Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Singlplayerové hry jsou, a to na konzolích. Koridorových stříleček moc není, protože jsou nudnější proti otevřenému světu. Dnes nás už omezený hw nenutí dělat koridory.

  • Pěkný článek, jen mi chybí zamyšlení, proč se herní svět vyvíjí tímto způsobem. Mimochodem nebyla za loňský rok zmíněná česká Kingdom Come, která dobyla vloni svět singlplayeru i bez magie a odstřelovacích pušek a se šíleným soubojovým systémem. Já jsem si prošel světem hraní od televizního tenisu, přes osmibitové Sinclairy až po dnešní mainstreamové MMORPG tituly, jako Tera a Aion.  Dodnes mám plnou skříň krabicových titulů (převážně adventury, RPG a střílečky). Otevřeně přiznávám, že jsem titul vždy někde stáhl, když se mi líbil, koupil jsem jej, když ne, smazal. Z mého pohledu současný svět multiplayerového hraní pouze zrcadlí ten reálný. Lidé se separují nejvíce v historii, společenské kontakty jsou omezené na svět sociálních sítích a v polarizované společnosti máte na vybranou - buď žít v názorově spřízněné bublině nebo být v neustálém stresujícím konfliktu. Není pak divu, že mnoho lidí hledá alternativní komunity ve světě her a dává přednost multiplayerům. Přitom i tam třeba díky mikrotransakcím (k velké radosti producentů) dochází ke stejným společenským jevům, jako v reálném životě. I tam se svět dělí na elity a socky, i tam je šikana, i tam se podvádí a krade. Ve skutečnosti mám MMORPG rád z jediného důvodu. Je to způsob,jak si udržovat znalost jazyků a jak rychle najít lidi z libovolné části světa a zeptat se jich na věci, které se z médií nedozvíte. V ostatních případech preferuji singleplayer. Nejste časově závislí, nikdo vám nevynadá, když něco zkazíte (případně vás nevyloučí z Rychlých šípů), můžete používat cheaty nebo celou hru modifikovat k obrazu svému. A pokud ji máte v krabici, je vaše. Neplatíte pouze pronájem, jako na Steamu, který vás o ni může kdykoliv připravit. Vlastně kreativní stránka možnosti upravovat hry (případně i modifikovat kód v době, kdy mi ještě schopnosti na nějaký reverzní engineering stačily) mě u her udržela několikanásobně déle, než příběh hry samotný. A nakonec proč by mne měly zajímat HW požadavky, počet pixelů a polygonů, latence a DPI mé myši, když jediné, co mě u hry zajímá, je zábava?

    • To je jednoduché, pirátství ze singlplayerových her udělalo doménu konzolí.

  • dworkin

    Ne, autore, i kdybys tam toho čtvrtého kváka zmínil ještě pětkrát a osmkrát k tomu zdůraznil, jak zrovna tahle hra byla ta přelomová, tak z toho pravdu neuděláš. Nebyla a akorát se blamuješ.

  • hry pro pamětníky. To mne celkem děsí. Když jsem byl dítě, tak v TV vždycky v neděli dávali filmy pro pamětníky, a byly to takové černobílé filmy z První republiky s Vlastou Burianem. Za dalších 40 let, až ze mne bude dědeček, se budu sem chodit dívat na hry pro pamětníky, kdy budeme se slzou vzpomínat na SP střílečky. 😂

  • TheGGG

    nevím kdo je tenhle švára, ale fakt že nezmínil série resistance, killzone a halo aka nejlepší FPS série vůbec, je dostatečným důkazem toho, že tento článek má jalovou hodnotu.

    A kritizovat pozdější medaly za klišé zasazení boje s terorismem a zároveň vychvalovat skrz na skrz otřepanou druhou světovou, to mě taky hlava nebere. Medal z roku 2010 považuji za jednu z vůbec nejlepších FPS zasazených do moderního bojiště, hned po trilogii MW.

    Ta atmoška když v horách bojujete proti obrovské tlupě islámských teroristů, to byla lahůdka

    • Přesně raději 6 ti hodinou intenzivní akci kdy člověka příběh zcela pohltí, každý headshot potěší než do zblnutí prolézat kumbáli kvůli o fous lepšímu lootu. Absoltovat naředěný příběh ve kterém se člověk pro mraky vedlejších repetivnich misi ztratí a do úmoru otráveně pižlat bossy v kraťasech jen proto že mají vyšší lvl než hráč.

      • TheGGG

        nekonečné osvobozování táborů a hloupý grind holt táhnou, protože z marketingového hlediska, kvantita (naslibovaných 150 hodin) prodává líp, jak kvalita, např. 5-10 hodin super cool dechberoucí akce.

        • Jack1947

          Přesně rádši 8-12hodin než 50hodin nudy( čest vyjímkám)

          • 50h nudy ? On nekdo hraje hry kde se 50h nudi ? Tyhle kecy jak je 8h strilecka super, protoze se u toho clovek nenudi je nejvetsi marketingovy uspech - takovy predchudce lootboxu. To by je hraci her jako Quake hnali, kdyby prisli s tim, ze diky hraci dobe 8h se nebudou nudit. 8h je dostatecny cas mozna pro datadisk, ale urcite ne pro poradnou hru.

            • Veskoslav

              Ano, ono je lepší 9 hodin prostě jet, mít nové mise, zbraně, nepřátelé než pak 50 hodin dobíjet stále stejný typ nepřátel, kempů a úkolů...

              • Reakce na příspěvek:

                ne, je lepsi proste 50h jet, mit nove mise, zbrane, nepratele...

                • Veskoslav

                  Reakce na příspěvek:

                  Jo a to je která? Far Cry? Nenech se vysmát...Od 3. dílu je to pořád dokola...

            • TheGGG

              Far cry 4 a 5 a ten poslední díl to jsou skvělé příklady desítek hodin nudy.

              Radši sp hru na 8 hodin, to naprosto stačí 

              • Reakce na příspěvek:

                FC5 mě baví. Problém mám akorát ten, že hraju třeba jen 2 hod. tydně, takže ty 8 hodinovou hru jsem schopen dohrát do konce, treba detroit byl paradni. FC3 jsem ale take dohral do konce, po dvou letech :-), tak treba dohraju i FC5 nebo alespon FC Primal, tam jsem uz za pulkou.

              • Reakce na příspěvek:

                A kde to skonci ? za chvili prijde nekdo kdo bude tvrdit, ze je pro nej lepsi zabavna hra na 4h nez nuda co trva 8h....pak nekdo prijde ze prece 2h super zabavy staci...vzdyt to je vlastne delka filmu v kine. To jsou super vyhlidky.

                • Veskoslav

                  Reakce na příspěvek:

                  Demagogie....Kvalitní 8 hodinové SP je dostačující. Klidně může být i delší jako Metro Last Light například. Ale ty jdeš z extrému do extrímu proboha...

              • Reakce na příspěvek:

                Ubisoft je specialista na umělé prodlužování herní doby, ať už jde o levelování postavy, spolubojovníku, hledání konkretních zbraní, vybavení, nebo upgrady základen. Že se chce někdo open worldem procházet hodiny a hodiny, nakouknout pod každý kámen a ulovit všechny ryby v rybníku to je jeho volba. Za mě to je ale jen úlitba tvůrcům kteří hráče neumí jinak zaujmout a ruku na srdce když si člověk spočítá kolik hodin trávil plněním čistě příběhových misí tak od těch 8- 10 hodin nebude daleko.

                Překvapilo mě zijstění jednoho Youtubera který v Metru Exodus vyzobával každý koupíček materiáu a když se přesunul do další příběhové lokace zjistil že mu z inventáře dvě třetiny zmizeli, zřejmě aby nebyl příliš za vodou?!

                • twicer

                  Reakce na příspěvek:

                  U toho Metra jsem si toho mizení surovin každou epizodu taky všimnul, je pak trochu zbytečné všechno prolézat. Ve výsledku by bylo lepší tímto způsobem nalézat všechny nové součástky na zbraně a ne je v polovině případů najít náhodně z nepřátel. Někde sem slyšel, myslím že bětka v některém fight clubu to zmiňovala, že každé hledání navíc je vté hře fajnově odměněno a motivuje tě hledat dál... no není tomu tak.

    • Jack1947

      Tak nebyla to špatná béčkárna ( hraničící příběhem s céčkárnou) ale jsem rád že už další podobný MOH nebyl.

      • Můžes mi prozradit která FPS má dle tvých měřítek áčkový příběh?

        • Brothers in Arms
        • Jack1947

          Sami uznali že tenhle odklon se moc nepovedl a už vůbec neměl nic dočinění s Medalem... Nevím FPS naposled Metro, Deus ex nebyl špatněj příběh atp určitě bych si i vzpoměl na další.

          • Lukyz

            Wow, tak tohle mě zajímá 🤔

            Dokážeš mi pls Jacku vysvětlit o čem příběh DE: MD je a jak navazuje na celé DE universum? Díky 

            • Jack1947

              Tak lepší než většina příběhů, jestli někdo čeká nějaký pořádný příběh od FPS tak je bud blbej nebo žije ve snech rád páč žádné FPS nebylo nikdy o pořádném promyčleném příběhu.

            • Veskoslav

              Blbneš? On to viděl na youtube. Trailer...

  • No, říct o nejnovějším Medalu, že je klišé? To teda nevím, neznám žádnou jinou hru, která by měla podobnou kampaň jako ty dva nejnovější díly. A nemůžu si pomoct, obě dvě hry se mi líbily, až na pár nedostatků.

    • TheGGG

      souhlas, je hodně směšné kritizovat poslední medaly za to, že vytahují klišé boj s teroristy (asi to není korektní, či co) a pak vychvalovat hry z druhé světové války (jistě, taky to byly skvělé střílečky, ale není větší klišé jak právě WWII)

      Naopak her kde by se bojovalo proti islámskému teroru a radikálům je dost málo, napříč žánry.

  • Veny

    Jako výhradně singleplayer hráč (krom titulů jako Rainbow Six Siege, Payday, Killing Floor atd.) nějak moc nepobírám o čem článek vlastně je.

    Ve všech žánrech jsou online hry spíše v menšině, což platí i pro střílečky. Tady je potřeba si všimnout, jak se střílečky vyvinuly do různých žánrů, přejaly různé prvky (RPG prvky, otevřený svět, příběhové prvky, sim/build prvky, uprgady postavy atp.) takže v tomto směru je na tom asi něco pravdy - koridorové FPS kde jdete a vraždíte (doom, quake, fear, soldier of fortune, serious sam, painkiller) už opravdu moc nejsou. Tedy nejsou ve své původní podobě - co třeba takový Fallout 4, Deus Ex, Metro, Far Cry, Wolfenstein připravovaný Doom 2 nebo Rage 2? First-person střílečky to jsou, jen často obohacené o nějakou tu omáčku okolo (viz. výše).

    Mám pocit že autor se tak nějak rozhlédl okolo, a poté co zjistil že většina variací na slavné FPS tituly buď přešla do multiplayeru (quake, doom, CoD, MoH) nebo byla jejich série ukončena (Crysis, Bioshock). Následkem toho pak usoudil, že čisté singleplayer FPS prostě zmizely. No, já bych řekl že se vyvinuly v něco komplexnějšího, co by třeba bylo dříve žádoucí, ale prostě to tehdy nebylo technicky možné, přičemž uznávám, že koridorovky už fakt moc nejsou.

    • dworkin

      Článek je o tom, že se udělá senzace a napíše se, že single player střílečky jsou pasé, aby hodně lidí kliklo na titulek. No a pak se holt musí hledat argumenty, proč je to pravda, což se dělá blbě, když to pravda není...

    • PanS

      Když jsi zmínil BioShock, hned jsem si zase připomněl, jak moc si přeju další díl. Od vydání Bio Inf uplynulo kolik, šest let? a nikde nic. Ale doufat budu i tak 🙂

      • twicer
        Bioshock infinite byla prý na Kena Levina docela solidní psychická zátěž, a nechal se slyšet že se chce vrátit ke svým kořenům a pracovat v malém týmu jako dřív. Studio osekal z 90 lidí na 15 a začali dělat na nějaké sci-fi fps. Poslední zpráva je z minulého roku kdy se přejmenovali na Ghost Story Games, takže naděje tu rozhodně jsou .. jen to teď logicky bude všechno trvat déle.
    • Tiež som single playerový hráč. A je chyba vývojárov, keď si myslia, že SP zomiera. Respektíve ho chcú zabiť sami, lebo on line hry zarábajú najviac. Ale je naivné si myslieť, že všetci budú hrať všetky on line hry. Na rozdiel od SP hry si to vyžaduje omnoho viac času, zároveň keď hrá človek s priateľmi tak sa hráč musí prispôsobovať časom ostatným a nie zapnúť si to kedy chce, ako SP. Keď už do toho investuje desiatky hodín a možno aj desiatky eur za mikrotranzakcie (čisté zlo), tak je veľmi nepravdepodobné, že by to robil s mnohými hrami. Možno podľa toho aký žáner preferuje si dá dve historické a občas si rezne nejakú protiteroristickú, alebo si dá dve fantasy s rezne to miernym sci-fi. Ale nikdy nebude hrať ako hráč SP, ktorý si prejde dobrý a hutný príbeh, ktorý si vychutná, možno si to prejde ešte raz, aby našiel všetky bonusy a secrety a potom za týždeň už zháňa inú hru. 

      SP nie je mŕtvy, len si to vývojári prajú. Viď Video . Ako aj video uvádza, SP hra nikdy nezarobí toľko čo úspešná on line hra. Ale je ľahšie stať sa úspešnou SP hrou, než úspešnou on line hrou. Veď už len koľko bolo pokusov replikovať úspech Warcraftu. A ľudia stále hrajú Warcraft a nie tie nové hry.  Prečo Bethesda, hoci bol pre ňu Fallout a TES zlatá baňa single playeru skúša on line? Lebo to zarába viac a je s tým menej roboty. Ale ako vidno, nie je tak ľahké tam zapôsobiť (čo ma zlomyselne teší, keďže on line hry od Bethesdy považujem za podraz ako hráč, ktorý kupuje ich hry pravidelne. Hoci tu novinári držia s vývojármi a kritizujú hráčov, ktorí si myslia, že majú na niečo nárok len preto, že venujú spoločnosti, či sérii stovky eur, roky vernosti a podpory). 


      • Jack1947

        Vždyt je to nesmysl, to by se dobrovolně zbavili spousty hráčů kdyby zabili SINGLEPLAYER, to dělat nebudou alespon ne v posledních letech.

        • Ale vidíš aj tu v článku píšu, ako keby hráči nechceli SP. Ono to pripadá ako platený článok od EA a podobných spoločností, ktoré stále na tlačovkách opakujú, že "Hráči nechcú singleplayer"; spoločností, ktoré si neprajú SP a zároveň si naivne myslia, že každá on line hra bude zlatá baňa mikrotransakcií. Keby každá jedna spoločnosť spravila boom ako Warcraft, tak by im všetci singleplayer hráči boli ukradnutí. Oni si však neuvedomujú, že to nie je možné. 

          Pritom keď robia oboje, tak SP tým trpí. Ale si pamätám na recenzie aj tu, kde recenzent písal, že hra dobrá, ale chýba multiplayer. Prečo? Prečo by som mal v každej hre chcieť bojovať s inými ľuďmi na úkor príbehu, atmosféry, napätia, vzrušenia z objavovania a zadosťučinenia z ukončenia? 

          • Jack1947

            Far cry by mohlo bejt MMO tam by to kupžíkladu nevadilo vůbec.

  • Tak určitě, SP FPS jsou mrtvý, proto je taky Doom Eternal jedna z nejočekávanějších her roku, že jo...

    • twicer

      Nejočekávanějších hrou pro určitou skupinu hráčů.

    • Jack1947

      DOOM je sice Sp ale zase to není pro každého.

      • victor

        Nový Doom opravdu pro každého není ...jak jsem první dva miloval , už trojka měla víc výrazových prostředků , s kterými jsem se úplně neztotožnil. Doom (4) pak totálně przní universum a pro mne osobně zrovna příběh na pozadí byl asi  tím největším  problémem /propadákem .

  • patr

    Neviem co by som na to napisal.

    Singleplayer kampane by boli super, ale..

    Pri fps hrach su vacsinou neskutocne kratke.   To take call of duty ma skor vytocilo ako zabavilo, myslim ten neskutocne rychly koniec.  Take Infinite warfare, celkom slusny dej, akcia, prostredie by si zasluzilo ovela hlbsie spracovanie a ovela dlhsiu hernu dobu.


    Fakt ak kratke kampane tak radsej ziadne a radsej si zahram battleroyale. Mohli by blackout spravit ako samostatnu cast, a kazdy rok s novym call of duty by bola nova sezona blackout.  Ovela lepsie ako 4 hodinove kampane

    • Jack1947

      Šak to bude vždyt to moc lidí nehraje stejnak. ... jak už si sám napsal.

      Radši krátkou kampan než žádnou. Battlerojál je mor který snad až se úplně vytluče vyčerpá vyštaví přejde.

  • Fanboy

    Jasně XDDDD no to je čláááánek o vylhaném flusu :D Taková novinářská dojmologie v praxi XD

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit