Přejít na výpis diskuzí
Škola hrou aneb fyzikální příklad z Angry Birds
31.7.2011 | Marek Král
51 příspěvků
-
Tak tohle je hodně hustý článek to mě pobavilo *1*
-
games.cz nechce byt jako novinky.cz, ze ne? protoze tenhle "clanek" vas k nim dost priblizuje...
-
-
No vidíte, a já jsem se včera rozhodoval, jestli sem napsat pochvalný příspěvek, protože jsem hry vždy miloval(hrál, dělal), ale ty pořád monotónní servery o hrách jsou už docela o ničem/na jedno brdo. Tiscali si mě získává zpět (narozdíl od ostatních) právě tím, že začíná psát jinak! Možná by nebylo na škodu, kdyby kluci a holky z tiscali rozdělili nějakým způsobem hlavní stránku tak, aby si člověk mohl zabrouzdat buď jenom na tématiku her, nebo články různějšího ražení jako je třeba tento. Ale je to pecka: seriál Adventury, Přednášky, AI, zajímavosti jako je tento článek. K tomu lidi jako Tom, BlackHand a Posila (je super že jste tomu věnovali čas kluci). Ani bych se nezlobil kdyby se z tiscali stala taková kvazi Gamasutra. Most mezi obyčejným herním serverem a odborným periodikem. Proč ne? Sice trochu bulvár. Rozhodně z posledních týdnů mám z tiscali moc velkou radost. Ale samo každému dle jeho chuti :).
Michal "Hochy" Hochmajer -
Nevím, jak píší Novinky.cz (nečtu je), ale snad nám ctěný čtenář promine tento přečin proti veřejné mravnosti – jsme jen český webzin, který miluje videohry a vše s nimi spojené. Doufám, že vás hravá a odlehčená forma článku příliš nerozčílila – to bych si nikdy neodpustil.
-
no a? vztahuje se to ke hrám a já tyto zajímavosti vítám
-
-
je to naprosto stupidni, sry *7*
-
-
jediny stupid jsi tu ty , chod si kukat svoje super zaujimave veci inde ked sa ti to tu nepaci.
Asi si nemal v laske skolu a ucenie, alebo este stale nemas kedzze co si napisal vyzera na DECKO. -
-
mas krasny nick. zrejme jsi uz vyzraly dospelak jak se patri
-
-
-
-
-
A máme brát v úvahu sílu k napnutí gumy?
-
shanim Athlon XP-M 2600+ ozvete se na stanley91@centrum.cz
-
-
Pošlu ti kalkulačku od větnamců, tam si ho vyndej *1*
-
-
Mohlo by to být takhle http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%282%2B9.81%2F2*2.5^2%29%2F55%29
-
-
No vaše vypočty jsou ale jen pro zadany čas. Je daleko vice možností. Na to ale nestačí vzorečky ze střední školy. Každopadně to nema s realitou nema až tak nic moc společného pokud neni zadana i hmotnost. Také zaleží na sile vystřelení.
-
-
nejsou. ja to mam obecne. ale tady jsem dosadil. pokud tam neni treni vzduchu tak na hmotnosti nezalezi (nema vliv na zmenu hybnosti). na sile vystreleni nezalezi, ta je schovana v te vzdalenosti, vysce pocatku a konce, a case.
tady to mas obecne (za "a" si dosad tihove zrychleni):
arctan( ((a*(t^2) + vert_vzdalenost)/(2*t)) / (horiz_vzdalenost/t) )
EDIT: koukam, ze jde jeste zkratit "t". sice se tam ztrati ta myslenka zlomku vertikalni rychlosti ku horizontalni, ale je to jeste kratsi. a dvojku jsem soupnul jeste do jmenovatele:
arctan( (a*(t^2) + vert_vzdalenost) / (2*horiz_vzdalenost) )
-
-
Tome, nechtel by ses o tom trochu rozepsat? Na prvni pohled se mi zda, ze to musi byt totalni kravina (vzdalenost, kterou ptak spadne volnym padem za 2,5 sekundy + 2 metry ... WTF?), ale provedl jsem kontrolu a vysledek sedi, navic mas ten vypocet maximalne jednoduchy.
-
-
Dosaď do prvních dvou rovnic zde - http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrh_%C5%A1ikm%C3%BD - hodnoty t=2.5 x=55 y=2 x0=0 y0=0. Z první rovnice dosaď v0 do druhý a je skoro hotovo *3*
-
-
lenochu :). ja si to pekne zanalyzoval, pac jsem to zapomel od ty doby co jsem to posledne uzival :). jsem si to vsechno derivoval a integroval jsem. nastesti to je trivka :).
-
-
@Black_Hand: Ja jsem to pocital podobne jako ty (nicmene ne na jeden radek :)), ale ten Tomuv vypocet mi naprosto vyrazil dech.
@Tom: dik -
-
no ja taky ne na jeden radek. ja jsem schoval tu rovnici a upravu ty rovnice :).
-
-
-
-
ja ho mam taky jednoduchy..jenom jsem ho nepokratil aby to bylo dobre videt. pro obecny reseni mi staci: http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%28%286.25*9.8+%2B+4%29%2F5%29%2F22%29 . tedy a*t rovnou s pokracenim tedy me zajima t_{vrchol} bez a ve jmenovateli. tedy a rovno tihovemu zrychleni.
-
-
vyslo mi to samy. sel jsem na to pres vztah mezi cestou vzhuru a padem (lisi se o 2). sestrojil jsem rovnici, spocital moment, kdy ptak dosahne vrcholu, (to je ten zlomek za 9,8 bez 1/22) vynasobil se zrychlenim (tedy a*t) a pak uz jen podelil horiz rychlosti (22) a taky vzal arctan.
http://www.wolframalpha.com/input/?i=arctan%28%289.8*%286.25*9.8+%2B+4%29%2F%285*9.8%29%29%2F22%29
-
-
Jestli to někoho ještě zajímá, řešení leží v těhdle vzorcích:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vrh_šikmý -
Tuto ulohu lze vyresit jednoduse :
zapnete totozlny level ve hre Angry Birds vemete si uhlomer a budete tak dlouho strilet ty Birds nez se strefite samozdrejme musite nezapomenout pod jakym uhlem ste to strileli. -
kam se hrabe nějaky poje*any Angry birds, mnohem lepší a starší hra je Crush the Castle
-
-
Crush the castle a desítky dalších (hlavně flashovejch) her na tomhle principu.. ale Angry birds prostě frčí...
-
-
jo jen proto že se toho někdo komerčně ujal, čim větší blbina tim se to víc chytne... ten Crush The Castle například má aspon nějakej styl a kouzlo.
-
-
Nevim jestli je Crush The Castle lepší ale taky je mi z té popularizace Angry Birds špatně. reklamy jsou na netu, v telce, všude se o tom píše a přitom je to vykradený starý koncept. na mobilu mám AB ale vůbec mě to nebaví
-
-
-
-
Mně se taky líbí tohle
http://math.stackexchange.com/questions/54506/is-this-batman-equation-for-real
Ten vzorec je svinstvo, ale co by člověk neudělal pro batmana *1* -
ok, takze pre schopnejsich porozumiet vzorcom, vzorce a riesenia tu :
http://en.wikipedia.org/wiki/Projectile_motion
http://faculty.wwu.edu/vawter/PhysicsNet/Topics/Vectors/ProjectilesMotion.html
*3*