je rozmlsaný. Pokud patříte mize hráče, kteří i dnes nemají problém pustit Fallout 1, Witcher 1, Kotor 1, Deus Ex 1 apod, tak by vás Vampir měl taky bavit. Pokud ale už vyžaduje vymazlenost jako má třeba God of War, takže tu tady nenajdete.
    • No výborně, na zklamání jménem God of War by se nějakej flastr hodil...
  • A mně to naopak strašně baví. Je to dost ukecaný, ale angličtina tam není nijak složitá a vše se dá pochopit. Má tu neskutečnou atmosféru a skvělej soundtrack. Postavy mně přijdou úplně ok, především pak hlavní postava je dost charismatická. Úplně na klid bych tomu dal 8 s čistým svědomím. A litoval jsem ne jednou, když jsem koupil hry, kterým tenhle web dal 9 :). Takže když dal 6, tak asi ok. Někde v dáli cítím plnící se žumpu.
    • nightborne
      Ty hele, a četls i text, nebo se bavíme jenom o čísle? Já jenom, že si vůbec neodporujeme - postavy jsem chválil, taky hudbu i zvuk, a atmosféru taktéž, je fantastická =). Nižší hodnocení je kvůli tomu, že se hra prezentuje jako akční RPG a nemá ani kvalitní akci, ani není zrovna výborným RPG, ale jak jsem psal, pokud ti jde hlavně o příběh a atmosféru, čemuž absolutně rozumím (taky to tak osobně mám =)), směle do toho ;).
  • Já si hru taky neskutečně užívám, za rpg bych to asi taky úplně neoznačil ale ta atmosféra a grafika je super, postavy docela zajímavý a má to spoustu super nápadů. Osobně hraju na easy, protože svoje ovečky si pěkně vydržuju, uzdravuju a zjišťuju informace aby byla krev pořádně kvalitní *1* a ten combat mě občas neskutečně sere, např vy v animaci nikoho trefit nemůžete ale nepřítel do vás může mlátit hned jak použijete třeba ultinu, tenhle aspekt doufám příště upraví pokud udělají další hru s combat systémem.
    • Corvus
      Člověče, tak se souboji nemám sebemenší problém. Už z videodeníků (hru jsem poctivě sledoval po celý její vývoj) jsem si říkal, že souboják nebude nic moc. Byl jsem na to i připraven, když jsem v pondělí hru aktivoval na Steamu. Chlácholil jsem se tím, že nejde primárně o soubojovku a očekával jsem spíše hodně dialogové RPG s adventurními prvky. Ale! Samotné hraní prokázalo, že souboje jsou v pohodě. Stačí zalockovat nepřítele a s gamepadem (hraju na PC) si dávám všechny souboje na pána. Kdybych jednou z kraje hry nezazmatkoval, tak mohu prohlásit, že jsem ještě nezemřel. Dávám souboje na pána a ten pocit z upírských schopností je SLAST! Já osobně jsem spokojen. Bu´d na souboje nejsem náročný a nečekám Mortal Kombat s miliardou komb nebo to je prostě OK. A podle mě to OK je. Když to srovnám například se soubojákem v posledním Assassinovi, ve kterém jsem nechal 200 hodin času, tak se může jít Assassin zahrabat 6 stop pod zem (a to je AAA hra s drobátko jinými financemi a týmem - nutno brát v potaz, že Dontnod je pořád malý tým). Kdo čeká od Vampyra Dark Souls, tak pochopitelně zklamán bude. Já jsem spokojen. Upírské schopnosti jsou velice zábavné. Stačí umět nakládat se staminou, tudíž vhodně používat rychlý přesun do boků, a následně kombinovat omráčení, rychlý přískok, zakousnutí do krku a pak nepřátelé polechtat například stínovými kopí ze země. Nemluvě o teleportaci na opravdu velkou vzdálenost, která je svi*sky efektní a efektivní. Ten pocit, kdy se na 50 metrů přesunu mrknutím oka na římsu... nářez. Kombinací toho všeho jsou souboje opravdu zábavné. Rozhodně si na ně nestěžuji. A jak jsem psal - právě souboje jsem považoval za (prakticky) jedinou slabou stránku Vampyra. Je to vynikající hra a s šestkou jednoznačně nesouhlasím. Lore je také parádní a občas dosti hororvý. Povedlo se jim to. Opět.
      • nightborne
        Mrzí mě, že se neshodneme v čísle, ale řekl bych, že samotný pohled na hru zas tak rozdílný nemáme. Psal jsem, že souboják není zlý, dynamika je příjemná, teleportace a skákání vzrušující. Jenom tam toho bylo v druhé polovině hry (a zejména před koncem) prostě moc a s příliš malými obměnami, a ono se to zkrátka zají. Jak jsi daleko, zhruba? Jen pro referenci.

        Atmosféru, příběh, lore, to všechno jsem taktéž chválil. Ale dovol mi se zeptat - přijdou ti následky tvých činů dostatečně pádné a výrazné =)?
        • Tak teď jsem se dostal do west endu potom co jsem dodělal všechny vedlejšáky pro ostatní lidi. Následky? No přiznám se, že u vetšiny civilistů je to jedno jestli zemřou nebo ne ale u nekterých následky změní běh událostí předpokládám. Např. jsou tam ty dva chlápci u nemocnice a jednoho z nich byl úkol zachránit, to jsem udělal a jakmile jsem měl lvl mesmerize 2 tak i bez ohledu na všechny hinty sem jednoho z nich zabil a až po jeho smrti jsem se dozvěděl že byli gay pár, načež toho druhýho jsem ještě zabít nemohl protože low mesmerize a tak jsem si šel po svých. Po přespání se mi na mapě objevil vykřičník "unknown event happened" a ten jak jsem ho nechal žít zmizel, byl prostě missing přímo u karty civilisty. Našel jsem ho a byl z něj vlkodlak a žral krysy ze kterých měl původně fobii, takže co chci říct je to že kdybych mu nezabil chlapa asi by se z něj krvelačnej vlkodlak nestal ne? A to nepočítám to, že jsou tam další milenci, rodiče s dětma, sourozenci atd. Díky tomuhle vim, že je nemam zabíjet na běžícím páse ale zkusim co se stane když synkovi zabiju tátu nebo naopak. V tom mi to přijde celkem unikátní. Na konci hry můžu posoudit jak moc to k něčemu bylo být vraždící mašina, ale podle recenze asi žádnej zázrak.
          • nightborne
            No právě, ty rozhodnutí, co opravdu ovlivněj celej děj, jsou tam... tři (?) jestli dobře počítám. U ostatních je to velice lokalizovanej dopad, kterej sice nějakým způsobem upraví existenci zbylých lidí ze společenskýho okruhu oběti, ale je to jednorázovka.

            V rámci, ehm... akademického zkoumání jsem zkusil zabít v podstatě všechny a zrovna ten následek s tím chlápkem, kterýho zmiňuješ, je jeden z nejvýraznějších, ale zkus třeba zabít Mortimerovi matku, tam je ten dopad vážně k smíchu.. Tvůrci před vydáním slibovali daleko provázanější reakce světa, možná taky trochu proto mě tahle část spíš zklamala.
            • nightborne
              No právě! A přitom v dřívějším rozhovoru tvrdí, že kdyby její syn náhodou umřel ve tvojí péči, tak to tý nemocnici tak vytmaví, že se budeš divit. Přitom jedinej dopad je změna místa NPC a trochu jinej dialog, nic víc. Z toho prostě nejsem nadšenej, mno =).
            • Tak jeho matku už nestihnu, Mortimer šel první a matka teď běhá před nemocnicí a křičí že jsou dokotři zloději a šarlatáni.
      • Ale jo já si to taky dávám, hraju za pořádnýho upíra takže schopnosti nejsou vůbec problém a když si člověk zvykne na to jak se tam prostě souboje vedou tak je to dobrý, ale je vidět že prostě pořád by se na tom dalo zapracovat (jak píšu já mam po ultině animačku kdy se jakoby dává Jon dohromady a vlkodlak do mě může seknout a přitom já do něj nemůžu seknout když na začátku vyje nebo co to dělá a je to jakoby jeho animace) a proto píšu že vymazlit to do pokračování nebo jiný hry neni od věci nebo nějaká možnost krytí tam neni můžeš jen uhýbat a s obouruční zbraní jde prej parry ale nepoužívám. Lore a příběh se mi hrozně líbí, čekal jsem ve skrze komorní titul se spoustou mrtvých linek kde si budu muset věci domýšlet prostě jsem od tvůrců LiS nečekal zas takovou revoluci, jsem ve 3 aktu a hra mě pořád překvapuje informacema o tom jak je tam rozvětvená upírská hierarchie atd. Taky příbehy civilistů jsou kolikrát zajímavý a vlastně skoro u žádnýho jsem se nenudil a dokonce mě u pár i mrzelo je zabít celkem. Hru můžu rozhodně doporučit taky mě baví a s číslem v recenzi taky nesouhlasim, sedmička by tomu slušela víc ale zase recenze se zabývá i věcma který jsou opravdu blbost, jako ta část v příběhu s hřbitovem. Letsplay tady na Games jsem ani nedokoukal to byla tragédie a z komentářů nejsem jedinej komu ta dvojce moc nesedla.
        • Další věc, nevim jestli je to tim že často zabíjim nebo tak Jon vypadá pořád bez ohledu jak se hráč chová ale musim se trochu pozastavit nad tim jak nikoho neděsí že má rudý bělmo *1*
  • jde to hrát třeba nějak na easy, aby byly ty souboje co nejjednodušší/nejkratší a mohl jsem si užít jen ten příběh? nebo spíš doporučujete longplay? :P
    • nightborne
      Nejde, minimálně ne konvenčně. Obtížnost je zakomponovaná do vysávání občanů - chceš to mít lehčí, musíš zabíjet. Budeš-li abstinovat, budou souboje úplně stejně snadný, jenom dlouhý a otravný.
  • No vida, chválím recenzenta, že se nebojí nazvat šmíru šmírou a pořádně ji osolit. Chtělo by to spíš remake Masquerade - Bloodlines (který i přes své stáří nechává ostatní upíří chudáčky daleko vzadu za sebou). *1*
    • Přesně tak, Bloodlines je naprostá jednička ke které se vždy rád vracím. Trochu mě mrzí, že to takhle dopadlo. Přece jenom upírských her tohoto typu není moc a každá se cení, ale zatím žádná nedosahuje kvalit zmiňovaného Bloodlines.
      • Asi málokdo ví, že za Bloodlines stojí stejní lidé jako za Falloutem 1,2, Planescape torment a Fallout New vegas, nejlepšími rpg historie. Náhoda? nerekl bych. proste tvurčí genius a malokomu se podari priblížit se jim
  • Ja vam dam ze na trunu je Vampire the maskarada... Legacy of Kain (Blood Omen) serie tam truni vy kaciri.
    • nightborne
      Kaina s Razielem bych prohlásil za korunní prince, osobně =)).
      • Korunni princ? Vždyť je to adventura? Takže jak to v te větě myslíte? Obhajujete se tím, ze jste myslel žánr RPG, teď píše o akcni adventure jako o princi, takže i vy zcela míchat žánry.
        • Martine, tobě je deset? Proč se snažíš rozdmýchat konflikt? Nechovej se jako rozmazlené děcko a dospěj ... (for fuck sake) *7*
          • Už mi nějaký pátek je přes 30. Konflikt? Ptám se na zcela relevatni dotazy, ze autor nema kontistenci nazoru, za to já nemůžu..,
            • Asi si neuvědomujete, za autor recenze je nightborne, ten nahoře sám potvrdil, ze myslel v recenzi pouze žánr RPG, proto sám sebe popírá tímhle prohlášením o princi.
            • Tak na člověka přes 30 máte dost slabou čtenářskou gramotnost. V této fázi řešili hry s tematikou upírů celkově, ne žánry..
  • Mě to strašně nebaví. vydržel jsem to asi hodinu. 0% RPG, 100% tunel rovně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit