Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • species
    Me se libi jak kazdej jasal nad Vavrovym trash talkem skyrimu a ted kdyz v podsatet rika "ty jo on ten game design neni takova sranda jak sme si mysleli takze deliverance nebude mit to a to a to" tak ho kazdy obhajuje.
    • Me se libi jak vazne to vsichni berou.
      Jeho trash talk je v prve rade zabavne poslouchat a tezko muze nekdo tvrdit, ze by o nedostatcich skyrimu lhal.
      Ja mam ve skyrimu stovky hodin a presto neberu vavrovu kritiku jako smrtelnou urazku.
      • Jenom pro pobaveni: zachody ve Skyrimu - jake by mely byt? Splachovaci asi ne. Suchy zachod nemuze byt v dome, neslo by tam bydlet. A kadibudka vekde venku, je noc, -40 C a zuri snehova boure (prece jenom je to Skyrim), nechtelo by se mi tam. Takze nocnik pod posteli a vylevat ho na hnojiste. Krasne to jde obhajit ;)
        • Musim uznat ze sem nad zachody ve skyrimu moc nepremyslel. Nocnik dava smysl. Ja si spis myslel klasika stredovek, vysere se to do kyblu a pak to jde vylit na ulic.
  • nejsou tam deti 0/10

    deti umel už fallout 4 lol
    • spoock
      Pro mě je nepřidání dětské populace stejné jako ty chybějící záchody ve Skyrimu. Prostě nikdo si nemůže hrát na to, že děti neexistují. To, že chtějí aby šlo zabít kohokoliv není překážka. Děti jít zabít nemusí, je to hra, né simulace. To mi na českých vývojařích trochu vadí, zbytečně hry komplikují simulacema, které hráč v důsledku ocení pramálo.
      • Mě přijde reálnější, že přijdu do vesnice, kde nejsou žádné děti(banditi všechny unesli, dospělí jsou všichni neplodní atd... nepravděpodobný scénář, ale možný) než nesmrtelné děti(dítě které nejde propíchnout je zázrak, to není možné nikde a nikdy... alespoň v reálném světě, který stále Vávrovi omlacujete o hlavu... *2*
  • Paul_cz
    Skvělá přednáška. Líbí se mi že si Vávra umí kopnout sám do sebe a vždycky když o sobě prohlásí "geniální" tak je tam cítit těžkej sarkasmus *1*
    Vývoj ambiciózních her co táhnou médium dopředu je každopádně extra těžká řehole, upřímně jim to nezávidím, ale jsem za to vděčen a na Kingdom Come se těším, ať už vyjde kdykoliv.
  • Aha, takže ve hře bude sto tisíc historicky věrných detailů, ale nebude tam jediné děcko? Jako fakt? *4* To je jak namalovat kopii Mony Lisy na dobové plátno, dobovou technikou a barvami... a vynechat obličej.
    • Sr_Lobo
      Chapu co myslis ale bohuzel zijeme ve vykurvene politicky korektni dobe, kdy i tohle alternativni reseni je povazovano jako krajni :( Kdo chce psa bit Srstku vzdy odlaka...
      Dan se snazi udelat co nej produkt vzhledem k jeho predstavam, ale zaroven nesmi absolutne zabit trh. Az bude nekdy ve Fc muzes se ho zkusit zpetat jak by to vypadalo kdyby bylo ciste na nem hm?
      Kdybysme se nebabrali v korektni brecce tak se to da udelat 1 ku 0.99 ale bohuzel vdycky bude nekdo drzkovat a stezovat si...opet bohuzel :(
      • prostě se poslušně zařadil do stáda jako všichni ostatní, přiznejme si to, on jako rebel jen vypadá
    • TheGGG
      tak třeba tam budou nějaký děcka v příběhu a cutscenách... to by jinak byla pěkná blbost... a nesmrtelný děcka ala witcher by teda byly zilionkrát lepší, než žádný...
      • Hele ... kdyz to svet prezil v GTA 5 kde na deti taky neprijdete a vsichni rikaji jak je to dokonaly svet tak myslim ze KCD je za vodou.
        • Tilwaen
          GTA5 nemá ani autentickou flóru, ani omítku na barácích; celkově nestavělo promo na autentickém světě.
    • walltar
      Já bych řekl, že to prostě nestojí za ty reakce a možné zakázání hry v některých pošahaných zemích... A mít nesmrtelný děti do kterých můžeš sekat a nic se nestane taky není o moc lepší.

      Už tak budou mít dost problémů s tím, že ve hře nejsou žádní černoši. *1*
      • Nesmrtelný děti jsou stokrát lepší, než žádný děti. Vždyť je to směšný - na každej p*d tam měli historika, aby to odpovídalo dobové realitě a pak tam nedají děti? WTF? A zůstanou tam po nich aspoň prázdné kolíbky a hračky, nebo dokonce nějaké NPC cimrmanovsky zahlásí, že "jo, voni tady byly děti, ale jak vás viděly, že dete, tak se schovaly"?
        • walltar
          Já abych se přiznal tak si absence, nebo přítomnosti dětí moc nevšímám, takže pro mě to problém není.
        • Já s tebou souhlasim. Hlavně když Vávra tak prosazuje realismus a ve Warhorse dělali rešerše a zjišťovali jakym vápnem dříve omítali budovy a vykládal jak chce po graficích aby v rozích místnostech navazovaly textury rámů atd. Takže on tam bude mít reálie které ocení pouze tři čtyři lidi kteří se zabývají historií a mají načteno z knížek dobovou architekturu, ale většina hráčů si bude ťukat na čelo že čáp nenosí děti ale rovnou prohazuje komínem dospěláky. Jako nikdo po něm nechce simulaci života alá The Sims, ale pár capartů tam fakt pobíhat mohlo, navíc když dřív se fakt dětí rodilo neskutečně moc, hlavně chudí vesničané kde rodina měla třeba deset dětí.. U člověka jako je Vávra kdo se na FB a twitteru obouvá do všech témat kolem médií, politiky a kultury bych prostě čekal že si půjde za svým a udělá reálnej středověk.. ale asi ne
          • Paulcz
            taky se mi to zdá jako dost důležitá součást světa, možná se dočkáme v dalších částech
          • Vy fakt nechápete, že počínaje dětským oblečením, stádii dětství (od novorozence po pubescenta) by to bylo asi tak dvojnásobek práce na non player characterech celkově? Nemáte asi tucha co vlastně znamená gamedesign...
            • Ta představa o té práci je opravdu dost mimo. To není, že jsou charaktery "rybář", "dřevorubec", "selka", dalších třicet lidí a teď stačí přidat "dítě". Je jenom postava "muž" a předpokládám, že jako všude jinde všichni muži sdílí kostru a animace, což je zdaleka nejvíc práce (jako "roky práce"). Teď se přidá "žena", což je vlastni model, vlastní kostra, vlastní milión animací. Přidat ženu znamená zdvojnásobit tu práci. Přidat dítě v jednom jediném stádiu znamená další postavu, to už je trojnásobek práce oproti variantě "pouze muž" a o polovinu víc, oproti "muž a žena". Předpokládám, že to mají dobře spočítané a prostě to udělat nejde, pokud by děti neměly být jen "nějaká rekvizita, asi jako židle". Což by zase popřelo ten pokus o realismus. Designové problémy, jako co s vražděním dětí, je asi to nejmenší.
            • Za prvé, jak podotkl kolega, není potřeba modelovat všechna stádia vývoje. Dá se to vyřešit elegantní zkratkou - v zásadě by stačil kojenec a školák, protože teenager už má většinou +- postavu jako dospělý a nad tím už by se daly zamhouřit oči. Za druhé, pokud se spousta času, energie a peněz investovala do detailů, které ocení mizivé procento hráčů, a na druhé straně se ze středověkého světa vypustí tak zásadní věc, jako jsou děti, tak se nabízí úvaha, jestli to nebyla zbytečná investice, protože středověký svět bez dětí _není_ realistický. Ani kdyby každá kytka na louce odpovídala tomu, co tehdy na loukách rostlo. A jak už jsem napsal, jak chtějí ty děti vůbec vypustit? V domech nebudou kolíbky? Nebudou tam žádné hračky? Nikdo o nich nebude mluvit, přestože děti jsou v životě člověka, bez ohledu na dobu, v níž žije, jedna z nejdůležitějších věcí v životě vůbec? To prostě vytrhnou z kultury té doby jeden z nejdůležitějších pilířů a budou se dál tvářit, že hra je velmi realistická? Nebude ani smykem realistická. Mona Lisa bez ksichtu.

              EDIT: Nehledě na to, že pokud tam nějaká matka bude naříkat, že nemá co dát dětem k jídlu (což byl tehdy dost obvyklý problém), tak to bude působit mimořádně směšně. Protože jakým dětem, když tam žádný nebudou. A teda ty lidi tam budou žít jen tak, sami, ani si nepostesknou, co že je za divnou ránu osudu, že najednou nikdo nemá děti, že ty co měli se přes noc vypařily a nějak se nikomu nedaří počít nové? Stačí se nad tím trochu zamyslet.
            • Vždyť jsem to už vysvětloval - dítě je prostě technologicky "charakter", je to jen další postava, jako je vesničan, rybář, rytíř, král.. těch postav tam bude ranec, graficky tam bude X druhů vesničanů, X druhů vesničanek, tak proč tam nemůže být X druhů vesnických dětí?
            • To je "jasný" maximálně tobě - který za dojmy nevidí pojmy a práci...
            • Stačily by dvě verze dětí - mimino, to může být koncepčně pojaté jako objekt (podobně jako židle), prostě animovaný předmět který občas někdo drží, matka ho kojí podobně jako chlap v hospodě zvedá půllitr piva atd. :) A potom odrostlejší děcko které pobíhá venku a hraje si. Je to jen o grafice, animacích a skriptech. Co se týče gamedesignu, bylo by fajn např. využít dítě ke questům, je malé, všude proleze a vyšplhá, stealth profík. Ale o to nejde, bavíme se o "dekoracích" - prostě aby tam ty děti fyzicky byly, žádné interakce by nebyly nutné. Jasně, když máchnu mečem a dítě po každé uhne, někdo řekne "trapnýý", ale pokud v celý hře nebude jediný dítě, bude to 100x horší, to je jednou jasný...
        • Fakt si myslíš, že zde píšeš něco objevného ? Že ve Warhorse nestrávili desítky, možná stovky hodin přemýšlením jak to udělat a zda to udělat ? Že si neudělali analýzu kolik by to stálo času a peněz a jak velký přínos pro hratelnost by to mělo ? Myslíš že si jako řekli "děcka tam nechcem, na to kašlem" a nazdar ? Nemyslíš si že kdyby měli neomezený čas, větší tým a spoustu peněz, že by to tam třeba mít chtěli, ale prostě to v realitě, která je vždy o kompromisech, zkrátka není možné?
          • Paulcz
            Realita je o kompromisech? Tuhle větu nechápu.
            • jakože když je buchta unavená tak že si aspoň lehne a roztáhne nohy, asi tak nějak to myslel?
          • Takže je důležitější nastudovat jaké byliny rostly na loukách v té době, jaké bylo přesné zalesnění a podobné věci kolem ale děcka ne-e? Pochop že z hlediska technologie je dítě jen další charakter, je to malá postava a postavy tam přece budou ne? Jde jen o to děti vymodelovat a naskriptovat jim jiné činnosti než dospělákům, takže třeba dítě nebude chodit okopávat pole ale bude si hrát nebo honit slepice...
            • Drtivá většina her neklade takový důraz - včetně promotion produktu - na realističnost.
            • Magister_Peditum
              V drtivé většině her nejsou děti.
            • Svět bez dětí není žijící svět. Je to svět na pokraji apokalypsy.
            • Bohužel si to představuješ jak Hurvínek válku. Tak jak to popisuješ by to možná bylo jednoduché v nějaké lineární akční hře nebo adventuře, nebo možná i v RPG typu Witcher kde na děti ani nelze útočit a dává to smysl. Ale v otevřeném RPG dělaném malým týmem, jež se snaží simulovat žijící svět a kde lze napadnou jakékoliv NPC by to jednoduché nebylo. Navíc to množství modelů, animací, zvuků, namluvení, naskriptování..co všechno by bylo potřeba, aniž by to v zásadě mělo nějak výrazný vliv na gameplay ? Proč ?
              Ani behemot GTA nemá děti ikdyž se odehrává v ultra realisticky vypadajícím LA. Nějak jsem si nevšiml že by to mnoha z těch 50 milionů lidí co si to koupilo vadilo.
            • No jen pokračuj - ten výčet je totiž poněkud delší. Začněme věkovými skupinami dětí a jejich oblečením...
  • Fajn přednáška. Líbí se mi Danův náhled tady - je ochotný jít docela dost do sebe.

    Kdybych byl na GDS, na této přednášce, určitě by mě blíže zajímalo jestli interně vyvinuté nástroje (v tomto případě SKALD) plánují nabídnout/licencovat i světu vně.
    • Myslím, že ano. Říkal to už na minulém GDC
  • B.o.b
    Takže nejspíš až 2017.
  • Paulcz
    Děkuji za přednášku, škoda toho audia, mlátí se tam pravý a levý kanál.
  • ten člověk je téměř tak skromný jako Venca Klausů. BTW, zajímalo by mě, zda vůbec umí programovat, protože dle životopisu na wiki vystudoval jakousi uměleckou školu. Tím ho neshazuju. Na hře není nejtěžší ji naprogramovat, ale vymyslet ji. Na programování si může najmout lidi.
    • vubec se mi nezda byt namyšlenej, prave naopak
      • 15letymu frackovi jako je Drizzt to asi tezko vysvetlis. Proste na nej pusobi arogantne a hotovo !
  • Ač Dana Vávru jako člověka nemusím Kingdom Come je moje nejočekávanější hra roku. Na tyhle GDS přednášky na games.cz nejen od Warhorse se těším celý rok.
    • mám to obracene, je to muj nejoblibenejší vývojar a jeho hra mne vubec nezajima
      • TheGGG
        nechápu, realistická, PC only, open world, nejnovější předražený HW zatěžující, kickstarter gamesa a kovaného PC MUSTERA jako ty to nezajímá? Z toho by jsi měl týct blahem...
        • Mejme se radi. Oba vime ze to bude slusna hra, ze ti to topinkovac nerozjede neni prece duvod byt negativni. A stejne to byjde na konzole -.- MasterRace to pro peasanty zafundovala.
          Ja bych si taky zahral treba tu vec s robodinosaurama nebo tu dalsi thirdpersonakcniadventurusprvkyrpg na jejiz jmeno sem uz zapomnel.
        • ty nekomu nadavas do hipsteru, pritom sam hraješ hardcore pc zaležitosti jako arma, wargame a total war a dokonce delas v editoru. trochu sis nakakal do huby
    • Tak ještě pár let vydrž a bude Beta.
  • máte někdo link na twitter účet kde týpek dělá parodie na Vávru?
    • https://twitter.com/bandadra
    • jeanczarny
      MOJE tweety jsou lepší než questy ve Skyrimu!

      https://twitter.com/BanDadra
      • díky, googloval jsem Ban Darda, proto jsem to nemohl najít. Jinak Vávru jako vývojáře respektuju, ale ten týpek co dělá parodie má fakt dobrej smysl pro humor, třeba toto je bezkonkurenční: https://goo.gl/IyBRNd
        • Já třeba Vávru moc nemusím, ale ten týpek, co dělá ty parodie mi příjde jako opravdu nesktuečný zoufalec... Kdyby to bylo aspoň vtipné tak neřeknu, ale ten člověk musí mít strašný mindrák *7*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit