Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • omiklon

    Sucker Punch to dokázal. Pokud tedy nepatříte mezi majitele Xbox a PC. Ovšem hráči na modré konzoli se dočkali vynikajícího RPG. To je třeba podtrhnout třikrát: RPG, ne tichomořská akce, protože tou Ghost of Tsushima není. Tady jde o příběh a velmi svobodný rozvoj postavy.

    Chcete být potulný samuraj bez pána, který se prosmýkne houfem nepřátel a přitom všechny roztíná katanou. Raději se proplížite až k cíli a nepříjemnosti po cestě likvidujete kombinací kunai a kouřových bomb? Nebo prostě čapnete dlouhý luk a k cíli se prostřílíte? Je to jen na vás.

    Ale jak bylo řečeno na začátku, hlavní je pořád příběh, respektive příběhy. Jsou jich desítky a doplňují povedený hlavní quest. Ostrov Cušima těmito příběhy a vaší účastí v nich žije a spíš než na obyčejného zachránce světa si zde můžete zahrát na dobrodince, na cynického odpadlika… prostě svého Jina. Pak vás Cušima pohltí a vy si vyryjete svou cestu ke slávě, ať už si pod ní představujete cokoliv.

    Tsushima je monumentální, je speciální, má svoje chyby a je zaslouženě kontroverzní, ale faktem je, že takhle hutné RPG jsme tu už dlouho neměli. Za všechny svoje úchvatné kvality si to zlato prostě zaslouží.

  • aspa

    Hele chápu, že hatuje se úplně vše, ale zase není od věci si připustit fakt, že ne každá hra se povede. Vznikají hodinové analýzy, proč je to špatná hra na rok 2020. Magazíny jako PCGamer, Gamespot, The Edge udělili 78%, 70% a 70%.  Samozřejmě se recenzovali PC verze a ne nebylo to kvůli bugům.  Chápu, že patříme do Východu Evropy a je potřeba si pomáhat. Ale čeho je moc.....

    Z osobního hlediska musím říci, že grafické pozlátko a nasvícení je prim této hry a vše ostatní je průměrné. Nejvíce mě dostávají ty slova o neobroušeném diamantu. To je neskonalý nesmysl. Ta hra je z hlediska herních principů naprosto směšná konzolovka, při které nemusíš projevit skoro žádný skill. Na nejtěžší to dle mého dohraje úplně každý. Dle mého je to spíše než diamant obyčejné bižu. 

    • ja_nic_nevim

      Zajímavá myšlenka. Hraju hry od Segy megadrive a 286. Všude vidím vysoké hodnocení na veskrze průměrné prekopirovane většinou stejně nudné hry, které dohrajete za patnáct hodin a jede se na další,co se vlastně mimo textury zase neliší... hlavně sbírat skiny a achievmenty... ale zdravá kritika nikde jinde není. Čím to je? 

      Tím nechci říct, že by dobré hry nevychazely. Ale ruku na srdce, kolik jich je? Na žánr sotva jedna? 

      Tento komentář se nesnaží obhajovat CP77

  • lito

    Lineárně skriptovana hra pro casual publikum. ideální kombinace pro hru roku. 

    • Derp_1337

      Tady vidíš, co má mainstream rád. Pokud se ti to nelíbí, tak tady máš potvrzení, že očividně nejsi dost mainstream 😉


      Bohužel většině vývojářů jde jenom o prachy a tak vydávají hry na mainstream. Hardcore RPG hráči nemají dostatečně velký podíl na trhu, aby pro ně výcházelo více her.

      • lito

        Nevím, ale mám pocit, že i ten mainstream byl kdysi komplexnější a náročnější.

        Zrovna CDP jsem kdysi bral jako firmu, která bude dělat komplexnější mainstream s originálními mechanikami. 

        • Jestli ono to nebude tim, že mainstrem minulosti tvořil úplně jinej druh lidí, než mainstream dneška.

        • ja_nic_nevim

          To jsi vydedukoval z prvního Zaklínače, jo? ;-D 

  • Wasteland 3 dobrej. Ale padalo mi to častěji než C2077. Nemělo by to být tedy staženo s obchodů a popliváno? Nebo u téhle hry to nevadilo?

    • Derp_1337

      To máš pravdu. Tady lidi nadávají a pláčou, jak je C2077 špatný, ale úplně ignorujou jiné hry, které byly v mnohem horším technickém stavu při vydání. Bohužel C2077 je teď "in" a haters gonna hate.

      • On by taky moh hrát roli fakt, že Wasteland třikrát neodložili, aby ho "doladili". I když taky měl snad původně vyjít někdy na konci 2019, jestli se nepletu. Pak taky inXile je relativně malý studio a Wasteland 3 poměrně okrajová záležitost, takže očekávání nebyly zdaleka tak vysoký, jako u Cyberpunku. No a v neposlední řadě Wasteland nevyšel v horším stavu, než CP. I když to taky nebyla žádná sláva. Ale to vim jenom z doslechu, já žádný extra problémy neměl. Co-op byl prej slušně rozbitej.

    • maros.goc

      máš pocit, že Cyberpunk bol stiahnutý z obchodov lebo padal?

      • N0isy

        To mu nevysvětlíš. Fanboys gonna fanboy. 

  • WalkingWad

    CB77 je super hra, pokud jí odpustím bugy, sem s tím pohodě. Ale RPG to fakt není ani smykem, v podstatě je to looter-shooter, sice s RPG prvky, ale ty kdyby tam nebyly, tak se vlastně nic nestane.. 

    • Doporučuju hrát na hard, tam už je znát, jakou cestu zvolíš. Já třeba jel stealth/hacking a přímej útok prostě nebyl varianta, kterou bych si moh dovolit. Protože kvůli nízkýmu maximálnímu zdraví, stamině, malýmu dmg (pokud to nebyl crit headshot ze stealthu s tlumenym revolverem, tam jsem pro změnu dával 220k) a nulovejm bonusům do armoru mě každej matlák sejmul na jednu ránu, zatimco on klidně rozchodil celej zásobník.

      • aspa

        tady jsi prase přesně popsal, proč CDP neumí dělat hry, obtížnost a obecně gameplay. Oni si myslí, že obtižnost=hp. 

        CDP=UBI=EA. Nevidím rozdíl mezi těmi firmami k přístupu ke hrám.

    • ja_nic_nevim

      A v čem byl jiný Zaklínač 3?

  • Jasně, jasně, vim, že tady v komentech dost obhajuju Cyberpunk. Ale teda RPG roku za mě Wasteland 3 s velkym předstihem. Ta hra má všechno, co by správný RPGčko mít mělo. RPG systém, kterej dovoluje vytvářet dost šílený buildy. Prima taktickej soubojovej systém. Zábavný questy, dialogy a postavy. Volby, který opravdu mění herní svět, a to už v průběhu hry, ne jenom ve slideshow na konci. Humor, ještě o pár stupňů černější a praštěnejší, než ve starejch Falloutech. Trpaslíky s panzerfaustem i sochu Reagana střílející lasery. Letos jediná hra, kterou jsem po dohrání okamžitě rozjel znova, jenom abych zkusil jiný volby a vyústění příběhu.

  • Rpg co je rpg strčit na druhé místo a rpg co není rpg dát na první místo. Lol. Řekněte mi co je na CP rpg. Začneme od začátku.

    Tvorba postavy? Nic ve hře následně nejde změnit, navíc spousta věcí nereaguje na to jak si postavu vytvořím (oblečení není přizpůsobeny). Má i GTA V. Volba Lifepath? Minimální dopad, pouze pár řádků dialogů. Tři různé postavy v GTA V jsou udělané líp. Crafting. Ten je tak strašný až je to smutný. Navíc je potřeba dávat velmi cenné body do skillu technologie, který je zbytečný. Tady trochu odskocim, RDR 2 mělo crafting. Levelovani? Spousta her ma nějaký progress, jen to není třeba přímo levelovani. I GTA (zlepšování střelby se zbraní) Perky Asi tak 5% opravdu za něco stojí, pak jsem nevěděl co dál.

    Různé konce? To mělo i GTA V. A to nejvtipnější? Po dohrání konce mě hra nechá načíst save který je pár hodin zpátky. Wau tomu říkám RPG roku 2020. To je storywriting!

    Vývoj postavy? Až na vytáhnutí čipu z hlavy progress nulový. Byl ze mě pořád stejný blbeček, jediný co, tak jsem měl o auto víc. Romance. Asi jediná věc, ve které se má postava pohla. Většina romancí je však rychlovka na jednu noc a tak i GTA má vlastně lepší komunikaci s přáteli (hlavně gta iv) než CP. Reputace Wau asi jediný zajímavý rpg element. Kdyby! Kdyby to nebylo jen pitomý číslo na obrazovce. Kdyby to něco znamenalo. A teď nemyslím že budu mít o 5 repetetivnich úkolů víc. Ale že si mě někdo všimne na ulici. Že za mnou někdo přijde! Osobně! Ne přes tu otravnou kravinu! A řekne tebe chci! Ty jseš nejlepší! Dalo mi práci tě tady najít ale chci tebe! I toto by šlo naskriptovat (např. hráč se vyspí v bytě a když vyleze tak tam někdo stojí). I gta sa lepší gang managment.

    Chtělo by to jen trochu přemýšlet, s čím mají někteří problém. Chtělo by to také hrát hry! S čím má problém asi designer CP a poslední hry co hrál tak byly witcher 1, witcher 2 a kdo by to byl čekal witcher 3. Naštěstí my hráči máme vice na výběr a CP jsem po dohrání hlavního příběhu odložil na neurčito. Nvm jaký byl důvod tuto promrhanou příležitost a doslova hru nesplněných slibů dát na první místo v RPG hře roku.



    • A to jsem zapomněl asi na to nejdůležitější! Otevřu inventář a říkám si Panečku! To je výběr! Dokud jsem nezjistil, že vlastně veškeré itemy maji jen dva různé účinky na moji postavu! Žádné zvýšení rychlosti postavy, hackovani, žádný vyšší skok, žádné zvýšení síly ci jiné schopnosti. Žádný olej na mé motorky v hlavě, na prstech co by něco zvýšil. Ne. Pouze rychlejší regenerace.

      RP GOT(F)Y

    • MaB: Bannerlord je skvělé rpg, co vlastně není rpg. A to tam chybi originální příběh. Ale je to zatím jen EA.

  • LessPh

    Za me jednoznacne Wasteland 3, preneslo me to zpatky nekam do roku 2000, kdy jsme s kamosem hrali Fallout 1 a 2 z Level cover mountu.

    Mimochodem F2 je pro me nejlepsi RPG co jsem kdy hral, sice mi to neustale padalo a musel jsem vzdycky restartovat cely PC, ale dohral jsem to a byla to pecka!

    S Genshin Impact stale koletuju a nemuzu se rozhodnout, jestli do toho naskocit nebo ne. Mam obavu, abych neskoncil jako gambler v momente kdy narazim na paywall:-)

    • ja_nic_nevim

      Fallout 2 jsem rozehrál naposledy předloni a musel jsem ukončit, protože se mě chytl pes, co přinášel maximální smůlu. Nedokazal jsem ho zabít. Ale bylo velice komický zápasit v boxu, když sampioni dostavali kritický miss a zranili, nebo omracili sami sebe. Ta hra je geniální. 

      • Derp_1337

        Moje oblíbený gameplay bylo na začátku si zvolit vlastnost "Poznamenaný" (Jinxed) a k tomu si zvýšit štěstí na max. 10/10. Ta hra pak byla šílená 😂


        Jo, Fallout 2 byl vskutku geniální. Bohužel moc podobných her nevychází a jeho kvalitám se vyrovná jenom málokdo.

  • malachi

    ..za mna prvé 2 miesta ok..síce som ich ešte nehral ale na obe sa chystám.. :) 😎

    • Jevo83

      Ja som na tom rovnako - pred 2 tyzdnami som nainstaloval CP aj W3. Z kazdeho som zahral trochu a nakoniec som skoncil pri Fallout 4 a neviem prestat hrat :) 

      • malachi

        😀hah.....ja som fallout 4 začal pred týždnom...😀..mám tam zhruba 11 hodín a skoro som sa ešte z ostrovčeka nepohol..čo som staval plot a šrotoval bordel..😂

        • Když jsem řešil jakou pecku hrát na vánoce, taky jsem skončil u F4. :-) Hraju to poprvé. Budování řeším minimálně. Stejně tak jakýkoli armor, nebo společníky. Prostě netřeba. Se správnou sadou perků a zbraní je člověk od cca 20 levelu postapo verze Chucka Norrise.

          Jediný problém byl, že ačkoli ta hra není zdaleka dokonalá, tak jsem od ní prakticky nevstal.

  • michaelfoucault

    RPG roku? RPG dekády? Disco Elysium.

    Koukám že vyšlo už loni, nicméně stále je nejlepší RPG od té doby, takže fair. 

    • Souhlas. Jak jsem byl skeptickej vůči kecům o duchovním nástupci Tormentu, tak... jo, je to tak.

    • ja_nic_nevim

      Ta hra skutečně naplňuje roleplay definici a její audiovizuální stránka.... 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit