Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • walltar
    Tak tento rok je na RPG takový slabší.... Minimálně na SP RPG. GW2 a TSW sou celkem potěšující podniky na poli MMORPG a u obou sem se celkem zabavil. Jediné co mi přijde, že už dneska nevychází MMO, které se snaží člověka udržet dýl než tak dva tři měsíce.

    Ale SP RPG ... vzhledem k tomu, že nemám konzoli tak ty dvě asiské hry neznám. Když je tu D3 tak bych přidal i Torchlight 2, který mě přišel zábavnější a díky modovatelnosti čekám, že se k němu, narozdíl od D3, vrátím. Jinak si tento rok vůbec na žádné lepší RPG nepamatuju ... Doufejme, že 2013 bude na RPG lepší. Ale asi nejvíc se těším na návrat textových izo RPG v roce 2014 protože co se začali RPG namlouvat tak se z nich ztratilo tak 80% rozhovorů a možností jak ho vést.
    • Kingdoms of Amalur: Reckoning mě parádně zabavilo na čtvrt až půl roku. *5*
  • Dobrá volba *4*, jsem stejného názoru, u Dragons Dogma jsem se letos bavil ze všech RPG které jsem hrál asi nejvíc.
  • Zdravím. v jednom z podcastů se Lukáš nebo Petr zmínil o chlápkovi, který hraje všechna RPC, která vyšla za celou herní historii. Prosím, máte odkaz?
    • CartmanXxX
      Nejspíš tohle http://crpgaddict.blogspot.cz/
      • Jo to je ono. Perfektní. *1* Osobně bych ty hry již nehrál, ale přečíst si o nich, je zajímavá exkurze.
  • eeeee
    S timto hodnocenim souhlasim, pro me je to hra roku. Tahle hra exceluje predevsim perfektni hratelnosti a zabavnosti.
  • Viktor_H
    Teprve letos tak nějak naplno cítím, jak moc jsou žánrové škatulky omezující, resp. nevypovídající.

    BTW, Souhlasím s názorem, že MMO mělo mít vlastní kategorii.
  • Ono zkrátka slovo RPG znamená pro mnho lidí mnoho lidí mnoho různých věcí.Někdo za RPG považuje hry kde lze zlepšovat statistiky postavy,pro někoho jsou RPG hry s otevřeným světem-pískoviště kde si můžete dělat co chcete,Pro někoho je RPG nelineání postup hrou (tj. můžu se daným levelm proplížit,promlátit,prostřílet...atd) a pro někoho(pro mě) to znamená nelineární postup příběhem,možnost určovat směřování děje,ovlivnovňovat chování hl.postavy,více způsobů jak splnit zadaný quest a to opět z dějového a ne herního hlediska tj.nikoliv výběr mezi tím jestli se budu plížit nebo střílet ale výběr mezi tím jestli např. v daném qestu pomůžu Pepovi nebo Frantovi...
    • RPG = riadne pojebana gamesa
    • yuri.sidius
      A všichni mají vlastně pravdu. RPG je skutečně široký pojem. Vpodstatě to znamená "hra na hrdiny" a většinou je to spojené s nějakým příběhem a nějakým vývojem postavy a to splňují i všechny ty nenáviděné hry jako skyrim nebo diablo 3.
    • Paulcz
      Co znamená zkratka RPG nevědí často ani lidé, kteří o tom polemizují :)
    • No já myslím, že dost bordel v tom dělá fakt, že nálepka rpg se stala vyhledávanou a je to fakt pojem! Takže mnohdy stačí do hry šoupnout strom schopností a už se může vesele na steamu napsat v žánru na steamu: Action, RPG.
  • Ono celkově s tím jak definovat RPG hru je to celkem ošemetné,např.podle této definice "V jádru jsou tyto hry formou interaktivní zábavy založené na výpravnosti příběhu, který lze ovlivnit a na kterém lze mít svou fiktivní rolí autentický podíl a také možnost odnést si reálný zážitek, plynoucí z procesu transformace vlastní libovůle do fiktivní postavy herního světa. Hráč takový svět svou fiktivní rolí tedy odvíjí a na základě sobě vlastní libovůle do jisté míry spoluvytváří." jež je zrovna mě osobně velmi blízká je Mass effect(a to ať už se jedná o 1,2 nebo 3-ku) mnohem více RPG hra nežli například takový Dark Souls, což je hra jež já osobně považuji "pouhou" akční mlátičku.Já osobně považuji celou serii ME za do značné míry ztělesnění toho,co to RPG žánr je nebo čí by alespoň být měl tj.nějaká možnost určovat směřování příběhu hry a to skrze různá rozhodnutí,možnost formovat charakter či řekněme morální kodex hl.postavy+nějaká iluze skutečného světa jež se skrývá za obrazovkou mého monitoru (a skutečným světem automaticky nemyslím otevřený/rozlehlý svět i když je to samozřejmě výhoda)...
    • ME effect jsem zkoušel hrát bez toho abych cokoliv vylepšoval a šlo to. Toto je pro mně u RPG základ, vývoj postavy musí být znatelný ve hře.
    • proč ty mínusi,já s nim teda stoprocentně souhlasim.
  • MickTheMage
    Prepacte kolegovia, ale Diablo 3 by tu vobec nemalo byt. Hadam, ze zanroveho kolegu (mega nudu minuleho roka) menom Bordellands 2 mate niekde v akciach, ale... stylovo, typovo (a ked chcete zanrovo) je to 1st person diablovka, takze... Bud to nema v tychto miestach co hladat ani Diablo (bleh) alebo ste nieco potentovali.

    Ad Dragons Dogma - happy Mick za vyhlasenie. Nehneval by som sa ani za Grimrock, ale... Dragons Dogma je (aspon pre moju malickost) nieco ako prekvapenie roka 2012. Hra, o ktoru som nemal najmensi zaujem, ale ktoru som do konca hral velmi dlho a dodnes ma bavi. Je tak japonska a tak zapadna zaroven, ze to az pekne nie je. Zapadna v zmysle prostredia - Chymera sa na priklad podoba velmi na svoje 2D zobrazenie z 3 Eye of the Beholder, ze to ani nemoze byt nahoda. Resp. inspiracia v D&D a zapadnom videni sveta je zrejma. Plus, ale mnozstvo japonskych podivnosti - moralnych - zvadzat vydanu (kralovu?) zenu alebo nie? Ak ano, trosku sa vam to vypomsti - jasne moralne poucenie. Vydate zeny nechat napokoji. Ale z toho nam potom vyplyvan niekolko dalsich questov. Alebo - zasiahnut v pripade cestneho suboja rytierky Mercedes alebo to nechat tak? Cest, slava, hrdost - to vsetko tam je. Zaujimave, i ked na vyslsedok pribehu to prilis nema vplyv. Kdeze Diablo. Trapne Diablo 3 sa na Dragons Dogma nechyta. Dynamicke akcne suboje, ktore mozu trvat aj niekolko realnych hodin. Pravda, nie az tolko, ale od polhodiny vyssie, niekey trvaju. A potom je tu system pawnov, vysvetelenie ich existencie a pseudo multiplayer. Skratka prekvapenie roka a skvele RPG zarove. A cert vezmi, ze nie je na PC, ostatne na co som si k svojmu (forever PC gamer) PC tu PS3 kupoval? Presne kvoli tomuto!

    Zaroven dobrovolen suhlasim, ze MMO veci by v nominaciach normalnych, pravych, skutocnych, single veci nemali co hladat. MMO je zlo! Pamatajte si to! Radsej im dajte vlastnu kategoriu. Aj za cenu, ze by tam mala byt len jedna (dve) hry. Pretoze, napriek tomu, ze nie som z tej hry extra nadseny, je napriklad taka Kingdoms of Amalur celkom solidna hra a minimalne do nominacie by sa hodila.

    Sice som napisal, ze by bolo pekne pisat za triezva, ale vtedy toho clovek napise najmenej. Uz nasi klasicki basnici vedeli, ze sa najlepsie pise pod vplyvom, takze...promile nepromile - games.cz rozhodlo dobre, ale nenominovalo uplne najlepsie :)
    • USER47
      Inu, většina i klasických RPG je hodně akční. I starý dungeony, izometrický příběhový RPG a další odnože. Ty žánry se různě překrejvaj a zařazení her jako je Diablo či Borderlands nebo i Deus Ex a System Shock je tak spíš otázkou osobního pohledu. Já třeba nepovažuju za kdovíjaký RPG ani Grimrock a jeho žánrový kolegy, ale chápu, že dost ostatních lidí asi ano.

      Co se týče MMO, nechápu, proč by měla mít vlastní kategorii. Třeba ten zmíněnej Amalur se totiž hraje prakticky stejně jako většina z nich. Dojdeš do hubu, nabereš sto questů v okolí (z toho jeden příběhovej), hodinku obíháš od jednoho quest markeru k druhýmu a pak se vrátíš do hubu pro odměny. Jseš poslán do dalšího hubu atd. atd. Rozdíl mezi Amalurem a třeba TOR je kromě bojovýho systému jen v tom, že v Amaluru nevidíš kolem pobíhat ostatní lidi. Jinak je to prakticky to samý.

      Navíc tohle není nominace "normalnych, pravych, skutocnych, single veci", to je nominace RPG. MMORPG jsou prostě jejich podskupinou a tak do nominací bezesporu patří.
    • Zrovna tenhle rok jsem dostal pěknou povídkovou knížku od Michaela Chabona. Hned první povídka se zabývá knižní zábavou a roztřiďováním do žánrů. Jak nám někdy více velí schématičnost a škatulkování více než požitek. A podle něho tuhle vinu nesou dost často nakladatelé, kteří berou žánr jako marketingový nástroj. Podobně se na to dá koukat i v herním průmyslu.

      Máš ale v podstatě pravdu, že Diablo III a Borderlands 2 jsou oboje stejně rpg jako akce. Série Diablo se ale díky konvencím, které byli podporovány důvody, že přece jenom izometrický pohled a fantasy má blíže k rpg než k akční hře. *4*
      • sorry za ty chyby
    • Veskoslav
      Rozdíl je v tom, že Borderlands 2 není prezentován jako RPG, Diablo ano a ať si každý říká, co chce, stále je D III nadprůměrné H&S RPG, což B2 není:) Takto by jsi pomalu mohl dát poloviu her do jedné kategorie, protože se prvky vzájemně prolínají. Hrál jsem hry, co kombinovaly RTS, RPG a FPS do jedné hry atd. Prostě B 2 je zástupce FPS s prvky RPG.
      • rhaegar
        Kdyby Diablo III odbouralo mmo prvky a ponechali klasický systém skillů byla by to nejspíš hra roku. Zbytečně moc hate hypu tahle hra schytala,přitom hratelnost je stále skvělá.
        • akorát trochu plochá a silně nudná
      • "Rozdíl je v tom, že Borderlands 2 není prezentován jako RPG"

        Pravda, par rokov dozadu redakcia zaexperimentovala a nezaradila medzi RPG ME2 - polka tiscali sa stazovala. Experimentovanie je fajn na blogy, Borderlands je predavany ako shooter, tak nech aj sutazi medzi shootrami.
        • langustyn
          No nevím, jak to bylo u B2, ale pokud si dobře pamatuju tak jednička byla prezentována jako Role Playing Shooter...
  • Myslím si, že MMORPG by si zasloužili vlastní kategorii. Každopádně, Dragons Dogma jsem nehrál, proto hodnotit nebudu.
    • Jo a co mi opravdu chybí v nominaci je Torchlight 2. Ta hra je mnohem zábavnější než monotóní Diablo 3. Tak to bývá když žák překoná mistra.

      Pro mě jednoznačně RPG roku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit