Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zajímavá myšlenka. Ale jak s tím naložit? A je to vůbec ku prospěchu her něco takového zavádět? Možná by se tím hry velmi změnily a došlo by k výrazné změně hratelnosti a taktiky. Zejména v online hrách by bylo zajímavé sledovat situaci. Nemůžu tam poslat rpg, co když je tam civilista? Na druhou stranu, schovám se tady, protože tu jsou civilisté a nemůžou mě tu vybombardovat? Za zabití civila by musela být velmi výrazná penalizace, jinak by na to každej kašlal. Otázkou je, jaká penalizace? Vykopnutí ze serveru při zabití dvou civilistů? Co když by k náhodným úmrtím civilů docházelo často a hratelnost by vlivem penalizace byla velmi těžká? Kdyby ale civilisté tvořili určitou "dekoraci", jakýsi doplněk, ne až tak častý, mohlo by jít o zajímavý krok kupředu. Třeba schovaní lidé v rozích budov a sklepení, nebo utíkající pryč od bojiště. Účelem by bylo trénování nervů a nestisknout spoušť na toho nepravého, což je originální prvek v hratelnosti a zároveň výchovný faktor. Podle mě by to šlo, ale muselo by to být velmi vyvážené, aby to nevedlo nehratelnost.
    • To je poradna kravina ...

      Podivej se k tem tardum z WG ... ve wotku je zaplej friendly fire ... ale v "pravidlech" je zakazanej ... WTF? Kdyz hracum dovolim zabijet civily ... tak proc bych je za to mel trestat?
      • Jo ve wotku je sice zaplej friendly fire, ale: 1) je penalizovanej jak dobytek (zvlášť když máš tdčko) a za 2) co by to bylo za arkádu/simulátor, kdyby si střelil do "živýho" tanku a nic se nestalo. na WGčku sice FF (asi) nikdo neřeší), ale přesto viz. bod 1)
    • bobsh
      Smutný je, že člověk, kterej téma hry bere aspoň trochu vážně a neni to poskakující 'lolwtfnoobomglol" jantar co řve do headsetu něco o souloži s matkou, by žádnou penalizaci nepotřeboval a civilisty by prostě nestřílel. Bohužel je pořád víc těch poskakujících tupců, to je podle mě větší problém než to, že se nedělaj vážný hry.
      • To je taky pravda.
      • Nemyslím, i ten zkušený a myslící hráč si to alespoň jednou vyzkouší... potom se na to sice vykašle, protože proč by to dělal, ale minimálně jednou to asi vyzkouší každej... Je to stejné jako s více konci ve hrách, k čemu je víc konců pokud si je všechny neprojdeš? *3* Prostě je-li hra dobrá tak ji přehraješ na více způsobů, poprvé možná za slušňáka, ale neznám snad hráče co by si v nějaké hře nestřihl i roli čistého záporáka... *1*
        • bobsh
          Určitě vyzkouší, ale jak sám říkáš, pak to dělat nebude. A hraní role záporáka je podle mě taky v pořádku, nelíbí se mi jenom ten přístup, kdy je to tomu hráči jedno, nezajímá ho, že by to měl vlastně vnímat jako něco nesprávýho a prostě v tý hře jenom dělá blbosti.
          • Boze ... jaky blbosti? Hrac se chova presne v souladu s pravidly hry - a to vzdy a vsude za vsech okolnosti. Dela jen to, co mu hra delat dovoli. Pokud mu hra dovoli strilet civilisty, tak proc by je nestrilel? To je uplne totez, jak kdybys decko poslal pro zmrzlinu, a pak mu dal par facek, ze si lizlo ...
          • neříkejte že jste se v Counter Strike nikdy neschovávali za hostage jako za živý štít aby soupeř přišel o prachy když je trefí místo vás *4*
            • XorxoxTalarius
              Ma oblibena taktika, hlavne kdyz jsi si je dobre postavil
    • Stačila by penalizace na získaném skóre (zkušenostech).
      • To by taky šlo, ale to by spoustu lidí nejspíš nemuselo odradit. Buď by mu xp byly fuk, nebo by jich měl tolik, že by mu nějaká ztráta nevadila a jednou za čas by mu ruplo a vykropil by školku, což je přesně to, co se stávat nemá. Takže to nějak zkombinovat ve smyslu nejdříve ztráta xp a po více obětech kick. A další, extrémnější varianta - data o zabitých civilistech by se odesílala na sociálku a policii a po dovršení psychologem stanoveného počtu obětí by si pro tebe přijeli a nechali by tě vyšetřit pro podezření z psychopatických sklonů:D
    • XorxoxTalarius
      Hlavne by jsi pak mel moznost je vsechny poslat do pekel kdyz budes chtit a ne ze ti scerna obrazovka s napisem "ty ty ty, to se dela?"
      Jinak v zakladu je to obsazene uz v dosti RPG hrach, ze urcite kroky maji nasledky
  • valka zadna pravidla nemá,,,ona je tvori!!! *1* ,,,ve valce ma navrh ten kdo se odprosti od konvencnich a zaběhlých postupu,,,valka si zije svým vlastním zivotem *1*
    • Historie ukázala, že nemá.
    • "ve valce ma navrh ten kdo se odprosti od konvencnich a zaběhlých postupu" = Toto neplatí jen ve válce, ale vždy a všude.Kdokoli bez skrupulí je úspěšný a vítězí.
      • Jak kdy, jak v cem...
        • Vzdy a ve vsem.
    • XorxoxTalarius
      Smutne, ale pravdive. Ne nadarmo se rika ze "Ve valce a v lasce je dovoleno vse."
  • tí čo volajú po čo najtvrdšom, najvernejšom zobrazovaní reality vojny, precitnú až budú technológie poskytovať verné zobrazenie reality, násilia a utrpenia a potom možno pochopia, že tú tvrdú realitu v hre vlastne nechcú. Scéna z letiska v budúcnosti nebude možná v žiadnej z hier, jednak to nikto nepovolí a ak aj áno, ľudia to začnú odmietať hrať.

    Hry sa v budúcnosti výrazne zmenia... a myslím, že k lepšiemu, keďže zažijeme odklon o samoúčelnej brutality k viac emočnému prežívaniu hier a samotná brutalita bude už iba takým korením ktoré bude hru miestami podčiarkovať.
    • Ale kdeze ... kazdej den mas v TV sceny z valecnych zon, mrtvoly, zniceny mesta ... jsou to nejsledovanejsi casti zpravodajstvi.

      A jaksi zapominas na nase geneticky dedicvi - at chces nebo ne, sme geneticky lovci a valecnici - po desetitisice let. Ty sceny nas fascinujou a pritahujou. Presto se vetsina lidi ovlada natolik, ze si dobre uvedomuje ze je to zaroven desivy, ale zazit to virtualne? Kdyz se me ani nikomu jinymu nemuze nic stat? Proc ne?
      • v televízii vidíš akurát omáčku, žiadnu skutočnú brutalitu. Vo filmoch je brutality dosť ale môžeš sa od nej odosobniť, ty nie si ten kto to vykonáva. Je veľký rozdiel niekomu rozpárať brucho v hre kde to bude vyzerať na nerozoznanie od reality a pozerať sa niečo podobné vo filme. Existuje totiž určitá línia kde je ešte brutalita zábavou a kde naopak zábava končí a nastupujú negatívne pocity, odpor, znechutenie.
    • Xilus
      presne
  • Xilus
    vo vojne nesmies zabijat civilistov.
    • Ano, podle mirovych zakonu ... viteze ovsem nikdo soudit nebude.
    • Ferdis2
      nejako som si to nevšimol, stačí sa pozrieť ma pomer civilných obetí a vojakov vo vojnách, ktoré sa odohrávali po Ženevských dohodách...
      • janchor
        Že něco zakážeš pochopitelně neznamená, že ten zákaz nikdo nemůže porušit, respektive že si civilové nevyžerou válku i bez toho, aby je někdo cíleně zabíjel.
        • Ferdis2
          tak v tomto prípade hry naozaj len odrážajú realitu...
  • Červenej kříž má teda starosti. Nejdříve by se ty konvence měli dodržovat v reálu!
    • Zkusim ti nastinit jeden z duvodu, proc to nikdy nikdo dodrzovat nebude ...

      Dle jistych mezinarodnich dohod se i CR zavazala nepouzivat pechotni miny. (US to ze zcela zrejmych duvodu odmita). A hnedle ti nadhodim situaci. Predstav si, ze potrebujes ustoupit. Mas pred sebou prusmyk ... a potrebujes protivnika zdrzet. Jak to udelas? No polozis tam rekneme protitankovy miny (to muzes ... ;D). A vis co udela protivnikova pechota? Mno prijde a ty miny posbira jak housky v krame. (pro info, protitankova mina CSLA funguje bud na tlak 200kg => pesak ji neaktivuje nebo je s prutem aby vybuchla i pod brichem tanku, pak staci 50kg).

      Jak ten problem vyresis? No zcela logicky a jednoduse, to protitankovy pole zajistis i proti pechote - polozenim pechotnich min. Dela se to trebas tak, ze pod tu protitankovou das jeste protipechotni => pokud by ji pesak zvednul, tak ho sejme ta zajistovaci. Samo, da se to jeste ruzne vylepsovat ... trebas tim, ze propojis vic min navzajem, protoze predpokladas, ze v okoli se budou poflakovat dalsi mineri ... ;D
  • spis si myslim ze to vyvolava debatu opacnou. Jsou ve valce vůbec nejaka pravidla? ok civilisti se nestrili .Strela z pusky ti nemá rozesrat vnitrosti ale proletet (proc teda po sobe strilej?) apod. Ale jak často vidíme jak rakety padaj na civilisty, jak vojaci strilej kazdyho hlava nehlava. Todle nemyslim jako hanobeni vojaku. Spis si myslim ze valka jako takova je zbytecna. Proto nepremyslejma o pravidlech ale jak ji zabranit. Protože když na to pride pravidle jen nesmyslne omezujou nebo nic neresej.
    • Jack1947
      Valka je a vzdy bude svym zpusobem pokrok, obcas je to holt jedine reseni, ja bych spise rekl kdyz se chce nekdo mermomoci postrilet tak bych mu v tom nebranil. *3*
  • bobsh
    No, mohly, to má ČK pravdu, ale k tomu musí asi dospět samotný tvůrci. A bojim se, že to jen tak nebude, když jim "plytký" (nemyslim to jako urážku) střílečky vydělávaj takový miliony jako BF a CoD. Přece jenom, pořád je to byznys a moc nepodporuju to, že by tvůrci her/filmů snad měli nějakou morální povinnost vzdělávat a vychovávat svoje hráče/diváky. Můžem bejt rádi, že přece jenom existujou hry, který se vážnějšíma tématama zabejvaj, pak je jenom na lidech, co si vyberou.
    • Robotron3
      Ale COD a Battlefield snad nejsou simulace? Jsou to střílečky? Proč by se u akčních her mělo diktovat, jak mají být realistické? U stříleček podle mě jde právě o to, aby hratelnost byla na prvním místě a to se realističnost právě musí omezovat a různě přetvářet. U Simulátorů je to něco jiného, tam tyhle úvahy jistě patří.
      • bobsh
        Vždyť ale říkam, že podle mě neni správný někomu určovat jak má svoje hry dělat. Nejspíš jsme se nepochopili :-)

        Jinak mám pocit, že celý to vyjádření ČK souvisí spíš s realističností zobrazovaných témat (válečné zločiny, psychika vojáků na bojišti atd.), než s realističností herních mechanismů. SpecOps The Line je taky arkádová střílečka (dokonce i víc, než BF), ale po příběhový a tématický stránce má hloubku.
        • Jack1947
          Bf taky mnelo... viz Obetoval pro zemi zivot, a pak beztak nekde v nejake zaprdle dedine chcipl na ozareni z radiace a ani nedostal vyznamenani *15*
      • Jack1947
        Tot pravda, na druhou stranu by ale mohli obsahovat minimalne nejaky odkaz, aby prave hra nepusobila jen a pouze za "virtualni strelnici" kde vojaci jsou roboti a prozivajitak maximalne "bolesti" mozna ani to ne pri zasahu hlavne ze po vzoru terminatora umi vystrilet bez ujmy, celou policejni stanici a na jejich charakteru se to neprojevi vubec.
    • obávám se že na herního Kubricka co udělá z her o válce umění si ještě počkáme
      • janchor
        Nicméně se blýská na časy, viz třeba Spec Ops nebo - pokud by byla řeč nejenom o střílečkách, ale o tematice války obecně - Unmanned.
  • Jack1947
    Jednoznacne souhlas, hry by mneli mit vse co je v realu, zadne zlehcovani ale at nam serviruji presne to co se deje/muze dit ja jsem jedine proc "Valecne hry by mneli reflektovat valecne zlociny" nikoliv mohli tot muj nazor. Tudiz vykreslovat realitu tak jak je, zadne zjednodusovani
    ale pekne natvrdo a bez skrupoli a ty pravidla by tam byt koneckoncu taky mohli. *4*
    • Ale člověk mimojiné k hrám tíhne i proto, že si chce odpočinout od běžné reality, co mu potom zbude.
    • Robotron3
      Kdyby měly hry vše co v reálu, tak by žádnou hru ani nikdo nemoh dohrát.
      • Jack1947
        To ne, ale ja spise narazim nato ze by se tam mnelo vykreslovat , aspon kdo by chtel a uz jsme to mnely paradne v singlu COD( masakr na letisti,

        rusky masakr toho premiera po padu letadla, vybuch bomby u ditete, vybuch po raketach mrakodrapu a padajici strepy na stojici lidi.)
        • To jistě, jenomže která firma chce dneska zase riskovat, že udělá něco reálného a chytne se toho nějaká televize hovn@ a udělá reportáž o tom, jak je to všechno brutální a jak to lidem ničí mozky atd? tomuhle se chce většina vývojářů vyhnout... a pak je tu Rockstar :D
          • Jack1947
            Nekdo kdo se neboji, nekdo kdo vyjde z stereotypu rad a udela to proste a jednoduse *4* .
      • Inquisitor
        A hlavně by to asi nebyla moc zábava a o tom jsou hry především.
      • to je pravda, hry musejí mít něco jako "hratelnost" když jí nemají, pak se často stávají simulátorem, který je pro většinu lidí herně nepřístupný/nezábavný a nezaplatí se. Třeba výborně je tohle zvládnuto ve free to play hře war thunder, tam je možnost hrát arkádu - pro nováčky, nehráče, nebo naopak realistické bitvy pro znalce a zatvrzelce druhé světové...
  • ARMA 2 tomu šla naproti kampaní inspirovanou chytáním skutečných válečných zločinců na balkáně jednotkami Seals a SAS *4*
  • Vždy. když začne mít nějaké médium signifikantní vliv na mysli lidí, rozuměj rozšíří se za určitou hranici, vyrojí se takový spasitelský zkurvysráčové jako tento frantík. "Francois Senechaud z Červeného kříže se vyjádřil: „Videohry, které reprezentují současná bojiště jsou velmi blízko realitě a to tak, že je těžké poznat rozdíl mezi záběry ze hry a skutečného světa. My diskutujeme o tom, zda je nepřiblížit ještě blíže a nezahrnout do nich i pravidla válečných konfliktů." Francoá, víš, co ti říkala máma už v patnácti? že máš přestan čuchat to modelářský lepidlo, vnímáš pak totiž realitu dost podivně.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit