Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ty narky, ze to neni jako bg1 a bg2 jsou smesny


    lariani jsou v podstate jedini, kdo zvladnul posunout rpg zanr za poslednich 20 let k vetsi zabavnosti


    kdyz si vzpomenu na ty vykopavky s nemoznym soubojovym systemem, musim se nahlas smat, jak nekterym nostalgie zatemnuje usudek (kvuli podobnosti jsem ani poradne nezacal tyranny a poe, kdyz nekdo nechce poradny souboje, tak to at tam radsi zadny nejsou)


    a to na bg3 jsou souboje asi to nejhorsi, kvuli rigidnim dnd pravidlum, velka skoda, ze tam neni aspon neco jako v dos2

    • Jasuja

      Tak BG1 je ve skutečnosti ne až tak zázračná hra...

    • aspa

      Dragon Age: Origins posunul combat do větší zábavnosti 12 let zpátky. Spojení akčního a taktického a neskutečné náročného u vyšších obtížnosti byla esence hratelnosti. 

    • Morraw

      Hmm s tím soubojákem máš pravdu. To byla v OS2 největší zábava a hledání způsobů, jak ochcat těžké souboje apod 😀

      Je fakt, že dnd pravidla jsou pro toto dost limitujici.

      • Derp_1337

        Je to velké a rozmanitá hra s mnoha možnostmi. Vždycky se souboj dá nějak ochcat či zlehčit. 😉

        Naházet výbušné sudy, lektvary nepřátelům pod nohy a pak je odpálit. Popř. nějaká silné spell combo. Shodit nepřítele z kopce, atd. atd.

        • Morraw

          Nebo zatarasit vstup přes nerozbitné bedny. At žije Adramahlihk fight😂

    • pokud - jak tady někteří píší - BG3 postrádá atmosféru a lore Faerunu, tak je to chyba. Není to jen BG1+2, IWD1+2, ale i NWN1+2, spousta knih. BG3 jsem ještě nehrál, ale podle toho co čtu se domnívám, že to nebude lepší hra než Pathfinder WOTR, a to právě kvůli tomuto. Zatím jsem taky nikde nečetl žádnou extra chválu na příběh. Ten svět je malý a odehrává se v malých lokacích, tj chybí tomu ta velkolepost putování po krajích. Každopádně si obrázek časem udělám sám.

      • skaven

         skor to nadvazuje na Neverwinter Nights, nez na BG...ze je to pure DnD, ale nema to v sebe tu iskru od Obsidianu/stareho Bioware

        • Derp_1337

          Hele, ani současné hry od Bioware v sobě nemají ani kousek "iskry" od starého Bioware. 😂

          Starý Bioware je dávno mrtvý a teď je z toho korporát ve stylu Ubisoftu.


          Ale jinak máš pravdu, BG3 vizuálem má mnohem blíž k Neverwinter Nights 1 & 2 , popř. MMO Neverwinter. Což je ale taky součástí univerza Forgotten Realms.

      • Derp_1337

        Hej příběh je fakt super a epický. Navíc ten příběh má dost nelineárních prvků. 

        Něco uděláš v Act 1 a následky vidíš v dalších částech příběhu. A pak zjistíš, že někdo jiný udělal něco jiného a měl to úplně jinak.

      • Taronyu

        Príbeh je skvelý. Je komplikovaný tak akurát, aby to nebolo prekombinované. No a či je epický? Lol, Nič epickejšie tu od Záklínača 3 nebolo. Príbehy companionov sú taktiež výborne napísané, plné ťažkých rozhodnutí a dojímavých až srdcervúcich scén. Lokácie v žiadnom prípade nie sú malé. Je tu obrovská divočina, nádherný horský priesmyk, obrovské podzemné dungeony a chrámy s tak hustou atmosférou že mi nie raz padala sánka a len som sa kochal. No a samotné Baldurs gate? Taktiež veľmi podarená lokácia a dosť mi to pripomína keď som sa s Geraltom dostal do Novigradu. Proste také to klasické questenie v meste, ale zase, aby to nebolo monotónne, tak je tu kopec odbočiek do dungeonov a do miest o ktorých ani nemôžem písať, lebo by som spoileroval, ale ide taktiež o miesta s hustou atmosférou.

        • skaven

          "Nič epickejšie tu od Záklínača 3 nebolo."

          ..ale bolo  :)


    • Derp_1337

      "ty narky, ze to neni jako bg1 a bg2 jsou smesny

      lariani jsou v podstate jedini, kdo zvladnul posunout rpg zanr za poslednich 20 let k vetsi zabavnosti

      Kdyz si vzpomenu na ty vykopavky s nemoznym soubojovym systemem, musim se nahlas smat, jak nekterym nostalgie zatemnuje usudek"

      Napsal jsi to hezky. Na původních BG mě bavil příběh a zajímavé postavy. Ale vizuál, stylizace a souboje nebyly moc dobré.
  • adam84

    Ako hrac BG1 a 2, Icewind dale 1,2, Fallout 1,2 v slzou v oku konstatujem, ze tak stare hry vedeli dokonale vtiahnut napriek vtedajsej grafike, pretoze tie hry mali jednoducho DUSU, co o BG3 nemozem povedat. Prosim vas to co ma znamenat ten zaciatok v tej lietajucej obrej sci-fi chobotnici? WTF? Kamera je nieco jednoducho strasne, zvykal som si hodiny, ked treba neustale rotovat okolo postav aby som vobec nieco videl, nieco priserne. A ten genericky nezaujimavy svet akoby random poskladany, nevyrazna hudba, ziadna atmosfera… skarede UI a inventar. A nie je to nostalgia, stare hry si dnes stale rad rozohram, nie nadarmo sa volaju good old games. Skratka tie maju tu spravnu esenciu hratelnosti. A BG3 nepomoze ani sterilna preexponovana a presaturovana grafika, bohuzial…

    • Derp_1337

      :NOT SURE IF TROLLING OR JUST STUPID MEME:

      Tvůj názor je hodně divný. Za prvé vůbec netuším, proč Fallout srovnáváš s BG.

      Ty jsi zmatený z 3D pohledu? Skus si občas zahrát nějaké 3D hry a
      nehrej jenom izometrické hry a možná si jednoho dne zvykneš. 😉

      A tvrdit o inventáři (a UI) u BG3, že je škaredý, když tebou zmiňované hry Icewind Dale a BG 1 & 2 taky nemají žádný zázračný inventář (a UI). Buď máš slepou nostalgii a nebo trolluješ.

      Tvoje stížnosti na Nautiloid jsou směšné. Ty lodě byly součástí univerza Forgotten Realms po dlouhou dobu.

    • Tvoje "WTF sci-fi chobotnice" je vysvětlena i ingame, pokud jsi to nenašel, existuje super stránka s názvem Google, možná už jsi o ní někdy slyšel 😉.

      Pokud hraješ hru ve světě, který očividně neznáš, je dobré si zkusit ingame případně out of game ten svět trošku očuchat...pro příště 

    • Tenurri

      Tak já třeba hrála BG1 a 2 (zatím nedohráno) poprvé před vydáním BG3 a většinu času jsem se musela nutit pokračovat. 

      Ta hra je většinu času frustrující, plná generického prostředí a naprosto zbytečných encounterů ve světě, které mě akorát zdržují od příběhu. Soubojový systém mě taky moc nebavil, jediné co, tak příběh a companioni se kterými bylo na můj vkus málo interakcí. 2 byla už od začátku o dost lepší prakticky ve všem než 1, ale zatím jsem se to nedonutila dohrát.

      Ukládala jsem hru každých 5 minut, protože představa, že budu nějaký dungeon opakovat celý znovu mě doslova ubíjela.

      A nepamatuju si žádný souboj, který by mě opravdu bavil. Většinou to bylo "ať už to mám za sebou a můžu pokračovat v příběhu".

      Za to v BG3 si těch soubojů u kterých jsem si říkala "wow" pamatuju několik a u posledního questu Astariona mi ukápla i slzička :D

      Ale 100 lidí, 100 chutí. Jsem ráda, že každému se líbí něco jiného, jinak by to byla nuda a vše by bylo stejné :).

      Mně to hodně připomíná Dragon Age 1, než původní BG, což je pro mě dobře, protože DA:O je PRO MĚ mnohem, mnohem lepší zážitek, než oba starší BG dohromady.
      Navíc je to pro mě nejlépe vypadající CRPG. Jasně, jsou tam bugy, ocenila bych některé věci třeba trošku jinak, ale to jsou maličkosti, které mi tu hru vlastně nijak nekazí.
      Je to jedna z nejlepších her, co jsem kdy měla možnost hrát a už se  těším až si to dám znovu a zkusím některé věci trochu jinak.

      Je mi úplně jasné, že až to dohraju budu mít zase ten prázdný pocit, že to skončilo, stejně jako u Mass effectu...

      • já jsem tyto hry hrál všechny když vyšly. BG1 je prostě soubor prázdných map plných náhodných setkání bez vlivu na příběh, BG2 je mnohem lepší po všech stránkách. Ale opravdu si zahraj Planescape Torment, to je dodnes některými považováno za nejlepší hru vůbec. Taky hodně doporučuju Neverwinter Nights 2, a Drakensang The Dark Eye

        • Tenurri

          Torment mám v plánu, až dohraju druhé pillars of eternity. Což asi chvíli potrvá vzhledem k tomu, že teď čekám na starfield (kde prostě čekám bethesda hru -  nic víc, nic míň - u které si odpočinu a nebudu u toho muset moc přemýšlet :D)...

        • Jasuja

          Sorryjako, ale Drakensang je děsnej trash, plytké postavy, nudný příběh. Nuda, nuda, šeď, šeď.

      • Taronyu

        Tak to klobúk dole že si sa do tak starých hier vôbec pustia 🙂 Viem si predstaviť, že dnes to už musí byť frustrujúce :D Ale ten príbeh a postavy to stále držia. Toto bioware vtedy fakt šlo, hlavne tí companioni, čo potom vlastne pretavili do Mass Effectu.

        • Tenurri

          Jo,  já to hraju ještě ke všemu na switchi...1 jsem dohrála docela se sebezapřením, což jsem nechtěla říkat moc nahlas :D...ale 2 mě bavila už od začátku. Jen se k tomu vrátím, až se mi nebude chtít sedět u PC, nebo nebudu mít co hrát :).

      • aspa

        100 lidí 100 chutí. Mass Effect považuji za urážku žánru her na hrdiny a hloupou soap operu pro děcka a obecně nevkusný kýč, Dragon Age byl plný mix klišé a stejně jako Mass Effect vykradli, co mohli, přesto má hra dost dobrý combat a zajimavé postavy.Oproti  BG 2 je to béčková produkce, ale dost dobrá hra je to je.

        • Sierra117

          Proč si pořád někdo plete soap operu ( telenovely ) a space operu ( výpravný vědeckofantastický) ?

          • aspa

            nikdo si to neplete, protože Mass Effect je vesmirná telenovela, která vykradla všemožně space opery a to hlavně od Alastaira Reynolds.

            • Sierra117

              ano pleteš a tenhle argument cos napsal je jen důkaz vaření z vody :). Nijak nemam potřebu se zastávat mass effectu, ale tvrdit o tom že to je telenovela jen proto že to vykradlo jiný inspirační zdroje ? panejo :)

    • Taronyu

      Ako hráč BG1 a 2,  Fallout 1,2 ti hovorím že si zabednenec, ktorý sa zasekol niekde v minulosti a nemá dostatok pružnosti na to aby sa otvoril novým herným konceptom. Tvoja smola. Pretože duša z tej hry strieka na každom kroku.

      • aspa

        100 lidí 100 chutí, nevidím důvod, proč bys tady měl někomu nadávat a vyplákavat se, že to citíš jinak. Spoustu lidí nemá umělecké cítění a čistě za mě je art direction v této hře naprosto příšerný.

        • Taronyu

          Nikomu nenadávam. Zabednenosť nie je nadávka. Je to stav, v  ktorom sa bohužiaľ veľká časť mojich rovesníkov čo sa hier týka nachádza a je to smutné. A hlavne je to detinské.

          • aspa

            hele, ja si myslím zase o tobě, že nemáš vkus už kvůli tomu, co sleduješ za filmy, ale nebudu ti kvůli tomu říkat zabedněnec. Trošku respekt.

            • Taronyu

              Zisti si prosím čo znamená slovo vkus a čo znamená zabednenec. Ja neútočím na jeho vkus, mne je jedno aký má kto vkus. Tak tu prosím ťa vkus neťahaj.

              • aspa

                Reakce na příspěvek:

                tohle je ale dost o vkusu, pokud má daný člověk určitý vkus a libí se mu určitá uměleckost daných her a pak ji očekává tady, tak může být zklamán i přes objektivní kvalitu dané hry. Chápeš?  Ty prostě jako fanda Avataru máš kus třeba jinde než fanda Bély Tárra a tím neříkám, že je to špatně. 100 lidí 100 chutí. On není zabedněnec, on to tam stejně jako já necítí a na tom není nic špatně a pokud si to myslíš, tak ty jsi ten zabedněnec.

                Čiste subjektivně/objektivně Lariani netvoří umělecké hry.

                • Taronyu

                  Reakce na příspěvek:

                  Dobre tak to skúsim inak. Čo keby si si ten vkus rozšíril o určité spektrum (kedže sme sa posunuli o 20 rokov) a nie nostalgicky spomínať na niečo čo je 20 rokov staré a keď to nové nebude presne také ako to staré, tak to nebude dobré. To je ta zabednenosť o ktorej hovorím, že si dobrovoľne kvôli nostalgii uzamkneš vkus do nejakých hraníc a cez to proste nejde vlak.

                  • aspa

                    Reakce na příspěvek:

                    Hele, tak kdo je ten zabedněný? Tak ještě jednou, tady nejde o herní principy a posun o 20 let dopředu, to tam všechno je a nikdo to nerozporuje. Ta hra to dělá a dělá to dobře a správně, ale máš tady minoritu lidí jako já, který si potrpí u her na nějakou uměleckou nadstavbu v rámci budovaní světa a to mi tam schází, považuji to za to, proč se v minulosti fantasy nazývalo brakový žánr. Lariani tam mají všechno, jen tam nemají uměleckou nadstavbu, Genius loci. Oni to nemají v sobě, tak já to citím, proto se v té hře necítím dobře. Dokážeš to pochopit?

                    • Taronyu

                      Reakce na příspěvek:

                      Nie nedokážem, pretože neviem o akej umeleckej nadstavbe hovoríš, ktorá by tu nebola a bola u BG1 a 2. Ale je to už dávno čo som tie hry naposledy hral. Mimochodom ja som nereagoval na teba a silno pochybujem že ten komentár na ktorý som reagoval, mal na mysli nejakú umeleckú nadstavbu. Tam mi to skôr prišlo ako nostalgická zaslepenosť. U teba to samozrejme môže byť inak. A možno fakt ti tu chýba niečo čo ja nedokážem vidieť. To je potom ale úplne v poriadku a rešpektujem to.

                      • skaven

                        Reakce na příspěvek:

                        ved uvidis, ci o 20 rokov si budes pamatat Asariona, Galea, Laezl, Wylla Karlach Halsina Mnthara, tak ako hraci BG1+2 si pamataju Minsca, Jaheiru, Edwina, Imoen, Montarona,Xana, Khalida, Viconiu, Xzara,Jana Jansena, Korgana, Yoshima..

                        peace


                        • Reakce na příspěvek:

                          Z původního BG1 si pamatuji pouze Mincsa+BOOa, Jaheiru, Imoen, Goriona, Sarevoka....a to je asi tak vše 😅😄

                          Zato z Planescape Torment si pamatuji Nameless Hrdinu, Morteho, Annah, Fall-from-Grace, Dak'kona, Ignuse, Nordoma, Lady of Pain, Pillar of Skulls, Pharoda, Triase.  Téměř co postava to unikátní zážitek 🙃

                          BG1 prostě s odstupem času zůstala pouze legendou díky tomu že byla jedna z prvních her s takto do té doby neviděným rozsáhlým světem. U Icewind Dale jsem měl pro změnu pocit že té hře chyběla duše a musel jsem se nutit proklikávat dialogy - podobně jako jsem to měl u některých dialogů Pillars of Eternity.

                        • Reakce na příspěvek:

                          Z těchhle si pamatuju tak 5 nejvýraznějších, max. BG 3 jsem ještě nehrál a pochybuju, že bych na Lae'zel někdy zapomněl :)

                        • Derp_1337

                          Reakce na příspěvek:

                          Hele, však já taky říkal, že BG2 jsem si užil kvůli skvělému příběmu a dobře napsaným postavám. Dodnes si je pamatuji.

                          Ale pak jsou tady lidi, co si za každou cenu potřebujou kopnout do stěny. Prý že BG3 není "skutečné" BG kvůli stylizaci, vizuálnímu stylu, "umělecké nadstavbě" a podobným nesmyslům.

                          Což mi přijde jako nesmysl, protože BG2 se fakt nehrálo kvůli vizuálu. Rozhodně nebyl něco zas až tak extra, aby se to mělo považovat za svatý vzor pro další 3 dekády.

                          • 0011

                            Reakce na příspěvek:

                            Víš z toho co píšeš se mi zdá, že si BG 2 nehrál v době vydání, tj. rok 2000, protože bys takové nesmysly nemohl napsat, nic proti tobě ale mám dojem že v té době jste ve škole začínali probírat abecedu. Přečti si dobové recenze vizuál rozhodhě chválili. tady na games najdeš už jenom recenzi na datadisk ToB(2001), kde si ale můžeš přečíst adoraci na grafiku. Za svatý vzor bych to nedával, ale po 23 letech vypadá pořád dobře, nicméně ve svojí době neměla konkurenci, proto si Infinity engine půjčovali i Black Isle Studios. BG3 je nádherná hra, ale že by graficky neměla konkurenci, to ani omylem.

                            • Derp_1337

                              Reakce na příspěvek:

                              Hele a když jako člověk nehrál v roce 2000, tak se jeho názor nepočítá? A když jsi nehrál World of Warcraft v roce 2004 , tak se tvůj názor na WoW taky nepočítá? To je nesmysl.


                              Hele, nebudu se bavit o technické stránce hry. To se po těch letech nedá hodnotit. Ale tady někteří trollové mluví o "stylizaci" či "atmosféře" BG2. K tomu se něco dá říct i dnes. Na tehdejší dobu "ok", ale žádný zázrak to nebyl.

                              • 0011

                                Reakce na příspěvek:

                                Aha takže nehrál, protože jednak bys mi neodpověděl otázkou a druhak bys nenapsal že "Na tehdejší dobu "ok", ale žádný zázrak to nebyl" protože to nedokážeš objektivně ohodnotit, protože si to jednoduše v tu dobu nehrál. Já třeba nehrál první Alone in the dark v době vydání, když jsem se k němu dostal bylo to dávno retro, ale vím, že když to vyšlo tak si z té atmosféry spoustu lidí ukáklo a nedovolil bych si to hodnotit. Můžu tě ale ubezpečit, že když BG2 vyšlo, tak já a moji vrstevnící (ročník 85) jsme se z té atmosféry i stylizace posadili na zadek, žádné ok v uvozovkách, nic lepšího tenkrát nebylo. Samozřejmě že se k tomu dá co říct i dnes, ale tím hodnocením na tehdejší dobu si se střelil do nohy, nebo když jsme u toho Baldur's Gate hodil si na 20 stěnce 1.

                                • Derp_1337

                                  Reakce na příspěvek:

                                  Jo, v roce 2000 jsem to nehrál. V té době jsem hrál na konzolích. PC jsem koupil později až v roce 2002. On to nebyl zas až tak velký rozdíl, abych nemohl říct, že jsem neměl představu, jak hry v té době vypadaly. Měl jsem zkušenosti s konzolovkama, což se graficky až zas tak nelišilo.

                                  Jinak jsem nikdy netvdil, že grafika nebyla na tu dobu přelomová. Mluvilo se jenom o stylizaci a "atmosféře".

                                  • 0011

                                    Reakce na příspěvek:

                                    Jenže oba díly měli z hlediska grafiky jak uměleckou tak technickou stránku na své době mezi špičkou. Grafika šla ještě pořád hodně rychle dopředu, tím že se rozhodli pro plně předrenderovaná pozadí stárla pomalu, to BG 3 tím že je plně 3d zestárne rychleji, ale líbí se mi moc, ještě nemám dohráno a mám tam 137 hodin. Osobně se mi atmosféra 3 dílu líbí, je to prostě hra nové generace, ale je prostě jiná, pro mě to ale špatně není, to mě štvou spíš jiné věci, ale to není chyba hry, ale nemám rád DnD 5e, je mi jasné že by WOTC ani nepovolili starší edice. Tím že v 5e může každý dělat skoro všechno je zloděj skoro zbytečná postava a vyloženě mě štve jak za odstraňování pastí a odemykání zámků nejsou zkušenosti. Tahle hra až bude opravená tak si těch 10/10 zaslouží, ale z mojí trnité zabugované cesty zatím ne, každopádně ten potenciál tam je. Moje stařičké pc už s tím má problémy (i když většinu nastavení mám na max a jde to, do dosažení bg jsem měl všechno na max ale ty fps už nešly), takže doufám, že xbox verze až bude tak to bude mít vychytané  a koupím si to znovu na series x.

                        • Reakce na příspěvek:

                          Yoshimo, ta zrádná krysa

                          • skaven

                            Reakce na příspěvek:

                            ale no tak, po 23 rokoch mu odpustime  :)


  • TheRKD

    Hrál jsem svýho času BG 1 i BG 2. A rozhodně nepláču, že už to není ono.  Svět se vyvíji. A pokud bych se narodil o pár generací později. Dokážu si představit, že by mi trojka otevřela pusu dokořán stejně jako před lety jednička. Naprosto důstojný nástupce. Vrchol současného, moderního RPG. Suverénně vyčuhuje z vln současné produkce. 

    Upřímně, jsem strašně rád, že jsme měli to štěstí a hru dostal zrovna Larian. Nedokážu si představit studio, co by titul zvládlo na podobné úrovni. Možná ještě CDPR v době po W3. Ale nad tím nemusíme přemýšlet. Je to naprostá pecka. Pojďme si užívat. Něco podobného zase dlouho nedostaneme. 

    • Jakkoliv si BG3 užívám, tak imho Warhorse, CDP a Rockstar jsou (co se herní kvality týče) na stejný úrovni

      • aspa

        To, co předvedl Rockstar u RDR2, bude standard možná tak za 10 let.

        https://www.youtube.com/watch?v=XFPXP3tlGdA

      • Kdyby to dostali Warhorse nebo CDPR, určitě by to mělo mnohem lepší "writing" - příběh, postavy, dialogy atd, v tomhle je Larian klasicky mizerný. Ale mechanicky nevím...CDPR notoricky neumí loot, Warhorse zase souboje (mně se aspoň souboják v KCD nelíbil). Takže nakonec je to možná dobře, jak to dopadlo.

        • Upřímně si nedovedu představit že by Warhorse měli dělat BG3 😅 A to říkám jako člověk jenž si došel pro 100% achievementů, KCD bylo super, ale z naprosto jiných důvodů. Příběh byl OK, jelikož se snažili o co možná nejvěrnější adaptaci středověku a tak se to příběhově drželo hodně při zemi - i přesto byly postavy napsány zajímavě.

          Důvod proč si nedovedu představit Warhorse podepsaný pod BG3 je ten jak vehementně Dan tvrdil jak jsou všechny ty Skyrimy a další fantasy blbůstky a že je potřeba konečně nefantasy syrové RPG (díky bohu za to), ale jenom kvůli tomu mi přijde že by si celkem protiřečil. A i přesto že již není součástí Warhorse, tak pochybuji že by se zbytek studia rozhodl jít tímto směrem, ale třeba se mýlím a za dva roky dostaneme od Warhorse překvapení v podobě RPG s perfektně zpracovanou slovanskou mytologií 😃

          CD projekt by mohl být dobrou volbou, hrál jsem od nich Thronebreaker: Witcher Tales a byl jsem překvapen jak dobře se jim tento tahový formát podařil - i přestože to byl pouze důvod zahrát si více Gwentu 🥲

          V mém ideálním světě by pokračování Planescape Torment udělali ZA/UM 😂 Dost dobře si dovedu představit že by přišli s novým artstylem který by sedl Sigilu jak pověstný hrnec na pr..l a i příběh by dokázali udělat skvělý.  

          Jejich rukopis u BG3 si příliš představit nedovedu, ale třeba bych byl příjemně překvapen 🙃😁

  • Jasuja

    Hraje těžce overhyped. 

    Průměrné příběhy a charaktery postav, tisíckrát zkopírováno a zrecyklováno. Mizivá výpravnost, vše se odehrává jak na jednom pískovišty, chceš jít do Podtemna, hele, voalá, tady pod postelí mám dveře, no jasně přímo tady u nás v druid hájku, jen slez po žebříků, chceš Bosse, za zahrádkou se dej doprava a za plotem po 20 metrech je chaloupka na můří nožce s babou Jagou. Že by málo, tak víš co? Zrušil jsem bramborové pole a nechal jsem tam squotovat bandu goblinů a taky mám draka za stodolou s partou gythianky. Pro konec nechoď daleko, Shadowlands je 100 metrů podle potoka a hned za ním Baldurs Gate. :D  Je to až trapné, jako BG1 s prázdnými lokacemi bez příběhu to byla taky pakárna ale tohle druhá strana mantinelu proboha! Lairan, výpravnost totální propadák. A co ty animace obličeje hlavní postavy? No to by se jeden poblil. Bugy, Padání. Děj nemá drive, nic mě nenutí u toho sedět do rána, prostě teď přestanu a když budu hrát za tři dny, tak mě to nijak k PC nepotáhne. Feel BG2 to nemá ani omylem, je to prostě Divinity Gate jak vyšitý, ale DOS2 vlastně většinu věcí dělá mnohem lépe. Většina hodnocení má výplach protože je to "baldurs gate", ale nostalgie fakt nestačí.  Takže transtabletop RPG stále takto:

    1. Baldurs Gate 2 / Planescape Torment 10/10 - 2. Dragon Age Origins 9,5/10 - 3. Fallout 1/2 9/10 - 4. Divinity Original Sin 2 8/110 - 5. PoE 1 8/10 - 6. Pathfinder 2 7,5/10 - 7. Pathfinder 1 7/10 - 8. Pak teprve BG3, jasně kvalitu to má, libí se mi souboje a je to fakt mega velké, ale s odstupem za prvními třemi příčkami. Za mě 7/10.

    • DaviTuk84

      Klidně se pod to podepíši, protože krom jedné maličkosti je můj názor stejný! 7/10 a s odřenýma ušima ...

      (Velice dobře řečeno s tím nahuštěním a plácáním všechno dohromady do jednoho místa bez logiky a skladu, jako do jednoho dortu Pejska a Kočičky, aby měli použity všechny ingredience co hráč vyžaduje)

      Celkově z BG3 rozhodně napadám na zadek, jako někteří jiní, a považuji ji osobně spíše za zklamání (I když asi už v 40+ letech nejsem ta cílovka jako když mi bylo 15 a vyšel BG)

      S čím ale nesouhlasím je přirovnání BG1 a jejích prázdných lokací - ano, bral bych fakt jako přirovnání k dnešku, že ty lokace byly/jsou méně interaktivní a také to, že dobré 2/3 nemusí člověk pro hru vůbec navštívit, aby tam byl nějaký děj - ale to nutně nevidím jako chybu. Osobně mě to vždy bavilo nejvíce, protože jak BG2 tak DO1-2 prostě měli linku více či méně viditelnou, projdi to od A-B-C-E-G-D-I bodů, nebo v libovolné kombinaci = ale prostě navštiv tyto lokace/místa a pohni se v ději. V BG jste tohle měli v několika lokacích jako byly doly, ale dalších 15 lokací prostě bylo zcela volných a s dějem nesouhlasili - a vy si mohli hrát od RP postavu co jede příběh tak, že jde po stopě jak ohař, nebo naopak tuláka co se potuluje a větším zážitkem pro něj bylo, že zachránil krávu od goblinů nějakému farmáři, nebo se potkal s dryádou - než to, že by měl navštívit těhle 5 lokací, kde 5x nějak posune děj. Což jak BG2 tak ostatní zmíněné (DO, DA měly)(prostě jen lokace kde je děj) Naopak BG1 nebo třeba PE2 která měla 2/3 lokací volných a nedějových, mě právě okouzlila daleko víc tím, že ten svět má právě tu netlačící/nedějovou volnost a defacto tam běží i příběhy/události, kterým jsou železná krize a obří oživlá socha úplně šumák - zatímco naopak kam jste se hnuli v BG2 bylo to hunting na Irenica, jen 100x jinak zabalenej ... kam jste se hnuli v DA bylo to budování proti nákazové armády, jen pokaždé s jinou vizáži!

      Hlavně s ohledem na to, jak to zvládli před už 25 lety, proti tomu co máme dneska jako standart, si myslím, že jsi k BG1 dost nespravedlivý!

      Jinak ale k hodnocení BG se připojuji, plný souhlas!

      • JamesFaith

        No, neřekl bych, že "kam jste se hnuli v BG2 bylo to hunting na Irenica, jen 100x jinak zabalenej".

        Od vylezení na promenádě po asylum se po něm v podstatě nepátrá, jen se shání peníze a společníci  a on se objevuje jen ve snech, všechny ty lokace fungovaly odděleně od něj a jsou navázané hlavně na společníky.  Menší linearita začíná až po útěku z ostrova.

        že je každá mapa spojená s hlanvím příběhem by se dalo říct jen o Throne of Bhaal. 

         

        • DaviTuk84

          S tím nesouhlasím, protože i to získávání peněz pro Imoen (tedy Stínové zloděje) je proč, aby si mohl huntit Irenica, protože Imoen ti vyfoukne ... Proč ti vyfoukne Imoen - vy si huntil Irenica ...


          Je to kaskáda toho, že kam se hneš, hnacím důvodem je - huntit Irenica/otevřít huntění na Irenica/spustit stranu pro huntění na Irenica/získat dějové pozadí pro hunění na Irenica - ano, je to zabalené do nějakých linek, sou tam samozřejmě vedlejší linky, ale co mapa tak prostě motivace k huntění Irenica (šel jsem do Větrných vršků, protože potřebuji peníze/slíbené za odměnu - na huntění Irenica)(šel jsem na hřbitov, protože jsem potřeboval spojence pro huntění na Irenica) jakoby není tam mapa, která by byla defacto vysazená z děje (když to hodně přestřelím) nebo stav, že "no ale Imoen mě nezajímá" "no tak mě unesl, utek sem, nic mi neuděl a je mi u černý díry, je v Ammu na jihu, já jdu do Luskanu na sever a nezájem"


          Kam se hneš, výsledek je, že tě to tlačí k tomu, prostě jako troll s lobotomií si naběhnout do Léčebny si nechat vysát duši (a pak huntit Irenica)(jasně, je to cíl hry, pointa, děj a je to na tom postavené) ale prostě v BG než jsi přišel na to, co se děje, nebo než jsi si řekl, no tak půjdu do toho lesa a začnu se věnovat tomu a tomu(pro dokončení hry) mohl sis jako dobrodruh zaject na ostrov, prolízt věž, pomoct zachránit krávu, nebo navázat přátelství s pulčíky ve vesnici - jediná ta mapa, tam nebyla pro to, že bys jí potřeboval. (ano, podobný věci sou i v BG2, ale jsou na mapách, kam tě donutí jí co, huntění Irenica)(něco jinýho je právě prázdná mapa, kam si nemusel zajít)

          V BG2 co mapa, tam jsi měl nějaký děj na huntění Irenica (kterej tě do toho více či méně tlouk) defacto to byl stejný koridor jako Icewind dale (tady máš mapy pro level 11)(tady máš mapy pro level 13)(tady máš mapy pro level 16) a byl to koridor víceméně ...

          V BG to bylo tady máš mapy a tady máš cíl/ dostav se do cíle přes tyhle dvě mapy/dle libosti...

          Já nechci BG2 nijak shazovat, souhlasím s ní jako se skvělou hrou, pravidelně jí hraju, mám jí fakt rád, a souhlasím i s tím že zastarala mnohem méně, technicky i jinýma věcma. Ale furt to je tom, že si jak troll s lobotomií necháš ukrást duši a pak to řeš (není tam nic jak to řešit defacto jinak) v jedničce prostě vlezeš do světa, a dokud do něj nezačneš štouchat na děj nemusíš narazit, když nechceš (tady máš start, tady cíl, a mezi tím 30 map, a nějak se dostaň na konec) a mě ty pro hlavní děj defacto mrtvé mapy fakt nevadily, spíš mě víc bavily.

          • JamesFaith

            Tvůj "huntící" argument však má jednu podstatnou vadu - peníze pro (nejen) Stínové zloděje šlo získat po navštívení jen zlomku lokací, možná by to šlo celé uhrát jen v rámci Akathly. 

            Do těch dalších pak člověk nešel pro peníze, ale za příběhem naznačeným zadavatelem hlavního úkolu v oblasti - já nešel do Trademeetu hledat Irenica, ale řešit problémy s druidy,  Irenicus nebyl důvodem pro navštívení poloviny lokací v prvním aktu. 


            • 0011

              Podepisuju, před vydáním bg3 jsem si dal dvojku solo za mnicha, těch trapných 15k seženeš v rámci Athkatly a s dobře naházeným zlodějem si na to vyděláš s nadsázkou než odejdeš z Waukeen's promenade. Navíc přesně jak píšeš ta motivace je jinde a když nemluvíš se všemi npc tak se o některých lokacích ani nedozvíš, zrovna ten kluk co ti zadá Trademeet si tě k sobě narozdíl od Firkraaga nezavolá.

    • Inquisitor

      Koukám, že radši ušetřím a kupovat nebudu:)

      • Jasuja

        A hlavně, mi to nehejtíme, jen vyvažujeme hype! Ta hra není špatná a za ty prachy stojí, do posledního halíře. Mám Larian rád a jejich hry tuplem! Jen jsem prostě ukázal na nedostatky, které podle mě ta hra má a které jsou některými recenzenty a hráči přehlíženy a nejsou zahrnuty do výsledného hodnocení.

      • Derp_1337

        Hele, jestli bych se měl pro koupi rozhodovat jenom kvůli pár komentářům někde v diskuzi, tak nikdy nic nekoupím. Vždy se nějací hateři najdou. 

        Dokonce i diskuze u Zaklínače 3 byla plná lidí, co si prostě nemohli pomoct a museli psát o tom, jak je to jedna z "nejvíc přehypovaných" her vůbec. Jak je to "trapné" a zaslouží si to maximálně nějakých 5/10. 😂

        • Inquisitor

          Já vím:) ale zní to opravdu hrozně:D

          • Derp_1337

            Haha

            To byl dobrý fór. 😉

            • DaviTuk84

              Otázka ale je, kolik toho je hatering a kolik jen recenze která prostě hodnotí nějaký jiný aspekt ze hry, který tobě je třeba nepodstatný, ale jinému se zdá důležitý, a tedy mu hra přináší úplně jiný požitek/názor?

              Jasně, najdou se hateři takříkajíc od přírody a určitě ani téhle hře se to nevyhne, že to od nich bude schytávat.Ale proč by špatné honocení mělo být nutně hating, jen proto, že je špatné? Pokud mi ta hra nenabízí/nedodává to co od ní očekávám, proč to nezmínit? Pokud mi ta hra nesplňuje účel, abych se bavil, měl zážitek, defacto se vypnul od reálu a užil si pár hodin v jiném světě a vypnul, proč to nenapsat?

              Rozhodně se nepovažuji ha hatera, ale nebojím se napsat a říci, že ve hře jsou věci, co mi vadí nebo nevyhovují!Kde pak je limit/hranice toho, že když jí dám 6/10 je ho hating, nebo když jí dám 6/10 je to objektivní, protože mi nabízí přesně jen kapacitu 6/10 bodů mého očekávání a uspokojení toho co od ní očekávám?

              Jako třeba k čemu mi bude 170 hodin videí, když mě pro posun děje 100x víc baví systém jaký je v PoE (ty textovky)(formou gameboku) a přitom to má o 70% nižší HW nároky. Jako kde je ta hranice, že to je hate a kde to je prostě objektivní tomu, že mi dobře napsaná a ručně nakreslaná textovka, jako minihra nabídne víc, a potěší mě, než video goblinů útočících na bránu, které mi nic neřekne a nijak mě neosloví, oproti možnosti.

              STR 18 shodit jim do cesty strom (překážka mezi obrnci a útočníky)

              DEX 17 povalit jim do cesty kameny (změna úvodní pozice)

              Tohle by mi hru zpříjemnilo daleko víc/do dračákovského stylu, než video o 3-4 minutách, které dopadne vždy stejně a vůbec bych ho tam nepotřeboval ... aneb 10z10 videí vždy začíná tím, že někdo běží a pak za ním přiběhne pronásledovatel, a postaví se na ohyb vršku a začne se mlátit ... to mám v 10z10 hrách, k čemu video co mi zavaří chlazení? A jeto hate, nebo naprosto adekvátní zhodnocení, že mi styl nesedl?

              • Taronyu

                Reakce na příspěvek:

                Ale ako neber ten môj komentár nejak útočne, len ma to proste trošku mrzí, keď sa starší hráči nevedia preniesť cez novšie mechaniky. A zbytočne sa tak ochudobnia o podľa mňa celkom dobrý zážitok. Zvlášť u hry, kde si myslím že svojim predchodcom robí česť. Mohlo to totiž dopadnúť omnoho, omnoho horšie.

              • Taronyu

                Reakce na příspěvek:

                Ako sorry ale je rok 2023. A textové RPG by si z toho nechcel?

                 Predstav si žeby v dobe BG 1 a 2 prišiel niekto starší za tebou a povedal ti to sú hlúposti lebo to nie je textové RPG a sú t am nejaké stupídne obrázky. Čo by si mu na to povedal? Texty a obrázky sa robili, lebo na to bol rozpočet. A tie DEX a STR možnosti o ktorých píšeš hra obsahuje, len v inej a omnoho interaktívnejšej forme. Toto je fakt chyba v ľuďoch že sa nedokážu prispôsobiť novým veciam, nie v hre.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ne, napsal jsi to pěkně. Každý má nárok na nějaký svůj vkus a názor. Hrál jsi to, něco ti ve hře chybí a nepovažuješ to za tak dobré. To je v pořádku. Lidi budou rádi, když sdělíš své reálné dojmy.

                Já tady měl problém s lidmi jako třeba Aspa. Ten v téhle diskuzi naspamoval přes 20 komentářů, jak je to špatná hra a je "přehypovaná" bla bla bla.... ale nikdy nenapsal žádný reálný důvod nebo nějaký svůj dojem ze hry. Ani jednou!! A to protože to vůbec nehrál a jenom má potřebu napsat nějaký hate. 🤮


                PS: Jinak já osobně mám high-end PC, takže vůbec neřeším HW nároky. Jenom občas slyším, že se roztočí větráček na grafice. 😀

                A k těm možnostem. V BG3 nepotřebuji nějaké omezené možnosti (str 18 pro tuhle činnost, atd), protože ta hra má tu svobodu už v sobě. Když máš vyšší STR, tak můžeš vzít nějakou velkou bednu a hodit ji nepřátelům do cesty. 

                A nebo rád vzpomínám na jeden moment, kdy jsem v nějakém Questu potřeboval informaci od určitého NPC. Bylo několik způsobů jak to udělat: Mohl jsem pro něj udělat nějaký drobný quest, mohl jsem ho Přesvědčit (charisma) , a další možnosti. A víš jak jsem to splnil? Prostě jsem si řekl F**K IT a zabil jsem ho a seslal na něj Talk With The Dead (mrtvý povstane a zodpoví ti 5 otázek!). A když jsem došel k původnímu NPC, co zadalo úkol, tak ten na to zareagoval, že jsem pro splnění úkolu zabil toho týpka. Je to téměř až neuvěřitelné, kolik člověk v té hře má možností.

      • Určitě to nesedne každému, zvláště ne nostalgikům :) Ale průměrné hodnocení uživatelů na Metacriticu je přes 90, takže pro fanoušky RPG je to jedna z událostí roku.

        • 2 Morne.

          nevím, jestli si použil vhodný argument. To už se můžeš odvolávat na průměrné hodnocení na CSFD. A tam to je epesní sbírka kr*ténů, samozvaných filmových kritiků. Nejednou máš pocit, že čteš recenzi filmu od pacienta po lobotomii. No jo, ale splnil limit, vyblinkal se pod "500" filmů, tak může soudit.

        • aspa

          opravdu někoho ještě zajímá Metacritic? Tohle vytáhnou fanboyové jen v momentě, když jim tam jejich oblíbenou hru někdo prokliká nahoru.  Jakou vypovídající  hodnotu mají recenze od stejných lidí třeba desetkrát s obsahem slov best game ever? Ok, ta hra je nadstandardní, ale to že se tam kliká na úkor Diabla a dalších her, je prostě evidentní.

          Vždyť teď tady je článek, že na Starfield se chystá Sony Pony komando, aby uměle snižovalo score.

          • Derp_1337

            "že se tam kliká na úkor Diabla"

            Hahahahaha 😂

            A teď se fanboy ozval. Takový blábol. Že lidé rozdávají pozitivní kliky navzdory negativním klikům u Diabla.

            Tak ukaž nějaké odkazy na profily těch lidí, co rozdávají pozitivní kliky u BG3 a zároveň negativní u Diabla. Recenze na MC jsou veřejné, tak by pro tebe neměl být problém prokázat tohle tvé tvrzení nějakými odkazy. 

            A nestačí jeden nebo dva odkazy. Chci dostatek důkazů, aby to ovlivnilo hodnocení a protlačilo tu hru nad 90%.

            • aspa
              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Ty tvoje vybrané odkazy toho nic moc nedokazují.

                Účet CONFUSEDnERECT nemá žádnou kladnou recenzi pro BG3.

                Oneex má 68 recenzí a z toho je cca půl kladných, půl záporných. Prostě úplně běžný účet. Stejně tak účet Bass4Life vypadá spíš na běžný účet (má i pozitivní recenzi pro Torchlight 2 či Witcher 3, takže to asi nebude troll. Prostě jiný vkus.).


                Takže z 6500 uživatelských hodnocení se ti podařilo reálně najít jenom 4 účty, které splňují tvoje kritéria?? To teda není vůbec žádný důkaz tvé domněnky a spíš se to pohybuje někde na úrovni statistické chyby.

                • aspa

                  Reakce na příspěvek:

                  a nahoře ta desítka je co u  CONFUSEDnERECT ?  Takže kliknutí desítky se nepočítá pro BG3, když nic k tomu nenapsal? Jak může být někdo tak omezený jako ty? Napsal jsem přesně tolik účtu, kolik dovoluje příspěvek v rámci odstavců. Oneex je ruský troll, to bys jako chtěl obhajovat? 

                  Dál už s tebou nehodlám vést diskuzi, každý si o tvé omezenosti udělá/udělal obrázek už sám.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    jak může být někdo tak omezený jako ty?

                    Z 6500 recenzí jsi našel 4 takové? To je nic.


                    Vexius

                    Podívej se tady na tohohle trolla, který dal BG3 nízké hodnocení a Diablo od něj dostalo vysoké hodnocení. 

                    OMG? Jak to možné? To vůbec nezapadá do toho pokřiveného názoru na svět, co tu propaguješ. Očividně všechny negativní hodnocení na BG3 nemůžou platit, protože tady je nějaký troll.

              • aspa

                Reakce na příspěvek:

                a mohl bych pokračovat, to samé najdeš i u Zeldy, kde Zeldu BG3 boys úmyslně snižují dolů.

                A to jsou jenom ty, co napíší recenzi, většina jich jenom klikne.


                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  To nic nedokazuje. Jenom klasická multi platformní válka.

                  To samé najdeš u většiny PC her. Nintendo fanboys downvotují většinu PC (či PS či Xbox) "exluzivit" a dávají maximální hodnocení pro Nintendo hry (Switch, atd.).

                  Se klidně podívej, jak hodně BG3 (a nebo taky Diablo) hodnocení s 0 je od lidí, co mají jenom desítkové recenze pro Nintendo hry.

                • Morraw

                  Reakce na příspěvek:

                  Pánové dovolím si to rozseknout 😀 na steamu 200k recenzi a 95% hodnocení a to tam ještě pár desítek tisíc kladných recenzi přibude. Jakékoliv další argumenty jsou marné 😛

                  • aspa

                    Reakce na příspěvek:

                    takže Resident Evil 4 a 97% na Steamu znamená přesně co pro tebe?

                    Jinak vidím 94% na Steamu, ale to je jedno, já bych na Steamu hodnotil taky palcem nahoru, to je snad jasné...

                    • Morraw

                      Reakce na příspěvek:

                      Že je to objektivně skvělá hra ve svém žánru.

                      Steam má proste nejlepší systém recenzi. Doporučil bys BG3 ? OK. V recenzi napiš proč. Čísílko, které bys tomu dal, je irelevantní.

                      • tuco

                        Reakce na příspěvek:

                        To, ze ma hra "na steamu 200k recenzi a 95% hodnocení" neznamena, ze "je to objektivně skvělá hra ve svém žánru".

                        Nic jako objektivne dobra/spatna hra neexistuje, jelikoz neexistuji objektivni (cti meritelna) kriteria hodnoceni. Napodobne s ostatnim umenim nebo i napr. s moralkou. 

                        Co nam tedy ta statistika rika? Rika nam, ze 200k lidem hra libi, ze ji hodnoti (z 95%) pozitivne. 

                        No a ted .. to co se libi hodne lidem (nebo dokonce vetsine), je objektivne dobre? Samozrejme, ze ne. Napr. nejctenejsim denikem je Blesk ci nejpouslouchanejsim hudebnim zanrem mezi mladezi je cesky rap. 

                        To je dobre si uvedomit, jaka spojitost je  mezi oblibenosti vetsinou a pomyslnou kvalitou. Zadna.

                        Mohl bych napsat i neco o hre, nejake me hodnoceni, dokonce i spekulovat z jakych duvodu je tak uspesna, ale koho to zajima? 

                        Objektivni hodnoceni nemeritelneho nemuze existovat a to co se libi vetsine je vzhledem ke kvalite prinejmensim velmi diskutabilni. 

                        • Morraw

                          Reakce na příspěvek:

                          Kritéria pro hodnocení jsou jasná a to dvě doporučíš/nedoporučíš hru (na základě vlastních kritérií) a na základě toho ti vypadne procento, kterým se dá řídit. Je to nejblíže objektivnímu hodnocení.

                          • tuco

                            Reakce na příspěvek:

                            Dobre, pointa ale je, ze na zaklade jakehokoli poctu subjektivnich hodnoceni (treba 200k) nelze vyvozovat objektivitu. 

                            Ano, hra se ocividne libi a ma uspech a muzeme se bavit o duvodech proc tomu tak je. Nicmene, ze popularita nutne neznamena kvalitu a uz vubec ne objektivitu, je treba mit na pameti. 

                            Podle mne je to hra dobra. Silenej inventar a sber lootu vyzadujici nesmyslne moc klikani, dost spatna kamera zejmena ve stisnenych prostorech, desitky hodin cinematic mne sice k roneni slz (jako kolegyni nekde tu v diskuzi) neprimejou ale musim uznat, ze jsou (poprve) fajn, obtiznost velmi lehka, system 5e velmi jednoduchy, pribehove to ujde, level design je dobry, partaci dobri, tahovej system je kostrbatej, ale to by bylo na delsi rozpravu. No a ted ktery z techto hodnoceni bylo objektivni?

                            Osobne si myslim, ze je pro CRPG zanr dobre, ze konecne vysla hra ktera je schopna zaujmout masy, ale jako hard core CRPG veteran si nemyslim, ze je to takova pecka jak ji vnima vetsina.  

                      • aspa

                        Reakce na příspěvek:

                        ano, je to objektivně skvělá hra ve svém žánru a fanoušci ji hodnotí extrémně pozitivně skrz Steam. Pak je ale druhá strana mince a to MT, kde je brutálně naklikaná, protože Ada byla oblečená o trošku více než v originále a hra je dle klikačů strašně woke. Ta hra prostě jen tak ze srandy byla vybraná k bombardovaní, protože i zmíněný BG3 je mnohem více woke než RS4. Takže je úplně jedno, jaké má jakákoliv hra hodnocení na MT, soudný člověk nemůže brát v potaz, protože se kliká na všechny strany. GoT se klikal jako prostředníček TLOU2, BG3 se kliká jako prostředníček Diablu a obecně AAA tvorbě od velkých tvůrců. Takže jakýkoliv argument s user score na MT je směšný a člověk, co to použije devalvuje sebe.

                  • Derp_1337

                    Reakce na příspěvek:

                    Však vpohodě. Trošku se nám tady ta diskuze rozběsnila. Máš pravdu, Steam jasně ukazuje výsledky.

    • jo, nostalgie je k nicemu, ten tvuj vylev o tom jasne svedci

      • Jasuja

        Jinak koukal jsem na tvoje ostatní příspěvky a kvůli tvému dobru doufám, že máš alespoň oduševnělou tvář. :D

      • Jasuja

        Hmm. A dál?

      • aspa

        hele, víš o tom, že ty jsi tu nenapsal ani jeden poznatek ze hry a nepřispěl jsi do diskuze s ničím jiným než s toxickými výlevy?

        • Derp_1337

          Hele, víš o tom, že ty jsi tu nenanapsal ani jeden poznatek ze hry a že jsi nepřispěl do diskuze s ničím jiným než s toxickými výlevy?

          To je tak dokonalé, protože se to hodí na tebe. Nejblíže co ses dostal k nějaké skutečné informační hodnotě bylo citace, kterou jsi použil z nějakého slovenského herního webu Sector. Všechno ostatní jsou jenom toxické výlevy, jak ostatní tomu nerozumí a jak je hra očividně špatná. 

          Dokonce jsi začal vytahovat jiné hry a u nich jsi měl potřebu vyplivnout další toxické výlevy (např. jak Mass Effect je space telenovela, LOL).

          Dobře to trollíš. Platí tě za to někdo a nebo to děláš protože se nudíš?

  • aspa

    po 50 hodinách mi přichází na mysl pořád stejná otázka, na co mají licenci FR a jmenuje se to BG3, když se hra stylizuje do generické, plastové, přesaturované fantasy?

    Hra jako celek mě baví, ale bohužel nemůže být absolutně řeč o nějaké vztahující atmosféře podmanivého světa. Mě ten svět nebaví, nezajímá mě, nemám potřebu o něm nic zjišťovat, tohle je naprostý opak oproti předchozím dvěma dílům.

    • A v čem je ten rozdíl, kromě saturace grafiky?

      • aspa

        Tak v samotném světě. Ne, každá studio dokáže tvořit zajímavý svět, i když mají licenci. Myslím si, že se pohybujeme čistě v subjektivním měřítku a tvá otázka je poměrně zvláštní, ale jak jsem snažil popsat své pocity, hra pro mě neobsahuje takovou to tu nadstavbu, aby mě dokázala přenést do Baldurs Gate.

        Jsem docela překvapen, že tady těch výtek je na tohle tak málo. Jestli je tu tak málo hráčů, co původní hry hrálo, nebo je to čistě můj problém. 

        Troufnu si říci, že na tuhle hru by šla napasovat jakákoliv licence high fantasy a to je za mě trošku problém.

        Bavím se čístě o světě, atmosféře, texturách etc. a ne o principech hry.

        • Mám dohrane obě BG 3x (2x original, 1x remake), obě ID 2x, NWN 1 1x a NWN 2 2x , D&D hraju od 3e s přestávkami cca 18 let...

          BG3 je víc D&D než všechny výše jmenované hry. Příběh je na úrovni, dobře podaný, dobře sestavený. Sword Coast by mohl být možná krapet imersivnějši a větší, ale taktéž naprosto v pořádku.

          Stačí se na hru dívat jako na pokračovatele PŘÍBĚHU BG 1 a 2, nikoliv her ( a to je dobře protože původní hry s D&D měli společného méně než tahle). Většina negativ v tomhle směru je právě z toho důvodu, že lidé očekávali úplně to stejné jako BG 1 a 2 v nové grafice 

        • Taronyu

          Zaujímavé, videl som niekoľkých hardcore fanúšikov pôvodných dielov pri tomto plakať od dojatia.

        • Hm, to mě mrzí. Zatím jsem hru nekoupil, ale chystám se na to. Jestli tam ten Faerun není cítit, tak je to škoda.

          • Derp_1337

            Hele, ty stížnosti ber s rezervou. Najdou se lidi, co původní BG a BG2 dohráli mnohokrát. A za tu dobu, co to hráli, si na tu stylizaci tak moc zvykli, že ji začali považovat za "dokonalou". A prakticky cokoliv trochu odlišného se už originálu z principu nemůže vyrovnat.


            Názory old school hráčů by se daly shrnout takhle: "Kdyby se to jmenovalo jinak, tak je to perfektní hra, ale jelikož se to jmenuje BG3 a nevypadá to stejně jako předchozí díly, tak si to zaslouží horší hodnocení".

            • Kompost

              ako "old school" hrac tvrdim ze je to skvela hra hodna svojho nazvu a rpg zanru roby cest. takze ani to ze by sme mi starci na to vsetci zborovo pindali ze to neni jak za starych cias neplati. 

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Jasně, tak ne všichni jsou takoví. Ale ta menšina je bohužel hodně hlasitá.

          • Jevo83

            Ja si myslim, ze tam Faerun citit viac nez v povodnych hrach. Bg 1 a 2 mali velmi specificku atmosferu, za ktoru bol enormne zodpovedny narrator hlas a hudba. Podla mna to je to, do velkej miery neuchopitelne "nieco" , co niektorym hracom chyba. Ale z pohladu prace so svetom a licenciou je BG3 dalej nez boli povodne hry.... 

            Atmosfera povodnej hry a ten pocit dobrodruzstva v divocine a odlahlych lokaciach bol paradoxne do velkej miery sposobeny technickymi limitaciami a spominanou zvukovou stopou. Take PoE 1 islo velmi podobnou cestou mnohych mensich lokacii, preto sa mu podarilo navodit podobne pocity ako BG. 

            • aspa

              a kdy přesně ten Faerun začnu cítit? po 100 hodinách na konci třetího aktu? 

              • Duptcheck

                Reakce na příspěvek:

                Ty asi nikdy.....

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Hele, přesťan už plakat. Obzvlášť když jsi mimo.

                Faerun není jenom stylizace, která se objevila v Baldur's Gate. Skuteční fanoušci Forgotten Realms si to pochvalují, jak je to věrné předlohám.

                Skus si občas přečíst nějakou knihu nebo zahrát třeba Neverwinter Nights 1 & 2. Ta podoba je tam dost zřetelná. Nebo klidně třeba Sword Coast Legends či Neverwinter nebo hromadu jiných her.

  • Morraw

    12/10. Nehrál jsem (a dlouho nebudu) a vůbec o té hře nic nevím. Jen, že se to jmenuje BG a dělá to Larian. Víc ani nepotřebuju.

    Divinity Original Sin 2 je pro mě Everestem ve svém žánru. Mám tam 300h (jen 100h ve Fort Joy) a ikdyž jsem těsně před koncem úplně vyhořel, tak je to pro mě momentálně TOP1 hra.

    Jsem vážně zvědavý, jestli to u mě BG3 trumfne (jestli to vůbec jde)

    • La_Furia-Roja

       12/10. Nehrál jsem (a dlouho nebudu) a vůbec o té hře nic nevím. Jen, že se to jmenuje BG a dělá to Larian. Víc ani nepotřebuju.”

      To vysvětluje i některé recenze.

      • To mi přijde trochu divoké usuzovat s komentáře nadšenéh fanouška Larianů někde v diskuzi pod článkem. I u uživatelů maújí BG3 stále hodnocení 9.2...

    • DOS2 je určitě jedním z vrcholů crpg žánru, ale netroufl bych si tvrdit že tím nejvyšším, a to jsem hrál skoro všechny hlavní crpg od dob Wizardry 7. BG3, Solasta a Pathfinder WOTR jsou současní 3 králové na poli crpg, ale předtím tady bylo spousta jiných skvělých her. Hry od Larianu hraju od dob Ego Draconis a podle mého jim něco chybí -  průměrný writing, průměrné story, většinou malý svět který nepůsobí epicky, v minulosti mizerný humor. Žárný larianí writing se nemůže měřit s Planescape Torment, ale ten měl zase špatné souboje. Asi nic není dokonalé. 

      • Derp_1337

        Hele, každý má nárok na nějaký názor, ale zrovna Solasta bych jako "krále" crpg neoznačil. To už je přehnané. Je dobrý, ale ne zas až tak dobrý. 

        DOS2 je teda rozhodně o dost lepší. Klidně ti to osobně nemuselo sednout, ale na tom se shodne většina herní komunity.

        • DOS2 mě docela bavilo, je to tak 9/10 hra, což je hodně. Osobně si myslím že Pathfinder WOTR je lepší - 100x lepší lore (viz třeba Mythkeeper na youtube), lepší příběh, svižnější souboje které umožnují jak real time with pause tak plně na kola, lepší společníci, hlubší pravidla, mnohem větší svoboda při tvorbě postavy, mnohem větší znovuhratelnost (různé mytické cesty). U DOS2 mi taky vadilo levelování zbraní spolu s levelováním postavy. Ale souhlasím že jsou to subjektivní věci a záleží co člověk preferuje. Jen jsem asi (zbytečně) reagoval na to, že DOS2 je nedostižným vrcholem crpg. Pro někoho třeba jo, pro mne ne, i když ho považuju za hodně povedenou hru.

          • Morraw

            Uf tak Pathfinder vychází stejně jako DnD z obrovského světa plného materiálu, kdežto Larian ten svůj svět tak nějak po kouskách s každou hrou staví. Tak je jasne, že Pathinder bude mít ten background lepsi

          • Derp_1337

            Jinak jsem neokomentoval Pathfinder WOTR, ale to bylo tím, že proti tomu jsem nic neměl. Taky to považuji za jedno z těch nejlepších crpg.

            Jen tu Solastu nepovažuji tak stejně dobrou jako P:WOTR a DOS2.

            • já jsem Solastu osobně nehrál, jen co jsem četl různé diskuze (na redditu apod), tak se tam tyto 3 RPG srovávaly a každé má své fanoušky. Jsou lidi co tvrdí že Solasta je lepší než BG3, že má líp implentované DnD pravidla a lepší UI a lepší souboje, ale že je lineárnější. Ale sám nemůžu říct, nehrál jsem ani Solastu ani BG3, snad se nim v zimě dostanu.

              • Reakce na příspěvek:

                Solasta je založená primárně na soubojích a environmentálních hádankách. Taky ji prezentují jako taktické RPG. Co dělá, dělá dobře, ale není to "grand RPG" se vším všudy jako BG3 nebo Pathfinder WotR. Taky to není AAA hra, což je trochu negativně vidět na vizuálu a pozitivně na cenovce. Porovnávání je tak trochu ošidné. Ale na to, že na tom dělalo jen asi dvacet lidí, je to samozřejmě úžasná věc.

          • pokud jdou hrat souboje realtime, tak jsou vetsinou k nicemu


            pokud nejde zrovna o akcni hru

  • dworkin

    Audio ve hře je oproti Early Access rozbité a Lariani ani nechtějí uznat, že nějaký problém vůbec existuje. Což znamená, že buď jsou jejich sound designeři neskuteční břídilové, nebo, a to je pravděpodobnější, že prostě ušetřili prachy a doufají, že jim to projde.

    Místo toho, aby se herní novináři pustili do poctivé investigativní žurnalistiky, sborově tento podvod na spotřebitele přehlížejí a dávají hře absolutní hodnocení.

    Je to strašná ostuda.

    • Derp_1337

      Tak jsou naplánované ještě 2 velké balíky různých oprav, tak snad se k tomu dostanou. 

      Někdo napsal, že mu na jeho report o nízké kvalitě hlasů odpověděli a napsali, že se na to podívají.

      • dworkin

        A tím to skončilo.

        Snad to opravdu nakonec spraví. Moc tomu ale nevěřím.

        A opět se tu ztrácejí příspěvky...

  • vonTossis

    Jsem odkojený BG a Planescape Torment, ale tohle je lepší. Nostalgie je mrcha.

  • BG3 jsem zrovna včera dohral a už se těším na další run XD

    Btw zrovna poslouchám OST a třeba uznat že pan Boris Slavov a jeho team odvedli úžasnou práci...

    • Jedna z prvních věcí na co jsem koukal bylo právě kdo skládal hudbu, když jsem viděl že Boris Slavov, tak mi srdce zaplesalo nadšením. Soundtrack k DOS2 čas od času poslouchám a je naprosto nádherný, některé pasáže bych si dovedl představit naživo ztvárněné symfonickým filmharmonickým orchestrem 🥲

      Jsem zatím na začátku Act 2 a musím se přiznat že soundtrack k DOS2 se mi zatím líbí více, ale třeba se to otočí a i k OST BG3 se budu vracet tak pravidelně jako k OST DOS2.

    • Morraw

      Slavov je borec. Doporučuju i jeho Knights of Honor OST. Tam jsem ho slyšel poprvé.

      Pokrovsky byl legenda a dal Divinity hrám duši, ale jakou hudbu dokázal vytvořit Slavov už pro OS2 je úžasné.

  • DaviTuk84

    Nu, každej mámě nějaké požadavky a chutě, takže pokud někomu hra splňuje 10z10 toho, co od ní očekává a chce aby se bavil, ať té hře dá 10z10!

    Mě osobně hry docela zklamala a hodnocení bych dal 7/10 a našel bych mnoho věcí které mi prostě nevyhovují (nepopírám, že tam je i hodně věcí, které mě potěšily nebo se mi akt líbí) celkový dojem ale prostě není 10z10 a určitě ne v superlativech hra roku (možná v žánru a skutečně jen roku) 

    Jako první bych se asi obul do videí, osobně jsem prostě hráč který videa rád nemá a celkově prostě hry s videem (přesněji tedy cut scénami) moc nemusím (osobně asi největší mínus co mi vadilo třeba i na DA:O) takže tudy cesta k mé spokojenosti nevede. Mnohem více se mi líbí forma jakéhosi gamebooku, kterým se vydali vývojáři u PE a PE2. Když to srovnám se současným BG3 (či to tam převedu) v úvodu budete mít 10x 100x podle počtu hraní, stále stejné a tupé video, jak někdo přibíhá, za ohybem hřebenu se objeví goblini, a pak začne boj 10-100x to samé!

    Přitom by to šlo skvěle vyřešit gamebook systémem (který by měl jistě o 70% nižší nároky na HW) a celá scéna s bránou by se mohla odehrát jako v PE gamebooku... Ale ne, vy dostanete stupidní video, které nic neříká, nevysvětluje, je tam totálně zbytečné, jen je na efekt, že to je dalších 5minut videa, 2giga na disku a nároky co zvýší teplotu chlazení o 10stupňů... jinak k ničemu!

    A bohužel podobně to je třeba s mapami. Už jsem si sice zvykl, že Larian prostě udělá interaktivní jednu mapu, než deset samostatných (neříkám, že to nutně je vždy špatně nebo naopak dobře), ale když máte jednu mapu, zabírající defacto pár desítek/stovek čtverečních metrů k poměrům hrdinů/postav a vy na ní máte namačkaného draka, princeznu, rytíře, obchod, hřbitov, věštce, kouzelnou babičku, sudičky, děda vševěda i sklep se studnou a živou vodou ... no prostě dort Pejska a Kočičky, splácaný ze všeho co Larian chtěl hráčům nabícnout, protože to je vyžadováno od Forgotn světa... nedivte se, že to dostanete bez ladu a skladu, jako vstup do Podtemna zrovna tam, kde ho potřebujete (a to je jen začátek)(místo třeba to, ho hledat) Dostanete to naplácené s slepené jak biskubskech chlebíček, s tím, že si z toho každej vybere co mu chutná, ale už se neřeší, že ten mišmaš je totálně přepísklej, a kdyby ty věci byly v 5ti menších mapách, působil by celek daleko konzistentněji.

    Co mě ale odrazuje nejvíc jsou společníci! Larian (nebo spíš poslední dobou asi kde kdo) se snaží dělat společníky tak originální, až mi z toho vstávaj vlasy hrůzou na hlavě!

    Vy nedostanete za společníka trpaslíka, kterých je v společnosti asi 15% a tedy je potkáte na každém kroku a v každý hospodě, rpaslík je moc fádní a obyčejnej. Vy dostanete Ghitanky! Sice o Ghitanky 85% populace nikdy neslyšelo, a těch 15% je má jako strašáka pro děti před spaním, takže fakticky ho vidělo v celé říši 5 lidí za posledních 10 let.. Něco stylem "Ty vole lítací auto!" Protože normální auto není pro hráče dost dobrý! Tak dostanete jako společníka gitanki ... no a taky dostanete nemrtvýho elfa, protože nesmrtelný obyčejný elf, toho potkal každej, vy jste Chuck Boris, tak musíte dostat speciálního elfa! A protože postavu s jednou osobností na svých cestách potkal už asi každej, vy potkáte postavu s dvojitou osbností! Protože jednoosobnostní postava, tu má každej druhej dobrodruh! Sice by svět bez heterosexuálních lidí asi brzy vymřel, ale vy musíte potkat toho jednoho homosexuálního! (ted to nemyslím nijak sexisticky, jen chci poukázat na to, že 98% jakkoliv normální populace, je jako společník nevhodná, vy musíte dostat do party těch 2% nebo lépe 0,2% naprosto jedinečných unikátních tvorů/společníků) - protože mít jako společníka obyčejnýho trpaslíka se sekyrou, co se zlije v každý hospodě je nuda, stereotyp! Vy musíte mít nemrtvýho trpaslíka, démonovzívacího trpaslíka, homosexuálního trpaslíka, trpaslíka co je přeměněný prohletím a dřív byl půlčice, trpaslíka co je lykantrop ... normální trpaslíci došly! A takle je to z celou družinou!

    Jsou tak jedineční, až jsou nudní a zbyteční! Jako ano, někomu ten zrovna pro jeho gusto napsaný společník sedne, ale pokud vám nesedne gusto 5 exotů, tak si prostě s družinou nezahrajete, protože máte jen pět exotů, a pokud nechcete jedinečnýho exota, normálního společníka nenajdete...

    • Ohledně přehnaně napsaných společníků souhlas - respektive pouze některé dialogy byly IMHO trochu příliš, ale na druhou stranu Lariani byli vždy takoví, už v Divine Divinity byly podobně laděné postavy. Chybí mi tam klidnější/vyrovnanější postavy typu Sten a Wynne, protipól k většině postav z BG3. 

      To že z žánru D&D vytáhli méně známe rasy považuji naopak za absolutní win, jak sám říkáš - ano, je to celkem již nuda mít opět dalšího Oghrena, když můžeš mít neokoukané rasy jako jsou Mind Flayeři a Githyanki (jen je měli napsat trochu lépe). Svět D&D (teď mám na mysli novější edice od 3E a výše) je velmi pestrý na to aby se museli soustředit pouze na Elfy, Gobliny, Lidi, Drakorozené, Pulčíky, Trpaslíky a další již stokrát viděné.

      Problém s tím že by všechno bylo namačkané na jedné mapě jsem neměl, respektive jsem nad tím ani takto nepřemýšlel, jelikož mi přijde že hra umí dávkovat na co má kde hráč narazit. Přijde mi to jako hodně divná výtka, ale budiž, každý máme jiné nároky na game design.

      Cutscény/rozhovory kde jsou vidět emoce NPCček potažmo společníku považuji naopak za naprosto famózní úspěch a něco co tento subžánr RPG potřeboval již dlouho - když mohly být působivé cutscény v akčním RPG Zaklínač 3, proč ne zde?

      Takže se shodneme asi jenom na těch občas některých přestřelených dialozích se společníky, u některých zatím skřípu zuby (třeba Astarion mi vůbec nesedl) zatímco jiné jsem si oblíbil (např. Lae'zel). Navíc Lariani celkem dobře zvládli character development, takže zatímco na začátku jsem většinu nemohl vystát tak v průběhu jsem celkem chápal motivaci většiny z nich a přijde mi že dost z nich snad dosáhne i svým způsobem jisté katarze.

      V novou hru typu Planescape Torment která by mě příběhem nedala vydechnout snad již ani nedoufám, nejblíže bylo zatím Disco Elysium. Proto celkem rozumím tomu že na moderní poměry si BG3 zaslouží chválu kterou ji téměř všichni zahrnují. Dává mi to alespoň drobnou naději že by někdy v budoucnu mohli vytvořit svůj vlastní temný/šílený Sigil jenž jsem v PT tolik miloval. Případně třeba inspirují jiné studio které takový počin stvoří.

      • jo, astarion me taky stve


        a zatimco ostatni me zboznujou, on jedinej je porad na neutralu

    • Derp_1337

      No ten názor, že parťáci jsou až moc unikátní, je trochu extrém. Budeš patřit do fakt velké minority.

      Ale můžu souhlasit s tím, že by to v té hře chtělo nějakou trochu "normální" postavu (zvlášť pro romanci). Něco jako Leliana (z DA:O), s kterou člověk mohl randit bez větších dramat.


      Jinak s mapou nemám moc problémy, že by toho bylo moc. To je prostě svět Forgotten Realms. I v knihách má člověk často pocit, že se tam furt něco děje a ten svět je nacpaný různým dobrodružstvím.

      • DaviTuk84

        Se srovnáním knih a hry moc nesouhlasím, protože sice uznávám, že knihy (a celý svět) FR tak sice funguje, že stále něco je/děje se/probíhá, ale není to tak nahuštěné... nebo přesněji, není to tak bez ladu a skladu!

        Drowové budou v Podtemní/A u výlezů ... Rudí Čarodějové budou v Thai a v Rašemanu ... Ledoví obři budou na Planině, kde celé dny nikoho nepotkáš a pokud jo, je to vlk nebo zmrzlá mrtvola, intriky kapitánů budou kolem Luskanu - furt i s tím nahuštěním to bude fungující svět (kde se sice furt něco děje) ale bude to mít skladnost/hlavu a patu ... namátkou, pokud bude někde enkláva Rudých čarodějů, asi jí zřídí až potom, co se tak či onak zbaví konkurence v okolí 50 mil ... na Ledové pustině potkáš ledové trolly, vedle ledové vlky, možná v lese osadu lovců kožešin ... bude to mít logiku. v BG když vylezeš z města, do lokace s jednou farmou a lesem budeš cestovat 12 hodin ... v Larian mapě máš pláž s ledovým drakem, jeskyni, tajemný úkryt Mágů na/do kterého je vidět z horního patra pevnosti radodti, a u brány se nechaj vymlátit strážní, třebaže tam je zvon, co by fyzicky zburcoval všechny na ostrově, ale oni ti nepřijdou na pomoc, protože u brány maj lvl 6 a kus vedle (kde na bitku vidí) mají lvl 8 a máš tam jít později... Jako neříkám, že to není občas pěkný/fungující ... ale naplácat mi na jednu mapu Podtemní (protože nekdo od FR očekává drowi) pak Thiefligy (protože ty chce někdo jinej) pak druidy (protože bez druidů žádné FR nefunguje) a zamíchat to v jednom hrci, do toho okořenit mozkomory a samozřejmě kde je mozkomor, přidámy Ghitkanku. A jako zákusek skřetí tábor - vše na ploše 500x700 metrů ... jako promiň!

        Přitom jaký by byl rozdíl kdyby mezi těmi lokacemi bylo třeba - cesta trvala 2 hodiny ... Mě to připomíná třeba tu nesmírně stupidní mapu v Tyranny, kde spolu byly dvě frakce, a měl jsi zabít generála té druhé, v těch soutězkách, přitom ty tábory od sebe oddělovala jenom dřevěná barikáda - ale mělo to pointu jak jedna strana nemůže zničit druhou, jak mezi sebou vedou boje, ale fyzicky na té mapě od sebe byly asi 16 metrů!

        Jako prostě ty mapy pro mě nejsou asi úplně to top (jo jasně, je to zajímavý když hraješ poprvé DD:OS)(vlastní styl vývojářů) ale ve Forgotnech, které mají nějaké ucelení, to je tragédie. To je jako bys dala Luskan a BG vedle sebe přes řeku, za lesem dračí jeskyni, před bránou ležení orků, na severu Hřbet světa odělený jedním polem a Thai je přes řeku s tím do Rašemenu se dostaneš přes Amm, který je o velikosti pískového dolu na jihu mapy. Prostě ty FR ty Larian mapy nejsou podle mě stavěný na to, aby jedna mapa pokryla několik FG aspektů, co chceš narvat do jesný mapy.

        Společníky kometovat nebudu, tam asi bylo řečeno dost - prostě věrně tvrzení, že "méně je někdy více" bych tam asi víc uvítal normální postavu, která se ke mě připojí prostě jen svou normálntí, než tahat 5(3) exoty, každej mi jedinečně na každém kroku dávajíc najevo - ta hra je tu kvůli mě, a měl sis vybrat mojí postavu jako charakter (protože přesně takle na mě BG3 působí) že všichni společníci jakoby řvou "ta hra je napsaná pro mou postavu" "bez mojí postavy hra není nic" "já jsem pupek hry co hýbe hrou" prostě do budí dojem, že Larian neudělal BG pro hráče aby si zahrály tu volnost, ale že to udělal pro to, zahrát si někým naeditovaný film/režii téhle postavy. A proč? To si můžu pusit film, kde mám asi stejno (ne)volnost to ovlivnit. Já chtěl hrát hru za sebe/svůj styl - nepotřebuji hrát příběh někoho, koho si vymyslel někdo jinej. A tohle mi ti společníci hrozně rvou celou hru - že to je jejich příběh! Proto mi ani jedna nesedí. Já chtěl svůj příběh, ne scénář pro 5 postav, napsanej, a já si ho mám jako film přehrát/projít.

        • "kdyby mezi těmi lokacemi bylo třeba - cesta trvala 2 hodiny"

          :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

          to by byla hned 10/10 hra

          • DaviTuk84

            A proč ne? Třeba místo jedné lokace která je nahuštěná na sebe a smíchaná jako dort Pejska a Kočičky?

            Jsou hry, kde prostě na jedné lokaci dostaneš úkol, a protože by bylo nelogické, aby jsi třeba z jedné lokace viděl do druhé/měl jí na stejné mapě - prostě na okraji mapy přejdeš do vedlejší - tam ti to ukáže, že jsi byl 15 minut na cestě - a pohoda, klídek. Vypadá to mnohem uceleněji, nežli to mít na jedné mapě!


            Třeba v PE2, když máš prohledat zaplavenou část města, prostě tě to pošle na mapičku vedle a cesta tam ti trvá 10minut - působí to naprosto realisticky a pěkně. Jakmile tam vlezeš, máš tam úplně jiný prostředí. Zatímco na jedné měpě, by asi fakt divně vypadalo, mluvit s lidma o úkolu a pak o 15 metrů vedle sejít do zaplavené oblasti a vyřešit to - proč těch 15 metrů neudělli sami?


            Nebo v DD:OS2 on mají tajný úkryt na ostrově (Amadia svatyně) která je defacto vidět z věží ve FortJoy - jako tajný a neprobádaný ostrov jak prase! 


            Jako i detail rozdělit triviální příběh z jedné přeplácané mapy, na dvě mapy, mezi kterýma třeba 10minut/2h/8h cetuješ, může fakt udělat rozdíl v tom, jak na hru budeš koukat!

    • videa moc novodoby
      mapa moc plna
      spolecnici moc neobycejni

      tomu rikam extremni nazor


      me pro zmenu zklamalo pillars of ethernity, to jsem vydrzel hrat tak 2 hodiny, jako by na me sahla vysusena zombie transexualni pulcice

      • DaviTuk84

        VIDEA: Videa rozhodně nejsou novodobý, cut scény podobného ražení pamatuji z her co vycházely někdy po roce 2000+ (jasně, kvalita o něčem jiném, ale není to žádná novodobost) jen mi prostě nesedí a neosloví mě ... (scéna prázdného záběru na ohyb cesty, pak vykulhá/přiběhne pronásledovaný, v zápětí se na ohybu/vršku cesty objeví 3x pronásledovatelů. Zastaví se na vršku a sledují kořist. Začne boj) Sorry, ale tohle sem viděl v 55 odměnách v 55 hrách. Takže pokud tam nevyběhnou nahé elfky, a za nima nepoběží minotauři s výbavou hodnou slona, asi mě to už nevzruší! Takže videa (80% jejich stopáže) bych tam oželel a fakt to klidně vyměnil za 50% nižší HW nároky ...

        MAPY: Tak co se týče mapy, je to Larian, vo tom žádná! A teď nejde o plnost obsahu, interakce, ale o prostě iracionalitu. Na jedné mapě mít naplácaných 5-10 věci bez ladu a skladu, protože se všechny ve FR mohou vyskytovat, tak aby tam byly, tak je plácnem na jednu mapu?! Sice některé rasy, jednotky by nesnesly kolem sebe konkurenci v okruhu 50mil, ale v pohodě, vyjdeš z lesa, máš tam druidy, zahneš za buk, máš tam skřety, přes potok je "Thieflingovo" a pod šutrem je podzemí. Na ploše 500x700 metrů. To je asi jako by jsi vzal Chanov a přes ulici dal Zlatou uličku a Pražský hrad, a za přechodem Obchoďák Nový Smíchov - v reálu to nejde - jedna kultura by se nesnesla s druhou, naturelem, prostorem, potřebama. Tady to máš vedle sebe naplácaný! - Přitom kdyby to místo jedný mapy bylo daný na 4-5 vedle sebe, mezi kterýma bys cestoval třeba 1-3-4-8 hodin, vypadalo by to daleko realisticky! Nemyslím že bylo potřeba že když se v FR vyskytuje X ras, dát X ras na jednu mapu, aby byl uspokojen každý příslušník/požadovatel každé rasy! Mám rád v FR thieflingy! Máme! Chci v FR drowy! Dodáme! Od FR očekávám skřety! Budou! Druidi jsou top v FR! Určitě na ně nezapomeneme! A hle máme tu dort(mapu) pejska a kočičky!

        NPC(společníci): Mě skutečně přijdou extrémní/moc neobyčejní. Každej ten společník na tebe přímo křičí/čiší tím, že hra/příběh byl stavěnej pro něj (aby sis ho zahrál) a je do něj zakomponovanej - beze mě hra/průchod hrou/příběh není nic/ Měl jsi hrát mě/měl sis vzít do skupiny mě - tohle na mě křičí jeden společník za druhým(tedy tak na mě působí) ... jinak ještě řečeno:

        já nejsem obyčejný trpaslík, já jsem nemrtvý trpaslík ... já nejsem obyčejná elfka, já jsem elfka s démonem v těle ... já nejsem obyčejný ork, já jsem zakletá půlčice v orčím těle ... já nejsem obyčejný člověk, já jsem homosexuální člověk a v hlavě mám dva! = každá ta postava se snaží/je tak jedinečná, že pokud její styl/povaha/zpracování není zrovna to co chceš, a nesedne ti, nemáš si s kým zahrát - protože postav dostaneš do hry jenom 5 a 5 jsou exoti k pohledání!

        Nemáš tam nikde postavu co je naprosto normální, nejedinečná, nešílená/nebo nějak jinak převyšující/lišící se od ostatních! Gitakny v FR 90% lidí nikdy nevidělo/neslyšelo a pro 9% dalších je to jen strašák pro děti, reálně ho vidělo 5 lidí v největším městě, ale ty ho dostaneš za partáka, protože strážný od vedlejší brány by byl moc nejedinečněj/nudnej/fádní! Trpaslíka co se zlije jak doga v každý hospodě a urve ti koule, když mu omylem spálíš fousy pochodní? Toho má kde kdo, ty má nemrtvýho trpaslíka co má v hlavě démona, je homosexuál a musí splatit starý dluh! Protože nic menšího by nebylo zajímavé a tahounské celému příběhu!

        Za mě prostě ti společníci jsou extrém, který když tě nezajímá/nenadchne/neosloví, nemáš ani koho s sebou tahat, protože najednou zjistíš, že tě nebaví gitanky čistě pro to, že tě ta rasa gakt nikdy nebrala, nevyhovuje ti nemrtvej čaroděj, protože se celej děj točí kolem jeho minulosti, ne kolem tvé postavy, zjistíš, že ti je šumák, co se stane s trpaslíky a Arxem, protože jsi z elfího lesa - a najednou zjistíš, že nemáš s kim jít, protože ti došlo 5 exotů NPC, a nemáš tam nikoho normálního s kým dělat partu. 

        Za mě by byl výběr 10-15 byť méně zajímavých, ale různorodých společníků lepší, aby si každej našel co chce, než to, tahat sebeo 3z5, at si zlej, hodnej, tlustej, druid nebo pyroman - vždy tahat ty samé, protože jiní nejsou?!

        • Taronyu

          Keby si to aspoň hral, tak by si vedel že spoločníkov tam nedostaneš 5. A vedel by si tiež prečo tam vôbec nejaká Githyanki je, pretože ano, príbeh to veľmi dobre a logicky zdôvodňuje a drží sa toho, že ich veľa ľudí nevidelo. A sťažovať sa na to že každá postava má svoju históriu a na tú je nadviazaný unikátny companion quest? Si padnutý na hlavu? 😂😂😂 Celé toto tvoje vyplakávanie tu je úplne smiešne a sťažovanie si na 5e pravidlá je už len taká čerešnička. Celý podnik kde chodíme hrávať DnD posledné dva týždne o ničom inom nehovorí ako o tejto hre a väčšinou veľmi pozitívne.

          • DaviTuk84

            Naprosto nechápeš, takže se nebudu ani snažit o vysvětlení nějak hluboce nebo opakovaně...

            Pakliže dokážeš(dokáže) člověk udělat příběh/hru která zapadne do lore, světa a s funkčními pravidli i tak, že použije jen to základní, co ten svět nabízí (lidi/trpaslíky/elfy/gobliny/obry) proč tam musí cpát extrémní/jedinečné naprosto úzce specializované rasy, děj, příběh, vycházející z toho, co svým způsobem je tak úzce zaměřené, že to sice ocení hráč slintající nad jednou konkrétní rasou, ale jiný, který prostě na dané ruse nebo zvláštnosti neujíždí, najednou vlastně nemá ve hře do čeho píchnout, protože to je tak jedinečné/úzce formované, že nemá kam/s čím odpočit, aby si našel něco svého ...

            Ano, sorráč, tak hratelných charakterů je 6 ne 5, to sem strašně změnil vyznění celé reakce o 180 stupnů?!Zůstává to stejné, prostě pokud si nevybereč z těch 6 exotů, najednou zjistíš, že tam není nic zajímavého! Ten svět FR je tak velký a zajímavý, vyriabilní - ale ony tady vezmou ty nejextrémnější jednotky/bytosti/situace - naplácej je dohromady a snaží se z toho zplácat příběh/děj ...


            Přitom thieflingové by mohly být kapitola o sobě, mozkžrouti/Podtemní/ne tady je to naplácané najednou a ještě tak, že pokud se ve FR nezajímáš právě o tohle téma, nemáš si ve hře co najít!

            Nemáš tu nikde naprosto klasiku, obyčejnost toho kouzelného světa něčím normálním, jako jsou obyčejní elfové, skřeti, orkové a nějaké ruiny ... prostě se ta hra snaží být tak extra, použitím tolika extrovních/jedinečných/specifických bytostí, tvorů, situací, děje - že naprosto zaniká ta obyčejná fantasy krása!


            Snaží se to být tak extrémně jedinečné, že přes ten myšmaš všech těch exotických, jedinečných, kuriozních a specifických ras/bytostí/tvorů není vůbec ta krása toho světa. Je to prostě extrém na extrému, ale žádnej ten svět vlastně nevystihuje, tak jak byl napsán, jak funguje, jaký je jeho původ, lore, historie. Prostě to nejsou FR, je to mišmaš věcí z FR vzatých a hozených na jednu mapu - není to to kouzlo toho světa, jak byl napsán/a jak ho hráči z knih/her/i PC znají. Tohle je prostě Laria mišmaš věcí co z FR vzal stylem - vezmeme nejfrekventovanějších/nejoblíbenejších/nejpodovnějších 10 věci a hodíme je na jednu mapu a splácáme z toho příběh.

            • Taronyu

              Astarion, Will, Karlach, Shadowheart, Laezel, Minthara, Halsin, Jaheira, Minsc, Gale. To je 10, nie 6. A keď ti z 10 unikátnych companionov nesadne nikto, tak hľadaj problém niekde inde a nie v hre. Ale sebareflexia bude asi ťažká no. A neviem o akej jednej mape hovoríš. Map je tam viacero a je tam úplne jasne naznačené že cesta medzi mapami nejakú dobu trvá, či už je to plavba v Underdarku, cesta do Baldurs Gate, horský priesmyk, alebo shadowlands. Žeby som tam potreboval narratora aby mi povedal, že cesta trvala 3 dni mi fakt neprišlo. A úplne obyčajných postáv, ktoré si žijú svoje životy je tam kopec. Stačí sa s nimi len dať do rečí. A že vo svojej parte máš len divných ľudí? Čo si mimochodom uvedomuje aj samotná hra. Nuž obyčajní ľudia sa v DnD nevydávajú na dobrodružstvá ale sedia na zadku a pestujú zemiaky. 😀

    • lito

      souhlasím s těmi body. Když máš jednoho Zevrana, tak je to super, když máš pět Zevranů a žádnou Morrigan a Lelianu, tak je to opruz.

      Jinak ta mapa by fungovala pár let zpátky, přece jenom Elden Ring nastavil laťku v rámci mapy hoodně vysoko, jsem překvapen, že na tohle se nikdo trošku nedivá kriticky.

      • Porovnávat Souls-like hru s tahovým RPGčkem mi přijde trochu zvláštní, ale chápu že každému to asi vyhovuje jinak. Shodneme se nejspíš na tom že mě taky překvapilo jak naprosto bez výtek všichni BG3 přijali. 

        Obsahem se mi velmi líbí, jak píšu výše na moderní poměry je to velmi dobrý počin a neočekávám že se někomu podaří přijít s příběhem který by mě posadil na zadel jako PT. Co mi vadilo byl technický stav, narážel jsem občas na větší bugy. Někdo tu již zmiňoval problémy s audiem. Těch věcí je víc, osobně jsem měl dojem že BG3 mělo získat 9/10.

         Přiznám se že to co mě zaujalo asi nejvíce, je že se jedná o studio který si jde vlastní cestou trendům navzdory. Něco podobného jako když se Interplay rozhodl že Fallout 1 vydají navzdory tomu že vlastníci se chtěli soustředit na jiné projekty:

        "What's less known is that these early meetings for what would eventually become Fallout had to take place on the developers' own time. Interplay didn't mandate devs to work on this game, it allowed it, so long as it didn't interfere with their other work. Interplay was pursuing a D&D license at this time and had multiple projects on the go, so this GURPS-based RPG simply wasn't a priority. "I think the Fallout team self-selected, in a way," says Cain. "It was the people who were super-passionate about making a game. People who didn't feel that way were like 'I'm not going to stay late to do this.'"

        "We had an opportunity and we were willing to spend extra time doing it," adds Boyarsky. "Interplay wasn't saying we have to work late, but more like if we wanted this to happen, here's what we had to do."

        • Celý rozhovor s Tim Cainem a Leonardem Boyarskym:  https://www.dualshockers.com/making-fallout-tim-cain-leonard-boyarsky/

    • Tak díky. Právě jsi mi odpověděl na to, co mi na té hře vadí. Jen jsem si to nedokázal tak urovnat. Podepisuji v plném rozsahu. 

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit