-
Kdyby někdo chtěl koupit na PS5, tak prvně mrkněte na:
https://www.youtube.com/watch?v=BePKdNwsMOQ&t=26s
Jen ještě info Act III je ze všech actů nejdelší, takže většinu času budete řešit tenhle nehorázný výkon.
Většina recenzí na PS5 verzi zatím 10/10 s průměrem 97%.
🤮
-
Tak mi dnes přišla sběratelská a je nádherná. Čímž chci říct, ze ji nikdy neotevřu 😀 už ji má taky někdo doma ?
Btw udělal jsem zásadní rozhodnutí a poprvé jsem rozehral Planescape: Torment a hned potom se vrhnu i na obě BG. Takže BG3 nejdřív příští zimu 😬
-
-
Jako tahle, je fakt nádherná a naditá, sběratelek mám tolik že je nemám kde vystavit, ale jednak já je rozbaluju protože se rád kochám obsahem a druhak nepodporuju sběratelky s papírkem s kódem na hru, takže moje sbírka je převážně 3DS/Switch, za největší zvěrstvo považuju na pc trend ne sběratelky ale steelbook s papírkem. Btw díval jsem se na unboxing, ta soška je fakt něco, ale rozbalená jedině pod poklici jinak je to magnet na prach kolik to má detailů, kdyby udělali reprint až vyjde xbox edice a měli komplet opatchovanou hru klidně i na více BR discích(plus papírek pro series s) tak bych jim urval ruce jak bych po ní drapnul, ale je mi jasné že to bude zase jenom papírek.
Jinak BG 2 není dlouhá hra, ano znám jí nazpaměť a hrál jsem solo, ale dal jsem si jí před BG3, nepoužívám glitche ani speedrunerské techniky, normálním tempem 25 hodin včetně datadisku a splněno skoro 100% vedlejšího obsahu co solo můžeš, to je takový můj průměrný čas, takže jestli si jí už v minulosti hrál tak je to spíš okolo 50 hodin pro lidi co nejsou fanatici. Všichni tvrdí jak je to 150 a víc hodinová hra, ale ani na první průchod jsem snad ani těch 100 neměl.
-
-
Já měl sběratelky vystavené. Pak jsem se 2x stěhoval a už jsem to nevytahoval. Pak jsem to přestal i rozbalovat. Letos jsem si chtěl zahrát poprvé Division. Mám doma mint sberatelku, klíč jsem si koupil zvlášť 😀
K tomu BG. Nikdy jsem to pořádně nehrál a všude vidím 100h apod tak se toho bojím. Ale chci to dohrát teď, ptže pak už bych se k tomu nemusel nikdy dostat. Zatím jedu ten Planescape, tak jsem zvědavý kolik to dá reálně hodin.
-
-
ten jsem hrál jenom 2x, kdysi dávno a pak až enhanced edici, dle steamu 34 hodin a taky jsem to nebral letem světem ale poctivě zkoumal co se dalo páč jsem si to už skoro vůbec nepamatoval
-
-
Tak PS:T dohráno. 50h. Bylo to náročný. Hodně textu mi nevadí, ale chtěl jsem i hrát a tady to na začátku byly hodiny čtení.
Příběh je skvělý, postavy, svět. Je to nádhera a ta nostalgie. Ke konci jsem ale musel použit cheaty. I přes nejlehčí obtížnost jsem měl postavy podlevelované a nechtěl jsem grindit a obtěžovat se se souboji.
Jsem rád, že jsem to zažil a jdu vstřebávat pocity. Dohrát první BG bude jiný oříšek…
-
-
Jo ten finální souboj jsem dal jen tak tak, ale svět a postavy to má parádní, tak snad tě bude bavit první baldur's gate, pro mě je to hra která mě kdysi přesvědčila, že rpg je nejlepší herní žánr.
-
-
-
-
-
-
odkládám bez jakéhokoliv komentáře.
"Gaming websites are pushing this game so hard it's borderline marketing & incredibly suspicious. When you discover the Lead Writer used to be game journalist himself (he worked for ReedPop who own a lot of these gaming sites) it starts to make sense.
-
-
No ale mě zajímá tvůj komentář. Myslím, že ta hra potřebuje dobrý marketing, ptže i přes své kvality zůstává okrajovým žánrem.
Neřekl bych, že se propaguje nějak více než všechny ostatní AAA tituly. Počkejte třeba na Starfield. Ono pozlacené ho*no vždy zůstane ho*nem.
-
-
tahle hra se propaguje nejvíc, co si vybavuji za posledních deset let. Hra je technicky i obsahově nedokončená, recenze o tom záměrně mlčí, naopak se plní tímhle tématem Reddit.
Starfield? Fakt a kde je ten hype? Těch pár článků? Víš, že za dva dny už padá embargo a prvního už lze hrát s předběžným přístupem. Já jsem si to musel vyhledat, protože Starfield obecně má hype tak poloviční oproti BG3.
Jinak tvá nesoudnost a averze vůči Bethesdě už začíná být komická.
Recenze, které se nám snaží nalhat, že tohle je nový standard pro AAA hry, jsou zavádějící a lživé. Hra je nejen zastaralá ale i nedokončená.
-
-
Ano recenzie o tom zámerne mlčia. A máme nejaký dôkaz? Alebo len zase nevieme použiť occamovu britvu?
-
-
Nevím jestli záměrně v době recenzování to nemuseli recenzenti vědět, ale obsah naprosto jednoznačně a nezpochybytelně chybí:
https://screenrant.com/baldurs-gate-3-cut-content-bg3
https://www.thegamer.com/baldurs-gate-3-cut-content-areas-storylines-romances/
https://www.dualshockers.com/baldurs-gate-3-cut-content/
co zmizelo bylo zjištěné z dataminingu, na to můžeš použít maximálně tak Okamurovu břitvu...
-
-
Hele, hodnotit hry dle toho, co v nich není, je absolutní pitomost. Hodnotí se to, co tam je.
Dle tvé meřítka bych si třeba mohl stěžovat na to, že v posledním Assassin Creed nebyl žádný vesmírný simulátor či jízdní model aut, takže si ta hra zaslouží 0/10.
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale to přece nikde netvrdím, proč mi vkládáš do úst slova která jsem nevyřkl?Taronyu se ptal na to, jestli existuje důkaz, že tam chybí obsah, tak jsem mu ho poskytnul.
-
-
Reakce na příspěvek:
Cut content nie je dôkaz o chýbajúcom obsahu omg. Cut content má každá hra, každý film. To je úplne normálne a bežné. Nikdy sa do finálneho produktu nedostane všetko z milióna rôznych dôvodov. A lariani sa mimochodom k tomu obsahu vyjadrovali. Otázka je, či hráč pri svojom prechode tam nejakú absenciu obsahu cíti. A u BG3 je to tak že dosť záleží aký má kto prechod. Mne tam obsah nechýbal, iným ľuďom ale áno. Určite ale tiež budem rád za nejakú definitive edition kde pridajú obsah, lebo čím viac BG3 tým lepšie 🙂
-
Reakce na příspěvek:
Jestli jsi to tak myslel, tak ok. Ale ono to tak nepůsobilo.
Taronyu chtěl vidět důkaz od Akatoshe toho, že recenzenti o nedostatcích hry úmyslně lžou či mlčí či jsou úmyslně zavádějící.
Samozřejmě BG3 technicky není dokonalá hra. V Actu 3 jsou cítit propady FPS. Chtělo to ještě nějakou práci. Však to taky vydali o 1 měsíc dřív než se plánovalo.
Ale to nijak nesouvisí s tím, že by recenzenti úmyslně psali nějaké zavádějící informace.
-
-
Reakce na příspěvek:
Podle mě to při psaní recenzí jednoduše nevěděli
Edit: přece jenom datamining není běžnou součástí práce recenzenta 😀
-
-
Reakce na příspěvek:
Či o tom recenzenti vedeli alebo nie, je úplne zle postavená otázka a hlavne irelevantná. Samozrejme že o tom vedeli a nepotrebovali k tomu ani žiaden datamining. Ako som písal vyššie. Cut content je defaultný stav. Teda že hra bude mať cut content bolo jasné už keď hra bola pred rokmi oznámená.
-
-
-
-
-
-
-
Hele klídek. Reagoval jsem na ten marketing, ne na kvalitu hry. O tom ať si rozhodnou hráči a zatím dobrý.
Co se týče hypu, tak se bavím o tom, jak to bude vypadat po vypadání Starfieldu. A nevím kde jsi přišel na tu averzi. To nebylo nic na Starfield, ale obecně, že hráči to dají špatné hře sežrat, ať je hype a recenze jakékoliv. Peace 😉
-
-
-
-
Přinesl nový patch nějaké značné zlepšení? Nové fíčury? Či nový obsah? 2.2gb velikost zní že by to mohlo vyladit nějaké drobné neduhy, tak uvidíme 🙃
-
-
-
Díky, nechtěl jsem číst jednotlivé body kvůli spoilerům proto mi vyhovovalo obecné shrnutí které uvádí na začátku toho obsahu Patch notes #1.
Patch 2 přinášející podstatné změny týkající se optimalizace snad brzy, tak uvidíme jak se jim to podaří.
Trochu mě mrzí že se vůbec nezmínili o přidání obsahu pro Act 3, opravdu tam působí některé lokace nedotaženě z hlediska obsahu?
-
-
Jak tady čtu komentáře a vidím že je tu hodně lidí co nesouhlasí s absolutním hodnocením (ani já s ním nesouhlasím), tak mě spíše překvapuje že jsou lidi co by té hře dávali i 7/10. Myslím že už není možné brát takto přísná měřítka na hodnocení her jako tomu bylo možné například před deseti a více lety, poslední RPGčko před BG3 které jsem hltal byl právě protěžovaný Zaklínač 3, jelikož měl vše co může hráč od akčního RPG chtít.
Toto ale bylo jedno z mála akčních RPG (popravdě takovýchto RPG které mají alespoň poloviční kvalitu je jak šafránu) které něco takového dokázali.
A teď se zamyslete nad tím kolik klasických isometrických RPGček dosáhlo za posledních 15 let podobného věhlasu. Ano, bylo tu Pillars of Eternity...do kterých se mi stále nedaří prokousat nejspíš díky přehnaně nabobtnalým dialogům které jsou často navíc o událostech na které ve hře přímo nenarazíte, celkově mi dialogy přijdou příliš krkolomné.
Dále tu byl Pathfinder, generický příběh a pravidla D&D zpracovaná pro naprosté fajnšmekry, ale pro RPG hráče kteří každý víkend nenerdí s kostkou ruce nad jejich oblíbeným stolním dračákem to není úplně to pravé ořechové (a v podobném duchu se nese i pokračování WotR).
Z klasických iso RPGček mi nejvíce v paměti utkvělo Tyranny, které jsem sice nedohrál ale chystám se a těším se na něj, které má ale podle většiny také náhle utnutý konec a je prý příliš krátké.
Z postapo stojí za zmínku asi Wasteland 3, které zde dostalo 9/10, ale mě osobně se nepodařilo do něj zahryznout natolik abych se k němu vracel každé ráno jako s absťákem 😄 Do budoucna mu zkusím určitě dát šanci.
Suma sumárum, fantasy RPG které by bylo legendární tu řádnou dobu nebylo. Abych trochu přilil olej do ohně, tak osobně si myslím že pravé fantasy RPG ctící D&D pravidla které by právem dosáhlo legendárního věhlasu tu doposud nebylo žádné - včetně prvních dvou BG.
Nejlépe měli nakročeno Black Isle studio s Planescape Torment, v němž ale žel nepříliš dobře ne/funguje combat. BG1 a 2 bylo dobré, ale obzvláště v případě BG1 bylo mnoho lokací které byly přímo nudné, proto hned po PT se nejblíže legendárnímu věhlasu přiblížilo BG2, které ale mělo také své značné chyby a datadisk Throne of Bhaal už mi přišla spíše jako taková zbytečná vata u které jsem nevydržel.
-
-
Třetí hrou která se legendárnímu věhlasu přiblížila je právě nové BG3, které ale sráží technické chyby a chvílemi pokulhávající příběh. I přesto věřím že nějaká z následujících her Larianů v subžánru isometrických cRPG by se mohla stát legendární, jelikož jaké jiné studio má v současnosti na to něčeho takové dosáhnout ?
-
-
na titulce je nejspis Mackenzie Davis v BG3 verzi
-
recenzenti, co se dostanou do finále hry, už jsou mírně kritičtější. Larianům dost vyšel krok, že neposlali review kody s předstihem, pak by ten hype byl úplně někde jinde.
https://www.siliconera.com/review-baldurs-gate-iii-is-a-promising-revival-of-a-beloved-franchise/
-
-
Jop, je dobře že se hráči ozývají že ta hra není dobře optimalizovaná a potřebuje patche + další obsah/DLC.
Když jsem sdělil že tu hru vidím tak na 9/10 kvůli technickým nedodělkům a občas tam jsou slabší části i příběhově, tak jsem tu byl málem kamenován jelikož takový názor tu byl jeden z těch prvnějších 😄
Bylo by fajn kdyby Lariani byli natolik na úrovni aby si četli i ty méně pozitivní recenze a brali si z nich inspiraci co zlepšit, ale obávám se že vzhledem k tomu jaký hype ta hra má tak bude veškeré oprávněná kritika překřičena 🙃
-
-
Nemůžeš mít vše epické a zároveň uvěřitelné. Upřímně mi nepřišlo, že by v některých částech příběhově pokulhával a cílit bych z toho, že to vývojáři přidali jenom jako výplň času.
Technický stav je kapitola sama o sobě, hlavně 3. aktu, kde jsem zaznamenal pokles FPS (což bych přežil), ale ty prodlevy/lagy mezi akcemi v souboji mi přijdou jako palčivější problém. Vývojáři uvedli, že pracují na opravách. Jako když si vezmeš jak je ta hra masivní a, tohle není omlouvání, je hra pořád v lepším technickém stavu než výtvory menšího rozsahu od giga studií.
Za mě si rozhodně 10/10 zaslouží, protože přes nějaký ten rok tu bylo pusto po opravdovém RPG, které by tě chytilo za pačesy a drželo tu nadrženost hrát až do brzkých ranních hodin. Každopádně nemůžu se zbavit vnitřního pocitu, že hru vydali dříve převážně kvůli blízkému vydání Starfield a AC.
-
-
Co čtu reakce ostatních hráčů (např. v komentářích u nově vydaných patchů na Steamu), tak většina nejvíce nadává právě na třetí dějství. Z toho důvodu jsem úplně přestal hrát a jednoduše počkám až to dají dokupy jak z hlediska optimalizace, tak především z hlediska obsahu - opravdu nechci hru dohrát aby týden na to přidali nový obsah který z té hry udělá ještě daleko lepší hru. Osobně si trvám stále na hodnocení 9/10 a to jsem velmi benevolentní především kvůli tomu jak říkáš že tu nic takového dlouho nebylo, kdybych nepřimhouřil obě oči tak by to bylo spíše na 8/10.
Je ovšem bez debat že když pohlížíme takto kriticky na RPG takových kvalit tak bude namístě i naprosto bez růžových brýlí zkritizovat Starfield jakmile vyjde - a toho se opravdu nebojím vzhledem k tomu jak špatný Fallout 4 byl - zde získal 7/10 zatímco já bych šel klidně ještě o stupeň níže.
Je hodně smutné že hráči dostanou jednou za 10 let pořádné RPG které se nedrží moderních standardů (umělý nezáživný příběh (to si myslím že bude hlavní slabina Starfieldu - bugy beru jako samozřejmost...spíš mě rozhodí když nebudou žádný 😅 herní mechaniky by mohli mít zvládnutý dobře ale bojím se nudných repetitivních úkolů a sbírání blbostí)).
Poslední pořádné RPG které jsem si užil bylo Dragon Age Origins i přes zjevné neduhy. Snažím se prokousat Dragon Age Inquisition, i s mody to není úplně ono.
-
-
-
A že by se teda aspoň dodatečně upravilo hodnocení ve zdejší recenzi, když je teď naprosto zjevné, že to desítková hra není ani omylem?
-
-
Není to jedno, jestli tam je 8/10 nebo 9/10 nebo 10/10 ? Každý má nárok na nějaký názor. Číselné hodnocení je velmi subjektivní a vždy se najde někdo, kdo by dal něco jiného. Žádná hra v historii nesedla úplně každému. I Zaklínač 3 měl jenom nějakých 95% kladných hodnocení a zbytek byly záporné. Důležitější je slovní popis hry.
Jinak za technický stav by si ta hra zasloužila 9/10 s odřenými ušima, ale až se ty bugy opraví, tak bych tomu klidně dal 10/10.
-
Je, aj s tými bugmi. Je.
-
-
"A není a není a není, a já mám pravdu, a mám, a mám, a mám!"
Nechápu(nebo spíš mi je to jedno) co tu řešíte, prostě se smiřte s tím, že pro někoho to je hra s 10/10 a líbí se mu(a zaslintá sí u ní blahem) a pro někoho jiného to je prostě hra, kterou si třeba zahraje/dohraje, ale nespňuje/nedává mu nic extra a tak ji má prostě za titul s nějakým 6-7-8/10 hodnocením, které neurazí, ani nenadchne ...
Nechci mlátit prázdné fráze, ale jak se říká, že neexistuje člověk, který by se zavděčil všem, berte to prostě tak, že téhle hře někdo dá 10/10 a někdo 7/10, a proč by člověk co jí dá 7/10 měl mít menší názor/hodnotu toho hodnocení, než člověk co tomu dá 10/10? Prostě někomu sedne a bude to pro někoho desítkový titul, pro někoho to desítkový titul nebude, ale to neznamená, že jeho názor nebo hodnocení je méně relevantní, nebo má menší hodnotu. Každému co jeho jest, co si v tom najde a co mu na tom vyhovuje!
Jestli tomu někdo dá 10/10 protože slintá na tom, že vidí i pihy na obličeji, pokud to je jeho meta na kvalitu hry, proč ne, pokud tomu někdo dá 7/10 protože si myslí, že nějaké věci sou moc překombinované, nekvalitní nebo by je chtěl jinak, proč ne? Proč by hodnocení jednoho mělo mít jinou hodnotu než jiného?
Pro tebe to je desítková hra, pro něho to desítková hra není, víc asi není co řešit! Pro mě to taky desítková hra není (proč, to rozebírám ve vláknech jinde) a dál bych to asi neřešil.
-
-
Však samozrejme že je to subjektívne. Ja hovorím za seba. Nemám problém keď tomu dá niekto menej. Za mňa je to 10/10 a nie kvôli nejakým pehám, ale už len kvôli tomu, že som zhruba dva týždne stratil život, ťažko zanedbával prácu a spánok a to práve kvôli tejto hre, pretože ma to tak pohltilo a nechal som tam 160h. A takéto veci sa mi stávajú len u fakt výnimočných hier.
-
-
Presne toto je najobjektivnejsie meradlo aj pre mna. Vobec si neviem spomenut, kedy sa mi to stalo naposledy....mozno pri Red Dead Redemption 2,...
A teraz....:) a co je dalsi klucovy moment - najma pri dlhych hrach sa to uz ku koncu snazim urychlit, nech to mam z krku... pri bg3 uz rozmyslam, za aku postavu skusim dalsi prechod hry😂
-
-
-
Chybějící obsah ve třetím aktu je bug? Tak to se těším na patch...
-
-
-
-
Dohráno po dle steamu 195,3 hodinách, protože prostě rád zkoumám všechna zákoutí. Když budu ignorovat bugy jako přeskakování dialogů, nedohratelné questy a obligátní T-posing zabitých bosů tak bych hodnotil 8/10.
Swen Vincke lákal jak se jim povedlo město a jak jsou na to pyšní že prý je to nejlepší část, bez spoilerů, ale pro jistotu to zamlžím město je snad menší než v bg1, kdo se těší jak v upper city konečně příjde to slibované, netěšte se. Legendární obchod prodává naprostý trash a to fakt nepřeháním, nejlepší lehkou zbroj ve hře týpek na ulici, záplava předmětů je obecně problém kdy některé zelené předměty jsou lepší než modré a většina zelených prstenů je lepší než ty unikátní, ve hře je i flail of ages, nerfnutý na modré chrastítko, unikátní předměty až na pár vyjímek jsou zklamání. Moje postava btw ty staty nejsou vyhnané lahvičkama, nebojte kvůli spoilerům jsem ustříhnul zbytek obrazu a z obrázků vybavení nezjistíte o co jde pokud to sami nemáte. Příběh má svoje originální momenty, ale většina hlavní linky je fanfikce a recyklace obou dílů a kopání do mrtvol(někdy i doslova). Dále pokud zkoumáte jako já, na maximálním levelu budete dlouho před dohráním a vůbec se mi nelíbí jak je hra vyloženě tlačená na postavu s vysokým charisma, nebo můžete jako já jet f5/f8 do zblbnutí.
Hra je to dobrá ale jenom letos jsem hrál lepší rpg pokud budu počítat DLC v podobě plnohodnotné hry Future Redeemed pro XC3(i když s brnkáním na nostalgii si s BG3 můžou podat ruce), pokud budu počítat ARPG Hogwarts Legacy, když budu počítat i SRPG tak je konkurence velká a to nemáme zdaleka konec roku. Mimochodem tohle je snad poprvé co jsem v titulcích u hry narazil na pozici intimacy coordinator, u filmu je to běžné ale u hry wtf 😂
-
-
Zajímavé, když jsi jenom letos hrál rpg které jsou lepší, tak jak se díváš na údajnou svobodu s jakou je možné v BG3 řešit různé situace? Nejen podle recenze na Games je natolik unikátní že se jí jiné hry ani nepřibližují. Má vést k výrazně rozdílným průchodům hrou, podporovat role playing, netrestat za faily kdy i tak je možné pokračovat a vůbec...
Anebo jde jen o gimmick kterého si při hraní ani nevšimnu?
-
-
"Anebo jde jen o gimmick kterého si při hraní ani nevšimnu?"
Určitě si toho všimneš. Jednotlivé questy mají mnoho řešení. Někdy si těch řešení možná nevšimneš a půjdeš lineárně, ale často je několik řešení dost očividných a budeš zvažovat, co udělat.
Jednou se mi dokonce stal celkem paměti hodný moment. Dostal jsem quest, kde jsem musel z nějaké postavy dostat určitou informaci. V rozhovoru jsem měl možnost tu postavu přesvědčit pomocí Přesvědčování/Charismy, ale to nevyšlo. Pak jsem z postavy dostal, že by mi byla ochotna pomoct, když pro ni udělám jistou práci (jiný quest). Ale už bylo dost pozdě večer a já se naštval "f*ck it", tu postavu jsem zabil a použil na ni "Speak With the Dead" (mrtvý povstane a musí ti zodpovědět 5 otázek). A ono to fungovalo. Dokonce pak původní NPC, které mi zadalo quest, reagovalo na to, že jsem tu postavu zabil. 😀
A některé questy mají dalekosáhle následky. Když někdo chcípne v Act 1, tak pak ho neuvidíš v Act 2 a nemůže ti zadat nějaký quest či pomoct splnit jiný quest.
-
Na vlastní nebezpečí se můžeš podívat na speedrun, kde se bez glitchů dá dohopsáním s jistou postavou dohrát první, "špatný" konec za, tuším že teď je rekord něco přes 6 minut. Můžeš uzavřít různé aliance na "pravý" konec, můžeš zradit jedny a přidat se k druhým, můžeš zradit i některé parťáky a můžeš dokonce některé kvůli rozhodnutím vůbec nezískat, nebo se naopak postaví proti tobě, ale cíl zůstává stejný, Konců je víc jak ve dvojce, ale není jich 17k, to číslo představuje jaké spojence/npc získáš a osud ostatních postav podle toho jak ses rozhodoval během hraní, jako na konci ToB, ale je to in game animace ne text v titulcích. Abych té hře nekřivdil, víc jak 2 konce jsou hodně, tady je jich dokonce 15 + různé konce společníků a to snad žádná jiná primárně signleplayerová rpg hra nemá, ale já bych radši za "jenom" 3 konce a město, které překoná to v jedničce, osobně mě zklamalo. Pro někoho bude mít variabilita konců a vůbec průběhu hrou velký tahák, za mě je to hezké plus, radši bych ale viděl prostředky investované jinde. Přestože jsem ve hře strávil tolik času, příjde mi že je ve skutečnosti dost malá, asi jsem čekal od pokračování 23 let staré hry moc. Nemusím mít Svět jak v Assassin's Creed, ale můj pocit je že mi Swen Vincke kecal, prachy zpátky nechci já se převážně bavil, ale klidně na hře, konkrétně na městě mohli ještě 2 roky makat, udělat bossy klidně tužší, zvednout max level z 12 na klidně opravdu max=20, opravit práci s kamerou, když jsou protivníci v různých podlažích, opravit bugy. Pořád bych měl kecy na systém DnD 5e a to co provedli s lore ale tu desítku bych tam klidně s frfňáním i viděl.
TL:DR - není to gimmick, ale... viz výše, hru si určitě zahraj
-
-
v tech uctivanych starych bg1&2 jsem mel maximalni level tak v pulce hry, pak uz me ty zbytecny souboje vylozene stvaly, protoze jsem z nich nic nemel
kdezto tady jsem se dostal do 3. aktu na lvl9 (a tipnul bych si, ze jsem videl tak 90% obsahu prvnich dvou aktu, zabijeni jsem se snazil vyhejbat), za me teda vyraznej posun vpred -
-
Tak to sorry ale pěkně kecáš, obojí jsem hrál nesčetněkrát, v bg1 máš co dělat abys před vstupem do finálního dungeonu pod guildou měl max level. BG2 hraju od vydání ToB výhradně jenom s datadiskem, takže si nevybavuju jak to bylo před tím, a poslední roky hraju jenom solo, tam dosáhnu max levelu zhruba ve 2/3 hry až v datadiskovém obsahu, ale hru jsem dohrál s družinou taky víckrát, než dokážu spočítat a s plnou partou po vyluxování celého obsahu jsem nedosáhnul na maximální level, takže až tohle dohraješ tak by sis měl znovu zahrát předchozí díly, protože tě zjevně klame paměť. Na začátku aktu 3 jsem byl myslím level 10, ale to jsem rychle dohnal na 12 a zhruba posledních 90 hodin obsahu, když jsem dojel co šlo, čti všechno kromě zabugovaných questů, jsem strávil na max. Navíc když pro předvytvořenou postavu není unikátní quest, jako bylypevnosti v BG2 a za trapných 100g můžeš libovolnou postavu, myslím i parťáky jakkoliv předělat od levelu 1 včetně statů a každý může být cokoliv(hru jsem dohrál se 4 champions já původně ranger), ztrácí to pro mě znovuhratelnost, najdeš super gear a hned si můžeš respecnout. Astarion paladin? Ale jasně, naprosto to nedává smysl ale najednou je z upíra s dýkama útočícího ze tmy boží bojovník v plátové zbroji s obouručákem, za almužnu sto zlatých...
-
-
Souhlas (ale ono většinu toho taky píšu v mé reakci) ale obecně je to přesné.
Co si vybavuji tak i s 4-5 členy končím ToB někde kolem 4,5kk a pokud to je 6(což ale moc nehraju) někdy nejsem ani kolem původního limitu. Solo moc nechodím, nebaví mě to, ale obecne ToB s těmi 4 členy končím tak kolem 6 max 7 kk a to fakt luxuju co se dá. Takže pokud nejdeš solo/ve dvou, k 8 kk se moc nepodiváš.
Taky něco jiného je jít BG1 s 4+ postavami, od začátku od 1-2lvl. A něco jiného je BG1 jít solo vykilit bazilišky, pár NPC part žoldáků, a pak hru jít s levelem 5-6 od začátku, nebo nabrat družinu a auto je přilevelovat díky postavě na 5-6 taky s 32.000 expy = 1/3 limitu grátis.
Mě osobně BG hrozně zklamalo (dávám 7/10) i když přiznám, že jsem ho kupoval s tím, že si kupuju DD:OS3(ve forgotnech) ne BG3, a takle na to taky koukám.
Taky nechci, aby to bylo bráno, že ve hře nejsou super momenty nebo luxusní akce/scény/vedlejšáky - ale obecně to prostě není na 10/10 ani omylem, za mě tedy určitě!
-
-
Já si v průběhu hraní i myslel, že by to 10/10 mohlo být, ale pak začínala přibývat ta různá "ale". Nechci lidem kazit zážitek, zase bez spoileru ale taky to zamlžím: například finální identita společníka/ochránce pro mě byl moment "jo jasně..." a byl to jeden z mnoha momentů které degradovaly můj dojem z důstojného pokračování na cirkusáckou fanfikci ignorující lore původních her, Larian ve snaze udělat nejlepší a nejepičtější BG tohle fakt přehnal Jinak jako hra dobrý, já bych tomu 8 dal, ale rozhodně to není nejlepší rpg na světě a už vůbec ne nejlepší Baldur's Gate.
-
-
Já měl naprosto identickej "jo jasně/no ale tohle sem věděl už při ..." efekt při dohrání s "temným nutkáním", ale i ten ochránce - takže chápu...
...i když řeknu rovnou, pro mě to nikdy nebylo, že by hra mohla být 10/10 a kupoval jsem to vyloženě jako DA:OS3, nikoliv jako BG(další díl)
Prostě BG pro mě skončilo mým nanebevzetím/odchodem za smrtelností, a ostatní jsou prostě jen více či méně zdařilé další hry z FR světa, jako IwD, NwN etc.
Já dávám 7/10 (i když uznávám, že trochu to ovlivnuje i to, že to hraju na starším stroji, takže mít na to ultra-mašinu asi bych to hodnotil jinak, než detaily dole a hučení větráku u hlavy)
***
Mě obecně lore/nebo přesněji pravidla 5e na FR nesedí, to je svět kterej prostě vznikl, fungoval na 2e a 3e, a na tom má stavěné lore, bestie, svět, geografii, historii ... a hození do 5e to prostě ignoruje a překopává na hroznej trash!
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo s těma pravidlama to máme stejně, když můžeš odemknout truhlu i s válečníkem a každý jouda i s inteligenci 8 (nejmíň co jde) může seslat libovolné kouzlo ze svitku, když nezískáváš zkušenosti z odstraňování pastí a odemykání zámků, když hide in shadows může používat každý i když má nasazené plné plátové brnění... a mohl bych pokračovat esejí že by mi nestačily znaky. Je mi jasné že generace z tomuhle trendu tleská, ale pro mě je 5e jak pro lobotomiky, kteří naopak budou tvrdit že starší edice jsou příliš složité a jsou pro gatekeeping boomery.
-
-
Reakce na příspěvek:
Trochu sice odbočím, ale je to tak ... před nějakýma 10-15-20 lety jsme si sedli v reálu nad dračákem s 3e a právě se každej našel v tom, že někdo měl namakanýho bijce s obouručákem o průměru kolejnice, jinej zloděje s úchylkou na šipky a třetí kouzelnici co se zapotí po 5 schodech a rýma jí teče i ušima, ale když vyvolá ledovou bouři přejdeš suchou(zmrzlou) nohou pře Giblartar do Afriky... mohl sis tam udělat 999 osobnostních věcí, ale každej měl něco a něco jiného musel dodávat někdo jinej.
Dneska jsou ty hry prostě auto-pilot formou, že to má strom pro dané povolání, a ty to odemykáš stylem - tenhle útok/kombo/vlastnost dostaneš na 1, tohle na 3, tohle na 6, a pozor, pozor, tady na 8 si musíš vybrat mezi dvěma, ale jen jedno, podle svého herního stylu! (A myslím, že tohle přesně vystihuje můj postoj k 5e pravidlům)
Takže nakonec ti vyleze, že každá postava je autopilot s dvěma vlastnostma - generickýma, co může udělat každá (svitky, schování, skok, mlať dokud nepadne)(bez ohledu na hlavu a patu povolání) a nebo tam máš speciální dovednost, ale maximálně si u povolání zvolíš to, zda bude 1h nebo 2h, ale pak už jen jedeš linku "stromu" tomu přiřazenou.
Nikde si neuděláš to vymazlení na šipky s alchymií a schováváním vše na 10+ skillbodech, zatímco máš komunikační schopnosti šišlajícího orka a svitek použiješ jedině když v lese dojde mech a lopuch...
Ale dneska prostě hráči potřebujou očividně jen "bij tlačítko" "kombo tlačíto" "fatalitu tlačítko" a "meč""srdíčko""usměv" a "měšec" tlačítko ideálně s vykřičníky "main ques(gold)/general quest(silver)" nad hlavou, a berou to jak tvrdý RPG dokázali uhrát s tolika volbama (bij/obchoduj/zastraš/flirt) ...
-
-
Reakce na příspěvek:
Ja jsem na tohle treba nikdy nemel hlavu. Kdyz jsem si jako dite koupil pravidla Shadowrun 2, protoze hezky obrazky, tak jsem nikdy nemel dost vule se to naucit a pochopit. A podobny problem jsem mel s BG, oba dily jsem dohral, ale vlastne jsem se nikdy poradne nenaucil mechaniky. Proto memu srdci byly vzdy blizsi jednodussi, ale pribehove podobne nabita rpg - konkretne fallout, final fantasy, planescape torment… takze pro me je bg3 v tomto ohledu krok spravnym smerem, ac chapu, ze pro lidi, co umi a miluji stare D&D to muze byt zklamani. Jak se to vubec stalo, ze vznikly pravidla, na ktere tolik lidi nadava?
-
-
-
-
-
-
sorry jako, ale nikdy me nenapadlo hrt to znova, natoz s datadisky, prumerny genericky fantasy rpg s napul rozbityma mechanikama
jsem byl tenkrat uplne v soku, ze najednou prestaly chodit expy a ja se svym dual class jsem byl temer v hajzlu, kez by tam byl respec -
-
Tak otázka je, zda jsi hrál s jednou postavou nebo se 6.ti? Pochlub se?
Když si vezmeš jednu postavu, dojdeš si zabít bazilišky s ghoulem, dáš nějakou 6.ku hned v prvním aktu, pak vymlátíš amazonky, žoldáky u skal a partu vrahů v Gulkinu, jsi na nějaký 7.solo hry u 60.k expů a co pak?
Do finálního limitu ti schází 29 potažmo 72 tisíc expů, a pokud kohokoliv najmeš, vyrovná se ti na nějakou 5ku = takže cca. 32.000 expů co ve hře vůbec nemusí dostat...
Nabírej si postavy na levelu 1-2, a jdi s partou 4+ a nestane se ti, že bys expy měl nějak přehnané! (jo taky se mi stalo, že s 4nebo5 mám 161. už v 6 kapitole, po ostrově věži, při návratu do BG na hunt Serevoka, ale to už je 90% hry za mnou a já mám 90% expů ve hře prostě vybranejch)
A u BG2 sice dokážu taky v SA dát nějakých 4,5 kk, místo limitních 2,7, ale opět platí, že to nejdu v 6 ale třeba v 4/5 a takříkajíc "sorry jako" když jdeš hru solo nebo třeba ve dvou, fakt je to o něčem jiném (i z hlediska expení) než to jít s 5-6.
Takže už jsi na max v 1/2 hry, jo, můžeš být, ale neříkej že s partou 5-6, solo a to je ovšem tvá věc, ne věc špatného vyvážení hry!Mě třeba naopak vadí to, že maximum je 12 obecně (což mě štvalo třeba i v PE, kde pak byly posunuty 14 a 16) ale i tak. Prostě si myslím, že nejlepší pravidla byla 3(potažmo 3.5) kdy povolání šlo do 20 s možností multáků a pak ještě šlo většinou 10 levelů hight classů nebo dualu či epic povolání.
Podle mě to i líp vyvažovalo to, že někdo byl strážný 3.lvl co se nehnul od vesnice, ale něco měl z výcviku, někdo měl 19.lvl a prolezl půl světa a byl známej. Ted to je max lvl.12 a vůbec to nevystihuje tu epičnost, jakoby se hrdinou mohl stát každej vidlák... (ale to už odbočuju od tématu)
-
-
-
Možná tak v jedničce, ale ve dvojce ses k těm 8 000 000 zkušeností v polovině hry nemohl dostat ani náhodou, i když jsem prolézal, co se dalo, a měl jsem postavu z jedničky, leveloval jsem i po Underdark, kdy už se blížil konec.
-
-
jo, v 1,, tu jsem hral urcite. byla na 5cd, 2 uz nevim, jestli jo, tak to byla stejna zivacka jak 1
-
-
Tak cokoliv v "příběhovém" modu je zívačka, stejně jako "normal/podle pravidel" uvědom si, že tady mluvíš s lidma, co tu hru běžně každej rok z nostalgie procházejí na "Bhaalspaw legacy" :D
***
Jinak to bylo:
5 cd BG1 (hnědé)
1 cd ToSC
5 cd BG2 s datáčem v komplet edici (zelené)
-
-
-
-
-
Nu, každej mámě nějaké požadavky a chutě, takže pokud někomu hra splňuje 10z10 toho, co od ní očekává a chce aby se bavil, ať té hře dá 10z10!
Mě osobně hry docela zklamala a hodnocení bych dal 7/10 a našel bych mnoho věcí které mi prostě nevyhovují (nepopírám, že tam je i hodně věcí, které mě potěšily nebo se mi akt líbí) celkový dojem ale prostě není 10z10 a určitě ne v superlativech hra roku (možná v žánru a skutečně jen roku)
Jako první bych se asi obul do videí, osobně jsem prostě hráč který videa rád nemá a celkově prostě hry s videem (přesněji tedy cut scénami) moc nemusím (osobně asi největší mínus co mi vadilo třeba i na DA:O) takže tudy cesta k mé spokojenosti nevede. Mnohem více se mi líbí forma jakéhosi gamebooku, kterým se vydali vývojáři u PE a PE2. Když to srovnám se současným BG3 (či to tam převedu) v úvodu budete mít 10x 100x podle počtu hraní, stále stejné a tupé video, jak někdo přibíhá, za ohybem hřebenu se objeví goblini, a pak začne boj 10-100x to samé!
Přitom by to šlo skvěle vyřešit gamebook systémem (který by měl jistě o 70% nižší nároky na HW) a celá scéna s bránou by se mohla odehrát jako v PE gamebooku... Ale ne, vy dostanete stupidní video, které nic neříká, nevysvětluje, je tam totálně zbytečné, jen je na efekt, že to je dalších 5minut videa, 2giga na disku a nároky co zvýší teplotu chlazení o 10stupňů... jinak k ničemu!
A bohužel podobně to je třeba s mapami. Už jsem si sice zvykl, že Larian prostě udělá interaktivní jednu mapu, než deset samostatných (neříkám, že to nutně je vždy špatně nebo naopak dobře), ale když máte jednu mapu, zabírající defacto pár desítek/stovek čtverečních metrů k poměrům hrdinů/postav a vy na ní máte namačkaného draka, princeznu, rytíře, obchod, hřbitov, věštce, kouzelnou babičku, sudičky, děda vševěda i sklep se studnou a živou vodou ... no prostě dort Pejska a Kočičky, splácaný ze všeho co Larian chtěl hráčům nabícnout, protože to je vyžadováno od Forgotn světa... nedivte se, že to dostanete bez ladu a skladu, jako vstup do Podtemna zrovna tam, kde ho potřebujete (a to je jen začátek)(místo třeba to, ho hledat) Dostanete to naplácené s slepené jak biskubskech chlebíček, s tím, že si z toho každej vybere co mu chutná, ale už se neřeší, že ten mišmaš je totálně přepísklej, a kdyby ty věci byly v 5ti menších mapách, působil by celek daleko konzistentněji.
Co mě ale odrazuje nejvíc jsou společníci! Larian (nebo spíš poslední dobou asi kde kdo) se snaží dělat společníky tak originální, až mi z toho vstávaj vlasy hrůzou na hlavě!
Vy nedostanete za společníka trpaslíka, kterých je v společnosti asi 15% a tedy je potkáte na každém kroku a v každý hospodě, rpaslík je moc fádní a obyčejnej. Vy dostanete Ghitanky! Sice o Ghitanky 85% populace nikdy neslyšelo, a těch 15% je má jako strašáka pro děti před spaním, takže fakticky ho vidělo v celé říši 5 lidí za posledních 10 let.. Něco stylem "Ty vole lítací auto!" Protože normální auto není pro hráče dost dobrý! Tak dostanete jako společníka gitanki ... no a taky dostanete nemrtvýho elfa, protože nesmrtelný obyčejný elf, toho potkal každej, vy jste Chuck Boris, tak musíte dostat speciálního elfa! A protože postavu s jednou osobností na svých cestách potkal už asi každej, vy potkáte postavu s dvojitou osbností! Protože jednoosobnostní postava, tu má každej druhej dobrodruh! Sice by svět bez heterosexuálních lidí asi brzy vymřel, ale vy musíte potkat toho jednoho homosexuálního! (ted to nemyslím nijak sexisticky, jen chci poukázat na to, že 98% jakkoliv normální populace, je jako společník nevhodná, vy musíte dostat do party těch 2% nebo lépe 0,2% naprosto jedinečných unikátních tvorů/společníků) - protože mít jako společníka obyčejnýho trpaslíka se sekyrou, co se zlije v každý hospodě je nuda, stereotyp! Vy musíte mít nemrtvýho trpaslíka, démonovzívacího trpaslíka, homosexuálního trpaslíka, trpaslíka co je přeměněný prohletím a dřív byl půlčice, trpaslíka co je lykantrop ... normální trpaslíci došly! A takle je to z celou družinou!
Jsou tak jedineční, až jsou nudní a zbyteční! Jako ano, někomu ten zrovna pro jeho gusto napsaný společník sedne, ale pokud vám nesedne gusto 5 exotů, tak si prostě s družinou nezahrajete, protože máte jen pět exotů, a pokud nechcete jedinečnýho exota, normálního společníka nenajdete...
-
-
Ohledně přehnaně napsaných společníků souhlas - respektive pouze některé dialogy byly IMHO trochu příliš, ale na druhou stranu Lariani byli vždy takoví, už v Divine Divinity byly podobně laděné postavy. Chybí mi tam klidnější/vyrovnanější postavy typu Sten a Wynne, protipól k většině postav z BG3.
To že z žánru D&D vytáhli méně známe rasy považuji naopak za absolutní win, jak sám říkáš - ano, je to celkem již nuda mít opět dalšího Oghrena, když můžeš mít neokoukané rasy jako jsou Mind Flayeři a Githyanki (jen je měli napsat trochu lépe). Svět D&D (teď mám na mysli novější edice od 3E a výše) je velmi pestrý na to aby se museli soustředit pouze na Elfy, Gobliny, Lidi, Drakorozené, Pulčíky, Trpaslíky a další již stokrát viděné.
Problém s tím že by všechno bylo namačkané na jedné mapě jsem neměl, respektive jsem nad tím ani takto nepřemýšlel, jelikož mi přijde že hra umí dávkovat na co má kde hráč narazit. Přijde mi to jako hodně divná výtka, ale budiž, každý máme jiné nároky na game design.
Cutscény/rozhovory kde jsou vidět emoce NPCček potažmo společníku považuji naopak za naprosto famózní úspěch a něco co tento subžánr RPG potřeboval již dlouho - když mohly být působivé cutscény v akčním RPG Zaklínač 3, proč ne zde?
Takže se shodneme asi jenom na těch občas některých přestřelených dialozích se společníky, u některých zatím skřípu zuby (třeba Astarion mi vůbec nesedl) zatímco jiné jsem si oblíbil (např. Lae'zel). Navíc Lariani celkem dobře zvládli character development, takže zatímco na začátku jsem většinu nemohl vystát tak v průběhu jsem celkem chápal motivaci většiny z nich a přijde mi že dost z nich snad dosáhne i svým způsobem jisté katarze.
V novou hru typu Planescape Torment která by mě příběhem nedala vydechnout snad již ani nedoufám, nejblíže bylo zatím Disco Elysium. Proto celkem rozumím tomu že na moderní poměry si BG3 zaslouží chválu kterou ji téměř všichni zahrnují. Dává mi to alespoň drobnou naději že by někdy v budoucnu mohli vytvořit svůj vlastní temný/šílený Sigil jenž jsem v PT tolik miloval. Případně třeba inspirují jiné studio které takový počin stvoří.
-
-
jo, astarion me taky stve
a zatimco ostatni me zboznujou, on jedinej je porad na neutralu
-
-
No ten názor, že parťáci jsou až moc unikátní, je trochu extrém. Budeš patřit do fakt velké minority.
Ale můžu souhlasit s tím, že by to v té hře chtělo nějakou trochu "normální" postavu (zvlášť pro romanci). Něco jako Leliana (z DA:O), s kterou člověk mohl randit bez větších dramat.
Jinak s mapou nemám moc problémy, že by toho bylo moc. To je prostě svět Forgotten Realms. I v knihách má člověk často pocit, že se tam furt něco děje a ten svět je nacpaný různým dobrodružstvím.
-
-
Se srovnáním knih a hry moc nesouhlasím, protože sice uznávám, že knihy (a celý svět) FR tak sice funguje, že stále něco je/děje se/probíhá, ale není to tak nahuštěné... nebo přesněji, není to tak bez ladu a skladu!
Drowové budou v Podtemní/A u výlezů ... Rudí Čarodějové budou v Thai a v Rašemanu ... Ledoví obři budou na Planině, kde celé dny nikoho nepotkáš a pokud jo, je to vlk nebo zmrzlá mrtvola, intriky kapitánů budou kolem Luskanu - furt i s tím nahuštěním to bude fungující svět (kde se sice furt něco děje) ale bude to mít skladnost/hlavu a patu ... namátkou, pokud bude někde enkláva Rudých čarodějů, asi jí zřídí až potom, co se tak či onak zbaví konkurence v okolí 50 mil ... na Ledové pustině potkáš ledové trolly, vedle ledové vlky, možná v lese osadu lovců kožešin ... bude to mít logiku. v BG když vylezeš z města, do lokace s jednou farmou a lesem budeš cestovat 12 hodin ... v Larian mapě máš pláž s ledovým drakem, jeskyni, tajemný úkryt Mágů na/do kterého je vidět z horního patra pevnosti radodti, a u brány se nechaj vymlátit strážní, třebaže tam je zvon, co by fyzicky zburcoval všechny na ostrově, ale oni ti nepřijdou na pomoc, protože u brány maj lvl 6 a kus vedle (kde na bitku vidí) mají lvl 8 a máš tam jít později... Jako neříkám, že to není občas pěkný/fungující ... ale naplácat mi na jednu mapu Podtemní (protože nekdo od FR očekává drowi) pak Thiefligy (protože ty chce někdo jinej) pak druidy (protože bez druidů žádné FR nefunguje) a zamíchat to v jednom hrci, do toho okořenit mozkomory a samozřejmě kde je mozkomor, přidámy Ghitkanku. A jako zákusek skřetí tábor - vše na ploše 500x700 metrů ... jako promiň!
Přitom jaký by byl rozdíl kdyby mezi těmi lokacemi bylo třeba - cesta trvala 2 hodiny ... Mě to připomíná třeba tu nesmírně stupidní mapu v Tyranny, kde spolu byly dvě frakce, a měl jsi zabít generála té druhé, v těch soutězkách, přitom ty tábory od sebe oddělovala jenom dřevěná barikáda - ale mělo to pointu jak jedna strana nemůže zničit druhou, jak mezi sebou vedou boje, ale fyzicky na té mapě od sebe byly asi 16 metrů!
Jako prostě ty mapy pro mě nejsou asi úplně to top (jo jasně, je to zajímavý když hraješ poprvé DD:OS)(vlastní styl vývojářů) ale ve Forgotnech, které mají nějaké ucelení, to je tragédie. To je jako bys dala Luskan a BG vedle sebe přes řeku, za lesem dračí jeskyni, před bránou ležení orků, na severu Hřbet světa odělený jedním polem a Thai je přes řeku s tím do Rašemenu se dostaneš přes Amm, který je o velikosti pískového dolu na jihu mapy. Prostě ty FR ty Larian mapy nejsou podle mě stavěný na to, aby jedna mapa pokryla několik FG aspektů, co chceš narvat do jesný mapy.
Společníky kometovat nebudu, tam asi bylo řečeno dost - prostě věrně tvrzení, že "méně je někdy více" bych tam asi víc uvítal normální postavu, která se ke mě připojí prostě jen svou normálntí, než tahat 5(3) exoty, každej mi jedinečně na každém kroku dávajíc najevo - ta hra je tu kvůli mě, a měl sis vybrat mojí postavu jako charakter (protože přesně takle na mě BG3 působí) že všichni společníci jakoby řvou "ta hra je napsaná pro mou postavu" "bez mojí postavy hra není nic" "já jsem pupek hry co hýbe hrou" prostě do budí dojem, že Larian neudělal BG pro hráče aby si zahrály tu volnost, ale že to udělal pro to, zahrát si někým naeditovaný film/režii téhle postavy. A proč? To si můžu pusit film, kde mám asi stejno (ne)volnost to ovlivnit. Já chtěl hrát hru za sebe/svůj styl - nepotřebuji hrát příběh někoho, koho si vymyslel někdo jinej. A tohle mi ti společníci hrozně rvou celou hru - že to je jejich příběh! Proto mi ani jedna nesedí. Já chtěl svůj příběh, ne scénář pro 5 postav, napsanej, a já si ho mám jako film přehrát/projít.
-
-
"kdyby mezi těmi lokacemi bylo třeba - cesta trvala 2 hodiny"
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
to by byla hned 10/10 hra -
-
A proč ne? Třeba místo jedné lokace která je nahuštěná na sebe a smíchaná jako dort Pejska a Kočičky?
Jsou hry, kde prostě na jedné lokaci dostaneš úkol, a protože by bylo nelogické, aby jsi třeba z jedné lokace viděl do druhé/měl jí na stejné mapě - prostě na okraji mapy přejdeš do vedlejší - tam ti to ukáže, že jsi byl 15 minut na cestě - a pohoda, klídek. Vypadá to mnohem uceleněji, nežli to mít na jedné mapě!
Třeba v PE2, když máš prohledat zaplavenou část města, prostě tě to pošle na mapičku vedle a cesta tam ti trvá 10minut - působí to naprosto realisticky a pěkně. Jakmile tam vlezeš, máš tam úplně jiný prostředí. Zatímco na jedné měpě, by asi fakt divně vypadalo, mluvit s lidma o úkolu a pak o 15 metrů vedle sejít do zaplavené oblasti a vyřešit to - proč těch 15 metrů neudělli sami?
Nebo v DD:OS2 on mají tajný úkryt na ostrově (Amadia svatyně) která je defacto vidět z věží ve FortJoy - jako tajný a neprobádaný ostrov jak prase!
Jako i detail rozdělit triviální příběh z jedné přeplácané mapy, na dvě mapy, mezi kterýma třeba 10minut/2h/8h cetuješ, může fakt udělat rozdíl v tom, jak na hru budeš koukat!
-
-
-
-
videa moc novodoby
mapa moc plna
spolecnici moc neobycejnitomu rikam extremni nazor
me pro zmenu zklamalo pillars of ethernity, to jsem vydrzel hrat tak 2 hodiny, jako by na me sahla vysusena zombie transexualni pulcice -
-
VIDEA: Videa rozhodně nejsou novodobý, cut scény podobného ražení pamatuji z her co vycházely někdy po roce 2000+ (jasně, kvalita o něčem jiném, ale není to žádná novodobost) jen mi prostě nesedí a neosloví mě ... (scéna prázdného záběru na ohyb cesty, pak vykulhá/přiběhne pronásledovaný, v zápětí se na ohybu/vršku cesty objeví 3x pronásledovatelů. Zastaví se na vršku a sledují kořist. Začne boj) Sorry, ale tohle sem viděl v 55 odměnách v 55 hrách. Takže pokud tam nevyběhnou nahé elfky, a za nima nepoběží minotauři s výbavou hodnou slona, asi mě to už nevzruší! Takže videa (80% jejich stopáže) bych tam oželel a fakt to klidně vyměnil za 50% nižší HW nároky ...
MAPY: Tak co se týče mapy, je to Larian, vo tom žádná! A teď nejde o plnost obsahu, interakce, ale o prostě iracionalitu. Na jedné mapě mít naplácaných 5-10 věci bez ladu a skladu, protože se všechny ve FR mohou vyskytovat, tak aby tam byly, tak je plácnem na jednu mapu?! Sice některé rasy, jednotky by nesnesly kolem sebe konkurenci v okruhu 50mil, ale v pohodě, vyjdeš z lesa, máš tam druidy, zahneš za buk, máš tam skřety, přes potok je "Thieflingovo" a pod šutrem je podzemí. Na ploše 500x700 metrů. To je asi jako by jsi vzal Chanov a přes ulici dal Zlatou uličku a Pražský hrad, a za přechodem Obchoďák Nový Smíchov - v reálu to nejde - jedna kultura by se nesnesla s druhou, naturelem, prostorem, potřebama. Tady to máš vedle sebe naplácaný! - Přitom kdyby to místo jedný mapy bylo daný na 4-5 vedle sebe, mezi kterýma bys cestoval třeba 1-3-4-8 hodin, vypadalo by to daleko realisticky! Nemyslím že bylo potřeba že když se v FR vyskytuje X ras, dát X ras na jednu mapu, aby byl uspokojen každý příslušník/požadovatel každé rasy! Mám rád v FR thieflingy! Máme! Chci v FR drowy! Dodáme! Od FR očekávám skřety! Budou! Druidi jsou top v FR! Určitě na ně nezapomeneme! A hle máme tu dort(mapu) pejska a kočičky!
NPC(společníci): Mě skutečně přijdou extrémní/moc neobyčejní. Každej ten společník na tebe přímo křičí/čiší tím, že hra/příběh byl stavěnej pro něj (aby sis ho zahrál) a je do něj zakomponovanej - beze mě hra/průchod hrou/příběh není nic/ Měl jsi hrát mě/měl sis vzít do skupiny mě - tohle na mě křičí jeden společník za druhým(tedy tak na mě působí) ... jinak ještě řečeno:
já nejsem obyčejný trpaslík, já jsem nemrtvý trpaslík ... já nejsem obyčejná elfka, já jsem elfka s démonem v těle ... já nejsem obyčejný ork, já jsem zakletá půlčice v orčím těle ... já nejsem obyčejný člověk, já jsem homosexuální člověk a v hlavě mám dva! = každá ta postava se snaží/je tak jedinečná, že pokud její styl/povaha/zpracování není zrovna to co chceš, a nesedne ti, nemáš si s kým zahrát - protože postav dostaneš do hry jenom 5 a 5 jsou exoti k pohledání!
Nemáš tam nikde postavu co je naprosto normální, nejedinečná, nešílená/nebo nějak jinak převyšující/lišící se od ostatních! Gitakny v FR 90% lidí nikdy nevidělo/neslyšelo a pro 9% dalších je to jen strašák pro děti, reálně ho vidělo 5 lidí v největším městě, ale ty ho dostaneš za partáka, protože strážný od vedlejší brány by byl moc nejedinečněj/nudnej/fádní! Trpaslíka co se zlije jak doga v každý hospodě a urve ti koule, když mu omylem spálíš fousy pochodní? Toho má kde kdo, ty má nemrtvýho trpaslíka co má v hlavě démona, je homosexuál a musí splatit starý dluh! Protože nic menšího by nebylo zajímavé a tahounské celému příběhu!
Za mě prostě ti společníci jsou extrém, který když tě nezajímá/nenadchne/neosloví, nemáš ani koho s sebou tahat, protože najednou zjistíš, že tě nebaví gitanky čistě pro to, že tě ta rasa gakt nikdy nebrala, nevyhovuje ti nemrtvej čaroděj, protože se celej děj točí kolem jeho minulosti, ne kolem tvé postavy, zjistíš, že ti je šumák, co se stane s trpaslíky a Arxem, protože jsi z elfího lesa - a najednou zjistíš, že nemáš s kim jít, protože ti došlo 5 exotů NPC, a nemáš tam nikoho normálního s kým dělat partu.
Za mě by byl výběr 10-15 byť méně zajímavých, ale různorodých společníků lepší, aby si každej našel co chce, než to, tahat sebeo 3z5, at si zlej, hodnej, tlustej, druid nebo pyroman - vždy tahat ty samé, protože jiní nejsou?!
-
-
Keby si to aspoň hral, tak by si vedel že spoločníkov tam nedostaneš 5. A vedel by si tiež prečo tam vôbec nejaká Githyanki je, pretože ano, príbeh to veľmi dobre a logicky zdôvodňuje a drží sa toho, že ich veľa ľudí nevidelo. A sťažovať sa na to že každá postava má svoju históriu a na tú je nadviazaný unikátny companion quest? Si padnutý na hlavu? 😂😂😂 Celé toto tvoje vyplakávanie tu je úplne smiešne a sťažovanie si na 5e pravidlá je už len taká čerešnička. Celý podnik kde chodíme hrávať DnD posledné dva týždne o ničom inom nehovorí ako o tejto hre a väčšinou veľmi pozitívne.
-
-
Naprosto nechápeš, takže se nebudu ani snažit o vysvětlení nějak hluboce nebo opakovaně...
Pakliže dokážeš(dokáže) člověk udělat příběh/hru která zapadne do lore, světa a s funkčními pravidli i tak, že použije jen to základní, co ten svět nabízí (lidi/trpaslíky/elfy/gobliny/obry) proč tam musí cpát extrémní/jedinečné naprosto úzce specializované rasy, děj, příběh, vycházející z toho, co svým způsobem je tak úzce zaměřené, že to sice ocení hráč slintající nad jednou konkrétní rasou, ale jiný, který prostě na dané ruse nebo zvláštnosti neujíždí, najednou vlastně nemá ve hře do čeho píchnout, protože to je tak jedinečné/úzce formované, že nemá kam/s čím odpočit, aby si našel něco svého ...
Ano, sorráč, tak hratelných charakterů je 6 ne 5, to sem strašně změnil vyznění celé reakce o 180 stupnů?!Zůstává to stejné, prostě pokud si nevybereč z těch 6 exotů, najednou zjistíš, že tam není nic zajímavého! Ten svět FR je tak velký a zajímavý, vyriabilní - ale ony tady vezmou ty nejextrémnější jednotky/bytosti/situace - naplácej je dohromady a snaží se z toho zplácat příběh/děj ...
Přitom thieflingové by mohly být kapitola o sobě, mozkžrouti/Podtemní/ne tady je to naplácané najednou a ještě tak, že pokud se ve FR nezajímáš právě o tohle téma, nemáš si ve hře co najít!
Nemáš tu nikde naprosto klasiku, obyčejnost toho kouzelného světa něčím normálním, jako jsou obyčejní elfové, skřeti, orkové a nějaké ruiny ... prostě se ta hra snaží být tak extra, použitím tolika extrovních/jedinečných/specifických bytostí, tvorů, situací, děje - že naprosto zaniká ta obyčejná fantasy krása!
Snaží se to být tak extrémně jedinečné, že přes ten myšmaš všech těch exotických, jedinečných, kuriozních a specifických ras/bytostí/tvorů není vůbec ta krása toho světa. Je to prostě extrém na extrému, ale žádnej ten svět vlastně nevystihuje, tak jak byl napsán, jak funguje, jaký je jeho původ, lore, historie. Prostě to nejsou FR, je to mišmaš věcí z FR vzatých a hozených na jednu mapu - není to to kouzlo toho světa, jak byl napsán/a jak ho hráči z knih/her/i PC znají. Tohle je prostě Laria mišmaš věcí co z FR vzal stylem - vezmeme nejfrekventovanějších/nejoblíbenejších/nejpodovnějších 10 věci a hodíme je na jednu mapu a splácáme z toho příběh.
-
-
Astarion, Will, Karlach, Shadowheart, Laezel, Minthara, Halsin, Jaheira, Minsc, Gale. To je 10, nie 6. A keď ti z 10 unikátnych companionov nesadne nikto, tak hľadaj problém niekde inde a nie v hre. Ale sebareflexia bude asi ťažká no. A neviem o akej jednej mape hovoríš. Map je tam viacero a je tam úplne jasne naznačené že cesta medzi mapami nejakú dobu trvá, či už je to plavba v Underdarku, cesta do Baldurs Gate, horský priesmyk, alebo shadowlands. Žeby som tam potreboval narratora aby mi povedal, že cesta trvala 3 dni mi fakt neprišlo. A úplne obyčajných postáv, ktoré si žijú svoje životy je tam kopec. Stačí sa s nimi len dať do rečí. A že vo svojej parte máš len divných ľudí? Čo si mimochodom uvedomuje aj samotná hra. Nuž obyčajní ľudia sa v DnD nevydávajú na dobrodružstvá ale sedia na zadku a pestujú zemiaky. 😀
-
-
-
-
-
souhlasím s těmi body. Když máš jednoho Zevrana, tak je to super, když máš pět Zevranů a žádnou Morrigan a Lelianu, tak je to opruz.
Jinak ta mapa by fungovala pár let zpátky, přece jenom Elden Ring nastavil laťku v rámci mapy hoodně vysoko, jsem překvapen, že na tohle se nikdo trošku nedivá kriticky.
-
-
Porovnávat Souls-like hru s tahovým RPGčkem mi přijde trochu zvláštní, ale chápu že každému to asi vyhovuje jinak. Shodneme se nejspíš na tom že mě taky překvapilo jak naprosto bez výtek všichni BG3 přijali.
Obsahem se mi velmi líbí, jak píšu výše na moderní poměry je to velmi dobrý počin a neočekávám že se někomu podaří přijít s příběhem který by mě posadil na zadel jako PT. Co mi vadilo byl technický stav, narážel jsem občas na větší bugy. Někdo tu již zmiňoval problémy s audiem. Těch věcí je víc, osobně jsem měl dojem že BG3 mělo získat 9/10.
Přiznám se že to co mě zaujalo asi nejvíce, je že se jedná o studio který si jde vlastní cestou trendům navzdory. Něco podobného jako když se Interplay rozhodl že Fallout 1 vydají navzdory tomu že vlastníci se chtěli soustředit na jiné projekty:
"What's less known is that these early meetings for what would eventually become Fallout had to take place on the developers' own time. Interplay didn't mandate devs to work on this game, it allowed it, so long as it didn't interfere with their other work. Interplay was pursuing a D&D license at this time and had multiple projects on the go, so this GURPS-based RPG simply wasn't a priority. "I think the Fallout team self-selected, in a way," says Cain. "It was the people who were super-passionate about making a game. People who didn't feel that way were like 'I'm not going to stay late to do this.'"
"We had an opportunity and we were willing to spend extra time doing it," adds Boyarsky. "Interplay wasn't saying we have to work late, but more like if we wanted this to happen, here's what we had to do."
-
-
Celý rozhovor s Tim Cainem a Leonardem Boyarskym: https://www.dualshockers.com/making-fallout-tim-cain-leonard-boyarsky/
-
-
-
Tak díky. Právě jsi mi odpověděl na to, co mi na té hře vadí. Jen jsem si to nedokázal tak urovnat. Podepisuji v plném rozsahu.
-
-
Jsem odkojený BG a Planescape Torment, ale tohle je lepší. Nostalgie je mrcha.