Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ber to pozitivně, pouhou svojí existencí jsi přiměl pár zoufalců (Dworkin aj.), aby obětovali svůj volný čas a kydaly ho*na na internetu - u mě to znamená jednoznačný úspěch na tvé straně.
  • Nikdo sebevrazdu nepacha. Spis nikdo nechape proc... Proc kvuli naprosto samozrejmym vecem, ktere nejsou tak tragicke, z toho dela Vavra frasku, hystericky to dramatizuje a snazi se jeho mylnej dramatizujici pohled dat pod cumak co nejvic lidem...
  • na druhou stranu, když hra bude dobrá a uspěšná, tak pak nic nebude bránit tomu rozjet si z toho sérii na pokračování ve stylu Assasina. KC má mít 3 akty, a pokud to bude uspěšné, tak budou další díly.
  • Pokud jim pošleš pár milionů,vyvojářů, programátorů atd., tak tam určitě mít ty děti budeš.
    Každopádně to s těma dětma je už uplná hysterie z tvé strany.Chtělo by to trošku ubrat a přestat psát ptákoviny, jak vystřižené z WoW, typu "epický fail" :)
    No psát...spíš nepíšeš ale mlátiš pěstma do klávesnice a říkaš si "JÁ MU TO TEĎ NANDÁM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!" :))
  • Takoví jako on ze své skrýše nevycházejí :)
  • ChyrenCZ
    Já tuhle práci obdivuji. Tak nějak jsem tušil, že to je o zdravý rozum. Ale tohle mne přímo vyděsilo. Udělám svých 8 h v práci, bez nějaký zásadní zodpovědnosti a jdu se válet doma. Pro někoho možná jen konzument. Přesto mi napadá jedna věc a musím ji tady říct: Co kdyby se podobné heroické úsilí investovalo do systémů, které nejen pobaví jednorázově koupí a dohráním hry, ale i tím že se vybuduje něco, co má přímou souvislost s realitou a dá se na tom stavět neustále? Zlepšovat, zdokonalovat, přidávat, rozšiřovat...já bych třeba rád někomu zaplatil jednorázovou sumu 1500,- a pak roční 1500.- Kč, kdybych věděl, že se u toho nejen bavím, ale i něco učím a vnáším do toho nějak viditelně, i když velmi minoritně svou osobnost. Miluju strategie RTS. A např. v CoH 2 jsme strávil víc jak 1100 hodin. Do hry jsem investoval víc jak 3000,- za dva roky. Ani v nejmenším nelituju. Přesto si umím představit koncept hry, která je prostředím z našich luhů a hájů, postihuje dějiny Evropy a baví mně stejně, jako CoH 2. Husitské období je dokonalý námět. Ale když si představím, jak komplexní otrocká dřina to je designovat něco podobnýho, troufnul bych si snad jen na to psaní. GTA V mám rád, ale neposkytuje mi takový nášup adrouše a jakéhosi wow! efektu, který se dostaví, když v singlu i mulťáku CoH 2 odolávám brutalitě boje, který hraničí s chaosem. Zvuky i scéna člověka pohltí často tak, že to je jako droga. To je na RTS asi největší přínos. Snad se dožiju jednou toho, že budu stavět vozovou hradbu a odolávat Křižákům u Vítkova. Řezat je sudlicema a cepíny, až se země zbarví krví do ruda. A pak si stoupnu uprostřed pole se svou věrnou družinou boji protřelých bratří a budu pozorovat západ slunce na válečným polem, které milosrdně zahaluje opar a kouř z doutnajích trosek.
  • Tak za prvé, kecáš, protože to tady čteš jednoduše proto, že je článek/video o tobě. A hlavně to tady čteš už několik dní, takže předstírat, že ses k tomu dostal až teď, je legrační. Máš veřejnej profil na Facebooku, víš?

    Za druhé, je pozoruhodné - a leccos vypovídající - proč ses rozhodl reagovat na můj _dojem_ z tvojí přednášky a "zapomněl" ses vyjádřit k tomu, co je objektivní vada Kingdom Come a o čem jsem tady napsal řádově víc příspěvků.

    Za třetí, když už cituješ, tak cituj pořádně.

    Za čtvrté, to s tím intezivním tleskáním byl, upřímně doufám, jen hodně blbej vtip. Chceš, abych ti taky zatleskal? Plesk.... plesk. Happy? *7* Možná sis nevšimnul, že jsem nepsal nic o tom, jestli seš dobrej vývojář nebo ne. Myslím si, že seš dobrej vývojář. Překvapenej? V tom případě bys měl číst moje příspěvky pečlivějc. Kdybys nic jinýho než scénář k Mafii neudělal, tak i za ten bych tě chválil. Ale neznamená to, že budu nadšenej ze všeho, co řekneš/uděláš. S těma děckama si mě zklamal, protože poté, co jste tolik investovali do realismu, je tam nedat, je epickej fail a za tím si stojím. Koupím si i tak Kingdom Come? Jo, koupím, pokud to nepoděláte a nevydáte to rozbitý. Když nic jinýho, tak by sis z měl z týhle diskuse odnýst to, že dostaneš moje peníze. Ale ne poslušné mlčení.
  • Dane, doufám, že to nejsi ty a jen si tady nějaký tajtrdlík píše pod tvým jménem, protože se mi opravdu nechce věřit, že designér jedné z nejočekávanějších her všech dob, tráví volný čas tím, že se snaží přesvědčit pár pomatenců v jedné z nejžumpovitějších českých diskusí *7*
  • Jak to tak vidím, tak Vávrův článek o Skyrimu, by se měl zařadit mezi nejzásadnější literární díla 21. století.... Je to více než 4 roky od jeho publikování a spousta lidí má kvůli tomu do teď špatné spaní, jiní zase netrpělivě čekají na pomstu, jiní si vztek vybíjí v internetových diskusích. Docela by mě zajímalo, kolik lidí kvůli tomu článku spáchalo / ještě spáchá sebevraždu.
  • rozhovory ve filmech nejsou větvené, troubo. navíc ve hrách často rozhovory reagují na různé situace, pokud jsi třeba něco udělal, tak bude rozhovor jiný než pokud jsi to neudělal atd.
  • Moc postu, cely to cist nebudu, ale kdyz ctu (v clanku) "vlastní scenáristický nástroj" ... tak si rikam, jak to jen ti filmari delaji, ze jim to uz nejakych 100let funguje. Protoze rozhovor(y) jsou ve filmovy tvorbe celkem bezna vec, vcetne toho ze je nekdo musi napsat a nekdo musi rict, jak je bude zabirat kamera.

    Jasne, u hry do toho vstupuje jeste par dalsich aspektu, ale co si budem rikat, zas tak moc ne.

    "Podle Vávry v zásadě existují dvě možná řešení " ... => vavra ma jen 2 mozkove bunky protoze reseni spravne a zcela prirozene ho ani nenapadne? A navic by to rozhodne nebyla zadna novinka. Jaky je asi tak problem, Qst prevest na jinou postavu? Dceru/syna/strycka/teticku...? Pripadne nektere Qsty proste smrti zadavatele konci? Plus samo variantni Qsty na tema kovare si zabil, takze po tobe nechci mec ale luk... A samo, dalsi aspekt je, ze pristup "viktor cistic" by asi mel mit (naprosto koser) dusledky, takze kdyz vyhladim 2-3 vesnice, tak me v ty ctvrty nejspis bude cekat kohorta pozuby ozbrojenych straznych. Nehlede na to, ze se da ocekavat, ze se obyvatele vesnic nenechaji jen tak zapichnout ...

    Na presne takhle nesmrtelnyho sem narazil prave v Zaklinacovi, nejake Qst s lesni potvorou, na vyber jestli ji sejmu nebo ji dam obet. Dal se obet, par vesnicanu prislo sejmout staresinu, pobil sem je, a jakmile sem se vzdalil, tak se zvedli mrtvoly ze zeme a starocha zapichly ... Moc fajn... Nebo reseni ala Assasin ... kde se zona respawne cela po reloadu ... taky moc fajn. Takze clovek muze zacit znova.

    Mimochodem, uz se tesim http://games.tiscali.cz/tema/100-duvodu-proc-dan-vavra-nesnasi-tes-v-skyrim-57711 netvrdim ze to vse (a mnohem vic) neni pravda, ale sem zvedav, kolik z tech bodu bude soucasti KC.
  • Ahoj Dane, ja ti rozhodne za tvoji (a Viktorovu) ucast na GDS dekuju!! Vyvojem (i kdyz nehernim) se zivim uz cca 8 let a prednasky o realnych problemech pri navrhu/vyvoji hernich mechanik me moc bavi! Nezanevri na komunitu jen kvuli vokalni minorite na hernim ekvivalentu Novinky.cz.

    Verim ze kdyz spocitas hatery a backery, porad to bude pekny pomer *3*
  • Tilwaen
    Se změnou zaměřovače máš pravdu, to mě nenapadlo a nikdy mi to ani nijak zvlášť rušivé nepřišlo.
  • Já myslím, že si může ku*vit den i jinak ;)
  • Já jen upřímně doufám, že si někdy budeme moci promluvit osobně. Chtěl bych tě slyšet naživo.
  • Klasicky Vavruv alibisticky projev plny klise. Vyber nejlepsiho: "Ja neco delam a nikdo nema pravo to kritizovat, ponevadz je srab a nula a nedela nic. Delam neco tak uzasneho, ze lidem z cd projektu spadla brada, neco takoveho totiz jeste nevideli. Zaklinac mel mnohonásobně vetsi rozpocet, proto udelam svoji hru mnohonasobne lepsi a realistictejsi, nebot jsem genius. Na prednasku jsem nechtel, ale prinutili me, tak jsem tam prisel zamachrovat predstiranou uprimnosti. Kdyz lidem reknu, jak to kurvime a nevime si rady ani s jednoduchymi textovymi skripty, budou si myslet, ze si delam srandu a jsem jen ferovej vyvojar a nasoli vic prachu. Nebyls na zadny vyvojarsky konferenci, takze nic nevis //a to nejlepší: nebudu se tady k tomu vyjadrovat, ale vyjadrim se..."
  • Ona nějaká úchylka může být trestná? I když není praktikována či vyřčena? Aha, pepe alá logika dementa. Radši už nic nepiš šašku, akorát se ztrapňuješ.
  • Ze Zaklínače si vzor neberte. Ten open-world té hře neprospěl. Díky tisícům otazníčků na mapě, za kterými se skrývala generická nuda v podobě příšery a bezcenného pokladu, se příběh rozpliznul a ztratil svou naléhavost. Divoký hon pronásleduje Ciri a Geralt hledá starým babkám pánve nebo loví utopence. Sám jsem zvědav, jak se vám podaří skloubit otevřený svět se "silným příběhem". Jak dosavadní vývoj her ukazuje, tak ty dvě věci se spíš vylučují. Snad jen Gothic a Risen dokázali dobře skloubit příběh s otevřeným světem.
  • Tak jsem si to tu chtěl přečíst, kdyby třeba někoho zajímalo něco ohledně toho co jsem říkal v té přednášce. No to byla naivní představa. Nebudu komentovat očividné obdivovatele, ale jedna věc mě pravda dlouho lehce irituje a to ta klasická česká představa, že někde venku sedí někdo, kdo ví všechno nejlíp. Tentokrát v podání Dworkina: "...přijde mi, že řeší problémy, které zbytek světa už dávno vyřešil, a tváří se u toho, jak kdyby objevoval Ameriku. Jestli byl v publiku někdo z CD Projekt RED, tak se musel celou dobu uculovat. V Zaklínači na ty problémy nejen narazili, ale taky je vyřešili a svoji hru vydali a skvěle se prodává."
    Takže Dworkine. Já se s pár lidmi ze Zaklínačského teamu znám. A fakt se neuculují. Velmi podobnou přednášku jsem měl na největší polské konferenci v Poznani a většina poláků dost intenzivně tleskala. Zaklínač drtivou většinu věcí na které narážíme neřešil, nebo řešil jiným, nebo jednodušším způsobem. Jejich questy a AI jsou proti tomu o co se pokoušíme my úplně někde jinde a jelikož oni nejsou hloupí tak to moc dobře vědí. Na rozdíl od tebe. Zaklínač taky disponoval mnohonásobně větším rozpočtem a teamem než my. Jen tak mimochodem. Nevím co myslíš obraty typu: "Vávra s očima navrch hlavy, tajemnej jak ho*no v trávě vypráví jak objevil Ameriku". Já jsem byl požádán o přednášku, tak jsem se rozhodl s ostatními game developery v ČR podělit o naše zkušenosti. Nevím na kolika konferencích ve světě jsi byl, já napár ano a troufnu si tvrdit, že oproti 99% přednášek na třeba GDC jsou všeobecně ty na GDS a i ty moje mnohem otevřenější, upřímnější a dá se z nich skutečně něco dozvědět. GDC je primárně PR aktivita plná plácání se po zádech a mlžení. Samozřejmě, pokud se ukáže, že většina lidí sdílí avše názory, můžeme se příště na nějaké přednášení vykašlat a nechat si co jsme se aučili pro sebe. Koneckonců děláme to zadarmo a příprava takové přednášky zabare celkem dost času, který se d á využít třeba poflakováním po internetu a nadáváním lidem, co se pokoušejí něco dělat...
  • Já ti mohu říct jen tohle: https://www.youtube.com/watch?v=YJdE2zJPV6c

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit