Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Mě by stačilo, kdyby ve hrách pořád nebylo USA zobrazováno jako země, která za nic nemůže, která nic neudělala nikde se nesrala, neprosazovala svojí svobodu a nekradla ropu, ale vypadala, jako ubohé děťátko, které šikanují teroristé každý den a jako agresor byla vždy druhá země posedlá nadvládou nad světem. Stejně celkově USA je ve hrách moc často. Bojovat třeba za Čínu proti Rusku, to by bylo zajímavější než mít na prdeli vytisknutou americkou vlajku.
    • ... říká čech, z malinkaté země s počtem obyvatelů téměř stejné, jako jedno z jejich větších měst. Tak ty "americké" hry nehraj.
    • janchor
      Myslím, že by tě překvapilo, kolik her z posledních let právě roli Ameriky jakožto světovýho policajta nějakým způsobem zpochybňuje (např. poslední Splinter Cell). Nikterak sofistikovaně, ale ten posun je zjevnej a docela dobře kopíruje unavenost tamní společnosti válkama v Iráku a Afghánistánu.
      • Jenže USA ten světovej policajt fakt je a dá se říct, že nám víceméně do ničeho nekecají a já jsem jedině rád, že je taková velmoc. Nebýt USA, tak rozhodně už nám nad hlavama vlaje nějaká červená vlajka ať už ta nebo ona. Já zase nechápu tady tu tendenci Anti-amerismu nebo jak to nezvat, vždyť nám nic nedělají, tak co některým pořád tak vadí ? *7*
        • janchor
          To samozřejmě je. Já osobně jsem jedině rád, že je tím policajtem ještě pořád spíš Amerika, než velmoci zhola nedemokratický (tedy Čína nebo Rusko). Jen to neznamená, že na tu policajtskou "úlohu" a její naplňování nelze nahlížet kriticky.
      • Takže jedna a ještě chabě?
        • janchor
          Např. = nejenom jedna. I takovej mainstream, jako Call of Duty, tepe do vlastních řad.

          A chabě je pořád úplně někde jinde, než "mít na prdeli vytisknutou vlajku", jak bylo napsáno.
    • XorxoxTalarius
      No ono by stacilo udelat hru kde se takove americke agresi branis a muzes hadat co se stane :)
    • Zburcuj tu lidi od nemluvňat až po důchodce, až tu bude tak silnej trh, že si to tu s úsměvem koupí 10 mega lidí, budou teroristi a ufoni lítat ob víkend nad Prahu. Je uplně ukradený, co je zajímavější, mnohem raději bych taky hrál za Českýho soldata než nějakýho špinavýho pologramotnýho Číňana z rýžových polí, ale prostě si víc lidí koupí hru s americkým rangerem.
      • eh ja myslím že to dlouhou dobu trvat nebude a usa už ve hrách nebude tak moc protože evropské publikum už amici štvou. takže i když v americe to bude přijimané tak tady už tak moc né.
        • Evropany to štvalo vždycky, přecijen se s všudypřítomnou americkou vlajkou a patriotismem až na půdu horko těžko ztotožňuje. Jenže i v té Evropě si to hromada lidí koupí. A ještě několikrát větší hromada si to koupí v USA. Takže ne, nepřestanou to dělat. Možná až USA budou krachovat a chcípat tam hlady, potom budeme hrát asi za nějakýho Britskýho dobráka.
  • tí čo volajú po čo najtvrdšom, najvernejšom zobrazovaní reality vojny, precitnú až budú technológie poskytovať verné zobrazenie reality, násilia a utrpenia a potom možno pochopia, že tú tvrdú realitu v hre vlastne nechcú. Scéna z letiska v budúcnosti nebude možná v žiadnej z hier, jednak to nikto nepovolí a ak aj áno, ľudia to začnú odmietať hrať.

    Hry sa v budúcnosti výrazne zmenia... a myslím, že k lepšiemu, keďže zažijeme odklon o samoúčelnej brutality k viac emočnému prežívaniu hier a samotná brutalita bude už iba takým korením ktoré bude hru miestami podčiarkovať.
    • Ale kdeze ... kazdej den mas v TV sceny z valecnych zon, mrtvoly, zniceny mesta ... jsou to nejsledovanejsi casti zpravodajstvi.

      A jaksi zapominas na nase geneticky dedicvi - at chces nebo ne, sme geneticky lovci a valecnici - po desetitisice let. Ty sceny nas fascinujou a pritahujou. Presto se vetsina lidi ovlada natolik, ze si dobre uvedomuje ze je to zaroven desivy, ale zazit to virtualne? Kdyz se me ani nikomu jinymu nemuze nic stat? Proc ne?
      • v televízii vidíš akurát omáčku, žiadnu skutočnú brutalitu. Vo filmoch je brutality dosť ale môžeš sa od nej odosobniť, ty nie si ten kto to vykonáva. Je veľký rozdiel niekomu rozpárať brucho v hre kde to bude vyzerať na nerozoznanie od reality a pozerať sa niečo podobné vo filme. Existuje totiž určitá línia kde je ešte brutalita zábavou a kde naopak zábava končí a nastupujú negatívne pocity, odpor, znechutenie.
    • Xilus
      presne
  • spis si myslim ze to vyvolava debatu opacnou. Jsou ve valce vůbec nejaka pravidla? ok civilisti se nestrili .Strela z pusky ti nemá rozesrat vnitrosti ale proletet (proc teda po sobe strilej?) apod. Ale jak často vidíme jak rakety padaj na civilisty, jak vojaci strilej kazdyho hlava nehlava. Todle nemyslim jako hanobeni vojaku. Spis si myslim ze valka jako takova je zbytecna. Proto nepremyslejma o pravidlech ale jak ji zabranit. Protože když na to pride pravidle jen nesmyslne omezujou nebo nic neresej.
    • Jack1947
      Valka je a vzdy bude svym zpusobem pokrok, obcas je to holt jedine reseni, ja bych spise rekl kdyz se chce nekdo mermomoci postrilet tak bych mu v tom nebranil. *3*
  • Červenej kříž má teda starosti. Nejdříve by se ty konvence měli dodržovat v reálu!
    • Zkusim ti nastinit jeden z duvodu, proc to nikdy nikdo dodrzovat nebude ...

      Dle jistych mezinarodnich dohod se i CR zavazala nepouzivat pechotni miny. (US to ze zcela zrejmych duvodu odmita). A hnedle ti nadhodim situaci. Predstav si, ze potrebujes ustoupit. Mas pred sebou prusmyk ... a potrebujes protivnika zdrzet. Jak to udelas? No polozis tam rekneme protitankovy miny (to muzes ... ;D). A vis co udela protivnikova pechota? Mno prijde a ty miny posbira jak housky v krame. (pro info, protitankova mina CSLA funguje bud na tlak 200kg => pesak ji neaktivuje nebo je s prutem aby vybuchla i pod brichem tanku, pak staci 50kg).

      Jak ten problem vyresis? No zcela logicky a jednoduse, to protitankovy pole zajistis i proti pechote - polozenim pechotnich min. Dela se to trebas tak, ze pod tu protitankovou das jeste protipechotni => pokud by ji pesak zvednul, tak ho sejme ta zajistovaci. Samo, da se to jeste ruzne vylepsovat ... trebas tim, ze propojis vic min navzajem, protoze predpokladas, ze v okoli se budou poflakovat dalsi mineri ... ;D
  • erikse
    Generation kill je i super serial, takze nejlip je okusit jak knihu, tak i televizni verzi. Nebudete litovat
  • Nevím jestli je to chyba moje, nebo autora článku, ale nějak mi utekla hlavní myšlenka. Bylo myšleno, že např kampaň ze strategické hry stavící hráče do role velitele srbské armády, majícího za cíl vyvraždit Srebrenici, má něčemu pomoci? *9*
    • Asi, a nebo budeš Americkým pilotem letadla, co ve Vietnamu rozprašovat Agenta Orange .)
  • Xilus
    vo vojne nesmies zabijat civilistov.
    • Ano, podle mirovych zakonu ... viteze ovsem nikdo soudit nebude.
    • Ferdis2
      nejako som si to nevšimol, stačí sa pozrieť ma pomer civilných obetí a vojakov vo vojnách, ktoré sa odohrávali po Ženevských dohodách...
      • janchor
        Že něco zakážeš pochopitelně neznamená, že ten zákaz nikdo nemůže porušit, respektive že si civilové nevyžerou válku i bez toho, aby je někdo cíleně zabíjel.
        • Ferdis2
          tak v tomto prípade hry naozaj len odrážajú realitu...
  • To jako že opravdu někteří lidé nepoznají, že sledují záběry ze hry proti záběrům z realného válečného konfliktu? Ty by předně měli navštívit oftalmologa jestli mají s tímhle problém..
    • naráží asi na to že jak ve zprávách vysílali záběry z ARMY s tím že jsou reálné
      • zřejmě na tv h@vna? Tam taky vysílali reportáž, jak jakási paní kalila první ligu s kamarádama, pak si odskočila do lesa, kde spadla a zaklínila se pod nějaký kořen, kamarádi jí po hodině hledali nehledali, tak se aspon zahřívala vlastní močí.
        • nn, nějaký angláni

          http://www.computerandvideogames.com/320372/itv-documentary-mistakes-arma-2-for-real-ira-film/
          • Jack1947
            Njn, TV tu jeste nekdo bere dneska vazne? *15* *3*
        • Erendiel
          To si pamatuju :D typkovi v té reportáži spadl buřt na začátku *15*
          • Zdenooo!!!
    • říkáš oftamologa, ale myslíš zřejmě adictologa?
  • celoush
    "Zkušenosti dvacátého století bohužel jasně ukazují, že záměrné omezení, jež si dobrovolně ukládá civilizovaná válčící strana, jsou k ničemu. Spojenci i nepřátelé si je vykládají ne jako důkaz lidskosti, nýbrž jako přiznání viny a nedostatek poctivého úmyslu." -- Paul Johnson.
  • Keyz
    -Hra může být skvělá vzdělávací záležitost. Klidně bych si zahrál za teroristu a pod. Je to zase jiný pocit než když to vidí člověk ve filmu.

    Je to dost omezené vidět něco ve hře pouze z jedné strany. Škoda, že na to mnoho tvůrců nemá "koule".

    - Reflektovat nějak válečné zločiny je taky komedie když ani v realitě se to moc neděje a když ano tak to trvá tak dlouho, že ten koho soudí většinou umře. Mohli by dám ale OSN v celé své kráse. Tedy hráč by za jeden stát by pro/proti útoku a nešlo by se pohnout z místa protože by to pokaždé někdo zablokoval a tedy hra by nešla dohrát :)

    -A ten argument, že hra se již dnes skoro nedá poznat od reality je přece blbost. Hráč to pozná na první pohled a někdo kdo to vidí první by to nepoznal ani před 10 lety kdyby mu to účelně vytvořili.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit