-
No nevím milá redakce.
CP jsem zatím nehrál, ale RPG beru jako Skyrim. - mág, heavy, lučištník, zloděj, mág-zloděj, mág heavy, etc. To jsou ty role. (Z hlediska hry) a nemyslím si, ze role-play v žánru RPG znamená primárně příběh/skripty/cutsceny. To je Adventure = dobrodružství - skvělým symbiontem v tomto ohledu je D&D, které v obou těchto směrech exceluje, ale určitě si myslím, ze se s vámi tentokrat stopro neshodnu v tom, ze CP je nějaké RPG natož jednickove RPG, ale vaše vizitka. - za me jste udělali po dlouhé době znatelný kvalitativní krok vzad . - beru vás jako profesionály.
To srovnání s akční adventurou jménem GTA je naopak správně a ne ze si to označíte za “městskou akci” kterou Btw také CP Aby se neřeklo hodil do mixu toho co “udělá”. Je to stejný typ hry a GTA ho silne drti v te akční části a v tom jak vypada, hraje se a reaguje.
Možná vas trochu zmatlo, ze CD projekt primixoval žánrově co mohl ve jménu ongoing Hype akce, ale nazvat to RPG? Lol. vraťte se do skoly her a velmi se omlouvám, jestli se pletu. (pac jsem to nehrál a možná je to Skvěle RPG, ale silně, silně pochybuji)
-
-
CP je RPG . Možná ne v té nejčistší formě (co z videoher vlastně je?), ale pořád je to RPG a hlavně je to v té hře cítit. S GTA to má společné jen to městké prostředí a to že tam jsou auta. Zahraj si hru, pak suď.
-
-
ok stáhnu si to a dám ti vědět s tím RPG.
S GTA to má společného mnoho, ale nic, protože tam narozdíl od GTA nic nefunguje v nějaké logice, ale pokud máš štěstí, tak dostaneš jednu a tatáž motion capture animaci, nebo laciný efekt, nebo žádný efekt. Nabízí se retorická otázka. Proč to tam teda vůbec je? Proč hráče umistit do neživého města bez logiky s lacinými animacemi místo všeho co nestihli/nedělali? Odpověď: "Open World RPG".
To samý zřejmě bude i složka "RPG". Která tam je, ale není. V kostře ti zůstává Call of Duty, jak to bylo zmíněno, založený na větveným průchodu scénkami, přivedeným k "životu" pomocí Motion Capture. Kdyby to udělali celý jako "tunel", udělali by lépe a lépe by využili své zdroje a takto se srovnání s GTA bohužel nabízí a nenapsal jsi mi, v čem je to jiné od GTA. - GTA mělo 3 příběhy využívající všechny složky živého ekostystému enginu. Pravda nemohl jsi si vybrat pořadí scének, ale v podstatě hraním CP se snažíš o to vidět hru celou, zčehož GTA nedělá "fičuru tím, že film rozlámou podle toho, co si zvolíš na začátku.
Tolik k Open World složce a k RPG složce..hádám, že po herní stránce zkusili do mixu přidat ještě deus ex. Uvidíme
"ale pořád je to RPG a hlavně je to v té hře cítit" JAK? Rozepiš se trochu.
-
Wasteland 3 napriklad je velke RPG...hoci mensie nez W2
-
poprosím tě, v jaké časti jde cítít RPG. V rámci story, v rámci dialogů, v rámci gameplaye tam RPG prostě není. Popiš, kde ho mám hledat. Já si to dám snad znova, abych to tam našel.
-
-
Tak já nevim, co třeba tři rozdílný finální mise, který se odemknou podle toho, jaký jsi splnil vedlejší questový linky? To mi připadá poměrně RPGčkoidní.
-
-
To ma aj Life is strange a to je adventura. RPG (aj kazdy iny zaner) je definovany skor dizajnom hernych mechanik a nie strukturou pribehu.
-
-
Life Is Strange má desetihodinovou vedlejší questovou linku, která ti odemkne novej konec? O tom dost pochybuju.
-
-
Lol
-
-
Tak jo: v rámci story, v rámci dialogů (ač pravda ne u každého side jobu) i v rámci gameplaye (různé způsoby řešení questů, perky u zbraní, výroba a vylepšování věcí, cyberware etc). Možná se po každém questu nepohne země a nevyskáčí mimozemšťani, aby ti pogratulovali k záchraně světa, ale pocit že způsob řešení problému je v tvých rukách (v rámci možností hry) nebo že jsi prostě v nějáke cyber clase o dost schopnější než v jiné tam rozhodně je. To že jsou erpégéčkovitější RPG o tom není žádný pochyb, ale rozhodně nelze CP srovnávat s hrami jako je FarCry GTA či AC (ač to si v RPG trochu vymáchalo držku) etc.
Co zamrzí je ta osekanost, ale snad tam něco z toho ti idioti CD projektu dohodí, jak tvrdí jisté (snad pravidvé) posty
-
-
počky, tak to zkus znova. Nic jsi nenapsal. Vůbec nic. Ty prázdné fráze si nech. Řekni mi, kde to mám hledat, vím kde to hledat nemám, to jsem ti popsal. Zkus alespoň pět questů, kde uvitím variabilitu, o které mluvíš. Třeba jsem je minul, to je možné.
-
-
Ty jsi jako zasekla deska. Ta hra vychazi z tabletop RPG a prebira jeji pravidla. Ac se to nezda, tak jak pocitacova hra, tak tabletop RPG maji shodny system souboju, tvorby postavy a perku. Je ti to malo? Co by to melo mit jeste navic? Simulator chytani rybicek v rekach nebo unesenou princeznu, aby to splnovalo profil RPG hry?
Konverze stolni hry dopadla fakt dobre, protoze mas pri hrani pocit, ze si tu postavu uzivas a piplas. O tom ze ty statistiky a jejich vliv zatim nejsou vyvazene uz muzeme polemizovat, ale rict, ze to to neni RPG, nemuzes uz jenom z principu. Btw, z hrani mam podobny pocit jako z Falloutu nebo Skyrimu a to taky nejsou uplne spatny hry.
Fakt se nekdy pri cteni komentaru divim, co to s vama je a kolik vam je. Protoze venovat tolik energie na hate hry, ktera se ti nelibi musi byt hrozne narocne a vysilujici :(
-
Hledej to v těch prázdných frazích. Jestli nechápeš jejich obsah kup si slovník a pak si to vyzkoušej ve hře výš-li jak. Qusty s variabilitou: The Pickup, The heist, Automatic love, The Space In Between, I Walk The Line, Ghost Town, Life During Wartime, Gimme Danger etc. (vybíráno postupně jen z hlavní dějové linie, v sidequetech je těch možností taky kopa)
-
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Takže podle tebe RPG = různý výsledky a konce? Takže podle tebe je RPG Detroid Become Human? Takže podle tebe jsou RPG hry od Taletale Games? Ty v tom máš guláš jako prase a ještě máš tu drzost někoho odkazovat na internet.
Co je to RPG jsem ti napsal, ale to bys musel číst a fungovat ti anténa a né jen dokolečka plácat "A je a je a je a je". Radím ti, ikdyž na to už je asi dost pozdě, přestat okamžitě chlastat ty sladký limonády. Máš z toho zakrnelej a zdegenerovanej mozek.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak ty jsi vtipnej. Ano já jsem tak drzý (a ani krapet se nestydím), že někoho, kdo se dokolečka ptá na jedno a to samý, odkážu po výčtu questů, které mají jiné outcomy , na to by se teda podíval na net a přečet si to, protože to tam za ty dvě kliknutí najde pěkně popsané a já se se tím nemusím psát. (což výslovně daná osoba chtěla a ne - nikde v mých komentářích v téhle
super konstruktivní diskuzi ani nepíšu, že jiné outcomy=RPG)Každopádně děkuji, že jsem se mohl takhle k večeru zasmát nad stupiditou a úplně zbytečnou slovní agresivou jednoho z mých drahých spoluobčanů. Slyšel jsem, že pro podobné osoby vybraného chování jsou zvláště lákavé diskuze na novinkách, tak prosím příště formulovat své spektakulární texty tam na té tamější úrodné půdě.
-
-
-
-
-
-
-
-
Haters gonna hate, ale Cyberpunk je RPGčko Bloodlines/Mankind Divided stylu, akorát na větší open world škále, ale při zachování smysu pro detail. Rozhodně zasloužené a těším se na druhé hraní někdy za rok a půl, až budou vydány aktualizace a datadisky.
-
-
tak to by sis ty hry měl vskutku zahrát ASAP. Tam mají tvé volby opravdu dopad na hru, vylepšovaní postavy ti umožní hru hrát jinak, můžeš se specializovat, tady prostě ti ani hra neumožní vystealthovat sen ven ventilační rourou. Ne, ta hra není RPG. Ta hra je scriptovaná adventura ve stylu Telltale her v otevřeném světe a průměrným FPS modulem. Deal with it!
-
-
-
Takhle chudej rok na RPG to se jen tak nevidí. Ještěže budoucnost jistí trio Solasta, Pathfinder 2 a BG 3.
-
-
Nejdůležitější otázkou je, kdy to vyjde?
Třeba u BG3 nejsem moc optimistický, že se ho dočkáme v roce 2021. Early access nepočítám.
-
Na BG jsem zvědavý, ale na Solastu se fakt hodně těším. Pathfinder jedničku jsem ještě nehrál, tak mi dvojka taky zatím nic neříká (mám radši D&D 5e než Pathfinder).
-
-
RPG, kde statistiky, volby, dialogy a prostě nic, nemají vliv na hru samotnou. Ve finále je tam největší volba, na jakou židli si sedneš(ti co hráli, chápou). Tleskám.
-
-
Za 1.) To trochu přeháníš. V té hře je spousta voleb a dialogů, které ovlivní hru a tvé questy.
Otázkou jenom je, jak moc to skutečně ovlivní hru. Na tohle by mohli odpovědět ti, co tu hru dohráli vícekrát.
Za 2.) To, je ale jenom čistě tvůj subjektivní názor, co by "správné" RPG mělo obsahovat. To, že sis na to zvykl, ještě neznamená, že to je v tomhle žánru nutnost.
Doporučuji přečíst definici žánru třeba tady: https://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game
Když si to přečteš, tak zjistíš, že ten žánr definuje více prvků a spoustu z nich ta hra splňuje.
-
-
Kéž bych přeháněl. 98% dialogů nemá vliv na samotnou hru.
https://www.world-today-news.com/98-of-dialogue-in-cyberpunk-2077-does-not-affect-the-development-of-the-plot-igromania/
Samozřejmě podle té definici, můžeme dát do RPG cokoliv, ale proboha Cyberpunk není RPG. To můžeme nazývat RPG 90% současné AAA tvorby. Cyberpunk je Telltale hra a ne RPG. Tam neexistuje volba krom židlí skoro v ničem. Skript/skript/skritp.
-
-
Problém je, že neexistují jednotné a všeobecně uznávané definice jednotlivých herních žánrů. Dřív to tak nevadilo, protože ty hry byly svým obsahem od sebe navzájem mnohem vzdálenější (v různých žánrech). Jak ale už psal Derp, tak dneska daleko častěji vznikají hry, které se svým obsahem v podstatě balancují na hranici mnohdy i několika různých žánrů najednou. Každý potom má tendenci tu hru řadit k jinému žánru podle toho, kde si on sám pro sebe tu pomyslnou hranici mezi žánry vymezil.
-
Rok 2020 byl dost chudý na "klasické" RPG hry. Kromě Wasteland 3 mě nenapadá nic, co by se dalo počítat ke klasickým RPG. S přimhouřenýma očima snad Yakuza: Like a Dragon.
Dokonce i ten Genshin Impact nebo Final Fantasy 7 Remake nejsou klasické RPG, ale spíš mix s akční adventurou. Tomuhle mixu se říká akční role-playing. Do tohohle mixu žánrů spadá i C2077.
V posledních letech je to prostě trend, že už nevychází hry, které by se dali klasifikovat jedním žánrem, ale spíše jsou mixem několika žánrů.
-
-
Cyberpunk není ani akční RPG. Ta hra nemá možnosti ani akčních RPG. Ta hra je lineárně skriptovaná adventura s FPS modulem. Já tomu nebudu říkat ani akční RPG. Protože akční RPG mají mnohem více možnosti než jen sledovat skripty. Ta hra tě vodí za ručičku a do doby, než si sedneš na židli.
-
-
To je čistě jenom tvůj subjetivní názor, že "správné" RPG musí být nelineární. Ten žánr definuje více prvků.
Bohužel v posledních letech vychází čím dál tím méně her z jednoho žánrů. Prostě většina AAA produkce je mixem několika žánrů.
Je zbytečné se dohadovat, že "tahle hra nemá dost RPG prvků", bohužel je to trend mixovat žánry.
-
-
Reakce na příspěvek:
dost se už opakuješ s tím mixovaním. Bohužel, jak jsem ti už vysvětlil, tady se nejedná ani o mix žánru. Z žánru RPG ta hra má naprosté minimum, proto to nemůžeme nazývat ani akční RPG. Specializace nefunguje, dialogy nefungují, pro Kristovy rány, vždyť tam jsou v možnostech i exp odpovědi a ty taky mají nulový vliv, statistiky nemají vliv. Hra je silně lineární jako filmová adventura. Nemůžeš do židlí reálně nic ovlivnit. Vždyť tam jsou i perky, co by mohly něco ovlivnit uzamčené od vývojářů, protože tvůrci RPG možnosti zcela odpískali a začli to prezentovat jako akční adventuru. Neměli ani soudnost je odstranit. Tvůj původ nemá vliv. Vždyť i ta velikost penisu, kterou si můžeš vybrat, je ve finále cenzurovaná.
-
-
-
-
-
-