Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Morraw

    Pojďme spekulovat jestli to dostane bídu na Steamu 😀 Já tipuji, že zítra ráno to bude mít aspoň přes 75%, ledaže…

    Koukám, že někteří lidi to refundovali v early accessu i po dohrání. Dobrá featura.

    • Jevo83

      No tak spustil som to a spadlo mi to este pocas prologu po dotknuti sa artefaktu, cize asi 7 min hry😂

      Bg3 mi za 155h spadol 5x a aj to len dovtedy kym som pouzival Vulcan namiesto DX11

      • Carnage666

        Mě to za 26h spadlo jednou.

        • Jevo83

          Mne to zatial tiez uz druhykrat nespadlo za cca 10 hod zatial. Dokonca mam z toho zatial celkom dobry pocit, az teda na ten trochu pribehovo nelogicky/naivny uvod 😂

    • lito

      87% a to je hra, která bude růst v čase, takže přijetí je na Steamu nadočekávání dobré po tom hate-trainu, co se na sockách vytvořil.

      • Morraw

        Viděl jsem a překvapilo me to 😀

    • To by me zajimalo jak, pokud mas vic jak 2-3 hodiny nahrano, tak zadnej refund neprojde. Me refund dali a mel sem nahrano 2,5 hodiny; kamosovi co mel 3,1 tak uz ne.

      • Morraw

        To jsem vyčetl z diskuzi. A že má Steam refund policy jinou, když hra oficiálně ještě nevyšla. 

        • Ani ne. Normalne muzes hru vratit 14 dni od koupeni a musis mit nahrano ofiko min jak 2 hodiny. U her co jeste nevysly, tak neplati tech 14 dni, muzes to vratit az do ofiko vydani hry, ale porad nemuzes mit nahrano vic jak 2 hodiny.

  • vonTossis

    V téhle diskuzi se snad každý těšil na to, až tu hru sepsuje a navíc jim recenzent ještě dál náboje. Díky té skupince, která už to hraje a sdílí i reálné dojmy. :-)

    • Já ne. Sice bych byl radši za "Bethesda dělá Outer Wilds" nebo aspoň "Bethesda dělá Outer Worlds" než za "Bethesda dělá No Man's Sky", ale fakt jsem doufal , že to dopadne dobře. A vlastně, nedopadlo to špatně, akorát mám pocit, že možná půl roku počkám na patche a tak. 

    • delO

      Nemyslím si, že to platí jen o čtenářích, ono to platí i o recenzentech. IGN třeba trolovalo Xbox s God of War, kdo chce, může si to dohledat. Na Bethesdu se dívá herní svět úplně jinak než třeba na Lariany, což jsou dlouhodobě miláčci a chyby se tam odpouští nebo zcela přehliží. Např. na konzoli BG3 v 60FPS modu hra běží od nějakých 28FPS až po 48 FPS v 1080p a všude se dočteš jen, jak moc se hra na PS5 povedla. WTF?! Bethesdě se pak vyčte vše, na druhou stranu Bethesda si za to může sama za nedodělané a zabugované hry v minulosti, takže ta optika teď je mnohem více kritická. 

      • vonTossis

        Souhlasím. Já jsem zrovna na Bethesdu taky dost vysazený, nejsem ani fanoušek Skyrimu, právě kvůli slibům a následným bugfestům. Starfield jde dost kolem mě, ale mám Game Pass, tak se těším alespoň na zkoušku. Může mě to jen příjemně překvapit. Tady mě ale šokovalo, jak moc velký "hate" jede od první minuty. 

        • lito

          mně se nelibí to pokrytectví na tom. Obě hry stojí stejně, ale budeme řešit technické problémy jen u jedné hry. Na PS5 má hra 40 sekundový loadingy, obrovské problémy v určitých oblastech jako Blighted Village, Druid Grove, act III samozřejmě nemá cenu ani zmiňovat, ale raději otestujeme první lokaci,  celkově pak zahrajeme na PC 4090 a pak dáme PS5 verzi 10/10. 

          • Možná je to taky o tom, jak jednotlivé firmy přistupují k případnému řešení nedodělků a problémů. Přece jenom u Larianů člověk ví, že naslouchají reakcím a snaží se na ně nějak reagovat - hra se vylepšuje, Lariani dodělávají věci, které podle některých ve hře chybí (epilog apod.) - ostatně podobně to fungovalo i u DOS 1+2. Je podle mě zcela evidentní, že BG3 bylo z důvodu konkurence vydáno trochu předčasně (viz komentáře, že poslední akt není hotový, Underdark apod.). Na druhou stranu víme, že Lariani to dotáhnout v poměrně krátkém čase do ideálního stavu. Pro forma to říkám v kontextu PC verze, PS5 nemám a nemůžu tedy hodnotit.

            Bethesda se svými sériemi (TES, Fallout) funguje jinak - v podstatě je takovým jejich trademarkem, že hry vycházejí z větší části zabugované ( i když i v tom se zlepšují, postupně), ale silně otevřené vůči modifikacím. Výsledek je takový, že Bethesda z velké části kašle na nějaké optimalizace, protože si je vědoma toho, že komunita si stejně hru opraví sama a přizpůsobí ji k obrazu svému. Poněkud cynicky řeknu, že leckdy opravy přímo od Bethesdy hru v jedné oblasti sice zlepší, ale pro změnu přidají další specifické bugy (říkal tu někdo pozpátku lítající draci???), kdy kdybych byl konspirativní teoretik, tak mám podezření, že to snad musí dělat schválně, jinak si to nedokážu vysvětlit. Mimo jiné tu taky narážíme na bugy, které se v rámci enginu přenášejí ze série do série a Bethesda je okázale ignoruje, i když o nich evidentně ví, protože už byly opakovaně řešeny.

            Obecně u her u Bethesdy podle mě platí pravidlo, že pokud chce člověk optimalizovaný, funkční a hratelný produkt, tak by měl tak rok počkat - pak si stáhnout 10-20 (dle vkusu každého soudruha) nejpopulárnějších modů z Nexusu, které vyřeší největší trable a potom si hru opravdu užije. Což nic nemění na tom, že až bude vycházet další díl TES, tak stejně budu mít předobjednávku..:-)) Naštěstí Starfield není úplně pro mě to pravý ořechový (sci-fi úplně v RPG nemusím), takže pro mě nebude zase tak velký problém počkat.

            • lito

              Ve finále je to ale pořád facka spotřebitelům, protože dostávají doporučení od novinářů na základě aktuální nálady a ne kvality portu a hru kupuješ teď a ne do budoucna.

              za mě je dost na prd dávat 10/10, aniž by celou hru hráli na dané platformě a ještě v případě, když se obecně ví, že ta hra má dost značné problémy po těch dvou aktech. Opět je to jen další selhání herní žurnalistiky.

              https://www.metacritic.com/publication/pc-games?filter=games

              Tady máme web pro příklad, dokonce je podezřelý názvem. PC Games, který dal tak obří hře 10/10 jen dva dny po vydaní na PS5. 

              Určitě to celé dohráli na PS5...

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                "podezřelý ... dal tak obří hře 10/10 jen dva dny po vydaní na PS5"

                Nějak nechápu, co se ti nezdá na těch 2 dnech. Vždyť novináři často dostanou novinářskou verzi hry s dostatečným předstihem, aby hru stihli ohodnotit.

                Je to úplně běžná praxe, že novináři (a někteří influenceři) se ke hře dostanou dřív než obyčejní lidé.

              • Reakce na příspěvek:

                Tak ne, že by to bylo taková novinka, že? Typickým příkladem z minulosti, který mě napadá, byly orgastické výkřiky u Mass Effect 3, který byl sice tehdejší magnum opus společnosti Bioware, ale jeho zakončení (vida, ty asociace s BG3) dokázalo pro velkou skupinu hráčů zprasit celou trilogii. A jestli si pamatuju správně, tak pár nechutných hardwarových bugů (mimo jiné takové, které totálně rozhasily všechny savy - což se stalo například mě) tam bylo taky. A hodnocení 10/10 tehdy jenom lítaly.

                Skyrim - taky absolutní hodnocení jenom lítaly, pamatujete si na tehdejší optimalizaci pro počítače, kdy nešly ani přemapovat klávesy a zběsilý inventář? 

                Herní žurnalistika obecně dlouhodobě až na výjimky (Jason Schreier např.) se zejména s ohledem na pofiderní systém hodnocení nachází v systému skoro bych až řekl klinické smrti. Pro člověka, který ví, co si má z recenzí vytáhnout a je schopen redukovat některé nežádoucí jevy (např. hodnocení 0-10 se prakticky redukovalo na 5-10) to je do jisté míry zajímavý ukazatel, pro "amatéra" je to zkreslující pohled na hodnocení her, ve kterém se dost dobře nemůže vyznat.

                Vezmu - li to to v kontextu BG3. Dovolil bych si souhlasit s hodnocením 10/10 u PC verze. Ano, jsem si vědom toho, že třetí akt není úplně kompletní a zejména ke konci se vyskytují i různé HW problémy (podle všeho ale ne zásadního charakteru, tj. nejsou to bugy, díky kterým by hra nešla dohrát), ale s ohledem na celkový rozsah a kvalitu hry se domnívám, že si to takto vysoké hodnocení zaslouží. Pokud bych to převedl na stovkovou stupnici, tak bych to hodnotil 95/100. (pro forma, sám ještě v Aktu 3 nejsem, jedu relativně pomalu a hru si užívám, takže vycházím jenom z toho, co jsem načetl). U PS5 verze je to problematičtější - podle všeho je odladěná mnohem hůře (což bych zase připsal předčasnému vydání, primárně), takže nižší hodnocení, resp. zejména upozornění na fakt, že hra není odladěná, by bylo na místě. Ale tak zase....koho zajímají konzole u klasického RPG, že?...:-))

                • lito

                  Reakce na příspěvek:

                  jakou souhlas, jinak o hru je velký zájem o konzolích, přece jenom je to nejvíce mainstream CRPG, co jsem kdy hrál a to s velkou rezervou.

  • TheSuffering

    Ještě k tomu ovládání lodi, které recenzent tak sepsul. Na K+M se to ovládá naprosto normálně, stejně dobře jako Freelancer, Everspace 2, Galaxy on Fire 2 a další podobné arkády, žádný gamepad rozhodně není potřeba.

    A co se týče nepřátel, ty bych za "bullet sponge" rozhodně neoznačoval. Jen když jsem na levelu 32 potkal piráty, kteří byli 50/60+. Jinak jsem neměl problém a to mám body pouze v balistice + stealth. Od začátku jsem ale používal pušky (Grendel, Maelstorm, Orion, Equinox, Beowulf) a už posledních X levelů nosím pouze jednu zbraň (stejně jako ve Falloutu, na začátku sice munice méně, o něco později už nevíte, co s ní). Takže ze stealthu, headshot, jedna rána, game over, ale i při normálním boji v pohodě. Spíše je tedy otázkou, má vůbec smysl používat jiné zbraně? Protože pušky mi prostě přišly jako jiná liga (dostřel, zásobník, rychlost střelby, přesnost atd.). Možná to perky zlepší. 

    A nepřijde mi, že střelbou trávím hodně času, spíše naopak. Není problém dělat několik hodin questy a skoro nevystřelit. Záleží, do čeho se člověk pustí. A to se mi na tom vlastně líbí, když mě nebaví střílení, klidně běhám po planetách, těžím a objevuji. BTW už jsem si takhle sprostě ukradl z několika planet vesmírné plavidlo. 

    A tip na závěr, řekl bych, že se asi vyplatí co nejdříve investovat do spaceship perků, aby se člověk dostal k vyšším třídám lodí a lepším úpravám.

    • Já docela souhlasím, sám jsem měl problém ve Falloutu s tím, že podvědomě to člověk hraje jako FPS ale pod kapotou jsou RPG stats a když narazíte na nepřátele vyššího levlu (respektive vlezete někam, kde vzhledem ke své úrovni ještě nemáte co dělat) tak to nedopadne dobře.  

    • Neni to taky o nastaveni obtiznosti ? Napr. Skyrim na max obtiznost byla v podstate uplne jina hra.

      • TheSuffering

        Tak po další celodenní seanci na obtížnost hard stále platí, co jsem psal výše. Takže možná pouze very hard je trochu over the top.

      • TheSuffering

        To samozřejmě nerozporuji, pak si ale člověk nemůže stěžovat (ta neustálá debata, jak tedy rozumně zvýšit obtížnost namísto obligátního znásobení HP a damage u nepřátel). Já jako "casual" hráč mám zlatou střední tj. normal. A samozřejmě to pak asi souvisí se zvolenými perky. Ale rozhodněte nikdo nebude mít nedostatek střeliva. Co tak ale čtu, větší problém je vyšší obtížnost ve vesmírných soubojích, tam je to dost bez šance.

        Asi ale budu muset také trochu přitvrdit, prý je lepší loot.

  • TheSuffering

    Mě to náhodou baví. Od pátku odehráno téměř 50 hodin, level 32 a ještě jsem ani pořádně nezačal hlavní příběh. Je to takový mix Mass Effect 1+2+Fallout. Vlastně jediné, co mi chybí, je trošku větší volnost ve vesmíru, alespoň trocha toho průzkumu, kdyby tam byla po vzoru Freelancera. Po hodně dlouhé době (a po zpackaném Diablu 4) je to hra, u které sedím do ranních hodin a říkám si, tak ještě jeden quest a jdeme spát...

  • Zlatej Star Citizen :))

    • 0011

      Jj sunk cost fallacy je mrcha, přece sám nevěříš že Roberts má v plánu SC někdy dokončit. Za mě je Starfield skvělá hra už teď, ale co s tím provedou modeři tak to si ani nedokážu představit ale určitě to bude dřív než SC vyjde, ale ono soupeřit s nikdy je docela snadné...

      • Jj, na modery se taky těším :)

        • 0011

          Já si na mody pár let počkám s upgradem, respektive novým pc, možná si nechám case, ale teď to hraju na series x. Myslím že recenzent dojel hru sice 2x ale jenom hlavní linku protože ty frakce mají, jak už to u Bethesdích her bývá, lepší questy než ten hlavní, ale nechci  soudit jsem tak ve 2/3 ale konec se jen tak nedozvím páč nemám kam spěchat a užívám si ten ostatní obsah, který je i v základu bez modů super.

      • SC je hratelný už teď - jasně, zabugovaný, spousta features chybí, ale zase má věci, které SF nikdy mít nebude - reálný povrch planet a měsíc neomezený zónami, třeba.

        Tím nechci obhajovat Robertse, ale pro mě je už teď SC věc, ke které se s ženou pravidelně vracíme.

        SF je IMHO žánrově trochu jinde.

        • 0011

          Ale jasně že je to hratelný, ale dokud v tom lidi budou utápět peníze tak nikdy nebude motivace to dodělat, já sleduju progres od začátku ale nekoupil jsem si nic, protože jsem vzhledem k Robertsově minulosti přesně čekal co se s hrou děje, respektive spíš neděje. Dokud nepředá žezlo někomu jinému tak ta hra bude ve "vývoji". Kdyby nebo spíš až za pár let oznámí místo data vydání přechod na jiný engine ani nehnu brvou, maximálně přijdu sem do diskuse napsat já vám to říkal, nešťastníci.

          • Jasně, já nemám k budoucnosti žádná velká očekávání - beru jako malý zázrak, že existuje hra, která se mi tak dobře trefuje do vkusu.

    • J.V.Stalin

      Ten už vyšel?

      • Derp_1337

        Kéž by. Vydání Scam Citizen je v nedohlednu.

        Že nevyšla multiplayerová část, by se tak trochu ještě dalo pochopit, protože vývoj online her je nekonečný boj. Ale že nedokázali dodělat ani singleplayerovou část Squadron 42, tak to už je pořádný podfuk.

      • Jeste dlouho ne ;]

  • untentrauer

    Po přečtení recenze mi k ní nesedí to hodnocení resp. z recenze mám pocit, že je 7 až moc na tolik negativních připomínek, kolik jich autor zmínil. Nevím tedy, jestli to není moc uspěchaný i s ohledem na herní mechaniky, které autor nezmínil a které mne zajímají...

  • No nevím. Z gameplayu mě to přijde jako looter shooter z vesmíru. A ta nemožnost přistání z vesmíru a všechno loading, loading, loading je snad vtip. Určitě pass. 

    • redicius

      Určitě pass. 

      Game. Game pass.

  • Morraw

    Seká se to. Gunplay ujde. Asi bude dost záležet na konkrétní zbrani. Seká se to. Vizuálně takový Fallout 4.5. Ty mrtvé obličeje to je fakt něco. Seká se to. Inteligence skvělá. První mini-boss se běžel schovat za výbušný sud. Jinde robot vlezl pod schody, kam jsem ani já nemohl. Seká se to. Sem tam i nějaký BUG, kdy jsem jednou musel i hru vypnout, když mi neukončila správně konverzaci. Jo a seká se to.

    Nemám co hejtit. Prostě hra od Bethesdy. Ale Skyrim a Fallout jsou fajn. U tohohle uvidim, ale nejdříve tak za rok. Vyhovuje mi spíše něco jako Outer Worlds, kde se taky cestuje po planetách, ale ty nejsou aspoň prázdné. A nebo radost z neznáma a průzkumu jako v No Mans Sky.

    • twicer

      Tak to je dobré, to je o 3 seká se to méně než je standart bethesdy.

    • Grand

      Jediné co se seká je tvůj starodávný počítač. Hra běží krásně plynule na PC.

      • Morraw

        “Average 4090 user” 😀

        • nightborne

          Ale vono to ani na tý 4090ce neběží až tak slavně. Občas ve městě vidim aj chvilkovej propad ke 40 fps, což už si prostě všimneš.

    • Inquisitor

      Tak hlavně, že se to neseká.

  • Já teda absolutně nechápu, že v článku není žádné srovnání s No Man's Sky...

    • ravux

      Protoze proc? Protoze jsou obe hry "z vesmiru"?

      • Třeba... Námět a plno prvků je na první pohled velmi podobných, klíčové rozdíly mezi "vesmírnými" hrami ale budu muset hledat v jiných článcích, co už. Místo toho jsem se dozvěděl všechno o Bethsedě a o hrách, které s tématem vůbec nesouvisí :D

  • hulibalda

    Tak ono zase bacha. Když na games něco dostane 7/10, tak je to reálně, tak 4-5/10

    • houmrhoumr

      no umi to bejt i naopak

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit