Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • heh, vim o tom prd, ale ciste teoreticky, nejde trochu o to, aby nebyli v mp lagy pro lidi s pomalejsim netem? proto ten lock na 30?
  • Já chci od hry jediný, dobře se bavit. Pokud tohle nové NFS v multiplayeru splnuje, není co řešit (počkám i na konkurenční recenze). Moc se v tom pitváte....časy se mění. Musíme se změnit taky (pro někoho to znamená, přestat hrát).
    • mp je bomba. urcite nej mp v nfs. mix run a hp2010
    • tak se změn a nebéké, takovejdle přístup tě v životě dostane daleko, budeš tak změněnej, že se ani nakonci nepoznáš :D ale každýmu dle gusta
      • jj, tyhle typy maj korporace nejradsi, tenhle tvaroh, co maka, nekeca a kupuje ty sraczky, co oni produkujou *5*
        • Docela by mě zajímal Váš věk, když tu všechny osočujete jako "herní omladinu". Tipnul bych si, že tu bude asi jen 10% staršího data výroby než 1990.
          • 1976 :)
  • podivejme jak jsou ty dnesni decka vycviceny- zblbnuty...az tak, ze se zarputile zastavaji fps locku?? dokonce i nadavaji tem, co to resi?? Proboha, ze uz je to tak zle to sem nevedel...
    • Poté, co tady v sousední diskuzi obhajoval nějaký klučina nutnost mít 6 GB na CoD mě už nikdy v životě herní mládež ničím nepřekvapí, takže ani tímhle. ;)
    • no ryk, časy se mění, jak píše ten einstein nademnou, se změn taky nebo nehraj :D tzn zacni mit rad NFS Rivals nebo to zabal nebo nějak tak to asi myslel
      • tak k tomu snad neni ani co dodat...jen, ze jsi nejspis velice inteligentni ...
  • jo souhlas, a dost podobnej je bohužel AC4 když v 1920*1200 nejde ve fulscreen bo je to delany na TV přece! A při "konverzi" na PC se na ty ivný lidi, co maj 16:10 monitory - vysejříme! To maj fuk, že budou mít trvrtku obrazu čšerný pruhy... stejně tak fuk je to recenzentovi, ten si toho asi ani "nevšim"...

    prostě za tohle v životě nezaplatim žádný firmě, já kupoval hry na začátku v 99., i díky me a podobnejm lidem se z hrani vubec stal mainstream. Takže já mám svoje odplacený abych za todle ci podobný prdy dal 1k mě ani nenapadne (I kdyz ten AC4 je oproti Rivals jako den a noc - tak ten fail s 16:10 fuck off - je ze stejnýho šuplíku, a recenzent kerýmu to nevadí, stejně jako ten co mu nevadí 30fps lock, je pro mě akorát manipulátor a lhář)
    • luke.skywalker
      Hele a co když recenzent neměl k dispozici 16:10 monitor? Měl si shánět i 4:3?
    • ...a sorry za 1000 překlepů, resp. vynechanejch písmen, na tudle klávesnici si asi nezvyknu, musím naní tlačit jak na sterej psací stroj
  • no, tak tady je (bohuzel) krasny pripad toho, jak si dnesni prolhany marketing, prolhana tv a v podstate veskere mass media podmanily, ochocily a vymazaly cloveku hlavu.. proste typicka ovce, co se spokoji se vsim, co jim predhodi at uz je to sebevic omezene, okate blokovane jen z lenosti a vidiny snadneho vydelku. Jen tak dale, nechapu, ze to nekdo nevidi co se deje, ten upadek vseho je neprehlednutelny... napr. novy Xbox, Ps4...tolik zbytecnych omezeni, podminek a kdesi co si. Dnesni spolecnost a hlavne mlada generace ve jmenu cool-u sezere proste vsechno....tomu se musim smat a bat se toho zaroven, protoze me desi co bude dal, kam az to zajde... proboha lidi vzpamatujte se! nemusite se vsim souhlasit a hlavne kupovat kazdej smejd co vam predhodi!
  • Ty vole vzdyt na tomhle nfs vzniklo-honicky,nelegalni zavody,rivalita.Co si furt stezujete.Je na case zacit vic chvalit a pomahat v rozvoji a ne jenom nadavat.
    • michaliuz18
      taketo hry sa ale chvalit nedaju, ako cod a bf
      tato trojica hier je ta najhorsia ,kludne by to rocne mohli robit iba multiplayer inak to nema cenu hrat len to zere peniaze , activisionu a EA do vačku ,oni sa z toho potesia a o rok tu mame dalsiu sra*ku
      to nejsu uz hry ako spred 10 rokov kde mali napad a vsetko, teraz ide o to to vsetko napraskat do seba skopirovat co sa da, spravime nove lokaciie, vsetkych oklameme ako v pripade cod:g a mame vymalovane
      hry akurat tak pre decka, zobudte sa a nehrajte kraviny :D
      • Jack1947
        Jenze srovnani s NFS neni vubec na miste NFS toho stale nabizi mnohem vice. *4*
        • na posledni dil zatim cekam, ale posledni me docela bavil. Nejhorsi je pro me u novych her tan cas straveny u nudnych ingame videiich a ruznych trapnych tutorialu. Drive se hra pustila a do minuty jsem hral. Dneska je to pri prvnim spusteni hry klidne 10-15 minut, nez dostanu pistol do ruky a muzu si vystrelit. grrrrr... stejne tak u NFS apod. zlaty MP, najdu server a hraju.
      • a muzes dat par prikladu, co by mely dnesni FPS obsahovat, co tady jeste nebylo a pritom to budou herni pecky, ktere pritahnou desitky milionu platicich hracu? Ono je jednoduche psat kraviny, ze vsechno stoji za starou belu, ze pred 10 lety to bylo uplne neco jineho, ikdyz takovy CoD je porad stejny, jen se zlepsuje grafika a meni se prostredi. A stejne jako kazda serie v jakekoli medialni branzi se objevuji horsi a lepsi dily. Ale ze by napriklad posledni CoD byl v porovnani s prvnim CoD nejak horsi apod. to je kravina zalozena na ciste subjektivnich pocitech, ktere nemaji zadny objektivni zaklad. vsadim boty, ze pokud by si nekdo zahral jako svoje prvni CoD v zivote to nejnovejsi a potom by hral prvni CoD ve stejnem grafickem kabatu, tak v prumeru by az na ty medkity nebyl v podstate zadny vyznamny rozdil v dojmech, mozna by byl pozitivnejsi ohlas na nejnovejsi dil.
        • Já třeba přemejšlel o tom, zavést zásahové zóny. Dostaneš to do nohy, nemůžeš běhat apod. Když tě kulka škrábne do ruky, budeš pomaleji mířit, nebo přebíjet. Přidat možnost krvácení a následného zhebnutí, pokud tě medik neošetří a nezastaví to. Možnost odtáhnout zraněného spolubojovníka do bezpečí a tam ho léčit. ALe ono se to lehce řiká, těžko říct jak by to pomohlo či uškodilo hratelnosti. Představ si, že budeš zraněnej někde ležet pět minut, než tě někdo najde a jestli vůbec:D
          • podobne mechanismy byly uz v OFP a ted je to v ARME, tam je to v poradku, protoze ty hry nejsou tak akcni a dynamicke. Jinak zasahove zony samozrejme jsou dlouhe roky i v CoD, BF atd. a maji ruzne ucinky. Kazdy z nas zna minimalne "Headshot", ze? *2*
        • michaliuz18
          cod cod cod vies co ma moderna fps obsahovat aby sa skutocny hraci potesili? skus taky deadfall ci nie? ma to bugy technicky je zastaralejsia a mimika tvare ako 20 rokov stara hra, ale napriek tomu by som tomu by som dal tejto hre prednost, lebo v hlbke je to lepsia fps a strielacka nez cod, hadanky,menej skriptov, atd .. dalej tu mame stalkera,co je tiez jedna z naj fps
          zrovna som zacal hrat ghost recon advanced warfighter 2 .. aj napriek zlej AI je tato hra na urovni, mas maly zivot par ran a si mrtvy ,nepriatelia tak isto jedna gulka a padaju na zem, ..su po mapke rozostavany tak ze nevies kde su ,taktizujes, hras stealth pozeras za kazdy roh , tam ta nic nevedie za ruku mozes ist tade alebo zozadu, napadnut ich ,naplanovat si utok, spolupraca a vela dalsieho
          co ma dnesna FPS ? - vodi ta najviac za ruku ako to len ide, hadze ti milion skriptov pred xicht, vsade musis byt prvy inak sa hra nepohne dalej ,si vodca ,a dokonca nemy a hlupy len tak hodeny do boja ako v bf4
          co dalej? bum bam prask vsetko vybuchne deti si vyhonia na efektoch , grafike daju 10 bodov a je to
          - podobne su na tom zavodne hry, kde su tie casy dirtu, flatout ,nfs po carbon
          kde to malo nejaky vyznam jazdit, no teraz uz na zavodne hry nejsu napady, furt to iste spraskat do seba dat tomu novu grafiku a prostredie a povie sa tomu dobra hra
          -som rad ze milujem rpg hry kde si robis co chces a nic ta nevodi za ruku
          mam radsej mass effect 1 nez 2 a 3
          two worlds 2 ci gothic a risen su tiez mrte hry
          ked chcem ale poriadnu fps, radsej si najdem nejaku staru okolo roku 2005 , dnesne hry su len pre casual deti co im tecie mlieko po brade, nevedia hrat tak im hra musi vsetko povedat jak blaznom ,spravit oblubeny wow efekt dat supa dupa grafiku a nazvime to 10kova hra ...
          • hehe, o tom me nemusis poucovat, ale tam se zbran trepala abnormalne jeste pred prvnim vystrelem apod. kdyby to bylo normalni, tak by asi komunita nemrcela a nedelala mody, kde tohle bylo upraveno a byly upraveny prakticky vsechny zbrane, aby pusobily realneji a na zabiti jednoho cloveka z 5 metru nebylo treba vystrilet pul zasobniku z AK47 *3*
          • aspon je videt, jak jsou lidi obcas mimo. nadavas na CoD a jako priklad uvadis Stalkera, kde byl otevreny svet a FPS tvorilo max. 20% herniho casu, spise mene a spis to bylo takove RPG. A navic tam byl hodne spatny model strileni, zbrane rozklepane, jako by byl hlavni hrdina stary dedek s parkinsnem apod. Kdyz te nebavi hry, kde je instantni akce, tak je nehraj. Nikdo te nenuti. Ale CoD takovy byl vzdy, stejne tak serie MoH ci BF. Ja kdyz chci poradnou FPS, tak zapnu multiplayer. Zadna AI to zatim nemuze trumfnout. Ale rikat, ze kdyz chci poradnou FPS, tak zapnu stalkera apod. to je hrozna blabol *11*
            • tomu treseni se rika recoil, ony zbrane a postarsi ak47 predevsim, docela kopou *5*
        • Měl by jsis zahrát takovýho Maxe Payna, KingPina, Swat, RainBow six, F.E.A.R .... jediná vyjímka, která mě z dnešních tupých, nudných a šedivých FPS napadá je Far Cry a snad Deus Ex, pokud jej budeme považovat za FPS

          Co ve FPS zlepšovat? Fyzika, otevřené prostředí, AI ... zrovna nedavno jsem si říkal, jaká by byla pecka FPS s misema jako Mafie 1 ...
          • nerozumim ti. vetsinu her, ktere jsi vyjmenoval jsou jiny styl nez CoD, BF ci MoH. CoD srovnavat se SWAT ci dokonce s RB6 ???? To je krapet mimo. Stejne tak FarCry3 je uplne neco jineho.

            FSP s misema jako Mafie1? Vzdyt ty mise trvaly desitky vterin, maximalne minuty a bylo jich pomerne par. Cisteho hrani tak hodina. Ja si jednoduse myslim, ze lidi maji ty svoje predstavy pokroucene a pletou jabka s hruskama. Jako ty, kdyz mi jako priklady uvadis SWAT apod. ikdyz se bavime o CoD.

            Ja bych nechtel, aby se CoD zmenilo ve FarCry3 co se otevreneho prostredi tyce. Libi se ti otevrene prostredi? Tak si hrej FC3, GTA apod., ale netahej do toho CoD. Jako pracujici me bavi v posledni dobe hry, ktere zapnu a hraju a nemusim jet 10 minut nudnou cestou k nejake misi apod. A taky hraju z 90% MP a netouzim po hre kde budu hledat 10 minut na mape soupere po kterem muzu strilet. Chci zapnout hru a byt v akci. Takze ja jsem za hry jako CoD, BF apod. vdecny.

            Ano, v singlu by mohla byt AI lepsi.
            • ale prd. To je jako bys kritizoval Starcraft a rikal "zahrej si SimCity, Civ5, Shoguna apod." To je proste kravina. Kdyz resime CoD, tak je treba srovnavat hry jako CoD a to SWAT, RB6, Max Payne apod. nejsou.
            • mimo jsi akorát ty, bavíme se tu o žánru *7*
            • Zábavná diskuze jako vždy. Souhlasim s tebou, jen by mě zajímalo u jakých her je AI perfektní, mohl by mi někdo nějaký výjmenovat, ať si udělám nějaký obraz. Lidi jsou už hodně namlsaný a chtěj pořád nějaký nový pecky, a tam je ten problém ono jich nikdy moc nebylo a ani nebude. Když se člověk ohlédne zpátky tak těch megatitulů moc není, každý rok se vydá pár kousků, který za něco stojí a někdy ani to ne. Najít nějaký unikátní příběh a vše sladit s hrou aby to fungovalo není žádný lehký úkol a povede se zřídkakdy, což podobně platí i ve filmu. Sice nejsem fanda pořád se opakujícího CoD a NFS, ale i tak musim uznat jejich kvalitu, Kolik pak titulů za poslední (zhruba) tři roky se může směle řadit nad tyto serie ? U CoD se toho moc vylepšovat nemůže kromě grafiky, která je už dlouhou dobu vytýkána jako už zastaralá což je pravda a tam je asi jediný problém jinak už nic. Problém v hodnocení spočívá v očekávání což je obrovský problém.
  • Tak dasli vec za kterou bych nedal ani stokorunu. Herni prumysl de do sracek clovek se pak divi jak muze hra dostat 8/10? Uvedomuji si redaktori ze timhle nadhodnocovanim nebudou vznikat lepsi hry?
  • Rorschah
    řekl bych to asi tak - dnešní doba/systém začiná být čím dál tím víc pokrytecká. narodil jsem se těsně po pádu totality, tudíž to neznám na vlastní kůži, ale z vyprávění a z mého prozatím nezaujatého pohledu na svět - svoboda neexistuje, a už vůbec ne svoboda projevu či fair play. volbou prezidenta počínaje (ty nepohodlné prostě nějak zdiskreditujeme, a poctivému voliči dáme na výběr mezi prašť a uhoď), přes "anketu" český slavík (kdy zcela nekompromisně vyhrál horrorcoreový průkopník Řezník, ale kdy se to hold manažerům nehodilo do krámu a jednoduše byl navzdory svobodnému hlasování vyřazen pomocí stupidních argumentů) a recenzemi na "hry" konče.
    EA není studio, je to fabrika na hry, kus za kusem, který se musí prodat aby se splnily normy..a když se to neprodá podle představ, svede se to na piráty a už už se počítají ztrátová čísla vycucaná z prstu a nepodložených "průzkumů".
    je to korporace, tudíž mají docela solidní množství marketingových specialistů.
    co tím chci říct? nemá smysl se rozčilovat nad "oslavnou" recenzí kusu lejna, či jejím hodnocení čislem - marketing má totiž za úkol spotřebiteli podstrčit produkt, a i když je to očividně úplný shit, jeho úkolem je vnutit že není. Bohužel, dnešní marketing funguje na bázi vydírání - EA oddělení nepochybně zásobuje tuto stránku a její zaměstnance hezkým množstvím bonusů (řekněme vstupenky, příspěvky, VIP něco něco - nevím), ale na oplátku chtějí propagaci svého "produktu" a rozhodně není žádaný veřejně vydáván subjektivní názor na tento produkt... nepodporuju pirátění, ale už mi začíná unikat, kde že je vlastně hranice zlodějiny ...
    - nasraný student marketingu a podnikání...

    edit: doufám že jsem to napsal dost srozumitelně pro ty, co se nad tím nikdy nezamýšleli
    • Rorschah
      možná nad tím moc zbytečně přemýšlím, nebo jsem jeden z mála co vidí víc... dneska těžko říct... káždopádně kdo se nudí a zajímá ho dnešní prohnilý byznys, doporučuju dokument Korporace, docela to kopne .... a týká se to i her :)
    • Moc to bereš. Dřív byly hry pro pár nadšenců, pak někdo objevil, že je to busyness jako filmy. Tak nezbývá, než sledovat nezávislou scénu a doufat, že z té komerční jednou za uherský rok vypadne taky něco kvalitního.

      Edit: s motorkama je to třeba to samé, dnešní mašiny postrádají charakter, který měly stroje z 80. a 90. let.
      • ale to máš fuk ne, tak jak tak.... moc SI to bereš
    • nebo-li, dneska je dulezitejsi umet dobre prodat nez umet dobre vyrobit *5*
  • Co to tu melete o 30fps? vždyť je to nesmysl....Filmy se točí ve 24fps a to vám přijde ok. Akční záběry z Motocrossu, downhillu, freeskyingu, formulí se točí na Contourky, GoPro3 BE, Ghosty v rozmezí 30-48FPS A VIDEO JE PLYNULÉ A VŠICHNI Z TOHO ADRENALINU CHČIJETE. Tohle vám řekne každej střihač, každej kameraman, kterej tomu rozumí. Ale strašně se musim smát, když nějakej 12 letej ňouma z paneláku, kterej o tom ví úplný kulový začne kvičet, že je 30fps málo. Lidský oko nezaznamená od 30fps rozdíl v plynulosti.....sepište petici, že chcete hry na 120fps :-D......bože sem choděj vymaštěnci......60fps,120fps,240fps....TO SE POUŽÍVÁ NA SLOWMOTION ZÁBĚRY!!! jak chcete využít snímkování 60fps při rychlosti přehrávání 1x???????? u her nimlich to samý....ty vaše debilní Codečka a CSka lze od nějakejch 26fps hrát bez jakéhokoliv znevýhodnění
    • Kdyz jsem poprvy spustil todle NFS, tak jsem si myslel, ze mam nastavenou grafiku na max jak se mi to sekalo...az pak jsem si vzpomnel, ze tam je ten 30fps lock :) To, ze se filmy toci 24fps, je bohuzel z duvodu setreni nakladu pri toceni, jinak by se davno tocilo v mnohem vyssim fps (nekteri to delaji).
    • Rozdíl mezi 3D renderovanou scénou a natočeným záznamem je v tom, jaké snímky zobrazuješ. U záznamu z kamery má každý snímek dobu expozice, díky čemuž je lehce máznutý ve směru jakéhokoliv pohybu. Každý snímek obsahuje data z celé doby, kdy se exponoval. U renderované scény jsou snímky ekvivalentem nulového času expozice, jsou to skutečně momentální obrazy. Každý snímek obsahuje jen data z daného okamžiku.
      Výsledek je, že při stejném framerate budí videozáznam lepší iluzi plynulosti. Protože principiálně i naše oko má určitou "expoziční dobu", nemá nikdy (ve full speed) smysl jít s frameratem videa nijak vysoko nad těch kanonických 24 fps. Naopak způsob, jakým zobrazujeme 3D animaci, je nepřirozený. Sousedící snímky se liší skokově. Je třeba dívat se na latencí toho zobrazení a našeho vidění. Konstantních 60 fps by teoreticky mělo zaručit plynulost.
    • do 60 fps poznam vse, dal to moc neznam, ale 60 a 125 taky jasnej rozdíl v hratelnosti at... 24fps..tak tomu sem veril davno, hodne, asi pred 15 lety
    • 24fps je takove pohodlne minimum. dvojnasobne fps se pozna okamzite na prvni pohled a ten rozdil je markantni. A v neposledni rade uz tu nekdo pise, ze sledovat a aktivne hrat je taky rozdil.

      rekl bych, ze jste cetl asi nejakou teorii, ale jeste je treba videt ruzne fps v praxi. Potom byste neplacal kraviny, ze mezi 30 a 60 fps se nepozna rozdil, ze 30fps neni malo apod.

      Sleduju zamoreske sportovni prenosy a obcas stahuju videa napr. NFL. A rozdil ve videu 30 a 60 fps cloveka prasti na prvni pohled. 30fps staci, ale kdyz to jede 60 je to zkratka jine, plynulejsi a pokud mam moznost, davam dnes prednost 60fps prenosum.

      zaverem bych rekl, ze kazdy to vnima individualne. Mi osobne treba blikaji plasmove televize a CRT monitor musim provozovat na 100hz a vice, jinak vidim neprijemne blikani a boli me z toho oci. Stejne tak nemam rad klasicke zarivky, protoze blikaji a unavuji se mi neuveritelne oci oproti klasicke zarovce. Ale jsou lidi, kteri nevnimaji ani 60hz a obraz jim na _CRT prijde stabilni a bezchybny. Neboli jenom proto ze sam neco nevidite, nebo nedokazete poznat rozdil jeste neznamena, ze tam neni a ze to jini nepoznaji resp. ze jim to skutecne nevadi *3*
      • presne, zarivky a crt pod 100hz, z toho me boli nejdriv oci a pak cela hlava *5*
      • ted sem si četl tvůj druhej koment.....právě proto, že ZNÁM PRAXI A TY KAMERY POUŽÍVÁM, tak píšu to co píšu. Jsem majitel Go Pro 3 Black Edition, 8 let jezdím Downhill a freeride...Natočil jsem desítky zaznámu na Contour, GoPro, Ghost....patlám se se stříhánim, s Pinnaclem, od mala sem chodil za bratrem na FAMU. Žiju sportem a zaznamenávánim na video zařízení. Už v druhym komentu píšu, že o hrách vim kulový. Dostali jste mě a vyvrátlili jste blbosti, který jsem ohledně her napsal. Uznávám svojí chybu, prostě těch 30fps asi při hraní působý jinak, než při pouhém sledování obrazu....vidiš, ty se na ty přenosy koukáš, stahuješ si je, koukáš se na nějaký stupidní testy na youtube a pak tu sypeš moudra. Až ty kamery budeš vlastnit, budeš na ně něco natáčet, zkoušet různý nastavení, apk mi piš, že jsem teoretik, kterej nic neví. Tady máš pro srovnání moje video, který je natáčený při 1080p a 30fps http://www.youtube.com/watch?v=LE8wVYaU-J0 .......garantuju ti, že při natáčení na 120fps nepoznáš ani hovínko. Pro srovnání ti můžu poslat 20 jinejch SVEJCH videií z ČR i Rakouska, který jsou točený na 30,48,60fps.....v plynulosti obrazu se ale videa neliší, pouze v ostrosti a přechodu světla a stínů, kterej má Ghost horší, než konkurence. Sorry, že píšu OT, já prostě píšu o kamerách a o tom jak to funguje, tady jsem byl se svym výrokem za vola, prostě těm hrám nerozumim. Uznávám svoji chybu a pařbě zdar
        • luke.skywalker
          youtube má lock na 30FPS.. btw. mám k dispozici gopro 3 BE a 30 a 60fps je znát právě na konturách a rychlých pohybech.
        • natoc neco kvalitne v 60fps a udelej z toho dve kvalitni videa ve 30 a 60fps a ten rozdil jednoduse poznas, pokud si je pustis vedle sebe.
          • Duncane bohužel se neshodneme. Pokud si pustíš na monitoru z jednoho zařízení dvě videa - jedno ve 30fps a druhý v 60fps a nebudeš předem vědět, které je které, tak rozdíl nepoznáš. Tvůj mozek, kterej už odpověď zná, tak ti navodí pocit, že ta 60 prostě šlape rychleji. Nemůžeš brát jako vodítka videa na youtube, kde neznáš výstupní informace videa a spoleháš se na popisky. Jen vkladatel ví v čem video upravoval a v jakym formátu šlo ven. Internetové přehravače obecně trpí při konverzích zhoršovánim kvality, tak to prosím neber jako nástroj pro porovnání. Teoretik jsi ty ( jak si sám napsal ), ne já :)
            • neni to o tom, ze 30fps je trhave, je to dostacujici. Ale 60fps vypada jednoduse jinak a proste me to prasti do oci okamzite a neni to nic o tom, ze to vim predem. Naopak jsem si rikal, hele ono to vypada jinak nez jindy a az zpetne, kdyz jsem se podival na detaily videa jsem zjistil, ze je to 60fps oproti klasickym 30 a proto je to najednou takove "plynulejsi"
            • co sem porad tahas videa z youtube? Uz jsem ti psal, ze si stahuju ruzne sportovni prenosy. Prumerny zapas NFL trva bez reklam pres 2 hodiny, takze to nejsou zadne kratke ukazky. A rikam ti, ze kdyz si pustim zapas v 60fps tak na prvni pohled poznam, ze je to 60fps a nikoli 30fps. Obojiho mam nakoukane desitky, mozna stovky. Takze opravdu vim o cem mluvim. Uplne staci, kdyz si budes hrat s nastavenim obrazu a zkouset ruzne obnovovaci frekvence a uvidis rozdily. Az budes delat priste video, natoc to v 60hz a udelej z toho dve videa 30 a 60fps a uvidis ten rozdil.
            • a s těma zářivkama a televizí - plnej souhlas. Mám to podobně, taky první co nastavuji je 100hz+, blikání je u některejch obrazovek špatný
        • ne, ja jsem si stahnul parkrat stejne video ve 30 a 60 fps, napr. zapas americkeho fotbalu a pokud mam monitor ci tv nastavenou na 60hz, tak ten rozdil poznam okamzite, kdyz se zacnou hraci pohybovat na hristi. Mi tech 30fps na sledovani staci, ale holt 60 je lepsi. Ten dojem je podobny, jako kdyz sleduju sport v SD a HD. SD z 90% staci, ale HD je holt HD a ten rozdil poznat je.
    • http://boallen.com/fps-compare.html

      http://frames-per-second.appspot.com/ >> nahoru si nastav pro jednou kouli: 30fps, none, 1000px/s, pro druhou: 60fps, none, 1000px/s, ostatni ignoruj(zmen nastaveni at neprekazi). Pozoruj LAG v motion. A to je jenom MOTION LAG, jeste je tady INPUT LAG pro hrace.

      "Druhá věc je hraní a aplikace fps do her- přiznám o tom vim kulový." >> presne tak, protoze filmy a interaktivni zabava neni to same.
      • JJ, ten první odkaz naprosto krásně ukazuje rozdíl mezi 30 fps a 60 fps. Je naprosto markantní a naprosto zásadní. Nemusím se vůbec soustředit, abych to poznal, a klidně by mi mohl někdo spřeházet ty animace a bez popisků a stejně bych to vždy trefil. Prostě opravdu jasně viditelný rozdíl.

        Nevím, jestli bych pocítil rozdíly třeba nad 60 fps tak silně a bez soustředění, jako mezi 30 fps a 60 fps, ale i tak to dokazuje, že "30 fps je dostatek" je přinejlepším subjektivní tvrzení a nedá se aplikovat na všechny lidi. Moje přítelkyně třeba ten rozdíl nevidí.
        • V druhem teste rozdil neprehledne asi nikdo, 30fps koule jasne laguje za 60fps, dokonce i 48fps rozdil je jasne videt(oproti kdyz jsou obe 60fps). Co se tyce >60fps, to uz asi tezko, uz jen proto ze dnesni LCD monitory/TV maji max interni real refresh 60hz.
          • Nejsou náhodou i LCD s vyšším refreshem?
            • Oprava, mel jsem to napisat jinak: VACSINA monitoru a TV maji max internal refresh 60hz, sorry
            • Urcite jsou, nicmene refresh nad 60 u LCD je ovela mene relevantny nez CRT. Kde se hodi je pri 3D(myslim ze samsung mel 120hz monitory). LCD funguje na principu krystalu a zadnyho svetla. Krystali neblikaji, jen meni polohu kdyz treba zmenit barvu. Zadny svetlo blika ale na ovela vyzsi frekvenci nez refresh a neni s nim nijak spojen(i kdyz su urcite technologie ktore zmensuji odozvu LCD tak ze synchronizuji blikani s refresh - u TV urcite ale spusobuje to lag takze nic pro hrace). Navyse, LCD rychlost je limitovana rychlosti krystalu ktere jsou pomale a kompenzuji to overdrives. Aby krystal vubec dokazal stihat 60hz/fps, musi mit rychlost alespon 16.6... ms. To se muze zdat jako dostatecna rezerva - dnes mame monitory s ovela lepsi odozvou, jenze jednak je to hlavne vdaka overdrive, pak vdaka znizene kvalite fareb a nakonec(najdulezitejsi): rychlost LCD krystalu KOLISE podle typu barevniho prechodu(a rozdil muze byt obrovsky, i desitky ms). Napr *VA technologie je znama pomalou rychlosti v tmavych barvach(bez overdrive takmer urcite viditelne okem), TN zase pri urcitych barevnych prechodech atd... IPS je relativne nejstabilnejsi ale ma slabsi cernou nez VA(kontrast) atd...

              Refresh tedy v podstate hra jenom roli synchronizace s GPU, protoze musis mit nejaky standard na komunikaci s kartou v urcitych intervalech. Uz to neni jako s CRT kde monitor opravdu blika a refresh hra podstatnou roli. Dokonce kdysy jeden HW server zistil ze po "pretaktovani" LCD na 75hz+ byl monitor dokonce pomalejsi, protoze to vyplo overdrive ktery byl staven na 60hz. Monitor s rychlejsimi krystalmi a nativnou podporou 120hz(samsung) muze byt vyuzit(hlavne na aktivne 3D abys mnel v konecnem duslednu alespon 60hz), bude to ale 99.9999% TN technologie ktera je de fakto nejhorsi, ma nejhorsi pozorovaci uhly, podporu jen 65535 fareb(16bit) atd... Bude ale samozrejme rychlejsi pri pohybu a mene rozmazavat.

              Pokud tedy i LCD s vyzsi frekvenci jsou, urcite bych do nich nesel, chci predovsetkym kvalitu obrazu a 60hz je opravdu vic nez dost i pro hry.
          • ta 30 fps koule vypada jak z mlhy, ta 60 fps krasny jasny kontury
    • Pasivně sledovat s 24 fps a hrát (ovládat, ovlivňovat) s 24 fps jsou dva odlišné světy.

      Krom toho, já opravdu poznám rozdíl mezi 30 fps a např. 60 fps. Někde jsem si na netu dělal test a bylo to naprosto rozeznatelné.

      Stejně jako ve zvuku - někdo slyší vyšší kmitočty než jiní - stejně tak to funguje i s okem. Finálním zpracovatelem těchto vjemů je totiž mozek a ten určuje výsledný dojem a jak známo, mozky se liší. Nemůžeš na všechno uplatňovat "když to nepoznám já, tak nikdo". Takhle to totiž nefunguje.
      • PS: a ten test byl o pasivním sledováním sekvence, takže jsem to ani nemusel ovládat, abych poznal rozdíl.
  • Tak jsem si se zájmem přečetl diskuzi a nedá mi to nezareagovat. Hra mě nezajímá, ale ty dementni výkřiky dětí, kterejm asi dělali lobotomii, to se nedá vydržet :D .....děcka filmy se točí na 24fps a to vám stačí. Všechny adrenalinovy videa motocrossu, downhillu, freeskyingu, formulí, ze kterejch tak chcijete se světě div se, točí na 30-48fps....víc než 26fps lidské oko nepostrehne. Tohle vám řekne každej, kdo se tim živí. 60, 120, 240 fps MÁ VYUŽITÍ JEN A POUZE NA SLOWMOTION ZÁBĚRY. Navíc GoPro 3 Black Edition v 1080p nezvládne víc než 60fps- i to stačí na naprosto plynulé přehrání v rychlosti 0.50x. To samé s Contourem, Ghostem. A pak přijde pár volů s duševní poruchou a mektaj něco o tom, že potrebujou 60fps. Nic není tak vtipný jako když osoba, která nezná základní fakta brečí, že jí chybí něco, co nepozná
    • Mluvis o necem o cem prd vis. Uz kvuli tomu, ze mezi videem a hranim her je rozdil v tom, ze video neovladas. Kdyz budu mit 10 fps, odezva od pohnuti mysi po pohyb obrazu je 100ms (a vic). Kdyz budu mit 30 fps tak je to 33,3ms a kdyz budu mit 60 fps je to 16,6ms. A cim vetsi odezva tim hur se mi bude hra ovladat a tim dyl bude trvat presny mireni atd.
      Ale tohle je samorzejme vymysl, progameri maji monitory s co nejmensim lagem, overclockuji si USB kvuli lagu, maji co nejlepsi net a hrajou na serveru s malym pingem, co nejsilnejsi pc pro co nejvetsi fps, ale ve skutecnosti to je uplne k nicemu, protoze pan triprstej rekl, ze svet bezi v 26 fps. *3*
      • Wallete....ale ono to takhle, co se video zařízení týče je. Tyhle videa natáčim několik let a teprve s Go3 se dostalo rozumný náčiní, za celkem rozumný peníze mezi střední vrstvu. Bratr učí na FAMU, děkan Petráň je náš rodinej známej.....dá se říct, že se o tuhle sféru hodně zajímám. Druhá věc je hraní a aplikace fps do her- přiznám o tom vim kulový. Zaměřil sem se na údaj 30fps, nad kterym tu brečíte. To co je u filmařiny standart - to je asi u her málo. Ale když nic, alespoň to formulujte trochu jinak....nejde o to, že je 30fps pro lidské oko málo. Jde o to, že při hraní her asi není 30fps=30fps.....kdyby ty hry běželi ve skutečných, reálných 30 fps, tak to prostě nepostřehnete....a nehádej se se mnou. Ve hrách sem ti ustoupil, přiznám, že je to holt asi jinak. Ale nesnažte se tu bořit mýty o lidském oku :-D
        • Ale ona je otazka, kdyz a proc ten standard vznikl. 24fps u sledovani videa je minimum, kdy se video jevi jako plynule. Pokud udelate stejne video ve 48fps nebo 96fps, tak rozdil poznate okamzite. a pokud byste je mel vedle sebe, tak vam tech 24fps prijde jako trhany hnus. Predstavte si, ze by se tocilo v 96fps. 4x vice filmoveho materialu 4x nakladnejsi vyvoalvani, 1 film mnohem vice kotoucu atd. atd. 24fps se toci, aby to bylo co nejlepvnejsi a pritom divak nejak vyrazne netrpel. Neni to rozhodne proto, ze mezi 24 a 48 neni zadny rozdil *3*
          • Duncane to je blbost!!! :-D jezdim 8 let závodně DH a FR....3 roky používám outdoorové kamery. Prostě NEPOZNÁŠ rozdíl, jestli je záznam řekněme z Red Bull Rampage natáčenej ve 30,48,60fps. I když si ty videa pustíš vedle sebe, tak při přehrávání rychlostí 1x nepoznáš rozdíl. Hele, já ujel, když sem chtěl svoje opravněný rozumy z videotechniky aplikovat do her, prostě jste mi to vyvrátili. To s tim 4x víc materiálu, 4 x nákladnější vyvolávání to sis vycucal z prstu? byl si někdy ve střižně? ;) asi ne vid. Uznávám svojí chybu, nerozumím tvorbě her, nevím jak se řeší danná problematika s plynulostí obrazu VE HRÁCH. Domníval jsem se, že principielně stejně - to jste mi vyvrátlil. Ale kucííí prostě smiřte se s faktem, že lidi, který se tim živí a dělaji to, tak asi dobře vědi, PROČ to tak dělají....konkrétně při používání kamer bruslíte na tenkym ledě a je to úsměvný
            • protoze to holt nekteri lide nevidi. A kdyz to nevidi oni, tak maji bohuzel problem uverit, ze to vidi nekdo jiny. Je to neco podobneho jako "blikani" obrazu u plasmovych TV. Vnima to cca 10% lidi a spousta z tech 90% se bude do krve hadat, ze kdyz to nevidi oni, tak plasmy neblikaji a tecka.
            • me tvrdili lidi, ze nemuzu poznat ani rozdil mezi 60hz a 100hz obnovovaci frekvenci na monitoru a svete div se, poznal jsem to (taky mi to argumentovali vyznavaci 24 snimkovyho dogmatu, ze oko vic nepobere)
            • 24 snimku jako standard vznik v dobe, kdy se natacely filmy na kotouce, to tim kolega chtel rict (4x vetsi naklady)
            • Kdyby se filmy tocily 96fps misto 24fps, tak by logicky byla 4x vetsi spotreba filmu, protoze by na stejne dlouhy film bylo potreba 4x vice filmovych okenek. Nebo ne?!? V minulosti tvoril filmovy material nemale naklady z celkove ceny filmu a proto se pristoupilo na urcity kompromis 24fps.

              Pokud se neco natoci 30fps a 60fps, tak rozdil jit poznat musi. Ja to tedy alespon poznam a to okamzite. A u nejakych extremnich sportu, kde jsou rychle pohyby to musi jit poznat uplne krasne. Otazka je, jak kvalitni video technikou disponujes a jak realne to dokaze natacet 60fps. Je zcela bezne, ze kamera splnuje 60fps ale u nizsiho rozliseni a ve fullHD zvlada pouze tech 30 nekdy mene apod.*5*
        • U her nejde o oko. U her jde o plynuly ovladani a proto musi byt prodleva mezi pohybem mysi a pohybem obrazu co nejmensi. A to jde dosahnout jen diky vysokym fps.
          TLDR by se dalo rict: Oko vic jak tech 25-30 fps nepozna, mozek ale jo. (v pripade ze ovladas obraz atd.)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit