Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Paul_cz
    Skvělá přednáška. Líbí se mi že si Vávra umí kopnout sám do sebe a vždycky když o sobě prohlásí "geniální" tak je tam cítit těžkej sarkasmus *1*
    Vývoj ambiciózních her co táhnou médium dopředu je každopádně extra těžká řehole, upřímně jim to nezávidím, ale jsem za to vděčen a na Kingdom Come se těším, ať už vyjde kdykoliv.
  • Morraw
    Já Vávrovi, a potažmo celému Warhorse, přeju velký úspěch s jeho prvotinou. Minimálně takový jako u první Mafie. Líbí se mi jejich vize a snad se jim z ní podaří splnit co největší část.
    Samozřejmě ta hra to bude mít velmi velmi těžké...zde na games...v diskuzích. Ale to je vedlejší.
  • species
    Me se libi jak kazdej jasal nad Vavrovym trash talkem skyrimu a ted kdyz v podsatet rika "ty jo on ten game design neni takova sranda jak sme si mysleli takze deliverance nebude mit to a to a to" tak ho kazdy obhajuje.
    • Me se libi jak vazne to vsichni berou.
      Jeho trash talk je v prve rade zabavne poslouchat a tezko muze nekdo tvrdit, ze by o nedostatcich skyrimu lhal.
      Ja mam ve skyrimu stovky hodin a presto neberu vavrovu kritiku jako smrtelnou urazku.
      • Jenom pro pobaveni: zachody ve Skyrimu - jake by mely byt? Splachovaci asi ne. Suchy zachod nemuze byt v dome, neslo by tam bydlet. A kadibudka vekde venku, je noc, -40 C a zuri snehova boure (prece jenom je to Skyrim), nechtelo by se mi tam. Takze nocnik pod posteli a vylevat ho na hnojiste. Krasne to jde obhajit ;)
        • Musim uznat ze sem nad zachody ve skyrimu moc nepremyslel. Nocnik dava smysl. Ja si spis myslel klasika stredovek, vysere se to do kyblu a pak to jde vylit na ulic.
  • B.o.b
    Takže nejspíš až 2017.
  • Magister_Peditum
    A v diskusi se řeší jen to, že tam nebudou děti, což se ví už minimálně půl roku... *15*
    • Jako že záleží na tom, kdy se to člověk dozví? Mně teda přijde, že to vada byla tehdy a je pořád.
      • Jestli to má být realistická hra a přitom v ní chybějí děti, tak to je velký problém. Dále si v této ultrarealistické hře nemůžu postavit dům, zbourat hrad, podříznout si zápěstí, pokácet strom, zapřáhnout za koně povoz, naučit se plavat, zažít další roční období, vypít rybník.... všechno to by přece mělo jít v realsitické hře udělat?? *8*
        • Ty už jsi někoho viděl vypít rybník? Předveď nám to a dolož. *2*

          A odkdy v realistické hře můžeš dělat cokoliv? Jediná hra, ve které to jde, je reál. A má to tvrdé C&C. Tak si hraj a pozor, nejde loadovat. *1*
        • ty roční období bych si dal líbit, bylo to vlastně někdy v nějakém rpg?
          • Vojta_Ilavsky
            V AC 3, ale ne tak úplně jak jsi to myslel.
      • Magister_Peditum
        Opravdu hrozná vada. Mně by víc vadilo, kdyby kvůli Polygonu tam museli frknout nějaké černochy.
        • Myslím, že určitě černí otroci v Evropě ve středověku byli, asi ne u nás, ale klidně bych je tam dal, když by to SJW udělalo radost...
          • Magister_Peditum
            Problém je, že se celá hra odehrává v Posázaví. A tam v roce 1403 asi moc černochů opravdu nebylo. *4*
        • To by mně taky vadilo.
          • mě by to nevadilo, nějací Mauři se v té době po Evropě asi pohybovali, kdyby nám ale udělali černého krále, s tím bych už trochu problém měl *1*
      • Tak si jedno, dve udelej doma a ve hre Ti nebudou chybet *5*
        • Nestraš. *4*
  • Tak jsem si to tu chtěl přečíst, kdyby třeba někoho zajímalo něco ohledně toho co jsem říkal v té přednášce. No to byla naivní představa. Nebudu komentovat očividné obdivovatele, ale jedna věc mě pravda dlouho lehce irituje a to ta klasická česká představa, že někde venku sedí někdo, kdo ví všechno nejlíp. Tentokrát v podání Dworkina: "...přijde mi, že řeší problémy, které zbytek světa už dávno vyřešil, a tváří se u toho, jak kdyby objevoval Ameriku. Jestli byl v publiku někdo z CD Projekt RED, tak se musel celou dobu uculovat. V Zaklínači na ty problémy nejen narazili, ale taky je vyřešili a svoji hru vydali a skvěle se prodává."
    Takže Dworkine. Já se s pár lidmi ze Zaklínačského teamu znám. A fakt se neuculují. Velmi podobnou přednášku jsem měl na největší polské konferenci v Poznani a většina poláků dost intenzivně tleskala. Zaklínač drtivou většinu věcí na které narážíme neřešil, nebo řešil jiným, nebo jednodušším způsobem. Jejich questy a AI jsou proti tomu o co se pokoušíme my úplně někde jinde a jelikož oni nejsou hloupí tak to moc dobře vědí. Na rozdíl od tebe. Zaklínač taky disponoval mnohonásobně větším rozpočtem a teamem než my. Jen tak mimochodem. Nevím co myslíš obraty typu: "Vávra s očima navrch hlavy, tajemnej jak ho*no v trávě vypráví jak objevil Ameriku". Já jsem byl požádán o přednášku, tak jsem se rozhodl s ostatními game developery v ČR podělit o naše zkušenosti. Nevím na kolika konferencích ve světě jsi byl, já napár ano a troufnu si tvrdit, že oproti 99% přednášek na třeba GDC jsou všeobecně ty na GDS a i ty moje mnohem otevřenější, upřímnější a dá se z nich skutečně něco dozvědět. GDC je primárně PR aktivita plná plácání se po zádech a mlžení. Samozřejmě, pokud se ukáže, že většina lidí sdílí avše názory, můžeme se příště na nějaké přednášení vykašlat a nechat si co jsme se aučili pro sebe. Koneckonců děláme to zadarmo a příprava takové přednášky zabare celkem dost času, který se d á využít třeba poflakováním po internetu a nadáváním lidem, co se pokoušejí něco dělat...
    • Ber to pozitivně, pouhou svojí existencí jsi přiměl pár zoufalců (Dworkin aj.), aby obětovali svůj volný čas a kydaly ho*na na internetu - u mě to znamená jednoznačný úspěch na tvé straně.
    • Tak za prvé, kecáš, protože to tady čteš jednoduše proto, že je článek/video o tobě. A hlavně to tady čteš už několik dní, takže předstírat, že ses k tomu dostal až teď, je legrační. Máš veřejnej profil na Facebooku, víš?

      Za druhé, je pozoruhodné - a leccos vypovídající - proč ses rozhodl reagovat na můj _dojem_ z tvojí přednášky a "zapomněl" ses vyjádřit k tomu, co je objektivní vada Kingdom Come a o čem jsem tady napsal řádově víc příspěvků.

      Za třetí, když už cituješ, tak cituj pořádně.

      Za čtvrté, to s tím intezivním tleskáním byl, upřímně doufám, jen hodně blbej vtip. Chceš, abych ti taky zatleskal? Plesk.... plesk. Happy? *7* Možná sis nevšimnul, že jsem nepsal nic o tom, jestli seš dobrej vývojář nebo ne. Myslím si, že seš dobrej vývojář. Překvapenej? V tom případě bys měl číst moje příspěvky pečlivějc. Kdybys nic jinýho než scénář k Mafii neudělal, tak i za ten bych tě chválil. Ale neznamená to, že budu nadšenej ze všeho, co řekneš/uděláš. S těma děckama si mě zklamal, protože poté, co jste tolik investovali do realismu, je tam nedat, je epickej fail a za tím si stojím. Koupím si i tak Kingdom Come? Jo, koupím, pokud to nepoděláte a nevydáte to rozbitý. Když nic jinýho, tak by sis z měl z týhle diskuse odnýst to, že dostaneš moje peníze. Ale ne poslušné mlčení.
      • Pokud jim pošleš pár milionů,vyvojářů, programátorů atd., tak tam určitě mít ty děti budeš.
        Každopádně to s těma dětma je už uplná hysterie z tvé strany.Chtělo by to trošku ubrat a přestat psát ptákoviny, jak vystřižené z WoW, typu "epický fail" :)
        No psát...spíš nepíšeš ale mlátiš pěstma do klávesnice a říkaš si "JÁ MU TO TEĎ NANDÁM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!" :))
    • Dane, doufám, že to nejsi ty a jen si tady nějaký tajtrdlík píše pod tvým jménem, protože se mi opravdu nechce věřit, že designér jedné z nejočekávanějších her všech dob, tráví volný čas tím, že se snaží přesvědčit pár pomatenců v jedné z nejžumpovitějších českých diskusí *7*
    • Moc postu, cely to cist nebudu, ale kdyz ctu (v clanku) "vlastní scenáristický nástroj" ... tak si rikam, jak to jen ti filmari delaji, ze jim to uz nejakych 100let funguje. Protoze rozhovor(y) jsou ve filmovy tvorbe celkem bezna vec, vcetne toho ze je nekdo musi napsat a nekdo musi rict, jak je bude zabirat kamera.

      Jasne, u hry do toho vstupuje jeste par dalsich aspektu, ale co si budem rikat, zas tak moc ne.

      "Podle Vávry v zásadě existují dvě možná řešení " ... => vavra ma jen 2 mozkove bunky protoze reseni spravne a zcela prirozene ho ani nenapadne? A navic by to rozhodne nebyla zadna novinka. Jaky je asi tak problem, Qst prevest na jinou postavu? Dceru/syna/strycka/teticku...? Pripadne nektere Qsty proste smrti zadavatele konci? Plus samo variantni Qsty na tema kovare si zabil, takze po tobe nechci mec ale luk... A samo, dalsi aspekt je, ze pristup "viktor cistic" by asi mel mit (naprosto koser) dusledky, takze kdyz vyhladim 2-3 vesnice, tak me v ty ctvrty nejspis bude cekat kohorta pozuby ozbrojenych straznych. Nehlede na to, ze se da ocekavat, ze se obyvatele vesnic nenechaji jen tak zapichnout ...

      Na presne takhle nesmrtelnyho sem narazil prave v Zaklinacovi, nejake Qst s lesni potvorou, na vyber jestli ji sejmu nebo ji dam obet. Dal se obet, par vesnicanu prislo sejmout staresinu, pobil sem je, a jakmile sem se vzdalil, tak se zvedli mrtvoly ze zeme a starocha zapichly ... Moc fajn... Nebo reseni ala Assasin ... kde se zona respawne cela po reloadu ... taky moc fajn. Takze clovek muze zacit znova.

      Mimochodem, uz se tesim http://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-skyrim-57711 netvrdim ze to vse (a mnohem vic) neni pravda, ale sem zvedav, kolik z tech bodu bude soucasti KC.
      • rozhovory ve filmech nejsou větvené, troubo. navíc ve hrách často rozhovory reagují na různé situace, pokud jsi třeba něco udělal, tak bude rozhovor jiný než pokud jsi to neudělal atd.
    • Ahoj Dane, ja ti rozhodne za tvoji (a Viktorovu) ucast na GDS dekuju!! Vyvojem (i kdyz nehernim) se zivim uz cca 8 let a prednasky o realnych problemech pri navrhu/vyvoji hernich mechanik me moc bavi! Nezanevri na komunitu jen kvuli vokalni minorite na hernim ekvivalentu Novinky.cz.

      Verim ze kdyz spocitas hatery a backery, porad to bude pekny pomer *3*
    • Klasicky Vavruv alibisticky projev plny klise. Vyber nejlepsiho: "Ja neco delam a nikdo nema pravo to kritizovat, ponevadz je srab a nula a nedela nic. Delam neco tak uzasneho, ze lidem z cd projektu spadla brada, neco takoveho totiz jeste nevideli. Zaklinac mel mnohonásobně vetsi rozpocet, proto udelam svoji hru mnohonasobne lepsi a realistictejsi, nebot jsem genius. Na prednasku jsem nechtel, ale prinutili me, tak jsem tam prisel zamachrovat predstiranou uprimnosti. Kdyz lidem reknu, jak to kurvime a nevime si rady ani s jednoduchymi textovymi skripty, budou si myslet, ze si delam srandu a jsem jen ferovej vyvojar a nasoli vic prachu. Nebyls na zadny vyvojarsky konferenci, takze nic nevis //a to nejlepší: nebudu se tady k tomu vyjadrovat, ale vyjadrim se..."
      • Já jen upřímně doufám, že si někdy budeme moci promluvit osobně. Chtěl bych tě slyšet naživo.
        • Takoví jako on ze své skrýše nevycházejí :)
        • Já myslím, že si může ku*vit den i jinak ;)
    • Ze Zaklínače si vzor neberte. Ten open-world té hře neprospěl. Díky tisícům otazníčků na mapě, za kterými se skrývala generická nuda v podobě příšery a bezcenného pokladu, se příběh rozpliznul a ztratil svou naléhavost. Divoký hon pronásleduje Ciri a Geralt hledá starým babkám pánve nebo loví utopence. Sám jsem zvědav, jak se vám podaří skloubit otevřený svět se "silným příběhem". Jak dosavadní vývoj her ukazuje, tak ty dvě věci se spíš vylučují. Snad jen Gothic a Risen dokázali dobře skloubit příběh s otevřeným světem.
  • nejsou tam deti 0/10

    deti umel už fallout 4 lol
    • spoock
      Pro mě je nepřidání dětské populace stejné jako ty chybějící záchody ve Skyrimu. Prostě nikdo si nemůže hrát na to, že děti neexistují. To, že chtějí aby šlo zabít kohokoliv není překážka. Děti jít zabít nemusí, je to hra, né simulace. To mi na českých vývojařích trochu vadí, zbytečně hry komplikují simulacema, které hráč v důsledku ocení pramálo.
      • Mě přijde reálnější, že přijdu do vesnice, kde nejsou žádné děti(banditi všechny unesli, dospělí jsou všichni neplodní atd... nepravděpodobný scénář, ale možný) než nesmrtelné děti(dítě které nejde propíchnout je zázrak, to není možné nikde a nikdy... alespoň v reálném světě, který stále Vávrovi omlacujete o hlavu... *2*
  • Já Dana moc neznám, neznám jeho (asi legendární) výroky o Skyrimu atd. takže budu mluvit čistě nezaujatě. Vidím protstě týpka, kterej povídá o vývoji hry. Povídá o problémech, který se s vývojem objevujou a jak se je snaží řešit. Uznává vlastní chyby a nemožnost nějaké věci udlat. Dokonce přiznává, že má ego jak h*vado. Já nevím jak vy, ale já když vidím vývojářský denníčky a prezentace jiných studií, tak je to jen o tom, co se jim strašně povedlo, jak to celý skvěle funguje a vypadá, ale negativ 0. Což právě tohle pojetí je absurdní, Vávrovo naopak věcné a realistické. Stačí se opravdu podívat třeba na hry ot Bethesdy, kdy jedna vypadá jak druhá v rozmezí desetiletí, kdy se vyskytujou absolutně stejné kraviny, omyly a chyby stále dokola, kdy na to vývojíři totálně kašlou. Jak říkám, já Vávru ani jeho výroky neznám, jen se dívám na jeho prezentaci. Mimo to, ano, pokud chci udělat realistickou hru, ale chybí v populaci děti, tak je to divný, to bych jim doporučil spravit. Ale jinak jim fandím, potýkají se spoustou problémů a já jsem nakonec zvědavej, jak to celý dopadne. Rozhodně držím palce a přeju úspěšný vývoj hry.
  • Ač Dana Vávru jako člověka nemusím Kingdom Come je moje nejočekávanější hra roku. Na tyhle GDS přednášky na games.cz nejen od Warhorse se těším celý rok.
    • mám to obracene, je to muj nejoblibenejší vývojar a jeho hra mne vubec nezajima
      • TheGGG
        nechápu, realistická, PC only, open world, nejnovější předražený HW zatěžující, kickstarter gamesa a kovaného PC MUSTERA jako ty to nezajímá? Z toho by jsi měl týct blahem...
        • Mejme se radi. Oba vime ze to bude slusna hra, ze ti to topinkovac nerozjede neni prece duvod byt negativni. A stejne to byjde na konzole -.- MasterRace to pro peasanty zafundovala.
          Ja bych si taky zahral treba tu vec s robodinosaurama nebo tu dalsi thirdpersonakcniadventurusprvkyrpg na jejiz jmeno sem uz zapomnel.
        • ty nekomu nadavas do hipsteru, pritom sam hraješ hardcore pc zaležitosti jako arma, wargame a total war a dokonce delas v editoru. trochu sis nakakal do huby
    • Tak ještě pár let vydrž a bude Beta.
  • Jak to tak vidím, tak Vávrův článek o Skyrimu, by se měl zařadit mezi nejzásadnější literární díla 21. století.... Je to více než 4 roky od jeho publikování a spousta lidí má kvůli tomu do teď špatné spaní, jiní zase netrpělivě čekají na pomstu, jiní si vztek vybíjí v internetových diskusích. Docela by mě zajímalo, kolik lidí kvůli tomu článku spáchalo / ještě spáchá sebevraždu.
    • Nikdo sebevrazdu nepacha. Spis nikdo nechape proc... Proc kvuli naprosto samozrejmym vecem, ktere nejsou tak tragicke, z toho dela Vavra frasku, hystericky to dramatizuje a snazi se jeho mylnej dramatizujici pohled dat pod cumak co nejvic lidem...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit