Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • kennyB
    Za mě má DS III desítku. Jsem fanoušek Souls her a těším se na každý díl.
  • Retardace je v této diskuzi velmi silná. Já sám se považuju za fandu série, vim, co od toho můžu čekat a tudíž vim, že mě trojka bude bavit. A to je všechno, co mě zajímá. Ale ne, vy se tu budete rozčilovat nad číselnym hodnocenim, který je ještě k tomu hodně solidních 8, tedy výborná hra. Kdyby tomu tady napálil 5 nějakej jouda, kvůli tomu, že je to těžký, tak neřeknu. Ale takhle? Nezapomínejme, že nám tu From Software servíruje popátý tu samou formuli, jenom trochu jinak okořeněnou.
    • Pokud víš dopředu, že tě to bude bavit, aniž bys to zkusil, tak nejsi fanda, ale fanatik. Existuje totiž spousta sérií, kde třetí díl byl totální propadák, z poslední doby například Sacred 3.
      • Ne, prostý léta zkušeností. Když vim, že všechny předchozí díly byly dobrý (i ta dvojka, která je slabá jenom v kontextu série... já tomu soukromě řikam Fallout efekt), vim, že mě bavily (což neni to samý, existuje celá řada objektivně kvalitních her, který mě neoslovily) a znam From Software, dokážu celkem spolehlivě odhadnout, jaká bude trojka. Samozřejmě pouze za předpokladu, že se nevyskytne nějakej zásadní problém, kterej celou hru pohřbí - což je důvod, proč sleduju info u her, co mě zajímaj. Minimalizace rizika. Tak v 90 % případů mi ten odhad vyjde. Takže jo, s vysokou mírou jistoty můžu prohlásit, že trojka mě bavit bude.
    • retardace? Podivování nad tím že prostě díl, který je ve všech ale ve všech směrech lepší než předcházející, je to hodnocen hůře, je retardace? Nějaké výmluvy nad jiným autorem mě nezajímají, navíc v tomto směru je to alibismus, že to poprvé recenzuje někdo jiný.

      Je dobré se zamyslet a diskutovat o tomto čísle, jelikož to není diskuze o nějaké 8/10, ale je to diskuze o celé herní žurnalistice a jak funguje a jak podléhá hypu.
      • A co jako? Uznávam, 10/10 pro DS II bylo mimo, Aleš to asi psal ještě pod vlivem prvotního nadšení a nedal si potřebnej odstup, což je chyba. Ale to přece neznamená, že musej přepálit hodnocení i u trojky. Recenze je vždycky dost subjektivní, názor autora od ní neoddělíš, páč pak už by to nebyla recenze. Kdyby se měla zachovávat kontinuita hodnocení podle toho, jak je na tom nejnovější kus v porovnání s ostatníma dílama, vedlo by to ve finále k totálně zkreslenejm informacím. Nezapomínej, že drtivá většina nejočekávanějších her jsou pokračování zajetejch sérií. Na druhou stranu by mohla bejt docela sranda sledovat, jak se recenzent snaží porovnat nový CoD se všema ostatníma.

        Mimochodem, tohle "lepší díl má nižší hodnocení" je evidentně celosvětový. Deus Ex a Human Revolution maj globálně stejný skóre. Nic proti Human Revolution, je to skvělá hra, ale přece jenom první díl je jiná liga. Nejlíp hodnocenej Fallout je trojka, což je úplně směšný (nejhůř New Vegas, což je směšný minimálně stejně). A DS II má vyšší skóre než III. Moh bych pokračovat, jenže se mi nechce. Takže ti jenom poradim... se s tim smiř, užívej, a kdybys z toho byl moc nerudnej, omévej si přirození vlažnou vodou.

        Ještě mě napadla jedna kacířská myšlenka... co když se Janu Slavíkovi líbila dvojka víc?
        • nightborne
          Nelíbila =). Je to napsaný v recenzi =).
      • nightborne
        A teď se na to podívej z druhý strany. Recenzuješ trojku, pokračování, který nabízí rámcově úplně to samý, co předchozí díly. Předchůdce dostal na stránce, pro kterou recenzuješ, plnou palbu.

        Takže, co uděláš? Hodnotit líp než za plnou známku nemůžeš, takže automaticky musíš taky dát za deset? To to ani nemusíš hrát, ne, stačí se podívat, co dostala dvojka, trojce bez přemejšlení napálit za deset a hotovo, ne? A opravdu bys dal maximální a ultimátní hodnocení hře, která po x-tý přináší to samý (a opakuje už roky ty samý nedokonalosti)?

        Tohle je situace, kdy se prostě nezavděčíš - viz diskuze =).
        • to je pravda, dvojka těch nedekonalostí měla tolik, že je zázrak, že od strašného level-desingu až po otravné hitboxy trojka napravila reputaci. Trojka spousty a spousty chyb napravila, že ty to nevidíš, to je samozřejmě tvůj problém.

          Jak řikám alibismus nejvyššího stupně to přehodit na jiného autora, aby nemusel dát zase 10/10.

          Prostě Good Job!
          • nightborne
            Ale jo, trojka je, podle mého názoru, lepší než dvojka, o tom se nesnažím přít =).
          • MickeyMutant
            Trojka má upravené hitboxy? To mě zajímá. Vlastní názor, nebo se to někde už řešilo?
            • ideální nejsou ale oproti dvojce nebe a dudy
            • mně už se zdály hitboxy ok v Bloodborne, ale nejsem na tohle expert, nějak to nepoznám, ale ve dvojce jsem to viděl, to jo *5*
            • to je taky věta. Jakékoliv ačkní RPG stojí na soubojích. To je jenom moda vyčítat všechny neduhy těm nejlepším...
            • MickeyMutant
              To by bylo velké plus. Obě Dark Souls je měly tradičně hrozné na hry, které stojí na soubojích.
            • vlastní názor. Zdaleka to není idealní, ale určitě lepší než dvojka, která je mě fakt strašné...
        • MickeyMutant
          On útočí na Ulrika. Ty seš ten spravedlivej, co nepodlehl hypu*3*

          Dobrej text btw (číslo jinak samozřejmě úplně z prrdele - takhle může hodnotit jenom totální podplacená lama).
  • Já bych to číselné hodnocení zrušil, protože je s tím pořád nějaké mrzení :)
    Každý k tomu přistupuje jinak a jakmile se něco subjektivního, což hodnocení hry recenzentem, kvantifikuje, tak mají lidé tendenci srovnávat neporovnatelné.
    Pro mě jsou třeba "desítkové" všechny díly této série (kromě DS3, tu si nechám na zimu), protože, i přes nesporné nedostatky, kterých není málo, jsem se u těchto her neskutečně bavil a za posledních cca 10 let jsem u hry nezažil takový pocit zadostiucinění a euforie, jaký jsem opakovaně zažíval u těchto her. Dokážu pochopit, že se hráči přes ty nedostatky nepřenesou, ale to je každého věc. I když na hraní nemám už moc času (práce, rodina, další koníčky), tak se stále považuji za HC hráče a Dark souls se mi trefily přesně do vkusu. Nemám problém si k tomu sednout s tím, že zkusím zabít toho dalšího "šmejda", který mě uz 20x zabil, zemřít, hodit ovladač do kouta a zase to vypnout. Abych to zase za 10 minut zapnul, že tentokrát už to dám :) Chce to teda občas hodně silný self control, ale ten zážitek je k nezaplacení.
    • Bez číselného hodnocení by nemohli být na Metacritic.
    • Možná by to zrušení hodnocení bylo nejlepší.
      Ale myslím si že recenze by měla být v první řadě objektivní. Subjektivní může být názor, ale ten má místo spíš v diskuzi pod objektivní recenzí.
      Kdybych třeba já měl napsat recenzi na jakoukoliv sportovní hru tak dostane 1/10.
      Jednak jsem na to lama a za druhé mě sportovní hry neberou.
      • recenze je vzdy a vzdy bude subjektivni utvar.
  • Mě nejvíc se.re jako fandu "pravých" RPG ty běhací, skákací a tmavé pasáže kde vůbec nerozhodují statistiky, vybavení, nic...jenom náhoda, štěstí a jak se hráč a případně boss vyspí..
    • No a v těch "pravých" RPG náhoda nerozhoduje ani trochu, že ano? :)
      Já jsem taky fanda RPG, na klasiky žánru nedám dopustit, ale pokud chci akční RPG a mám si vybrat mezi Witcher, Dragon Age a Dark Souls, beru Dark souls, protože tam je ta kombinace skillu a statistiky přímo geniálně zkloubená.
      • jsem nemyslel náhodu ohledně soubojů, ruzných mechanik atd..ale náhodu kam šlápnu, kam spadnu, co na mě spadne atd..tohle jsem spíš měl rád v jiných žánrech..to pak je HC kdejaká plošinovka, skákačka a hopsačka..
        • No ono kolikrát postačí se koukat kam šlapeš, kam padáš a trošku se rozhlížet.
          Zatím jsem tam nenarazil na žádnou podlou věc.
          • jsem nemyslel přímo 3 tu ještě nemám, bral jsem to jako celek serii..
  • Otázkou je co je subjektivně na 9/10.. třeba s minulého roku. Na každé hře bych mohl něco najít, aby nedostala 9/10.
  • Nechapu pubertalni diskuzi, 8/10 je dost a vic si tahle hra nezaslouzi, spatna neni, na 9/10 ale subjektivne take ne.
    • mne by hodnotenie napriklad tiez nevadilo keby skyrim mal 2/10 a witcher 3 6/10 DS2 6/10 potom by ta osmicka pre DS3 sedela...
      • nesmysl, jak Witcher1, 2, 3 tak Skyrim, Oblivion jsou lepsi nez DS1, 2, 3, nejsou to koridorovky
        • Dark Souls 1,3 a Bloodborne taky nejsou koridorovky, tam zabloudíš častěji než v Zaklínač či Skyrimu...
      • jj jasny, a pak porovname Hry o truny, Vikingy a Spartaka ty vemeno
    • jestli si tenhle díl nezaslouží 9/10, tak opravdu nevím jaká hra si to zaslouží :D...
  • tady sem ti našel ten roll v tom bahně:

    https://www.youtube.com/watch?v=rzllJu1T-js
  • Jako fanoušek mám rád hru kvůli obtížnosti, lore, prostředí, combatu apod.. jestli je rollování či není realistické to mě fakt nezajímá, hlavně animace vypadají dobře, těžká hra neznamená realistická. *3*
  • Při čtení začátku mě opět nedá to, jak jsou využívané kotouly v DS, a hlavně DS3, když koukám na nějaký gameplay, tak tam skutečně všichni používají ve velké míře kotouly. Všichni obdivují hru kvůli jeji realističnosti jak těžké brnění člověk na sobě má. Ale už nikoho nezajímá, jak se kus šrotu, hrozně těžko sbírá ze země po kotoulu a nebo po kotoulu v bahně a tam je kolikrát jedno, zda na sobě i něco máte...
    To je i jedna z věcí, která mě na této hře neskutečně vadí.Vám zarytým fandům to nevadí? Chtěl bych znát pravdu ne jen slepě říci ne, je to úžasná hra.
    • JUMPE, podle mě je to celé dané tím, že je to fantasy a tím pádem se tam bojuje s VELKÝMI PROTIVNÍKY, s jakými se v reálu nebojuje a nebojovalo. Dokud člověk bojuje s jiným člověkem (nebo stejně velkým protivníkem), vystačí si s úskoky, uhýbáním atd. Samozřejmě, pokud se ve fantasy hře bojuje s obrem, už jsou úskoky o metr k ničemu - představ si, že máš meč a bojuješ proti slonovi, máchne chobotem a úskok o metr tě nezachrání. Proto bylo nutné, dát do Dark Souls delší skoky - třeb dvoumetrové, ale ty by zase vypadaly divně, tak autoři zvolili kotouly.

      Podobně je tomu v Zaklínači - v reálu taky nikdo nebojuje mečem proti smečce vlků. Prostě kotouly jsou herní mechanika, kterou si vynucují nerealističtí protivníci, proto je soubojový systém nerealistický jaksi ve své podstatě. Osobně moc nechápu, proč to lidem tak vadí. Je to vynuceno všemi těmi obřími démony, obry, draky atd., se kterými se ve hře bojuje. Alternativa jsou hry od Bioware - sekáme draka do palce u nohy, dokud mu nedojdou HP. Možnou cestu ukazuje Dragons Dogma, kde se dá po obrech lézt.

      Ale celkově je to mnoho povyku pro nic a spíš takové klišé haterů než skutečný argument.
    • To slyším teda prvně že někdo zmiňuje spolu s touto hrou realističnost.
      Meče dvakrát větší než hráč nejsou problém a mě osobně se líbí.
      BTW pohledej si trošičku na YT a budeš čučet co borci ve fullplate zvládají.
      • Mno já to právě prvně neslyšel hrozně moc fandů na toto téma poukazovalo, že brnění a jeho váha ovlivňují boj a je to důležitá stránka hry.
        Já se na gameplaye díval, a viděl jsem jaký jsou kotouly versus normální chůze... právě proto jsem se tu na to ptal.. :) Jaký z toho mají lidi pocit.
        • Jo tak. Tam jde o celkovou váhu věcí co máš vybavený. Vždycky když přesáhneš 25, 50 a 75% své nosnosti tak přijdeš o něco pohyblivosti. Přes 75% už to moc nevypadá jako kotoul. Spíš padneš jak špalek. Je to snaha kompenzovat zvýšenou odolnost. Je na tobě jestli si vybereš to hrnout jako tank, nebo uskakovat a nebo něco mezi.
    • Tak normální realistický rytíř udělá v plátové zbroji kotoul bez problému. Dark Souls není realistická hra, naopak je to fantasy hra se zábavným combatem. Nejsem fanda rollingu, raději se mi líbí ladný odskok v Blooborne, takže se snažím rollovat méně, sice občas to jinak nejde, ale jak jsem viděl ten gamesplay, tak v něm udělal Pavel více rollů než já za půlku hraní, samozřejmě já jsem zaštítovaný, takže těch rollů moc použivat nemusím. Záleží na stylu hraní. Určitě existuji borci, kteří to dojedou bez rollů.

      Jinak když jsi u toho bahna, tak jsou tam lokace, kde je právě bahno, které tě zpomaluje, takže sotva rolluješ a zvedáš se tedy těžko...
      • Mě právě přišlo, že v tom bahně lidi použivali roll právě kvůli tomu, že je to rychlejší než samotná chůze, což mě přijde dost stupidní.
        Jinak mě je jasné, že tohle je prostě hra, ale často se toto řeší a tak mě to zajímalo a právě DS se snažilo hrát na to jak armor ovlivňuje hraní, ale už nikdy nezohlednilo machání obrovským mečem nebo kotouly v těžkém brnění. Nic proti, ale je to blbost. Rytíři běžně nedělali kotouly, v řadě brnění se blbě pohybovalo a bylo dost těžký i na samotný pohyb.
        • Jj, v bahně je roll výrazně rychlejší cestovní prostředek, taky ho používám *1* Tak ale je to pořád hra, já s tím nemám nějaký výrazný problém. A logický souvislosti mezi rychlostí pohybu a hmostností tu sou, stejně tak i ve váze zbraní. Takže z tohohle úhlu pohledu je to fajn.
  • Zatím hru nemám dohranou jsem u aldricha. Každopádně zatím postrádám bosse, který by se mi utkvěl v paměti jako Nito, artorias, sif apod.. Co se týče do optimalizace tak u mé i5-3750k, 660TI hru jedu na medium a hight textury stabilně bez problémů, ale.. jak jsem měl nejnovější ovládač měl jsem problémy s pády, shuttering.. rok starý ovládač to vyřešil, i když to nemá hlavu a patu :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit