Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • lito

    za tenhle názor asi nebudu oblíbený, doslova to bude pro některé jistě hereze, ale já bych propojil nejraději svět FF XVI, který je graficky/vizuálně/lore zajimavý s mechaniky BG3, kde jsou zajimavé volby/vývoj postavy. Na FFXVI mě bavil svět, grafika, art, hudba, combat, ale nebavil mě stupidní RPG element, na BG3 mě baví hluboký RPG element, ale nebaví mě svět.

    • Proč hereze? Dovedu si dost dobře představit že by to mohlo fungovat naprosto skvěle.

    • Werewius

      Tato myšlenka se zamlouvá i mně. :-) FF XVI má nejslabší místo právě v RPG. Je to spíš akční hra.

  • Mám rozehraný první akt, takže na finální verdikt je ještě brzo. Špatná hra to není, ale zatím bych se vyvaroval superlativů. Něco mi u toho chybí, ale nedokážu to zatím pojmenovat. Co se týká atmosféry a feelingu je to takové nemastné neslané. Soubojak super, grafika taky OK, ale něco mi tam nehraje. Uvidíme s odstupem času. 

    • lito

      z mé osobní zkušenosti je tam navíc podpis Larianu. Jsou to prostě kýčaři/cirkusáci a do světa BG se to moc nehodí. 

      • Morraw

        Tu bych si dovolil argument, že nic jako “svět BG” neexistuje. Ikdyž asi myslíš ekosystém těch her.

        A chápu, že ten humor Larianu dost lidem nesedne (však víme jaké tu byly blitky na OS), ale nedávný D&D film ukázal, jak roztodivný a zábavný svět to je, takže silly humor se tam perfektně hodí 😉 (nehledě na to, že světy od Larianu jsou zároveň i dost brutální)

        • lito

          o humoru se ani nebavím, ten je tam takový nijaký, ale celkově myslím setting, postavy, svět, stylizaci milostné dialogy v rámci party. Odpustil bych zastaralou grafiku a nepřiměřené nároky na HW.

          • "Odpustil bych zastaralou grafiku a nepřiměřené nároky na HW" no, je důležité brát v potaz že Larian studios jsou pořád spíše AA studio, takže v rámci jejich možností mi naopak přijde grafika skvělá. 

            Jenom pro zajímavost, kolik neakčních (rozuměj tahových) RPG má takto propracované obličeje NPC? U většiny tahových RPG vypadají postavy jako figurky s hrubě načrtnutými rysy...tak aby se neřeklo 😄

            Humor je tam skutečně takový že "meh, nice daddy joke" 😅 výjimečně se zasměju.  Baví mě hlavně hodně gameplay a přehršel možností jakými lze většinu situací vyřešit, to ale hráči ocení spíše až na nejvyšší obtížnost.

            • DaviTuk84

              Souhlasím s tím, že tam jsou skvělé věci na řešení situací/RP (jako jeden z největších plusů hry, u mě) kdy je člověk odměněn třeba i za fail (že to nenutí hráče sedět nad f5+f8)(aby hru prošel s samíma succesama) mě třeba okouzlilo když jsem šel za barbara, hned na začátku, jak chceš dostat SH z toho podu, hodit na succes a otevřít ho umí každej! Ale hodit za barbara fail, a jen tímhle jediným způsobem otevřít možnost dialogu to rozmlátit Barbar Rage, která se ti bez toho failu neobjeví jako možnost, je super!

              Nadruhou stanu, já bych zrovna nároky na HW neodpouštěl, já vždy budu hráč co radši oželí 15% grafické krásy, pokud hra bude stabilnější, kvalitnější a hlavně mi z PC neudělá topení a desku na smažení vajíček! Jako k čemu mi bude, že vidím sedm pih na obličeji, když je hra 2x horší hratelností, než něco jiného, co sice má horší figuru/texturu, ale je to stabilnější, hratelnější a nehučí mi při tom větrák? Já to prostě neocením, za mě hra nemusí mít 3d zvuk, 4d videa, 5d zoom, 6d volbu údů a 7d stíny listů - užiju si hru i bez toho, a ještě bude stabilnější, rychlejší a neurazí mě horší grafika, pokud to má příběh/funkčnost. Tady mi přišlo, že se dalo 80% úsilí do grafiky, efektů, filmů, ale ostatní pokulhává. Radši bych hru s 20% úsilí ve grafice, ale 80% funkčností, dějem, lore a kvalitou. 

              Což se dostávám k tomu, že bych právě v rámci té tahové hry klidně uvítal i jen obličeje s volnou 5 xichtů, 20 vlasů, než zahltit 20giga navíc a 20stupnů tepla na chlazení právě jen kvůli pihám nebo jizvě nad okem. Hraju tahovku/dračák, nedělám fotky do seznamky nebo avatara pro točení videí! Takže mě by ty "aby se neřeklo" asi stačily víc za cenu mít o 50giga na disku méně a o 30-40-50% nižší nároky na HW. (Ale jasně, tohle je věc osobních preferencí, někdo chce hight detaily, někomu se víc líbí ručně kreslené postavičky starých izometrických her, to nikomu neberu, jen prostě, že já to neocením, jiný nad tím bude slintat)

              Jinak ten humor a obecně Larian NPC je kapitola sama o sobě, Larian prostě jde svou cesto a pracuje s tím, že co postava to exot/jedinečnost, kterej ti bude celou hru dávat najevo "hra je o mě/hra je dělaná na to, že sto měl projít semnou/hra je psaná pro postavu Losha/Fane/Sebile - pokud vezmu obecně Larian - není psaná pro solo vlastní postavu - celou hru ti prostě NPC budou dávat najevo, že to je hra za ně/pro ně, být jedinečný a exotický ... ne pro obyč postavu a obyč NPC. Prostě každá jednotlivá postava je tam dělaná abys s ní sedl na sedínku, ale nepracuje se tam s ničím, normálním/průměrným - každá postava tam má být, to higt/top, co jde vyždímat.

              Proto tam máš 5 jedinečných NPC, pupků herního světa, ne 15 NPC porůznu mixovatelných pohunků, ze kterých si složíš to co by ti vyhovovalo, musíš jít s exoty tak jak sou, ne si to stavět podle sebe - tohle prostě Larian dělá svou cestou.

              • Reakce na příspěvek:

                Každý dle svého gusta 🙃 Naprosto Tě chápu, na druhou stranu...ruku na srdce...většina nových her tě svými HW nároky stejně bude tlačit do upgradu počítače, takže v tomto ohledu to nevidím jako bolavé místo. 

                Pravdou každopádně zůstává že si mnoho hráčů stěžuje že třetí dějství je obzvlášť špatný co se chodu hry týče a nejspíš i co se obsahu/endgamu týče 😅

                I přesto mám naději že vydají patch který bude řešit optimalizaci a snad i nějaký ten obsah přihodí. Hodně lidí říká že je konec takový nijaký (useknutý), ale kdoví...třeba si Lariani pouze ponechali otevřená vrátka pro nový díl, nebo spíš pro DLC.

                Jak už jsem tu psal je to dobrá hra, ale Planescape Torment byl na lepší úrovni, ideální by bylo kdyby se universa Planescape chopili třeba takoví ZA/UM 🥲😂 Zní to bizarně, ale Sigil v originálním PT byl bizarní.

                Přesto všechno budu Larianům držet palce aby měli i nadále chuť vydávat RPGčka a ideálně se nebáli překročit svůj Divinity Original Sin stín a přišli s něčím ještě revolučnějším - je zřejmé že herní mechaniky vytvářet umí, teď už jenom vytvořit/zpracovat nějaké fantasy/sci-fi, tak aby to nebyl již takový "Blizzardí" artstyle 😄 I když zrovna ten Larianí styl je ještě o trochu více takový "kreslený".

            • lito

              řekl bych, že BG3 je čistě AAA hra, ale odpouští se té hře věci jako u AA hry. 

  • twicer

    Na maximální hodnocení to u mě nemá, ale nechybí tomu moc, uvidíme sčím se vytasí za dalších 5 let.

    Kdybych měl zmínit pár bolístek:

    • Při hraní ve více lidech nevidíte jejich plánování tahů, takže pokud máte nízkou iniciaci, může se úplně běžně stát, že hrají nepřátelé, minioni vašich přátel, přátelé, zbytek nepřátel a pak vy, takže klidně 5 minut člověk čumí, aniž by člověk věděl na čem to stojí, nebo jaké řešení se zvažuje. Hrajeme to přece spolu.
    • Nemožnost rychle přeskočit NPC tahy, když několikrát načtete tuhý boj a ještě se občas nějaké NPC zasekne při pathfindingu, tak je to zcela zbytežné vytrhávání z tempa.
    • V kooperaci může být u obchodníka pouze jeden hráč.
    • Chybí mi možnost v nastavení, kde bych mohl rovnou skákat do aktuální cutscény, když někdo spustí nějaký dialog. Odpadlo mi po sté řečené, "začínám rozhovor".

  • Horst_Fuchs

    Trochu mě překvapuje těch 10/10 pokud je pravda co se říká o 3. aktu a samotným konci.

    Už jsem na BG3 viděl pár recenzí kde se shodujou v tom, že ten 3. akt vypadá dost uspěchaně až nedodělaně oproti zbytku hry.  Ne, že by mě to momentálně trápilo, klidně si rok počkám až všechno opraví. 

    Na tohle si člověk musí udělat hodně času.

    • schali

      Třetí akt je rozhodně problematickej. Dostal jsem se do něj už před týdnem a od té doby sem se skoro nepohnul. Dokud to nemá někdo kompletně dohraný, tak je na hodnocení brzo.

  • Jasuja

    Hraje těžce overhyped. 

    Průměrné příběhy a charaktery postav, tisíckrát zkopírováno a zrecyklováno. Mizivá výpravnost, vše se odehrává jak na jednom pískovišty, chceš jít do Podtemna, hele, voalá, tady pod postelí mám dveře, no jasně přímo tady u nás v druid hájku, jen slez po žebříků, chceš Bosse, za zahrádkou se dej doprava a za plotem po 20 metrech je chaloupka na můří nožce s babou Jagou. Že by málo, tak víš co? Zrušil jsem bramborové pole a nechal jsem tam squotovat bandu goblinů a taky mám draka za stodolou s partou gythianky. Pro konec nechoď daleko, Shadowlands je 100 metrů podle potoka a hned za ním Baldurs Gate. :D  Je to až trapné, jako BG1 s prázdnými lokacemi bez příběhu to byla taky pakárna ale tohle druhá strana mantinelu proboha! Lairan, výpravnost totální propadák. A co ty animace obličeje hlavní postavy? No to by se jeden poblil. Bugy, Padání. Děj nemá drive, nic mě nenutí u toho sedět do rána, prostě teď přestanu a když budu hrát za tři dny, tak mě to nijak k PC nepotáhne. Feel BG2 to nemá ani omylem, je to prostě Divinity Gate jak vyšitý, ale DOS2 vlastně většinu věcí dělá mnohem lépe. Většina hodnocení má výplach protože je to "baldurs gate", ale nostalgie fakt nestačí.  Takže transtabletop RPG stále takto:

    1. Baldurs Gate 2 / Planescape Torment 10/10 - 2. Dragon Age Origins 9,5/10 - 3. Fallout 1/2 9/10 - 4. Divinity Original Sin 2 8/110 - 5. PoE 1 8/10 - 6. Pathfinder 2 7,5/10 - 7. Pathfinder 1 7/10 - 8. Pak teprve BG3, jasně kvalitu to má, libí se mi souboje a je to fakt mega velké, ale s odstupem za prvními třemi příčkami. Za mě 7/10.

    • DaviTuk84

      Klidně se pod to podepíši, protože krom jedné maličkosti je můj názor stejný! 7/10 a s odřenýma ušima ...

      (Velice dobře řečeno s tím nahuštěním a plácáním všechno dohromady do jednoho místa bez logiky a skladu, jako do jednoho dortu Pejska a Kočičky, aby měli použity všechny ingredience co hráč vyžaduje)

      Celkově z BG3 rozhodně napadám na zadek, jako někteří jiní, a považuji ji osobně spíše za zklamání (I když asi už v 40+ letech nejsem ta cílovka jako když mi bylo 15 a vyšel BG)

      S čím ale nesouhlasím je přirovnání BG1 a jejích prázdných lokací - ano, bral bych fakt jako přirovnání k dnešku, že ty lokace byly/jsou méně interaktivní a také to, že dobré 2/3 nemusí člověk pro hru vůbec navštívit, aby tam byl nějaký děj - ale to nutně nevidím jako chybu. Osobně mě to vždy bavilo nejvíce, protože jak BG2 tak DO1-2 prostě měli linku více či méně viditelnou, projdi to od A-B-C-E-G-D-I bodů, nebo v libovolné kombinaci = ale prostě navštiv tyto lokace/místa a pohni se v ději. V BG jste tohle měli v několika lokacích jako byly doly, ale dalších 15 lokací prostě bylo zcela volných a s dějem nesouhlasili - a vy si mohli hrát od RP postavu co jede příběh tak, že jde po stopě jak ohař, nebo naopak tuláka co se potuluje a větším zážitkem pro něj bylo, že zachránil krávu od goblinů nějakému farmáři, nebo se potkal s dryádou - než to, že by měl navštívit těhle 5 lokací, kde 5x nějak posune děj. Což jak BG2 tak ostatní zmíněné (DO, DA měly)(prostě jen lokace kde je děj) Naopak BG1 nebo třeba PE2 která měla 2/3 lokací volných a nedějových, mě právě okouzlila daleko víc tím, že ten svět má právě tu netlačící/nedějovou volnost a defacto tam běží i příběhy/události, kterým jsou železná krize a obří oživlá socha úplně šumák - zatímco naopak kam jste se hnuli v BG2 bylo to hunting na Irenica, jen 100x jinak zabalenej ... kam jste se hnuli v DA bylo to budování proti nákazové armády, jen pokaždé s jinou vizáži!

      Hlavně s ohledem na to, jak to zvládli před už 25 lety, proti tomu co máme dneska jako standart, si myslím, že jsi k BG1 dost nespravedlivý!

      Jinak ale k hodnocení BG se připojuji, plný souhlas!

      • JamesFaith

        No, neřekl bych, že "kam jste se hnuli v BG2 bylo to hunting na Irenica, jen 100x jinak zabalenej".

        Od vylezení na promenádě po asylum se po něm v podstatě nepátrá, jen se shání peníze a společníci  a on se objevuje jen ve snech, všechny ty lokace fungovaly odděleně od něj a jsou navázané hlavně na společníky.  Menší linearita začíná až po útěku z ostrova.

        že je každá mapa spojená s hlanvím příběhem by se dalo říct jen o Throne of Bhaal. 

         

        • DaviTuk84

          S tím nesouhlasím, protože i to získávání peněz pro Imoen (tedy Stínové zloděje) je proč, aby si mohl huntit Irenica, protože Imoen ti vyfoukne ... Proč ti vyfoukne Imoen - vy si huntil Irenica ...


          Je to kaskáda toho, že kam se hneš, hnacím důvodem je - huntit Irenica/otevřít huntění na Irenica/spustit stranu pro huntění na Irenica/získat dějové pozadí pro hunění na Irenica - ano, je to zabalené do nějakých linek, sou tam samozřejmě vedlejší linky, ale co mapa tak prostě motivace k huntění Irenica (šel jsem do Větrných vršků, protože potřebuji peníze/slíbené za odměnu - na huntění Irenica)(šel jsem na hřbitov, protože jsem potřeboval spojence pro huntění na Irenica) jakoby není tam mapa, která by byla defacto vysazená z děje (když to hodně přestřelím) nebo stav, že "no ale Imoen mě nezajímá" "no tak mě unesl, utek sem, nic mi neuděl a je mi u černý díry, je v Ammu na jihu, já jdu do Luskanu na sever a nezájem"


          Kam se hneš, výsledek je, že tě to tlačí k tomu, prostě jako troll s lobotomií si naběhnout do Léčebny si nechat vysát duši (a pak huntit Irenica)(jasně, je to cíl hry, pointa, děj a je to na tom postavené) ale prostě v BG než jsi přišel na to, co se děje, nebo než jsi si řekl, no tak půjdu do toho lesa a začnu se věnovat tomu a tomu(pro dokončení hry) mohl sis jako dobrodruh zaject na ostrov, prolízt věž, pomoct zachránit krávu, nebo navázat přátelství s pulčíky ve vesnici - jediná ta mapa, tam nebyla pro to, že bys jí potřeboval. (ano, podobný věci sou i v BG2, ale jsou na mapách, kam tě donutí jí co, huntění Irenica)(něco jinýho je právě prázdná mapa, kam si nemusel zajít)

          V BG2 co mapa, tam jsi měl nějaký děj na huntění Irenica (kterej tě do toho více či méně tlouk) defacto to byl stejný koridor jako Icewind dale (tady máš mapy pro level 11)(tady máš mapy pro level 13)(tady máš mapy pro level 16) a byl to koridor víceméně ...

          V BG to bylo tady máš mapy a tady máš cíl/ dostav se do cíle přes tyhle dvě mapy/dle libosti...

          Já nechci BG2 nijak shazovat, souhlasím s ní jako se skvělou hrou, pravidelně jí hraju, mám jí fakt rád, a souhlasím i s tím že zastarala mnohem méně, technicky i jinýma věcma. Ale furt to je tom, že si jak troll s lobotomií necháš ukrást duši a pak to řeš (není tam nic jak to řešit defacto jinak) v jedničce prostě vlezeš do světa, a dokud do něj nezačneš štouchat na děj nemusíš narazit, když nechceš (tady máš start, tady cíl, a mezi tím 30 map, a nějak se dostaň na konec) a mě ty pro hlavní děj defacto mrtvé mapy fakt nevadily, spíš mě víc bavily.

          • JamesFaith

            Tvůj "huntící" argument však má jednu podstatnou vadu - peníze pro (nejen) Stínové zloděje šlo získat po navštívení jen zlomku lokací, možná by to šlo celé uhrát jen v rámci Akathly. 

            Do těch dalších pak člověk nešel pro peníze, ale za příběhem naznačeným zadavatelem hlavního úkolu v oblasti - já nešel do Trademeetu hledat Irenica, ale řešit problémy s druidy,  Irenicus nebyl důvodem pro navštívení poloviny lokací v prvním aktu. 


            • 0011

              Podepisuju, před vydáním bg3 jsem si dal dvojku solo za mnicha, těch trapných 15k seženeš v rámci Athkatly a s dobře naházeným zlodějem si na to vyděláš s nadsázkou než odejdeš z Waukeen's promenade. Navíc přesně jak píšeš ta motivace je jinde a když nemluvíš se všemi npc tak se o některých lokacích ani nedozvíš, zrovna ten kluk co ti zadá Trademeet si tě k sobě narozdíl od Firkraaga nezavolá.

    • Inquisitor

      Koukám, že radši ušetřím a kupovat nebudu:)

      • Jasuja

        A hlavně, mi to nehejtíme, jen vyvažujeme hype! Ta hra není špatná a za ty prachy stojí, do posledního halíře. Mám Larian rád a jejich hry tuplem! Jen jsem prostě ukázal na nedostatky, které podle mě ta hra má a které jsou některými recenzenty a hráči přehlíženy a nejsou zahrnuty do výsledného hodnocení.

      • Derp_1337

        Hele, jestli bych se měl pro koupi rozhodovat jenom kvůli pár komentářům někde v diskuzi, tak nikdy nic nekoupím. Vždy se nějací hateři najdou. 

        Dokonce i diskuze u Zaklínače 3 byla plná lidí, co si prostě nemohli pomoct a museli psát o tom, jak je to jedna z "nejvíc přehypovaných" her vůbec. Jak je to "trapné" a zaslouží si to maximálně nějakých 5/10. 😂

        • Inquisitor

          Já vím:) ale zní to opravdu hrozně:D

          • Derp_1337

            Haha

            To byl dobrý fór. 😉

            • DaviTuk84

              Otázka ale je, kolik toho je hatering a kolik jen recenze která prostě hodnotí nějaký jiný aspekt ze hry, který tobě je třeba nepodstatný, ale jinému se zdá důležitý, a tedy mu hra přináší úplně jiný požitek/názor?

              Jasně, najdou se hateři takříkajíc od přírody a určitě ani téhle hře se to nevyhne, že to od nich bude schytávat.Ale proč by špatné honocení mělo být nutně hating, jen proto, že je špatné? Pokud mi ta hra nenabízí/nedodává to co od ní očekávám, proč to nezmínit? Pokud mi ta hra nesplňuje účel, abych se bavil, měl zážitek, defacto se vypnul od reálu a užil si pár hodin v jiném světě a vypnul, proč to nenapsat?

              Rozhodně se nepovažuji ha hatera, ale nebojím se napsat a říci, že ve hře jsou věci, co mi vadí nebo nevyhovují!Kde pak je limit/hranice toho, že když jí dám 6/10 je ho hating, nebo když jí dám 6/10 je to objektivní, protože mi nabízí přesně jen kapacitu 6/10 bodů mého očekávání a uspokojení toho co od ní očekávám?

              Jako třeba k čemu mi bude 170 hodin videí, když mě pro posun děje 100x víc baví systém jaký je v PoE (ty textovky)(formou gameboku) a přitom to má o 70% nižší HW nároky. Jako kde je ta hranice, že to je hate a kde to je prostě objektivní tomu, že mi dobře napsaná a ručně nakreslaná textovka, jako minihra nabídne víc, a potěší mě, než video goblinů útočících na bránu, které mi nic neřekne a nijak mě neosloví, oproti možnosti.

              STR 18 shodit jim do cesty strom (překážka mezi obrnci a útočníky)

              DEX 17 povalit jim do cesty kameny (změna úvodní pozice)

              Tohle by mi hru zpříjemnilo daleko víc/do dračákovského stylu, než video o 3-4 minutách, které dopadne vždy stejně a vůbec bych ho tam nepotřeboval ... aneb 10z10 videí vždy začíná tím, že někdo běží a pak za ním přiběhne pronásledovatel, a postaví se na ohyb vršku a začne se mlátit ... to mám v 10z10 hrách, k čemu video co mi zavaří chlazení? A jeto hate, nebo naprosto adekvátní zhodnocení, že mi styl nesedl?

              • Taronyu

                Reakce na příspěvek:

                Ale ako neber ten môj komentár nejak útočne, len ma to proste trošku mrzí, keď sa starší hráči nevedia preniesť cez novšie mechaniky. A zbytočne sa tak ochudobnia o podľa mňa celkom dobrý zážitok. Zvlášť u hry, kde si myslím že svojim predchodcom robí česť. Mohlo to totiž dopadnúť omnoho, omnoho horšie.

              • Taronyu

                Reakce na příspěvek:

                Ako sorry ale je rok 2023. A textové RPG by si z toho nechcel?

                 Predstav si žeby v dobe BG 1 a 2 prišiel niekto starší za tebou a povedal ti to sú hlúposti lebo to nie je textové RPG a sú t am nejaké stupídne obrázky. Čo by si mu na to povedal? Texty a obrázky sa robili, lebo na to bol rozpočet. A tie DEX a STR možnosti o ktorých píšeš hra obsahuje, len v inej a omnoho interaktívnejšej forme. Toto je fakt chyba v ľuďoch že sa nedokážu prispôsobiť novým veciam, nie v hre.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ne, napsal jsi to pěkně. Každý má nárok na nějaký svůj vkus a názor. Hrál jsi to, něco ti ve hře chybí a nepovažuješ to za tak dobré. To je v pořádku. Lidi budou rádi, když sdělíš své reálné dojmy.

                Já tady měl problém s lidmi jako třeba Aspa. Ten v téhle diskuzi naspamoval přes 20 komentářů, jak je to špatná hra a je "přehypovaná" bla bla bla.... ale nikdy nenapsal žádný reálný důvod nebo nějaký svůj dojem ze hry. Ani jednou!! A to protože to vůbec nehrál a jenom má potřebu napsat nějaký hate. 🤮


                PS: Jinak já osobně mám high-end PC, takže vůbec neřeším HW nároky. Jenom občas slyším, že se roztočí větráček na grafice. 😀

                A k těm možnostem. V BG3 nepotřebuji nějaké omezené možnosti (str 18 pro tuhle činnost, atd), protože ta hra má tu svobodu už v sobě. Když máš vyšší STR, tak můžeš vzít nějakou velkou bednu a hodit ji nepřátelům do cesty. 

                A nebo rád vzpomínám na jeden moment, kdy jsem v nějakém Questu potřeboval informaci od určitého NPC. Bylo několik způsobů jak to udělat: Mohl jsem pro něj udělat nějaký drobný quest, mohl jsem ho Přesvědčit (charisma) , a další možnosti. A víš jak jsem to splnil? Prostě jsem si řekl F**K IT a zabil jsem ho a seslal na něj Talk With The Dead (mrtvý povstane a zodpoví ti 5 otázek!). A když jsem došel k původnímu NPC, co zadalo úkol, tak ten na to zareagoval, že jsem pro splnění úkolu zabil toho týpka. Je to téměř až neuvěřitelné, kolik člověk v té hře má možností.

      • Určitě to nesedne každému, zvláště ne nostalgikům :) Ale průměrné hodnocení uživatelů na Metacriticu je přes 90, takže pro fanoušky RPG je to jedna z událostí roku.

        • 2 Morne.

          nevím, jestli si použil vhodný argument. To už se můžeš odvolávat na průměrné hodnocení na CSFD. A tam to je epesní sbírka kr*ténů, samozvaných filmových kritiků. Nejednou máš pocit, že čteš recenzi filmu od pacienta po lobotomii. No jo, ale splnil limit, vyblinkal se pod "500" filmů, tak může soudit.

        • aspa

          opravdu někoho ještě zajímá Metacritic? Tohle vytáhnou fanboyové jen v momentě, když jim tam jejich oblíbenou hru někdo prokliká nahoru.  Jakou vypovídající  hodnotu mají recenze od stejných lidí třeba desetkrát s obsahem slov best game ever? Ok, ta hra je nadstandardní, ale to že se tam kliká na úkor Diabla a dalších her, je prostě evidentní.

          Vždyť teď tady je článek, že na Starfield se chystá Sony Pony komando, aby uměle snižovalo score.

          • Derp_1337

            "že se tam kliká na úkor Diabla"

            Hahahahaha 😂

            A teď se fanboy ozval. Takový blábol. Že lidé rozdávají pozitivní kliky navzdory negativním klikům u Diabla.

            Tak ukaž nějaké odkazy na profily těch lidí, co rozdávají pozitivní kliky u BG3 a zároveň negativní u Diabla. Recenze na MC jsou veřejné, tak by pro tebe neměl být problém prokázat tohle tvé tvrzení nějakými odkazy. 

            A nestačí jeden nebo dva odkazy. Chci dostatek důkazů, aby to ovlivnilo hodnocení a protlačilo tu hru nad 90%.

            • aspa
              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ty tvoje vybrané odkazy toho nic moc nedokazují.

                Účet CONFUSEDnERECT nemá žádnou kladnou recenzi pro BG3.

                Oneex má 68 recenzí a z toho je cca půl kladných, půl záporných. Prostě úplně běžný účet. Stejně tak účet Bass4Life vypadá spíš na běžný účet (má i pozitivní recenzi pro Torchlight 2 či Witcher 3, takže to asi nebude troll. Prostě jiný vkus.).


                Takže z 6500 uživatelských hodnocení se ti podařilo reálně najít jenom 4 účty, které splňují tvoje kritéria?? To teda není vůbec žádný důkaz tvé domněnky a spíš se to pohybuje někde na úrovni statistické chyby.

                • aspa

                  Reakce na příspěvek:

                  a nahoře ta desítka je co u  CONFUSEDnERECT ?  Takže kliknutí desítky se nepočítá pro BG3, když nic k tomu nenapsal? Jak může být někdo tak omezený jako ty? Napsal jsem přesně tolik účtu, kolik dovoluje příspěvek v rámci odstavců. Oneex je ruský troll, to bys jako chtěl obhajovat? 

                  Dál už s tebou nehodlám vést diskuzi, každý si o tvé omezenosti udělá/udělal obrázek už sám.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    jak může být někdo tak omezený jako ty?

                    Z 6500 recenzí jsi našel 4 takové? To je nic.


                    Vexius

                    Podívej se tady na tohohle trolla, který dal BG3 nízké hodnocení a Diablo od něj dostalo vysoké hodnocení. 

                    OMG? Jak to možné? To vůbec nezapadá do toho pokřiveného názoru na svět, co tu propaguješ. Očividně všechny negativní hodnocení na BG3 nemůžou platit, protože tady je nějaký troll.

              • aspa

                Reakce na příspěvek:

                a mohl bych pokračovat, to samé najdeš i u Zeldy, kde Zeldu BG3 boys úmyslně snižují dolů.

                A to jsou jenom ty, co napíší recenzi, většina jich jenom klikne.


                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  To nic nedokazuje. Jenom klasická multi platformní válka.

                  To samé najdeš u většiny PC her. Nintendo fanboys downvotují většinu PC (či PS či Xbox) "exluzivit" a dávají maximální hodnocení pro Nintendo hry (Switch, atd.).

                  Se klidně podívej, jak hodně BG3 (a nebo taky Diablo) hodnocení s 0 je od lidí, co mají jenom desítkové recenze pro Nintendo hry.

                • Morraw

                  Reakce na příspěvek:

                  Pánové dovolím si to rozseknout 😀 na steamu 200k recenzi a 95% hodnocení a to tam ještě pár desítek tisíc kladných recenzi přibude. Jakékoliv další argumenty jsou marné 😛

                  • aspa

                    Reakce na příspěvek:

                    takže Resident Evil 4 a 97% na Steamu znamená přesně co pro tebe?

                    Jinak vidím 94% na Steamu, ale to je jedno, já bych na Steamu hodnotil taky palcem nahoru, to je snad jasné...

                    • Morraw

                      Reakce na příspěvek:

                      Že je to objektivně skvělá hra ve svém žánru.

                      Steam má proste nejlepší systém recenzi. Doporučil bys BG3 ? OK. V recenzi napiš proč. Čísílko, které bys tomu dal, je irelevantní.

                      • tuco

                        Reakce na příspěvek:

                        To, ze ma hra "na steamu 200k recenzi a 95% hodnocení" neznamena, ze "je to objektivně skvělá hra ve svém žánru".

                        Nic jako objektivne dobra/spatna hra neexistuje, jelikoz neexistuji objektivni (cti meritelna) kriteria hodnoceni. Napodobne s ostatnim umenim nebo i napr. s moralkou. 

                        Co nam tedy ta statistika rika? Rika nam, ze 200k lidem hra libi, ze ji hodnoti (z 95%) pozitivne. 

                        No a ted .. to co se libi hodne lidem (nebo dokonce vetsine), je objektivne dobre? Samozrejme, ze ne. Napr. nejctenejsim denikem je Blesk ci nejpouslouchanejsim hudebnim zanrem mezi mladezi je cesky rap. 

                        To je dobre si uvedomit, jaka spojitost je  mezi oblibenosti vetsinou a pomyslnou kvalitou. Zadna.

                        Mohl bych napsat i neco o hre, nejake me hodnoceni, dokonce i spekulovat z jakych duvodu je tak uspesna, ale koho to zajima? 

                        Objektivni hodnoceni nemeritelneho nemuze existovat a to co se libi vetsine je vzhledem ke kvalite prinejmensim velmi diskutabilni. 

                        • Morraw

                          Reakce na příspěvek:

                          Kritéria pro hodnocení jsou jasná a to dvě doporučíš/nedoporučíš hru (na základě vlastních kritérií) a na základě toho ti vypadne procento, kterým se dá řídit. Je to nejblíže objektivnímu hodnocení.

                          • tuco

                            Reakce na příspěvek:

                            Dobre, pointa ale je, ze na zaklade jakehokoli poctu subjektivnich hodnoceni (treba 200k) nelze vyvozovat objektivitu. 

                            Ano, hra se ocividne libi a ma uspech a muzeme se bavit o duvodech proc tomu tak je. Nicmene, ze popularita nutne neznamena kvalitu a uz vubec ne objektivitu, je treba mit na pameti. 

                            Podle mne je to hra dobra. Silenej inventar a sber lootu vyzadujici nesmyslne moc klikani, dost spatna kamera zejmena ve stisnenych prostorech, desitky hodin cinematic mne sice k roneni slz (jako kolegyni nekde tu v diskuzi) neprimejou ale musim uznat, ze jsou (poprve) fajn, obtiznost velmi lehka, system 5e velmi jednoduchy, pribehove to ujde, level design je dobry, partaci dobri, tahovej system je kostrbatej, ale to by bylo na delsi rozpravu. No a ted ktery z techto hodnoceni bylo objektivni?

                            Osobne si myslim, ze je pro CRPG zanr dobre, ze konecne vysla hra ktera je schopna zaujmout masy, ale jako hard core CRPG veteran si nemyslim, ze je to takova pecka jak ji vnima vetsina.  

                      • aspa

                        Reakce na příspěvek:

                        ano, je to objektivně skvělá hra ve svém žánru a fanoušci ji hodnotí extrémně pozitivně skrz Steam. Pak je ale druhá strana mince a to MT, kde je brutálně naklikaná, protože Ada byla oblečená o trošku více než v originále a hra je dle klikačů strašně woke. Ta hra prostě jen tak ze srandy byla vybraná k bombardovaní, protože i zmíněný BG3 je mnohem více woke než RS4. Takže je úplně jedno, jaké má jakákoliv hra hodnocení na MT, soudný člověk nemůže brát v potaz, protože se kliká na všechny strany. GoT se klikal jako prostředníček TLOU2, BG3 se kliká jako prostředníček Diablu a obecně AAA tvorbě od velkých tvůrců. Takže jakýkoliv argument s user score na MT je směšný a člověk, co to použije devalvuje sebe.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Však vpohodě. Trošku se nám tady ta diskuze rozběsnila. Máš pravdu, Steam jasně ukazuje výsledky.

    • jo, nostalgie je k nicemu, ten tvuj vylev o tom jasne svedci

      • Jasuja

        Jinak koukal jsem na tvoje ostatní příspěvky a kvůli tvému dobru doufám, že máš alespoň oduševnělou tvář. :D

      • Jasuja

        Hmm. A dál?

      • aspa

        hele, víš o tom, že ty jsi tu nenapsal ani jeden poznatek ze hry a nepřispěl jsi do diskuze s ničím jiným než s toxickými výlevy?

        • Derp_1337

          Hele, víš o tom, že ty jsi tu nenanapsal ani jeden poznatek ze hry a že jsi nepřispěl do diskuze s ničím jiným než s toxickými výlevy?

          To je tak dokonalé, protože se to hodí na tebe. Nejblíže co ses dostal k nějaké skutečné informační hodnotě bylo citace, kterou jsi použil z nějakého slovenského herního webu Sector. Všechno ostatní jsou jenom toxické výlevy, jak ostatní tomu nerozumí a jak je hra očividně špatná. 

          Dokonce jsi začal vytahovat jiné hry a u nich jsi měl potřebu vyplivnout další toxické výlevy (např. jak Mass Effect je space telenovela, LOL).

          Dobře to trollíš. Platí tě za to někdo a nebo to děláš protože se nudíš?

  • Po 70 hodinách konečně na začátku Act 2 🥹😅 Přišel zatím největší zásek celý hry, jestli zůstat s Lae'zel nebo se Shadowheart 😵‍💫 Doufal jsem že když tvůrci uváděli polyamorii jako možnost tak budou mít na mysli právě tyto dvě NPC 😩 

    Každopádně do pátku než k tomu na víkend zase sednu mám času na rozmyšlenou dost 🥲 teď opět k Arcanum. Přijde mi že díky tomu že nejedu BG3 v kuse jak jsem byl zvyklý z mládí, tak mám alespoň čas lépe vstřebávat příběh a atmosféru - zkrátka čekání na pátky je hezčí a zároveň je to utrpení 😅

    Ke stavu hry:  na mapě kde na vás útočí ty stíny (IMHO zatím nejlepší část hry s hutnou atmosférou, tady se Lariani opravdu vytáhli) jsem měl problém s načtením uložené hry - když jsem hru spustil měl jsem zresetované nastavení - hra mi nabízela licenční ujednání EULA a poté mi několikrát spadla na plochu, takže jsem musel načíst 4 hodiny starý save (tento problém nesouvisí s hotfixem který museli "re-deploynout" jelikož jsem se k BG3 dostal až tento pátek navečer kdy už byl tento problém vyřešen a Lariani uvolnili již správný hotfix).

    Trochu to zamrzelo, ale pokračoval jsem i přesto dál - je to opravdu reálný kandidát na hru roku, akorát škoda toho stavu - jakmile to spraví a vyladí k dokonalosti tak si to 10/10 opravdu zaslouží.

    • Jevo83

      Blizzard by sa mohol priucit od Larianov ako robit hororovu atmosferu... jeden quest ma dokonca Silent hill vibes😁

  • Morraw

    12/10. Nehrál jsem (a dlouho nebudu) a vůbec o té hře nic nevím. Jen, že se to jmenuje BG a dělá to Larian. Víc ani nepotřebuju.

    Divinity Original Sin 2 je pro mě Everestem ve svém žánru. Mám tam 300h (jen 100h ve Fort Joy) a ikdyž jsem těsně před koncem úplně vyhořel, tak je to pro mě momentálně TOP1 hra.

    Jsem vážně zvědavý, jestli to u mě BG3 trumfne (jestli to vůbec jde)

    • La_Furia-Roja

       12/10. Nehrál jsem (a dlouho nebudu) a vůbec o té hře nic nevím. Jen, že se to jmenuje BG a dělá to Larian. Víc ani nepotřebuju.”

      To vysvětluje i některé recenze.

      • To mi přijde trochu divoké usuzovat s komentáře nadšenéh fanouška Larianů někde v diskuzi pod článkem. I u uživatelů maújí BG3 stále hodnocení 9.2...

    • DOS2 je určitě jedním z vrcholů crpg žánru, ale netroufl bych si tvrdit že tím nejvyšším, a to jsem hrál skoro všechny hlavní crpg od dob Wizardry 7. BG3, Solasta a Pathfinder WOTR jsou současní 3 králové na poli crpg, ale předtím tady bylo spousta jiných skvělých her. Hry od Larianu hraju od dob Ego Draconis a podle mého jim něco chybí -  průměrný writing, průměrné story, většinou malý svět který nepůsobí epicky, v minulosti mizerný humor. Žárný larianí writing se nemůže měřit s Planescape Torment, ale ten měl zase špatné souboje. Asi nic není dokonalé. 

      • Derp_1337

        Hele, každý má nárok na nějaký názor, ale zrovna Solasta bych jako "krále" crpg neoznačil. To už je přehnané. Je dobrý, ale ne zas až tak dobrý. 

        DOS2 je teda rozhodně o dost lepší. Klidně ti to osobně nemuselo sednout, ale na tom se shodne většina herní komunity.

        • DOS2 mě docela bavilo, je to tak 9/10 hra, což je hodně. Osobně si myslím že Pathfinder WOTR je lepší - 100x lepší lore (viz třeba Mythkeeper na youtube), lepší příběh, svižnější souboje které umožnují jak real time with pause tak plně na kola, lepší společníci, hlubší pravidla, mnohem větší svoboda při tvorbě postavy, mnohem větší znovuhratelnost (různé mytické cesty). U DOS2 mi taky vadilo levelování zbraní spolu s levelováním postavy. Ale souhlasím že jsou to subjektivní věci a záleží co člověk preferuje. Jen jsem asi (zbytečně) reagoval na to, že DOS2 je nedostižným vrcholem crpg. Pro někoho třeba jo, pro mne ne, i když ho považuju za hodně povedenou hru.

          • Morraw

            Uf tak Pathfinder vychází stejně jako DnD z obrovského světa plného materiálu, kdežto Larian ten svůj svět tak nějak po kouskách s každou hrou staví. Tak je jasne, že Pathinder bude mít ten background lepsi

          • Derp_1337

            Jinak jsem neokomentoval Pathfinder WOTR, ale to bylo tím, že proti tomu jsem nic neměl. Taky to považuji za jedno z těch nejlepších crpg.

            Jen tu Solastu nepovažuji tak stejně dobrou jako P:WOTR a DOS2.

            • já jsem Solastu osobně nehrál, jen co jsem četl různé diskuze (na redditu apod), tak se tam tyto 3 RPG srovávaly a každé má své fanoušky. Jsou lidi co tvrdí že Solasta je lepší než BG3, že má líp implentované DnD pravidla a lepší UI a lepší souboje, ale že je lineárnější. Ale sám nemůžu říct, nehrál jsem ani Solastu ani BG3, snad se nim v zimě dostanu.

              • Reakce na příspěvek:

                Solasta je založená primárně na soubojích a environmentálních hádankách. Taky ji prezentují jako taktické RPG. Co dělá, dělá dobře, ale není to "grand RPG" se vším všudy jako BG3 nebo Pathfinder WotR. Taky to není AAA hra, což je trochu negativně vidět na vizuálu a pozitivně na cenovce. Porovnávání je tak trochu ošidné. Ale na to, že na tom dělalo jen asi dvacet lidí, je to samozřejmě úžasná věc.

          • pokud jdou hrat souboje realtime, tak jsou vetsinou k nicemu


            pokud nejde zrovna o akcni hru

  • Nedostatek zlata? Jedu taky balanced, jsem kus po začátku druhého aktu, v truhle asi 15k a hromada zbytečných artefaktů na prodání. Šetřil jsem pro Galea i největší crap, jen když to bylo aspoň zelený. Jednou mi začaly docházet health potiony, tak jsem poprvé na konci prvního aktu začal zpracovávat nasbírané ingredience. Charisma je prostě charisma, není nad to se prokecat k největším šéfům, v klidu je odpravit a pak postupně čistit zbytek :).

    • Hraji na tactician a mám cca 7k zlata na začátku act 2. Je pravda že luxuji každý kousek mapy jak píše Derp, takže neřeším. A navíc většina financí padne na křísení parťáků 😅 teda hlavně kvůli tomu že nechci většinu protivníku svrhovat do propasti a komplikuji si tím život 😄. Přijde mi že Lariani dobře vychytali (alespoň na tuto obtížnost, nevím jak u nižších) poměr získané zlato/kupní síla. Mám opravdu radost z toho že jsem loot w**re a hra mě za to odměňuje 🥲¨

      Zároveň chápu že pro lidi kteří neprohledávají každý box mohou mít pocit že je lootu obecně málo, je pravda že hodně barelů a beden je často úplně prázdných.

      • twicer

        Co si platíš na to vzkřišování, že ti to tak leze do peněz? :)

        • 200 zlaťáku Withersovi za jednoho parťáka. Neříkej že jde nějak ukecat abys mohl platit míň 😐😂 Byly místa kde jsem jeho služeb potřeboval hodně a jiná kde skoro vůbec. Například v misi v oblasti prastaré kovárny kde si můžeš na adamantinové kovadlině ukovat vlastní předmět tak jsem s golemem který ji chrání neměl žádný problém protože jsem nadopoval svou skupinu lektvarama síly a pomocí zbraní s tupým typem poškození ho dal na pár tahů 🙃😁

          Jinde jsem pro změnu skučel když mi protivníci dávali čuchnout mou vlastní medicínu a vrhali mě do propasti 😩😂😅 Přeci jen jsem to dělal kvůli lootu minimálně, tak mohli mít alespoň trochu soucit 🥲

          • twicer

            Když postavy leží, tak po nich hážu lektvary s hp a když už jsou kaput úplně, tak je zvedám svitkem. Dobré vědět, že v kempu to lze taky, ikdyž těch svitků teda zatím přibývá víc, než naopak. :D

    • Derp_1337

      (Ne)dostatek herního zlata záleží čistě jenom na herním stylu:

      Jsou hráči, co luxují celou mapu od každé drobné blbosti a pak pravidelně chodí k obchodníkům postupně ty předměty prodávat.

      A to ještě někteří lidi chodí do extrému a min/maxují. Splnit questy, pak všechny okrást a pak je ještě zabít pro maximalizaci zisků. 😂


      A pak jsou tady hráči, kteří se snaží držet role-play a hrajou třeba za paladina. Berou jenom předměty, co padnou z nepřátel a rozhodně neberou lidem z domů jejich výbavu. A obchodníky navštíví jenom jednou za čas a pak nedokážou prodat všechny předměty naráz, protože obchodník nemá dostatek zlata.

      • Od sbírání všeho mě už vyléčil Pathfinder. Už od Neverwinter nights - Hordes of the Underdark trpím na masivní křečkování zlata, hodně se tím dal ovlivnit konec hry, pokud paměť slouží.

        Navíc každé slušné crpg má nějaký ten bezedný pytel, v tomhle případě Mystery chest, která mění jakýkoliv item na nějakou blbost. Takže člověk může v klidu posbírat všechny ty celoplátovky :D.

  • spoock

    Těší mě, že i u tak rozsáhlé hry se to dá dávkovat relativně po kouskách. Každý den si dám tak hodinku, obvykle narážím na kus nějakého mini příběhu s puzzlem. Je to zážitek. Obvykle jsem u CRPG byl znuděný kvantou dialogu, tady tomu dost pomáhají i ty cutsceny a dialogy z očí do očí.

    • Derp_1337

      Taky chci tu hru "dávkovat", ale občas se mi stane, že je 22h večer a říkám si "ještě jeden rozhovor a pak půjdu spát." 😂

  • Jez3vec

    Tak se mně povedla hra dohrát. Musím říct že první dvě části jsou neskutečný a zaslouží 10/10. Zvláště druhá část je velmi dobrá (od bossů, po zajímavou lokaci s unikátním příběhem).

    Jenže z třetí části mám pocit, že je nedodělaná (ne po technické stránce). Což potvrzuje i data-mining (nepoužité cutscény a chybějící Upper City). "Nejhorší" je závěrečná mise na úplném konci. Uvězněná postava, která mě má nesnášet mávne nad vším rukou a pomůže mně (?) a epilog trval tak 3 minuty. A to že moje postava na úplném konci umírá zajímá nakonec jen Wylla, kterýho jsem skoro celou hru ignoroval.

    Dokonce na steamu se mi povedlo získat achievement "Kill the *** in the Upper City". Přitom souboj se v Upper City neodehrával a jak zmiňuji výše, nelze tam ani jít.

    10/10 si to za tu třetí část nezaslouží. 9/10 ale určitě. Hra je opravdu výborná, dostanete parádní RPG, které ale není dobře zakončené.


    • Taronyu

      Na konci mi len trošku chýbal väčší epilog k jednotlivým postavám. Inak celkom fajn. V upper city sa odohráva boj, preto sa ten achievement tak volá. A ta finálna misia tam úplne stačila, už by to bolo strašne dlhé keby to bola ďalšia hracia lokácia. A narazil som tam na pár bugov tak tie snáď opravia. Inak ta finálna bitka bola dosť frustrujúca, ja som ani nemal prehľad čo sa tam vlastne deje :D

    • Jj, to po počátečních desítkách a nekroceném nadšení teď píšou leckde, že ten poslední akt je nedovařený. Ale to je klasický Larian, přesně takhle "frontloaded" (nadupané na začátku, mizerné na konci) byly i Original Sin jednička i dvojka, byly tím docela proslulé. Takže proč by to Larian neudělal i tentokrát, když mu to dvakrát vyšlo? Lidi se na začátku nadchnou, po netu běží samá chvála, všichni kupujou. A než se kritické množství hráčů dostane na konec a narazí na ty bugy a chudší obsah, recenze už jsou napsané, desítky rozdané, reputace upevněná a prodeje astronomické. Pak už nikoho nezajímá, že první polovina je 10/10, ale druhá tak 6/10.

      • Taronyu

        Nie je nedovarený len je proste slabší. Na druhú stranu, je to akt 3 kde je niekoľko vrcholov hry.

      • Jez3vec

        Tak slovíčko "mizerné" bych nepoužil. Spíš je to jen škoda, že to nedokáží zakončit, zvlášť při srovnání s DOS 2. Tam to zakončení včetně epilogu je na úplně jiné úrovni (hrál jsem minulý rok, ne po releasu).

        • twicer

          Stou jinou úrovní je to svatá pravda, z DOS2 si nepamatuju ani ten konec. 😀

      • jo, je tam asi 200 hodin nudy, vubec bych to nehral, tyhle rychlokvasky

      • Derp_1337

        No zrovna nevím, jestli tohle je recept Larianu. Spíš někoho takového jako Bugthesda. Lariani se aspoň snaží opravovat bugy a je naplánované nějaké DLC (snad přidají to Upper City). 

        Zatímco Bugthesda nedokázala DODNES opravit některé bugy ze Skyrim a nechali spoustu bugfixů na moderské komunitě. A jak je dnes Skyrim hodnocené?? 10/10

        • Jez3vec

          No pokud v posledních dnech nebyla nějaká změna, tak Lariani pro BG3 neplánují žádné DLC.

          • Tenurri

            No, sice řekli, že nebude DLC, ale zároveň prohlásili, že budou přidávat obsah v podobě velkých aktualizací. Nejspíš tomu neříkají DLC, jelikož to bude pro všechny zdarma.

            Act 3 chce ještě trochu péče. Krom grafických glitchů tam jsou některé věci hotové tak napůl...
            SPOILERY:
            U Karlach se mi chtělo skoro až brečet...jeden konec horší, než druhý - hlavně jsem jí celou dobu uklidňovala, že něco vymyslíme, protože jsem tomu opravdu věřila, obzvlášť, když Dammon řekl něco ve smyslu, že na tom bude pracovat a město bylo plné toho infernal železa...proč T_T. Moje postava se zabila jako mindflayer(po tom, co mi výpravčí řekla, že už začínám ztrácet svoji osobnost), děkuju pěkně, chudák Astarion, co bezemě bude dělat :D ...je sice hezké, že jsem žádný červy nepojídala, ale k ničemu to nebylo a co jsem potom četla, tak vlastně nejsou ani žádné následky toho, že je člověk používá, krom vzhledu. A dostat Minsca až prakticky na konci hry? Neměla jsem potom jediný důvod si ho vzít do party.

            A celkově ten konec byl takový nic moc...souboj, kde mi umřel můj owlbear!, pár záběrů na molu a konec - to nevím, jestli byl taky nějaký grafický glitch, protože jsem měla chvíli černou obrazovku a potom hned titulky...vůbec třeba netuším, co se stalo s Galem, protože jsem ho neměla ve finálním souboji...

            Musela jsem si to po tom hořkým konci rozehrát znovu a už vím, co rozhodně udělat nechci :D...
            První dva acty byly naprosto skvělý...3 měl hodně skvělých chvilek a soubojů, ale zakončení hry...chtělo se mi plakat a to mi vlastně většina věcí dopadla skvěle a dalo by se říct, že jsem měla good ending. Na druhou stranu...naposledy mě rozbrečel Detroit a konec Mass Effectu :D ...

            • Jez3vec

              Musím říct, že mě osobně ten samotný konec odradil od druhého rozehrání. Jinak jen pro zajímavost. Věci které se nedostali do zmiňovaného konce hry:

              Skoro hodina kecání Witherse o konci. https://www.youtube.com/watch?v=SNhKgpYKJj4

              Texty rozhovorů postav a jejich permutací. https://drive.google.com/drive/folders/1toM2E_7-cpiCvpvXQMjKt_Brh2ChhL2o

              • Tenurri

                Reakce na příspěvek:

                Ano, na redditu je celý seznam datamined cut contentu.
                Upper city, Withers, Velké questové linky (Avernus, který měl být prý velký, jako Underdark...). Většina modelů je hotová a většina contentu je i nadabovaná...Já doufám, že ty velké patche s contentem budou přesně toto.

                Protože je pravda, že někde prohlásili, že se vrátíme do "pekel", že celé Upper City je prozkoumatelné. Karlach quest je evidentně vázán právě na Upper City...Vchod do Cazadorova paláce je úplně mimo. Hledala jsem ho asi půl hodiny, než jsem se tam dobelhala přes hradby, evidentně měl být taky v Upper City...Guardian měl být úplně jiná postava (což byl v EA). Chybí úplně Crafting zbraní a armorů, přitom ve hře je spousta materiálů, který se dá aktuálně jen prodat. Spousta dialogových linek companionů v actu 3 je oříznutá kvůli chybějícímu contentu a proto taky většinu času nemají co říct, nebo chtějí něco říct, ale ten content aktuálně ve hře není. Chybí úplně nájezd Orin na Monastery, kde údajně infikovali toho červeného draka...plus uřezaný celý konec hry, kde je aktuálně nejspíš placeholder.Někdo tam i poznamenal že v jednom rozhovoru Swen před vydáním řekl, že mají aktuálně velké problémy a emergency stav, jenže nejspíš potřebovali tu hru vydat před Starfieldem. Celý act 3 působí jako EA. Co jsem si četla ten seznam, tak to úúúplně dává smysl.
                Stejně tak jsem se divila, když se companioni jednoho dne probudili v kempu, že jim jejich guardian nabízel a daroval nějaké schopnosti. V EA je měli, tady nic. A dále fakt, že konzumace červů nemá vůbec, ale vůbec žádný vliv na příběh a na streamu vyloženě říkali, že to bude mít velký vliv. Act 1 a 2 jsou fakt TOP...ale 3 je tak 6/10. Není to špatné, ale není to ani dobré.
                Každopádně toto všechno mi dává naději, že se to do hry postupně dostane, když už mají většinu hotovou.
                Minimálně Karlach si to zaslouží!


            • Taronyu

              Tiež to vidím podobne. Mne sa ten akt 3 teda tiež dosť páčil, našťastie sa mi vyhli bugy, no ale ten samotný ending mohol byť dlhší a emocionálnejší. Ale je možnosť že to tam nakoniec bude v podobe definitive edition.

          • Derp_1337

            Tak jak tomu bude říkat? Patch s velkou porcí obsahu?

        • kdyby jenom bugy, ale ty svety  maj takovy prazdny, genericky a  bez duse

          • Derp_1337

            Jo, hry od Bugthesdy jsou spíš takový sandbox. Tady máš hodne prostoru, dělej si co tě napadne a snad se u toho budeš bavit.

            • Vidím to spíše opačně, Larianí hry jsou spíše naprosto precizně zpracovaný fungující sandbox kde téměř co tě napadne, lze udělat. Zatímco hry od Bethesdy mají spíš fokus na otevřený svět a různě "poházené" itemy a lokace 😅 Zatímco u Larianů vidíš že většina lokací dává smysl v rámci toho kterého světa a většina předmětů má svou logiku v tom smyslu že jsou často umístěny tak abys je následně použil.

              Lariani ukazují jak lze udělat kvalitní sandbox spolu s dobře (neříkám nejlépe) napsanými postavami a solidním příběhem. Z jiného ranku, ale v něco takové tajně doufám u Kenshi 2 🙃 Drsná náročnost by klidně mohla zůstat, ale chce to daleko zajímavější postavy + questy (a i lepší grafika by neuškodila).

        • aspa

          ty jsi strašně toxický fanboy. 

          • Derp_1337

            Proč toxický fanboy? Tohle je čistá pravda. Chceš snad říct, že Bethesda je známá svým seriózním přístupem k opravování bugů? LOL

            Na moderských webech najdeš patche pro Skyrim, které opravují bugy, které se Bugthesda nikdy neobtěžovala opravit.

            Jinak jsem Skyrim samozřejmě hrál a omodovaný ho považují za skvělou 10/10 hru.

            • aspa

              tak zaprvé nikdo se nebaví o Skyrimu, tady se dopouštíš whataboutismusu. Dopouštíš se toho, protože jsi toxický fanboy. To, že Lariani jsou přehypovaní a dodavají nedodělané produkty, je známý fakt. Jsou to skvělí obchodníci, dvakrát geniálně využili díru na KS, to že vybírali podruhé bylo na hranici morálky, ale budiž, umožnilo jim to mít budget přes 100 milionů dolarů na BG3. To, že dodáš produkt, který je tři roky v EA a přesto není dodělaný, je zabugovaný a slizneš smetanu,  všeobecnou chválu, je opět na hranici morálky. 

              Popravdě čistě morálně nechápu, jak někdo může být fanda Larianu, ale jak už jsem psal tady xkrát 100 lidí 100 chutí.

              • Jevo83

                Reakce na příspěvek:

                Ja som teda v bg3 nechal uz skoro 90 hodin a so ziadnym velkym bugom som sa nestretol, co je pri tak komplexnej hre zazrak..... rovnako to bolo aj pri dos1 a 2, tak neviem o akych nedorobenych produktoch pises .... hry hram uz dobrych 30+ rokov a je len velmi velmi malo titulov, ktorym som daroval tolko casu co hram od Larianu...

                Ved nemusi ta ta hra bavit, ale tie tvoje prispevky uz zacinaju vyzerat ako nejaka zvlastna posadnutost

                • Taronyu

                  Reakce na příspěvek:

                  Ja mám cez 130, prejdenú hru a tiež neviem o čom točia 😂 Až dva výraznejšie bugy som mal v akte 3.

                  Samozrejme že ta hra nie je perfektná, ale je to dosť pravdepodobne najlepšie BG3 aké sme mohli dostať. Rešpektuje to legendu na ktorú nadväzuje a drží sa to DnD loru.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Trololol

                Nikdo se nebaví o Skyrimu? Já odpověděl Karlosovi a jasně jsem začal mluvit o Bethesda (a Skyrim) a to ty jsi odpověděl na můj příspěvek. To ty ses nacpal do diskuze, kterou jsem vedl s někým jiným. A prej nikdo nemluví o Skyrim. Prostě meleš úplné nesmysly, protože v tvých argumentech jsou obrovské chyby.

                Překrucuješ, odmítáš odpovědět na otázku a odvádíš pozornost někam jinam a furt meleš pořád dokola tu svou písničku a když náhodou někdo nesouhlasí, tak hned musí být toxický fanboy. Typické příznaky trollování.

                • aspa

                  Reakce na příspěvek:

                  Ty jsi strašně hloupý. Ano, přesně tak, pokud někdo argumentuje tak, že vytáhne úplně něco jiného, co s danou věci nesouvisí, tak se dopouští argumentačního faulu. Pokud jsi schopen obhájit Lariany jen Bethesdou, tak je to smutné a v diskuzi jsi naprosto zbytečný.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Pokud někdo argumentuje tak, že vytáhne úplně něco jiného, tak se dopouští argumentáčního faulu.

                    Uvědomuješ si, že to platí na tebe?!! Já psal o Bethesdě a Skyrim a ty ses připojil do mé diskuze a začal jsi psát o něčem jiném. To ty jsi tak strašně hloupý.

                    • aspa

                      Reakce na příspěvek:

                      Původní příspěvek, na který reaguješ.

                      "Jj, to po počátečních desítkách a nekroceném nadšení teď píšou leckde, že ten poslední akt je nedovařený. Ale to je klasický Larian, přesně takhle "frontloaded" (nadupané na začátku, mizerné na konci) byly i Original Sin jednička i dvojka, byly tím docela proslulé. Takže proč by to Larian neudělal i tentokrát, když mu to dvakrát vyšlo? Lidi se na začátku nadchnou, po netu běží samá chvála, všichni kupujou. A než se kritické množství hráčů dostane na konec a narazí na ty bugy a chudší obsah, recenze už jsou napsané, desítky rozdané, reputace upevněná a prodeje astronomické. Pak už nikoho nezajímá, že první polovina je 10/10, ale druhá tak 6/10."

                      Kde vidíš Skyrim či Bethesdu?

                      Tvoje reakce: "No zrovna nevím, jestli tohle je recept Larianu. Spíš někoho takového jako Bugthesda. Lariani se aspoň snaží opravovat bugy a je naplánované nějaké DLC (snad přidají to Upper City). 

                      Zatímco Bugthesda nedokázala DODNES opravit některé bugy ze Skyrim a nechali spoustu bugfixů na moderské komunitě. A jak je dnes Skyrim hodnocené?? 10/10"

                      Tohle je vzorový whataboutismus. Takže prosím, snad ti takhle nakladačka stačí a už nebudeš dál psát.

                      • Derp_1337

                        Reakce na příspěvek:

                        Hele, já jsem zmínil Skyrim a Bugthesdu. Tudíž o tom mluvím. Ale jestli máš problémy pochopit psaný text, tak se vrať zpátky do základní školy... nejlépe nějaké pomocné.

                        Ten komu jsem tu odpověď adresoval, Karlos, neměl žádný problém pochopit ten příspěvek. To jenom ty ses tu vnutil a snažíš se nějak polemizovat, kdo o čem mluvil a nemluvil. Jsi prostě mimo. Běž trollit někam jinam. Už dál nebudu krmit tvé trollení.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit