Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Dark Souls je triumf herního level desingu a uměleckého cítění.
    • Tak za mě je celá DS série hlavně úpadkem obsahu toho, čemu se dnes říká "RPG". Nemluvím tu o obtížnosti ani level designu. Ale obsahu je tam prostě strašně málo, někomu stačí jít rovně, zabít 10 mobek, zabít bosse, jít rovně, zabít 10 mobek, zabít bosse, jít rovně, zabít 10 mobek, zabít bosse..
      Nechápu celej ten hype kolem DS, za mě je to obsahově chudá akční hra, se špatnou hratelností postavená na wow efektu (nevyžaduje obsah) a obtížnosti (honění ega). to, že někdo udělá model bosse a nastaví mu 100x size multiplier mě prostě neohromuje. spoustu lidí ale očividně jo.
    • Taky mám rád lehkou gymnastiku a kotrmelce *1*
    • škoda že to není i triumf hratelnosti
  • Ostatní vývojáři se budou dlouho zpocení budit ze spaní, když si vzpomenou, co za krásu jde vytvořit ve hře(Irithyll of the Boreal Valley)
  • residentevilfans
    Hratelnoste nejlepsi Dark Souls. Interface je prehledny a jednoduchy jako v Bloodborne. Perfektni level design. Co se tyce lore je to spise nostalgicky dil ,kteremu chybi vlastni xicht. Bossove jsou na kazdym rohu a ne moc hardocre (uvidime na NG+) ,ale spis jsem chcipal s normalnich mobek nez z bossu. Ale za me 10/10. Dvojka zatim nejhrosi dil serie. Pokud jste nikdy nehrali Dark Souls klidne zacnete s tretim dilem. Praise the Sun nebo spise Praise the Dark Lord ! *5*
    • no on to taky ani jinej než nostalgia trip díl byt nemel , kdyz ma bejt posledni ;-)
  • recenzie fajn a s hodnotenim suhlasim len som nevedel ze games.cz ma rozsah stupnice od 0-8
    vacsina herny webov ma 10/10 pripadne 5/5....ale 8/8 je celkom originalne
  • Tato recenze není špatná, ale pár argumentů je podle mě mimo a chtěl bych říct svůj názor a trochu je osvětlit. Jinak hraji na konzoli PS 4 a předchozí díly na PS 3.
    První z nich, že umístění ohnišť je ve trojce zbytečně daleko od bosse, protože díky level desingu je cesta k němu lehce proběhnutelná narozdíl od předchozích dílů? Já jsem dohrál každou souls hru několikrát a nestalo se mi, že bych nedokázal cestu k bossovi proběhnout bez boje po troše cviku.
    Druhá je, že lokace jsou většinou za sebou, takže se vám nestane, že kvůli špatné cestě dostanete pořádně přes pytel, jako v DS1 a 2. To sice ano, ale stejně jako v Bloodborne jsou zase lokace rozsáhlejší, otevřenější a můžete se vydat blbou cestou, dostat přes pysk a nakonec zjistit, že "tyhle dveře z této strany neotevřeš", takže čelem vzad.
    Třetí je nedoladěné označování nepřátel, konkrétně u obřích krabů. Pardon, ale bojovat s několikanásobně větším soupeřem za pomoci označení, je samo o sobě kontraproduktivní a jestli se do něj nedokážeš s přehledem trefit bez něj, tak je něco špatně s tebou. Jinak osobně se mi to nestalo.
    Čtvrté je nepřehledný inventář. Já tedy s inventářem problém nemám a oproti minulým dílům je to vrchol přehlednosti.
    Poslední je zmíněný repetitivní zážitek a pokud jste s předchozími díly strávily více času, je nejlepší se zamyslet, jestli se koupě vyplatí. K tomu jen řeknu, že jsem s každou souls hrou co vyšla (od Demon souls do Bloodborne) strávil více jak 200h herního času a nad koupí jsem neváhal ani minutu. DS 3 dohrávám podruhé a pustím se do něj jestě několikrát a to samé k dřívějším dílům. Takže koupě nebo opakující se zážitek není problém, prostě buď vás souls série zaujala a nemáte problém nebo nezaujala a problém budete mít i kdyby to bylo něco jiného, jako např. Bloodborne.

    Jinak ve směs s recenzí souhlasím, ale osobně bych dal 9/10. Tak snad můj příspěvek pomohl někomu objasnit věci co ho v recenzi pohněvali nebo třeba odrazovali od koupě. A čistou hlavou můžu tuto hru doporučit všem co mají rádi tento styl her, krom těch co už jim předchozí díly nesedly.
    • Nu zajímavý feedback.
      Já bych možná ještě zpochybnil, zda autor recenze vůbec hrál druhý díl. Modří fantomové tam už byli, stejně tak jednoduše viditelná zátěž výstroje v procentech. To není nic, co by přinesl třetí díl.
    • Hlavne su tie ohniska uplne zbytocne daleko od bossa v kazdej jednej souls hre. Este idealnejsie je dat to pod rebrik alebo vytah...vrchol zbytocneho designu.
      Katastrofalny inventar je tiez v kazdom jednom souls. Trojka na tom je ale z nich naozaj najlepsie.
      • Bez si zahrat nejakou casual hru a neplávej po jedine poradne hre/serii, ktera jeste vychazi.
      • to je zase kec slovenského uber trolla... Průmer 30-45 sec je strašná vzdálenost. Fakt že jo :D
        • nightborne
          A při dvaceti pokusech u bosse už je to naprosto zbytečná, nadbytečná, ničemu nesloužící čtvrthodina. Osobně - to ti to takhle vyhovuje, baví tě to, líbí se ti to, nebo to jen akceptuješ, protože to k Dark Souls prostě patří a bez toho by to zkrátka tak nějak "nebylo ono" ;)?
          • takže ohniště by mělo být těsně před bossem nebo ještě lépe měl by fungovat F5 jako v Zaklínači, aby jsi to mohl pořád ukládat. Super! Co začneme vyčítat příště? Že je to moc dark fantasy, že by jsme chtěli nějaké další klišoidní high fantasy s elfama a trapslíkama.
            • nightborne: zmenila by se cela hra a jeji feeling, pravdepodobne by zapadla prachem a netusil bys, kdo to je from software. Cena za smrt je jedno z nejdulezitejsich designerskych rozhodnuti.
            • nightborne
              Ježiš, já z toho dycky strašně kvet. Jeden si potřeboval jít zakouřit, tak druhej si mezitím šel udělat kafe, z toho dostali nápad si jít udělat kafe další čtyři, a než se vrátili, na tanka přišlo sraní *1*
            • naoapak. Člověk si stihl umýt aji vlasy, než se ostatní připravili na TS :D Člověk toho u Wowka vždycky hodně stihl :)
            • Ale zazil a ano aj tam to bolo take nudne a otravne ;-)
            • tak to jsi asi nikdy nezažil progress Wowka. Než byl další pull, mohlo to tvrat klidně i přes 15 :D......
            • nightborne
              To víš, že děláme hry... imaginárně *1*

              Tyjo... no já nevim, ono to fakt asi bude hlavně o osobních preferencích, mně osobně by zas třeba vůbec nevadilo dvacet pokusů hned po sobě, je to takovej ten progressovej rauš... já zdaleka nejvíc kurvuju a mlátim s věcma právě při tom běhu =D
            • To jsou všechno hezké nápady(se divím, že netvoříte hry - pfff :)), ale těžko říct jak by to fungovalo, tvůrci jsou v současnosti leniví, takže ten level desing by možná nebyl na takové úrovni, kdyby měl možnost hráč zakládat bonfire či by ho měl před bossem.

              Oba pak zapomínáte na jednu důležitou věc, ta cesta k bossovi je důležitá, aby hráč trochu vydechl, popřemýšlel, zklidnil nervy. Kdyby následoval jeden pokus za druhým, mohlo by to mít zcela opačný efekt a bylo by více umírání a delší doba na bossovi.

              Mě teď trápí úplně jiné věci. Zaprvé jsem umřel asi tak dvacetkrát až třicetkrát za sebou na Aldrichovi. Za druhé jsem vstoupil předčasně do Rosaria finger, čim jsem si zrušil questline s Sirris, čímž jsem nemohl vstoupit do Blades of the Darkmoon, čímž jsem musel kvůli tropheji zabít Yorshku, což se mi tady příčilo, ale stalo se. Už ze zabití Priscilli jsem měl výčitky a teď jsem zabil její příbuznou. Ach, jsem hříšník...
            • Že by fungovalo v jedné lokaci, tak to neznamená, že by to fungovalo ve všech panebože.

              Co to je zase za příklad s tím nepřítelem? To už jsi docela zoufalý, ne? Že je ohniště u blízko nějaké enemáka je snad na úrovni, že by všechny byly u bosse? To snad nemyslíš vážně, že ne?
            • nightborne
              Počkej a ohništi v cele, od který metr a půl stojí nepřítel (smouldering lake), věříš, zatímco bonfire před bossem by byl problém z hlediska lore? Ale no tak =).

              Zcela ignoruješ můj příklad lokace, ve který mnou propagovanej design už je (IRITHYLL FOCKING DUNGEON, MEIT) a funguje parádně. Nu, ale dobrá, budu si tedy, jak navrhuješ, nadále myslet, co chci =).

              edit: Ale člověče, jak o tom tak přemýšlím, vůbec si neměl špatný nápad s tím, že by si hráči mohli zakládat bonfiry sami. Těch statických by tam bylo třeba míň, ale měl bys třeba, plácnu, jeden speciální item na dvě lokace, kterým by sis mohl vytvořit bonfire. To by tomu přidalo úplně novou rovinu. Good job =).
            • ne, nemyslím si to, napsal jsem to jasně asi pětkrát. Jestli to stále nechápeš, tak si asi sedíš na vedení. Vedlo by to jen k dalšímu zjednodušení, a že už tu sérii(Souls) jich potkalo docela hodně od Demon Souls...

              Zážitek by nebyl stejný, nezapadlo by to do stěta, hře bych tolik nevěřil, kdyby byl bonfire před každým bossem. Ztratilo by to kouzlo. Tímhle končím. Už mě to nebaví, mysli si, co chceš.
            • Takže hratelnost v DS se zčásti staví na probíhání těch samých lokací dokola (což v souhrnu zabere HODINY) a hledání zkratek? Cool design. *1*

              ...vlastně je to OK design - typický pro arkádové hry.
            • nightborne
              Jasně, nezpochybňuju, že borci mají v rukách skill, se kterým dostanou na lopatky cokoliv i třeba se základní zbraní a holým zadkem.

              Já takovej skill nemám, tudíž bych stejně lokace prozkoumával (a kdyby to bylo jako, jak už jsem psal, v Irithyll dungeon, musel bych i hledat zkratky, protože na jeden zátah ji neprojdu). Chtěl bych totiž co nejvíc shardů i chunků, chtěl bych lepší štít a v neposlední řadě bych chtěl mít i dobrej pocit, že jsem neminul něco zajímavýho, co si tvůrci připravili, protože jsem pospíchal. Takhle bych alespoň hrál já osobně.

              Tvůj názor, že hledání zkratky k bossovi je součástí dobrýho zážitku, neignoruju. Jenom říkám, že hledání zkratek může fungovat i v rámci lokace, nejenom k bossovi (viz opět ten dungeon), a zábava to je přinejmenším srovnatelná, nemyslíš?

              Imho design, kdy bude bonfire na začátku lokace, jako je teď, lokace velká a nebezpečná, s možností zkratek, a pak jeden bonfire a boss, by nabízel stejnou zábavu a menší porci frustrace, než je tomu teď.
            • PS. Navíc by to bylo naprosto stupidní, že ohniště se "náhodou" objeví před bossem. To tam určitě postavil boss, aby ho hráč rychleji porazil. Božinku, to je zase debata o ničem...

              To už by tvůrci ani nemuseli přemýšlet o bonfire a hráč by si je mohl zakládat a to by vedlo jen a jen k dalším zjednodušením...

              NE!
            • Proč by ne? Já ti Bloodborne projedu Bloodborne se základní zbraní prvních pár(v podstatě bych dal všechny) bossů naprosto bez problému, to samé DS3. Pokud to umíš, tak to zvládneš i s pěstmi. Navíc základní suroviny potkáš během cesty, posbíráš, co vidíš a sprintuješ k bossovi, takže budeš mít i ty suroviny, to zase ne, že ne... To dobře víš, tak tu nehraj Zagorku.

              Zcela ignoruješ můj názor, že zkratka k bossovi, která ti zkrátí cestu, ti zlepšuje herní zážitek.

              Ne, doufám, že to nikdy ve hře podobného stylu nebude.
            • nightborne
              Jasně. Prosprintit lokaci, zabít bosse... se základní nevylepšenou zbraní, žeano, protože průzkum je přeci čistě kvůli zkratkám, rozhodně ne proto, abys nabral titanite nebo infusion gemy. Nesmysl.

              A mimochodem, kdo říká, že by tam zkratky nemohly být? Lokace jsou velký už tak dost, umíráš v nich už tak dost.

              Vzpomeň si na Irythill Dungeon. Perfektně navržená lokace, kde sis postupně odemykal zkratky dál a dál. Do toho prvního patra. Pak tu další rovnou k obrovi. Pak ještě jednu dolů do toho sálu s davem jailerů.

              A na konci lokace byl bonfire. Aby ses k němu dostal, hezky sis ty zkratky musel odemykat, přesně, jak se ti to líbí. A teď si představ, že by hned za ním byl boss (což je skoro pravda, protože zrovna v tomhle případě to k Yhormovi bylo opravdu kousek). Bylo by na tom něco špatně?

              Ne, úplně stejnej skvělej herní zážitek, ochuzenej o vůbec nic.
            • další tři odstavce o hovně... Sry o naprostém hovně. Takže ještě jedou. Pokud bys zaparkoval bonfire před každého bosse, tak by průběh většiny hráčů bylo přesprintovat lokaci, zasednou k Bonfire, zabít bosse, vylepšit si postavu a tak dále.

              Zrušil by jsi radost, že jsi objevil zkratku, že zkrátíš cestu k bossovi o půlku, tvůrce by vlastně nemotivovalo nic dělat skvělý level desing a byl by to úpadek herního desingu, hry a vznikl by z toho placka jako Zaklínač s F5.

              Děkuji nechci, já chci objeovat zkratky. Hlavně Bloodborne na to bylo famózní.
            • nightborne
              Myslíš, že lidi prozkoumávají kvůli tomu, aby našli zkratky? Já ti nevím, skoro bych řekl, že spíš chtějí nabrat duše, posbírat předměty a posílit svoji postavu.

              Představ si, že by bonfiry byly rozmístěný víceméně stejně, jako jsou teď, jenom by navíc byl jeden před každým bossem. A nebo by tam dokonce nebyly ani ty "na půl cesty", byly by tam jen a pouze ty před bossem. Co by bylo špatně? Byla by to menší výzva? Sám jsi připustil, že těch 40 vteřin běhu k bossovi výzva není. Je to jenom otrava.

              Takže ještě jednou - nacházíš zalíbení, zábavu v nutnosti pokaždý běžet, nebo to jenom automaticky bereš jako součást Dark Souls?
            • změnilo by se to, že většina by se na nějaký průzkum vysoka vysrala, jelikož by je vůbec nic nemotivovalo hledat zkratky.
            • nightborne
              Jo, ohniště hned před bossem. Logickej design. Hráči by stejně prozkoumávali lokace kvůli lootu a kvůli tomu, že jsou zkrátka fenomenálně navržený. Když si odpustíš rádoby vtipný urážky, dokážeš mi říct jedinou věc, která by se změnila nebo byla horší, kdyby sis zbytečnejch 40 vteřin běhu k bossovi mohl ušetřit?
  • Tvle tady se řeší čísílka, jak na konkurzu na pornoherce... *1*
  • Dost mě překvapuje že Dark Souls II tu dostalo 10/10 i přes nenápaditos bossů a hlavně pro tuto sérii podprůměrným level desingem (absence Miyazakiho je tam bolestivě znát) a u Dark Souls III, kde opět dávají jak prostředí, tak bossové vzájemný smysl, tak se to ocení "jen" 8/10.

    Né, že bych lpěl na nějakém čísle, ale přijde mi to ke kvalitám trojky a nedotaženosti dvojky dost nefér...
    • To chupacabra

      Dark souls 2 ohodnitili 8/10.Stačí se podívat moulo.
      • No, podívat by ses měl spíš ty :)
        • Evidentně nemáš ponětí o čem mluvím.Já si před svým prahem zametu.Ty opraš šedou kůru mozkovou moulo.
        • Proč si myslíš že píšu 8 a ne 10,protože jsem dohledal recenzi Ds 2 tady na games a a vidím 8/10.Opravdu.Pak je můj příspěvek smazán.Vyhledám po nějaké době znova hodnocení a už to není 8/10 ale 10/10.Na games vevidentně vladnou krycí mánevry putinovského střihu.
          • Bylo to vždy 10/10 protože na základě té recenze jsem si hned po přečtení DS2 zakoupil.
            • Tak příšrě než někomu napíšeš moulo, tak si zameť před svým prahem ty sprostej lháři...
            • Já neříkám že Ds2 nebylo ohodnoceno 10/10.Přísahám na svou smrt,že před pár dny bylo v tabulce hodnocení 10/10 pak 8/10 a po mém příspěvku/smazán/ kde jsem na to upozornoval je v tabulce zpátky číslo 10/10.Chápete?Manipulace.
          • Bylo to vždy 10/10 a určitě ti to potvrdí i historie na waybackmachine.org
    • Abychom nekritizovali jen Games.cz - DS3 má horší hodnocení celosvětově. Já myslím, že tady je krásně vidět, jak dneska funguje hype a "profi" recenze. Hodnocení DS 2 je tak z dnešního pohledu očividný hromadný přešlap, který bohužel není ve světě AAA her vyjímkou. Řekl bych, že časem se dočkáme ještě větších absurdit.
      • MickeyMutant
        Nepřímá úměra - čím více stejného, tím méně chuti. Pokud by za dva roky vyšly DS 4, pak DS 5, a bylo to pořád víceméně totéž, tak by to nakonec nejspíš nedostávalo ani ty solidní osmičky.
        • Pokud by byl každý díl tak propracovaný jako tenhle, tak s tím opravdu nebudu mít nejmenší problém.
        • No nevim, dvojka má lepší hodnocení než jednička. *1* Spíš bych to viděl tak, že hodnotící stupnice už má dneska trochu jinou funkci a kritéria.
          • MickeyMutant
            Jednička nedostala průměrně víc proto, že mnoha recenzentům tehdy přistála v klíně nějaká divně těžká japonská hra od neznámého studia. Ještě nestačila propuknout Dark Souls mánie a hra nebyla tím fenoménem, jakým je dnes. U dvojky už se všichni celkem orientovali*4*
            • A co Demon's Souls? Dark Souls 1 uz mela celkem sirokou fanouskovskou zakladnu, kdyz vysla.
  • Tohle prostě a jednoduše nemá chybu... *1* *1* *1* --> http://2new1.fjcdn.com/funny_gifs/Dark+souls+3_0d4bab_5888961.gif
  • Díky za dobrou nepřestřelenou recenzi. Přečetl jsem, mrknul na YouTube a víte co? Přesvědčili jste mne. DS3 si pořídím a malým dílkem to bude i díky této recenzi z Games, která na mne nepůsobí jako reklamní materiál (zdravím Skyrim, DarkSouls II a hry ze sérií Assassin's Creed a Uncharted), ale jako vítaná pomůcka.
  • MickeyMutant
    Dark Souls - herní série mírného pokroku v mezích zákona

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit