Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je to opět stejně blbé, jsou zase všude teploušové a do toho klasicky idiotské romance dvou robotů

    A jak někdo psal. Na rpg s velkým rozpočtem a světem tam chybí změna počasí a vůbec pohyb NPC. To je jaksi dost postaru. Takto to má Wasteland 2 tam se to kritizuje, ale u mega hry ne. Ta si to může asi dovolit. Přitom to výrazně dodává na herním životě.
    Již z toho gamesplaye bylo jasné, že aleš na tom ujíždí a řadu věci ignoruje. Hlavně, že to je průměrné fantasy s řadou drobných hloupostí. Jako během 40 hodin pořád stejné počasí a dívat se na stejné NPC co nic nedělají je zoufalé... Omlouvat to tím, že to je bioware je kravina. Omlouvat nedostatky tím, že někdo ty nedostatky dělá pravidelně...
    • Jaký nedostatky? V Thedasu je prostě pořád jedno počasí :D. Pokud chceš simulátor reality, tak vypni PC a běž ven. A když už zmiňuješ Wasteland. Bylo by fajn si neplést programátorské neumětelství a designérské rozhodnutí. Už jsi jak Vávra s tím, že ho sere, že nemá kde sr*t. A to, že recenzenta hra baví znamená, že by ji neměl recenzovat? Je to spíš známka toho, že je hra prostě zábavná ne? Respektuju, že mají lidé svoje názory, ale většina by je neměla říkat nahlas...
      • Blbost.

        Opět zakecáváš nedostatek designérským rozhodnutím. Takto mohu říci, že bugy, a další hovadiny jsou taky záměr. Navíc no a co, že to je záměr? To se snad rovná = vždy dobře?
        Nevyvrátil jsi, že to přidává na uvěřitelnosti světa. A kdyby to tam bylo, tak se hra snad rozpadne nebo to bude strašně špatný *15*

        Aplikuješ zcela divnou logiku. "designérské rozhodnutí" = OK
        • No tak promiň, ale jestli hru dojebu tím, že ji vydám předčasně, nebo se shodnu na tom, že mechanika změny počasí by nebyla proveditelná vzhledem k rozsahu, rozloze a dalším důvodům, je snad něco naprosto odlišného. A jinak moje logika má trochu jiné parametry " designerské rozhodnuní o něčem "who gives a shit"" = OK. A to mi připomíná. Za hoďku ti začíná počasí. Tak si utíkej užít tu orgasmickou legrandu.
    • Cože? Jak můžeš napsat že to je blbé? Tohle že je průměrná fantasy hra? Ti něco spadlo na hlavu ne? ...se z toho snu vzpamatuj proboha!
      • Jistě.

        Tak mi napiš co tam je ten zásadní nadprůměr. Příběh, uvěřitelnost, propracovanost soubojů to nebude.
        Jo je to dlouhé...
        • pro Jan:
          Tak mi řekni v jakých dalších RPG hrách máš:
          1. tak rozlehlý a různorodý svět, v prvotřídní grafice, kde máš stále co dělat a objevovat
          2. vyprávění příběhu i skrze dialogy postav, které jsou dobře napsané - je vidět, že dialogy psal spisovatel, který zároveň musí být kovaný v psychologii, aby postavy byly uvěřitelné a dokázal při tom rozvíjet jemné nuance charakterů ...což v této hře prostě funguje (soudím podle gameplayů, co jsem zatím viděla)
          3. jakým způsobem je do hry vpletena politika - máš na to tři sexy poradce ...a můžeš si vybrat koho kam pošleš a jakým způsobem to budeš řešit
          4. Budování romantických vztahů, kde si na své přijdou všichni bez rozdílu orientace
          5. Tolik možností, jak si piplat postavu, od vytvoření vlastního charakteru až po vylepšování během hry
          atd, atd.
          Tahle hra má prostě toto všechno najednou, v kolika hrách tohle všechno máš dohromady?
          Napiš mi ve kterých, pak se můžem bavit...
          • ad bod 2)
            znamená to, že BW vyměnili / zaměstnali scénáristu? jestli jo a jestli to potvrdí aspoň tři lidi, tak snad Inquisition i zkusím :o)
            • Tak hlavně DAI má celý tým scénaristů:
              vedoucí spisovatel je David Gaider, který napsal postavy Cassandry a Doriana
              Patrick Weekes napsal postavy Iron Bulla, Solase a Cola
              Sheryl Chee napsala Lelianu a Blackwalla
              Mary Kirby psala Varrica a Viviene
              Luke Kristjanson napsal Sera
              Brianne Battye napsala Cullena
              Sylvia Feketekuty napsala Josephine
              Rozhovor s nimi si můžeš přečíst na oficiálních stránkách, kde je vždy psané o dané postavě
      • Paulcz
        Máš pravdu, tohle není ani průměr. Možná tak slušnej průjem :)
        • A ty ses asi taky posral :DD .. takže říkáš že games.cz je uplně na ho*no když dalo téhle prujemové hře 9? .. tak proč sem vubec lezeš? :D
    • Jo změna počasí a stridani dne noci potesi, ale nemyslim ze to je věc na které by hra mela stavet..kvalitni hra se bez toho obejde..nepotrebuje to. Netvrdim ze to je pripad DAI ale spis obecne.

      PS: stejne většina lidi když v nejaky hre padne noc, posune cas nebo se jde vyspat aby byl zase den:)
      • Tohle je klasický argument který se snaží změkčit negativní věc *1*

        "hra by na tom neměla stavět". Tak to nikdo nenapsal ale je to běžné u většiny her zde to bije do očí. Navíc počasí lze i využívat a nehybné NPC nepřidávají na atmosféře. Prostě je to část toho světa. Město kde nějak "žijí" NPC vypadá o mnoho lépe než město zombie. Chyba je to zcela opomínat. Jasně chyba je i to přeceňovat.
  • Takhle měl sakra vypadat ME3 *10*

    edit: Omluvám se za nedorozumění. Neměl jsem namysli grafický vzhled, ale styl a obsah hry. Pořádná diplomacie, otevřené lokace, budování základen a vlivu, snažit se vybalancovat vztah se všemi frakcemi, atd. *15* Nevím, jak vy ale já si právě takto ME3 představoval. Jenže jsem místo toho skončil s mizernou vykrádačkou Gears of war. No a štve mě to o to víc, že ME je pro mě větší srdcovka než DA (jediná postava v DA, která skutečně za něco stála byla Morrigan, protože zatímco všichni ostatní se na vás dívali skrz prsty, když jste se zachoval jako sobecký parch4nt, ona si naopak stěžoval že se chováte moc málo, jako h4jzl *14* ). Každopádně DA:I dopadl dobře, Bioware dokázal, že umí, a já mám opodstatnění důvod, proč vyhlížet ME4.
    • S tímhle názorem můžu jen souhlasit a doufat ve stylem podobný ME4.
    • Na 7 let starý engine ( nevím přesně jestli je to už 7 let ) mi připadá ME hezčí.
      • frostbite 3 má 7 let?
        • ME všechny tri dily bezi na Unreal 3 enginu..
          DAI na frostbite enginu...
  • Chtěl bych se zeptat, ta hra vychází 18. nebo 21? Všude se píše něco jiného.
    • Dnes v 18:00 si můžeš hru předběž. stáhnout, ale hrát jde až od 21.11. Já to vyřeším změnou VPN....Na jednu stranu jsem rád, že PC Deluxe edici vydali jen digitálně *4*
      • si rad ze to stoji 70e? :D
        • Na amazonu je to mnohem levnějš a jde to udělat stejnym postupem a pokud si hodil VPNko tak mu origin nabízí hru jen třeba za 60 dollarů
          • Stačí změnit proxy na Mexiko a deluxe edici máš na Originu za 45 USD.
            viz
            https://www.youtube.com/watch?v=IIQ5BDwpxjk
    • V Evrope 21.
  • Nemůžu si pomoct, ale proč všechny exteriéry vypadají tak umělohmotně a naleštěně jak vozovka v NFS?
    • AAA hele GGG nazdar, tak co, ještě tě pořád straší saltující trpaslíci, nebo už si to dokázal překonat? :)
    • Stejnej engine - Frostbite.
  • fallanga
    Recenzent by se mohl trochu více rozepsat o boji. Nejvíce mě zajímají nepřátelé. Jsou to hordy slabochů jako ve dvojce nebo je to skupinka opravdu silných nepřátel? To je podle mne velmi důležité.
  • Povstal jsem z mrtvých, abych okomentoval tuto recenzi. Zřejmě to totiž funguje následovně:
    1. Marketing pro Dragon Age: Inquistion něco zmíní.
    2. V recenzi se objeví odstavec, který dané sdělení zopakuje.

    Například sedmý odstavec o ploše Hinterlands. To, že Hinterlands tvořilo celý herní svět bylo různými maníky z LGBTware opakováno pokaždé, když danou lokaci prezentovaly. A tak podobně to funguje s několika jinými odstavci. Třeba to, že DA:I bude mít těžké morální volby taky nebylo možné z marketingu přeslechout. A taky je to dopepřeno několika odstavci shrnujícími premisu hry, kterou si ale každej může najít jednoduše na internetu. Jo a ve hře máte koně!

    A tak je cenný jen asi távěr recenze, který zmíní nedostatky. Marketing většinou o nedostatcích mlčí.

    Ale celkově marketing zřejmě nelhal. Tak upalujte koupit DA:Inquistion!
    • miker17
      Hej Ringu ...tady už bylo rozhodnuto že hra je špatná ... tak že když napíšeš cokoliv co není nadávka nebo kritika tak je to zmínuskováno do zapomnění.
      • Já si taky myslím, že není nic moc. Je to přece Bioware hra.

        Ale to, že Bioware hra je nic moc není zas tak zajímavé ani překvapivé, takže to ani moc nezmiňuju. Podoba recenze je zajímavější.
        • a jaká hra je oproti DA:I "moc" ? :)
          • Třeba i DA: Origins.
            • Pojdme zkritizujme hru kterou jsme nehráli!! :D ty vole ty mě bavíš ty trolle ... očividně pí*u o tý hře víš
    • "To, že Hinterlands tvořilo celý herní svět"
      To, že by Hinterlands tvořilo celý herní svět v jiné hře*

      Jen pro jistotu se opravuju, aby každej pochopil správně.
      • To máš jedno, každýmu je tvůj názor stejně u pihele. Tohle je internet, ne pražská kavárna. *3*
        • Co tady prezidentuješ, borečku?

          Tak matně si pamatuju, že jsi byl otrapa vždycky a zjevně se nepletu.
          • Moc se prožíváš, to je všechno. *3*
            • Ano, univerzální odpověď.

              Jakmile si někdo dovolí veklepat pár řádků textu, co ti nejsou po chuti, tak to moc prožívá.

              Ty si ale trubka.
  • No bezva, takze se tu ted bude diskutovat o hre kterou ještě nikdo nehral, protože hraci jaksi ještě nebyli pripusteni. Tenhle způsob vydani hry se mi ani trochu nelibi.
    • Aha..sorry ja zapomel ze nekteri k tomu aby se rozhodli o tom jaka hra je potrebuji recenzi..beru zpet:)
      • Člověk pak občas ušetří/koupí něco jinýho *3*
    • Ano protože recenze po vydání dávaj větší smysl. *7*
    • tak snad recenze by vzdycky mela byt spravne pred vydanim...ne jak je posledni dobou zvykem...tyden po...

      recenze mi ma pomoct rozhodnout se jestli koupim nebo ne

      kazdopadne, jestli recenzi uverim a vyleze z toho stejna kravina jako S.o.Mordor tak si me neprejte
  • Super, open world hra bez střídání dne a noci, bez dynamického počasí nebo denních režimů NPC (kdepak immersion všichni musí stát furt na jednom místě jak bychom je jinak našli žejo), plná skriptů (snad jste si nemysleli, že souboj obra s drakem o kterém píše Aleš je něco co náhodně vyplynulo ze hry, kdepak vždycky když hru znova rozehraje zase je najdete se řezat na tom samým místě) nebo možnosti plavat, zato ale se superhyper komlexním CC a gay romancí.

    Co na tom, že je to hra od týpků co se v branži pohybují už skoro 20let s horším provedení open world světa než 13let starej Gothic vydanej tehdy naprostejma n00bama bez jakýchkoliv zkušeností, prostě Dragon Age voe......mělo to dostat 10/10!
    • DA:I není open world hra. Pořád jsou tam uzavřené lokace, mezi kterýma se hráč pohybuje klikáním na mapě světa. Jak to ostatně vývojáři zdůrazňovali již od samotného prvního oficiálního představení hry.
      • A já všude četl jak to hra s obrovským herním světem a důrazem na exploring, že můžu jít kamkoliv jen dohlédnu. Tudíž hra tak blízko open worldu jak to jen jde.*11*

        Oba víme že to co si napsal je jen slovíčkaře *3*
        Zaklínač taky nebyl open world a tyhle věci má už od jedničky, jsou indie hry který tohle mají ani ten Gothic co zmiňuju není úplnej open world, ale sou tam mapy mezi kterýma se přesouváš (vlastně když pominu to klikání na mapu tak je to samý DA:I *8* )

        Prostě fakt není jedinej důvod proč AAA ope-pardon RPG s důrazem na exploring za stovky miliony dolarů tohle v roce 2014 nemá a ještě smutnější mi přijde že tu sou lidé kteří tohle brání. Hype too stronk zdá se...
        • "ten Gothic co zmiňuju není úplnej open world, ale sou tam mapy mezi kterýma se přesouváš"

          co? kde? co já si pamatuju, měl Gothic jeden z nejlíp navržených otevřených světů vůbec a loadovaly se tam nanejvýš dva tři dungeony, ne? to jen tak na okraj...
          • Měl sem na mysli hlavně Gothic 2 s jeho rozdělením na Khorinis, Valley of mines a endgame ostrov (nepamatuju si jak se jmenuje) což jsou tři oddělený samostatný mapy a sou lidi který ho díky tomu nepovažují za zcela open world (protože nemůžeš jít hned od začátku kamkoliv jako ve Skyrimu).
        • Slovíčkaření či ne, open-world to prostě není *3*
          Nejsem si teď na 100 % jistej, ale BioWare snad střídání dne a noci neměl v žádné hře po opuštění Infinity enginu. Je to prostě součást jejich práce. Když se to probíralo před vydáním DA: Origins tak prostě řekli že střídání dne a noci nejde dohromady s jejich snahou o vyprávění příběhu.
          BioWare nebráním za každou cenu, jenom mi vadí, když lidé používají nesprávnou terminologii u her. To je jak u Destiny. Bungie od prvního oficiálního představení hry říkalo, že nedělají MMO hru. To nezabránilo tomu, aby část herní obce včetně novinářů o Destiny jako o MMO mluvila. A korunu tomu nasadili někteří hráči, které hře napařili 0/10 na Metacritics s tím, že to jako MMO stojí za houby *7*
          • No je právě zajímavý že jejich Baldurs Gate tohle mělo, mně to přijde už jako neskutečná lenost od nich a ty výmluvy (protože nic jiného to není) proč to tam není fakt neberu. Samozřejmě 0/10 tomu kvůli tomu nedám, ale prostě představa že strávím 2 dny v nějaký lokaci ve který se za tu dobu nic nezmění nebo, že ve městě budou všichni furt jen postávat mě irituje už teď.

            Je to prostě jedna z těch věcí který vytrhne ze hry a hned mi připomene, že to okolo mě jsou jen kulisy postavený jen proto aby mě oblbly,
        • * slovíčkaření *13*
      • a to vše by ti, které opravuješ věděli, kdyby si vyndali hlavy ze zadnic a pořádně si vše o hře zjistili než budou sypat hnůj na hru. Kudos pro tebe příteli (myšleno doopravdy - žádný sarkasmus)
        • Oni jsou tu někteří strašně dotčení, že hra není v CZ. Já z toho taky nejsem nadšenej, ale nepotžebuju kvůli tomu na hru házet špínu, aniž bych ji viděl. Tahle hra vypadá jako malý zázrak v tom korporátním bordelu okolo....
    • ted si vem, ze vsechno to co kritizujes v prvnim odstavci ma treba Skyrim :) A i tak je to pro nekoho bidna hra.
    • tak v Bioware už z těch "týpků z branže" zbyli už tak akorát brakovej patlal Gaider a "DA2 je super hra" Laidlaw
  • https://www.youtube.com/watch?v=6FNJjumaV0s
  • walltar
    Hmm tak to časem určitě vyzkouším. Jednička mě opravdu bavila. Dvojka byla sice dobrá, ale jedničku už se jí pokořit nepodařilo, tak uvidíme jak si poradili s trojkou.

    První ale musím dohrát Wasteland a pár dalších her, které mám připravené.
    • To minus mas, za tvrzeni o 2
      • To mínus máš za to mínus o DA 2, ta hra měla spoustu dobře provedených nápadů a narozdíl od tebe prezentuji některé argumenty - jako vyprávění příběhu a unikátní postavy(tím myslím schopnosti né osobnosti, to se rozumí samosebou) a způsob jakým byly udělané konverzace byl sofistikovanější a určoval budoucí rozvoj víc, než by se zdálo ze 3 voleb. Grafika v době vydání taky nebyla špatná a hlavně druhý díl si nehrál na nástupce kultovního baldur's gate, jako jednička a šel vlastní cestou.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit