Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jako jedni z mála (nebo snad jediní) na české scéně jste dostali early review code a tohle je výsledek?

    Ta recenze je krátká a postrádá jakoukoli hloubku. Jaký je Zero G combat? Jaké je stavení lodí, kterému byla na Directu věnována taková pozornost? Co vedlejší postavy, jak jsou napsané? Jak dopadly frakce, je jejich příběh dobře napsaný? Jsou questy zábavné?Tolik nezodpovězených otázek které by nebyly spoilerem pro hlavní příběh...

    Co se týče kritiky explorace, neberu Vám Váš názor, na ten máte samozřejmě plné právo, ale s  jakým očekáváním jste ke hře přistupoval? Opravdu jste čekal, že budete moci chodit hodiny a hodiny jedním směrem? A k čemu by to mělo být dobré?

    Omlouvám se, ale tohle mi přijde recenzentsky velmi nezvladnuté a vzhledem k tomu, že se recenzent nevyjadřuje ani k půlce herních mechanik (a to těch které už sami vývojáři ukázali) nemohu Vašemu verdiktu přikládat větší váhu. Škoda.

    • Omlouvám se, ale ještě k již napsanému - obstojí Starfield jakožto RPG, když sami lidé z Bethesdy říkají že je Starfield spíše k Oblivion než ke Skyrim?

  • KamilZm

    "Explorace pak spočívá v tom..."

    To je nějaká diagnóza nebo autor nezná slovo průzkum/prozkoumávání?

    • mousekrup

      Jo, taky mi to vždycky přijde škoda, když české médium neumí psát česky. Jestli chtějí psát články anglicky, problém s tím mít taky nebudu. Ale mám pocit, že zvlášť redakce Games si bohužel zakládá na tom, že jsou moc "cool" na to, aby se snažili psát a mluvit pořádně česky.

      • Derp_1337

        Hele, slovo explorace je slovo přejaté. Přejímání slov z cizích jazyků je úplně běžný jev. Kdysi bylo hodně v módě přejímat slova z němčiny, latiny, francouzštiny, italštiny... teď je v módě angličtina.

        Navíc každý jazykovědec by ti řekl, že tvorba nových slov a přejímání slov z cizích jazyků je známkou toho, že jazyk je živý. (třeba latina je mrtvá).


        Kdyby se nepřejímala slova z cizích jazyků, tak tu nemáme slova jako: fotbal, hokej, trénink, marketing, párty, start, stop, skůtr, byznys, džus, bazén, garáž, automobil, drogerie...

        • KamilZm

          Jenže používat "Explorace" je jen nějaká póza (resp. demence), protože máme přesné slovo v češtině. 

          Přejímají se typicky slova, pro které nemáme v češtině rozumnou náhradu a to je OK.

          • Máme slovo explorace a i průzkum, proč si čas od času nevybrat to které slovo? Když člověk používá pouze anglicismy aniž by občas použil český ekvivalent, tak potom souhlasím že to nejspíš svědčí o tom že daný člověk nemá dostatečnou slovní zásobu 😄 čehož bych se u redaktorů Gamescz nebál.

            Navíc požadovat absolutní čistotu jazyka jenž vykradl minimálně polovinu slov z ostatních jazyků, je celkem vtipné 🤣🙌😂

            Navíc ani angličtina není tak čistě anglická jak by se mohlo zdát 🥲 říká se že až polovina slovíček v angličtině je Francouzského původu z dob kdy Vilém Doyvatel porazil anglosaského krále Godwinsona roku 1066 a tím zavlekl Francouzštinu do Anglie.

            Obecně se pestrost slovní zásoby liší u člověka od člověka, kdo často čte tak bude používat slova jenž ostatní nepoužívají. Ideální je číst knihy v češtině a i v angličtině, aby měl člověk možnost rozpoznat 

            • KamilZm

              V tom se zřejmě neshodneme. Já si třeba nemyslím, že by např. Filip Ženíšek při překladu hry napsal větu "Běžte explorovat  chodbu vlevo". 

              Novináři přímo ovlivňují, jak veřejnost vnímá jazyk. Pokud mám brát herní novináře opravdu jako profesionály, měli by psát lidsky, jak to dělá např. zmiňovaný Filip Ženíšek.

              PS: Jen aby bylo jasno, nejsem žádný obhájce češtiny. Klidně ať zanikne ve prospěch nějakého inteligentnějšího jazyka (což rozhodně není angličtina).

              • KamilZm

                Reakce na příspěvek:

                Oprava: "při překladu hry nenapsal větu"

    • To je marné, za 20 let všichni Češi pod 40 mluví anglicky, vsaď se.

  • MalyZeli

    Zkouknul jsem 2 recenze než jsem narazil na tohle, ACG a Gameranx, a číslovka 7 mi tam sedí. Prostě Fallout ve vesmíru, naprosto blbí nepřátelé, nudně vypadající střílení. Vyzkouším za týden v Gamepasu na kompu, a uvidím jestli bude mít cenu to koupit později na Steamu a vylepšit si to díky nejlepším vývojářům na světě, Nexus.

    • Pleteš si RPG s FPS, to je pak problém.

      • MalyZeli

        Nepletu, to ze je to RPG neznamena ze strileni musi stat za vyliz.


    • twicer

      Gunplay bych teda u Falloutu zrovna nevytýkal, ale každému co libo jest. :)

  • Veskoslav

    Nechápu, proč zrovna tuhle hru dáváte na recenzi Jakubovi. Už u Everspace 2 ukázal, že to prostě není jeho šálek kávy a tady mi to přijde úplně stejné. 

    A upřímně už ze samotné recenze mi přijde, že to dostal za trest a raději by šel běhat ven nebo si přečetl nejnovější knížku. 

    A dost bych i ocenil, aby bylo řečeno na čem hra byla hrána (ideálně i sestava) a jak to vlastně celé běželo. Což byla vždycky naprostá slabina her od Bethesdy. Je fajn vědět, že bugů je pramálo a stabilita je fajn. Ale pokud člověk neví, jak to jede a hlavně na čem to jede, tak je to i krapet zbytečné pak dál číst. 

    P.S: Chápu, že autor chtěl ukázat, že zná latinu, ale krapet to nedává smysl ty nadpisy, aspoň co se týče následného děje.

    • Nevidím důvod proč by to nemohl recenzovat. Vašek také nadhodnotil BG3 dle jeho subjektivního názoru a celkem ho chápu, ta hra je opravdu dobrá i přes značné bugy a nedodělky, za mě to bylo 9/10. Proč by stejným měřítkem nemohl k recenzi přistupovat i Jakub?

      Ano, recenze má být objektivní, nikdo ale nemůže být 100% objektivní - nakonec je to vždy na tobě abys udělil známku dle subjektivního názoru.

      Navíc i ostatní recenzenti hodnotí Starfield přibližně 7/10, tato recenze tedy není žádnou anomálií.

    • ripper

      Aniž bych chtěl posuzovat Jakubův přístup, tak jeho známka určitě není mimo hlavní proud velkých herních webů - IGN 7, PCGamer 75, GameSpot 7. EuroGamer dostal klíč pozdě. Jasně, jsou i vysoká čísla, ale velké weby, co sleduju, jsou tyto.

      • Veskoslav

        Mě ale známka vůbec netrápí, pokud recenze jako taková má nějakou úroveň. Na tu si nikde nestěžuji, číslo prostě nic neřekne. Jenom ta recenze je prostě mizerná.

      • skaven

        kludne si tie stranky pozriet mohol, a podla toho ohodnotil


    • Hlavně se nerozbreč.

      • Veskoslav

        Chápu, že někomu, jehož jméno vzniklo, když kočka přešla přes klávesnici, je jedno, že recenze není kvalitní, ale možná by to prvně chtělo mít nějaké normální jméno. A rozbrečet si? A v hlavě v pořádku?:)

        • Tak hlavně, že tvoje přezdívka vznikla v mozkovém trustu, fňukno. 

          • Veskoslav

            Ano, vznikla. A chápu, že pro lidi jako ty se těžko chápe, že někomu se prostě něco nemusí líbit recenze a dá to najevo. Taky chápu, že když sníš zkaženou rybu v restauraci, tak nenapíšeš zpětnou kritiku, protože seš, no jméno kočky:)

            • Morraw

              Ale teď jsem si vzpomněl na ten vtip. “Já se jmenuji Květoslava, ptze mám rada květy a slávu. A jak se jmenuješ ty ? Pivom*d” 😀

            • No to si dovedu představit ten trust, ze kterýho vypadne název pro lacinou ruskou vodku:-D

      • Tak na to uz je pozde

  • hulibalda

    Tak ono zase bacha. Když na games něco dostane 7/10, tak je to reálně, tak 4-5/10

    • houmrhoumr

      no umi to bejt i naopak

  • spoock

    Hraju to teď na PC, mám dojem, že 7/10 je ještě pořád vysoká známka vzhledem k tomu jak moc průměrná ta hra vlastně je.

  • Morraw

    Seká se to. Gunplay ujde. Asi bude dost záležet na konkrétní zbrani. Seká se to. Vizuálně takový Fallout 4.5. Ty mrtvé obličeje to je fakt něco. Seká se to. Inteligence skvělá. První mini-boss se běžel schovat za výbušný sud. Jinde robot vlezl pod schody, kam jsem ani já nemohl. Seká se to. Sem tam i nějaký BUG, kdy jsem jednou musel i hru vypnout, když mi neukončila správně konverzaci. Jo a seká se to.

    Nemám co hejtit. Prostě hra od Bethesdy. Ale Skyrim a Fallout jsou fajn. U tohohle uvidim, ale nejdříve tak za rok. Vyhovuje mi spíše něco jako Outer Worlds, kde se taky cestuje po planetách, ale ty nejsou aspoň prázdné. A nebo radost z neznáma a průzkumu jako v No Mans Sky.

    • twicer

      Tak to je dobré, to je o 3 seká se to méně než je standart bethesdy.

    • Grand

      Jediné co se seká je tvůj starodávný počítač. Hra běží krásně plynule na PC.

      • Morraw

        “Average 4090 user” 😀

        • nightborne

          Ale vono to ani na tý 4090ce neběží až tak slavně. Občas ve městě vidim aj chvilkovej propad ke 40 fps, což už si prostě všimneš.

    • Inquisitor

      Tak hlavně, že se to neseká.

  • Na to, aby zmizely zbytečné nahrávací obrazovky, by Bethesda musela přestat používat už Xtou proměnu svého prastarého Gamebryo enginu. To je ostatně i důvod filmečků mezi planetami a proč nejde plynule vzlétnout z povrchu jako v NMS - zakrytí nahrávací obrazovky. Ze stejného důvodu se v TES ani Falloutech nepodíváte uvnitř budovy ven z okna. Jsou to omezení daná enginem.

    • sugyn

      Ja ti nevim v KDC:D mas taky nacitaci obrazovky mezi rozhovory a nekterymi pasazi v budovach a je to na CryEnginu. 

      • V KCD žádná načítací obrazovka není. Ta půl vteřina fadeoutu je tam proto, že hra připraví modely postav aby vypadaly normálně, když s nima hráč začně mluvit zrovna když dělají jinou činnost. Protože NPCčka v KCD mají detailní rozvrhy činností. A nepamatuju si že by tam byly nějaké loadingy v budovách. Ani jeden.

      • twicer

        To vypovídá spíš něco o CryEnginu, nemyslíš?

        • Nevypovídá to nic o CryEnginu, Warhorse to tak  udělali schválně, aby do sebe NPCčka během rozhovorů nenarážela atd., vzhledem k tomu, že mají "inteligenci" a autonomii jako v málokteré hře.

          • twicer

            Nevím přesně co myslíš že je schválně, ale to, že se do rozhovoru musí načítat znovu celá postava včetně celého jejího outfitu je omezení enginu, ne záměr.

            NPC při rozhovorech do sebe vesele naráží dál a že mají autonomii je sice pěkné, ale když jsem to teď nedávno dohrával, tak to jsou stále toporní panáci jak v letitém skyrimu, tohle rozhodně není stránka v kterém ten engine září.

          • sugyn

            Vymlouvat se lze na cokoliv.

      • A co si z téhle informace máme odvodit?

        • Jevo83

          Ze niektore ine hry tiez niekedy  niekde pouzivaju loading😁

  • dworkin

    A ta hlavní dějová linka se teda týká čeho?

    A má ta hra taky nějaké zvuky, hudbu?


    • Derp_1337

      No myslím si, že se můžeme shodnout na tom, že té recenzi chyběli určitě informace. Především technický stav. 

      Je hezké, že jsme se dozvěděli, že je bugů málo a hra vypadá hezky, ale jak je na tom hra výkonostně? FPS a jejich stabilita? A jaká je audio stránka a soundtrack?


      Bez spoilerů na příběh klidně přežiju. Ale autor se klidně mohl rozepsat o omáčce okolo, jako jsou frakce, vedlejší postavy ("uvěřitelné" je trochu málo), různé herní mechaniky (zajímal mě třeba realismus Zero-G bojů), atd.

    • kkING

      myslim, ze je v te novinarske verzi hry vylozene prosi, aby nespojlovali pribeh 🙂

      • Veskoslav

        To ano. Ale chtělo by to aspoň náznak toho, co očekávat. A aspoň nějak popsat systém vedlejších úkolů.  Jestli to ovlivňuje děj atd. Jestli je to jako ve Fallout nebo Skyrim, kde některé činy ovlivňují příběh nebo je to čistě bez toho, že by to mělo na děj vliv například.

      • dworkin

        Já nechci prozradit, jak to dopadne. Ale z recenze bych se měl dozvědět, o čem ten příběh je.

    • Veskoslav

      To by mě taky zajímalo jaká je audio stránka. 

      Kdo vzpomene na F4 a jejich písně:)

      Fallout 4 Soundtrack - Tex Beneke - A Wonderful Guy

  • TheSuffering

    Mě to náhodou baví. Od pátku odehráno téměř 50 hodin, level 32 a ještě jsem ani pořádně nezačal hlavní příběh. Je to takový mix Mass Effect 1+2+Fallout. Vlastně jediné, co mi chybí, je trošku větší volnost ve vesmíru, alespoň trocha toho průzkumu, kdyby tam byla po vzoru Freelancera. Po hodně dlouhé době (a po zpackaném Diablu 4) je to hra, u které sedím do ranních hodin a říkám si, tak ještě jeden quest a jdeme spát...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit