Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Robotron3
    Krásný, jak v týhle diskusi i trolling uplně přesně spadá pod téma diskuse a přednášky :)
    edit: Škoda, že se k tématu nevyjádří také nějaká hráčka...
  • therollycz
    Nechci být zlý ale neměla by přednáška obsahovat i názor autora a hlavně prokazovat že autor oboru rozumí? Paní Kosticová hezky sumarizuje články a výzkumy ale sama v oboru asi není zběhlá. Řečeno to je ale hezky.
  • Ronox
    Klidná a zajímavá přednáška. Dobrý pro zjištění, jak vlastně vnímají hry. Slečna je sympatická a mluví plynule. Škoda, že jí většina hned odsoudí kvůli vzhledu "Venuše".

    Opět děkuji Games.cz a donatorům za to, že nám tohle zařídili. Ikdyž se nemá z YT stahovat, tak tohle do archívu prostě patří :)
  • Bude taky nějaká studie na téma "mužští hrdinové v počítačových hrách"? Jak mužský svět vnímá leckdy polonahé a osvalené hrdiny her? Co na to Matka Tereza? A Jana Tleskačová? Nemáte holky na práci nic jinýho, doma vám všechno v rodinách klape? Božínku, to je mi téma.
    • Vôbec si si to video nepozrel, len si tu meleš svoje h*vná *7*
  • Urug
    Já nechápu co je vlastně pointou nebo k čemu chtějí tyto studie, případně feministky dojít. Jestli jako jde skutečně o to, že by znázornění ženy nebo jejího vztahu vůči muži v nějaké hře, mohlo být srovnatelné s něčím společensky nepřijatelným a nebezpečným jako je třeba dětská pornografie, rasizmus, snuff filmy... a tudíž by to mělo podléhat nějakým tabu, nebo jestli to je diskuse o tom, jak moc jsou hry hloupé co se vykreslení postav/charakterů týče (jakoby z pohledu hráče kritika), a nebo jestli jde o již klasickou diskusi o hrách, jako o sugestivních zážitcích poskytujících zkreslený pohled na realitu, jež může mít nežádoucí vliv na mentální vývoj člověka.
    • Většinou dojdou k vyčerpání grantu. Taky mi smysl podobných studií naprosto uniká: protože vydolovat z těhle postmoderních oborů jednoznačný závěr (třeba i takový, který by mě protišovinisticky na*ral) je dost těžká facha - a většinou to vede jen k další a další reprodukci neutralizovaného žvástu.
    • Já z toho měl pocit že se ty studie snaží vykreslit ženy ve hrách jako prsaté panenky poslušné mužským hráčům a feministky se bojí že to bude mít špatný vliv na výchovu dětí co ty hry hrajou, no divím se že jim vaděj hry a ne třeba japonsky anime a jiný blbosti jako chování žen v pohádkách *7*
      • Urug
        Poněvadž mají o ty děti takový strach, že je nechaj hrát prsaté hry...
        Na to zas padne argument, že to dneska nejde uhlídat, že by u nich museli pořád sedět, že to maj od kamarádů ze školy .... čili pojďme zakázat p*rno poněvadž stačí do prohlížeče napsat p*rno. Ba ne, já věřím, že "zakazování internetů" je dnes už, alespoň pro většinu lidí, přežité.
  • Docela mne rozesmála ta první studie z roku 1998 na pc mozná tak fallout doom nebo warcraft I :D dále studie pc her a hrála nintendo :D na druhou stranu v tom roce byla hromada her na ty debilní automaty a tam bylo hodně polonahech žen třeba princezna z maria *5* dneska je ta situace už hodně někde jinde ženské postavy už mají ve hrách svoje místo ale porád to jsou jen loutky ve hře nic víc a hry jsou jen HRY nemají vychovávat a zastupovat tak rodiče nebo školu
  • Nad masochizmem ani sklony k němu jsem nikdy při hraní TR moc nepřemýšlel. Je ale pravda, že jsem si párkrát pro legraci tu šipku s Larou dal XD Co se současných her týče, tak myslím, že hlavním úkolem vývojářů je upoutat pozornost. Nedávno jsem projížděl staré SEGA Mega Drive hry (zhruba z let 1990-1996) a musím konstatovat, že u mnoha her byla hlavní hrdinka nadměrně obdařená, např. v Golden Axe II. Je ale pravda že hlavním stavebním kamenem bylo spíše dětské publikum a tudíž převážné množství her bylo tvořeno tím, co bylo žádáno, tj. maskoty jako je Sonic, Mario, Zelda, Alex Kid a další. Hodně také frčely adaptace filmů.
    • Robotron3
      Golden Axe je z fantasy prostředí. Amazonka přece nebude prkno :). To jak jsou zobrazený ženský ve fantasy hrách má dávnou tradici ještě z dob, kdy hry vůbec neexistovaly, nebo se omezovaly na dvě pálky pinkající si míček. To je prostě fantasy, ilustrace v knihách vypadají stejně a to se samozřejmě snaží vývojáři do těch her dát. Jakmile ale má hra za cíl snahu o realističnost, jako třeba Heavy Rain, tam už postavy / ženy vypadají normálně. Feministky si hledají hůl, kterou chtějí toho psa bít, a nic není snazší, než si hůl najít :)
      • eeeee
        Amazonky jsou za prve myticke a za druhe jsou slavne amputaci jednoho nebo i obou prsu, aby jim neprekazely v boji.
      • Eh. Naproste nepochopeni celeho tematu.

        "To je proste fantasy" = "to je MUZSKA fantasy". Odkdy je nadmerna prsatost pravidlem jakehokoli zanru? Ze maji muzske fantazie davnou tradici je prave ten duvod, proc je nejvyssi cas je trochu provetrat a pustit ke slovu i zenske fantazie.

        Feminismus neni z principu nic nezdraveho, to prave naopak - je to boj za rovne postaveni zen ve spolecnosti. Coz je trochu slozitejsi zalezitost, nez spocitat pocet hernich hrdinu a hrdinek.
        • Ale i ženy, třeba (Julie Bell) co malujou fantasy obrazy tam rvou velky kozy a svalnatý chlapy mě spíš vadí že 90proc jsou mladý úžasný a hyperbohatý jedinci třeba Sabriel píšeto nějaká ženská a hlavní hrdinka je 18letá aristokratka atd.
          • eeeee
            To ale prece nic neznamena, proste zijeme v muzske kulture a jsou tim ovlivneny i zeny. Na druhou stranu se neda cekat zadna rychla zmena a pomaly proces ke kulturnimu zrovnopravneni zen tu je. Staci si poslechnout nazory na to jaka ma byt zena od me babicky (87 let) a manzelky. Babicka jeste zastava ten tradicni nazor, ze zena se ma venovat az obetovat rodine a domacnosti a byt poslusna sveho muze (ostatne, narodila se jen par let po tom, co bylo uzakoneno volebni pravo zen, jeji matka na tom byla vychovou jeste hur). A treba to, ze manzelka parkrat do roka vyrazi vecer na damskou jizdu vnima s nepochopenim. Vzdyt by misto toho mohla stupovat ponozky misto aby je vyhazovala a kupovala nove. Ze bych je snad mel stupovat ja, to by ji ale ani ve snu nenapadlo, pro muze to neni dustojna prace. Tohle jsou dusledky vychovy kterou si prosla a to ze je zena neznamena ze jsou jeji nazory na chovani zen nutne spravne. A i kdyz dnesni zeny uvazuji uz moderneji, neznamena to, ze stale nejak nepodlehaji stalete az tisicilete patriachalni kulture. A je vubec otazkou, zda je to vlastne dobre nebo spatne. Proto ma smysl o tom diskutovat.
  • Mě se strašně líbí, jak nad tím ty feministky velice uvažují a všechno analyzují, přitom když se člověk podívá na jakékoli videa a dokumenty o tvorbě her, tak nikdo z tvůrců nějaké stereotypy naprosto neřeší. Prostě když je potřeba postavy trochu oživit tak se tam flákne ženská, aby bylo na co koukat a bude taky trochu drsná aby se lidem líbila. Když jsou tam ženské "v domácnosti" tak je to proto, že jde často o fantasy (a la středověk) hry a ženy v domácnosti prostě dotváří realistické prostředí ať už feministky chcou nebo nechcou, prostě to tak v dobách dřívějších bylo. Neznám hru, kde by byly ženy vyobrazeny nějak hanlivě nebo by je hra měla urážet. Naopak mě přijde, že ve hrách je spousta hrdinek, bojovnicí za svobodu a super ženských charakterů obecně.
    Třeba takový Zaklínač, dokážu si představit, jaký stěr by od feministek dostal. Za Geralta se můžete s mnoha ženami vyspat a z jiného důvodu ve hře některé z nich vlastně ani nejsou, do toho tam máte žen v domácnosti nepočítaně. Každá žena, která hraje roli je vždy svým způsobem velmi štědře obdarována co se týče jejích vnad a i jsou ve hře často dávány najevo (takové pohupování poprsí Triss na začátku jedničky). Každopádně když se na to podívá člověk hlouběji, badass charakterů je ve hře (speciálně ve dvojce) snad i více ženských jak mužských.
    Vždycky se musím feministkám smát jak se neustále snaží dělat velblouda z komára a nakonec stejně zjistí, že i to, za co bojují, je špatně (jak bylo např. řečeno v přednášce, že naprosto nestereotypní Lara je špatným příkladem, klasické ženské, co tedy vlastně chtějí?)
    • Tikov
      Ta představa středověkých žen v domácnosti je špetku taková svatoleská cukrkandlová a rozhodně nedotváří realistické prostředí. Měšťka či vesničanka rozhodně neseděla doma a nevyšívala- dělala to co muži a k tomu věci navíc (bych citoval klasika: "denně prát, denně vařit, denně rodit") Pole se samo nesklidí, pivo se samo nenačepuje, obchody nedojednají.
      Ty doby dřívější, kdy jsou ženy vytlačeny do domácnosti nastávají omezeně až tak s nástupem renesance a hlavně v 19. století (fr. revoluce byla z velké části dílem žen a to "od plotny" nejde). V Evropě opět upadají tyhle snahy s první světovou válkou. Problém je, že Američané si ideu ženy v domácnosti, aspoň dle TV produkce, pěstují žel dodnes.
    • Asharak
      Zahrát si Dragon Age:O za muže a valit do Zevrana by měly! A pak ať si kritizují! :DBych chtěl vidět ty jejich výrazy potom.

      Hm... to nezní špatně, takhle jsem to ještě hrát nezkoušel! To by byla rebélie... co by na to asi řekli vědci a psychologové *7* Gaaaaaaaay!
    • Robotron3
      A to nemluvě o tom, že aby bylo něco kritizované za nereálné zobrazení, musí to mít za cíl realističnost. Přitom 99% takových her jsou smyšlené věci s fantastickými postavami ať už se jedná o muže, nebo ženy. Prostě uplně mimo argumenty a nějaký rádoby studie, ale to říkala i Zuzana Kostićová, takže jsem uplně až tak nepochopil zaměření a závěr přednášky.
  • Trisska
    Jinak z přednášky sem pochopila, že feministky by měly zřejmě velkou radost ze hry Dishonored! V týto hře sem nenarazila na jedinou hezky vypadající ženu (snad jen císařovna vypadala aspoň normálně) a jejich hrudníky vytvářeli asi nějací fandové deskovejch her! *15* Pánové na tom byli s vizáží ještě hůř, vůbec nebylo na co koukat! *15* Na druhou stranu, ženy ve hře akorát chodí s koštětem, uklízí pokoje a vaří, zatímco muži se jen poflakují kolem baru a nosí se jako pávi! Takže ne, feministky by asi radost neměly! *15*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit