Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • mel jsem moznost zkusit a spatne mi vylozene nebylo, ale hodne zvlastni pocit z toho, ze delam nejaky pohyb, ktery jsem ve skutecnosti nedelal tu urcite byl. k "osaleni mozku" by to chtelo asi trosku vic reality, nebo lepsi prizpusobeni, jak se pise v clanku.
    na druhou stranu onen zvlastni pocit uplne odpadl v momente, kdyz jsem sedel v aute nebo kokpitu a pritom tam bylo daleko vice pohybu
  • Celé tohle VR odvětví je slepá ulička která brzy doufám upadne v zapomění a už aby to bylo, je to celé pitomost...
  • Ocullus jsem zkoušel na výstavě a bylo mi blbě z toho, že jsem neměl reálnou reprezentaci svého těla - kdybych ve virtuální realitě viděl své ruce a nohy (přenášené z reálu do VR), bylo by to fakt o moc lepší...

    Za mě je VR zatím jen bublina - fakt nemám pc, abych rozběhal v min 60 fps na dvou 1080p monitorech nějakou novou hru - a to jsou přitom totální minima - další velmi omezenou věcí jsou totiž dosavadní rozlišení a s nimi spojené zorné pole (pro VR v drtivé většině her nepoužitelné, prostě "tuneloidní" - člověk má prostě mnohem větší zorné pole a s tím je třeba zvednout razantně i rozlišení - a kde na to chcete vzít výpočetní kapacity - je to prostě ještě pořád nedosažitelné)...
    • Máš to krapet popletené, co má společného FOV a rozlišení? *7*
      • Kdybys zvětšil zorné pole bez toho, abys zároveň zvýšil rozlišení, dojde ke ztrátě detailů a ostrosti - souvisí to spolu, stačí se zamyslet...


        Já nechci VR úplně sundat, ale FOV, tuneloidní vidění, mi přišlo fakt hodně omezující a neergonomické - člověk si v podstatě ukroutí hlavu - problém č.1 za mě. Mnohem výhodnější a ergonomičtější se mi jeví trojice monitorů - tohle řešení pobere celé zorné pole (periferního vidění ), ale zase je náročné na prostor pro pc.
        • C-BEAM
          navýšením FOV pri rovnakom rozlíšení dochádza k strate detailov ? *7*
          • walltar
            JJ ... Protože aby si v zařízení jako OR zvednul FOV musíš hardwarově zvětšit displej. Když zvětšíš displej a nezvedneš počet pixelů tak ztratíš detaily.

            Nemluví se o slideru ve hře, ale tom že by zařízení skutečně produkovalo třeba 180° obrazu namísto 110°.
            • C-BEAM
              to je jasné, mne išlo o hardwarovú úroveň. Ešte k tomu predošlému príspevku, osobne vidím budúcnosť v zakryvených displayoch a keď nad tým premýšlam možno by šlo shaderom sústrediť pixely do povedzme 80-90 stupňového pola v akom sa bežne pohybuje oko a smerom ďalej by sa informácie strácali/obraz by bol rozmazaný, to by sme si ale nevšimli takže ostrosť by bola ovplyvnená minimálne ale pokrylo by sa celých 180 st. Ale to je len teória, neviem či by to fungovalo v praxi a bolo by to aktuálne až po príchode "mobilných" 4k+ displayov.
            • MickeyMutant
              C-BEAM: Ano, fakticky máš pravdu, ale je to podobná situace, jako když třeba hraješ starší hru v nízkém rozlišení půl metru před monitorem, nebo ji na stejném monitoru sleduješ ze dveří přes celou místnost. Stejné množství detailů, úplně jiná ostrost obrazu daná menším úhlem pohledu. Vždyť si asi rozumíme, ne?
            • C-BEAM
              detaily tam máš furt tie isté bezohladu na FOV
            • MickeyMutant
              Jak by toho chtěli dosáhnout, když vyloučíme úplnou změnu konstrukce všech dosud publikovaných prototypů VR?
          • MickeyMutant
            Znamená to ztrátu ostrosti, subjektivně detailů. Protože stejný počet pixelů najednou musí pokrýt větší plochu.
            • C-BEAM
              subjektívne sa zmení vnímanie obrazu, nie detaily v ňom obsiahnuté.
        • walltar
          A má u většiny her nechutné zkreslení na bočních monitorech.... Plus renderovat 5760*1200 už je celkem náročný.

          Mám sestavu se třema monitorama, ale na hraní to prakticky vůbec nepoužívám. I ve hrách, kde není problém s výkonem, se nějak prostě nemůžu přenést přes to zkreslení.

          Třeba u Elite vždycky radši šáhnu po OR, než bych to rozjížděl na všechno monitorech. 3D + Head tracking je obrovský rozdíl.
          • No tak ono je to vlastně jen o vývojářích - je prostě nutné aby podporu více monitorů a s tím související technologii (hru, vykreslování) obstarali vývojáři - nemají se k tomu holt...
      • walltar
        Plus Oculus nemá 2x 1080p... má jeden displej, kde se zobrazují 2 obrazy na každé polovině je zobrazené jedno oko.

        FOV není problém rozlišení, ale čoček... vyrobit čočku, která by ti umožnila vysoký FOV je dost problematické a drahé. Ale mě osobně FOV na DK2 stačí. Když to porovnám s monitorem... tak je to obrovský skok dopředu.
        • "Skok dopředu" - částečně souhlas, tak nějak doslovně - je to prima pocit "být tam", ale ty nedostatky se projeví velmi záhy - mi stačilo deset minut a byl jsem totálně dezorientovaný, žaludek na pochodu.

          S těmi čočkami a zorným polem obecně to bude oříšek - taková čočka bude nevyhnutelně zkreslovat některou část plochého panelu - to bude technicky dost komplikované (zakřivený panel + čočka pravděpodobně)...
          • walltar
            Pokud si to měl na hlavě poprvé, a jen jednou na výstavě tak je to o dost horší zážitek, než po měsíci používání... Můj asi nejhorší pocit byl tlak v žaludku. Nic hroznýho, ale po nějaké době úplně zmizel.

            A dost lidí, kteří měli horší problémy, tak psali, že ty problémy postupně mizí.

            Imho když nevidíš svoje tělo taky moc nepomůže (proto je Elite tak super, protože doma sedíš ve stejné pozici a tvoje ruce na joysticku a plynovce se hýbou i ve hře)... Proto taky OR koupil Nimble VR... https://www.youtube.com/watch?v=v_U3BmDlmtc to si myslím bude hodně velké vylepšení.

            Každopádně VR jako takové prostě bude nová platforma... Bude potřeba vyvíjet hry od začátku pro VR. Když vezmeš normální hru a předěláš na VR, tak to nebude nikdy ono.
            • No právě, je to všechno především o podpoře ze strany tvůrců her...

              Ale nároky obecně jsou pro normálního člověka příliš velké - i v blízké budoucnosti. Takové Metro Redux si na svém novém, ale průměrném, pc fakt nezahraju v >60 fps a >1080p (vysoké detaily) - to je prostě doména nadšenců a jde o velmi okrajovou výseč trhu, připočti možné nevolnosti, omezení, a výsledkem bude rank "obscure" (4% menšina)...
            • Dogkiller
              Jestli se na to dá zvyknout, tak by to bylo fajn. Něco jako když jsem po půl roce sedl na kolo a bolel mě ze sedátka zadek, ale teď jak jezdím každý den, tak si zadek zvykl a bolest je pryč. Kdyby se dalo stejně zvyknout i na Oculus, tak bych s tím neměl žádný problém. Blbě mi může být akorát z chlastu. *2*
  • On žaludek je v podstatě hardware...
  • Ma zkusenost s DK2 je takova ze pokud hraju Elite Dangerous a litam ve vesmiru nebo ve stanici nebo bojuji tak me zle neni ani na moment a to se muzu tocit jak chci ale pokud zacnu litat ve War Thunder je me zle jako prase to same i na horske draze.Jsem velky fanda do car racing games a tady je to obdobne , jak jezdim na celkem rovne trati zadne motani nemam ale jak zacnu jezdit na trati jako treba Bathurst tak prejezd prez horizonty me celkem prirozene hybe zaludkem je to super. Rychlost a presnost mam daleko lepsi na DK2 jak na monitoru.
    Myslim ze tahle vec je nerealna vyresit aby lidem nebylo zle .
    Ve vesmiru kde je temer nulova gravitace je DK2 naprosto famozni bez jakehokoli side efektu o detailu cockpitu v Elite Dangerous ani nemluvim je to MASAKR.
    • walltar
      Tak ono to prakticky funguje tak, že je to o něco horší než realita... dost lidem je špatně v autě, nebo na horské dráze, takže ti potom budou mít problém i ve VR.

      Já zase jediný nepříjemný zážitek měl v Alien Isolation... Tam byl pohyb provázaný s pohledem, a když sem se podíval do boku a postava šla tam kam sem se díval, tak to byl nepřjemný pocit.

      Jinak horské dráhy, letadla, auta... nikdy žádný problém. A imho nejhustější je horská dráha vestoje. To sme si na jedné akci s lidma užili spousty zábavy. *1*
  • MickeyMutant
    "Zavedení železnic bylo by na úkor veřejných zdravotních poměrů, pohyb rychlejší 41 kilometrů v hodině by cestujícím nevyhnutelně způsobil mozkové otřesy a šílenství, v obecenstvu u trati pak závrať a nevolnost. Byla-li by železnice zavedena, bylo by nezbytné ukrýt ji mezi dva ploty, vysoké jako lokomotiva a vagóny."

    Bavorská královská lékařská rada, 1837
    • Jack1947
      Jn, to znám tedy s více než 50mil v hodině, To bylo snad i v nějakém díle s Erculem Poirotem.
    • WhySoSad
      *4*
  • C-BEAM
    dobrý článok, VR môže priniesť konečne to po čom volám už roky - reálna fyzika hlavného hrdinu vo virtuálnom svete, to aby pohyby mali svoje limity, čo do rozsahu aj rýchlosti a aby telo malo svoju zotrvačnosť, nie že sa z behu zastavý na poštovej známke. Nehovoriac o tom, že v multiplayery to vyzerá strašne ak sa protivník alebo niekto z týmu otáča o 360 st. ako vrtula a skáče ako super mario a čím reálnejšie hra vyzerá tým je to horšie. Teraz som pozeral Rainbow Six Siege a toto je presne vec ktoré je tam ako päsť na oko, keď tam hráči lietajú ako handrový panáci.
    • Tvoje problémy na moji nagelovanou hlavu. Řešit jak se postavy otáčí a jak rychle se zastaví. Pfff. *6* *6*
    • ty si dobrej tipek co srovnava Rainbow Six Siege ktera je v Alfe omg
      • C-BEAM
        čože to vraj zrovnávam ? snažil som sa naznačiť, že to v taktickej hre vyzerá mimoriadne zle. A ak si myslíš, že finálny build R6 bude mať oproti alfe reálnu fyziku postáv alebo že to bude výrazne lepšie tak to si docela optimista :)
  • Kr.Pa
    tak to není nic nového, často se dělá blbe i lidem, když jedou autem a čtou si něco (nesledují okolí)
    • Sr_Lobo
      Vidiš mě se dělá v autě blbě a to si ani nemusim číst, takže VR pro mě bude asi jen tichá závist. Anebo leda s tim pak hrát když má člověk decentě upito *15*
      • Kr.Pa
        nemam problem pri jizde vlakem/autem/autobusem si neco cist nebo sledovat film
        • Sr_Lobo
          Tak za to bud prave vdecnej *3*
          • Kr.Pa
            musíš trénovat *1*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit